Fastighetsjurist

Sök bland 7 lediga jobb som Fastighetsjurist och börja ditt nya yrkesliv idag!

Hyresgästföreningen söker jurist till Sundsvall

Hyresgästföreningen är en demokratisk medlemsorganisation som arbetar för att alla ska ha rätt till en god bostad till rimlig kostnad. Region Norrland omfattar länen Norrbotten, Västerbotten, Jämtland och Västernorrland och har drygt 45 000 medlemshushåll, 40 anställda och 7 kontor. Vi söker nu en jurist som vill hjälpa oss att uppnå våra mål och visioner om det goda boendet. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på vårt kontor i Sundsvall. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Om uppdraget Som jurist i region Norrland ska du ha en väl utvecklad förmåga att samarbeta och bemöta människor på ett bra sätt. Du ska ha mod att stå upp för de du företräder och ha lätt att skapa förtroende. Arbetsuppgifter                                          Tillhandahålla hyresjuridisk service och rådgivning till medlemmar, förtroendevalda, och anställda • Ge medlemmar hyresjuridisk rådgivning • Företräda medlemmar i hyresjuridiska frågor • Kontakt med hyresvärdar i syfte att lösa tvister • Utföra besiktningar av lägenheter • Företräda medlemmar i hyresnämnd och tingsrätt Vi söker dig som har • Jur. kand. eller likvärdig utbildning • God datavana • Körkort och tillgång till egen bil i tjänsten   Som person är du flexibel, noggrann och analytiskt. Du är även tydlig och ger återkoppling efter utfört arbete.  Vidare har du en god kommunikativ förmåga både i det skriftliga och i det muntliga. I denna rekrytering lägger vi stor vikt i personlig lämplighet. Det är meriterande om du har erfarenhet av kvalificerad handläggning samt kunskaper om bostadssektorn. Vi värdesätter också om du har erfarenhet från folkrörelse eller annat föreningsarbete. Det ses även som meriterande om du har kunskaper i andra språk utöver svenska och engelska. Att arbeta hos oss Mångfald och en humanistisk grundsyn är viktiga värden i vår organisation och en självklarhet för oss alla som arbetar här. Hos oss möts du av engagerade och trevliga kollegor och kommer till en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter och bra anställningsvillkor. Vi har tex kollektivavtal och friskvårdsbidrag. Hos oss är varje medarbetare viktig för hyresgästerna varje dag. Vid några tillfällen per år skapar vi extra energi och engagemang genom att arbeta tillsammans med samma fokusfråga oavsett vilken roll vi har till vardags. Då pratar vi med hyresgästerna om exempelvis tryggheten i kvarteret. På vår webbplats kan du läsa mer. Välkommen med din ansökan redan idag, vår sista ansökningsdag är söndag den 20 maj. Tjänsten kan komma att tillsättas under våren. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta enhetschef Niclas Sundell telefon 010-459 18 17. Våra fackliga representanter är för SACO Johannah Malmin, telefon 010-459 18 03 och för Handels Birgitta Gustafsson, telefon 010-459 18 19. Hyresgästföreningen är en modern och stark folkrörelse med över en halv miljon medlemmar, 9 000 förtroendevalda och 850 anställda över hela Sverige. Vi driver bostadsfrågor i både stort och smått - allt från omfattande lagförändringar till den lilla lekplatsen på gården som behöver rustas upp. Vi arbetar för ett samhälle där alla ska ha rätt att bo, råd att bo och ha inflytande över sitt boende. På det sättet deltar vi i samhällsutvecklingen, driver på och tar ansvar för den. Hos oss får du möjlighet att vara med och påverka!

13 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Hyresförhandlingsstrateg till Sveafastigheter Stockholm

Sveafastigheter äger, förvaltar och utvecklar långsiktigt attraktiva hyresrätter i hela landet, med ett lokalt engagemang för varje plats och ett starkt hållbarhetsfokus. Vi arbetar för att erbjuda en bredd av hyresrätter som efterfrågas av många, som står sig över tid och där människor trivs och känner sig trygga. Läs gärna mer på www.sveafastigheter.se Vi växer och söker nu vår första hyresförhandlingsstrateg. Vad erbjuder Sveafastigheter? Vi är ett bolag som finns i stora delar av landet. Sveafastigheters vision är att skapa hem för fler där människor trivs och mår bra, förvaltade och utvecklade med ansvar för nuvarande och kommande generationer. Våra värdeord, långsiktig, närvarande, innovativ och affärsmässig, präglar hela vår verksamhet.  Det är en spännande tidpunkt att komma in i bolaget då vi är i en fas av uppbyggnad. Rollen som hyresförhandlingsstrateg är helt ny och det ger också dig en möjlighet till stor påverkan. Ditt uppdrag I rollen stöttar du förvaltningen genom hela förhandlingsprocessen och är drivande i dialog med hyresgästföreningen kring förhandling av hyror och relaterade frågor. Du kommer delta i möten och hantera hyressättningsfrågor och standardhöjande åtgärder. I rollen ingår att vara med att och ta fram och implementera rutiner samt förmedla kunskap om hyressättningsfrågor. Du kommer att ha ett nära samarbete med bolagets förvaltningschef, som du även rapporterar till. Du är medlem i förvaltningens ledningsgrupp. Din kontorsarbetsplats är på Olof Palmes gata, och det ingår resande i jobbet. I ditt uppdrag ingår bland annat: Förhandlar hyror vid årliga hyresförhandlingar Stötta förvaltningen runt frågor relaterade till hyror och hyressättning Leda och stötta förvaltningen i arbetet med bruksvärderingar Vara med i tidigt skede vid köp, eller förstudie av projekt som den starka spelaren kring hyran/presumtionshyran Stöd till förvaltningen och projekt gällande generella hyresförhandlingar, tilläggsförhandlingar, bruksvärderingar, nyproduktion och andra intäktspotentialer Hantera kontakt och förhandlingar med Hyresgästföreningen Är du den vi söker? Vi söker dig som har flera års erfarenhet från fastighetsbranschen och från roller med liknande arbetsuppgifter och kommersiell marknad. Du har en mycket god förhandlingsvana och goda kunskaper i hyresjuridik och fastighetsekonomi. Du har goda kunskaper i matematik och i Excel. Du behöver ha körkort klass B. Du har en eftergymnasial utbildning inom exempelvis juridik, ekonomi eller annat fastighetsrelaterat område, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Det är meriterande om du har juridisk utbildning eller har tidigare arbetslivserfarenhet som jurist. Som person är du pedagogisk och strukturerad i hur du skapar förståelse och stöttar vår förvaltning. Du bör även vara analytisk, tålmodig, god lyssnare och ha lätt att nå fram med ditt budskap. Viktigt är att du trivs i en entreprenöriell miljö med högt tempo. Ansökan och kontaktuppgifter I den här rekryteringen samarbetar Sveafastigheter med Isaksson Rekrytering Bemanning. Har du frågor och funderingar kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta senior rekryteringskonsult Annika Loberg på telefon 073 – 048 85 50 eller senior rekryteringskonsult Ira Isaksson 070 - 485 75 59. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. För att hantera din ansökan enligt GDPR tar vi inte emot ansökningar via e-mail. Varmt välkommen med din ansökan!   Isaksson Rekrytering Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, bygg och teknik. Isaksson Rekrytering Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Kompetensföretagen-Svenskt Näringsliv-Almega. Vi är medlemmar i Byggföretagen, (f.d. BI). För mer information https://www.isakssonrekrytering.se

29 april 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Hyresstrateg till Bodenbo

Vilka är viBodenbo är ett modernt fastighetsföretag som fokuserar på att erbjuda attraktivt och tryggt boende genom engagerad förvaltning och aktiv utveckling av våra fastigheter. Vi är just nu inne i en stark utvecklingsfas i en kommun som, tack vare satsningen på den gröna näringen, har hela landets ögon riktade mot sig. Vi strävar efter att erbjuda ett prisvärt boende för alla typer av bostadssökande, vi vill skapa bostadsområden där människor med olika livssituationer och bakgrunder kan känna sig hemma och välkomna. Vi lägger stor vikt vid att vara nära våra kunder och att erbjuda en hög servicenivå. Vi är cirka 25 stolta medarbetare – däribland bovärdar, fastighetsskötare, drifttekniker, hyresförmedlare och projektledare som arbetar tillsammans för att erbjuda Bodensarna ett hållbart boende. Våra hyresgäster ger oss stigande betyg i de enkäter som vi löpande genomför. Vårt aktiva hållbarhetsarbete ger oss bra förutsättningar för framtiden. Du välkomnas till en miljö med stort driv, engagemang och omtanke! Hyresstrateg hos BodenboVi utgår från svensk hyreslagstiftning för att säkerställa korrekta hyresnivåer, i det arbetet krävs både goda kommunikativa egenskaper och en nyfikenhet för att lära sig nya saker. Rollen jobbar i nära samarbete med ledningsgruppen och här kommer några exempel på uppgifter som ingår: • Du behöver vara aktiv och drivande i att utveckla och förbättra de interna processerna för hyresöversyn. • Du kommer planera och genomföra hyresförhandlingar vid standardhöjande renoveringar, årliga hyresförhandlingar, hyresförhandlingar vid nyproduktion och förhandlingar för framtida hyressättningssystem. • Du förbereder, leder och genomför bruksvärdesförhandlingar av hela fastigheter eller enskilda lägenheter. • Tillsammans med Bodenbos ledning presenterar du arbetet med hyressättning internt och externt. • Du sköter om och ansvarar för all relevant data, hyresförhandlingar, statistik, med mera. • Du är Bodenbos juridiska expert i frågor som rör hyresförhållanden men även kopplat till upphandlingar och inköp. • Du arbetar aktivt med att utveckla vårt bostadssociala arbete samt övriga hyresgästfrågor. Vi ser gärna att du har erfarenhet från• Hyresmarknaden och därmed en god förståelse för hyresprocessen.• Arbetet med tillämpning av juridiska frågor.• Förhandling i någon form.• Att hantera stora datamängder i relevanta IT-stöd.• Juristexamen/rättsvetenskaplig utbildning är meriterande.• Processvana inom rättssystemet är meriterande. Vi ser gärna att du • Är proaktiv med eget driv och tar egna initiativ. • Kan och vill leverera resultat och genomföra och avsluta uppgifter. • Är strukturerad och van att arbeta systematiskt. • Kan bygga ett internt förtroende och samarbeta. • Är uthållig i förhandlingar. • Tycker om, och klarar av, ett högt tempo. • Är en engagerad lagspelare. Vi är ett konstruktivt gäng som tror på att samarbete och gemenskap skapar trivsel och resultat. Vi vill att du bidrar till detta med stor samarbetsförmåga och ett framåtlutat positivt engagemang. Vi erbjuder dig • Goda arbetsvillkor och stimulerande arbetsuppgifter.• Utbildning och stöd i hyresspecifik juridik. • Utbildning och stöd i den externa kommunikationen. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Ansök nu och bli en del av vårt fantastiska team hos Bodenbo! Övrigt om tjänstenSysselsättningsgrad: Heltid Anställningsform: Tillsvidareanställning Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag är 2 maj, urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta inte med att skicka in din ansökan snarast, det kan vara du som blir vår nya kollega! Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta Sandra Senbom, HR-specialist på ByHart, via [email protected] eller på 079-104 45 65. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan!

28 mars 2024
Sista ansökan:
14 september 2024
Jurist till Svensk Fastighetsförmedling (vikariat)

Som jurist hos oss kommer du att ingå i ett sammansvetsat team där du blir en viktig och central funktion inom vår koncern. Du kommer i första hand arbeta med rådgivning till mäklare i samband med bostadsaffärer, men även internt till övriga funktioner på huvudkontoret samt stötta med administrativa uppgifter. Här får du möjlighet att bredda dina juridiska kunskaper och arbeta i spännande områden såsom fastighetsrätt, mäklarjuridik och skatterätt. Hos oss erbjuds du möjligheten att arbeta med ett stort, stabilt och snabbväxande bolag i framkant! Vad innebär rollen? Vi är stolta över att arbeta i en affärskritisk och uppskattad funktion i vår kedja. I denna roll ges du möjlighet att arbeta brett inom juridikens olika områden och dina dagliga arbetsuppgifter kretsar i huvudsak kring de rättsområden som aktualiseras i en bostadsaffär såsom; fastighetsrätt, bostadsrätt, familjerätt, mäklarjuridik och skatterätt. Den här tjänsten är ett vikariat som sträcker sig fram till augusti 2025. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: - Rådgivning till mäklare i frågor kopplade till mäklarjuridik, allmän avtalsrätt, fastighetsrätt och andra frågor som kan uppstå i samband med bostadsaffärer - Rättsutredningar, internrevisioner och att deltaga vid uppdatering av Handboken - en handbok i fastighetsförmedling - Intern rådgivning till övriga funktioner på huvudkontoret inom de rättsområden som kan aktualiseras, såsom allmän avtalsrätt, marknadsrätt, GDPR eller franchisejuridik - Hantera reklamationer samt kontakter med försäkringsbolag - Stötta i administration av registrering av nya mäklare Har du något specifikt område du är extra intresserad av inom det vi är verksamma inom? Härligt! Hos oss välkomnas engagemang och vi ger utrymme för din individuella utveckling. Vem är du? För oss är personlighet och inställning A och O, men vi har några kvalifikationer du behöver uppfylla. För att vara aktuell för tjänsten har du: - Juristexamen eller motsvarande - Minst 1-2 års erfarenhet av juristarbete inom exempelvis relevant bolag, organisation eller myndighet - Erfarenhet inom rättsområden som är relevanta för uppdraget. Exempelvis inom fastighetsrätt, familjerätt eller skatterätt - Flytande kunskaper i svenska, tal och skrift Vi är en sammansvetsad grupp där vi hjälper och stöttar varandra i arbetet. Vi har högt i tak, bollar gärna med varandra och kavlar tillsammans upp ärmarna när det behövs. För att trivas i vårt team tror vi att du är en sann lagspelare med serviceanda och stor nyfikenhet. Du är handlingskraftig, har gott omdöme, är kvalitetsorienterad och gillar att arbeta nära affären. Rollen innefattar många kontaktytor över telefon och mail och vi ser därför att du är pedagogisk och tydlig i din kommunikation. Övrigt Denna tjänst är ett föräldravikariat till och med augusti 2025. Tjänsten är på heltid med önskvärd start i juni. Vårt huvudkontor är beläget på Vasagatan i Stockholm. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför in CV, personligt brev och examensbevis omgående. På slutkandidat kommer det att begäras in utdrag ur belastningsregister. För frågor kring rollen och rekryteringsprocessen kontakta Vendela Ejdenwik på [email protected]. Välkommen in med din ansökan! Om oss Svensk Fastighetsförmedling är Sveriges största rikstäckande och oberoende mäklarkedja. Hos oss blir du en del av ett engagerat team med 1250 kollegor som stöttar varandra och utvecklas tillsammans. Vi är stolta över att flera år i rad ha utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Som medarbetare erbjuds du löpande utbildningar, unika verktyg och möjligheten till delägarskap. Vårt fokus är att vara ledande idag och i framtiden. Läs mer om hur det är att jobba hos oss via jobb.svenskfast.se (http://jobb.svenskfast.se/).

21 mars 2024
Sista ansökan:
5 september 2024
Jurist till Svensk Fastighetsförmedling (vikariat)

Som jurist hos oss kommer du att ingå i ett sammansvetsat team där du blir en viktig och central funktion inom vår koncern. Du kommer i första hand arbeta med rådgivning till mäklare i samband med bostadsaffärer, men även internt till övriga funktioner på huvudkontoret samt stötta med administrativa uppgifter. Här får du möjlighet att bredda dina juridiska kunskaper och arbeta i spännande områden såsom fastighetsrätt, mäklarjuridik och skatterätt. Hos oss erbjuds du möjligheten att arbeta med ett stort, stabilt och snabbväxande bolag i framkant! Vad innebär rollen? Vi är stolta över att arbeta i en affärskritisk och uppskattad funktion i vår kedja. I denna roll ges du möjlighet att arbeta brett inom juridikens olika områden och dina dagliga arbetsuppgifter kretsar i huvudsak kring de rättsområden som aktualiseras i en bostadsaffär såsom; fastighetsrätt, bostadsrätt, familjerätt, mäklarjuridik och skatterätt. Den här tjänsten är ett vikariat som sträcker sig fram till augusti 2025. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: - Rådgivning till mäklare i frågor kopplade till mäklarjuridik, allmän avtalsrätt, fastighetsrätt och andra frågor som kan uppstå i samband med bostadsaffärer - Rättsutredningar, internrevisioner och att deltaga vid uppdatering av Handboken - en handbok i fastighetsförmedling - Intern rådgivning till övriga funktioner på huvudkontoret inom de rättsområden som kan aktualiseras, såsom allmän avtalsrätt, marknadsrätt, GDPR eller franchisejuridik - Hantera reklamationer samt kontakter med försäkringsbolag - Stötta i administration av registrering av nya mäklare Har du något specifikt område du är extra intresserad av inom det vi är verksamma inom? Härligt! Hos oss välkomnas engagemang och vi ger utrymme för din individuella utveckling. Vem är du? För oss är personlighet och inställning A och O, men vi har några kvalifikationer du behöver uppfylla. För att vara aktuell för tjänsten har du: - Juristexamen eller motsvarande - Minst 1-2 års erfarenhet av juristarbete inom exempelvis relevant bolag, organisation eller myndighet - Erfarenhet inom rättsområden som är relevanta för uppdraget. Exempelvis inom fastighetsrätt, familjerätt eller skatterätt - Flytande kunskaper i svenska, tal och skrift Vi är en sammansvetsad grupp där vi hjälper och stöttar varandra i arbetet. Vi har högt i tak, bollar gärna med varandra och kavlar tillsammans upp ärmarna när det behövs. För att trivas i vårt team tror vi att du är en sann lagspelare med serviceanda och stor nyfikenhet. Du är handlingskraftig, har gott omdöme, är kvalitetsorienterad och gillar att arbeta nära affären. Rollen innefattar många kontaktytor över telefon och mail och vi ser därför att du är pedagogisk och tydlig i din kommunikation. Övrigt Denna tjänst är ett föräldravikariat till och med augusti 2025. Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt. Vårt huvudkontor är beläget på Vasagatan i Stockholm. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför in CV, personligt brev och examensbevis omgående. På slutkandidat kommer det att begäras in utdrag ur belastningsregister. För frågor kring rollen och rekryteringsprocessen kontakta Vendela Ejdenwik på [email protected]. Välkommen in med din ansökan! Om oss Svensk Fastighetsförmedling är Sveriges största rikstäckande och oberoende mäklarkedja. Hos oss blir du en del av ett engagerat team med 1250 kollegor som stöttar varandra och utvecklas tillsammans. Vi är stolta över att flera år i rad ha utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Som medarbetare erbjuds du löpande utbildningar, unika verktyg och möjligheten till delägarskap. Vårt fokus är att vara ledande idag och i framtiden. Läs mer om hur det är att jobba hos oss via jobb.svenskfast.se (http://jobb.svenskfast.se/).

19 mars 2024
Sista ansökan:
5 september 2024
Jurist inom fastighetsrätt till Stockholm

Vill du jobba med juridisk rådgivning inom fastighetsrätt? Svefa söker en ny jurist med inriktning på mark- och exploateringsfrågor. Detta är en perfekt möjlighet för dig som vill kombinera din juridiska kunskap med ett affärsmässigt fokus i rollen som konsult! Hos oss blir du en del av ett kunnigt och expansivt team i ett bolag med en unik bredd i fastighetsbranschen. Varmt välkommen med din ansökan! Det här erbjuder vi dig! - Stora utvecklingsmöjligheter där du får jobba med spännande, utmanande kundcase - Hög grad av frihet och flexibilitet - Ett värderingsstyrt företag där kulturen präglas av professionalism, engagemang och hög integritet - Dagligen jobba nära affären och bygga relationer med kunder - Jobba med branschens bästa konsulter och få tillgång till ett nätverk som hjälps åt, utvecklar och lär av varandra - Balans mellan arbete och fritid Det här kommer du att göra I jobbet som jurist på Svefa kommer du ge fastighetsrättslig rådgivning till såväl kunder inom privat som offentlig sektor. Vi är också ett internt stöd och samarbetar med andra specialister inom bolaget. Du kommer huvudsakligen att: - Hjälpa våra kunder med mark- och exploateringsfrågor, ex vid planeringsprocessen, upprättande och förhandling kring avtal, markanvändning m.m. - Bistå inom entreprenadjuridiska frågor, ex inom upphandling och fastighetsförvaltning - Agera ombud i tvister och domstolsprocesser - Ansvara för kunddialogen i form av att förvalta och bygga vidare på befintliga kontakter såväl som att etablera nya Mer om jobbet Du kommer tillhöra Svefas juristgrupp som är en del av affärsområdet Samhällsbyggnad och Fastighetsutveckling. Vi utgår från ett trevligt kontor mitt i centrala Stockholm, tillsammans med ca 100 andra kollegor. Du kommer rapportera till Claes Rainer, som är affärschef inom Juridik. Det här söker vi För den här rollen tror vi att du är jurist och har erfarenhet av att jobba med exploaterings- och entreprenadfrågor. Kanske att du är eller har varit jurist på en kommun eller en myndighet, alternativt att du har erfarenhet av fastighetsjuridiska frågor inom privat sektor, på en advokatbyrå. Oavsett är det viktigaste att du känner dig hemma inom exploaterings- och entreprenadjuridiken och vill hjälpa andra inom dessa frågor. I övrigt tror vi att du: - är kommunikativ och gillar en spindel-i-nätet-roll med kontaktytor såväl internt som externt - är affärsdriven och nyfiken på att vara med i expansionen av Svefas juristerbjudande Är du intresserad? Vad kul! Skicka in din ansökan i form av ett CV tillsammans med en motivationstext till varför du söker. Har du frågor kring tjänsten? Kontakta affärschef Claes Rainer på 010-202 93 37 eller [email protected] alternativt HR Specialist Julia Wengse på 010-603 87 42 eller [email protected]. Vi arbetar med löpande urval och naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt. För slutkandidater applicerar vi personlighets- och begåvningstester i samarbete med AON. Vi genomför också bakgrundskontroll som en del av processen. Förfrågningar från rekryteringsföretag undanbedes. Om Svefa Konsultrollen på Svefa ger möjlighet att kombinera affärsintresse med fastighetskompetens. Våra värderingar är Professionell, Integritet, Värdeskapande och Engagemang. Värderingarna genomsyrar vår verksamhet och vi visar det genom att vara förtroendeingivande, seriösa, pålitliga samt såklart bidra med positiv attityd, alltid se möjligheter och fokusera på att skapa mervärden hos våra kunder. Svefa erbjuder en stor bredd och har spetskompetens inom analys, fastighetsvärdering, samhällsbyggnad, fastighetsutveckling, transaktioner, förvaltningsrådgivning, hyresgästrådgivning och strategiskt affärsstöd. Bland våra uppdragsgivare finns allt från stora fastighetsbolag, investerare, byggbolag och banker till mindre fastighetsaktörer och offentlig sektor. Svefa består av ungefär 200 medarbetare och har kontor på hela 18 platser i Sverige. Vår närvaro i hela landet och kunniga medarbetare bidrar till en omfattande kännedom om fastighetsmarknaden - lokalt, regionalt och globalt.

8 januari 2024
Sista ansökan:
26 juni 2024
Hyresförhandlare till Victoriahem

Victoriahem är ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Nu söker vi en hyresförhandlare som kommer utgå från Stockholm men supportera flera av våra områdeskontor. Resor i tjänsten förekommer därför löpande. Om tjänsten I rollen som hyresförhandlare stöttar du förvaltningen genom hela förhandlingsprocessen och är drivande i dialog med hyresgästföreningen kring förhandling av hyror och relaterade frågor. Du kommer delta i möten och hantera hyressättningsfrågor och standardhöjande åtgärder. Vidare är du stöttande i att, på ett pedagogiskt och strukturerat sätt, skapa förståelse, goda kunskaper, och rutiner i förvaltningen. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Förhandla hyror vid årliga hyresförhandlingar - Hantera hyreshöjningar vid standarhöjande åtgärder - Hantera kontakt/förhandling med hyresgästföreningen - Stötta förvaltningen runt frågor relaterade till hyror och hyressättning - Löpande avstämningar med våra hyresadministratörer - Ingår i Boendeinflytande-kommittén tillsammans med regionchefer Som person är du pedagogisk och strukturerad i hur du skapar förståelse och stöttar vår förvaltning. Du trivs i en entreprenöriell miljö med högt tempo. Vidare är du en lagspelare, men helt självgående inom ditt område. För att lyckas i rollen som hyresförhandlare bör du även vara tålmodig, strukturerad, analytisk och en god lyssnare. Du har lätt för att nå fram med ditt budskap och anpassar din kommunikation till mottagaren. Din profil - Eftergymnasial utbildning inom exempelvis juridik eller fastighetsrelaterat område, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet - Minst fem års arbetslivserfarenhet av fastighetsbranschen, gärna från roller med liknande arbetsuppgifter och kommersiell marknad - Mycket god förhandlingsvana - Goda kunskaper i hyresjuridik, hyresadministration och fastighetsekonomi - Goda matematiska kunskaper och goda kunskaper i Officepaketet, framför allt Excel - Körkort klass B Vi ser det som meriterande om du har juridisk utbildning och/eller har tidigare arbetslivserfarenhet som jurist. Vi erbjuder dig Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Som hyresförhandlare får du en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget på flera nivåer. Du kommer att utmanas men också stöttas i din utveckling. Övrig information - Start: Enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid - Placering: Kungsbron, Stockholm. Resor inom tjänsten förekommer - Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta regionchef Daniel S Mattsson på mail [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

12 december 2023
Sista ansökan:
30 maj 2024