Driftchef, fastighet

Sök bland 14 lediga jobb som Driftchef, fastighet och börja ditt nya yrkesliv idag!

Platschef med teknisk kompetens

Trivs du att arbeta i en internationell miljö i ett företag med starkt fokus på tillväxt?. Brinner du för ständiga förbättringar och är kommunikativ då kan detta vara tjänsten för Dig! CBRE´s uppdrag är att leverera service och underhåll av fastigheter och utveckla de fastighetsrelaterade tjänsterna, allt för att säkerställa att vår kund och dess medarbetare har en väl fungerande arbetsplats. Genom att arbeta med ständiga förbättringar, utvecklar vi metoder och processer för att alltid leverera med hög kvalitet. Som Platschef är din viktigaste uppgift att supportera och utveckla vår leverans tillsammans med ett engagerat team. CBRE är ett värderingsstyrt företag som arbetar utifrån våra värdeord RISE (Respect, Integrity, Service och Excellence). Dessa värderingar har vi med i alla delar av vårt arbete och vi vill att det skall genomsyra allt vi gör liksom att du som medarbetare hos oss också känner igen dig i dessa och vill leva efter dem. Vi växer och söker efter en driven, nyfiken, positiv och energisk platschef som kan utveckla våra tjänster. Du kommer ha stort eget ansvar att utveckla vår leverans och relation med kund i Östergötland Huvudsakliga arbetsuppgifter: * Ansvara för en integrerad facility management-leverans * Utveckla affären inom fastigheternas underhåll och tekniska installationer * Skapa och utveckla goda relationer med kund * Leda och hantera förhandlingar med kund och samarbetspartners * Coacha och utveckla dina medarbetare * Driva avtalsmässiga målsättningar genom proaktivt arbete och styrning av den organisation du leder * Leda förändrings- och förbättringsarbete * Driva lönsamhet samt upprätta prognos och analys av affärsplaner, budget, bokslut * Säkerställa en bra efterlevnad inom kvalitet, hälsa, säkerhet och arbetsmiljö Vi söker dig som är/har: * Relevant utbildning och flerårig erfarenhet från ledande position inom fastighet, bygg, industri, installation och / eller integrerad facility management * Erfarenhet av personalansvar samt vana att leda samarbetspartners * Förmågan att bygga starka relationer, både internt och externt och har en kommunikativ förmåga * Erfarenhet av förbättringsarbete * Teknisk kompetens och förståelse * Dokumenterad erfarenhet inom ekonomi - resultat- & budgetansvar * God datakunskap inom Officepaketet * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal och skrift För att lyckas i rollen är du lösningsorienterad med en god samarbetsförmåga. Du är ansvarstagande och tar egna initiativ samt är bra på att slutföra arbetsuppgifterna. Vi värdesätter att du har stort kundfokus. Du stimuleras av en miljö som utmärks av stort engagemang och där förmågan att hantera snabba förändringar är av stor betydelse. Vi erbjuder en omväxlande tjänst i en global organisation med stora utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du vara med på den spännande tillväxtresa och förändringsprocess som företaget för närvarande genomgår. Vi är stolta över att LinkedIn 2017 utsåg CBRE till ett av världens 20 bolag där talanger helst vill arbeta och att Forbes 2018 valde ut CBRE till en av de bästa arbetsgivarna för kvinnor. CBRE har också blivit rankad #1 inom Real Estate i Fortune Magazines World's Most Admired Companies för 2019, vilket vi är mycket glada över. Vi tror att vårt medvetna arbete kring vår företagskultur och People Management bidragit till denna utnämning! Tjänsten är på heltid och tillsvidare med placering i Östergötland / Linköping med omnejd Vi arbetar löpande med vårt urval och vi söker kandidater så länge annonsen är uppe CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag. På CBRE är vår passion att leverera marknadsledande fastighetsrelaterade tjänster som bidrar till våra kunders framgång! Våra ca 105 000 anställda hjälper investerare, fastighetsägare och hyresgäster över hela världen och omsatte 2023 över 30 miljarder dollar. CBRE Global Workplace Solutions (GWS) är ett affärsområde inom CBRE som levererar integrerade tjänster inom fastighetsservice, projekt och rådgivning

6 maj 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Platschef/ansvarig med teknisk kompetens - fastighetsservice

Trivs du att arbeta i en internationell miljö i ett företag med starkt fokus på tillväxt?. Brinner du för ständiga förbättringar och är kommunikativ då kan detta vara tjänsten för Dig! CBRE´s uppdrag är att leverera service och underhåll av fastigheter och utveckla de fastighetsrelaterade tjänsterna, allt för att säkerställa att vår kund och dess medarbetare har en väl fungerande arbetsplats. Genom att arbeta med ständiga förbättringar, utvecklar vi metoder och processer för att alltid leverera med hög kvalitet. Som Platschef är din viktigaste uppgift att supportera och utveckla vår leverans tillsammans med ett engagerat team. CBRE är ett värderingsstyrt företag som arbetar utifrån våra värdeord RISE (Respect, Integrity, Service och Excellence). Dessa värderingar har vi med i alla delar av vårt arbete och vi vill att det skall genomsyra allt vi gör liksom att du som medarbetare hos oss också känner igen dig i dessa och vill leva efter dem. Huvudsakliga arbetsuppgifter: * Ansvara för fastigheternas underhåll och tekniska installationer * Skapa och utveckla goda relationer med kund * Leda och hantera förhandlingar med kund och samarbetspartners * Leda ett antal medarbetare / drift/fastighetstekniker * Coacha och utveckla dina medarbetare * Driva avtalsmässiga målsättningar genom proaktivt arbete och styrning av den organisation du leder * Leda förändrings- och förbättringsarbete * Driva lönsamhet samt upprätta prognos och analys av affärsplaner, budget, bokslut * Säkerställa en bra efterlevnad inom kvalitet, hälsa, säkerhet och arbetsmiljö Vi söker dig som är/har: * Relevant utbildning och flerårig erfarenhet från ledande position inom fastighet, bygg, industri eller installation * Erfarenhet av personalansvar samt vana att leda samarbetspartners * Förmågan att bygga starka relationer, både internt och externt och har en kommunikativ förmåga * Erfarenhet av förbättringsarbete * Teknisk kompetens och förståelse * Dokumenterad erfarenhet inom ekonomi - resultat- & budgetansvar * God datakunskap inom Officepaketet * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal och skrift För att lyckas i rollen är du lösningsorienterad med en god samarbetsförmåga. Du är ansvarstagande och tar egna initiativ samt är bra på att slutföra arbetsuppgifterna. Vi värdesätter att du har stort kundfokus. Du stimuleras av en miljö som utmärks av stort engagemang och där förmågan att hantera snabba förändringar är av stor betydelse. Vi erbjuder en omväxlande tjänst i en global organisation med stora utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du vara med på den spännande tillväxtresa och förändringsprocess som företaget för närvarande genomgår. Vi är stolta över att LinkedIn 2017 utsåg CBRE till ett av världens 20 bolag där talanger helst vill arbeta och att Forbes 2018 valde ut CBRE till en av de bästa arbetsgivarna för kvinnor. CBRE har också blivit rankad #1 inom Real Estate i Fortune Magazines World's Most Admired Companies för 2019, vilket vi är mycket glada över. Vi tror att vårt medvetna arbete kring vår företagskultur och People Management bidragit till denna utnämning! Tjänsten är på heltid och tillsvidare med placering i Örebro län. Vi arbetar löpande med vårt urval och vi söker kandidater så länge annonsen är uppe CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag. På CBRE är vår passion att leverera marknadsledande fastighetsrelaterade tjänster som bidrar till våra kunders framgång! Våra ca 105 000 anställda hjälper investerare, fastighetsägare och hyresgäster över hela världen och omsatte 2023 över 30 miljarder dollar. CBRE Global Workplace Solutions (GWS) är ett affärsområde inom CBRE som levererar integrerade tjänster inom fastighetsservice, projekt och rådgivning

6 maj 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Affärsdriven teknisk förvaltare - Fastighetsservice

Är du en person som har förmågan att skapa förtroendefulla relationer, är duktig på att kommunicera och ser till att saker blir genomförda? Trivs du med varierande arbetsuppgifter och tycker om problemlösningar? Då är du kanske just den vi söker! Vi söker en affärsdriven teknisk förvaltare / teknisk projektledare med placering i Linköping / Norrköping. CBRE´s uppdrag är att leverera service och underhåll av fastigheter och utveckla de fastighetsrelaterade tjänsterna, allt för att säkerställa att vår kund och dess medarbetare har en väl fungerande arbetsplats. Därför är CBRE GWS din nya arbetsplats! CBRE är ett företag i stark tillväxt. Vi arbetar i en entreprenörsanda, du får en omväxlande och dynamisk arbetsmiljö med stora möjligheter till utveckling. Jobbet är roligt, intressant och utmanande. Tidvis är tempot intensivt och högt, men vi försäkrar oss om att ha en balans i vardagen. Våra kunder är såväl globala och välkända företag som lokala företag och organisationer, vilket bidrar till intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Teamet består av kollegor, såväl lokalt som globalt, med varierande kompetens & erfarenhet, specialister och generalister. Och vi delar gärna med oss. Hur ser en vanlig dag på jobbet ut? Det här är en varierande roll där du har stor chans att själv styra över din dag och utveckla leveransen. Du kommer dels arbeta som teknisk förvaltare och utveckla och säkerställa fastighetsdriften hos kunder. Hos oss får du förmånen att hantera flera kunder och projekt samtidigt av varierande storlek och omfattning, där du har daglig kontakt med dina CBRE kollegor, kunder och leverantörer. I din roll identifierar och utvecklar du möjligheter till projekt samt planerar och genomför dessa. Du förebygger och hanterar risker. Du ansvarar för projektstyrning mot fastställda kvalitets-, ekonomi och tidsplaner. Du säkerställer kvalitet och värden för verksamheten liksom att arbeten och projekt är i enlighet med kundkontraktet. Som person är du duktig på att påverka, övertyga och förhandla & vinna nya affärer. Du kommer även att arbetsleda olika grupper och ansvara för intern och extern kommunikation, liksom samordning av konsulter och entreprenörer. Du ansvaret för att säkerställa att såväl underleverantörers och att CBRE leverans utförs enligt framtagna processer och uppfyller lokala krav samt myndighetskrav. Du skall ha allmän kännedom om de tekniska delarna i en fastighet i form av VA, kyla, el, fiber, fjärrvärme. Huvudsakliga arbetsuppgifter * Ansvara för kontakten med kunder för att säkerställa att vi levererar och utvecklar avtalet inom förvaltning och fastighetsdrift * Bygga projektpipe, sälja in och leda projekt, där du ansvarar för planering, ekonomi, framdrift och styrning. Du ansvarar för att leda och driva projektet mot satta mål. * Du arbetar nära våra kunder, samarbetspartners och kollegor och utvecklar goda affärsmässiga relationer * Identifierar projektrisker och minimerar dess konsekvenser * Bidrar i vår strävan att bygga kultur för ständiga förbättringar Vad du har med dig * gärna högskole- eller civilingenjörsexamen eller annan arbetslivserfarenhet som anses likvärdigt / utbildning inom projekt, tekniker, ingenjör eller liknande * tidigare erfarenhet av liknande roll som teknisk förvaltare * erfarenhet i entreprenadjuridik * erfarenhet att ha direkt rapporterande personal * erfarenhet av projekt * god kunskap i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt * innehar B-körkort * pålitlig, lojal * erfarenhet av att arbeta nära och driva kunddialogen * erfarenhet av att arbetsleda entreprenörer * Bas P och U är meriterande, likaså erfarenhet av entreprenadjuridik * god kännedom om Microsoft Office och kunna arbeta i digitala verktyg För att lyckas i rollen tror vi att du har höga ambitioner och strävar efter att hela tiden bli bättre. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är självgående, ansvarstagande och affärsmässig. Du har förmågan att skapa och utveckla goda relationer. Du har en god administrativ förmåga. Vi erbjuder dig en spännande möjlighet i en global organisation med stora utvecklingsmöjligheter. Du kommer att omfattas av vår tjänstepension, våra friskvårdsförmåner och vår Benify-portal mm. Tjänsten är på heltid och med placering i Linköping/Norrköping. Känns denna roll intressant, ansök redan idag. Vi arbetar löpande med vårt urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag. På CBRE är vår passion att leverera marknadsledande fastighetsrelaterade tjänster som bidrar till våra kunders framgång! Våra ca 105 000 anställda hjälper investerare, fastighetsägare och hyresgäster över hela världen och omsatte 2023 över 30 miljarder dollar. CBRE Global Workplace Solutions (GWS) är ett affärsområde inom CBRE som levererar integrerade tjänster inom fastighetsservice, projekt och rådgivning.

6 maj 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Driven and customer-oriented Technical Coordinator (on-site)

Do you have a background in technology, real estate and/or installation and want to take the next step in your career? CBRE is in a strong growth phase and is looking for more employees. At CBRE, you get the chance to work in an exciting, developing and very broad role.We are now looking for a Technical Coordinator for one of our customers where we offer varied work with great responsibility and committed colleagues. Based onsite in our Stockholm office, you will coordinate with subcontractors to provide the best possible service within the customer's premises located in Sweden, Denmark, Finland, Norway and Lithuania. Main tasks: * Contribute technology-specific knowledge to the team * Responsible for booking maintenance on various building systems via our suppliers, for example kitchen ventilation, server rooms, sweeping of ducts, etc. * Coordinate with Mobile Tech Team and vendors to resolve bug reports received from the customer * Project management in various different areas, for example installation of cooling, charging stations for electric cars, troubleshooting of ventilation, etc. * Ensure that the work complies with current legislation, in environmental, safety and quality-related matters based on both our internal guidelines and what the contract stipulates * Ensure the Integrated Environmental Health and Safety Management Systems are adhered to at all times. * Relationships are key to our success and you work hard to maintain constructive and positive professional relationships with clients, colleagues, landlords and supply partners * Support the Stockholm Lead Facilities Coordinator when required and act as their representative during periods of absence. We are looking for you who are/have: * Good knowledge of property technical systems such as ventilation, plumbing, cooling, fire, sprinklers, electricity, controls and regulations and other technical equipment found in properties. * You are driven and have the ability to take overall responsibility * Experience of project management within real estate and installation * Ability to create long-term & trust-based relationships * Results-driven with the ability for self-leadership. * Excellent communication skills in both English and Swedish both in writing and orally, as our communication takes place in English. * Taking responsibility, has good organizational skills, takes own initiative and is good at completing tasks * Good at prioritizing and working solution-oriented * Has good computer knowledge and is used to working in several different computer systems Do you recognize yourself in the above description? Then you are most welcome to supply your application and your attached CV in English. The position is a full-time position. We work continuously with our selection and the position may therefore be filled before the application deadline, 31/05/24 For questions regarding the service, please contact: CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag. På CBRE är vår passion att leverera marknadsledande fastighetsrelaterade tjänster som bidrar till våra kunders framgång! Våra ca 105 000 anställda hjälper investerare, fastighetsägare och hyresgäster över hela världen och omsatte 2023 över 30 miljarder dollar. CBRE Global Workplace Solutions (GWS) är ett affärsområde inom CBRE som levererar integrerade tjänster inom fastighetsservice, projekt och rådgivning.

6 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
First Camp Skara Sommarland söker Fastighetsskötare

Beskrivning Vi vill bli världens ledande campingkedja genom att fokusera på innovation, hållbarhet och datadrivna gästinsikter. Därför vill vi att alla våra anställda ska drivas av att skapa mervärde, inte bara för våra gäster men även för varandra. Några som har ett stort ansvar för att skapa mervärde och en bra upplevelse på destinationerna är våra Fastighetsskötare - och här vill vi nu fylla på med en ny kollega. Arbetsuppgifter Som Fastighetsskötare arbetar du hands on med allt det löpande underhållet och skötseln på destinationen vilket innefattar gräsklippning, enklare reparationer, städning och dylikt. Ditt ansvar täcker byggnader, tomt, lekplatser, och fordon. Det inkluderar även de arbetsredskap och maskiner som krävs för att sköta underhållet. Förutom det operativa ansvaret har du även i ansvar för att det finns rutinlistor för vaktmästeriet, se till att det finns uppdaterade checklistor och manualer för underhållet samt för att samarbeta med fastighetsavdelningen för att planera och utföra fastighetsutvecklingsprojekt. Under sommaren är du arbetsledare för vaktmästarna på destinationen.  I linje med att skapa mervärde för varandra och våra kunder, ska alla som arbetar på destinationerna kunna hugga i där det behövs, vilket innebär att du som Fastighetsskötare även kommer att arbeta med reception och städ på destinationen. Det ingår ett delat ansvar för beredskap i tjänsten samt arbete på kvällar och helger.   Kvalifikationer För att passa in i rollen som Fastighetsskötare har du ett stort intresse och nyfikenhet för teknik och övergripande underhåll. Du är duktig på att kommunicera, du samarbetar bra med andra och har förmågan att ta ett övergripande ansvar där du planerar och strukturerar arbetet för dig och andra. Du behöver även känna dig bekväm med att hantera gästförfrågningar, klagomål och arbeta med service.    Vi ser gärna att du har en vidareutbildning inom underhåll, teknik eller bygg, men det är inget krav. Du måste dock ha avslutad gymnasieutbildning. Arbetet kräver att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med underhåll av fastigheter och grönytor, fastighetsskötsel eller liknande uppgifter samt att du har höga grundkunskaper kring fastighetsunderhåll. Du behöver vidare ha goda allmänna IT-kunskaper och vana vid att använda olika verktyg/program för att planera och följa upp ditt arbete. Ett krav är även att du kommunicerar mycket väl i både tal och skrift på svenska och engelska. Vad erbjuder vi dig?    På First Camp rekryterar vi förmågor och utvecklar dem. Hos oss ska du få möjlighet att växa och lära dig nytt samtidigt som du har riktigt roligt. Våra gemensamma värderingar styr vår vardag och hur vi är mot varandra:   We Care:  Vi bryr oss om varandra, våra gäster och naturen  We Have Fun: Vi har kul på jobbet och har glimten i ögat både internt och med våra gäster  We Simplify:  Vi ska alltid försöka förenkla hur vi jobbar med varann och våra gäster  We Deliver Results: Allt vi gör ska ge resultat för oss, våra ägare och våra gäster  Vi vill skapa en kedja, ett ställe där man alltid känner igen sig vart i landet man än besöker oss. Det är därför viktigt för oss med samstämmighet, med tydlighet och med kollegor som vill bygga något stort tillsammans och kommer med nya idéer för att förbättra det vi redan gör så bra. Som Fastighets- och underhållsansvarig erbjuder vi dig en tjänst där du både får utnyttja ditt stora teknikintresse samtidigt som du får möjlighet att utveckla ditt ledarskap och strategiska tänk. Du kommer att ha nära till kollegor när du behöver stöd. Kollegor som gärna bjuder på både erfarenhet och goda skratt. Vi är ett starkt team och vill fortsätta växa med fler teamorienterade kollegor som vill vara med och bygga på vår framgångssaga. Känner du dig träffad?    Villkor Tjänsten är på heltid och innefattas av kollektivavtal. Lön och villkor enligt överenskommelse.  Ansökan Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan omgående. Vi arbetar kompetensbaserat i våra rekryteringar och söker aktivt efter de medarbetare som bäst matchar den kravprofil vi har satt upp för tjänsten. Som ett första steg i vår urvalsprocess kommer de personer som möter våra kvalifikationer att få genomföra två rekryteringstester där du matchas mot vår kravprofil. Mer information om detta får du vid genomförd ansökan. First Camp är Skandinaviens ledande campingkoncern med totalt 70 destinationer i Sverige, Danmark och Norge. Vi är inne i en spännande tillväxtfas och har genom organisk tillväxt och ett stort antal förvärv gått från drygt 100 MSEK i omsättning 2016 till nu över 1 000 MSEK ett normalår. Vi är ett stort team med över 1500 medarbetare som brinner för våra gästers upplevelser och som strävar mot att bygga världens ledande campingkedja.

5 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Soft sites manager

Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad? Till vår verksamhet inom banksektorn i Stockholm, Göteborg och Malmö söker vi på ISS en serviceinriktad och engagerad Soft sites manager som vill utveckla människor och kundernas verksamhet. Vi erbjuder dig en utmanande roll i ett bolag och bransch under ständig utveckling! Om rollen Som Soft sites manager har du ekonomiskt ansvar och personalansvar för 6 underställda chefer som kommer att rapportera direkt till dig. Din placeringsort kommer vara på kundens kontor i Stockholm city men du kommer även att ha personal placerad på ytterligare ett större kontor i Stockholm samt Göteborg och Malmö. Vår leverans till kunden innefattar ett brett utbud av ISS servicetjänster som exempelvis lokalvård, reception, restaurang och vaktmästeri. Det är ett globalt kontrakt vilket betyder att du kommer ha ett nära samarbete med kollegor i liknande roll i länderna Norge, Danmark och Finland. I rollen som Soft sites manager ansvarar du vidare för de lokala kundrelationerna och att arbetet bedrivs i enlighet med gällande kundavtal. I samarbete med kund strävar du efter ständiga förbättringar och utveckling av ISS leverans. Här har du stora möjligheter att lyfta leveransen från att vara bra till att bli en av ISS bästa siter! För oss på ISS är ledarskap viktigt. Genom ditt goda ledarskap förväntas du skapa förutsättningar för dina medarbetare att kunna utvecklas och prestera. Du leder verksamheten mot uppsatta mål i nära samarbete med kunden, medarbetare och närmaste chef. Tjänsten är på heltid och tillsvidareanställning med start så snart som möjligt, samt med en inledande provanställning i sex månader. Vi erbjuder Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du får stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och talangprogram – allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet. Vi värderar mångfald och inkludering högt. Hos ISS är alla människor lika mycket värda och har samma rättigheter och möjligheter. Våra medarbetare speglar samhällets mångfald, vilket både är en konkurrensfördel och en tillgång i vårt långsiktiga hållbara arbete. Vår inkluderande företagskultur stärker våra medarbetare, gör oss mer kreativa och produktiva samt skapar en attraktivare arbetsplats. Vem söker vi? Vi söker dig som är en driven och kommunikativ ledare med förmåga att motivera din omgivning till att leverera resultat vilka överträffar uppsatta mål. För att lyckas i rollen behöver du ha en vilja och förmåga att skapa nya affärer. Du är självgående och drivs av att ständigt vidareutveckla och strukturera befintlig verksamhet, samtidigt som du värdesätter effektiva processer, hög kvalitet och kundnöjdhet. Framförallt delar du också vår passion för att leverera högkvalitativ service till ISS kunder! Då arbetet innebär många personliga kontakter både inom och utanför organisationen krävs en god samarbetsförmåga samt ett intresse för människor. Du har vidare en god förmåga att skapa förtroende och utveckla långsiktiga relationer. Du har gymnasieutbildning och eftergymnasial utbildning inom Facility Management eller liknande, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Vidare ser vi att du har minst 3 års erfarenhet av ledarskap, ekonomi, personal och kundrelationer. Du har med fördel erfarenhet från en personalintensiv servicebransch inom lokalvård, restaurang/catering och övriga tjänster inom Facility Management. Du kommunicerar mycket väl på svenska i både tal och skrift samt pratar engelska väl. Du har även goda kunskaper inom Microsoft Office och andra vanligt förekommande IT-miljöer. Tidigare erfarenhet av projektledning och banksektorn är starkt meriterande. Din ansökan Vi hoppas att vi väckt ditt intresse och ser fram emot din ansökan! Vi har en pågående rekryteringsprocess och vill anställa så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. I din ansökan bifogar du ditt CV och pga. GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via mail. Vi rekryterar kompetensbaserat vilket innebär att processen innehåller tester, intervjuer och referenser. Bakgrundskontroller och säkerhetsprövningar kan komma att genomföras vid kundbehov. Vid eventuella frågor om processen, kontakta vår Talent Acquisition Specialist Josefin. Varmt välkommen med din ansökan!

2 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Fastighetsskötare på First Camp Råå Vallar

Utanför Helsingborg ligger familjefavoriten First Camp Råå Vallar-Helsingborg. Med perfekt läge vid vattnet och utsikt över Ven hittar du en arbetsplats där gemenskap och glädje sprider sig bland både campinggäster och kollegorna i receptionen, butiken och städet. Beskrivning Vi vill bli världens ledande campingkedja genom att fokusera på innovation, hållbarhet och datadrivna gästinsikter. Därför vill vi att alla våra anställda ska drivas av att skapa mervärde, inte bara för våra gäster men även för varandra. Några som har ett stort ansvar för att skapa mervärde och en bra upplevelse på destinationerna är våra Fastighetsskötare - och här vill vi nu fylla på med en ny kollega. Arbetsuppgifter Som Fastighetsskötare arbetar du hands on med allt det löpande underhållet och skötseln vår destination, Råå Vallar, vilket innefattar gräsklippning, enklare reparationer, städning och dylikt. Ditt ansvar täcker byggnader, tomt, lekplatser, poolområde och fordon. Det inkluderar även de arbetsredskap och maskiner som krävs för att sköta underhållet. Förutom det operativa ansvaret har du även i ansvar för att det finns rutinlistor för vaktmästeriet, se till att det finns uppdaterade checklistor och manualer för underhållet samt för att samarbeta med fastighetsavdelningen för att planera och utföra fastighetsutvecklingsprojekt. Under sommaren är du arbetsledare för vaktmästarna på destinationen. I linje med att skapa mervärde för varandra och våra kunder, ska alla som arbetar på destinationerna kunna hugga i där det behövs, vilket innebär att du som Fastighetsskötare även kommer att arbeta med reception och städ på destinationerna. Det ingår ett delat ansvar för beredskap i tjänsten samt arbete på kvällar och helger.   Kvalifikationer För att passa in i rollen som Fastighetsskötare har du ett stort intresse och nyfikenhet för teknik och övergripande underhåll. Du är duktig på att kommunicera, du samarbetar bra med andra och har förmågan att ta ett övergripande ansvar där du planerar och strukturerar arbetet för dig och andra. Du behöver även känna dig bekväm med att hantera gästförfrågningar, klagomål och arbeta med service.    Vi ser gärna att du har en vidareutbildning inom underhåll, teknik eller bygg, men det är inget krav. Du måste dock ha avslutad gymnasieutbildning. Arbetet kräver att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med underhåll av fastigheter och grönytor, fastighetsskötsel eller liknande uppgifter samt att du har höga grundkunskaper kring fastighetsunderhåll. Du behöver vidare ha goda allmänna IT-kunskaper och vana vid att använda olika verktyg/program för att planera och följa upp ditt arbete. Ett krav är även att du kommunicerar mycket väl i både tal och skrift på svenska och engelska. Vad erbjuder vi dig?    På First Camp rekryterar vi förmågor och utvecklar dem. Hos oss ska du få möjlighet att växa och lära dig nytt samtidigt som du har riktigt roligt. Våra gemensamma värderingar styr vår vardag och hur vi är mot varandra:   We Care:  Vi bryr oss om varandra, våra gäster och naturen  We Have Fun: Vi har kul på jobbet och har glimten i ögat både internt och med våra gäster  We Simplify:  Vi ska alltid försöka förenkla hur vi jobbar med varann och våra gäster  We Deliver Results: Allt vi gör ska ge resultat för oss, våra ägare och våra gäster  Vi vill skapa en kedja, ett ställe där man alltid känner igen sig vart i landet man än besöker oss. Det är därför viktigt för oss med samstämmighet, med tydlighet och med kollegor som vill bygga något stort tillsammans och kommer med nya idéer för att förbättra det vi redan gör så bra. Som Fastighets- och underhållsansvarig erbjuder vi dig en tjänst där du både får utnyttja ditt stora teknikintresse samtidigt som du får möjlighet att utveckla ditt ledarskap och strategiska tänk. Du kommer att ha nära till kollegor när du behöver stöd. Kollegor som gärna bjuder på både erfarenhet och goda skratt. Vi är ett starkt team och vill fortsätta växa med fler teamorienterade kollegor som vill vara med och bygga på vår framgångssaga. Känner du dig träffad?    Villkor Tjänsten är på heltid och innefattas av kollektivavtal. Lön och villkor enligt överenskommelse.  Ansökan Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan omgående. Vi arbetar kompetensbaserat i våra rekryteringar och söker aktivt efter de medarbetare som bäst matchar den kravprofil vi har satt upp för tjänsten. Som ett första steg i vår urvalsprocess kommer de personer som möter våra kvalifikationer att få genomföra två rekryteringstester där du matchas mot vår kravprofil. Mer information om detta får du vid genomförd ansökan. First Camp är Skandinaviens ledande campingkoncern med totalt 70 destinationer i Sverige, Danmark och Norge. Vi är inne i en spännande tillväxtfas och har genom organisk tillväxt och ett stort antal förvärv gått från drygt 100 MSEK i omsättning 2016 till nu över 1 000 MSEK ett normalår. Vi är ett stort team med över 1500 medarbetare som brinner för våra gästers upplevelser och som strävar mot att bygga världens ledande campingkedja.

2 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Servicetekniker inom fastighetsautomation, Siemens Uppsala

Vi söker en Servicetekniker inom fastighetsautomation till vårt kontor i Uppsala. Låt ditt tekniska intresse bidra till en hållbar värld! Create a better #TomorrowWithUs. Vill du vara med och skapa säkra och energieffektiva lösningar för fastigheter och samarbeta i ett team med målet att leverera högkvalitativa produkter och tjänster? På Siemens Smart Infrastructure förenar vi den fysiska och digitala världen för energisystem, byggnader och industrier. Har du redan den specialistkunskap som krävs, eller är du en ny talang med viljan och drivet att bli vår framtida expert inom fastighetsautomation? Välkommen att söka till oss på Siemens! Utmaningen I rollen som servicetekniker inom fastighetsautomation arbetar du hos våra kunder med förebyggande underhåll, driftsättning, felsökning, provning och programmering av Siemens system. Dagarna är varierande och du har möjlighet att självständigt planera ditt arbete. Du får stöd och support från ett väletablerat nätverk av kollegor som finns där för att hjälpa dig. Som ny medarbetare välkomnas du med ett introduktionsprogram, en erfaren handledare och vänliga kollegor för att säkerställa din framgång i rollen. Du kommer att bli en expert på våra system när det gäller både uppdateringar och rådgivning till kund om hur vi kan erbjuda nya tekniska lösningar för att utveckla deras anläggningar. Du kommer att spela en betydande roll i vårt team, där du tillsammans med andra tekniker, projektledare, säljare och support, arbetar för att utveckla och underhålla våra kundrelationer. Vem söker vi? Vi letar efter en person som trivs med att ta ansvar och som värdesätter nära relationer med kunder. Du brinner för att erbjuda en utmärkt service och att stödja kundernas tekniska utveckling. Din förmåga att organisera och prioritera uppgifter är stark, och du strävar efter att skapa en positiv arbetsmiljö där samarbete och ömsesidigt stöd är nyckeln till framgång. Vem är du / Meriterande erfarenheter * Du har ett intresse för teknik och har en bakgrund inom el, gärna med inriktning inom teleteknik/el, automation eller styr- och reglersystem. * Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med teknik inom fastighetsautomation eller VVS, alternativt har du nyligen avslutat en relevant utbildning inom området. * Har du bakgrund inom industriell automation, IT- och nätverk eller PLC-programmering ser vi det som mycket intressant. * Körkort och ett svenskt medborgarskap behövs i tjänsten likaså att du kan kommunicera på svenska och engelska. Om du inte uppfyller allt ovan, men en del, uppmuntrar vi dig att söka tjänsten ändå. Låt oss tillsammans ta reda på om vi passar ihop! Viktigast är ditt tekniska intresse, ett praktiskt handlag och din inställning att sätta kunden först. Ett sinne för att strukturera upp din arbetsdag och en nyfikenhet på digitaliseringens möjligheter. Vad erbjuder vi? På Siemens arbetar vi varje dag för att göra skillnad för oss själva, våra kunder och vår planet. Vi erbjuder en flexibel arbetsmiljö där du har hög grad av frihet och eget ansvar över din arbetsdag. Denna flexibilitet ger dig möjlighet att upprätthålla en god balans mellan arbete och privatliv. Tjänsten är placerad i Uppsala och självklart erbjuder vi förmåner såsom friskvårdspaket, möjlighet till arbetstidsförkortning och tjänstebil. Välkommen att ansök idag! Sista ansökningsdag är 17:e maj. Denna rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Daniel Blomdahl på e-postadress [email protected]. För information om rekryteringsprocessen kontakta Rekryterare Erik Ekholm på e-postadress [email protected]. För kontakt med facklig representant mejla [email protected]. Då vi arbetar inom säkerhetsbranschen begär vi utdrag från Rikspolisstyrelsens misstanke- och belastningsregister. Om oss Siemens erbjuder spännande utmaningar och karriärmöjligheter i ett innovativt, globalt företag i framkant av grön teknik. Vår arbetsmiljö präglas av öppenhet, inspiration och internationell atmosfär. Vi främjar möjligheter till både personlig och professionell utveckling. På Siemens värderar vi mångfald högt och har en tydlig policy som stödjer en inkluderande arbetsplats. Hållbarhet är en central del av vår verksamhet, och vi har högt ställda mål och ambitioner på detta område. Genom våra teknologier och lösningar bidrar vi till att våra kunder når sina hållbarhetsmål och kan omvandla sina verksamheter mot en mer hållbar framtid. Läs mer på siemens.se. Daniel med personal önskar dig välkommen in med din ansökan! #LI-HYBRID

27 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Gruppchef fastighetsservice

Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen. Gruppchef fastighetsservice Västervik Du kommer att vara ansvarig för kundkontakt och arbetsledningen av olika grupper samt att du blir leveranschefens naturliga kontaktperson. Arbetet är omväxlande och socialt. Du arbetar självständigt och du får stor frihet att på egen hand lösa de utmaningar du ställs inför i ditt arbete. Vad ska du göra? Som gruppchef på Fastighetsservice kommer du att få en chef- och ledarroll i några av skötselgrupperna som både sköter den inre och yttre fastighetsskötseln samt fastighetsreparationer.  Din roll kommer att innebära att du planerar och leder det dagliga arbetet. En annan viktig del av ditt arbete kommer att vara budget- och prognosarbete samt att säkerställa att vi når uppsatta mål inom ekonomi-, kund- och medarbetarnöjdhet. Vidare kommer du att ansvara för uppföljning av verksamheten, både mot kund och internt. Du kommer också att arbeta med boende- och styrelsekontakter. I din roll som chef och ledare kommer du att ha ansvar för att inspirera och skapa engagemang hos medarbetarna samt ge dem förutsättningar för deras utveckling. Du kommer också att ha ett arbetsmiljöansvar. Vem är du? Vi söker dig som har mångårig erfarenhet av fastighetsservice. Vi lägger stor vikt vid att ta hand om våra medarbetare och våra kunder och du har en god förmåga att leda andra människor Det är viktigt att du är social och har förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog, både internt och externt. Samtidigt är du en drivande och tydlig ledare som vill jobba på ett affärsmässigt sätt. Vidare ser vi att det är viktigt att du som ledare är medveten om dina styrkor och svagheter och förstå hur ditt beteende påverkar andra.. Du har stark administrativ kompetens med god datorvana och kan uttrycka dig väl i såväl tal som skrift. Du har en utbildning på minst gymnasienivå. Tjänsten kräver B-körkort och egen bil. Kontakt och ansökan Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobb & Karriär/Sök jobb senast den 2024-05-15. Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök redan idag! Vid frågor om tjänsten kontakta leveranschef Roland Bergström, [email protected] Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss blir ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar. Är du nyfiken på hur det är hos oss? Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor. Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss blir ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar. Är du nyfiken på hur det är hos oss? Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

18 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Arbetsledare fastighetsskötsel

Vi söker nu en arbetsledare med erfarenhet inom trädgård- och parkförvaltning till vårt kontor i Sundsvall. Som arbetsledare hos oss på Höga Kusten Skog & Fastighet kommer du att arbeta en stor del administrativt, självständigt och tillsammans med dina kollegor. De huvudsakliga administrativa arbetsuppgifterna är att följa upp tidrapportering, hantera arbetsordrar, attestera fakturor, planera inköp och beställningar, medverka och stödja vid driftmöten samt upphandling. Ansvara för samordning och arbetsledning av personal/säsongspersonal och underentreprenörer. Du kommer även att vara en viktig länk mellan arbetsgrupp och produktionschef. I arbetsuppgifterna ingår att genomföra rondering och uppföljning för att kvalitetssäkra att utfört arbete håller hög kvalité och utförs enligt kundens krav. Det innefattar förståelse för kontraktshandlingar och skötselplaner. Du kommer att utföra tillsyn och skötsel av inre fastighetsskötsel och grönområden/utemiljö, snöröjning och halkbekämpning. Du ansvar för löpande kontakt med hyresgäster, kunder och entreprenörer etc. Vem söker vi? Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbetsledning inom fastighetsförvaltning och/eller trädgårdsarbete. Meriterande är: kunskaper inom fastighetsförvaltning utbildad trädgårdsingenjör eller trädgårdsmästare, kvalificerad eller med relevant utbildning inom området, tidigare erfarenhet av trädgårdsarbete. BE kort, motorsågskörkort, heta arbeten, ledarskapsutbildning, hjullastarvana. Du har god kommunikationsförmåga och är serviceinriktad med ett bra bemötande mot hyresgäster, kunder och medarbetare. Som person är du bra på att planera och strukturera men även prioritera ditt arbete när förutsättningar eller situationer förändras. Du har god administrativ förmåga och är van vid att arbeta i olika fastighetssystem. Då dator är ett naturligt inslag i arbetet ser vi att du har god datorvana, där du ser digitaliseringen som en utvecklings- och förbättringsmöjlighet i ditt arbete. Om anställningen: Lön Lönetyp: Fast månads-, vecko- eller timlön Anställningsvillkor Heltid Provanställning/Tillsvidare Krav B-körkort Erfarenhet inom fastighets eller grönyteskötsel med personalansvar. Du uttrycker dig väl på svenska både i tal och skrift. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning, tillträde snarast eller efter överenskommelse. Frågor och ansökan Välkommen in med din ansökan senast 2024-05-11. Ansökningar lämnas endast digitalt via vårat rekryteringsformulär. Urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma bli tillsatt innan sista ansökningsdagen.

17 april 2024
Sista ansökan:
4 oktober 2024