AML Specialist at Ikano Bank

At Ikano Bank, we have an exciting opportunity for those who want to make a difference in the fight against money laundering and terrorist financing. We are currently seeking individuals with previous experience in the AML-field. You will play a central role in implementing and monitoring the bank´s AML processes and procedures across our eight markets. Through your dedication and drive, you will contribute to ensuring that we maintain high standards and comply with relevant laws and regulations. Take the chance to become part of our dynamic team and make a real difference. Apply today! About the Position In your role as an AML Specialist, your main responsibilities will include: • Conducting AML/CFT risk assessments for the bank • Creating and implementing steering documents at various levels, including policies and operational procedures • Coordinating AML processes across the bank´s eight markets • Producing internal AML/CFT reports for the bank´s management team and board • Developing and delivering AML/CFT training for employees • Participating in and delivering AML requirements to internal projects and development initiatives • Representing the bank in external forums and networks • Performing internal controls within the AML/CFT area • Ceontributing to sanction risk assessments and steering documents Location: Malmö or Sundbyberg. Start: As soon as possible. About You • University degree in economics, finance, or law • Minimum 2–3 years of experience in AML/Risk/Compliance functions within the financial sector • Good understanding of administrative AML and sanction regulations • Experience working in teams and driving improvement initiatives • Fluent in Swedish and English, capable of conducting training in both languages • Knowledge of Finnish or Polish is advantageous About Ikano Bank Ikano Bank was founded in Sweden, much like IKEA, to provide "the many people" with a fair alternative in everyday life. We opened our doors in 1995 and today operate in eight countries: Sweden, Norway, Denmark, Finland, Germany, Poland, UK, and Austria. Ikano Bank is part of the Ikano Group, which owns 51 percent of the bank. The Ingka Group, a strategic partner in IKEA´s franchise system, owns the remaining 49 percent of the bank. Ikano Bank´s headquarters are located in Malmö, with the company registered in Älmhult, where the business was originally founded. Contact Information For this recruitment, Ikano Bank is collaborating with Adecco. If you have any questions about the position or the recruitment process, please feel free to contact the responsible recruitment consultant: Annika Nessvold via [email protected] or +46 736-84 11 63. Apply as soon as possible as selection is ongoing.

14 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Real Estate Analyst

Är du intresserad av fastighetsfinansering? Trivs du med att arbeta kundorienterat och målinriktat? Då kan det här vara rätt utmaning för dig! OM ROLLEN Vi letar nu efter en Real Estate Analyst till NorionBankstransaktionsinriktade Fastighetsutlåningsteam. Som medarbetare i teamet kommer du att spela en betydande roll. Dina huvudsakliga uppgifter inkluderar hantering av löpande kundkontakter med befintliga kunder samt aktivt arbete med vår låneportfölj, inklusive uppföljning och implementering av förändringar vid behov. Du deltar i analysen av nya kundförfrågningar och närvarar vid möten med potentiella kunder tillsammans med erfarna kollegor. Rollen som Real Estate Analyst innebär även att stödja i utarbetandet av kreditansökningar och ha ansvar för låneadministrationen, vilket inkluderar hantering av lån- och pantregistrering. I rollen samarbetar du nära kundansvariga och andra administratörer inom organisationen. Genom denna position får du möjlighet att utveckla en djup förståelse för bankens verksamhet inom fastighetsfinansiering och samtidigt bidra till att upprätthålla och utveckla starka kundrelationer. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med en provanställning i början. Arbete på kontoret är utgångspunkten, med möjlighet till hemarbete högst en dag i veckan. OM DIG Vi söker dig med en kandidat- eller masterexamen inom ekonomi eller motsvarande relevant utbildning. Du bör ha några års erfarenhet inom banksektorn, företrädesvis med inriktning på fastighetsfinansiering och kundinteraktion, samt erfarenhet av att samarbeta med externa parter som advokater. God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift, är en förutsättning för att lyckas i rollen. Du som kommer trivas i rollen som Real Estate Analyst är engagerad, kan vara pådrivande vid behov, har en pragmatisk syn kring efterlevnad av riktlinjer och arbetar målinriktat för att nå uppsatta mål i tid. Det är viktigt att du bibehåller fokus på det väsentliga även när nya, intressanta uppgifter dyker upp. Du är alltid nyfiken på nya tillvägagångssätt, söker aktivt upp komplexa uppgifter och har en stark tilltro till din egen förmåga att lära nytt. Som person är du dessutom uppmärksam på detaljer, utan att ägna alltför mycket tid åt dem. NORION BANKS ERBJUDANDE TILL DIG För oss är det självklart att varje individs utveckling värdesätts högt vilket innebär ett stort fokus på självledarskap och kompetensutveckling. Gemenskap, innovation och modern arbetsmetodik är saker som kännetecknar Norion Bank Group. Vi erbjuder dig helt enkelt en organisation med snabba beslutsvägar, stor öppenhet och mycket energi. Våra värdeord Affärsmässighet, Engagemang och Omtanke genomsyrar allt vi gör och som medarbetare hos oss blir du en del av vår starka företagskultur. Vi erbjuder dig ett spännande bolag med goda utvecklingsmöjligheter, löpande kompetensutveckling och gemensamma aktiviteter på och utanför arbetsplatsen. OM NORION BANK GROUP Norion Bank Group är en affärsnära nordisk finansieringsbank. Genom koncernens varumärken Norion Bank, Walley och Collector erbjuds kundanpassade finansieringstjänster som möter distinkta kundbehov inom tre kundsegment: medelstora företag och fastighetsbolag, handlare och privatpersoner. Som specialist på finansieringslösningar är Norion Bank Group ett ledande komplement till traditionella storbanker, med visionen att vara den främsta nordiska finansieringsbanken inom de utvalda segmenten. Norion Banks erbjudande omfattar företags- och fastighetskrediter samt factoring för medelstora företag och fastighetsbolag. Genom varumärket Walley erbjuds flexibla betal- och checkoutlösningar till handlare och privatpersoner. Varumärket Collector tillhandahåller privatlån och kreditkort till privatpersoner samt sparkonton för privatpersoner och företag. Norion Bank Group (tidigare Collector Bank) grundades 1999 och har kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Oslo och Helsingfors. Verksamheten bedrivs genom Norion Bank AB (publ) som är noterat på Nasdaq Stockholm. AFFÄRSOMRÅDET NORION BANK Norion Bank är en affärsnära nordisk finansieringsbank, som är specialister på finansieringslösningar för medelstora företag och fastighetsbolag. Norion Bank erbjuder företags- och fastighetskrediter samt factoring och agerar som en stabil partner till bolag som vill ta nästa utvecklingssteg. Norion Bank finns på den svenska, norska, finska och tyska marknaden. INTRESSERAD? Kul! Urval och intervjuer sker löpande så ansök redan idag! Frågor? Välkommen att höra av dig till oss! För frågor kring teamet och rollen - kontakta gärna Jörgen Österberg, Head of Real Estate,på [email protected] För frågor om oss som arbetsgivare eller rekryteringsprocessen kontakta gärna CelieWeinhöfer, HR Business Partner, [email protected].

14 maj 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024
Senior Finance Analyst to Xylem

Together with Xylem, Academic Work is now looking for a Senior Finance Analyst to join one of their largest business units - the Europe commercial team. If you are ready to take on your next challange and be a key contributor to this exiting team, we encourage you to apply for this exciting position today. OM TJÄNSTEN As a Senior Finance Analyst you will collaborate closely with the Managing Directors for Denmark and Finland, as well as their sales teams. Your main tasks will involve analyzing the market and competition, identifying risks and opportunities, and contributing to business strategy development from order to margin decisions. You will provide support and insights for pricing and margin decisions, particularly in securing new business and expanding existing services like rentals. As a key member of the Europe Commercial finance team, you will also focus on streamlining processes andwork/life balance through continuous improvement, and enhancing collaboration with other finance teams regionally and globally. Your ultimate goal will be to optimize shareholder value while ensuring compliance and sustainability goals are met. You will work from the office in Sundbyberg but also ge given the opportuinty to work part of the time remotely. You will be a part of a team of six collegues who are based in the north europe region and report to the regional Finance Director based in the UK. * This position will be a consultant assignment via Academic Work. * Start date: As soon as possible * Duration: 6 months - with good possiblilty for extention ARBETSUPPGIFTER Work tasks * Reviewing sales and profitability trends to guide pricing and investment decisions, with regular reporting to track sales progress and margins, using tools like Power BI and Business Objects. * Analyze market and sales channel performance to identify growth opportunities and improve sales effectiveness. * Provide weekly flash reports and key analysis on sales, orders, and backlog to identify trends and risks; support efforts to meet or exceed business targets. * Budget and forecast controllable costs; analyze variances to ensure effective cost management. * Analyze financial data to make recommendations on pricing, discounts, payment terms, and market share. * Preparation of monthly and quarterly internal reports and presentations to all levels of management and employees * Reconciliation of headcount reporting & planning through close business partnering with HR-department * & other. VI SÖKER DIG SOM - Preferrably 5+ years of relevant work experience in a Finance Analyst role, or similar - Experience with international responsibility and environment - Good system and IT knowledge (Microsoft Excel, PowerPoint, ERP) - Strong analytical skills - Fluency in English It is prefered if you have - Bachelor's Degree in a relevant field - Experience in US GAAP - Fluency in Swedish To succeed in the role, your personal skills are: We are seeking a social, communicative team player, who loves to take action and to get things done in a timely manner. You have a "can-do" attitude and are used to and enjoys a wide variety of tasks. In addition to this you genuinely enjoy business partnering and working with Finance routines and processes. Our recruitment process This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process. INFORMATION OM FÖRETAGET Xylem, a leading global water technology company dedicated to solving the world’s most challenging water issues, is the leading global provider of efficient, innovative and sustainable water technologies improving the way water is used, managed, conserved and re-used. Their international team is unified in a common purpose: creating advanced technology and other trusted solutions to solve the world’s water challenges. They are committed to creating an organization of inclusion and diversity, where everyone feels involved, respected, valued and connected, and where everyone is free to bring their authentic selves and ideas.

13 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Treasury Analyst

NOBA Bank Group continues its exciting journey, and we are now looking for a Treasury Analyst to join our Treasury function! NOBA Treasury is responsible for all funding, risk- and liquidity management and capital for the NOBA group. The Treasury function is centralized in Stockholm and is responsible for the entire Group. Funding includes structured funding, unsecured bonds, and deposits from the general public across multiple countries. We are now looking for an additional Treasury Analyst to further strengthen our cash and FX management function. About the role: As a Treasury Analyst you will play a key role in the Treasury department. In this role, you will be, together with others, responsible for the cash and FX management. You will be responsible for assuring that the Group has access to short-term liquidity in adequate currencies and monitor the operational flows over multiple commercial and central banks. You will also conduct results analysis, provide crucial support to the Back Office and Accounting teams and carry out FX hedging activities. NOBA has a substantial cash and liquidity reserve distributed over all operational currencies, through multiple markets, asset classes and embedded derivatives solutions and operate cash pools. You'll have the opportunity to make an impact in the Treasury function and contribute to NOBA’s business objectives. Join us in Stockholm and make a meaningful impact. Key responsibilities: Cash and FX management Managing group liquidity and market risks Hedging activities Project management and participation We believe you have: A university degree within Business administration, Economics, Law, Engineering or equivalent A minimum of 3 years of experience as a Treasury Analyst, Risk Analyst, consultant specializing in Treasury or Risk Management or other equivalent position Excellent skills in Excel Experience of working in a Treasury system Fluency in both written and spoken Swedish and English Other qualifications that are good to have: Prior knowledge of cash pools and FX Knowledge of hedge accounting Experience with regulatory reporting (COREP, LCR, NSFR, ALMM) Risk management (interest rate risk in the banking book, currency risks, etc.) ICLAAP process To thrive in this role, we see that you are a result-oriented team player who takes initiative and has a holistic mindset. Your ability to manage tasks with structure and adapt to changes in the environment is important. Further, you are driven to achieve goals and understand the broader impact of your work.What happens when you have submitted your application?The number of steps in the recruitment process may vary depending on the position you are applying for, but we always try to keep the process as short and concise as possible, to protect your application experience. Typically, you can expect two interviews before reference and background checks. You can read more about how our recruitment process works in the FAQ. If you have any questions or concerns about the position, please contact the responsible recruiter. We look forward to receiving your application!NOBA Bank protects your privacy and, with reference to the GDPR, would like to ask you not to include any sensitive personal data in your application. Examples of sensitive personal data can be information about ethnic origin, political opinions, religious beliefs or information about your health, such as sick leave.

13 maj 2024
Sista ansökan:
30 oktober 2024
Credit Risk Analyst/Business Intelligence Specialist

Join NOBA, a leading financial institution, as a Business Intelligence Specialist within Group Portfolio Analytics. This role provides a unique opportunity to gain comprehensive insights into the entire banking process within a niche-banking environment. About the Role: As a Business Intelligence Specialist, you will play a crucial role in quantitative credit risk analysis, contributing to the creation of best-in-class credit risk reporting spanning from acquisition to write-off for the entire Group. This includes both Bank Norwegian and Nordax, along with various products. With NOBA's exciting journey ahead, you will have the flexibility to tailor your work according to your interests and level of seniority. Key Responsibilities: Build best in class reporting infrastructure to monitor credit risk across portfolios and identify gaps in credit underwriting. Tableau development Work closely with various teams including IFRS9, Credit Risk & Analytics, Collections, Business Development, Finance, Risk Control, and the Director of CR&A. Report to the Group Head of Portfolio Analytics. Key Requirements: Strong knowledge of SAS or SQL and Tableau Proactive with a solution-oriented mindset. Proficient in business intelligence (BI) tool development like Tableau Excellent collaboration and stakeholder management skills. Proficiency in English is required; Swedish is preferred. Degree in a quantitative discipline such as engineering, economics, statistics, or similar. It's a plus if you have: Experience in SQL, Python and R. Experience in Credit Risk within a bank or niche-bank. Certified Data Analyst in Tableau. We are looking for you who:If you are driven, analytical, and ready to contribute to a dynamic banking environment, apply now to be a part of NOBA's journey! Customize your career and make a significant impact on credit risk analysis. NOBA is an equal opportunity employer. We encourage applications from candidates of all backgrounds and experiences. In addition to this, it is important to us that you recognize yourself in our values: we are wholehearted, we collaborate and we take the lead.With us you can expect: A flat organization with fast decision-making processes Development opportunities within your role and within the organization Freedom with responsibility Fun activities together with your team and the office A culture where feedback, coaching leadership and community are important NOBA is an inclusive workplace that strives for diversity - we welcome all applicants regardless of who you are!Practical information: Start: By agreementLocation: Gävlegatan 22, StockholmForm of Employment: Permanent employment (with a 6-month probationary period)Extent: Full-timeWorking Hours: 08:30-17:00 (June-August: 08:30-16:00) What happens when you have submitted your application?The number of steps in the recruitment process may vary depending on the position you are applying for, but we always try to keep the process as short and concise as possible, to protect your application experience. Typically, you can expect two interviews before reference and background checks. You can read more about how our recruitment process works in the FAQ. If you have any questions or concerns about the position, please contact the responsible recruiter Rebecca Khan at [email protected] We look forward to receiving your application! Nordax Bank protects your privacy and, with reference to the GDPR, would like to ask you not to include any sensitive personal data in your application. Examples of sensitive personal data can be information about ethnic origin, political opinions, religious beliefs or information about your health, such as sick leave.

10 maj 2024
Sista ansökan:
27 oktober 2024
AML-handläggare till bank!

För en av våra bankkunders räkning söker vi två stycken AML-handläggare. Vi söker dig med minst två års erfarenhet av AML där du arbetat med både privat- och företagskunder. Är det dig vi söker? Skicka in din ansökan redan idag, urval sker löpande! OM TJÄNSTEN För en av våra bankkunders räkning söker vi nu två stycken AML-handläggare för ett uppdrag med omgående start. I rollen kommer man arbeta med analys av larm från transaktionsmonitorering samt utredning av PEP- och sanktionslistträffar och vi söker därför dig som har minst 2 års erfarenhet av AML och transaktionsmonitorering. Vi söker dig som kan börja omgående där uppdraget initialt sträcker sig sex veckor där det efter dessa sex veckor finns goda möjligheter till överrekrytering och fast anställning hos vår kund. Kontoret ligger beläget i centrala Stockholm och du kommer ingå i ett kompetent team med en engagerad chef. I samband med anställning kommer vi att begära ut ett utdrag ur belastningsregister som kommer visas upp i samband med avtalsskrivning. Vi rekommenderar dig därför att beställa hem ett sådant utdrag redan nu då det kan ta upp till två veckor innan det kommer hem i brevlådan. Klicka här för att komma till Polisens hemsida där du beställer hem utdragen. Välj sedan "kontroll av egna uppgifter". Vidare kommer vi i samband med anställning att genomföra en kreditupplysning på den aktuella kandidaten. Du erbjuds - En företagskultur genomsyrad av arbetsglädje med engagerade och kompetenta kollegor - Möjlighet att växa långsiktigt tillsammans med banken - En engagerad konsultchef från Academic Work som kommer stötta och coacha dig i din fortsatta karriär Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Initial analys av larm från transaktionsmonitoreringen * Utredning av PEP- och sanktionslistträffar VI SÖKER DIG SOM - Har en avslutad kandidatexamen inom ekonomi eller juridik - Har minst två års erfarenhet av operativt AML-arbete från bankverksamhet i första försvarslinjen - Ett år av ovan två år specifikt med transaktionsmonitorering - Erfarenhet av att arbeta gentemot både privat- och företagskunder - Erfarenhet av arbete med CM1 eller liknande verktyg - God erfarenhet av att använda informationstjänster som t ex Infotorg och UC. - Har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetsinriktad - Självgående - Problemlösande - Kvalitetsmedveten Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

7 maj 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Transaction Advisory Analytics

A career within Deals Corporate Finance services, will provide you the opportunity to deliver innovative deal solutions to our clients, providing advice and support, from initiation through to deal completion. In short, we’re a part of helping some of the world’s leading companies across industries originate, create, execute, and realise value from deals. Through data driven insights we help our clients move in the right direction ensuring maximum value for their company.Do you want to be the key player in supporting companies to reach their goals & create new possibilities? Do you want to be a part of collaborative, curious and learning culture? If you say yes and have probably a strong interest in transaction analytics and you want to build something above average, you are the one we are looking for! PwC is one of the world’s leading consultancy firms, helping companies across a wide range of industries to deal with complex business challenges. Our Deals Valuation & Analytics team (Transaction Advisory) provides clients with support in business and financial decisions concerning company acquisitions, restructurings, incentive programs, arbitrations, deal analytics and other complex financial matters. We have been experiencing an increased demand for our services and are now looking for a strong team member to develop and increase our Deals analytics services. This offers a great opportunity to an ambitious and curious expert. We are looking for Senior Consultants with 3-5 years of transaction related experience e.g. FDD, deals business intelligence and financial analytical work from one of the Big 4-firms or other prominent consultancy firms, banks, corporate finance departments or similar. A career at Deals Analytics will give you the opportunity to analyze companies from a business perspective as well as focus on complex financial matters. You will get the opportunity to work with a broad range of industries and sectors including private equity, the corporate and the public sector. It will suit you if you are eager to deep dive into the different industries and metrics, be creative in your approaches and navigate in the complex landscape. You will be part of an expanding young and ambitious team of around 70 consultants focused on data analytics, financial modelling, company valuation, financial analysis which forms part of the larger unit PwC Deals/Transaction Advisory. You will work in teams as well as independently and you will face clients regularly. You are expected to be a driven project leader with well proven problem solving skills and a strong business acumen, eager to take on new challenges. Specific responsibilities include but are not limited to: Financial analytical work to structure and analyze big sets of financial data. Connect diverse metrics into the financial quantitative process. Structural modelling to calculate the value of companies, options etc.(good user in Excel, Alteryx and /or other data programs) Delivery to clients in the form of well-structured reports, data books, business insights Client management with a high level of service Project leadership & product ownership Being a role model, supervising and coaching more junior staff members Deals analytics development activities to help identify and research opportunities on new/existing clients, identify development areas and improve internal processes e.g. setting up analytics project methodology in tight cooperation across Deals teams Contribute to the development of your own and the team’s technical acumen Keep up to date with business and economic development Preferred skills Bachelor’s (requirement) or Master’s (meriting) degree in Industrial Engineering & Management, Finance & Accounting, Engineering, Data Science or other programming education combined with Finance from a prominent business school 3-5 years’ experience in financial analytical work, consultancy practice and project leading work, e.g. from a consultancy firm, bank, corporate finance department or similar You enjoy analytical work and you easily navigate in complexity with a passion for problem solving You have a curious mindset Interest and care for people Advanced level of communication in English and Swedish

6 maj 2024
Sista ansökan:
26 juni 2024
Kreditanalytiker på Release Finans!

Har du intresse för ekonomi, brinner för att skapa bra affärer och starka kundrelationer? Samtidigt som du vill bli en del av en av Umeås kanske trevligaste arbetsplatser? Vi söker Kreditanalytiker till Release Finans! Release Finans är ett Umeåbaserat finansbolag inom B2B som under de senaste tio åren gett företag möjlighet att utvecklas genom okomplicerad finansiering och strategiskt partnerskap. Just nu söker vi en kreditanalytiker med omgående start! Uppdraget förväntas pågå till årsskiftet. Arbetsuppgifter: • Granskning och analys: Genomföra kreditbedömningar med noggrannhet, inte bara för att uppfylla våra interna standarder utan för att aktivt bidra till vår och våra partners långsiktiga framgång. • Presentation och förklaring: Förbereda och presentera beslutsmaterial. Effektiv och tydlig kommunikation är avgörande för att våra partners ska förstå och känna förtroende för våra processer. • Hantera kreditförfrågningar med insikt och flexibilitet: Vi är inte bara uppmärksamma på de siffror som presenteras i ett bokslut. Vi värderar även mjuka värden, såsom kundens affärsmodell, marknadsposition och tidigare erfarenheter. Vi är redo att ompröva beslut när ny information tillkommer. • Kvalitetssäkra samarbeten: Bevilja nya samarbetspartners och löpande följa befintliga samarbeten och dess utveckling. • Teamarbete: Samarbetet över teamgränserna är centralt för oss. Det främjar en hög servicenivå och effektivitet. Som kreditanalytiker hos oss är du en brobyggare som ser till att vi når våra gemensamma mål. Din profil • Din unika bakgrund: Vi antar att du troligen har en utbildning inom ekonomi, men hos oss är det inte bara dina formella utbildningar som räknas. Vi ser mest av allt fram emot din vilja att lära och anpassa dig. Det är ditt engagemang, din servicekänsla och din nyfikenhet som gör att du kommer att trivas hos oss. • Kommunikationsförmåga: Du är bra på att förklara komplexa beslut på ett sätt som alla kan förstå, oavsett kunskapsbakgrund. Vi vill att du ska kunna göra det klart och tydligt, så att alla våra partners kan förstå och lita på de beslut som tas av oss. • Lösningsfokuserad och proaktiv: Du är proaktiv i ditt tillvägagångssätt och snabb med att identifiera och lösa problem. Din anpassningsförmåga och flexibilitet är vad som gör att du alltid vill hitta de bästa lösningarna för våra olika utmaningar. • Kreativitet och innovation: Du är inte rädd för att utforska nya idéer eller att tänka utanför de vanliga ramarna, hjälpa till att hitta förbättringsområden. Är du intresserad av att vara med att utveckla och testa våra tekniska kreditplattformar är det positivt, men inget krav från vår sida. • Engagemang är ett av våra ledord, och vår affärsidé är att vi ska leverera oöverträffad service till våra partners. Oavsett om du arbetar med intern eller extern service hos oss, är det därför viktigt att du tycker om att leverera snabbt och med hög kvalitet. Vill du vara med och påverka Release Finans och din egen fortsatta framtid? Hos Release är en familjär känsla och omtanke kärnan i deras verksamhet där varje individ är en viktig del i både personlig och kollektiv framgång. Du kommer till ett lönsamt bolag i stark utveckling med utpräglad lagkänsla, en stark bolagskultur och en vinnande mentalitet. Där positivitet, energi och nöjda medarbetare är centralt. I denna rekrytering samarbetar Release Finans med StudentConsulting. För mer information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Elin Eklund på 070-25 44 637 eller [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen in med din ansökan! Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

3 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Net Revenue Manager

Hello. We’re Haleon. A new world-leading consumer health company. Shaped by all who join us. Together, we’re improving everyday health for billions of people. By growing and innovating our global portfolio of category-leading brands – including Sensodyne, Alvedon, Voltaren, Otrivin, and Nicotinell – through a unique combination of deep human understanding and trusted science. What’s more, we’re achieving it in a company that we’re in control of. In an environment that we’re co-creating. And a culture that’s uniquely ours. Care to join us. It isn’t a question. With category leading brands built on trusted science and human understanding, and combined with our passion, knowledge and expertise, we’re uniquely placed to do this and to grow a strong, successful business. This is an exciting time to join us and help shape the future. It’s an opportunity to be part of something special. About the role The main focus of the role will be to drive profitable growth through making Net Revenue Management a winning asset for the organization in order to optimize margin and/or reinvest into brand/customer building initiatives. Key responsibilities Define key NRM priorities per country cluster/country considering potential value the initiative can drive. Apply BU frameworks along NRM pillars of brand portfolio pricing, PPA, mix, promotion management and trade investment in order to maximize NRM value: Pricing: Ensure floor price & brand hierarchy adherence Run monthly pricing reviews – identify recommended actions Track pricing performance vs. target Identify major mix opportunities along country, brand, SKU, channel Run promo effectiveness analysis and support promo strategy refinements based on learnings PPA: identify price pack opportunities and support implementation of key PPA initiatives Apply BU standard framework for TI effectiveness (customer segmentation, contract review, annual nego sign off) Initiate locally relevant projects to drive value Identify any relevant local NRM opportunities Analyze external economic factors (GDP, pricing) to make more educated NRM decisions Run quarterly NRM reviews to discuss performance drivers and identify additional actions to optimize profitable growth Run quarterly NRM review on customer/brand level, own analysis and drive action Provide NRM tracking against 3/1 NRM targets Own NRM target setting for 3/1 planning Support biannual Cogs review with support of finance/supply (as needed) quantify impact – initiate and track identified actions in close cooperation with BU team Receive bi-annual cogs update and support identifying key actions per country/country cluster Validate priorities around brands, brand architecture, countries taking into account learnings from Cogs update Connect, inspire and take pride in NRM, Act as a strong advisor for the full commercial team and build NRM capability across the organization Take ownership for the NRM proficiency level across the organization and drive constant improvement Embed NRM thinking into everything we do by ensuring NRM is reflected in key processes and decision making Qualifications and skills Essential Fluency in English 7yrs+ experience in a sales key account/sales lead or commercial finance lead role – with successful track record Strong commercial acumen & P&L thinking Proven analytical skills and confidence with key commercial systems such as Power PI Ability to inspire, set direction and perform Simplify and clearly identify key areas of focus in the spirit of “do what matters most” Effective communication and influencing skills across functions & hierarchies Strong ability to work across boundaries, lead through others and to connect (with) people Preferred University degree in economics, business administration, finance or related Diversity, Equity and Inclusion At Haleon we embrace our diverse workforce by creating an inclusive environment that celebrates our unique perspectives, generates curiosity to create unmatched understanding of each other, and promotes fair and equitable outcomes for everyone. We’re striving to create a climate where we celebrate our diversity in all forms by treating each other with respect, listening to different viewpoints, supporting our communities, and creating a workplace where your authentic self belongs and thrives. We believe in an agile working culture for all our roles. If flexibility is important to you, we encourage you to explore with our hiring team what the opportunities are.

26 april 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Analytiker inom Private Equity och Infrastruktur

Private Equity and Infrastructure är en enhet inom Skandia Liv Kapitalförvaltning (”SLK”) som ansvarar för investeringar i onoterade tillgångar, främst genom fonder. SLK ansvarar för Skandia Livs tradlivportfölj med ett värde på ca 590 miljarder SEK och placeringar görs i olika tillgångsslag där alternativa tillgångar som Buyout, Venture Capital och Infrastruktur ingår. Vårt PEI-team är en enhet inom Skandia Liv Kapitalförvaltning (”SLK”) och fokuserar på investeringar i riskkapitalfonder i Europa och Nordamerika, med syftet att diversifiera och maximera avkastningen för våra kunder. SLK ingår i affärsområdet Kapitalförvaltning, här är vi cirka 100 kollegor. Skandia investerar i Private Equity och Infrastruktur framför allt genom åtaganden till fonder (s.k. Limited Partnerships), men även genom investeringar parallellt med dessa fonder, och är en av de mest framstående LPs (Limited Partners) i Europa. Inom teamet arbetar vi bland annat med identifiering, analyser och genomförande av investeringar samt med monitorering av den existerande portföljen. Investeringar görs i främst Nordamerika och Europa. Analytiker | Skandia | Stockholm I rollen som analytiker kommer du att ingå i gruppen som ansvarar för Skandias investeringar inom Private Equity och Infrastruktur och rapportera till gruppchefen. Investeringsteamet består idag av sju personer och förvaltar idag dryga 110 miljarder kronor, varav omkring 60% i Nordamerika och 40% i Europa. Investeringsteamet jobbar nära teamen juridik och affärsstöd. Som Analytiker kommer du att arbeta tillsammans med och stödja gruppens förvaltare i delar av utvärderings- och monitoringsprocessen av private equity/ infrastrukturfonder och av parallellinvesteringar. Du kommer att ansvara för portföljbolagsutvärdering, både för potentiella nya förvaltare och existerande. Arbetet innebär att samla information från förvaltarna om deras portföljbolag och sammanställa dessa. Vidare innebär arbetet att delta i förvaltarmöten med externa parter, sammanställa initiala analyser av förvaltare, samt att genomföra vissa arbetsuppgifter och analyser som ingår i utvärderings (due diligence) processen av fonder/ förvaltare tillsammans med det mer seniora teamet, samt i monitorering av befintliga investeringar. Över tid kommer även resor att ingå i rollen. För att lyckas i rollen som Analytiker måste du vara nyfiken, drivande, kunna arbeta självständigt men även i grupp, ha tydlig kommunikation med dina kollegor, samt ha god förmåga att prioritera mellan flera parallella arbetsuppgifter. Det är även viktigt att ha förmåga att bygga och vårda relationer med externa parter och vara en god ambassadör för Skandia. Det här önskar vi av dig Vi söker dig som är till exempel civilekonom med inriktning finans eller annat relevant utbildning och har runt 3 års erfarenhet av roller inom transaktioner, private equity eller som strategikonsult. För rätt kandidat finns goda möjligheter att över tid gå över till en roll som investeringsansvarig. Du bör ha starka analytiska färdigheter och förmåga att hantera komplexa finansiella modeller. Vidare krävs mycket goda kunskaper i såväl skriven som talad svenska och engelska. Varför Skandia Liv På Skandia erbjuder vi en stimulerande och dynamisk arbetsmiljö där du har möjlighet att utvecklas både professionellt och personligt. Vi värdesätter mångfald, inkludering och kontinuerlig inlärning. Som en del av vårt team kommer du att arbeta nära erfarna investerare och få möjlighet att påverka våra investeringsbeslut. Vi genomför löpande urval så sök redan idag för att inte missa chansen. Vi ser fram emot din ansökan ! Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa. Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra. Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning. Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia. Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

19 april 2024
Sista ansökan:
15 oktober 2024