Arbetsmiljöingenjör

Sök bland 47 lediga jobb som Arbetsmiljöingenjör och börja ditt nya yrkesliv idag!

EHS Ingenjör & Sustainability ansvarig

Vi prioriterar miljö, hälsa och säkerhet (EHS) och arbetar aktivt och medvetet för att skapa en kultur där säkerheten alltid kommer i första hand. Som EHS-ingenjör/Sustainability ansvarig ansvarar du för att utveckla och implementera arbetet inom miljö, hälsa och säkerhet. En väl fungerande EHS-struktur innebär också en stor fördel för oss och därför tar vi uppgiften på största allvar. Du kommer också representera företaget i kundprojekt avseende Sustainability. Tjänsten innebär att du noggrant följer upp resultat, driver projekt samt säkerställer efterlevnad av lagar och krav inom miljö, hälsa och säkerhet. Du kommer arbeta med att stödja organisationen med riskbedömningar och analyser inom EHS området samt vidareutveckla och implementera processer och rutiner i samarbete med avdelningschefer. Du arbetar med ständiga förbättringar tillsammans med alla anställda. En annan viktig del av arbetet som EHS-ingenjör/Sustainability ansvarig är att planera och genomföra utbildningar samt kunna ge råd och stöd till verksamheten. Du har förmågan att skapa engagemang och intresse för EHS och du förväntas obehindrat kunna kommunicera på olika nivåer i organisationen och på ett snabbt och övertygande sätt. Inom ditt ansvarsområde ingår även att driva, utveckla och att säkerställa att vi uppfyller kraven enligt ISO 14001 samt tillsammans med EHS manger förbereda anläggningen för ISO 45001 certifiering. Du rapporterar till vår EHS Manager. Din bakgrund Ø Vi söker dig som är civilingenjör, högskoleingenjör eller motsvarande. Ø Du förväntas ha några års erfarenhet av liknande arbete. Ø Du trivs med att driva förändrings- och förbättringsarbete samt lägger stor vikt vid att nå uppsatta mål. Ø Du har god kännedom och erfarenhet om Arbetsmiljölagen och tillhörande arbetsmiljöförskrifter samt erfarenhet av Sustainability-arbete. Din profil Du är ambitiös, noggrann samt öppen och rak i din kommunikation. Du delar med dig av dina erfarenheter och är öppen för att lära dig nya saker. Du är van vid att arbeta strukturerat och har inga problem att följa rutiner. Nyfikenhet och ifrågasättande ser du som två självklara egenskaper i yrkeslivet. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och har goda kunskaper i Office paketet med extra fokus på Excel. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, som utmärks av engagemang, ledarskap och ett utpräglat säkerhetstänk. Tillträde snarast möjligt. Ansökan Urval och intervjuer sker löpande varför vi gärna ser att du skickar in ditt CV så fort som möjligt, dock senast 26/5-2024. Du skickar in din ansökan till [email protected], märk din ansökan med EHS.

15 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
HEALTH & SAFETY MANAGER TILL PERSTORP

Har du gedigen erfarenhet av att arbeta med hälso- och säkerhetsfrågor inom petrokemi, kemi, pappersindustrin eller annan storskalig tillverkningsindustri och vill bli en del av ett väletablerat bolag som ligger i teknisk framkant? Vi söker nu en Health & Safety Manager till Perstorp. Om tjänsten: Perstorp är ett världsledande tillverkningsföretag för petrokemiprodukter. Bolaget finns i 26 olika länder, har 1500 anställda och tillverkningsanläggningar i Europa, Asien och Nordamerika. Sedan 2022 är Perstorp ett helägt dotterbolag till Petronas Chemicals Group Berhad. Global Technology and Investment (GTI) arbetar med att leverera hållbara och effektiva projekt internt inom Perstorp. GTI är involverade i ca 150 projekt årligen och arbetar mot samtliga produktionsanläggningar världen över. Projekten består av investeringar i Perstorps tillverkningsanläggningar för att öka livslängden, effektivisera produktionen och/eller göra den mer hållbar. Som Health & Safety Manager, inom GTI, kommer du ansvara för hälso- och säkerhetsfrågorna inom GTI samt i projekten som GTI genomför. Du kommer ansvara för att skapa, koordinera och följa upp aktiviteter kopplade till din hälsa och säkerhet. Det är också viktigt att verka proaktivt och arbeta för ständiga förbättringar avseende hälsa- och säkerhetsfrågor. I rollen ingår även att säkerställa att aktuella lagar och förordningar efterföljs samt coacha chefer och medarbetare inom GTI i frågor rörande hälsa och säkerhet. Vi söker dig som: Har för tjänsten relevant högskole- eller civilingenjörsexamen. Har minst 5 års arbetslivserfarenhet av kvalificerat arbete med hälsa- och säkerhetsfrågor från petrokemi, kemi, pappersindustrin eller annan storskalig tillverkningsindustri. Talar och skriver flytande svenska samt engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet. Vidare kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet. För att du skall passa in och trivas i rollen ser vi att du är självgående och kan ta stort ansvar för ditt arbete. Rollen kräver även hög social kompetens, att du trivs i en social miljö och har lätt för att kommunicera och anpassa din kommunikation efter mottagaren. OM ANSTÄLLNINGEN: Detta är en rekrytering där du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget. Friday ansvarar för rekryteringsprocessen och alla frågor hänvisas till Friday. ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid. Placering: Perstorp, Malmö eller Stenungsund. Kontaktuppgifter: Gustav Widman, [email protected] Lön: Månadslön. Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urval- och intervjufasen. OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

14 maj 2024
Sista ansökan:
16 juli 2024
Director of Health and Safety

We are looking for a experienced Head of Health and Safety to join us in our mission to contribute to a greener future. The role is a part of our passionate HSE team based in Skellefteå. By joining us, you will be a key player in ramping up Northvolt Ett and contribute to building one of the first large scale European battery factories. As Head of Health and Safety, you will be responsible for providing professional health and safety leadership within Northvolt Ett to all employees. You will support and advise the management teams, employees and where, applicable ,contractors. You will be a key player in improving performance through the implementation of health and safety management systems, including ISO 45001, and other current standards and legislation. You will also design, deliver and maintain a health and safety programme to embed and drive a positive safety culture across the organisation. Key responsibilities include but are not limited to: Support and guide Health Safety and Environmental managers in team management Develop and maintain the Management System for health and safety Actively manage compliance with external demands and internal objectives Develop risk reduction strategies for practices, procedures, and facilities Support the Health and Safety and Audit teams towards world-class standards Ensure Health and Safety team meets organizational objectives Act as Deputy for the HSE Director when needed Set strategic direction for health and safety management and wellbeing programs Review and develop NV Ett's health, safety, and wellbeing policies Monitor, evaluate, and review upcoming Health and Safety legislation Establish and maintain continual improvement programs Collaborate with departments for health, safety, and wellbeing management Work with Health and Safety Manager and Specialists/Engineers for compliance control Implement rigorous risk assessment and incident management systems Oversee audits and establish action plans for identified issues Maintain an effective health and safety training regime The person we are looking for is driven, caring and structured. You thrive by leading others and work towards common goals. You are used to a high paced work environment and got good time management skills. Qualities that we cherish are flexibility, sense of quality, friendliness, motivation to take on new challenges, grit and a sense of humor. Northvolt is an equal opportunity employer. We're a diverse group of individuals, united by a common mission, who recognise that while our actions as individuals have a role to play in driving Northvolt towards its goals, we always seek to move forward as a team. We offer you an open and welcoming atmosphere where we win as a team – and fail as a team. Northvolt is growing at the speed of light and we are a strong believer in internal career development. For us it’s important to look at your skills and potential, please refrain form including your picture and age with your application to help us with this. Skills & Requirements Qualifications: University degree and 8+ years of professional HSE experience in safety critical, manufacturing industry, preferably from automotive [ML1] [SL2], chemical, pharmaceutical or other high hazard industries A NEBOSH Diploma or equivalent in Occupational Health and Safety Good understanding of Swedish legal guidelines in health and safety Excellent demonstrable experience of internationally recognised tools and processes for human performance and cultural transformation Ability to standardize work, produce reports and develop relevant policies Good knowledge of data analysis and risk assessment Documented experience in leading of leaders and in coaching teams and individuals A suitable, relevant and recognised member of a professional body in Occupational Health and Safety Specific skills: Good knowledge and experience of European and especially Swedish legislation Deep knowledge in the requirements of ISO 14001 and ISO 45001 The ability to communicate guidelines to a multi-disciplinary and multi-cultural workforce is essential. Excellent English and preferably Swedish written and oral skills, other languages is a plus Personal success factors: Excellent organizational and motivational skills Structured approach Outstanding attention to detail and observation ability Strong verbal, written, analytical, and persuasive skills and the ability to interact effectively with all levels of employees and management Exceptionally good negotiation and problem-solving skills Ability to work well with others in a team environment, as well as independently Passionate & purpose driven

13 maj 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
KMA-ansvarig till ett av Sveriges största miljöprojekt

KMA-ansvarig till ett av Sveriges största miljöprojekt På uppdrag av vår kund, ett framstående företag inom kärnkraft, söker vi nu en KMA-ansvarig. Det här är ett av Sveriges största miljöprojekt. Vi söker en mycket strategisk person som vill ta nästa steg inom kvalitets och arbetsmiljöarbete och som är redo att ta ett stort ansvar. Denna roll är avgörande för att inte bara säkerställa, men också förbättra höga standarder inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Låt oss tillsammans ta nästa steg mot en hållbar och säker energiframtid! Välkommen med din ansökan till oss på Isaksson Rekrytering! Ditt uppdrag Som KMA-ansvarig är du operativt ansvarig för leda arbetet inom kvalite- och arbetsmiljö. Du har ett ansvar för att utveckla och förbättra processer och ledningssystem. Du kommer att ge stöd och utbildning till kollegor inom systematiskt arbetsmiljöarbete och kvalitets och miljöfrågor. Du sköter rapporteringen, utredningar och förebyggande arbete. Rollen innebär att du kommer ha många kontakter internt och externt. Vem söker vi? För oss är dina personliga egenskaper viktiga. Du är strukturerad och kommunikativ och ser helheten i verksamheten och varje enskilt projekt.  Du är van att jobba med eget ansvar och ser vad som behöver göras. Du bygger struktur och organisation för att förenkla och förbättra på lång sikt. Du har en god samarbetsförmåga. Vi önskar att du även har följande erfarenheter och kvalifikationer: Högskoleutbildning inom naturvetenskap med kvalitetsfokus, samt utbildning i arbetsmiljö. Erfarenhet som arbetsmiljöingenjör med både strategisk och operativ inriktning, fördelaktigt från bygg eller energi. Meriterande med erfarenhet från energisektorn. Kontaktuppgifter och ansökan Om du har frågor och funderingar är du varmt välkommen att kontakta ansvarig senior rekryteringskonsult Jonas Bessing, 073-626 47 50, [email protected]. Välkommen med din ansökan på vår hemsida redan idag då vi intervjuar och anställer kandidater löpande. Vi tar ej emot ansökningar via e-post.

13 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Arbetsmiljösamordnare, Rikshemvärnsstaben

Rollen som Arbetsmiljösamordnare för stridskraften Hemvärnet innebär en bred, varierad, sammanhållande och samverkande roll i en organisation i förändring och tillväxt. I rollen som arbetsmiljösamordnare ingår även samordning av stridskraftens arbete med jämlikhet, jämställdhet, samt värdegrundsarbete. Välkommen med din ansökan! Stridskraften Hemvärnet Stridskraften Hemvärnet är en del av Försvarsmakten och utgör nästan hälften av personalen i Försvarsmakten och finns över hela Sverige. Rikshemvärnsstaben är Rikshemvärnschefens stab för att leda och inrikta förbandsproduktionen samt utveckla stridskraften. Om enheten HR-sektionen består av nio medarbetare med HR-chef, personalchef, HR-generalister vilka arbetar dels internt mot Rikshemvärnsstaben (RHS), dels externt mot stridskraften. Avdelningen arbetar strategiskt, operativt, taktiskt och konsultativt inom hela HR-området med frågor som personalförsörjning, personalutveckling, ersättningsfrågor, m.m. och är ett chefsstöd inom HR-området till både RHS och stridskraftens (SK) chefer.   Huvudsakliga arbetsuppgifter Rollen som arbetsmiljösamordnare är ny och innebär att du arbetar brett inom hela arbetsmiljöområdet. Du är funktionsansvarig för Rikshemvärnsstabens arbetsmiljöarbete och sammanhållande för stridskraftens arbete med arbetsmiljö. Du samverkar med Högkvarterets arbetsmiljösektion, stridskraftens huvudskyddsombud, skyddsombud, funktionsföreträdare, arbetsmiljöhandläggare och företagshälsovård. Du samordnar, planerar och utvecklar stridskraftens systematiska arbetsmiljöarbete och följer upp arbetsmiljörisker. Du kommer också att arbeta med avvikelsehantering och utformning av rutiner för lokala styrdokument avseende arbetsmiljö. Du verkar som konsultativt stöd till RHS och SK chefer. Du är funktionsansvarig för RHS och SK jämställdhets- och jämlikhetsarbete, samt värdegrundsarbete, där du likt ovan samverkar med relevanta partners på Högkvarteret, SK och inom RHS, och samordnar, planerar och utvecklar stridskraftens arbete inom dessa områden. Exempel på arbetsuppgifter är: • Leda och samordna SK nätverk inom respektive område • Leda och samordna utbildning inom respektive område • Sammanhålla och utforma underlag till rapporter och möten inom respektive område inklusive central arbetsmiljökommitté • Delta i och leda arbetsmiljökartläggningar, utredningar av olycksfall, tillbud och ohälsa samt handlägga, analysera och utvärdera arbetsskador, olycksfall och tillbud inom SK och RHS. • Delta i eller leda utredning kopplat till ovälkommet beteende såsom kränkande särbehandling, trakasserier, och repressalier enligt Försvarsmaktens metod, vilken du kommer utbildas i. • Inom värdegrundsarbetet kommer du a. sammanhålla, analysera, presentera och föreslå åtgärdsplaner utifrån resultatet av Försvarsmaktens värdegrundsenkät. • Inom jämställdhet- och jämlikhetsarbetet kommer du bl.a. leda införandet av SK metod ”operation soldatvärde”. • Hålla dig informerad om verksamhetens regler och regelverk avseende respektive område Arbetsuppgifterna kan komma att utvecklas över tid. KRAV Kvalifikationer • Relevant högskoleutbildning inom HR/beteendevetenskap eller annan utbildning/arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av kvalificerat HR-arbete, med erfarenhet av arbetsmiljö-, jämställdhets-, jämlikhets-, och/eller värdegrundsområdet • Relevanta kunskaper avseende lagstiftning kopplat till arbetsmiljö-, jämställdhets-, jämlikhets- och värdegrundsområdet (lagar, förordningar samt övriga författningar) • Goda kunskaper i MS Office Personliga egenskaper För att både trivas och passa i befattningen söker vi dig som har en god social kompetens, en mycket god förmåga att arbeta självständig och är en stark lagspelare. Du är driven och kan skapa engagemang och intresse för dina arbetsområden. Du har hög integritet, tycker om att ta ansvar och är strukturerad och resultatorienterad. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.   MERITERANDE • Erfarenhet av konflikthantering och arbetsmiljöutredningar • Erfarenhet av att ta fram utbildningsunderlag och genomföra utbildningar • Erfarenhet av projektledning Övrigt Tillsvidareanställning; möjlighet till tidsbegränsad placering kan diskuteras.  Upplysning om tjänsten: HR-chef Marie Gunnarsson och personalchef Anders Häggberg,  telefon 08-788 75 00. Fackliga företrädare: OFR/O HKV Arne Nilsson SACO HKV Camilla Robertsson OFR/S HKV Kjell Tetzlaff Ovanstående nås på telefon 08-788 75 00 SEKO Jörgen Stehn telefon 08-584 540 00   Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2024-05-31. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.   Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Hemvärnet är en del av Försvarsmaktens insatsorganisation och i stark tillväxt. Hemvärnet verkar i fred, kris och krig och som krigsförband är dess huvuduppgift att skydda, bevaka, ytövervaka samt stödja samhället. På många sätt är Hemvärnet en nationell stomme för försvaret och skyddet av Sverige. Antalet fast anställda ska vara ca 800 och de frivilliga i hemvärnsförbanden ska vara ca 25 000. Rikshemvärnsstaben är rikshemvärnschefens centrala stab för att leda och inrikta förbandsproduktionen av stridskraften hemvärnet. Rikshemvärnschefen ansvarar för att utveckla och vidmakthålla stridskraften hemvärnet som består av fyra militärregioner med staber, utbildningsgrupper, territoriella förband och hemvärnsförband, Hemvärnets stridsskola HvSS samt musikkårer. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes

12 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Arbetsmiljöingenjör

Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Som arbetsmiljöingenjör har du en viktig roll i arbetsmiljöteamet och i organisationen där du ansvarar för att forma dina uppgifter inom arbetsmiljöteamets funktionsansvar. Du kommer att utveckla och driva kompetenshöjande aktiviteter för att säkerställa att vi utvecklas inom det systematiska arbetsmiljöarbetet och upprätthåller lagefterlevnad. Tillsammans med teamet kommer du arbeta med att utveckla och utbilda samt delta i att digitalisering, förenkling och förbättring av företagets systematiska arbetsmiljöarbete. Arbetet inkluderar exempelvis att utveckla och implementera strategier, guidelines och förbättra det interna regelverket för det systematiskt arbetsmiljöarbete, stötta och utbilda chefer i deras delegerade arbetsmiljöansvar. I din roll bidrar du till företagets övergripande säkerhetskultur och välmående. En kort sammanfattning vad som ingår att göra i rollen: * Ingå i arbetsmiljöteam som är funktionsansvariga och tvärfunktionellt sammansatt (Arbetsmiljö, Miljö och HR) * Självständigt driva, leda implementering och utbilda verksamheter inom arbetsmiljöområdet * I det systematiska arbetsmiljöarbetet leda och driva eget arbete i syfte att stötta chefer i deras delegerade arbetsmiljöansvar * Tillsammans med arbetsmiljöteamet ta fram strategi för det systematiska arbetsmiljöarbetet Tjänsten är placerad i Linköping. Din profil Vi söker dig som har lätt för att bygga nätverk och relationer med kollegor och samarbetspartners inom hela verksamheten. Du är en flexibel lagspelare som brinner för arbetsmiljö och säkerhet utifrån omtanke och medmänsklighet/medarbetarskap. Du tycker om både struktur och dokumentation, samt problemlösning. För att trivas i rollen är du drivande, kommunikativ och har en pedagogisk förmåga. Du är intresserad av och har erfarenhet av ledarskap. En kort sammanfattning vad vi söker för profil: * Intresse och erfarenhet av ledarskap * Arbetsmiljöingenjörsutbildning * Flera års erfarenhet av arbetsmiljöarbete * Som person förväntas du vara både självständig och en lagspelare samt ha god pedagogisk förmåga * Kunskap och erfarenhet av yrkesmedicinska mätningar (eg. luft, vibrationer/handintensivt arbete, buller * Erfarenhet av tidigare arbete inom producerande verksamhet * Erfarenhet av Risk- & möjlighetsbedömningar, analyser och orsaksanalyser, handlingsplaner, m.m. * Erfarenhet av efterlevnad av arbetsmiljölagstiftningen, lagefterlevnadskontroller * Språk: svenska och engelska, både i tal och skrift Vi ser det som meriterande om du har kunskaper inom ISO-certifiering. Det kommer förekomma resor i rollen, så B-körkort krävs. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

7 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
HSEQ-coordinator to Dongjin Sweden

In search of a Health & Safety Environment and Quality Coordinator for Dongjin. Join us in ensuring workplace safety, environmental stewardship, and product quality. Contribute to our commitment to excellence and sustainable practices. Take this great opportunity to work with a small group of people in a newly built factory, with modern laboratories and technology. Job Summary In the role of Health & Safety Environment and Quality Coordinator, you will be responsible for planning, coordinating, and leading safety activities in line with our global goals and legal requirements. You will be working on conducting observations in the operation, assessing risks, reviewing operators' outcomes, and training and motivating staff to ensure quality. You will also work closely with the HSEQ manager and other department heads in the company to finalize quality and safety plans and report risks. We are committed to continuous improvement, and in your role, you will both participate in and lead improvement projects and development work. The position covers a wide range of responsibilities, including ensuring that work within the area of responsibility is conducted in accordance with applicable laws, regulations, and standards. Requirements and Experience As an individual, you are thorough, communicative, and motivated. You demonstrate a proactive approach to work, possess the ability to work both independently and as part of a team, cultivate long-term relationships, and make decisions based on complex information. We also believe that you have an eye for detail and an approachable demeanour. Qualifications: • Work experience in industrial operations • Worked in a similar role within occupational health and safety as a safety representative, HSE, or equivalent. • Technical interest. • Good in spoken and written English. • Post-secondary education in the field of occupational health and safety; applications from recent graduates are also welcome. Meritorious: • Knowledge of LEAN, continuous improvement and 5S • Proficiency in Swedish, both spoken and written. About the company As a pioneer in the Korean fine chemical industry, DONGJIN has grown steadily along with the development of Korea's electronic materials market. Based on years of experience and competitive expertise in advanced materials technology, DONGJIN Sweden AB has been started. The business has grown over 2 years and will grow from today's 46 employees to approximately 80-100 employees, the product is CNT-Slurry and the biggest customer is Nortvolt. We are also working towards of being ISO/IATF certificated. You now have the opportunity to come to a fun global environment where things never stand still. You will enjoy working here if you like working in a goal-oriented and dynamic team with varied tasks. You are offered an exciting role with us where our employees are our most important asset where our 3 C values "Challenge-Co-operation-Commitment" govern our everyday life and you become an important resource in that work. - Health care allowance - Charging posts for charging electric cars or plug-in hybrids - Possibility of a bonus linked to the company's results About Wikan Personal Scope: Full-time Type of employment: Permanent Employer: Dongjin Sweden AB Location: Skellefteå In this recruitment, Dongjin collaborates with Wikan Personal and you are to be hired directly by the Dongjin. Please send your application in English. Feel free to contact recruitment consultant, Tomas Vidmark, 0910-77 09 82 or [email protected] with any questions. Application deadline: 2024-05-28, selection may be made continuously. Contact information Wikan Personal is an authorized and established staffing and recruitment company. With local roots, we want to help companies and organizations with competent and well-motivated staff. Wikan has offices in 15 locations in Sweden, has sales of approximately SEK 450 million and approximately 1,000 employees. Read more at www.wikan.se

7 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
HSEQ

Arbetsbeskrivning Är du noggrann och har ett öga för detaljer? Vill du arbeta inom säkerhet och kvalitet i en internationell miljö? Då kan detta vara jobbet för dig! Vi letar efter en Health & Safety Environment and Quality Coordinator till vår kund i Nässjö. I rollen som HSEQ kommer du att stödja teamet genom att assistera i planering, samordning och genomförande av olika säkerhets- och kvalitets initiativ i linje med kundens globala mål och lagkrav. Du kommer att delta i observationer på arbetsplatsen, göra riskbedömningar, vara med och utbilda och motivera personal för att säkerställa hög kvalitet.  För att trivas och lyckas i rollen bör du ha en stark känsla för säkerhet och vara bra på att analysera och kommunicera. Tidigare erfarenhet inom arbetsmiljö eller liknande är en fördel, men det är också möjligt att detta kan vara din första officiella roll inom området. Det är viktigt att du är intresserad av att arbeta inom industriell verksamhet. Vi tror att du har en känsla för detaljer och har ett prestigelöst förhållningssätt. Du kommer att arbeta nära HSEQ-chefen och platschefen för att hjälpa till med att skapa och slutföra säkerhets- och kvalitetsplaner samt rapportera eventuella risker. Om du har kunskaper inom LEAN, kontinuerlig förbättring och 5S är det meriterande, men inget krav. Som person är du noggrann, kommunikativ och har en drivkraft att lära dig och utvecklas. Du är proaktiv i ditt arbetssätt, har en förmåga att arbeta självständigt och kan fatta beslut även när informationen är komplex. Eftersom vår kund är ett globalt företag förväntas du kunna kommunicera flytande på både svenska och engelska. Detta är en hyrrekrytering med goda chanser till övertag av kunden. Arbetstiden är förlagd vardagar kl. 07-16. Tjänsten är en visstidsanställning på 6 månader med start enligt överenskommelse där du blir anställd av Randstad men arbetar hos kund. Varmt välkommen med din ansökan på www.randstad.se. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Sara Bakkioui på [email protected] (vi tar ej emot ansökningar via mail) Vi ser fram emot din ansökan! Ansvarsområden Säkerställa säkerheten för medarbetare, leverantörer och kunder. Följa upp lagkrav, rapportera och skapa handlingsplaner. Riskbedömningar och processutveckling. Dokumentation och uppföljning. Arbetsmiljö. Kvalifikationer Intresse för hälsa, säkerhet och arbetsmiljö. Arbetserfarenhet från industri/produktion. Talar svenska och engelska flytande. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

6 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
HSEQ

Arbetsbeskrivning Är du noggrann och har ett öga för detaljer? Vill du arbeta inom säkerhet och kvalitet i en internationell miljö? Då kan detta vara jobbet för dig! Vi letar efter en Health & Safety Environment and Quality Coordinator till vår kund i Nässjö. I rollen som HSEQ kommer du att stödja teamet genom att assistera i planering, samordning och genomförande av olika säkerhets- och kvalitets initiativ i linje med kundens globala mål och lagkrav. Du kommer att delta i observationer på arbetsplatsen, göra riskbedömningar, vara med och utbilda och motivera personal för att säkerställa hög kvalitet.  För att trivas och lyckas i rollen bör du ha en stark känsla för säkerhet och vara bra på att analysera och kommunicera. Tidigare erfarenhet inom arbetsmiljö eller liknande är en fördel, men det är också möjligt att detta kan vara din första officiella roll inom området. Det är viktigt att du är intresserad av att arbeta inom industriell verksamhet. Vi tror att du har en känsla för detaljer och har ett prestigelöst förhållningssätt. Du kommer att arbeta nära HSEQ-chefen och platschefen för att hjälpa till med att skapa och slutföra säkerhets- och kvalitetsplaner samt rapportera eventuella risker. Om du har kunskaper inom LEAN, kontinuerlig förbättring och 5S är det meriterande, men inget krav. Som person är du noggrann, kommunikativ och har en drivkraft att lära dig och utvecklas. Du är proaktiv i ditt arbetssätt, har en förmåga att arbeta självständigt och kan fatta beslut även när informationen är komplex. Eftersom vår kund är ett globalt företag förväntas du kunna kommunicera flytande på både svenska och engelska. Detta är en hyrrekrytering med goda chanser till övertag av kunden. Arbetstiden är förlagd vardagar kl. 07-16. Tjänsten är en visstidsanställning på 6 månader med start enligt överenskommelse där du blir anställd av Randstad men arbetar hos kund. Varmt välkommen med din ansökan på www.randstad.se. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Sara Bakkioui på [email protected] (vi tar ej emot ansökningar via mail) Vi ser fram emot din ansökan! Ansvarsområden Säkerställa säkerheten för medarbetare, leverantörer och kunder. Följa upp lagkrav, rapportera och skapa handlingsplaner. Riskbedömningar och processutveckling. Dokumentation och uppföljning. Arbetsmiljö. Kvalifikationer Intresse för hälsa, säkerhet och arbetsmiljö. Arbetserfarenhet från industri/produktion. Talar svenska och engelska flytande. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

6 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
HSE Technical Program Manager

We are looking for a dedicated, experienced, and driven person to join us in our mission to contribute to a greener future. The role is a part of our excellent, bold, and passionate New Programs team based in Sweden. By joining us, you will be a key player in establishing and ramping up new factories and contribute to building one of the first large scale European battery factories. About the job This position is based within Northvolt’s safety engineering team dedicated to development of new factory programs. We’re a team of bold safety engineers who support all new factory programs by ensuring designed systems and processes are ‘safe’ according to Northvolt and the numerous applicable directives, laws, standards, regulations and rules. We are a team of people on a relentless mission to build the world’s greenest and safest batteries. This starts with hiring the best talent who share the same passion for sustainability. Reporting to the Safety Engineering Senior Manager, the HSE Technical Program Manager, will collaborate with companywide HSE teams, the manufacturing and process engineering teams and internal and external factory design and engineers and consultants, including other business partners to support overall company goals. Key responsibilities: Be on the front lines of development of Northvolt’s comprehensive technical HSE management system and internal standards. Coordinate overall team resources across multiple long-term, site-wide projects spanning multiple disciplines. Develop central tracking and management system for formal risk assessments for all site-wide projects. Collaborate closely with Factory Engineering, Process Engineering and R&D to optimize system design for a cost-effective and efficient battery factory. Facilitate design reviews, manage design changes, and report results to management. Capture lessons learned and contribute to building a continuous improvement organization. Establish and drive HSE standards for key design documents. Drive value engineering initiatives and continuous improvement and advocate on behalf of HSE systems. Evaluate new programs and provide guidance on appropriate actions and resourcing. Develop partnerships with internal customers, integrators and installation partners for current and future projects. Support supplier dialogues and collaborate with procurement, process engineering and R&D to understand requirements and opportunities. Manage local chemical data and coordinate internal and external testing and data gathering. Collaborate with applicable HSE networks (internal and external) to maintain visible leadership and share best practices. Establish HSE dashboards. The person we are looking for is flexible, curious and eager to learn. You will get the chance to have a real impact on our success story in Sweden (to start with) and see the results of your work. Our organization values great self-discipline and a natural talent to make things happen. Qualities that we cherish are sense of quality, friendliness, grit and a sense of humour. Skills & Requirements B.S. in Process/Chemical/Mechanical/Safety Engineering or equivalent Experience working with multi-disciplinary teams within MEP/CSA+ teams to identify and implement HSE systems. English written and oral skills, Swedish is a plus. Full understanding of core engineering disciplines and ability to demonstrate skills to facilitate engineering resources. Excellent communication and documentation skills with the ability to convey technical information to nontechnical audiences. Apply with CV in English or your complete LinkedIn profile. Full time employment, fixed salary consistent with level of experience. Planned starting date is asap.

6 maj 2024
Sista ansökan:
5 juli 2024