Civilingenjör, organisationsutveckling

Sök bland 15 lediga jobb som Civilingenjör, organisationsutveckling och börja ditt nya yrkesliv idag!

Provningsingenjör inom transport- och förpackningsområdet

Är du ingenjör inom teknisk mekanik med inriktning mot ljud och vibration? Drivs du av att se möjlighet och hitta problemlösningar? Vill du vara med och bidra till en cirkulär bioekonomi? I så fall kan det vara just dig vi söker! RISE söker nu en provningsingenjör som kan stärka vårt team på enheten Förpackningar och Förpackningssystem under avdelningen Biokemi och Hälsa. Teamet består av ingenjörer och experter som arbetar med olika aspekter av mekanisk tillförlitlighet, materialegenskaper, utmattning, vibrations- och klimattålighet, validering och kvalitetssäkring av beräkningar. Att arbeta hos oss innebär en möjlighet att bidra till utvecklingen mot en framtida cirkulär bioekonomi. Vi arbetar i nära samarbete med industri och forskningsaktörer över hela världen. Det är en stimulerande och utvecklande miljö med en god kamratanda. Placeringsort är på vårt laboratorium i Kista, Torshamnsgatan 24. Om rollen I rollen som provningsingenjör arbetar du i projektform hela vägen från första kunddialog via framtagande av offert till att genomföra provning samt rapportskrivning. Arbetsuppgifterna inkluderar provning av förpackningar med avseende på deras förmåga att skydda sitt innehåll samt ackrediterad provning inom vibration, stöt & klimat. I denna roll kommer du att få ett stort eget ansvar samt förväntas driva de projekt du arbetar med från start till dess att de är avslutade. Beroende på intresse och teoretisk bakgrund kan denna roll utvecklas till att bli mer mångsidig då det finns stora utvecklingsmöjligheter inom verksamheten. Tjänsten är tillsvidareanställning med tillträde snarast. Provanställning kan komma att tillämpas. Vem är du? Du har en högskole- alt. civilingenjörsexamen inom teknisk mekanik med inriktning mot ljud och vibration eller har liknande relevant yrkeserfarenhet med minst 5 års erfarenhet från klimat och vibrationsprovning. Meriterande är om du har erfarenhet av arbete inom ackrediterad provningsverksamhet mot standardserien IEC 60068 samt erfarenhet av provning mot transport och förpackningsprovningsstandarderna ISTA och ASTM. Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Du uppskattar en blandning av både praktiskt och analytiskt arbete och har en förmåga att använda dina teoretiska kunskaper för att förstå och ta dig an nya tillämpningar och praktiska problem. Du är engagerad, strukturerad, ser nya möjligheter, tycker om problemlösning och har en god samarbetsförmåga. Det är ett krav att du har god social förmåga då du kommer ha kunder närvarande och medverkande i majoriteten av de projekt du genomför. Vidare är det också ett krav att du är händig och klarar av att självständigt förbereda provföremål för provning i våra provningsutrustningar och kan genomföra justering av provriggar för att kunna montera provföremål på RISE testutrustningar. Det förekommer även att du gör detta arbete tillsammans med kund. Välkommen med din ansökan! Låter det här intressant och du vill veta mer är du välkommen att kontakta rekryterande chef Elina Daleflod, på tel. 010-228 45 59. Sista ansökningsdag är 2024-06-02. Urval kan komma att ske löpande under ansökningsperioden. Våra fackliga representanter är Linda Ikatti, Unionen, 010-516 51 61 och Lazaros Tsantaridis, SACO, 010-516 62 21. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes vänligen då vi lyder under Lagen om offentlig upphandling.   RISE Research Institutes of Sweden är Sveriges forskningsinstitut och innovationspartner. I internationell samverkan med företag, akademi och offentlig sektor bidrar vi till ett konkurrenskraftigt näringsliv och ett hållbart samhälle. Våra 3 300 medarbetare driver och stöder alla typer av innovationsprocesser. RISE är ett oberoende, statligt forskningsinstitut som erbjuder unik expertis och ett 100-tal test- och demonstrationsmiljöer för framtidssäkra teknologier, produkter och tjänster. www.ri.se.

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Management Trainee till Bonnier News Business

Bli en del av Bonnier News Business - där tradition möter innovation och passion för högkvalitativ journalistik. Som Management Trainee stödjer du affärsområdeschefen och driver strategiska initiativ. Vi letar efter en proaktiv lagspelare med stark analytisk förmåga och utmärkta kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska. Ansök idag och forma framtiden med oss! Om oss Bonnier News Business är en del av Bonnierkoncernen och omfattar flera verksamheter som riktar sig till en professionell publik. Inom vårt affärsområde finns ett brett spektrum av tjänster, bolag och tidskrifter som verkar både i Skandinavien och delar av Europa. Vi är stolta över vår långa historia och vårt engagemang för att leverera högkvalitativa nyheter och information till våra läsare och kunder. Vid rodret för vårt affärsområde står ledarduon Peter Fellman, chefredaktör för Dagens industri och Ann Henriksson, en erfaren affärsledare. De båda brinner för att driva framgång och innovation inom den professionella nyhetsbranschen. Om rollen Vi söker en engagerad Management Trainee som vill vara en del av vår framgångsrika organisation och bidra till att driva strategiska initiativ framåt. I rollen får du en unik möjlighet att arbeta nära vårt ledningsteam och delta i olika delar av verksamheten. Dina ansvarsområden inkluderar att stödja vår affärsområdeschef och biträdande affärsområdeschef i att utveckla och genomföra affärsstrategier, analysera marknadsdata och delta i projekt för att förbättra vår verksamhet. Samtidigt kommer du att erbjuda administrativt stöd inom biträdande affärsområdeschefens ansvarsområden och bolag där hon är styrelseordförande. Detta innebär att du arbetar med kontering av fakturor, hanterar schemaläggning för den redaktionella verksamheten och assisterar vid planering av interna konferenser och aktiviteter på affärsområdesnivå. Dina främsta arbetsuppgifter är: - Samarbeta med vår affärsområdeschef i alla delar av verksamheten - Undersöka och analysera data inför beslutsprocesser - Skapa presentationer för olika ändamål - Koordinera och hantera projekt - Stödja vår avdelning med dokumentation och utgiftsrapporter - Förbereda mötesmaterial - Avstämningar/kalendersynkar/mötesbokning och möteshantering - Fakturahantering, utlägg, tidrapportering och attesthantering - Reseplanering - Kallelse, möteskoordinering och protokoll för styrelsemöten Vem är du? Som Management Trainee är det viktigt att du besitter en rad personliga egenskaper som är avgörande för att trivas och utmärka dig i rollen. Vi ser framför oss en person som tar initiativ och är proaktiv i att lösa problem och driva projekt framåt. Flexibilitet är en annan viktig egenskap, då arbetskraven kan variera och utvecklas över tid. Du bör också ha förmågan att arbeta självständigt och ta ansvar för dina uppgifter, samtidigt som du är en skicklig lagspelare som trivs i samarbete med andra. En analytiskt tänkande och förmågan att dra relevanta slutsatser från komplex information kommer också väl till pass i rollen. Kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt, är också avgörande för att effektivt kunna samarbeta med kollegor och förmedla dina idéer på ett övertygande sätt. Kvalifikationer: - Eftergymnasial utbildning, gärna som Civilekonom eller civilingenjör. - Du är en målinriktad person med en passion för verksamhetsledning och har öga för detaljer - Du har ett öga för detaljer - Du är en fena på verktyg som PowerPoint och Excel - Du är en problemlösare, är duktig på projektledning och har ett proaktivt arbetssätt gentemot uppgifter - Utmärkta skriftliga och muntliga kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska Övrig information Tjänsten är en tillsvidareanställning som börjar med en 6 månaders provanställning. Du kommer att rapportera till Biträdande Affärsområdeschef, Ann Henriksson och tillsammans sitter vi i ”Tidningshuset” på Gjörwellsgatan 30, Kungsholmen i Stockholm. Hos oss tror vi att det bästa upplägget är en mix av att ses på kontoret och de positiva effekter det ger, och även ha möjligheten att jobba hemma ibland för att få ihop livspusslet och bibehålla fokus. Vi är en arbetsplats med den trygghet som väl utformade kollektivavtal innebär. Du får friskvårdsbidrag, rabatter och fri prenumeration på våra nyheter, extra ersättning vid föräldralön, pensionslösning inom ITP1 men framför allt en inspirerande arbetsmiljö med fantastiska kollegor! Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan! Vill du veta mer gällande hur vår rekryteringsprocess ser ut kan du klicka här! Som Nordens största medieföretag, med verksamhet i 13 länder, hjälper vi medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Alla vi som jobbar här, från journalisten i norr till techutvecklaren i söder, bidrar med olika perspektiv för att vi ska kunna utföra vårt uppdrag och föra det fria ordet framåt. Tillsammans. Med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Locals många titlar har vi även ett stort lokalt engagemang över hela landet - från Sydsvenskan i Skåne till Östersunds-Posten i Jämtland. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat. Vi har också en betydande logistik och distributionsverksamhet som vi samlar inom ramen för Bonway. Under 2024 kommer vi att nå närmare en tredjedel av alla hushåll i Sverige. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre – som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen. Vi strävar efter att hitta talangfulla medarbetare som vidgar våra perspektiv och hjälper oss att bidra till ett mer inkluderande samhälle. Vi hoppas att även du vill bidra till detta!

15 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Management Traniee till Bonnier News Business

Bli en del av Bonnier News Business - där tradition möter innovation och passion för högkvalitativ journalistik. Som Management Trainee stödjer du affärsområdeschefen och driver strategiska initiativ. Vi letar efter en proaktiv lagspelare med stark analytisk förmåga och utmärkta kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska. Ansök idag och forma framtiden med oss! Om oss Bonnier News Business är en del av Bonnierkoncernen och omfattar flera verksamheter som riktar sig till en professionell publik. Inom vårt affärsområde finns ett brett spektrum av tjänster, bolag och tidskrifter som verkar både i Skandinavien och delar av Europa. Vi är stolta över vår långa historia och vårt engagemang för att leverera högkvalitativa nyheter och information till våra läsare och kunder. Vid rodret för vårt affärsområde står ledarduon Peter Fellman, chefredaktör för Dagens industri och Ann Henriksson, en erfaren affärsledare. De båda brinner för att driva framgång och innovation inom den professionella nyhetsbranschen. Om rollen Vi söker en engagerad Management Trainee som vill vara en del av vår framgångsrika organisation och bidra till att driva strategiska initiativ framåt. I rollen får du en unik möjlighet att arbeta nära vårt ledningsteam och delta i olika delar av verksamheten. Dina ansvarsområden inkluderar att stödja vår affärsområdeschef och biträdande affärsområdeschef i att utveckla och genomföra affärsstrategier, analysera marknadsdata och delta i projekt för att förbättra vår verksamhet. Samtidigt kommer du att erbjuda administrativt stöd inom biträdande affärsområdeschefens ansvarsområden och bolag där hen är styrelseordförande. Detta innebär att du arbetar med kontering av fakturor, hanterar schemaläggning för den redaktionella verksamheten och assisterar vid planering av interna konferenser och aktiviteter på affärsområdesnivå. Dina främsta arbetsuppgifter är: - Samarbeta med vår affärsområdeschef i alla delar av verksamheten - Undersöka och analysera data inför beslutsprocesser - Skapa presentationer för olika ändamål - Koordinera och hantera projekt - Stödja vår avdelning med dokumentation och utgiftsrapporter - Förbereda mötesmaterial - Avstämningar/kalendersynkar/mötesbokning och möteshantering - Fakturahantering, utlägg, tidrapportering och attesthantering - Reseplanering - Kallelse, möteskoordinering och protokoll för styrelsemöten Vem är du? Som Management Trainee är det viktigt att du besitter en rad personliga egenskaper som är avgörande för att trivas och utmärka dig i rollen. Vi ser framför oss en person som tar initiativ och är proaktiv i att lösa problem och driva projekt framåt. Flexibilitet är en annan viktig egenskap, då arbetskraven kan variera och utvecklas över tid. Du bör också ha förmågan att arbeta självständigt och ta ansvar för dina uppgifter, samtidigt som du är en skicklig lagspelare som trivs i samarbete med andra. En analytiskt tänkande och förmågan att dra relevanta slutsatser från komplex information kommer också väl till pass i rollen. Kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt, är också avgörande för att effektivt kunna samarbeta med kollegor och förmedla dina idéer på ett övertygande sätt. Kvalifikationer: - Eftergymnasial utbildning, gärna som Civilekonom (MBA) eller civilingenjör (MSC) - Du är en målinriktad person med en passion för verksamhetsledning och har öga för detaljer - Du har ett öga för detaljer - Du är en fena på verktyg som PowerPoint och Excel - Du är en problemlösare, är duktig på projektledning och har ett proaktivt arbetssätt gentemot uppgifter - Utmärkta skriftliga och muntliga kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska Övrig information Tjänsten är en tillsvidareanställning som börjar med en 6 månaders provanställning. Du kommer att rapportera till Biträdande Affärsområdeschef, Ann Henriksson och tillsammans sitter vi i ”Tidningshuset” på Gjörwellsgatan 30, Kungsholmen i Stockholm. Hos oss tror vi att det bästa upplägget är en mix av att ses på kontoret och de positiva effekter det ger, och även ha möjligheten att jobba hemma ibland för att få ihop livspusslet och bibehålla fokus. Vi är en arbetsplats med den trygghet som väl utformade kollektivavtal innebär. Du får friskvårdsbidrag, rabatter och fri prenumeration på våra nyheter, extra ersättning vid föräldralön, pensionslösning inom ITP1 men framför allt en inspirerande arbetsmiljö med fantastiska kollegor! Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan! Vill du veta mer gällande hur vår rekryteringsprocess ser ut kan du klicka här! Som Nordens största medieföretag, med verksamhet i 13 länder, hjälper vi medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Alla vi som jobbar här, från journalisten i norr till techutvecklaren i söder, bidrar med olika perspektiv för att vi ska kunna utföra vårt uppdrag och föra det fria ordet framåt. Tillsammans. Med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Locals många titlar har vi även ett stort lokalt engagemang över hela landet - från Sydsvenskan i Skåne till Östersunds-Posten i Jämtland. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat. Vi har också en betydande logistik och distributionsverksamhet som vi samlar inom ramen för Bonway. Under 2024 kommer vi att nå närmare en tredjedel av alla hushåll i Sverige. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre – som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen. Vi strävar efter att hitta talangfulla medarbetare som vidgar våra perspektiv och hjälper oss att bidra till ett mer inkluderande samhälle. Vi hoppas att även du vill bidra till detta!

14 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Ingenjör inom spektrumförädling

Vill du vara med och påverka det svenska samhället och marknaden för radiospektrum? Vill du arbeta med många spännande frågor av teknisk karaktär tillsammans med kompetenta kollegor i ett prestigelöst arbetsklimat? Då kan du vara personen vi söker! Tjänsten är placerad på enheten för spektrumförädling som tillhör avdelningen för resursförvaltning. Avdelningen verkar bl.a. för att maximera samhällsnyttan av radiospektrum över tid samt att möjliggöra användningen av säkra, prisvärda och effektiva radiobaserade tjänster och produkter för slutkonsumenter och andra radioanvändare. Om rollen I rollen som ingenjör på enheten för spektrumförädling kommer du att arbeta både nationellt och internationellt och driva frågor med fokus på satellitområdet utifrån svenska intressen. Ditt arbete syftar bland annat till att internationella regler och standarder, relaterade till radiokommunikation och användning av radiospektrum, blir väl anpassade till svenska förhållanden. I tjänsten ingår även internationell koordinering och notifiering av satellitsystem inom ITU (International Telecommunication Union), samt en del uppgifter av administrativ karaktär. Det innefattar registrering av satellitsystem och samordning av korrespondens mellan den svenska administrationen (PTS) och utländska administrationer, ITU och svenska satellitoperatörer. Arbetet är av teknisk karaktär med inläsning av dokument, genomförande av tekniska studier och framtagning av tekniska underlag. Du kommer även att medverka i arbetet med att ta fram tekniska underlag i PTS interna arbete, till exempel tekniska villkor för att använda radiofrekvenser. Om teamet Enheten består idag av 17 engagerade medarbetare. Här arbetar både jurister och ingenjörer med spektrumrelaterade frågor. Vi deltar i många internationella möten för att diskutera harmonisering av spektrum, komma överens om tekniska aspekter på produkter samt även ta hänsyn till politiska aspekter. Det gäller bland annat traditionella mobilnät, satelliter, radio-länkar samt en flora av kortdistansutrustningar. Vem är du? Får att trivas i rollen tror vi att du har stort intresse för radioteknik och har god förmåga att knyta kontakter och bilda nätverk såväl internationellt som nationellt. Vi välkomnar sökande som är i början av sin karriär. Det är också viktigt att du har lätt för att samarbeta, till exempel i projektarbeten. Vidare är du kommunikativ och kan på ett begripligt sätt presentera tekniska överväganden på både svenska och engelska, även för personer som inte har en teknisk bakgrund. Du är analytisk och kan sätta dig in i de aktuella frågorna och analysera dessa utifrån olika perspektiv. Utöver detta är du kapabel av att driva viktiga frågor i olika forum, som till exempel internationella arbetsgrupper inom CEPT (European Conference of Postal and Telecommunications Administrations) och ITU. För oss är dina personliga egenskaper viktiga, därför kommer vi lägga stor vikt vid dessa. Vi söker dig som har: • Civilingenjörsexamen/högskoleingenjörsexamen eller motsvarande kunskaper. • 3-5 år för rollen relevant arbetslivserfarenhet. • Erfarenhet av att skriva texter av teknisk/juridisk karaktär på svenska och engelska. • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Det är även meriterande om du har: • Erfarenhet av frågor relaterade till satellitkommunikation och radiospektrum. • Goda kunskaper i modern radiokommunikation. • Erfarenhet av internationellt arbete. • Förmåga att förstå och analysera tekniska studier inom radiokommunikation. • Erfarenhet av myndighetsarbete. Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning om sex månader. Placering i Stockholm med start snarast möjligt enligt överenskommelse. Som anställd på myndigheten får du del av förmåner såsom lunchförmån, bra semestervillkor och pension. Vår arbetsplats är på Hälsingegatan 38 där du kommer att arbeta i moderna aktivitetsbaserade lokaler, men har även möjlighet att jobba hemifrån upp till 40 % om verksamheten tillåter. Vi erbjuder dig en arbetsplats där vi värdesätter god balans mellan arbete och fritid, därför är friskvård en del av arbetet i form utav 2 friskvårdstimmar i veckan och 5000 kronor i friskvårdbidrag, det finns även en friskvårdsförening som anordnar olika aktiviteter. Här kommer du få ett givande och omväxlande arbete på en myndighet där du kan växa och utvecklas - både personligt och professionellt. Hur ansöker jag? För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss av urvalsfrågor. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Vi önskar att du inte bifogar en bild eller information om personnummer och adress i ditt CV. Tester kan komma att förekomma som del i rekryteringsprocessen. Har du skyddade uppgifter av något slag ber vi dig kontakta ansvarig HR-specialist. För mer information kontakta enhetschef Farshad Moradi på [email protected] eller HR-specialist Jessica Petersson på [email protected]. För kontakt med vår lokala fackliga arbetstagarorganisation maila till [email protected]. Välkommen med din ansökan senast 29 maj. Att arbeta på PTS: Hos oss får du arbeta med ett meningsfullt uppdrag, till nytta för samhället, och tillsammans med cirka 450 kollegor. Vår verksamhet präglas av komplexa frågor och den snabba teknikutvecklingen, vilket gör att du får verka i en innovativ och kreativ miljö. Om du är flexibel, tar initiativ och gillar att samarbeta kommer du att trivas hos oss och bidra till vår kultur. Vi utvecklar verksamheten tillsammans, vilket är en förutsättning för att vi ska nå våra höga ambitioner – att vara Sveriges bästa arbetsplats! På PTS bidrar du till samhällsnytta. Se filmen om vårt uppdrag.

8 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Change management expert, Solna

About the position PostNord is undergoing a digital- & analytics-driven transformation journey which will deeply change how PostNord will work in different areas such as sales, transport, logistics, sustainability, and everything that is vital in PostNord’s future way of doing business. Nordic Strategy and Solutions is a group function that plays an important role in developing and implementing the long-term strategy, as well as accelerating the data and tech transformation of our businesses. As Change Management Expert, you will be part of the Data & Analytics (D&A) Innovation unit, within the Nordic Strategy and Solutions department; and will directly contribute to a virtual D&A Transformation Office (Lighthouse teams operating under the Accelerator model). You will support the overall transformation of the business by driving faster adoption of digitally enabled workflows in the business and higher utilization of the modern capabilities by the line organisations. Together with relevant stakeholders, you will develop an implementation roadmap for different user types and assume proactive responsibility in identifying potential roadblocks and associated mitigation measures. Job description As PostNord’s Change Management Expert, the scope is to assist Product Owners in driving adoption and implementation of identified changes that will create true value to the organization. To do so, you need to have the ability to understand existing workflows and to identify changes and challenges in changing these workflows. You also need to be able to evaluate and ensure user readiness and to define and measure success metrics and monitor change progress. Your work will include the following key aspects:   - Work closely with Business and Process SMEs to understand user requirements and analyze impact on business processes, people, and roles - Understand existing workflows and identify changes and challenges in changing those workflows - Develop pilot plans to change workflows and develop full roll-out plans - Develop change management and business readiness plans - Work on training, internal communication, and marketing with the wider business - Use change management toolbox to develop change management assessments - Support user testing of the whole process; identifying testing scenarios - Leverage understanding of operational challenges & mitigation methods to effectively land change - Identify, analyse and prepare risk mitigation tactics - Coach multi-disciplinary team about change management principles and toolbox We are looking for you who have - Trained in using a coherent change management toolbox - Change Management experience, preferably in digital and analytics related team settings and a well-developed understanding of agile processes - Experience in working with multi-disciplinary teams in a business and technical environment - Experienced in driving successful adoption in business and users - Experience in understanding change needs related to digital and technology capabilities - Relevant academic education within bussiness economics and/or engineering - Fluent in speech and text, English and Swedish or Danish - It is an advantage if you have previous experience of working in an accelerator model - The role requires a few years of experience in similar work and the ability to understand drivers of the business and technical details, think innovatively, have analytical skills and the capacity to understand the big picture. We believe you are a person that is thourough, analytical and easily gets acquaninted with new systems. You have a structured, responsible and inclusive way of working. You need to be able to handle a high pace environment and can prioritize tasks independently. You are communicative and easy to collaborate with, as well as unpretentious in your way of creating and nurturing long-term relationships. We offer you We offer a variety of work in an international environment with constantly new challenges and quick decisions. Here you have opportunities to develop creative solutions and work in a prestige-free group where we jointly help to reach our goals. PostNord is one of Sweden's largest workplaces and we offer safe employment conditions and benefits. In addition to the benefits mentioned above, we offer:  - Hybrid workplace with a Nordic and dynamic environment. https://www.youtube.com/watch?v=AsXTaoYbVEg - Great development opportunities  - Great insurance and occupational pension terms  - Wellness allowance & opportunity to train at Arken's gym and indoor swimming pool  - Employee benefits through http://www.postnordplus.com Apply https://novare.se/executive-search/jobb/change-management-expert-to-postnord/ Sounds interesting? Welcome with your application!In this recruitment, PostNord collaborate with Novare Executive Search. If you have any questions regarding the position, please contact Charlotta Cedermark at mailto:[email protected] or +46 735 233004. Please note that we don´t accept application by e-mail. For union representatives, visit: https://www.postnord.com/sv/karriar/kontakt/facklig-kontakt We are looking forward to hear from you!  We make everyday life easier   PostNord is the leading supplier of communication and logistics solutions to, from, and within the Nordic region. We ensure the provision of a postal service to households and businesses in Sweden and Denmark. We aim to make everyday life easier and more sustainable for everyone who lives and works in the Nordic region. We are in a constant transformation and work consistently to develop both our offer and our employees, all to achieve our vision of being The favorite carrier of the Nordics. We are PostNord - a fantastic company to work and grow with. Read more at postnord.com

7 maj 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Senior Green Technology Lead

PostNord connects companies, public authorities, and private individuals. Via our unique network, we make business, trade, and communication possible to, from and within the Nordics. As a major logistics player in the Nordic region, we are manifesting climate leadership by being at the forefront of the industry’s climate transition. Our ambition is to be fossil-free in 2030. We are transforming by working with efficiencies, electrification, and renewable fuels. The climate transformation is led by our transformation program, Green by PostNord. The program secures a structured way of working for reaching our targets – by working more standardized and coordinated. Join us As a Senior Green Technology Lead you will become a member of the Program Management Office (PMO) for our green transformation. The PMO function is responsible for coordination of internal and external stakeholders, and oversees pilots and projects related to the green transformation. Do you want to learn more about our offices? Click here: https://clockworkpeople.se/annons/15753/url Job duties - Lead and facilitate projects, analyses, and assessments to identify cost-efficient solutions for our green transformation. - Be one of the groups experts in green technologies and develop business cases and analyses for internal decision making. - Develop and implement our group wide green tech roadmap to transition PostNord's logistics operations from fossil fuels to renewable energy sources. - Monitor the development of market trends around green technologies and relevant policies in the Nordic countries. - Project manage and/ or coordinate green pilots, projects, and investments, in accordance with our internally developed green technology roadmap for 2030.Facilitate and monitor the programs progress towards our climate targets. We are looking for you who have - Relevant higher education e.g., Master of Science in Engineering or Business Administration. - Minimum 5 years of experience of similar qualified work in the logistics or manufacturing industry, or a solid track record from management consulting with experience from different industries. - Documented competence within decarbonization efforts and green technology is meritorious. - Excellent analytical skills and a solid understanding of economics. - As a person you are structured and communicative, driven by challenges and complex deliveries. - You are motivated by working with strategic as well as tactical issues on the boundaries between technology and business. - You are not afraid of taking the lead, but at the same time you are a very good team player. - Applicants need to have very good skills in English, and it is an advantage to be fluent in a Nordic language both in speech and in writing. We offer you We offer you a flexible hybrid workplace with a prestige-free environment where we as a team help each other to reach our goals. We encourage self-sufficient leadership for development and career opportunities. In addition to the benefits mentioned above, we offer: • Work in a Nordic and flexible environment. • Good insurance and occupational pension conditions • Employee benefits through PostNord's own employee foundation PostNord Plus • Employment according to a collective agreement. We make everyday life easier PostNord is the leading supplier of communication and logistics solutions to, from, and within the Nordic region. We ensure the provision of a postal service to households and businesses in Sweden and Denmark. We aim to make everyday life easier and more sustainable for everyone who lives and works in the Nordic region. We are accountable, brave and committed, effectively leading change regardless if we lead our self or others. We emphasize teamwork, sincerity and positive relationships in the workplace. We build on our success and learn from both colleagues and mistakes. People with different backgrounds work with us. You will therefore be part of a workplace with great diversity, which contributes to better results for the business. Visit us at www.postnord.com Apply https://clockworkpeople.se/annons/15753/ We look forward to receiving your application! In this recruitment we cooperate with Clockwork Bemanning & Rekrytering. For more information you are warmly welcome to contact Tobias Nilsson on: 070-821 53 21. Apply at the 26 th of May at the latest  For union representatives, visit: https://www.postnord.com/sv/karriar/kontakt/facklig-kontakt

7 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Team Manager Wanted: Lead with Vision and Drive Success

Are you a visionary leader with a knack for sales and a passion for technology? We're on the hunt for a Sales-Focused Team Manager who can inspire, guide & steer our technical consulting business to new heights. At Etteplan, you are truly part of a development journey -both for you, us, and our customers as we are one of the leading technology consultant companys on the market and plan to grow even more. With 4 500 highly skilled colleagues globally with a focus on the north of Europe, access to cutting edge competence and years of experience is never far away. In Uppsala, we work with a broad range of companies, spanning from university spin-offs, via innovation hub to mid-size & large companies. With Uppsala’s strong position within Med- & Biotech, this is where we like to focus! What Awaits You: A chance to lead and grow a team of highly skilled and passionate subject matter experts within hardware & embedded solutions including electronics, mechanics, and automation engineers. A role that blends technical acumen with sales prowess to drive business success and even include you in the technical delivery! The opportunity to strategize and execute forward focus sales plans, growing your team in collaboration with your management colleagues in the SES East leadership team.   Your P&L responsibility is an essential part of your role and comes with the opportunity to recruit, grow, and form the team you find most suitable to meet our customer’s need. Who You Are: An experienced leader & motivator who can foster professional growth & inspire the team to work smarter together to exceed targets. Has a charismatic & optimistic personality who loves to interact with our customers, finding the perfect solutions and values that correlates to their needs. A strategic thinker with a proven track record in sales, technical & people management, preferably within the consulting market. Has a university bachelor’s or master’s degree in relevant field and a Swedish work permit, where experience from Medtech, Biotech, mechanical and electrical engineering design are meritorious. An excellent communicator who can align team efforts with our customer needs & our performance objectives. Why Us: Be part of an organization that's a trailblazer in the technical consulting space. We live our values: forward focus, bold thinking and smarter together! Etteplan offer’s you a meaningful role where you have the luxury to make a difference for our customers and our society.   Thrive in a supportive and fun culture that values innovations as much as your expertise, vision, and performance.   Enjoy an appealing benefits package and grow your career with many opportunities for professional development.   If you're ready to lead a team that's not just part of the change but are the change, we want you. Apply now and join a company where your leadership will make a tangible impact every day and make a difference!   Read more about how it is to work at Etteplan here.  Etteplan - For the better

7 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Projektledare till en kund

Har du en utbildning som ingenjör och har erfarenhet av projektledning? Är du dessutom affärsinriktad och duktig på att lösa problem? Då har vi rollen för dig! Just nu söker vi en Projektledare som ska leda både mindre och större projekt för vår kund. I rollen kommer du att vara en del av teamet som utvecklar kundens globala verksamhet där du är ansvarig för hela projekt från start till slut. Detta innebär att du kommer att definiera omfattning och risk i samarbete med regionala säljchefer, utföra kassflödesanalyser samt granska kontrakt. Vidare kommer du att: • Samarbeta med försäljningsteam för att säkerställa acceptabla villkor ur både tekniskt och kommersiellt perspektiv • Ta ledande roll som huvudprojektledare för PMO- teamet • Ansvara för genomförande och leverans av större projekt enligt avtal • Samarbeta med PMO och Operations- teamet • Ha fullt ansvar för projektbudget, hantering av kontrakt och kontraktsvillkor samt kundrelationer Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av oss på StudentConsulting och jobbar som konsult hos vår kund. Tjänsten planerar att starta omgående och pågå fram till september 2024 med mycket goda möjligheter till förlängning. Din profil Vi söker dig som: • Har en utbildning som maskiningenjör eller likvärdigt • Har erfarenhet av att leda större projekt i en internationell miljö och vill arbeta med ständiga förbättringar • Har erfarenhet av att leda projektbudgetering och Cost Control, kontrakthantering och riskhantering • Har förståelse för definitioner och juridiska formuleringar i ett kontrakt • Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift • Är prestigelös och trivs med praktiskt arbete Meriterande är om du: • Har en PMI certifiering • Har ytterligare språkkunskaper, utöver svenska och engelska Stort vikt kommer att läggas på personliga egenskaper! Vi ser att du som söker är en affärsinriktad problemlösare där struktur, samarbete och ansvar är av största vikt för dig. Vidare är du driven i ditt arbete, tar ägarskap samt är duktig på att kommunicera och arbeta i team. Passar ovan dig? Sök redan idag då urval och intervjuer sker löpande! Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

6 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Senior Green Technology Lead

About the company PostNord connects companies, public authorities, and private individuals. Via our unique network, we make business, trade, and communication possible to, from and within the Nordics. As a major logistics player in the Nordic region, we are manifesting climate leadership by being at the forefront of the industry’s climate transition. Our ambition is to be fossil-free in 2030. We are transforming by working with efficiencies, electrification, and renewable fuels. The climate transformation is led by our transformation program, Green by PostNord. The program secures a structured way of working for reaching our targets – by working more standardized and coordinated. As a Senior Green Technology Lead you will become a member of the Program Management Office (PMO) for our green transformation. The PMO function is responsible for coordination of internal and external stakeholders, and oversees pilots and projects related to the green transformation. Do you want to learn more about our offices? Click here: Arken EN (youtube.com) Your responsibilities • Lead and facilitate projects, analyses, and assessments to identify cost-efficient solutions for our green transformation. • Be one of the groups experts in green technologies and develop business cases and analyses for internal decision making. • Develop and implement our group wide green tech roadmap to transition PostNord's logistics operations from fossil fuels to renewable energy sources. • Monitor the development of market trends around green technologies and relevant policies in the Nordic countries. • Project manage and/ or coordinate green pilots, projects, and investments, in accordance with our internally developed green technology roadmap for 2030. • Facilitate and monitor the programs progress towards our climate targets. Your profile • Relevant higher education e.g., Master of Science in Engineering or Business Administration. • Minimum 5 years of experience of similar qualified work in the logistics or manufacturing industry, or a solid track record from management consulting with experience from different industries. • Documented competence within decarbonization efforts and green technology is meritorious. • Excellent analytical skills and a solid understanding of economics. • As a person you are structured and communicative, driven by challenges and complex deliveries. You are motivated by working with strategic as well as tactical issues on the boundaries between technology and business. • You are not afraid of taking the lead, but at the same time you are a very good team player. • Applicants need to have very good skills in English, and it is an advantage to be fluent in a Nordic language both in speech and in writing. We offer you a flexible hybrid workplace with a prestige-free environment where we as a team help each other to reach our goals. We encourage self-sufficient leadership for development and career opportunities. In addition to the benefits mentioned above, we offer: • work in a Nordic and flexible environment. • good insurance and occupational pension conditions • employee benefits through PostNord's own employee foundation PostNord Plus • employment according to a collective agreement. Your application Apply We look forward to receiving your application! In this recruitment we cooperate with Clockwork Bemanning & Rekrytering. For more information you are warmly welcome to contact Tobias Nilsson on: 070-821 53 21. Apply at the 26 th of May at the latest, at www.clockworkpeople.se. For union representatives, visit: www.postnord.com/fackliga.

6 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Project Manager, Critical Care

At Getinge we have the passion to perform Join our diverse teams of passionate people and a career that allows you to develop both personally and professionally. At Getinge, our passion is to secure that every person and community have access to the best possible care, offering hospitals and life science institutions products and solutions that aim to improve clinical results and optimize workflows. Every day we collaborate to make a true difference for our customers – and to save more lives. Are you looking for an inspiring career? You just found it. About this opportunity Getinge Group is in an exciting and intensive period of change, and we are strengthening our Business Category Unit, Acute Care Therapies (ACT), with an experienced Project Manager. You will be a key player within our R&D organization and will interact with many different functions on all levels. The position offers you a great opportunity to be part of all stages in the development cycle, i.e., from pre-study to final production. As Project Manager, you will be responsible for leading and organizing complex product development projects, leading cross functional and international teams from all disciplines within R&D and associated functions. You will be in charge of the overall time plan and budget, and make sure the project teams work towards common goals and deliverables. Our R&D organization are in the middle of an agile transformation which you will be an important part of in this role. What you will do As Project Manager, your main responsibilities and tasks will be to: Be responsible for running successful projects including development of software, electronics, mechanics, as well as industrialization and market introduction. Interact with, and report to, the steering group and the management team of Getinge Critical Care. Take part in and develop our transformation to agile methodologies. Lead global projects with participation from our sites in Europe, Asia and United States. Work with the project office to develop and improve project management methodology within ACT. The position is located at our site in Solna. The role requires occasional international travel. You will be reporting to the Senior Director Project Management, R&D. You will bring To be successful in this position, we believe that you have the following qualifications. Academic background within Engineering or equivalent experience. Strong technical background in developing technical systems within mechanics, electronics, software, or industrialization. Experienced leader with a proven background in project leadership. Good knowledge in management of agile projects and methods, as well as previous experience from working in regulatory industries are meritorious. Fluency in English, in both written and oral is required. Proficiency in Swedish is meritorious. In addition to your technical skills, we highly value your personality. We believe that you are a result-driven and cooperative self-starter who drives results and takes responsibility. You are a strong project leader who can inspire others and set direction, priorities, and goals. You have excellent communication, influencing and stakeholder management skills. Additionally, you have a structured way of working and a high level of business acumen. We believe that you are inspired by leading and motivating others, making continuous improvements and that you see this as an exciting opportunity to contribute to the success of our R&D projects. At Getinge we see ourselves as proactive and self-driven in learning and contributing to the continued development of our products and our organization's capabilities. We are Team Players, Forward Thinkers and Game Changers. Why join Getinge Getinge offers a job in a safe and informal work environment, where we appreciate close team collaboration. We keep an open dialogue between leaders and employees, as well as between teams. We are focused on developing people, and together we will create a plan for learning and competence development when you start your career with us. We offer a competitive compensation and benefits package, including wellness allowances, generous family benefits and joint company activities. Everything to ensure we support your well-being and goals. Application Applications will be reviewed continually, and we therefore recommend sending us your application as soon as possible, but no later than May 19th. We kindly ask you to submit your application in our recruitment system by clicking the “apply now” button. Due to GDPR regulations we do not accept applications via e-mail. If you have any questions regarding the role, please contact Hiring Manager Johan Widman at [email protected] or Recruiter at Sofia Ekstrand at [email protected] We look forward to receiving your application. We hope you will join us on our journey to become the world’s most desired MedTech company.

3 maj 2024
Sista ansökan:
19 juni 2024