Backofficepersonal

Sök bland 174 lediga jobb som Backofficepersonal och börja ditt nya yrkesliv idag!

Dansktalande Backoffice Medarbetare till Bridgestone i Uppsala!

Vi söker just nu en driven och metodisk Backoffice Medarbetare med ett öga för detaljer och service! Som en del av teamet i Uppsala jobbar du även tätt med våra kollegor i Danmark, för att säkerställa att varje arbetsorder hanteras smidigt och att Bridgestones kunder och återförsäljare är mer än nöjda. Taler du dansk? Velkommen med din ansøgning allerede i dag! OM TJÄNSTEN Bridgestone är en av världens största tillverkare av däck och gummiprodukter, och har även en stark inriktning på forskning och utveckling för att driva innovation inom branschen och säkerställa säkra, pålitliga och hållbara produkter. Nu söker teamet i Uppsala en administrativ backoffice-medarbetare, som blir en viktig nyckelspelare i teamet för att effektivt hantera och övervaka alla aspekter av våra arbetsordrar, från skapandet till faktureringen. Din roll kommer att vara central i att säkerställa smidiga operationer och överensstämmelse med våra kunder och återförsäljare. Du kommer framförallt att jobba i Bridgestones webbaserade program och ärendehanteringssystem, där din primära uppgift är att registrera och hantera arbetsordrar och arbetet kring dessa. Du behöver därför ha en god datorvana och lätt för att lära dig nya system. I rollen har du även daglig kontakt med kunder och återförsäljare, och vi ser därför att du är serviceminded och problemlösande i ditt arbetssätt. Som en del av Uppsalakontoret får du chansen att jobba i nära relation med ett glatt och sammansvetsat gäng, samtidigt som ni är en del av ett globalt företag med spännande framtidsvisioner. Du kommer även att ha löpande kontakt med våra kollegor och kontoret i Danmark, och vi söker därför dig som talar och skriver obehindrat på både svenska och danska. Du erbjuds - Att bli en del av ett spännande bolag som arbetar med att utveckla och testa nya däckprodukter samt att förbättra befintliga teknologier för att möta kundernas behov och de krav som ställs på moderna däck inom fordonsindustrin - Att bli en del av ett härligt gäng på kontoret i Uppsala, samtidigt som du har nära kontakt med kollegorna i Danmark - Möjligheten att utvecklas internt och ta dig an mer avancerade arbetsuppgifter på sikt VI SÖKER DIG SOM - Talar och skriver flytande på danska och svenska, då båda språken används i det dagliga arbetet - Har tidigare erfarenhet av kundtjänst, administration, support, backoffice eller liknande roller - Har god datorvana och grundläggande kunskaper i Excel - Har en god känsla för service och som trivs med att hantera många kontaktytor För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Serviceminded - Samarbetsförmåga - Självgående - Metodisk Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Bridgestone är en av världens största tillverkare av däck och gummiprodukter. Företaget producerar och säljer däck för bilar, lastbilar, motorcyklar, jordbruksfordon, samt andra industriella och off-road tillämpningar. Utöver däck tillverkar Bridgestone även diverse gummi- och kemiprodukter, inklusive industriella produkter, sportartiklar och olika typer av transportband.

16 maj 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024
Administrativ Säljsupport till KONE

Om företaget KONE är världsledande inom hiss- och rulltrappsbranschen och sitter i ljusa och fräscha lokaler intill Kista Galleria. Företagethar flera år i rad utsetts till ett av världens mest innovativa företag av Forbes Magazine. I rollen som Sales Support fyller duen viktigt funktion som administratör inom Sales Support-teamet. Din roll Teamets huvudsakliga arbetsuppgifter finns inom arbete som är av second line karaktär, kopplad till avtalsadministration och upprätthållande av aktuell masterdata i deras affärssystem (SAP). Detta innebär en varierande vardag där du ena stunden utreder svårare kundärenden med koppling till masterdata och avtalstydande, till att ta ut rapporter till såväl säljare som ledare inom bolaget. Du har daglig kontakt med både slutkunder och säljare, med e-post/ärenden som ditt huvudsakliga verktyg för kommunikation. Tjänsten är ett 12 månader långtkonsultuppdrag via Clevry med start i mitten av augusti menmed mycket goda möjligheter till förlängning, viket också är målsättningen. Vi söker dig som både har inställningen och förhoppningen att anställningen blir långsiktig då upplärningen för rollen är omfattande. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av kundservice men även erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter. Du bör ha arbetati affärssystem och/eller CRM-system (företrädesvis SAP & Salesforce, vilket KONE arbetar i). Utöver detta är det ett krav att duhar goda kunskaper och är en van användare utavExcel. Språkmässigt bör du vara flytande i svenska men vi ser de andra nordiska språken som meritererande.Som person passar du in i beskrivningen som lyhörd, service minded, naturligt samarbetande och stöttande till kollegor som behöver din support, precis som du kommer behöva deras i det vardaglig arbetet. En trygg och modig lagspelare helt enkelt. Merparten av teamet arbete sker i mailform och telefon används endast i undantagsfall. Start: Mitten av augusti 2024Omfattning: Heltid, 12 månader med mycket god chans till förlängning vilket också är målsättningenPlacering: Kista GalleriaArbetstider: Kontorstider Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocesssamarbetar KONE med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vipå Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare via [email protected] Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Följ oss gärna på LinkedInClevry Sweden

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 november 2024
Orderadministratör till välkänt bolag

Om företaget Bolaget presenteras vid det första intervjutillfället med ansvarig rekryterare. Din rollVi söker nu en engagerad och serviceorienteradOrderadministratör för ett konsultuppdrag på 8 månader med mycket goda chanser till förlängninghos vår kund. Tjänsten är på heltid med start omgående menmed hänsyn till eventuell uppsägningstid.Som Orderadministratör kommer du ansvara för flera viktiga delar av bolagets verksamhet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer inkludera orderläggning i SAP, leveransbevakning, transportbokningar samt kommunikation med kunder via telefon och mail. Du kommer också att vara en viktig länk internt, där du samarbetar med olika avdelningar för att säkerställa effektiva processer. Huvudsakliga arbetsuppgifter Orderläggning i SAP Leveransbevakning Transportbokning Kontakt med kund via telefon och mail Interna kontaktytor Din profil Krav på erfarenhet: Gymnasial utbildning Minst ett års erfarenhet av servicerelaterat och administrativt arbete, exempelvis inom kundsupport eller motsvarande Högst meriterande: Erfarenhet av SAP Arbetslivserfarenhet av Orderadministration Personliga egenskaperVi söker en driven och strukturerad person som trivs i en kommunikativ roll. Du bör vara serviceinriktad med god fingertoppskänsla och ha förmågan att hantera flera arbetsuppgifter parallellt utan att tappa fokus eller bli stressad. Optimism, god inlärningsförmåga och ihärdighet är egenskaper vi värdesätter högt. Om du känner att du matchar våra krav ser vi fram emot din ansökan. Skicka ditt CV och en kort presentationdär du beskriver hur din erfarenhet och dina egenskaper matchar det vi söker. Ansökningar behandlas löpande. Omfattning: 8 månaders konsultuppdrag på heltid med mycket goda möjligheter till förlängningStart: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstidPlats: Häggvik/Sollentuna Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocesssamarbetar kunden med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vipå Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss via mail - [email protected] välkommen med din ansökan redan idag! Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 november 2024
Projektledare för kyrkovalet till Uppsala Stiftskansli

Ditt uppdrag I rollen som Projektledare ansvarar du för att planera, koordinera och arbetsleda Kyrkovalet 2025 i Uppsala stift. Du kommer att spela en central roll för projektet där du, tillsammans med din projektgrupp om fyra andra kollegor, ansvarar för att Kyrkovalet 2025 i Uppsala stift genomförs på bästa möjliga sätt. I rollen har du flera kontaktytor, både inom stiftet och på nationell nivå, därav ser vi att du är en skicklig lagspelare samtidigt som du även trivs med att arbeta självständigt. Som Projektledare har du ett stort administrativt ansvar där du kan förstå och bearbeta omfattande dokument och material. Det krävs en mycket god förmåga att arbeta noggrant och strukturerat och att du med ett helikopterperspektiv kan se helheten för att driva projektet i mål. Du kommer att arbeta med lokal nivå, stiftsnivå såväl som med nationell nivå genom hela projektets gång.  Exempel på andra arbetsuppgifter: Leda projektgruppen och säkerställa att framtagen projektplan efterföljs Organisera och analysera stora mängder information Hålla i utbildningar inom kyrkovalet kopplat till genomförande och olika moment i projektet Övriga mindre projekt kan dyka upp som man förväntas vara delaktig i     Det här är ett konsultuppdrag via The Pace med start i juni 2024 fram till och med december 2025. Uppdraget är på heltid med kontorstider som utgångspunkt. Visst kvällsarbete kan förekomma utefter verksamhetens behov. Du kommer att utgå från kontoret i Uppsala med viss möjlighet till hybridarbete. Resor inom Uppsala stift kan förekomma. Din bakgrund För att lyckas i rollen ser vi att du har flera års erfarenhet av projektledning och känner dig trygg i en roll där du leder andra för att driva arbetet framåt. Du trivs med att arbeta strukturerat och organiserat samt är noggrann i ditt arbete och ser till att inget faller mellan stolarna. Att kunna samarbeta med andra kommer naturligt för dig såväl som att arbeta självständigt och självledande. Du är van att arbeta administrativt och kan snabbt sätta dig in i och förstå stora mänger data. Du är en duktig kommunikatör som med nyfikenhet och prestigelöshet tar dig an nya utmaningar.    Du har goda systemkunskaper, främst i Office-paketet, och har en förmåga att snabbt sätta dig in i och förstå nya system. Meriterande: Vi ser det som mycket meriterande om du har kännedom om Svenska Kyrkan och dess organisation samt om hur en politiskt styrd organisation fungerar. Utbildning inom statsvetenskap, juridik, projektledning eller annan eftergymnasial utbildning som anses likvärdig. Om Svenska kyrkan och Uppsala stift Svenska kyrkan är ett evangelisk-lutherskt trossamfund med ett gemensamt uppdrag att dela evangelium i ord och handling. Stiften är Svenska kyrkans regionala nivå och leds av en biskop. Stiftets grundläggande uppgift är att främja och ha tillsyn över församlingslivet. Det församlingsutvecklande arbetet bedrivs främst genom fortbildning, rådgivning och information samt genom att erbjuda mötesplatser för fördjupning och reflektion. Stiftet har också förvaltande uppgifter som består i att förvalta prästlönetillgångarna i Uppsala stift, bestående av skog, jord och fondkapital. I detta uppdrag arbetar biskopen tillsammans med handläggare och förtroendevalda organ. Uppsala stift är ett av Svenska kyrkans 13 stift. Stiftet omfattar 121 församlingar i Hälsingland, Gästrikland och större delen av Uppland. ”Hållbar gemenskap där tro och liv kan växa” – Övergripande vision för Uppsala stift När du blir en av oss Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Om du vill veta mer Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Elin Eriksson ([email protected]) och Konsultchef Philip Alfredsson ([email protected]) . Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Vi ser fram emot att höra från dig!

16 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Sommarjobb inom ekonomi!

Om företagetTibnor förser industrin i Norden och Baltikum med stål, metaller och bearbetningstjänster. De drivs av att göra skillnad för alla deras kunder. Genom en unik lokal närvaro i Norden erbjuder Tibnor ett stort produktutbud och specialiserade bearbetningstjänster i kombination med expertis inom logistik, starka distributionsnätverk och moderna kundservicelösningar. Detta görs genom hög leveransprecision och korta ledtider, med tjänster som hjälper kunderna att förbättra sina materialflöden. Tibnor har ca 1000 medarbetare i 7 länder och är ett dotterbolag till SSAB. Du kan läsa mer om demhär! Din roll I samarbete med Tibnor letar vi nu efter en student som vill sommarjobba inom ekonomi! Du kommer främst att arbeta med bokföring och kontanthantering, vilket behöver hanteras löpande, men även ta emot post och sköta enklare kontorsärenden. Du kommer främst att arbeta i affärssystemet SAP. Under sommaren, främst under juli till mitten av augusti,kommer du att arbeta 2-3 dagar i veckanoch 1-2 dagar i veckan vid sidan av studierna resterande del av uppdragsperioden. Vi ser därmed att du gärna får vara bosatt i Stockholm och studera lokalt. Detta är ett konsultuppdrag via Clevry där du arbetar hos Tibnor. Huvudsakliga arbetsuppgifter Löpande bokföring i SAP Kontanthantering Ta emot post och sköta enklare kontorsärenden Start: omgående Kontor: Solna Din profil Vi letar efter en student som studerar ekonomi eller motsvarande och har några år kvar på sin utbildning. Har du arbetat med löpande bokföring eller liknande ekonomiuppgifter tidigare är det meriterande. Som person är du bekväm med att arbeta självständigt, du är noggrann, strukturerad och lösningsorienterad i ditt sätt att arbeta. Vi ser vidare att du är initiativtagande och ansvarsfull i din roll och nyfiken att lära. Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocesssamarbetar Tibnor med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vipå Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 november 2024
Administratör inom logistik till kund i Falköping

Är du en driven och självständig administratör med erfarenhet av logistik? Då ska du passa på att söka den här tjänsten hos vår kund i Falköping. Om tjänsten Till vår kund i Falköping söker vi nu en driven administratör som ska leda och fördela det administrativa arbetet för deras logistikverksamhet. Man kommer arbeta mot tydliga uppsatta mål tillsammans med produktionsledaren och driftansvarig. Du kommer få ett stort övergripande ansvar för de administrativa arbetsuppgifterna. Tjänsten kommer även innefatta rapportering, förmedling av intern informationsamt direkt kundkontakt. Detta ställer stora krav på kommunikationsförmåga. Den som får tjänsten kommer även arbeta med utveckling av system, arbetssätt och operativ drift. Andra arbetsuppgifter som förekommer: Ansvar för e-mail och telefonväxel Systemstöd Stöd vid inventering skapande av faktureringsunderlag Om dig som söker Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper då tjänsten är bred och kräver eget driv och självständighet. Man ska vara en person som vill skapa en trivsam arbetsmiljö och som gillar ordning och reda. Krav Erfarenhet av administrativt arbete Duktig på att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift MeriterandeErfarenhetav administrationinom logistik Vad vi kan erbjuda digTranpenad hjälper dig forma din framtid! Som Tranpenadare är du en viktig del av vår bemanningsstyrka och får en anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Du får även ett förmånligt friskvårdsbidrag och en generös rabatt hos gymkedjorna Nordic Wellness, SATS och Fitness24Seven! Övriga villkorArbetstider: DagtidOmfattning: HeltidLön: Enligt överenskommelseStart: Omgående Om Tranpenad GroupSedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 500 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Göteborg, Borås, Trollhättan, Jönköping och Helsingborg. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör – och ha roligt medan vi gör det – blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetensföretagen via Almega.Sedan 2022 är matchningsbolaget Eyes4work en del av Tranpenad Group. Eyes4work startades 2018 med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning och matchning är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Eyes4work finns idag på ett 100-tal orter i landet och varje dag går 8 deltagare vidare till ett nytt jobb eller en utbildning. Ansökan Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Efter att du skickat in din ansökan kommer du även få göra ett personlighetstest som skickas till din mejl från Alva Labs. Det finns inga rätt eller fel, testet ett sätt för oss att på ett objektivt sätt få en bild av vem du är. Du behöver genomföra testet så snart som möjligt efter att du fått länken skickad till dig.

15 maj 2024
Sista ansökan:
1 november 2024
Sommarjobb som administratör till Intrum!

Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar under sommarmånaderna juni-augusti. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Intrum. Det finns möjlighet till förlängning på deltid under hösten. Om företaget: Intrum är den branschledande leverantören av kredithanteringstjänster med närvaro på 24 marknader i Europa. Intrum hjälper företag att utvecklas genom att erbjuda lösningar som utformats för att förbättra företagens kassaflöden och långsiktiga lönsamhet samt genom att ta hand om deras kunder. En viktig del av bolagets mission är att se till att privatpersoner och företag får de stöd de behöver för att bli skuldfria. Intrum har över 9 000 engagerade och medkännande medarbetare som hjälper cirka 80 000 företag runt om i Europa. Arbetsuppgifter: Vi söker en noggrann och strukturerad person för att fylla rollen som administrativt stöd hos Intrum under sommaren. Som administratör kommer du att vara ansvarig för flera viktiga uppgifter, inklusive mottagande av post, hantering av utskrifter, dokumenthantering samt handläggning av enklare ärenden inom inkasso. Du arbetar tillsammans med och stöttar upp kollegor i två olika BackOffice-team. Du erbjuds en gedigen introduktion under dina två första veckor där du får stor insyn i Intrums system och arbetssätt. Du driver sedan självständigt dina arbetsuppgifter, men har kollegor i teamet att konsultera vid behov. Viktigt att du kan arbeta under hela juni, juli och augusti. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Pågående eftergymnasial utbildning, alternativt relevant arbetslivserfarenhet • Meriterande med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter • God dator- och systemvana • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift För att passa in i denna roll är du en engagerad och nyfiken person som alltid vill prestera i din roll och utvecklas. Du vågar fråga och är alltid lika mån om att hjälpa dina kollegor. Vidare är du noggrann med kvaliteten på ditt arbete och har ett öga för detaljer. Som person är du ansvarstagande och tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter. Slutligen är du kommunikativ och du förstår värdet av att samarbeta Övrig information: Start: 1 juni Plats: Sickla, Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

15 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
SAP Specialist

För kunds räkning söker vi nu en SAP Specialist! Din roll I rollen som SAP specialist kommer du ingå i teametERP Maintenance Solutions hos vår kund. Huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: Stöd, utbildning och dialog angående identifierade problem Analysera problem självständigt, med andra funktionella kollegor eller med SAP-utvecklare Dokumentera lösningar och specifikationer Presentera lösningar för granskning SAP-konfigurationsrelaterade uppgifter Samordning med projekt och andra interna team Samordning med externa entreprenörer Kontor: Solna (3 dagar på plats, 2 remote) Omfattning: heltid Tidsperiod: omgående och året ut Erfarenhetskrav Angelägen att lära sig nya teknologier Lagspelare Praktisk erfarenhet av SAP PM/MM Erfarenhet från Agila miljöer/projekt Valfritt: JIRA (föredras) Svenska och engelska, skriftligt och muntligt, är obligatoriskt Kandidatexamen eller masterexamen i IT eller liknande utbildningsområden Välkommen med din ansökan redan idag! Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocesssamarbetar kunden med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vipå Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden

15 maj 2024
Sista ansökan:
1 november 2024
Servicekoordinator till Berg Propulsion

Det här är ett konsultuppdrag med omgående start och löper minst 6 månader framåt, för rätt person finns det goda möjligheter till förlängning eller överrekrytering till Berg Propulsion. Du kommer att arbeta på heltid under kontorstider och utgå från huvudkontoret på Öckerö i Göteborgs skärgård, med viss möjlighet till hybridarbete i samråd med din uppdragsgivare. Ditt uppdrag I rollen som Servicekoordinator har du en central och viktig roll på bolaget där du planerar och koordinerar inkommande jobb för Berg Propulsions fältserviceinjengörer för att på ett snabbt och effektivt sätt kunna hjälpa kunder. Du kommer att ha daglig kontakt med interna och externa parter och vara länken mellan fältserviceingenjörer och kunder där du optimerar resurser, planerar serviceuppdrag och minimerar stillestånd av kunders båtar. Som Servicekoordinator krävs det att du är lösningsorienterad och snabbtänkt då de inkommande ärenden oftast kräver en lösning på kort tid. Du kommer att tillhöra ett team om två Servicekoordinatorer och 10-15 fältserviceinjengörer. Exempel på andra arbetsuppgifter: Hantera inkommande förfrågningar via en servicemailbox Hantera förskottsbetalningar, fakturering och användningsspårning relaterade till fältserviceverksamhet. Upprätthålla korrekta serviceregister, inklusive historik för underhåll av utrustning och kundkommunikation Felsöka och lösa eventuella logistiska utmaningar som kan uppstå under fältserviceverksamhet. Assistera vid utvecklingen av serviceplaner och rutiner för att förbättra den övergripande effektiviteten och kundnöjdheten.   Din bakgrund Vi söker dig som har ett par års erfarenhet från en koordinerande och administrativ roll med flera kontaktytor. Det är meriterande om du har erfarenhet från en liknande roll i samma bransch eller som projektledare. Vi ser gärna att du har ett tekniskt intresse och viljan att lära dig mer om Berg Propulsions produkter och tjänster. Vidare ser vi att du har god kommunikationsförmåga, både på svenska och engelska, samt har en vana att prata i telefon. Du är bra på att anpassa dig och är flexibel i ditt arbetssätt då oväntade arbetsuppgifter kan dyka upp samt kan hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Som person är du noggrann och ser till att ingenting faller mellan stolarna samt trivs att arbeta i ett högt tempo med mycket ansvar. Om Berg Propulsion Företaget startade som ett litet svenskt varv 1912 och idag är Berg Propulsion ett världsomspännande företag. Berg Propulsion utvecklar och tillverkar avancerade propellrar och propellersystem för oceangående handelsfartyg och arbetsbåtar världen över – med fokus på propellrar med styrbar stigning, azimut, tunnelpropellrar, styrsystem och elektriska integrationer. Och därmed levererar en helhetslösning till kunden. Vår specialkompetens är innovativ hydrodynamik, som garanterar våra kunder hög tillförlitlighet under tuffa förhållanden. Berg Propulsion har produktionsanläggningar i Sverige och flera försäljningskontor i andra delar av världen. Idag är vi cirka 250 anställda inom Berg Propulsion. Vi är ett värdebaserat företag och tror starkt på att ge medarbetarna ansvaret att bli framgångsrika i sitt arbete. Vi värdesätter ett öppet klimat där alla känner sig inkluderade. Läs mer om Berg Propulsion här. När du blir en av oss Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Om du vill veta mer Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Elin Eriksson ([email protected]) och konsultchef Emilie Runnegård Shawwaf ([email protected]) Vi ser fram emot att höra från dig!

15 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Backoffice Administratör

Hej och varmt välkommen till vår karriärsida! Verbal är ett växande och personligt bolag vars vision är att bli den goda mobiloperatören. Vi är en mindre, fristående operatör i Telenors nät som funnits sedan 2007 och vuxit vår kundbas kraftigt senaste åren. Vårt arbetssätt präglas starkt av våra värderingar: Schyssta, Enkla, Nyfikna &Trygga.Nu letar vi efter enBackofficeAdministratörsom vill hänga med på vår fortsatta tillväxtresa! Om rollen: Som Backoffice Administratör kommer du bli en del av ett team som jobbar självständigt men samtidigt med en stark teamkänsla. Under en vanlig dag hanterar du kundärenden, produktinköp, mobilväxelkonfiguration, registrera abonnemang.Du agerar även stöd till våra säljare genom att kvalitetssäkra inkommande ordrar samt tillhandahålla viktig dokumentation som exempelvis prislistor. Du kommer även att aktivt stötta våra återförsäljare i deras dagliga arbete genom att tillhandahålla nödvändig support och expertis. Vi söker dig som är: Serviceminded och lösningsorienterad Analytisk och har ett affärsmässigt tänk Flexibel och prestigelös Stresstålig Kvalifikationer som kommer hjälpa dig att lyckas i denna roll: Minst 1 års erfarenhet av administrativt arbete är meriterande God datorvana och gärna erfarenhet av arbete i CRM-system Erfarenhet från telekombranschen är meriterande Grundläggande kunskaper i Microsoft Excel Vårt erbjudande: Fast lön Friskvårdsbidrag Onboarding och utbildning för att du ska få de bästa förutsättningarna Möjlighet att snabbt klättra på karriärstegen Vi är ett certifierat Great Place To Work Vi på Verbal är stolta över att kunna erbjuda en kultur som präglas av samarbete och gemenskap där vi värdesätter våra anställdas personliga utveckling. Vårt mål är att du ska lyckas i din roll och nå dina långsiktiga mål tillsammans med oss. På resan dit ska vi såklart också ha roligt tillsammans! Låter Verbal som en arbetsplats för dig? I så fall är du är varmt välkommen med din ansökan!

15 maj 2024
Sista ansökan:
30 oktober 2024