Victoriahem AB jobb

Lediga jobb hos Victoriahem AB

Erfaren drifttekniker till Järva

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Om tjänsten I rollen som erfaren drifttekniker kommer du ansvara för driftoptimering, energianalys och driftövervakning i våra fastigheter med fokus på energieffektiviseringar. Det här är rollen för dig som känner dig trygg i din kompetens och nu är redo att ta dig an en senior roll där du får vara med och forma rollen, och vara expertisen som leder och utvecklar arbetet framåt i teamet. Är du drifttekniker idag och vill ta dig an ett större ansvar och nästa steg i din karriär? Då kan det vara dig vi söker. skicka in din ansökan redan idag - urval sker löpande. Huvudsakliga ansvarsområden: Proaktiv drift och underhåll av ventilations-, värme- och elsystem i våra fastigheter med fokus på driftoptimering och energieffektivisering. Coacha fastighetsteknikerna inom området och stötta med utbildning, planering och uppföljning i delar av arbetet Ansvara för avrop och uppföljning av entreprenörer Ansvara för att fastigheterna drivs på ett energieffektivt sätt, fokusera på avvikande trender, vana att arbeta i uppkopplade system Vara delaktig i att komma med förslag på förebyggande åtgärder, underhåll och investeringar för att minska energianvändningen i fastigheterna Medverka vid, och ansvara för, uppföljning och beställning av myndighetsbesiktningar inom ansvarsområdet (OVK, energideklaration mm) Du som tar dig an den här rollen kommer ha stor möjlighet att vara med och utforma hur vi lägger upp arbetsuppgifterna och ansvarsområdet på bästa sätt. Därför lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper i den här processen. Din profil Relevant yrkesutbildning t.ex. inom driftteknik, energi eller liknande alt. arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Minst fem års erfarenhet av arbete med driftoptimeringar och energieffektiviseringar. Goda kunskaper inom styr- och reglerteknik, värme och ventilation, värmepumpsteknik samt brandskydd samt erfarenhet av att läsa och förstå driftkort, flödesschema och planritningar Goda IT- vanor och kunskaper inom energiuppföljning. God beställarkompetens Körkort klass B Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift, samt god muntlig kommunikativ förmåga i engelska Vi ser det som meriterande om du har certifikat för behörighet inom området, exempelvis OVK, certifierad energiexpert samt kunskaper i Vitec Energi, Curves och Webport. Vi ser det även som mycket meriterande om du har arbetslivserfarenhet från affärsdrivna organisationer eller bostadbranschen. Som person är du ansvarstagande och självgående. Du ser det som en självklarhet att ha ordning och reda runt dig och trivs i samarbetet med andra. Du har en förmåga att leda och inspirera andra på ett pedagogiskt och strukturerat sätt, vilket gör att du naturligt tar en ledarroll i de situationer som rör ditt område och expertis. Vi erbjuder dig Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget. Vi kommer att utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, vi utvecklas dagligen som individer och som bolag. Övrig information Start: Enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt Omfattning: Heltid Placering: Husby Bakgrundskontroll och arbetsprov är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Monika Bielapå [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

29 maj 2024
Sista ansökan:
15 november 2024
Fastighetstekniker till Örebro

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Vårt fastighetsbestånd i Örebro består av 600 lägenheter och vårt områdeskontor ligger på Varbergagatan 161. Vi är ett drivet och engagerat team om 8 personer med olika roller såsom miljövärd, fastighetstekniker, fastighetsskötare, uthyrare, förvaltare och områdeschef. Nu söker vi dig som vill ta dig an rollen som fastighetstekniker och utvecklas tillsammans med oss! Om tjänsten I rollen som fastighetstekniker kommer du vara en del i ett team som arbetar med reparationer och felavhjälpande underhåll, samt generell tillsyn av fastigheterna. Rollen är social och serviceinriktad och du ska kunna planera ditt arbete och upprätthålla goda kontakter med hyresgäster, leverantörer och underentreprenörer. I rollen ställs det även höga krav på struktur, digital dokumentation och uppföljning. Vi ser därför att du som söker ser ordning och reda som en självklar komponent i arbetet. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: Utföra reparationer och underhållsåtgärder Åtgärda felanmälningar från hyresgäster Ronderingar Ansvara för att följa upp att beställda arbeten är genomförda Arbeta med planerat underhåll och proaktiva åtgärder Systematiskt brandskyddsarbete mm Din profil Arbetslivserfarenhet från en roll som fastighetstekniker eller reparatör Utbildning med inriktning fastighetsteknik, alternativt erfarenhet som vi bedömer likvärdig Körkort klass B Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift Erfarenhet av VVS, El och/eller vitvaror är meriterande I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser därför att du som söker är en driven lagspelare som trivs med att ta egna initiativ och driva din arbetsdag framåt. Det är viktigt att du gillar att ha kontakt med människor, är serviceinriktad och har ett professionellt kundbemötande. Du tycker om att skapa trivsel och förtroende i kontakten med våra hyresgäster. Vidare trivs du med eget ansvar, gillar att engagera dig och vill vara med och utveckla bostadsområden på flera nivåer. Vi erbjuder Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget, samtidigt som vi kommer utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, där vi dagligen utvecklas både som individer och bolag. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Örebro Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du ansöker till tjänsten via länken nedan. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta förvaltare Filip Malmqvist på mail [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

24 maj 2024
Sista ansökan:
10 november 2024
Driven och engagerad Energi - och miljöstrateg inom fastighetsutveckling

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40000 familjers hem och vi fortsätter växa.Nu söker vi en engagerad energi- och miljöstrateg som vill utvecklas tillsammans med oss och våra områden. Om tjänsten Som energi - och miljöstrateg kommer du varaen nyckelperson i vårt team. Duhar en central roll i att utveckla och genomföra strategier för att optimera energianvändningen, minska miljöpåverkan och främja hållbarhet inom vår verksamhet. Ärdu är redo att ta på dig en utmaning och leda oss mot en mer hållbar framtid? Då kan det vara dig vi söker!Ansök redan idagoch bli en del av vårt dedikerade team som strävar efter att göra verklig skillnad för våra fastigheter, bolaget, miljön, våra boende och samhället. Huvudsakliga ansvarsområden Planera bolagets arbete mot de gemensamma energi- och miljömålen på ett strategiskt sätt, vilket även innebär övergripande uppföljning av målen och initiering av nya mål. Utveckla och implementera strategier för att optimera energianvändningen- värme, el och vattenkonsumtionen i våra byggnader, på både kort ochlång sikt. Nära samarbete medEnergi- och teknikspecialister, Energicontroller, Driftsansvariga och förvaltning för att följa upp den löpande användningen men även strategiskt planera större energiförbättringar tillsammans med Avdelningschef för fastighetsutveckling. Implementera och övervaka åtgärder för energibesparing och kostnadseffektivitet. I samarbete med bolagets Hållbarhetsutvecklare arbeta med vår hållbarhetsrapportering inom bland annat Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) och andra relevanta EU-förordningar internt och till våra ägare Vonovia. Omvärldsbevakning för att identifiera nya möjligheter, trender, lagar och regler inom ansvarsområdet. Utbilda och engagera organisationen inom ansvarsområdet för att jobba mot våra gemensamma energi- & miljömål. Din profil Relevant utbildning och erfarenhet inom energi, teknik, miljö eller likvärdigt. Förmåga att balansera hållbarhetsmål med ett affärsmässigt tänk och lönsamhetsfokus. Mycket god förmåga att arbeta självständigt och lösningsorienterat. Utmärkta kommunikationsfärdigheter och förmåga att samarbeta med olika intressenter. Minst 10 års branscherfarenhet från roller såsom byggnadsingenjör, VVS-ingenjör eller driftingenjör. Övergripande kunskap inom primärt Scope 2 och 3 i Greenhouse Gas Protocol (GHG-protokollet), Sustainability Reporting Directive (CSRD) och andra relevanta EU-regler. Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i både tal och skrift. Innehar B-körkort Vi ser det som meriterande om du harerfarenhet av att leda energikartläggningar och driva teknikutveckling inom fastighetssektorn. Som person är du affärsmässig, driven och engagerad. Du trivs med att dela med dig av din kunskap och är envis och ambitiös när det gäller uppföljning. Du är duktig på att formulera förbättringsförslag i text, men kan också göra en ekonomisk bedömning i Excel över olika projekts lönsamhet. Du är en lagspelare som gillar att resa i tjänsten och ha ett nära samarbete med dina kollegor ute i förvaltningen. Vi erbjuderVictoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget, samtidigt som vi kommer utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, där vi dagligen utvecklas både som individer och bolag. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Malmö, Stora Varvsgatan Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Välkommen med din ansökan redan idag då vi löpande arbetar med urval och intervjuer. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Dan Mårtenssonpå mail [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

24 maj 2024
Sista ansökan:
10 november 2024
Vitvarutekniker till Brandbergen

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Vårt fastighetsbestånd i Brandbergen består av 2175 lägenheter. Vi är ett team om ca 19 personer med olika roller såsom områdeschef, uthyrare, förvaltare, fastighetstekniker, fastighetsskötare och miljövärdar. Tillsammans tar vi hand om våra fastigheter och hyresgäster. Nu söker vi dig som vill ta dig an rollen som vitvarutekniker och utvecklas tillsammans med oss! Om tjänstenI rollen som vitvarutekniker kommer du huvudsakligen ansvara för service, reparationer och felavhjälpande underhåll av vitvaror, med fokus på tvättstugor.Rollen är social och serviceinriktad och du ska kunna planera ditt arbete och upprätthålla goda kontakter med hyresgäster, leverantörer och underentreprenörer. I rollen ställs det även höga krav på struktur, digital dokumentation och uppföljning. Vi ser därför att du som söker ser ordning och reda som en självklar komponent i arbetet. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: Självständigt utföra service, reparationer och underhållsåtgärder inom förekommande reparationer med fokus på vitvaror Ansvara för att kontrollera och följa upp beställda arbeten inom vitvaror Medverka så att vi har goda kunskaper och rutiner för service och underhåll av vitvaror Utbildning och fortbildning av kollegor inom vitvaror Din profilVi söker dig med några års erfarenhet av att ha arbetat som vitvarutekniker där du arbetat med service, reparation och underhåll av vitvaror av olika märken i bostäder. Du har en bred teknisk kompetens inom förekommande reparationer och behärskar området vitvaror. Det är meriterande om du även har kunskaper inom tvättstugeutrustningar, är generellt tekniskt intresserad och en duktig problemlösare eftersom du kommer ställas inför olika uppgifter att lösa varje dag. Vi ser gärna att du har en relevant yrkesutbildning. B-körkort är ett krav för tjänsten. Personliga egenskaperI den härrekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser därför att du som söker är en driven lagspelare som trivs med att ta egna initiativ och driva din egen arbetsdag framåt. Det är viktigt att du gillar att ha kontakt med människor, är serviceinriktad och har ett professionellt kundbemötande. Du tycker om att skapa trivsel och förtroende i kontakten med våra hyresgäster, och trivs med eget ansvar, gillar att engagera dig och vill vara med och utveckla bostadsområden på flera nivåer. Vi erbjuderVictoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget, samtidigt som vi kommer utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, där vi dagligen utvecklas både som individer och bolag. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Brandbergen Bakgrundskontroll på slutkandidat är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår karriärsida. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta förvaltare Stefan Henningpå e-post [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

23 maj 2024
Sista ansökan:
9 november 2024
Fastighetstekniker till Södertälje - vikariat 6 månader med chans till f...

Victoriahem är ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Vårt fastighetsbestånd i Södertälje består av 3 350 lägenheter i Ronna, Geneta, Fornhöjden, Mariekäll och Järna. Vi är ett drivet och engagerat team om 25 personer med olika roller såsom miljövärd, fastighetstekniker, fastighetsskötare, förvaltningskoordinator, uthyrare, förvaltare och områdeschef. Nu söker vi en fastighetstekniker för ett vikariat på 6 månader med chans till förlängning. Om tjänsten I rollen som fastighetstekniker kommer du vara en del i ett team som arbetar med reparationer och felavhjälpande underhåll, samt generell tillsyn av fastigheterna. Rollen är social och serviceinriktad och du ska kunna planera ditt arbete och upprätthålla goda kontakter med hyresgäster, leverantörer och underentreprenörer. I rollen ställs det även höga krav på struktur, digital dokumentation och uppföljning. Vi ser därför att du som söker ser ordning och reda som en självklar komponent i arbetet. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: Tillsyn, skötsel och felavhjälpande underhåll Rondering i och kring fastigheterna Utföra reparationer och underhållsåtgärder i lägenheter och allmänna ytor Åtgärda felanmälningar från hyresgäster Ansvara för att följa upp att beställda arbeten är genomförda Arbeta med planerat underhåll och proaktiva åtgärder Systematiskt brandskyddsarbete mm Din profil Vi söker dig med erfarenhet av att ha arbetat som fastighetstekniker eller reparatör inom fastigheter, och har bred praktisk kompetens av förekommande reparationer. Du är generellt tekniskt intresserad och en duktig problemlösare eftersom du kommer ställas inför olika uppgifter att lösa varje dag. Vi ser gärna att du har en utbildning med inriktning fastighetstekniker eller motsvarande. Kunskaper om vvs och/eller vitvaror i lägenheter och tvättstugor är meriterande. B-körkort är ett krav. Personliga egenskaper I rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser därför att du som söker är en driven lagspelare som trivs med att ta egna initiativ och driva din arbetsdag framåt. Vi jobbar tillsammans och hjälps åt, det är viktigt att du som söker ser det som en självklarhet. Det är viktigt att du gillar att ha kontakt med människor, är serviceinriktad och har ett professionellt kundbemötande. Du tycker om att skapa trivsel och förtroende i kontakten med våra hyresgäster. Vidare trivs du med eget ansvar, gillar att engagera dig och vill vara med och utveckla bostadsområden på flera nivåer. Vi erbjuder Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget, samtidigt som vi kommer utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, där vi dagligen utvecklas både som individer och bolag. Våra värdeord är Tillsammans, Som mitt eget och Ordning och reda. De här värdeorden är centrala i vårt sätt att arbeta oavsett vilken avdelning eller del av organisationen som du arbetar på. Kom och utvecklas med oss! Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Vikariat på heltid i 6 månader med chans till förlängning Placering: Södertälje Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du ansöker till tjänsten via länken nedan. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta förvaltare Irhad Tubic på mail [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

22 maj 2024
Sista ansökan:
8 november 2024
Fastighetstekniker till Malmö

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om över 39 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Om tjänsten I rollen som fastighetstekniker kommer du vara en del i ett team som arbetar med reparationer och felavhjälpande underhåll, samt generell tillsyn av fastigheterna. Rollen är social och serviceinriktad och du ska kunna planera ditt arbete och upprätthålla goda kontakter med hyresgäster, leverantörer och underentreprenörer. I rollen ställs det även höga krav på struktur, digital dokumentation och uppföljning. Vi ser därför att du som söker ser ordning och reda som en självklar komponent i arbetet. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: Utföra reparationer och underhållsåtgärder Åtgärda felanmälningar från hyresgäster Ronderingar Ansvara för att följa upp att beställda arbeten är genomförda Fakturaavstämning för beställda åtgärder Arbeta med planerat underhåll och proaktiva åtgärder Systematiskt brandskyddsarbete mm Din profil Vi söker dig med erfarenhet av att ha arbetat som fastighetstekniker eller reparatör inom fastigheter, och har bred praktisk kompetens av förekommande reparationer. Du är generellt tekniskt intresserad och en duktig problemlösare eftersom du kommer ställas inför olika uppgifter att lösa varje dag. Vi ser gärna att du har en utbildning med inriktning fastighetstekniker eller motsvarande. Kunskaper om vvs och/eller vitvaror i lägenheter och tvättstugor är meriterande. B-körkort är ett krav. Personliga egenskaper I rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser därför att du som söker är en driven lagspelare som trivs med att ta egna initiativ och driva din arbetsdag framåt. Det är viktigt att du gillar att ha kontakt med människor, är serviceinriktad och har ett professionellt kundbemötande. Du tycker om att skapa trivsel och förtroende i kontakten med våra hyresgäster. Vidare trivs du med eget ansvar, gillar att engagera dig och vill vara med och utveckla bostadsområden på flera nivåer. Vi erbjuder Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget, samtidigt som vi kommer utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, där vi dagligen utvecklas både som individer och bolag. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Malmö Bakgrundskontroll på slutkandidat är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du ansöker till tjänsten via länken nedan. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Amélija Ernemyr på mail [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

22 maj 2024
Sista ansökan:
8 november 2024
Förvaltare till Katrineholm

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Vårt fastighetsbestånd i Katrineholm består av 700 lägenheter belägna i centrum, på öster, norr och i Nävertorp. Vi är ett drivet och engagerat team om 8 personer med olika roller såsom miljövärd, fastighetstekniker, uthyrare, förvaltare och områdeschef. Nu söker söker vi en förvaltare som vill vara en del av vårt team. Om tjänsten Som förvaltare hos oss ansvarar du för fastighetsbeståndet ur ett övergripande tekniskt och socialt perspektiv, samt att detta görs enligt vår förvaltningsfilosofi på ett affärsmässigt optimalt sätt. Du driver projekt med varierad komplexitet och lokala förutsättningar och krav på leveranstid, därför är det viktigt att du som person är trygg i din kompetens och leder arbetet baserat på din erfarenhet och lösningsorienterade approach. Huvudsakliga arbetsuppgifter Huvudansvar för planerat underhåll och löpande förvaltning Upprätta och följa upp drift- och underhållsplaner genom att driva förändring- och förbättringsarbete Arbeta fram investeringsbeslut Driva och följa upp energieffektiviseringsprojekt Handla upp och beställa åtgärder av entreprenörer i samråd med områdeschef Kontakt med hyresgäster Besiktning av lägenheter Löpande kontakt med myndigheter och övriga intressenter i området Kontinuerliga avstämningar med driftsorganisationen med målsättning att optimera fastighetens värme, ventilation och andra tekniska system Som person är du ansvarstagande, van vid att ta egna initiativ och driva dessa i mål. Rollen som förvaltare innebär skiftande arbetsuppgifter, och vi söker dig som är strukturerad och kan prioritera rätt. Du har en god samarbetsförmåga, är en relationsbyggare och trivs med många kontakter i ditt arbete. Din profil Vi söker dig med flerårig erfarenhet av förvaltning, gärna med fokus på bostadsfastigheter. Vi ser att du är rutinerad och trygg i din roll och du får gärna ha erfarenhet av att ha arbetat i en affärsdriven organisation. Du har troligtvis arbetat som förvaltare eller teknisk förvaltare och är van att ta ägandeskap och helhetsgrepp över dina fastigheter. Du är en god beställare och kravställare och är van att följa upp entreprenörer och leverantörer. Vårt fastighetsbestånd kräver en hög grad av teknisk kompetens. Dina ledaregenskaper är viktiga eftersom det är du som styr driftorganisationens dagliga arbete. I den här rekryteringsprocessen är din gedigna arbetslivserfarenhet viktigast och det är meriterande om du har en högskole- eller KY-utbildning eller motsvarande. Du har goda kunskaper i Officepaketet, Excelkunskaper i synnerhet. Vi arbetar i flera olika system och det är viktigt att din datavana är hög. Då arbetet innebär att du behöver kunna förflytta dig under arbetstid är B-körkort ett krav för denna tjänst. Vi erbjuder dig Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Som förvaltare får du en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget på flera nivåer. Du kommer utmanas men också stöttas i din utveckling. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Katrineholm Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Pierre Lundberg på mail [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

15 maj 2024
Sista ansökan:
1 november 2024
Sommarvikarierande uthyrare till Linköping

Victoriahem är ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Vårt fastighetsbestånd i Linköping omfattas idag av 1600 lägenheter belägna i Ryd och Nygård. Teamet består av 19 personer som utgår från vårt områdeskontor på Rydsvägen. Nu söker vi en driven och engagerad person som vill ha ett merierande extrajobb som uthyrareunder sommarmånaderna. Skicka in din ansökan redan idag, urval sker löpande! Om tjänsten Det här är sommarjobbet för dig som gillar att skapa relationer, hitta lösningar och åstadkomma resultat. Du kommer exempelvis ansvara för uthyrningen, stötta förvaltarna, ha daglig kontakt med hyresgäster och arbeta aktivt med att bistå med stöd och administrativ hjälp på kontoret. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: Arbeta med annonsering av lediga lägenheter Boka in och genomföra visningar Boka in tider för besiktningar Nyckelhantering vid in och utflyttning Ta emot och hantera synpunkter från hyresgäster Bemanna områdeskontoret vid gällande öppettider Bistå teamet med lättare administrativa uppgifter Tillsammans med övriga i teamet bidra till att utveckla bostadsområdet på flera nivåer Din profil Vi söker dig med eftergymnasial utbildning, alternativt minst gymnasieutbildning i kombination med yrkeserfarenhet inom fastighetsmarknaden. Du har tidigare erfarenhet av försäljning, kundtjänst eller likvärdigt. För att trivas i rollen behöver du vara samarbetsorienterad och bra på att bygga relationer med såväl kollegor som hyresgäster. Som person är du ansvarstagande och initiativrik. Vidare söker vi dig som har lätt för att skapa goda relationer såväl internt som externt och har en mycket god kommunikativ förmåga. Du är resultatorienterad och arbetar på ett strukturerat sätt för uppnå mål och goda resultat. I rollen är det viktigt att du brinner för ordning och reda samt att du har förmåga att prioritera. Vi ser att du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, i tal och skrift. Du behöver ha goda kunskaper i Officepaketet. B-körkort och tillgång till egen bilär ett krav för denna tjänst. Vi erbjuder Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget. Vi kommer utmana och stötta dig i din utveckling och ser gärna att du vill vara med och utvecklas som individ tillsammans med oss som bolag. Övrig information Omfattning: Heltid, juni t.om. aug Placering: Linköping Bakgrundskontroll på slutkandidat är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi tillämpar löpande urval så annonsen kan komma att stängas ner om vi gått över till intervjufasen. Om du har frågor kring tjänsten så är du välkommen att kontakta Emelie Olsson på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

15 maj 2024
Sista ansökan:
1 november 2024
Fastighetstekniker till Katrineholm, vikariat juni - dec

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Vårt fastighetsbestånd i Katrineholm består av 700 lägenheter belägna i centrum, på öster, norr och i Nävertorp. Vi är ett drivet och engagerat team om 8 personer med olika roller såsom miljövärd, fastighetstekniker, uthyrare, förvaltare och områdeschef. Nu söker söker vi en fastighetstekniker till ett föräldravikariat med start i juni och ca 7 månader framåt. Om tjänsten I rollen som fastighetstekniker kommer du vara en del i ett team som arbetar med reparationer och felavhjälpande underhåll, samt generell tillsyn av fastigheterna. Rollen är social och serviceinriktad och du ska kunna planera ditt arbete och upprätthålla goda kontakter med hyresgäster, leverantörer och underentreprenörer. I rollen ställs det även höga krav på struktur, digital dokumentation och uppföljning. Vi ser därför att du som söker ser ordning och reda som en självklar komponent i arbetet. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: Utföra reparationer och underhållsåtgärder Åtgärda felanmälningar från hyresgäster Ronderingar Ansvara för att följa upp att beställda arbeten är genomförda Fakturaavstämning för beställda åtgärder Arbeta med planerat underhåll och proaktiva åtgärder Systematiskt brandskyddsarbete mm Din profil Vi söker dig med erfarenhet av att ha arbetat som fastighetstekniker eller reparatör inom fastigheter, och har bred praktisk kompetens av förekommande reparationer. Du är generellt tekniskt intresserad och en duktig problemlösare eftersom du kommer ställas inför olika uppgifter att lösa varje dag. Vi ser gärna att du har en utbildning med inriktning fastighetstekniker eller motsvarande. B-körkort är ett krav och erfarenhet inom vvs eller snickeri är meriterande. Personliga egenskaper I rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser därför att du som söker är en driven lagspelare som trivs med att ta egna initiativ och driva din arbetsdag framåt. Det är viktigt att du gillar att ha kontakt med människor, är serviceinriktad och har ett professionellt kundbemötande. Du tycker om att skapa trivsel och förtroende i kontakten med våra hyresgäster. Vidare trivs du med eget ansvar, gillar att engagera dig och vill vara med och utveckla bostadsområden på flera nivåer. Vi erbjuder Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget, samtidigt som vi kommer utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, där vi dagligen utvecklas både som individer och bolag. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, föräldravikariat från juni och ca 7 månader framåt Placering: Katrineholm Bakgrundskontroll på slutkandidat är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du ansöker till tjänsten via länken nedan. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta förvaltare Filip Malmqvist på mail [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

13 maj 2024
Sista ansökan:
18 juli 2024
Energi- och Teknikspecialist till Region Stockholm Norra och Södra

Victoriahem är ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Om tjänsten Vill du vara en drivande kraft i att skapa energieffektiva och hållbara fastigheter för framtiden? Är du en engagerad och affärsinriktad person som brinner för energi och teknik? Då kan du vara den vi söker! Till vår Fastighetsutvecklingsavdelning söker vi nu en Energi- och Teknikspecialist som i samarbete med förvaltningen och projektavdelningen i regionerna kan utveckla våra fastigheter mot uppsatta mål. Vi erbjuder en spännande och utmanande arbetsmiljö i ett bolag som ständigt vill utvecklas, där du får möjlighet att vara med och forma framtida fastighetsprojekt med fokus på hållbarhet och teknik. Om du är en driven och engagerad person som vill göra skillnad och bidra till en mer hållbar framtid, är detta din chans att bli en del av vårt team och göra verklig skillnad. Huvudsakliga ansvarsområden Tillsammans med driftansvarig utvärdera energianvändningen i våra byggnader i regionerna och initiera korrigerande åtgärder för att minska kostnader och budgetavvikelser. Tekniskt stöd och expertis till bolaget för att säkerställa optimal prestanda av fastigheternas värme-, vatten- och elsystem, detta kan också innebära att du blir ansvarig för någon eller några processer i bolagets verksamhetsledningssystem eller ingå i bolagets drift- och/eller teknikråd. Tillsammans med övriga medarbetare inom fastighetsutvecklingsavdelningen och förvaltningen, planera samt utforma framtida energi- och hållbarhetsprojekt i enlighet med bolagets uppsatta energimål och investeringsstrategier. Driva och genomföra energikartläggningar och analyser för att identifiera besparingsmöjligheter och implementera effektiva lösningar. I samråd med förvaltningen och projektavdelningen vägleda och överväga de åtgärder avseende energikartläggning som bolaget definierar bör genomföras i regionerna. Ansvara för att energideklarationer som utförs inom dina regioner uppfyller bolagets kvalitetskrav avseende ytor och energi. Hålla diguppdaterad om den senaste tekniken, regler och branschpraxis genom omvärldsbevakning och delta i relevanta utbildningar och seminarier, t ex genom nätverk som BEBO, Allmännyttans klimatinitiativ mm. Hålla dig uppdaterad på förändringar i prissättning hos medialeverantörer samt delta på energidialoger. Vidareutbilda förvaltningen i din region inom dina ansvarsområden. Din profil Relevant utbildning på högskolenivå inom energi och teknik. Erfarenhet av att arbeta med fastighetsutveckling och tekniska system, med fokus på värme, ventilation, vatten och el. Djupgående kunskap om energieffektivisering och hållbarhetsstrategier inom fastighetsbranschen. Analytisk förmåga och lösningsorienterad attityd för att identifiera och implementera besparingsåtgärder. Du är en lagspelare som gillar att resa i tjänsten och ha ett nära samarbete med dina kollegor. Affärsmässig förståelse för ekonomiskt hållbara beslut och projekt. Vi ser det som meriterande om du som söker även har certifikat för behörighet inom området, exempelvis Certifierad Energiexpert-/ Energikartläggare samt kunskap i Vitec Energi och Webport. Innehar körkort B. Som person är du ansvarstagande och självgående. Du ser det som en självklarhet att ha ordning och reda runt omkring dig och drivs av att hitta affärsmässiga lösningar inom energi och teknik. Du haren förmåga att leda och inspirera andra på ett pedagogiskt och strukturerat sätt, vilket gör att du naturligt tar en ledarroll i de situationer som rör ditt område och expertis. Övrig information Startdatum: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering:Stockholm. Du kommer utgå från vårt central kontor i Stockholm och/eller något av våra lokala kontor i regionen. Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Välkommen med din ansökan redan idag då vi löpande arbetar med urval och intervjuer. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Dan Mårtenssonpå mail [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

10 maj 2024
Sista ansökan:
27 oktober 2024