Entreprenadingenjör

Sök bland 28 lediga jobb som Entreprenadingenjör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Entreprenadingenjör

Derome är ett familjeföretag som utvecklas tillsammans med kunder och medarbetare. Våra kärnvärden långsiktighet, enkelhet, drivkraft och ansvarstagande genomsyrar vår verksamhet. Idag är vi cirka 2 600 medarbetare och beräknar omsätta runt 11 miljarder kronor. Inom Derome jobbar vi för att varje medarbetare ska trivas och vilja stanna länge. Vi gör det genom att värdesätta ett hälsosamt arbetsliv med ett öppet, positivt och inkluderande arbetsklimat. Men också genom kompetensutveckling och ett nära, engagerande ledarskap. Vi vill helt enkelt att du som jobbar här ska ha det bra och känna stolthet att vara en del av företaget. Beskrivning Vad sägs om att jobba med siffror, människor OCH trähus? Har du drivkraft och erfarenhet från byggnation? Som entreprenadingenjör är du med hela processen - från kalkylberäkning till upphandling och byggprocessen av de bostäder vi levererar med totalentreprenad. Du utgör ett viktigt stöd till våran Montagechef och Byggledare i deras dagliga arbete, där vi gemensamt strävar mot att överlämna kundens nya bostäder i enlighet med våra högt ställda krav på kvalitet och utförande.  Vi hoppas att du precis som vi vill jobba med ett hållbart byggande i trä – och hitta lösningar för framtiden! Arbetsuppgifter I tjänsten som Entreprenadingenjör kommer du ha arbetsuppgifter som bland annat: - Behjälplig med kalkylberäkning inför offertgivning till kund - Granskning av entreprenadkontrakt inför kundens godkännande - Bereda förfrågningsunderlag inför upphandling av entreprenör - Förse Byggledare med kontaktshandlingar inför upphandling av entreprenörer - Bereder inköp av material till våra totalentreprenader - Bedömning och granskning av ÄTA-bilagor - Upprätta utkast av huvudtidplaner, produktionstidplaner, besiktningstidplaner - Söka diverse tillstånd t.ex. TA-planer, tidsbegränsade bygglov osv. - Upprätta APD-planer, skedesplaner Att arbeta som entreprenadingenjör ställer krav på personligt engagemang och affärsmässighet då du kommer att ha kontakt med kunder och leverantörer. Vidare ställer tjänsten krav på god struktur och kreativitet då man jobbar i flera projekt samtidigt. Eftersom Derome levererar och utför byggprojekt på olika orter i Sverige, förekommer det tjänsteresor och platsbesök på dom olika projekten i olika byggfaser. Tjänsteort: Väröbacka alternativt Borås Kvalifikationer Vi söker dig som har utbildning som byggnadsingenjör eller motsvarande kompetens och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Som person är du strukturerad och noggrann och tar ansvar för dina arbetsuppgifter.  Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Arbetet som entreprenadingenjör ställer krav på självständigt arbete, god struktur, samarbete, personligt engagemang, prioriteringsförmåga och också nyfikenheten på företagets processer för att ständigt kunna förbättra arbetssätt och process. Att du är målmedveten och energisk tar vi för givet. Du har ett ekonomiskt sinnelag, goda kunskaper i Office 365 och är van vid administrativt arbete. Meriterande är om du jobbat med Dalux, Powerproject och Bidcon eller liknande projektverktyg. Vi tror att du kommer att trivas i en organisation med högt driv med ett okomplicerat förhållningssätt. Vi tror dessutom att du kommer att trivas med ett arbetsklimat som värdesätter ett långsiktigt och ansvarstagande arbetssätt. Körkort är ett krav. Vi tillämpar löpande tillsättning så passar tjänsten ovan in på dig. Tveka då inte, ansök redan idag! Övrig information Vi arbetar för ökad mångfald och en jämn könsfördelning och ser gärna en spridning i ålder och etnisk/kulturell bakgrund hos våra medarbetare. Vid nyanställning genomför vi referenstagning, alkohol- och drogtest samt bakgrundskontroll. Detta är vårt sätt att ta ansvar för att en hög kvalité hålls såväl i rekryteringsprocessen som vårt arbetsmiljöarbete. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Om oss Derome löser bostadspusslet. Vi utvecklar mark och bygger fullständiga bostadsområden med varierat boende. Genom våra varumärken A-hus och Varbergshus erbjuder vi även småhus till våra privatkunder. I vårt husbolag blir du en del av ett drivet team som brinner för att få samhällen att växa - Tillsammans bygger vi för framtiden. Läs mer på derome.se

15 maj 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024
Entreprenadingenjör

VA-nät, drift & anläggning Har du erfarenhet från VA-området och vill använda den till att utveckla Jönköpings kommun? Då har du ett jobb att söka! Ditt nya jobb Vi söker nu en entreprenadingenjör till verksamheten VA-nät, drift och anläggning. Tjänsten är placerad i enheten som arbetar med VA-förnyelse. I rollen är du en viktig del i vårt teams planering och uppföljning. Du är behjälplig i flera delar för att avdelningen ska nå sina uppsatta mål. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Uppföljning av tidsplan gällande produktion och återställning • Upprättande av ekonomiska prognoser samt fakturahantering • Upprättande av TA-Planer / LTF • Leverantörskontakter • Specifika uppdrag, ansvar och uppgifter som tilldelas av enhetschefen • Ständigt utveckla egen roll och delta aktivt i enhetens utveckling inom VA • Stötta arbetsledningen ute i fält Din kompetens Vi söker dig med relevant utbildning eller erfarenhet som bedöms som likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom anläggningsprojekt. Övrigt som är meriterande: • Kunskaper inom ritningsförståelse • Goda IT-kunskaper för att kunna hantera relevanta program och verktyg • Förståelse för ekonomiska principer och förmåga att hantera enklare ekonomiska uppgifter och rapporter Vi söker dig som är ansvarstagande och driver uppgifter framåt. Du är noggrann, kvalitetsmedveten och kan organisera dina arbetsuppgifter. Du har lätt för att relatera till andra och uppskattar goda samarbeten. Tjänsten innebär mycket kontakter med människor både inom och utom organisationen och vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi erbjuder dig Hos oss får du ett roligt, utvecklande och varierande arbete tillsammans med andra. Du ges möjlighet för individuell kompetensutveckling samt erfarenhets- och kunskapsutbyte med kollegor. Som medarbetare hos oss har du trygga anställningsvillkor. Läs mer om tekniska kontoret här (https://www.jonkoping.se/kommunpolitik/kommunensorganisation/forvaltningar/tekniskakontoret.4.74fef9ab15548f0b8002388.html) och våra förmåner här (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html). Välkommen till oss VA-avdelningen, med ca 120 medarbetare, har i uppdrag är att leverera ett friskt och gott dricksvatten samt omhänderta avloppet på ett miljöriktigt sätt. Avdelningens verksamhet är avgiftsfinansierad och sköter VA- anläggningar, bygger ut och rustar upp ledningsnätet samt säkerställer vattenförsörjningen till invånarna i Jönköpings kommun. 90 % av kommunens invånare har kommunalt vatten och avlopp. Organisatoriskt kommer du tillhöra VA-nät drift & anläggning. Ett härligt gäng som ställer upp för varandra och som gärna hittar på något roligt utanför arbetstid. Hos oss finns en framåtanda och vi har i uppdrag att bygga hållbart för framtiden. Hos oss gör vi skillnad för invånarna i Jönköpings kommun. Bra att veta En anställning i Jönköpings kommun innebär att du blir krigsplacerad. Funktionen är placerad i säkerhetsklass, vilket innebär krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll före anställning. Vi tillämpar obligatoriska alkohol- och drogtester vid nyanställning av VA-personal enligt säkerställd process som utförs av Kommunhälsan Jönköpings kommun. I tjänsten ingår beredskapstjänstgöring. Rekryteringen avser en tillsvidaretjänst på 100% med start enligt överenskommelse. Fundera även över två referenser om du blir kallad på intervju. Vi läser ansökningar löpande och intervjuer sker efter ansökningstidens slut. Upplysningar Enhetschef: Björn Pantzar, 036-10 23 92 Verksamhetschef: Gustaf Reis, 036-10 22 50 Vision: Petar Markovic, 0761-09 72 03 Sveriges Ingenjörer: Ann-Sofie Carlsson, 036-10 20 67 Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som Entreprenadingenjör. Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

10 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Junior kontraktsingenjör / koordinator

Bli en del av vårt team som Junior Kontraktsingenjör/Koordinator i Stockholmsområdet! Vill du vara med och forma framtiden för ett av våra projekt i Stockholmsområdet? Då har vi en spännande möjlighet för dig! Vi söker en Junior Kontraktsingenjör/Koordinator som vill utvecklas i en öppen och professionell arbetsmiljö. Vi erbjuder: Spännande arbetsuppgifter och kompetensutveckling Ett konkurrenskraftigt ersättningspaket En öppen och professionell arbetsmiljö med fokus på lagarbete Dina arbetsuppgifter inkluderar: Att bistå Contract Manager i den dagliga kontraktsadministrationen och -hanteringen Att delta i produktionsmöten och andra möten där teamet behöver kontraktsstöd Att utarbeta svar på allmän korrespondens och hantera enskilda ärenden Att följa upp och samordna ändringsspårare, väntande korrespondens etc. Att stödja det kommersiella teamet vid behov Övriga arbetsuppgifter enligt anvisningar från Contract Manager Kvalifikationer: Examen/diplom inom ingenjörsvetenskap eller liknande Erfarenhet av dialog med kunder, underentreprenörer och intern projektledning Datorvana, särskilt inom MS Windows-miljö och Officepaketet Flytande i engelska och svenska Låter detta intressant? Kontakta Charlotte Almlund (HR) på [email protected] eller +46 (0)72 2700 1114. Du kan också ansöka direkt på vår karriärsida: https://hochtief.se/karriar/ Ta chansen att bli en del av ett av världens största byggföretag och utveckla din karriär hos oss! HOCHTIEF är en av världens största byggkoncerner globalt. Vi är involverade i alla stadier av byggande, broar, vägar, tunnlar, hamnar, järnvägar, flygplatser och anläggningar, liksom i konventionell och förnybar energi. Vi är drygt 34 000 anställda och omsatte drygt 21 miljarder euro 2021. Mer information om HOCHTIEF finns på www.hochtief.com

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Entreprenadingenjör - Anläggning och infrastruktur

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Om arbetsplatsen  Stadsbyggnadsförvaltningen planerar, bygger och förvaltar Helsingborgs stad. Vi utvecklar och förvaltar våra stadsmiljöer och grönstruktur till platser där människor vill vara. Vi arbetar med strategisk planering, möjliggör för ny bebyggelse och infrastruktur samt utvecklar stadens offentliga rum.  Inom Stadsbyggnadsförvaltningen ansvarar projektenheten för genomförandeprocessen av beslutade investeringsprojekt och enheten ansvarar för projektledning vid utbyggnad av stadens offentliga rum såsom gator, torg, parker och exploateringsområden. Vi leder vägen mot en spännande framtid med projekt som omfattar allt från storskaliga stadsutvecklingsprojekt till mindre infrastrukturprojekt. Som en del av vårt team kommer du att vara med och forma framtidens stad och göra verklig skillnad för våra invånare. Arbetsuppgifter Vi rekryterar nu en entreprenadingenjör som vill vara med att påverka och bidra till Helsingborgs framtid. Du kommer att arbeta mitt i händelsernas centrum i moderna kontorslokaler med stadens bästa pendlarläge, precis intill Helsingborgs central. Som entreprenadingenjör kommer du vara med och ta fram förutsättningar till projektets ekonomi, tidsplanering och kvalitet i samarbete med projektledare. Du jobbar i projekt i alla skeden från planeringsfasen tills att anläggningen är byggd och överlämnad. Dessa projekt är både investeringsprojekt och exploateringsprojekt. Dina arbetsuppgifter är varierande och anpassade efter projektens behov. Du kommer bland annat att ta fram tidiga kalkyler och tidsplaner som underlag för projektplaneringsarbetet, stödja projektledarna med kvalitetssäkring av kalkyler och förfrågningsunderlag, stötta i den ekonomiska uppföljningen. Du kommer även att bistå med kvalitetsuppföljningar på dokumentation samt anläggningar. En del i uppdraget är att följa branschens utveckling inom regleringsfrågor och entreprenadjuridik och att stötta kollegorna i dessa frågor. Du kommer även att bidra i arbetet med kravställning och uppföljning i våra projekt, t ex av miljö- och arbetsrättsliga villkor samt samordning med våra olika kommunala bolag. Kvalifikationer Vi söker dig som har byggteknisk utbildning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. För att lyckas i arbetet behöver du ha flera års erfarenhet inom anläggningsbranschen som entreprenadingenjör, kalkylator eller motsvarande samt erfarenhet av upphandling av entreprenad. Arbetet kräver att du har kunskaper i AMA och MER-anläggning, entreprenadjuridik (AB04 och ABT06) samt tolkning och analys av förfrågningsunderlag och AF-delar. Det är en fördel om du har kunskap om lagen om offentlig upphandling (LOU). Som person är du strukturerad, analytisk och har förmågan att se sammanhang och lösa komplexa problem. Du har god ekonomisk förståelse bra kommunikativ förmåga. Du tycker det är kul med många bollar i luften i olika skeden. Genom samarbete med kollegor bidrar du till effektiva processer och till att förverkliga kommunens visioner inom stadsbyggnad. Vårt löfte till dig Vi strävar efter att vara en av landets mest attraktiva arbetsgivare. Därför har vi en policy som beskriver stadens förväntningar på oss som medarbetare och ledare. Den handlar om att vilja lyckas, att skapa värde, att samspela och att leda sig själv. Som medarbetare hos oss är din utveckling viktig, och utvecklingen av stadens arbete går hand i hand med våra medarbetares personliga och professionella utveckling. Vi vet att det allra viktigaste som finns för en organisation är medarbetare som trivs, som mår bra och som kan arbeta på ett hälsosamt och hållbart sätt. Du kommer att ha flexibel arbetstid och möjlighet att arbeta platsoberoende. Vi vill att du håller dig frisk, därför kommer du att få 3000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Sist men inte minst, känner du att en arbetsplats där vi är smarta och modiga tillsammans är en plats för dig sök då tjänsten hos oss! Övrig information Sista ansökningsdag:  2024-05-29 Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Varaktighet: Tillsvidare Antal tjänster: 1 För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

8 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Senior Projektingenjör

Vi söker en Senior Projektingenjör för investing- och verksamhetsprojekttill Trafikverket i Solna. Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Centio Consulting Group AB och arbeta som konsult. Tjänsten är på heltid. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget & ArbetsuppgifterDenna upphandling omfattar ett behov av en (1) senior projektingenjör/resurskonsult. Konsulten ska arbeta som resursförstärkning i beställarens projektorganisation, inom enhet Utveckling på Stora Projekt.Uppdraget kommer också, vid behov innefatta arbetsuppgifter på programenheter inom StoraProjekt.I resursens arbetsuppgifter ingår överföring av kunskap till anställda och konsulter i Trafikverkets beställarroll avseende de arbetsuppgifter som resurskonsulten utför åt Trafikverket, det vill säga, kunskapsöverföring kommer i första hand att ske inom ramen för arbete med utveckling av Work Breakedown Structure-projektet som konsulten kommer ha ett delat ansvarför. I andra hand i samband med det ledningsstödsarbete till projekt för stora åtgärder somkonsulten kommer deltaga i.Exempel på arbetsuppgifter för en resurs i rollen senior Projektingenjör, resursen ska vara rådgivare och stöd i nedan beskrivna arbetsuppgifter; • Bidra i arbetet och delta i möten inom planering, administration och uppföljning avseende tid, kostnad, innehåll, risker, resurser, kvalitet, intressentanalys, säkerhet, miljö och arbetsmiljö samt Trafikverkets rapportering som myndighet. • Bidra till att planera och följa upp projektportföljen på enheten, avdelningen eller inom ett visst område. • Ansvara för introduktionen inom specifika ämnesområden för nya kollegor på enheten/avdelning samt bidrar till erfarenhetsutbyte. • Leda projekt, främst utvecklingsprojekt inom administration av mindre storlek och komplexitet eller leda mindre delprojekt i ett större projekt, dock utan beslutsansvar. • Leda arbetet vid bl.a. möte med leverantör och andra intressenter samt ta fram underlag för att följa upp leveranser från leverantörer • Koordinera, samverka och coordinera och ansvara för att grupparbeten vid workshopsger avsett resultat • Ansvara för samordning av fakturahantering bl.a innefattande distribution, sammanställningVidare skall den seniora projektingengören:• Ge förslag på beslut om åtgärder, handlingsalternativ och resursanvändning inom projektets ram. • Tillse att arbetet genomförs enligt de lagar, regler, riktlinjer, förordningar och interna arbetsinstruktioner som finns. • Identifiera och driva utvecklingsbehov inom projekten, verksamheten och befattningen. • Vara handledare och medverka till utveckling av projektingenjörsrollen. Krav (OBS, obligatoriska) Universitets – eller högskoleutbildning om minst 180hp med inriktning inom ekonomi. - Alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som bedöms som likvärdig. Trafikverket bedömer vad som anses vara likvärdigt.• Åtta till tio års erfarenhet av att ha arbetat med ekonomi, uppföljning och administration inom byggverksamhet/entreprenadverksamhet som projektingenjör eller controller.• Konsulten ska i minst ett byggprojekt i statlig, regional eller kommunal beställarorganisation, arbetat i rollen som projektingenjör. - Projektet ska ha haft en projektbudget om minst 10 miljarder och konsulten ska ha innehaft rollen, sammanhängande i projektet i minst tre år.• Konsulten ska i rollen som superuser eller projektledare i minst ett uppdrag ansvarat för implemetering av byggprojektstödsystem av typen ekonomi, tidsplanering, riskhantering eller annat som Trafikverket bedömer relevantKonsulten ska ha genomgått utbildning inom:- AB (Allmänna Bestämmelser för byggnads-, anläggnings- och installationsentreprenader)- ABK (Allmänna Bestämmelser för Konsultuppdrag inom arkitekt- och ingenjörsverksamhet) - ABT• Erfarenhet av att i minst ett uppdrag inom entreprenadbranschen på egen hand ansvarat för att ta fram processer, rutiner arbetssätt som ställt krav på arbete med att bygga nätverk både internt och externt.• Erfarenhet av att i minst ett uppdrag inom entreprenadbranschen ha genomfört arbetsuppgifter genom att kommunicera och ha fört dialoger där konsulten uttrycktesig väl i tal och skrift, med förväntat eller överträffat resultat. Meriterande Mer än 10 års erfarenhet av att ha arbetatmed ekonomi, uppföljning och administration inom byggverksamhet/entreprenadverksamhet som projektingenjör eller controller. Erfarenhet av genomört minst ett uppdrag där konsulten lett och drivit förändringsarbete inom byggverksamhet/entreprenadverksamhet. Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!

7 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Entreprenadingenjör mark och anläggning åt kund

Är du en erfaren entreprenadingenjör inom mark anläggning som har kunden i fokus? Vill du jobba på ett familjärt företag med en prestigelös företagskultur? Då kanske det är dig vi söker! Bustos Konsulttjänster AB är ett konsult- och rekryteringsbolag inom Bygg och projektledning. Målet är att ha långsiktiga samarbeten med återkommande och nöjda kunder. För att kunna göra detta på bästa möjliga sätt är vår affärsidé baserad kärnvärdena ÄKTA (Ärlighet, Kompetens, Tillsammans, Anpassningsbar) och dessutom värderar vi kvalité väldigt högt. Detta har lett till att vi är ett snabbt växande företag. Vi får hela tiden in nya förfrågningar inför olika typer av uppdrag inom spännande projekt. För att kunna möjliggöra vår fortsatta tillväxt och strävan efter att bli bättre, söker vi nu dig som vill vara en del av en prestigelös och familjär arbetskultur.   Vem är du? Bustos Konsulttjänster AB söker nu en entreprenadingenjör åt  kund.  Som entreprenadingenjör kommer du att arbeta nära platschefen och stötta denne vid arbetsplatsen. Detta innebär att du kommer att arbeta med administration (ÄTA – hantering), protokollföra och vara delaktig på diverse möten, upprätta mindre inköp, fakturahantering samt prognoser, vilket kräver att du besitter tidigare erfarenheter. Vi ser även att du som sökande har en bakgrund inom något av de följande områden; BEST, Mark/anläggning, järnväg, underhåll samt åtnjuter erfarenheter av projektering av entreprenad och kostnadskalkylering. Som person är du flexibel i ditt arbetssätt om det skulle behövas, men att du samtidigt är rutinerad av att arbeta inom projekt. Det är fundamentalt att du är självgående men att du likaså kan samarbeta med andra. Du är noggrann och stark på de administrativa delarna och du levererar alltid enligt deadline. Du är även kommunikativ, strukturerad, lösningsorienterad och engagerad i projektet.   Vi söker dig som:     Har minst tre års erfarenhet som entreprenadingenjör inom mark och anläggning.  Ingenjörsutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom mark och anläggning.   Har mycket goda erfarenheter av produktionskalkyler, kostnadsuppföljning och entreprenadjuridik.   Har god kännedom om bygg- och anläggningsbranschens allmänna bestämmelser AB/ABT, ABK, AMA, MER systemet.  Är väl kommunicerad på svenska och engelska, både i tal och skrift, och har god förmåga av att vara tydlig.  Har körkort B   Övrigt är det även meriterande om du har:   Vana och erfarenhet av 2D/3D CAD.  Tidigare arbetslivserfarenheter av att jobba som konsult   Anställningsform:   Projektanställning  Tillsvidareanställning  Underkonsult    Vi erbjuder dig:   En trygg anställning där du har en engagerad konsultchef, utvecklingssamtal och friskvårdbidrag mm. Vi satsar även mycket på vår personal och ordnar gemensamma aktiviteter så som frukostar, julmiddagar och konferenser.    Ansökan    Intervjuer och urval sker löpande – så vänta inte med att skicka in din ansökan! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsult-/rekryteringschef, Paola Bustos, på 08 – 505 687 00. Sista ansökningsdag är 2024-05-28. Ansökan kan också skickas till  [email protected] Vi tar också emot ansökningar från underkonsulter (även F-skatt)

2 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Consto söker entreprenadingenjörer till Stockholm!

Inledning Skulle du beskriva dig som engagerad och lösningsfokuserad? Arbetar du idag som entreprenadingenjör och lockas av en ny utmaning? Då kan du vara rätt person vi söker till Consto i Stockholm! Information om tjänsten Med total kvalitet i alla led ska Consto vara en ledande och välkänd byggaktör inom regionen. Med engagemang, skickliga medarbetare och moderna byggmetoder erbjuder Consto behovsanpassade totalåtaganden inom byggnation. Genom nytänkande, genomtänkta samarbetsformer och ständig kostnadseffektivitet ska Consto vara ett självklart alternativ för professionella byggbeställare inom både privat och offentlig sektor. Leverans skall ske till rätt pris och med rätt kvalitet i rätt tid. Consto fortsätter att expandera och söker efter fler erfarna entreprenadingenjörer till kommande projekt runt Stockholmsområdet. Du erbjuds möjligheten att få verka och utvecklas i en varm arbetsmiljö med trevliga, engagerade och kompetenta kollegor! Vi erbjuder dig I rollen som entreprenadingenjör är du ansvarig för projektekonomi, projektadministration och inköp tillsammans med platschef och arbetschef. Du kommer att ha en nyckelroll där vi vill att du bidrar med din goda lösningsförmåga och expertis inom entreprenadjuridiska frågor. Vanligt förekommande arbetsuppgifter: Stötta platschef/arbetschef i övergripande prognosarbete, anbud och projektkontroll Delta i kalkyl och projekteringsskedet Styra projektering mot goda ekonomiska och tekniska lösningar Upphandling av underentreprenörer Delta och driva anbud Delta i produktionskalkylsgenomförande i bland annat följande: Upphandling av materialinköp, sammansättning av förfrågningsunderlag och sätta samman ÄTA-sammanställningar mot beställare. Vi söker dig som Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet av arbete som entreprenadingenjör inom byggsektorn och har därmed goda kunskaper inom entreprenadjuridik, inköp och kalkyl. Vi tror även att du har en bakgrund som högskoleingenjör alternativt kunskap/erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av både bostads- och kommersiella projekt. Din erfarenhet är av stor vikt men även dina personliga kvalifikationer. Du ska förstå och efterleva Constos uppförandekod samt dela bolagets grundläggande värderingar, ärlig, ansvarsfull, pålitlig, självständig. För att passa in i denna roll tror vi strukturerad, engagerad och lösningsfokuserad samt har en god samarbetsförmåga. Krav för tjänsten är B-körkort och goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Övrigt   Placeringsort: Stockholm Omfattning: Heltid Tillträde enligt överenskommelse Kontaktperson för rekryteringen: Klara Andersson, [email protected] I den här rekryteringsprocessen använder vi oss av löpande urval.

2 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Vill du planera och kalkylera vårt största slussprojekt?

Sjöfarten är en viktig faktor för näringsliv och industrierna runt Vänern. Vi söker dig som vill vara delaktig i ett utmanande och annorlunda projekt där du är med och moderniserar svensk infrastruktur. Vi söker nu dig som vill arbeta som planerare för tid och kalkyl för vårt projekt Slussar i Trollhätte kanal. Vill du planera och kalkylera vårt största slussprojekt? Arbetsuppgifter Infrastrukturprojekt finns det gott om i Sverige - slussprojekt är däremot ganska sällsynta. Slussar byts ut ungefär vart hundrade år och nu är det dags i Trollhätte kanal. Här bär slussleden anor från 1600-talet och de slussar som ska byggas nu är fjärde generationen. Trollhätte kanal utgör den viktigaste sjövägen mellan Västerhavet och Vänern. Höjdskillnaden mellan Västerhavet och Trollhätte kanal är 44 meter vilken tas upp i slussar i Lilla Edet, Trollhättan och Vänersborg. Dagens slussleder på de tre orterna är från tidigt 1900-tal och har nått slutet av sin livslängd. Trafikverket har nu initierat ett projekt för att ersätta dessa åldrande slussar med moderna installationer på nya platser. Ett spännande och utmanande projekt som genomförs i nära samarbete med Sjöfartsverket. I dagsläget arbetar ett 50-tal personer hos Trafikverket med Trollhätte kanal, och de tre olika slussprojekten. Som planerare inom tid och kalkyl kommer du att arbeta med att upprätta produktionstidplaner och produktionskalkyler och att hålla dessa uppdaterade. För att kunna göra detta kommer du att arbeta tätt med vår projektledning och våra leverantörer. Du kommer även att arbeta med kvalitetssäkring och analys av våra leverantörers planering. När produktionen startar kommer en viktig arbetsuppgift bli att stödja projektledare och entreprenadledare i UR- och ÄTA- hantering. Jag som blir din chef heter Mikael Nummerdal. För mig är det viktigt att vi brinner för arbetsuppgifterna och att vi har kul på jobbet. Jag hoppas att du tycker rollen låter intressant och ser fram emot att du skulle kunna bli en del av vårat lag. Övrig information Vi utgår från antingen Göteborg eller Trollhättan och tycker att det är viktigt att träffas regelbundet även om vi är placerade på olika orter. Därför kommer du att resa till det andra kontoret där du inte har din grundplacering ett par gånger i veckan, för möten med dina kollegor och samarbetspartners i projektet. I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Kvalifikationer Vem är du? Som planerare inom tid och kalkyl är det viktigt att du har god planeringsförmåga och analytisk problemlösningsförmåga för att kunna sätta dig in i olika situationer. Det är även viktigt att vara driven och engagerad. Då rollen innehåller många samarbetsytor är det är även viktigt att du har god samarbets- och kommunikationsförmåga Vi söker dig som har minst 15 års arbetslivserfarenhet av arbete inom bygg- och anläggningsbranschen har minst 10 års arbetslivserfarenhet som entreprenadingenjör, produktionschef, platschef, kalkylator eller motsvarande har erfarenhet av kalkyl- och tidplanearbete i större entreprenader (>500 mnkr) har minst en gymnasieutbildning har körkort för personbil har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska Det är meriterande om du har arbetat med anläggningsprojekt i vatten eller projekt som berör sjöfart Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Inom Stora projekt leder vi flera av Trafikverkets allra största investeringsprojekt . Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle. Läs mer här Slussar i Trollhätte kanal https://www.trafikverket.se/vara-projekt/projekt-i-vastra-gotalands-lan/slussar-i-trollhatte-kanal/

30 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Entreprenadingenjör

Botrygg är ett privat bygg-och fastighetsbolag som inriktar sig på hyres- och bostadsrätter samt samhällsfastigheter. Vi förvaltar mer än 3500 lägenheter och ett trettiotal samhällsfastigheter. Såväl byggnation som förvaltning sker i egen regi med egen personal. Botrygg är verksamma i Linköping, Stockholm, Uppsala, Norrköping, Göteborg och Örebro. Vi är övertygade om att nöjda medarbetare ger goda resultat. Vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats som våra anställda kan rekommendera till andra, en arbetsplats där de anställda känner trygghet och delaktighet och där medarbetarna utvecklas professionellt och intellektuellt. Många olika personligheter, roller och bakgrunder behövs och vi är övertygade om att olikheter främjar kreativitet och kvalitet. Vi är certifierade som ett Great Place to Work. Nu söker vi en Entreprenadingenjör till vårt nya projekt i Uppsala Om tjänsten Rollen som entreprenadingenjör handlar i övergripande drag om att ansvara och hantera inköps- och leveransprocessen i produktionsplaneringsskedet och vidare under pågående produktion. Entreprenadingenjören ansvarar även för all administrativ logistikhantering på arbetsplatsen samt stöttar platschefen avseende planering och dokumentation i produktionen. Mer i detalj innebär rollen att inköp görs inom ramen för projektets budgeterade kostnad, att förbereda avtal med entreprenörer och leverantörer samt att ansvara för hanteringen (avrop, bestridande mm) av ÄTA-arbeten gentemot entreprenörer och leverantörer efter beslut från Platschefen.  Som entreprenadingenjör är du omgiven av kollegor som stöttar och delar med sig av kunskap och erfarenheter. Du kan se fram mot ett varierande och spännande arbete i ett företag som erbjuder stora möjligheter att bidra till ett bättre samhälle och där varje insats gör skillnad. Om dig Vi ser att du som söker tjänsten har en eftergymnasial utbildning inom byggbranschen samt 3 års yrkeserfarenhet som entreprenadingenjör. Du har kompetens i entreprenadjuridik och en vana av förhandling. Vidare har du en vana av att arbeta med digitala arbetsverktyg såsom Bluebeam och Bidcon. Du har en god förmåga att planera arbetet i förväg och organiserar och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller deadlines. Som person tar du initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. I stressituationer behåller du ett realistiskt perspektiv och fokuserar på rätt saker när det händer mycket runt omkring dig. Du har en bra samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du är bra på att kommunicera och kan uttrycka dig i såväl tal som skrift på både svenska och engelska.      Ansökan Inkom med din ansökan senast 16 juni. Vi arbetar löpande med urval och intervjuer varför tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök redan idag!  Fast månadslön enligt överenskommelse. Vid anställning kommer vi ta en kreditupplysning samt stämma av mot belastningsregistret. Välkommen med din ansökan! Annonssäljare, rekryteringsföretag med flera undanbedes att kontakta oss i denna rekrytering

29 april 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Entreprenadingenjör till Malmberg Water Kalmarsundsverket

Om projektet Malmberg fick uppdraget att ersätta det nuvarande avloppsreningsverket i Kalmar med ett nytt reningsverk som byggts ut under en 6-års period. Projektet utförs som en samverkansentreprenad ihop med byggentreprenörer. Detta nya reningsverk ska säkerställa att det vatten som återförs till Kalmarsund är så rent som möjligt med hjälp av de tekniska möjligheter vi tagit fram.  Nu söker vi en entreprenadingenjör placerad i Kalmar!   Vad kommer du att göra hos oss? Tjänsten är i första hand avsedd för att stötta projektledare och andra funktioner i projektet med det som behövs. I rollen som entreprenadingenjör ingår framför allt att stötta projektledarna i projekten och de huvudsakliga arbetsuppgifterna omfattar:   Planering och logistik Arbetsberedning Dokumentation Ekonomiuppföljning   Kvalifikationer Vi ser gärna at du har arbetat inom byggbranschen tidigare. Du kan också ha läst exempelvis till entreprenadingenjör och vara på väg in i arbetslivet. Det är en roll med stor variation och du behöver vara lyhörd och flexibel men även ha ett eget driv. Som entreprenadingenjör kommer du att ha både interna och externa kontakter, vilket innebär att du ska vara kommunikativ och ha en god samarbetsförmåga.   Vi söker dig som bor nära Kalmar. Du får då placeringsort i hemmet, men arbetar ute på arbetsplatsen vid Kalmarsundsverket.   Sök tjänsten redan idag!  Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta projektchef Roger Nilsson, [email protected]  eller rekryteringskoordinator Alma Boklund, [email protected] Är du vår nya kollega? Tveka inte på att söka! Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt. Sista ansökningsdag: 2024-06-09 Vi ser fram emot att höra från dig!

26 april 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024