Driftledare, IT

Sök bland 18 lediga jobb som Driftledare, IT och börja ditt nya yrkesliv idag!

IT-driftansvarig till Vivab i Falkenberg

Är du en driven IT-driftansvarig med ett starkt intresse för hållbar utveckling? Vill du ha ett självständigt och utmanande arbete där du kan påverka utvecklingen av miljö och infrastruktur i våra två växande kommuner? Då kan du vara den vi söker till vår nya enhet för säkerhet på Vivab. Hos oss får du möjlighet att växa professionellt, må bra och trivas i ditt dagliga arbete tillsammans med trevliga kollegor! För att möta framtidens utmaningar rustar vi nu Vivab med en tydlig styrning och ett effektivt stöd genom att samla centrala frågor under en ny stabsavdelning. Denna avdelning inkluderar en enhet för säkerhet, IT, digitalisering och fastighet. Som IT-driftansvarig i denna nya enhet får du en central roll i att bygga en väl fungerande och motståndskraftig IT-miljö samt stödja organisationen och följa upp IT-driftens olika delar.

15 maj 2024
Sista ansökan:
19 juni 2024
Specialist nätverk- och datakommunikation

Vill du vara en del av vår IT-driftorganisation? Då kan vi erbjuda en roll inom nätverk och datakommunikation. Det här är en chans att vara en del av en organisation som genomgår en spännande omställning med ny teknik och ett högt säkerhetstänk, tillsammans med härliga kollegor och en prisad arbetsgivare. Jämtkraft har under de senaste åren markant ökat förändringstakten inom IT-området. Samtliga lösningar byts ut eller förändras för att matcha de mycket höga krav som vår omvärld och vår verksamhet ställer. Om jobbet Som specialist nom nätverk- och datakommunikation ingår du i ett team som för tillfället består av 15 medarbetare med olika kompetens inom IT och som tillsammans ansvarar för Jämtkrafts IT-miljö. IT-säkerhet och tillgänglighet är viktiga ledord. Detta ska balanseras med att verksamheten ofta kräver tillgång till den senast tekniken. Vi arbetar enligt ITIL  Du kommer att jobba med: • Att övervaka nätverksinfrastrukturens status, prestanda, säkerhet mm och jobba proaktivt med att göra förbättringar inom nätverksinfrastrukturen. • Kontinuerligt uppdatera dokumentation på nätverket. • Tillhandahålla teknisk vägledning och support till användare inom den egna organisationen. • Livscykelhantering och planering för uppgradering och ersättningar vid behov. • Samarbete med digital styrning & digital utveckling. • Felsökning, incidenthantering vid tekniska störningar, proaktivt arbete för att förebygga problem. Du har erfarenhet med något/några av följande: punkter: • Flera års erfarenheter kring arbete med brandväggar samt arbete med design för segmentering av applikationer. • Ta fram förslag på teknisk design för införandet av nya system i nätverket. • Arbeta tillsammans med nätverks-arkitekter. • Förvaltning och dialog med konsulter kring förbättringsarbeten • Arbete med core-nätverk samt ha goda kunskaper kring routing-protokoll. • Van att arbeta självständigt men även kunna vara delaktig i kommande förändringar samt kunna ta fram nya förslag • Design och förvaltning av accessnät trådat/trådlöst • Har en Cisco CCNP-certifiering eller motsvarande kunskap och erfarenhet av Ciscos nätverkslösningar eller motsvarande. Vårt erbjudande Hos oss får du vara med och driva utvecklingen mot ett mer hållbart samhälle, i en bransch som är en förutsättning för vår välfärd. Vi jobbar tillsammans i trygga team där vi vågar testa nytt, växa och lyckas. Här behöver du inte välja mellan karriär och en aktiv fritid utan hinner med både och. På Jämtkraft är du viktig. Vi tänker långsiktigt, vi satsar på dig och vill att du ska trivas och hjälpa oss framåt. Fler fördelar med Jämtkraft: • Vi tar hand om våra medarbetare och har fina förmåner, alltifrån förmånscykel till arbetstidsförkortning och föräldrapenningtillägg. • Vi är en erkänt bra arbetsgivare, belönade med certifikatet ”Excellent Arbetsgivare 2023” och ”Karriärföretag 2024”. • Jämtkraft är tillräckligt stort för att du ska kunna utvecklas och göra karriär, men tillräckligt litet för att du ska synas, vara viktig och kunna påverka. Vad vi söker  Vi söker dig som har en högskoleutbildning med IT-inriktning samt har flerårig erfarenhet av arbete med brandväggar, nätverksövervakning och olika stödsystem för nätverk och datakommunikation. Du har god förmåga att effektivt prioritera och utföra arbetsuppgifter. Som person är du analytisk och har ett lösningsorienterat arbetssätt samt förmåga att presentera idéer på ett affärsmässigt och pedagogiskt sätt. Du trivs med att jobba med andra och är en lagspelare med god samarbetsförmåga. För denna roll krävs goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift. Jämtkraft bedriver arbete inom en samhällsviktig sektor. Anställningen kan därför innebära att du som sökande behöver placeras i en säkerhetsklass.  Körkort B behövs i tjänsten. Placeringsort: Östersund Omfattning & anställningsform: Heltid, tillsvidareanställning. Tillträde: Snarast Vill du veta mer? Vill du veta mer om jobbet eller företaget är du varmt välkommen att kontakta Angelica Löfberg, avdelningschef, [email protected] eller 063-14 93 13. Ansökan Ansökan och CV ska vara hos tillhanda senast den 27 maj, 2024. Fackliga företrädare: SEKO, Peter Martinsson, 063-14 93 95 Akademikerföreningen, Mikael Eklund, 063-14 92 51 Unionen, Michael Häggmark, 063-14 91 02

14 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Är du vår nya tjänsteledare med fokus på IT-drift?

Vill du arbeta med teknik i framkant och vill vara med och forma en effektiv organisation för att säkerställa hög tillgänglighet, säkerhet och prestanda i Mälarenergis IT-plattform och IT-tjänster? Då har du möjligheten här! Mälarenergi är ett företag med ett starkt varumärke och befinner sig i en mycket intressant utvecklingsfas. För att klara klimatutmaningarna behöver vi hitta nya lösningar – nya vägar. Det är där du kommer in. Vi söker en tjänsteledare som med ny energi vill vara med på vår resa framåt. Hos oss får du möjlighet att utvecklas och att bygga karriär inom företaget. Följ med på Resan mot noll! Din roll Som tjänsteledare med fokus på IT-drift samt incident-, problem- och ändringshantering är ditt uppdrag att säkerställa att våra IT-tjänster levereras effektivt och tillfredsställande för våra användare. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: • Planering, utveckling och leverans av flera IT-tjänster för att säkerställa att de uppfyller användarnas behov • Ledning och samordning av team för att säkerställa både utveckling och löpande drift av tjänsterna samt att tillgänglig kapacitet används effektivt • Dialog med verksamheten för att säkerställa att våra IT-tjänster ständigt utvecklas och uppfyller deras krav och förväntningar • Koordinering och hantering av förfrågningar, återkoppling och förbättringsförslag från både användare och verksamhet • Optimering och förbättring av arbetssätt och processer kopplade till tjänsterna inom ditt ansvarsområde • Ansvar för ITIL-processerna incident, problem och change för en strukturerad och effektiv hantering av förändringar och incidenter • Säkerställande av att både nya och befintliga tjänster är väl dokumenterade och att driftsorganisationen har de förutsättningar som krävs för att leverera dem på ett effektivt sätt • Uppföljning av mål och mätetal för tjänsterna för att uppfylla servicenivåer och kontinuerligt förbättra tjänsterna • Löpande omvärldsbevakning för att säkerställa att vår tjänstekatalog är aktuell och att vi har rätt tjänster för att möta behoven Vi söker dig Vi söker dig som har relevant teknisk utbildning, vi ser gärna att du har en högskoleutbildning med inriktning IT eller motsvarande, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.   Du som söker har flerårig arbetslivserfarenhet av IT och service management och du har erfarenhet av IT-drift i större miljöer (Vmware, Microsoft). Du har erfarenhet och förmåga att hantera dialogen med verksamheten för att säkerställa krav och förväntningar. Vidare har du även erfarenhet av att leda team och planera, utveckla och förvalta IT-tjänster. Du har arbetat med att optimera arbetssätt och processer kopplad till IT-drift samt incident- och ändringshantering och har kännedom om ITIL-processer såsom incident, problem och change management. Det faller sig naturligt för dig att dokumentera nya och befintliga tjänster för att säkerställa driftorganisationens förutsättningar. Det är också van vid incidenthantering och att agera snabbt vid behov. För att trivas i rollen som tjänsteledare hos oss behöver du ha ett starkt eget driv, ta ansvar och vara lösningsorienterad. Du strukturerar självständigt ditt arbete på ett effektivt sätt för att uppnå resultat, men kan vid behov styra om och anpassa dig till förändrade förutsättningar. Du ser möjligheterna i förändring och drivs av att ständigt utvecklas. Du har lätt för att samarbeta och har en god kommunikativ förmåga. Vidare har du förmågan att se helheten och översätta verksamhetens krav till rätt säkerhetslösning, på rätt nivå. Tjänsten kräver goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift. Det här är vi, dina kollegor Avdelningen IT-infrastruktur och tjänster ansvarar för infrastruktur, serverplattform, klientplattform och IT-tjänster. I det ingår IT-support med en väg in för alla supportärenden samt IT-drift i flera driftmiljöer. I nuläget är vi 11 medarbetare i rollerna som supporttekniker, IT-tekniker, teamledare/tjänsteledare och IT-säkerhetsspecialist. Vi söker nu en tjänsteledare som med ny energi vill lösa framtidens utmaningar tillsammans.   Vi erbjuder dig Hos oss får du en trygg anställning med bra arbetsvillkor. Vi tror på balans mellan jobb och fritid. Du har alltid möjlighet att utvecklas och bygga karriär inom företaget. Tillsammans med dina kollegor blir du en del av vår förändringsresa för att minska utsläpp av fossil koldioxid. Vi gör Mälardalen till en region dit människor vill flytta, leva och verka. Idag och imorgon. Övrigt Denna tjänst är placerad i säkerhetsklass och därmed sker säkerhetsprövning med registerkontroll innan anställning. Svenskt medborgarskap är ett krav för denna tjänst.  Läs mer om att jobba på Mälarenergi samt vår rekryteringsprocess här. På Mälarenergi finns många yrkesgrupper och flera fackförbund representerade. Har du frågor kan du kontakta våra fackliga representanter här. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.  Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR. Mälarenergi utgör en vital del av samhället genom att leverera grundläggande funktioner som energi-, vatten- och bredbandslösningar. Genom att tillhandahålla viktiga och innovativa erbjudanden kan vi möjliggöra ett levande samhälle och blomstrande näringsliv. Just nu står vi inför vår största utmaning någonsin, att anpassa verksamheten så att vi kan lämna efter oss en hållbar värld till framtida generationer. Senast 2035 ska vi leverera energi med noll utsläpp av fossil koldioxid. Var med oss på Resan mot noll!

13 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
IT-driftansvarig till produktbolaget Digital Fox

Har du expertkompetens inom IT-drift och är redo för nästa utmaning? Vill du dessutom ta dig an en roll där du blir en nyckelspelare på ett entreprenöriellt IT-företag? Digital Fox har arbetat med webbaserade IT-lösningar sedan 2006 och har sedan dess haft en stark tillväxt. De söker nu en IT-driftansvarig där du kommer ha en nyckelroll i bolaget och det övergripande ansvaret för all systemdrift. OM TJÄNSTEN Som vår IT-driftsansvarig kommer du att ha det övergripande ansvaret för all systemdrift i bolaget. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med våra projektledare och kundansvariga samt vår utvecklingsavdelning. I din tjänst ingår bland annat: * Installation av nya system i vår molnlösning samt i kunders miljöer * Uppgradering och underhåll av befintliga system * Underhåll och utveckling av vår driftsmiljö * Vidareutveckling och förbättring av distributionsprocessen * IT-säkerhet i den dagliga driften * Stödja våra projektledare i mer tekniska frågor och felsökningar * Kommunicera med våra kunder avseende tekniska moment som t.ex. SAML-federation och system-integrationer Vårt system DF RESPONS är ett webbaserat system som bygger på ASP.NET-teknik och körs på Windows Server med MS SQL Server som databas. Systemet driftas både på server hos kund och som molntjänst på våra egna servrar. Du kommer dagligen att arbeta med följande system och tekniker: * Windows Server * MS SQL Server * Octopus deploy * Säkerhet på webben/OWASP * Internetteknik / nätverksteknik * Powershell Förmåner hos Digital Fox Vi är måna om våra medarbetares hälsa och välmående. Alla medarbetare har flexibel eller oreglerad arbetstid. Den som väljer att träna på lunchen får 15 minuter extra betald lunchrast. Det årliga friskvårdsbidraget uppgår till 5 000 kr. Som fast anställd får du även tjänstepension och försäkringar enligt ITP. Du får också ta del av vårt bonusprogram utöver fast månadslön. VI SÖKER DIG SOM - Har en mycket god kunskap kring IT-teknik och gillar att arbeta självständigt med mycket eget ansvar - Minst tre års arbetslivserfarenhet med IT-driftsfrågor inom exempelvis Windows Server, MS SQL Server, Säkerhet på webben/OWASP, Internetteknik/nätverksteknik och/eller Powershell - Högskoleutbildning inom IT eller motsvarande relevant utbildning Det är meriterande om du även har tidigare erfarenhet eller kunskap kring: - Programmering (C#, Javaskript, Blazor, CSS) - Arbete inom kommunal verksamhet - GDPR och dataskyddsförordningen - Azure DevOps OBS! I din tjänst kommer du att hantera stora mängder känsliga personuppgifter. Vi kommer därför att genomföra en bakgrundskontroll av den som blir utvald och tackar ja till tjänsten. Bakgrundskontrollen kan komma att omfatta bland annat: referenser, kreditupplysning och utdrag ur belastningsregister. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Strukturerad - Samarbetsinriktad - Initiativtagande - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår Digital Fox önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. Rekryteringsprocessen * Steg 1: Telefonavstämning med Academic Work * Steg 2: Tester via vår samarbetspartner Assessio * Steg 3: Intervju med Academic Work * Steg 4: Intervju 1 med Digital Fox * Steg 5: Intervju 2 + case med Digital Fox * Steg 6: Referenstagning Academic Work * Steg 7: Erbjudande och bakgrundskontroll * Steg 8: Avtalsskrivning INFORMATION OM FÖRETAGET Digital Fox är ett växande IT-företag med stark entreprenörsanda. Vi är idag 13 anställda. Tack vare en mycket stark tillväxt med många nya kunder de senaste åren söker vi nu fler medarbetare till vårt team. Vår vision är att tillhandahålla användarvänliga IT-lösningar till offentlig verksamhet som underlättar vardagen för anställda och medborgare. Företaget startade som ett examensarbete på Chalmers 2006. Plattformen DF RESPONS har nu funnits på marknaden sedan 2007 och används idag av drygt 150 kommuner och företag runt om i Sverige. Plattformen innehåller lösningar för bland annat: synpunktshantering, felanmälan, e-förslag, anmälan och utredning av kränkande behandling samt avvikelsehantering. Många av våra kunder förknippar idag Digital Fox med god kvalitet, lättanvända system och mycket god service.

6 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Processutvecklare till SAAB Dynamics AB

SAAB Dynamics AB i Linköping söker en processutvecklare inom test och kvalitet. Läs mer nedan och sök tjänsten redan idag. Har du erfarenhet av testutveckling, GTE? Har du kanske arbetat som avdelningschef, utvecklingschef eller verksamhetsutvecklare inom området tidigare? Motiveras du av utmaningar inom testutveckling och vill vara en ledande kraft i att påverka befintliga och ta fram konceptuella processer? Då är detta tjänsten för dig, SAAB Dynamics söker nu en processutvecklare inom test,process och kvalitet som ska se över deras process och hitta förbättringsåtgärder samt hjälpa till att implementera dem.Välkommen med din ansökan! Ditt anställningserbjudande Här har du möjlighet att bidra med din gedigna kompetens inom test- och processutveckling. I rollen som processutvecklare test/kvalitet kommer du ha en avgörande position genom att säkerställa högsta kvalitet och ha stor påverkan i innovationsprocessen samt till en stabil efterföljande serieproduktion. Du kommer inledningsvis att bli anställd som konsult via TNG och uthyrd till vår kund SAAB Dynamics AB i Linköping. Vi tar vårt ansvar som arbetsgivare på allvar och genom kontinuerlig dialog med både våra konsulter och uppdragsgivare säkerställer vi att du har en schysst arbetsmiljö och stimulerande arbetsuppgifter. På så sätt får även du en kontinuerlig feedback och utveckling i din yrkesroll. Självklart omfattas du av kollektivavtal, schyssta anställningsvillkor, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Uppdraget är på obestämd tid, för rätt person kan det leda till fastanställning hos SAAB Dynamics AB.  Dina arbetsuppgifter Testutveckling -Utveckla och implementera testutrustning, särskilt inom GTE, med fokus på att ändra och höja nivån på vår befintliga utrustning. -Optimering inom testflöde, du kommer att vara en central gestalt i att optimera testprocesserna. Processförändring och nivåanpassning -Omforma befintliga processer för att förbättra effektiviteten och kvaliteten i testarbetet. -Anpassa nivån på testutrustningen för att möta kraven för framstående produkter och projekt. Analys och Dokumentation -Analysera nuvarande testprocesser och -utrustning för att identifiera styrkor, svagheter, möjligheter och hot. -Tillämpa statistiska metoder för att säkerställa stabilitet i fixturering och testmiljö. -Dokumentera och rapportera resultat för att guida förbättringsinitiativ. Kontaktskapande och Projektstyrning -Identifiera och etablera kontakt med nyckelpersoner inom testområdet. -Fungera som kontaktperson för olika projekt och projektgrupper. Ytterligare ansvarsområden kan tillkomma och förändras under uppdragets gång.  Värt att veta Arbetstidsmåttet är 40h/veckan och du har möjlighet att delvis arbeta hemifrån. Eftersom detta är en verksamhetsnära roll ser vi dock helst att du prioriterar att arbeta på plats i Linköping. Flexibel arbetstid tillämpas och resor förekommer, till Karlskoga samt till leverantörer. Du lägger själv upp planeringen och genomförandet av resorna. Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag men för rätt person kan det bli aktuellt med fastanställning.  För kännedom; inför kontraktssignering sker en säkerhetsprövning.  Våra förväntningar För att vara aktuell för denna position bör du ha: • Omfattande kompetens inom testutveckling, inklusive erfarenhet av GTE. • Expertise inom fixturering, logistik för testflöden, samt mätning och åtgärdande av FPY (First pass yield) och feltäckning är avgörande. • Erfarenhet av kvalitetssäkring i system och elektronik, samt färdigheter i statistisk analys, såsom MSA, är nödvändiga. • Förståelse för verktyg som Controlplan och SixSigma, samt genomförande av PPR, FAI och FAT, är viktigt. • Ytterligare krav inkluderar kunskap om produktion, konstruktion, leverantörsrelationer, kapacitetsplanering och erfarenhet av redundansplanering, FMEA, PPAP, och behovsanalys. Svenska och engelska i tal och skrift är också ett krav för denna position.  Intresserad? Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG Tech och arbeta som konsult på plats hos uppdragsgivaren. På TNG Tech är vi specialister på kompetensbaserad, vetenskaplig och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

6 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Driftledare - Stockholm

Söker du en dynamisk arbetsmiljö med utmanande uppgifter och möjlighet till självständigt arbete? Är du intresserad av att använda dina tekniska färdigheter för att bidra till effektiv fastighetsdrift? Har du förmågan att behålla lugnet även i krävande situationer? Då är du varmt välkommen att ansöka till oss på L&T för tjänsten; Driftledare Om tjänsten Driftcentralen utgör en central och avgörande funktion som är aktiv dygnet runt, alla dagar om året. Dess huvudsakliga ansvar är att övervaka och hantera både externa och interna kundkontakter via telefon, e-post och larm. Många av ärendena är akuta och kräver omedelbara åtgärder för att förebygga eller minimera eventuella skador och kostnader. Det är också en del av rollen att snabbt initiera felavhjälpande åtgärder genom antingen vårt eget team eller våra samarbetspartners. Förutom detta inkluderar rollen även en viss mängd administrativt arbete, där Kundservice och Driftcentralen tillsammans stödjer leveransorganisationen genom att hantera fakturering, statistik och annan arbetsorderrelaterad administration i enlighet med rutiner och föreskrifter. Driftledaren ansvarar för att; • Övervaka olika uppkopplade system och enheter för våra kunder • Ta emot felanmälningar och ärenden för skyndsam analys och hantering utifrån specificerade kundrutiner • Registrera och/eller hantera ärende i det system som stipuleras av kundrutinerna (L&Ts system eller kundspecifika system) • Självständigt bedöma varje ärendes prioriteringsbehov och koordinera ärenden utifrån detta till lämpliga interna och externa mottagare, till exempel till L&T fastighetstekniker och jourpersonal alternativt samarbetspartners/leverantörer • Säkerställa nödvändig avlämning av pågående ärenden till avlösande kollegor för sömlös ärendehantering för våra kunder • Samverka dagtid med Kundservice-funktionen för ärendehantering via telefon och mail. • Planera och hantera administrativt arbete såsom fakturering, framtagning av statistik, annan arbetsorderrelaterad administration och liknande uppgifter enligt veckovis eller månatlig rutinbeskrivning. Vi söker dig som vill vara en del av ett spännande team där din självständighet och passion för teknik och system kommer till sin fulla rätt. Vi letar efter någon som trivs med att arbeta i ett högt tempo i en miljö som ständigt utvecklas och förändras. Du är flexibel och noggrann, redo att snabbt anpassa dig till nya förutsättningar och prioriteringar. Dessutom är du en utmärkt kommunikatör som kan förklara komplexa ärenden på ett enkelt sätt, både för våra kunder och dina kollegor. Om du är redo att ta dig an denna utmaning, väntar en spännande möjlighet på dig. Kvalifikationer • Minst utbildning på gymnasial nivå, YH utbildning eller motsvarande är meriterande. • God system- och datorvana • God kunskap och praktisk vana med Office-programmen såsom Excel, Word och PowerPoint • Kommunikativ i svenska och engelska (tal och skrift) • Tekniskt kunnig • Säkerhetsmedveten • Administrativ förmåga Är det dig vi söker? Välkommen att bli en del av vårt härliga team till Driftcentralen! Ansökan Vi gör urval och intervjuer löpande. Välkommen med din ansökan, tveka inte att kontakta oss vid frågor! När du skickat in din ansökan får du ett bekräftelsemail. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kan du kontakta: Hjalmar Nielsen, 070 693 47 89 Veronica Asp, 076 108 71 20

29 april 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Uppdragsledare för polisens specialistverksamhet

Vill du arbeta nära polisens nischade verksamheter? Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt. Våra system används i polisernas vardag dygnet runt, året runt. Från att ha säker gränsövervakning till att färdigställa en förundersökning inför en rättegång. Polismyndighetens IT-avdelning har drygt 1200 anställda som tillsammans sköter drift, underhåll och utveckling av IT-stödet till myndighetens olika verksamhetsområden. Vår gruppering arbetar med Polismyndighetens tekniska förmågor som bidrar i arbetet mot grov organiserad brottslighet och stöttar de specialistverksamheter som finns i myndigheten. I sin natur omfattas det dagliga arbetet inte bara av sekretess utan även säkerhetsskydd, samtidigt som vi jobbar mycket nära verksamheten. Arbetsbeskrivning Som uppdragsledare får du ansvara för, driva och samordna ett utvecklingsuppdrag från idé, och behov, genom lösningsförslag, vidare till utveckling och införande, samt även i dess förvaltning och vidare utveckling. Du kommer att jobba både högt och lågt, då det dagliga arbetet omfattar samverkan med verksamheter och processägare, samtidigt som praktiskt arbete måste utföras. I de fall vi samarbetar med leverantör kommer du vara kontaktperson för beställning, utförande och leverans mellan oss och leverantören. Vi har en spännande teknisk bredd på våra lösningar då vi hanterar både hård- och mjukvara samt är involverade genom hela infrastrukturen från nätverk och server till applikation hos slutanvändare. Dessutom är vi delaktiga över hela livscykeln från installation och utveckling till drift, utbildning och support. Även om gruppen har helhetsansvaret för våra lösningar, så är vi beroende av och samarbetar med stora delar av IT-avdelningen, vilket gör att du kommer ha daglig kontakt med ett flertal andra grupper. Denna tjänst är främst inriktad mot framtagning och förvaltning av fristående miljöer, där säkerhetsskyddsåtgärderna kring dessa är i fokus. Kvalifikationer · Relevant akademisk utbildning inom it eller att du har motsvarande förvärvad erfarenhet som Polismyndigheten bedömer som likvärdig. · Minst två års relevant och aktuell erfarenhet av att leda, samordna och strukturera teknisk utveckling, som produktägare, uppdragsledare eller projektledare. · Erfarenhet av agilt arbete samt att leda förändrings- eller utvecklingsarbeten i närtid. · Erfarenhet av att samverka med leverantör. · God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift. Anställningen kräver svenskt medborgarskap. Meriterande Erfarenhet av några av följande områden är meriterande: · säkerhetsskyddsklassificerade miljöer · server-administration (Windows, Linux) · AD-administration · nätverk och infrastruktur · inköp, avtal, upphandling Personliga egenskaper Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har förmågan att ta ett helhetsgrepp om uppdrag och att du snabbt kan sätta dig in i olika sammanhang för att leverera i tid och med kvalitet. Du trivs lika mycket att arbeta i grupp som du är bekväm med att arbeta självständigt och fatta egna beslut. Även om du är angelägen om att driva saker framåt på ett effektivt sätt förstår du vikten av noggrannhet och struktur i ditt arbete. Vi ser även att du har en god samarbetsförmåga och är kommunikativ med ett professionellt bemötande då samverkan med interna och externa intressenter är en viktig del av uppdraget. Då vårt arbete omfattas av strikta säkerhetskrav kommer vikt läggas vid personlig lämplighet. Kontaktpersoner Har du frågor om uppdraget eller rekryteringsprocessen är du välkommen att ta kontakt via, tfn 010 563 97 98 Fackliga företrädare Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10 SACO, nås via Polisens växel tfn: 114 14 SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27 ST, nås via Polisens växel tfn: 114 14 Övrig information: I denna rekrytering görs löpande urval. Funktion: Uppdragsledare I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar. Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till [email protected] senast den 20/5 2024. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A265.950/2024 i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig Chef. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning. Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Polismyndigheten . Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! #LI-Hybrid

29 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Infrastrukturspecialist

Vår kund erbjuder en arbetsplats där de förvaltar en bred teknisk plattform där du kommer att lära dig mycket. I uppdraget finns det stora möjligheter till utveckling, både tekniskt och om branschen där kunden verkar. Det är en inspirerande arbetsplats där energi, kundservice och trivsel är i fokus. Arbetsuppgifter: Du arbetar i ett team bestående av infrastrukturspecialister och arbetar nära kundens it-säkerhetsspecialister. Infrastrukturella förvaltningsteamet ansvarar för den tekniska infrastrukturen, telefonin och vår digitala arbetsplats. Teamet leds av Förvaltningsledaren för Infrastruktur. Du kommer att arbeta med standardisering, effektivisering och förenkling av IT-miljön. Ansvarsområden: Rollen innebär att vara en länk till vår verksamhet och kravställare mot våra strategiska leverantörer (partners). Vi söker en person med ett brinnande intresse för teknik, som är lösningsorienterad, har god samarbetsförmåga, flexibilitet och som gillar att ha många bollar i luften. Du har förmodligen: Minst 3-5 års erfarenhet inom ditt/dina specialistområde/n. Du är van vid att driva infrastrukturella aktiviteter. Ett stort plus är om du jobbat med Microsofts miljöer. Relevanta utbildningar inom IT: Windows 10, M365, Active Directory, Windows Server, Nätverk och Brandväggar Du är förmodligen: Lösningsorienterad - där du tar egna initiativ och kommer med lösningsförslag för att komma framåt i ditt arbete Samarbetsvillig och kommunikativ - där du är vass på att skapa och underhålla kundrelationer samtidigt som du samarbetar väl med kollegor i teamet Strukturerad - där du kan planera och lägga upp ditt arbete på ett noggrant och strukturerat sätt Human IT Human IT handlar om att göra saker lite annorlunda, att på riktigt sätta våra anställda i fokus. Vi växer tillsammans och värdesätter engagemang och ambition. För oss är det viktigt att du får chansen att vara med och påverka vägen framåt. I utbyte erbjuder vi kompetens- och karriärutveckling genom varierande och utmanande uppdrag. Vi är inte branschinriktade och kan därför erbjuda en fantastisk variation bland uppdragen för dig som konsult. Självklart ser vi till att du får rätt utbildning och vi är väl medvetna om att det är det livslånga lärandet som bygger vår framgång. Tillsammans skapar vi framtiden Tillsvidareanställning med fast månadslön Kollektivavtal Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive friskvårdsbidrag Utvecklingsplan Hälsoförsäkring + pension Förskottssemester Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid och när säkerhetskontroll är genomförd. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare. Plats: Cirka Varberg Ansökan: Vi rekryterar löpande. Så skicka in din ansökan redan idag! Human IT arbetar tillsammans med Great Place To Work för att vi skall bli Sveriges bästa arbetsplats. Och förresten: Som en aktiv del i ett samhälle med kulturell och social mångfald är Human IT’s ambition att präglas av inkludering och bred representation, samt vara en arbetsplats med lika möjligheter för alla. Human IT anställer, bibehåller, befordrar och i övrigt behandlar alla medarbetare och kandidater efter erfarenhet, kvalifikationer och kompetens, oavsett kön, religion, ursprung, ålder, sexuell läggning, könsidentitet eller funktionsvariationer.

25 april 2024
Sista ansökan:
12 oktober 2024
Finanskonsult inom Dynamics 365 till Operations på Columbus – Stockholm

Vill du vara med och bidra till en bättre morgondag för våra kunder? Vi söker dig vars hjärta slår lite extra hårtför problemlösning och goda kundrelationer som kommer ingå i Operations-teamet. Du kommer att vara en värdefull resurs och tillhöra ett sammansvetsat team där nijobbar med både nationella och internationella kunder inom flera olika branscher. Du utgår från något av våra centrala kontor i Stockholm, Göteborg eller Malmö. Välkommen till oss! Vad innebär rollen?Du kommer att jobbainom Dynamics 365 F&O med kundens finansprocesser.Främst så kommer du att stötta våra kunder med problemlösning, förvaltning och analys av nuvarande situation för att kunnautmana dem att bli ännu bättre. Detta innebären hel del möten med kund där nipratar om de senastefunktionerna och där duhåller i utbildning och workshops. Ingen dag är den andra lik ochdu kommer att planera och prioritera efter kundernas behov. En varierande och stimulerande arbetsmiljöhelt enkelt Du jobbarmed utveckling och förvaltning av våra kunder – men vi kommer också att utveckla digi den riktning du önskar! En win-win-situation med andra ord. Läs här hur Sophy, en av dina blivande kollegor, beskriversin roll hos oss: "Jag var ny inom konsultbranschen när jag började hos Columbus och det har varit en fantastiskt lärorik tid. Jag är glad att jag tidigt fick chansen att arbeta i vår interna funktion, för jag har lärt mig mycket om hur vår verksamhet fungerar. I den här rollen är det viktigt att ha ett globalt tankesätt och att utnyttja varandras kunskap och detta är verkligen något vi jobbar med. Vi har många väldigt duktiga konsulter och hjälp finns alltid bara ett Teams-meddelade bort. Vi gillar att dela kunskap mellan våra länder och är man nyfiket lagd så kan man alltid utvecklas!" Så varför jobbar du på Columbus? "Det jag uppskattar med Columbus är att det är ett företag som främjar utveckling och work-life-balance. I mitt jobbsökande var ett av mina krav att komma till en arbetsplats där man inte kollar snett på mig för att jag ibland vill jobba hemifrån eller behöver hämta barn på skola, och i min roll nu kan jag vara flexibel. Jag har bara blivit positivt överraskad av Columbus, ibland tänker jag till och med – när spricker den här lyckobubblan?" Vem är du? Du drivsav att skapa långsiktiga kundrelationer och motiveras av att erbjuda god service och att överträffa kundens förväntningar. Eftersom ärenden kommer in löpande så tror vi att du trivs i en varierande roll som ibland ställer krav på din flexibilitet. Då vi är ett tight gäng som gillar att ha kul så hoppas vi att du är en lagspelare! Vad behövs för att lyckas i rollen? Goda kunskaper inom Dynamics 365 F&O Erfarenhet från kundsidan ellersom konsult Kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Det är ett stort plus om du är specialiserad inom finans och hartidigare erfarenhet av att jobba med ekonomiflöden Vad erbjuder vi dig? Dynamics har flera spännande projekt och fler är på väg in! Du kommer tillhöra ett av de affärsområden som växer mest inom Columbus där du fårutvecklas både som person och professionellt, och få tillgång till vår egna plattform Columbus academy som innehåller utbildningar inom t.ex change management. Utöver det har vi sk. ERFA-grupper, både lokala och globala, där vi delar med oss av erfarenheter och kompetens. Våra ledare har fått höga betyg i senaste medarbetarundersökningen och så även engagemanget hos medarbetare. Vår kultur kännetecknas av nyfikenhet, kunskap, samarbete och att ha riktigt kul på vägen. Vi erbjuder, utöver en arbetsplats med en personalomsättning lägre än branschens genomsnitt, bl.a: Fast lön + bonus, 30 dagars semester, friskvårdsbidrag på 5000kr/år, privat pensionsförsäkring motsvarande ITP1 samt sjukvårdsförsäkring. Ansökan och nästa stegHos oss kan du ansöka med din LinkedIn och/eller CV och du behöver inte fylla i några långa frågeformulär. Här kan du läsa mer om rekryteringsprocessenochom du har några frågor så är du varmt välkommen attkontakta ansvarig rekryterare Miriam Fidler. Vi erbjuder heltidsanställning med tillträde efter överenskommelse. Vi intervjuar löpande så skicka in din ansökan redan idag –det tar bara några sekunder. Om ColumbusColumbus är ett IT-konsultbolag med ca 1800 medarbetare runtom i världen. Det vi gör allra bäst är utveckling, implementering och underhåll av digitala affärslösningar. Vår uppgift är att guida kunder i deras digitala transformation så att deras företag kan fortsätta att vara framgångsrikt en lång tid framöver. De senaste 30 åren har över 5000 kunder anlitat oss. Det går bra, helt enkelt . Om du frågar oss är hemligheten att vi sitter på ett stort utbud av tekniska lösningar, djup branschkunskap, omfattande teknisk expertis och en rejäl dos kundförståelse. Våra medarbetare är engagerade i sitt arbete och företaget präglas av en stark entreprenörsanda. Detta tack vare de möjligheter som faktiskt finns att vara med och påverka både vår egen och våra kunders verksamhet. Nu behöver vi bli fler och vill ha dig med på färden! Jobba på ColumbusSpana in vårt Insta-flöde för att få en bild av hur det är att jobba hos oss genom våra kollegor. Klicka på bilden för att komma till Instagram-kontot. Helt ofiltrerat har vi samlat in omdömen från nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att läsa mer.

11 april 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
Finanskonsult inom Dynamics 365 till Operations på Columbus – Göteborg

Vill du vara med och bidra till en bättre morgondag för våra kunder? Vi söker dig vars hjärta slår lite extra hårtför problemlösning och goda kundrelationer som kommer ingå i Operations-teamet. Du kommer att vara en värdefull resurs och tillhöra ett sammansvetsat team där nijobbar med både nationella och internationella kunder inom flera olika branscher. Du utgår från något av våra centrala kontor i Stockholm, Göteborg eller Malmö. Välkommen till oss! Vad innebär rollen?Du kommer att jobbainom Dynamics 365 F&O med kundens finansprocesser.Främst så kommer du att stötta våra kunder med problemlösning, förvaltning och analys av nuvarande situation för att kunnautmana dem att bli ännu bättre. Detta innebären hel del möten med kund där nipratar om de senastefunktionerna och där duhåller i utbildning och workshops. Ingen dag är den andra lik ochdu kommer att planera och prioritera efter kundernas behov. En varierande och stimulerande arbetsmiljöhelt enkelt Du jobbarmed utveckling och förvaltning av våra kunder – men vi kommer också att utveckla digi den riktning du önskar! En win-win-situation med andra ord. Läs här hur Sophy, en av dina blivande kollegor, beskriversin roll hos oss: "Jag var ny inom konsultbranschen när jag började hos Columbus och det har varit en fantastiskt lärorik tid. Jag är glad att jag tidigt fick chansen att arbeta i vår interna funktion, för jag har lärt mig mycket om hur vår verksamhet fungerar. I den här rollen är det viktigt att ha ett globalt tankesätt och att utnyttja varandras kunskap och detta är verkligen något vi jobbar med. Vi har många väldigt duktiga konsulter och hjälp finns alltid bara ett Teams-meddelade bort. Vi gillar att dela kunskap mellan våra länder och är man nyfiket lagd så kan man alltid utvecklas!" Så varför jobbar du på Columbus? "Det jag uppskattar med Columbus är att det är ett företag som främjar utveckling och work-life-balance. I mitt jobbsökande var ett av mina krav att komma till en arbetsplats där man inte kollar snett på mig för att jag ibland vill jobba hemifrån eller behöver hämta barn på skola, och i min roll nu kan jag vara flexibel. Jag har bara blivit positivt överraskad av Columbus, ibland tänker jag till och med – när spricker den här lyckobubblan?" Vem är du? Du drivsav att skapa långsiktiga kundrelationer och motiveras av att erbjuda god service och att överträffa kundens förväntningar. Eftersom ärenden kommer in löpande så tror vi att du trivs i en varierande roll som ibland ställer krav på din flexibilitet. Då vi är ett tight gäng som gillar att ha kul så hoppas vi att du är en lagspelare! Vad behövs för att lyckas i rollen? Goda kunskaper inom Dynamics 365 F&O Erfarenhet från kundsidan ellersom konsult Kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Det är ett stort plus om du är specialiserad inom finans och hartidigare erfarenhet av att jobba med ekonomiflöden Vad erbjuder vi dig? Dynamics har flera spännande projekt och fler är på väg in! Du kommer tillhöra ett av de affärsområden som växer mest inom Columbus där du fårutvecklas både som person och professionellt, och få tillgång till vår egna plattform Columbus academy som innehåller utbildningar inom t.ex change management. Utöver det har vi sk. ERFA-grupper, både lokala och globala, där vi delar med oss av erfarenheter och kompetens. Våra ledare har fått höga betyg i senaste medarbetarundersökningen och så även engagemanget hos medarbetare. Vår kultur kännetecknas av nyfikenhet, kunskap, samarbete och att ha riktigt kul på vägen. Vi erbjuder, utöver en arbetsplats med en personalomsättning lägre än branschens genomsnitt, bl.a: Fast lön + bonus, 30 dagars semester, friskvårdsbidrag på 5000kr/år, privat pensionsförsäkring motsvarande ITP1 samt sjukvårdsförsäkring. Ansökan och nästa stegHos oss kan du ansöka med din LinkedIn och/eller CV och du behöver inte fylla i några långa frågeformulär. Här kan du läsa mer om rekryteringsprocessenochom du har några frågor så är du varmt välkommen attkontakta ansvarig rekryterare Miriam Fidler. Vi erbjuder heltidsanställning med tillträde efter överenskommelse. Vi intervjuar löpande så skicka in din ansökan redan idag –det tar bara några sekunder. Om ColumbusColumbus är ett IT-konsultbolag med ca 1800 medarbetare runtom i världen. Det vi gör allra bäst är utveckling, implementering och underhåll av digitala affärslösningar. Vår uppgift är att guida kunder i deras digitala transformation så att deras företag kan fortsätta att vara framgångsrikt en lång tid framöver. De senaste 30 åren har över 5000 kunder anlitat oss. Det går bra, helt enkelt . Om du frågar oss är hemligheten att vi sitter på ett stort utbud av tekniska lösningar, djup branschkunskap, omfattande teknisk expertis och en rejäl dos kundförståelse. Våra medarbetare är engagerade i sitt arbete och företaget präglas av en stark entreprenörsanda. Detta tack vare de möjligheter som faktiskt finns att vara med och påverka både vår egen och våra kunders verksamhet. Nu behöver vi bli fler och vill ha dig med på färden! Jobba på ColumbusSpana in vårt Insta-flöde för att få en bild av hur det är att jobba hos oss genom våra kollegor. Klicka på bilden för att komma till Instagram-kontot. Helt ofiltrerat har vi samlat in omdömen från nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att läsa mer.

11 april 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024