Finanskonsult

Sök bland 34 lediga jobb som Finanskonsult och börja ditt nya yrkesliv idag!

Financial Coordinator sökes till fordonsgigant i Göteborg!

Har du tidigare erfarenhet av en liknande tjänst? Varför inte ta chansen att arbeta hos ett av världens största fordonsföretag? Läs gärna vidare för att se om detta är något för dig! Om tjänsten Perido letar efter en driven Financial Coordinator till vår kund, en fordonsgigant välkänt för sin kvalitet och strävande efter en bättre och mer hållbar framtid. Tjänsten är placerad i Göteborg. Dina arbetsuppgifter I den här tjänsten kommer du att utföra granskning, analys och support för en designavdelning inom företaget, med fokus på områden såsom hantering av fakturor, tillhandahållande av finansiella rapporter och övervakning av personalantal. Du kommer också genomföra analyser för att identifiera möjliga förbättringsområden och effektivisera processer. Tjänsten kretsar kring: Ta en aktiv roll i avdelningens budgetering, månatlig uppskattning och gap-analys mellan faktiska och planerade resultat Hålla koll på avdelningens inköpsordrar Hålla möten internt för att granska personalplan och förbrukningstakt för varje affärsområde Skicka fakturor till affärsområden Säkerställa korrekt och punktlig rapportering i enlighet med intern revisions- och finanspolicyriktlinjer Samla in data, utföra analyser och rapportera nyckeltal, upptäcka mönster i data, information och händelser, dra logiska slutsatser och göra rekommendationer för åtgärder Utföra ekonomisk/finansiell forskning och analys för användning vid utveckling av affärsstrategier och taktik samt vid efterföljande utvärdering av resultat Dina egenskaper För att lyckas i uppdraget ser vi att du behöver vara flexibel i ditt arbetssätt samt ha en förmåga att självständigt driva arbetet framåt. Du är noggrann, strukturerad och tar dig an arbetsuppgifterna med hög ansvarskänsla. Ditt strukturerade och analytiska arbetssätt kommer att komma väl till användning här och hjälpa dig under de mest hektiska perioderna. Vidare tror vi att din sociala och flexibla förmåga samt öppna kommunikation kommer att bidra till att du känner dig hemma och kan prestera i den här tjänsten! Låter detta som en rolig och lärorik utmaning? Varmt välkommen med din ansökan! Kvalifikationer: Kandidatexamen inom redovisning och finansiell förvaltning eller motsvarande Något eller några års erfarenhet av liknande roll God kunskap i Excel samt en allmän kunskap om Office-program Flytande i tal och skrift på svenska och engelska Meriterande: Kunskap i SAP, Analysis for Office och EBD Kunskap i Power BI Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till 30/04/2025. Start 17/06/2024. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Linn Willberg som kan nås på mejl [email protected] De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34610 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

13 maj 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
System- och applikationsadministratör Azure DevOps Server

Denna position erbjuder en fantastisk chans för dig som brinner för teknik och som älskar att stå i frontlinjen för IT-utveckling och systemförvaltning. Om du är redo att möta komplexa utmaningar och spela en avgörande roll i att skapa en säker och högpresterande IT-miljö, uppmanar vi dig att ta nästa steg i din karriär med oss. Vi ser med spänning fram emot din ansökan!   Som konsult hos Centric får du inte bara en trygg anställning utan även möjligheten att skapa värdefulla erfarenheter genom uppdrag hos våra kunder. Din dedikerade konsultchef stöttar dig i din professionella utveckling, där du konstant kan växa med nya färdigheter och kunskaper. Det är en utmärkt chans att bygga på din karriär inom IT. Arbetsuppgifter Som system- och applikationsadministratör kommer du att ta rollen som förvaltare och utvecklare av kundens IT-verktyg. Du kommer att hantera affärsmässiga krav från kundens internkunder och delta i verksamhetsprocesser, vilket inkluderar förvaltning, felsökning, rättning och uppdatering av systemen. Med fokus på Azure DevOps Server kommer du att spela en avgörande roll i att hantera och förbättra kundens utvecklingsmiljöer samt vara delaktig i migreringsprojekt och säkerställa system- och informationssäkerheten.   Arbetsuppgifter: - Ansvara för daglig drift, underhåll och optimering av Azure DevOps Server och andra relaterade verktyg. - Hantera och genomföra migreringar, såsom sammanfogning av projekt och överföring av data mellan olika systemplattformar. - Lösa tekniska problem och utveckla lösningar som möter verksamhetens behov.  - Säkerställa att alla applikationer och system följer gällande säkerhetskrav och policies.  Din profil och kvalifikationen Vi söker en dynamisk och kunnig system- och applikationsadministrator som inte bara är tekniskt skicklig utan också har en gedigen erfarenhet av att arbeta med Azure DevOps Server (TFS) och Visual Studio. Du kommer att vara en central del av kundens team, med ansvar för att hantera och utveckla deras IT-infrastruktur. Ditt arbete kommer att spela en nyckelroll i att säkerställa att systemen är robusta, uppdaterade och optimerade för att möta dagens höga krav på teknik och säkerhet.   Profil och kvalifikationer: - Minst 4 års relevant arbetslivserfarenhet. - Gedigen kunskap och praktisk erfarenhet av Azure DevOps Server (TFS) och Visual Studio. - Du bör ha god kännedom om serverplattformar, främst Windows Server, samt övriga infrastrukturkomponenter. - Erfarenhet av att effektivt hantera och underhålla komplexa systemmiljöer. - Skicklig problemlösare som är vad vid att identifiera, analysera och åtgärda tekniska utmnaningar.   Meriterande kompetenser: - Erfarenhet av att hantera och prioritera supportärenden och systemincidenter. - Kunskaper i automtiseringstekniker och scriptingspråk som Bash eller Perl. - Rådgivande kunskaper inom versionshanteringssystem, inklusive Git och Team Foundation Version Control (TFVC).   Uppdraget innebär säkerhetsprövning och kräver svenskt medborgarskap på grund av dess koppling till försvarssekretess (RK2). Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Niklas Lindgren [email protected]

13 maj 2024
Sista ansökan:
13 augusti 2024
Loan Officer till svensk storbank

För dig som har arbetslivserfarenhet från service eller administrativa tjänster och vill arbeta med lånehandläggning finns det en fantastisk möjlighet! Som Loan Officer till en av Sveriges största företagsbanker får du verkligen foten in på en långsiktig och utmanade roll. Du som söker värderar teamwork, ser gärna lösningar på problem och är noggrann. Sök tjänsten redan idag, vi arbetar med löpande urval! OM TJÄNSTEN Academic Work söker för kunds räkning en Loan Officer. Som Loan Officer kommer du att tillhöra bankens lendingavdelning som består och ett team om ca 25 personer, där du kommer sitta i Arenastaden. Teamet är blandat, där de arbetar hårt tillsammans samtidigt som de gärna tar en fika vid dippar. Teamet sitter med några av Sveriges största företag som kunder. Som Loan Officer kommer du att administrera och handlägga strukturerade lån mot stora företagskunder. Du kommer att ansvara för en egen låneportfölj vilket innebär att förlänga och betala ut nya lån till bankens kunder. I detta ingår att ta in olika avgifter, läsa avtal och spegla dessa i bankens lånesystem, samt i de interna processerna arbeta med vad som kan förbättras och kontinuerlig problemlösning. Eftersom alla i ditt team på lendingavdelningen arbetar mot samma mål hjälps ni kontinuerligt åt för att se vad som behövs göras. Du kommer till exempel att: - Ansvara för en egen låneportfölj - Ha viss kontakt med både svenska och utländska korrespondentbanker och kunder samt interna avdelningar inom banken. - Stötta kollegor med deras låneportföljer - Arbeta med löpande förbättringsarbete och problemlösning, mycket är manuellt så roligt om någon kan förbättra Tjänsten passar dig som vill arbeta inom bank och finans på längre sikt och trivs med administrativa uppgifter. Du som söker ser dig själv i en långsiktig tjänst inom bankvärlden, där du ser detta som ett perfekt nästa steg. Du vill komma in, ta dig tiden att lära dig och därefter stanna långsiktigt inom teamet. Bakgrundskontroll - För denna process krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Blir din ansökan aktuell kommer vi uppmana dig att följa denna länk och trycka på "Till e-tjänst för registerutdrag" ansöka om "Kontroll av egna uppgifter". Öppna inte detta kuvert. Detta öppnar vi i samband med ett erbjudande. - Kreditupplysning, genomförs i samband med ett erbjudande. - En sekretessbilaga för banken signeras i samband med anställningsavtalet. VI SÖKER DIG SOM Har ett intresse för banksektorn och trivs i en administrativ roll. Vi tror att du som söker antingen har en relevant utbildning inom ekonomi och skapat dig administrativ erfarenhet vid sidan om dina studier, alternativt att du arbetat i en administrativ roll sedan tidigare och nu skulle vilja utvecklas vidare inom en svensk storbank. - Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift - Goda Excelkunskaper, gärna på Makro-nivå Som person är du fokuserad och kvalitetsorienterad i ditt arbete. Som Loan Officer kommer du att arbeta med siffror och det är därför mycket viktigt att noggrannhet är en av dina främsta egenskaper. Du ser problem och situationer från olika infallsvinklar och tar gärna initiativ för att förbättra och utveckla. För att trivas i rollen är du dessutom en team-player, trygg i dig själv och har ett stort engagemang för ditt arbete. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas.

2 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Nätverkstekniker till försvarshemlig miljö

Har du ett stort och passionerat intresse för nätverk, kommunikation och säkerhet? Trivs du i teammiljöer och ser fram emot att dela erfarenheter med kunniga kollegor? Då kan du vara den vi söker till vår kund inom försvarssektorn i Karlskrona! Vår kund expanderar och söker nu fyra nätverkskonsulter till deras nybildade team inom nätverk och säkerhet. Teamet kommer bestå av en senior, två med en viss arbetslivserfarenhet och en mer junior nätverkstekniker. Den seniora nätverksteknikern kommer även att styra, leda och hålla ihop teamet. I denna roll får du möjligheten att arbeta i en försvarshemlig miljö, där teknik och IT ständigt är på framkant.   Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.  Arbetsuppgifter I denna roll kommer du att ansvara för att utveckla, underhålla och uppgradera kundens nätverkssystem för att försäkra högsta möjliga säkerhet och funktionalitet.   Uppdraget innebär att du aktivt kommer att: - Driva och stödja drift och underhåll av nätverkssystem - Utveckla och genomföra uppgraderingar för att förbättra nätverkssäkerheten och prestandan - Hantera LAN-system baserade på Cisco-teknik - Arbeta med CISCO ISE och Fortigate/Checkpoint för robust nätverkssäkerhet - Använda automationstekniker för effektivisering och optimering av nätverksprocesser   Utöver detta, kommer dina arbetsuppgifter att inkludera: - Övervakning och managering av nätverkssystem - Skriptning och automatisering, särskilt inom områdena switch och routing - Aktivt bidra till teamets kunskapsutveckling och samarbeta med andra teammedlemmar för att säkerställa en enhetlig och effektiv arbetsprocess Din profil och kvalifikationen Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du tycker om att lära dig nya saker och har god förmåga att hantera både tekniska lösningar och kundrelationer. Du uppskattar struktur, ordning och reda och förstår hur detta är kopplat till en leverans av hög kvalitet. Vi ser gärna att du som erfaren nätverkstekniker har 4-8 års arbetslivserfarenhet.   Kompetenskrav: - Erfarenhet inom LAN baserat på Cisco - Kunskap inom Cisco ISE - Kunskap inom Foritgate och/eller Checkpoint - Erfarenhet inom automation - Erfarenhet av nätverksmanagering, övervakning och scripting inom switchar och routrar   Karlskrona är huvudplatsen för uppdraget. Distansarbete erbjuds till viss del efter överenskommelse. Rollerna innebär säkerhetsprövning och kräver svenskt medborgarskap på grund av dess koppling till försvarssekretess (RK2). Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Carolina Jonsson +46 734159385 [email protected]

2 maj 2024
Sista ansökan:
2 augusti 2024
Systemingenjör - Access Management

Till ett uppdrag hos en kund i Linköping söker vi en Systemingenjör med specialisering inom Access Management, som kommer att ha en central roll i att bygga och konfigurera automationslösningar för accessrelaterade komponenter.   Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Denna roll som systemingenjör innebär en stor möjlighet att arbeta med teknologier som Active Directory, Boundry, Entra ID och Cyberark. Kunden värdesätter flexibilitet och är öppna för att anpassa arbetsuppgifterna utefter dina specifika kunskaper och intressen. Typiska arbetsuppgifter: - Utveckla automationer för uppsättning och konfiguration av accesskomponenter som Active Directory och andra relevanta system. - Optimering och effektivisering av befintliga accesshanteringsprocesser. - Samarbeta nära med IT-säkerhetsteamet för att säkerställa att lösningarna uppfyller aktuella säkerhetskrav och standards. Din profil och kvalifikationen Vi söker dig som har en stark teknisk grund inom Access Management och som är entusiastisk över att arbeta med moderna IT-infrastrukturlösningar.   Nödvändiga kvalifikationer: - Minst 4 års arbetslivserfarenhet inom relevant område. - Du har solid erfarenhet av att administrera och hantera AD-miljöer. - Du är bekant med automationstekniker och har kunskap i Powershell, Ansible, Terraform eller Python. - Du har god förståelse för nätverk och systemadministration samt en allmän kännedom om modern gitops IT. - Utmärkta kommunikationsförmågor på både svenska och engelska, i tal och skrift.   Meriterande kunskaper: - Erfarenhet av att arbeta med Cyberark, Entra ID, FastAPI, Hashicorp Vault, Kubernetes, Keycloak, Helm, och CI/CD-processer som Gitlab. - Kunskaper i Hashicorp Boundry, Openstack och Saltstack är även de fördelaktiga. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med över 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Adam Ahlberg +46734159373 [email protected]

22 april 2024
Sista ansökan:
22 juli 2024
IT-konsult till Onestep IT

Är du en erfaren och driven IT-tekniker som trivs med att leverera service i världsklass? Vill du vara en del av ett framgångsrikt team och växa med ett expanderande företag? Då är detta din chans att bli en del av Onestep IT och ta nästa steg i din karriär!   Tjänsten är en direktrekrytering, så anställningen blir direkt hos Onestep IT i Örebro. Arbetsuppgifter I rollen som IT-konsult på Onestep IT kommer du att vara en nyckelspelare i deras team, med ansvar för att stödja och utveckla kunders IT-miljöer.   Du kommer att: - Sköta installation, drift och underhåll av IT-system, inklusive Windows Server och Microsoft 365 - Konfigurera nätverksinfrastruktur som brandväggar, switchar och trådlösa nätverk - Utföra felsökning och support för att säkerställa systemens drift och säkerhet - Leda projekt för utveckling och förbättring av IT-system hos kunder - Arbeta onsite för att bygga starka kundrelationer och direkt förbättra kundens IT-lösningar Din profil och kvalifikationen För att lyckas i rollen som IT-konsult hos Onestep IT ser vi att du har erfarenhet inom området samt en stor passion för att leverera högkvalitativ service till kunderna. Du bör ha en fullgod gymnasieutbildning samt minst ett par års erfarenhet inom områden som serverdrift, nätverk och säkerhetslösningar.   Du bör också ha kunskaper inom: - Microsoft Exchange och molntjänster som Office/Microsoft 365 - Erfarenhet av Windows server och övriga funktioner i domänmiljö - PC (gärna även Mac kunskap) - Erfarenhet av konfigurering av brandväggar, switchar och trådlösa nätverk - Goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift samt innhav av B-körkort   Meriterande: - Kunskap inom virtualisering såsom Hyper-V och/eller VMware - Powershell och Certifieringar från Microsoft eller andra relevanta certifieringar - Som person är du: - Självgående, lyhörd och ansvarstagande - Passionerad och med ett genuint intresse för kundernas behov - Pålitlig och strukturerad med ett arbetssätt som präglas av ordning och reda - Förtroendeingivande och relationsskapande - Villig att utvecklas och öppenhet för att ta till dig nya kunskaper och färdigheter Vad vi erbjuder På Onestep IT är du mer än bara en del av ett team. Här är öppenhet, låg prestige och ett stort servicehjärta viktigt. Vi erbjuder dig en unik möjlighet att växa professionellt i en roll där du kontinuerligt kan utveckla dina tekniska färdigheter samtidigt som du har stora möjligheter att ta egna initiativ och påverka din arbetssituation.   Våra förmåner är utformade för att stödja både din professionella och personliga utveckling. Friskvårdsbidrag, förmånlig tjänstebil. Flexibiliteten i att planera din egen tid och vecka bidrar till en balanserad arbetsmiljö. Sociala aktiviteter samt teambuilding bidrar till en stark gemenskap och en arbetsplats där vi verkligen trivs tillsammans.   På Onestep IT får du arbeta i en bred och tekniskt övergripande roll där du inte bara utför ditt arbete, utan också bidrar till att forma det. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team där du kommer att vara en viktig del i att driva vår verksamhet framåt.   Onestep IT är ett växande konsultbolag med fokus på att erbjuda skräddarsydda IT-lösningar till mindre och medelstora företag i Karlskoga och Örebro med omnejd. Expertisen omfattar allt från drift och support till implementering av avancerade IT-lösningar. Med en stark inriktning på att erbjuda de bästa lösningarna inom IT strävar Onestep I efter att skapa mervärde för sina kunder och underlätta deras verksamhet. Peter Larsen +46734159362 [email protected]

16 april 2024
Sista ansökan:
16 juli 2024
IAM-specialister inom olika nivåer

Till ett uppdrag hos en kund inom försvarsmakten i Linköping söker vi er som vill ta chansen att bli en del av ett banbrytande team inom Identity and Access Management! Vi letar efter entusiastiska individer som vill vara med och forma framtidens säkerhetslösningar.   Som konsult hos Centric får du inte bara en trygg anställning utan även möjligheten att skapa värdefulla erfarenheter genom uppdrag hos våra kunder. Din dedikerade konsultchef stöttar dig i din professionella utveckling, där du konstant kan växa med nya färdigheter och kunskaper. Det är en utmärkt chans att bygga på din karriär inom IT. Arbetsuppgifter Vi bygger ett team som spänner över hela spektrat från nyfikna nybörjare till djupt erfarna specialister, alla med ett gemensamt mål: att förvalta, utveckla och säkerställa robusta Identity and Access Management-system. Från att finjustera befintliga system till att banbryta med nya lösningar, kommer ditt arbete att vara kritiskt för att hålla våra klienters digitala identiteter säkra och tillgängliga.   Arbetsuppgifterna inkluderar: - Systemförvaltning: Övervaka och underhålla IAM-system för optimal prestanda och säkerhet - Problemhantering: Identifiera och lösa problem relaterade till system och säkerhet - Uppdateringar och Förbättringar: Genomföra systemuppdateringar och bidra till kontinuerliga förbättringar av IAM-processerna - Användaradministration: Hantera användaridentiteter och åtkomst, säkerställa rättigheter och behörigheter Din profil och kvalifikationen Vi söker individer som delar vår passion för teknik och säkerhet. Oavsett var du befinner dig i din karriär, har vi en roll för dig att växa in och göra skillnad. Idealiskt är du en flexibel och initiativrik person som trivs i en dynamisk arbetsmiljö och är beredd att ta sig an utmaningar.   Teamkomposition som efterfrågas: - Två medelnivå specialister (4-8 års erfarenhet): Erfarenhet av att arbeta med IAM-lösningar, kapabla att ta ett större ansvar och leda delprojekt. - Två seniora specialister (9+ års erfarenhet): Djupgående expertis inom IAM, med omfattande kunskaper om strategi, ledning och teknisk innovation. Varav en ska kunna ta ansvar och leda teamet.   Profil och kvalifikationer som efterfrågas: - Erfarenhet av IAM som tjänst/funktion: Erfarenhet av att arbeta med IAM-lösningar, särskilt inom områdena IGA (Identity Governance and Administration) verktyg såsom Microsoft Identity Manager, One Identity m.fl. - Tekniska kunskaper: Stark kompetens inom Powershell, serverinfrastruktur, SQL, Azure, samt förståelse för katalogtjänster som Active Directory, LDAP, SAML, OAuth, OIDC, Single Sign-On och Federation. - Systemadministration: Erfarenhet av systemadministration för Idman, inklusive underhållsuppgifter som uppgraderingar och patchar. - Problemhantering: Förmåga att effektivt hantera incidenter, buggar och att arbeta enligt sprintlistor för agilt arbete.   Uppdraget omfattas av försvarssekretess vilket sätter kvar på arbete på plats fem dagar i veckan. Säkerhetsprövningssamtal och bakgrundskontroll kommer att genomföras. Svenskt medborgarskap är ett krav. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Adam Ahlberg +46734159373 [email protected]

11 april 2024
Sista ansökan:
12 juli 2024
IAM-team - från uppkommande talanger till branschexperter

Till ett uppdrag hos en kund inom försvarsmakten i Linköping söker vi er som vill ta chansen att bli en del av ett banbrytande team inom Identity and Access Management! Vi letar efter entusiastiska individer som vill vara med och forma framtidens säkerhetslösningar.   Som konsult hos Centric får du inte bara en trygg anställning utan även möjligheten att skapa värdefulla erfarenheter genom uppdrag hos våra kunder. Din dedikerade konsultchef stöttar dig i din professionella utveckling, där du konstant kan växa med nya färdigheter och kunskaper. Det är en utmärkt chans att bygga på din karriär inom IT. Arbetsuppgifter Vi bygger ett team som spänner över hela spektrat från nyfikna nybörjare till djupt erfarna specialister, alla med ett gemensamt mål: att förvalta, utveckla och säkerställa robusta Identity and Access Management-system. Från att finjustera befintliga system till att banbryta med nya lösningar, kommer ditt arbete att vara kritiskt för att hålla våra klienters digitala identiteter säkra och tillgängliga.   Arbetsuppgifterna inkluderar: - Systemförvaltning: Övervaka och underhålla IAM-system för optimal prestanda och säkerhet - Problemhantering: Identifiera och lösa problem relaterade till system och säkerhet - Uppdateringar och Förbättringar: Genomföra systemuppdateringar och bidra till kontinuerliga förbättringar av IAM-processerna - Användaradministration: Hantera användaridentiteter och åtkomst, säkerställa rättigheter och behörigheter Din profil och kvalifikationen Vi söker individer som delar vår passion för teknik och säkerhet. Oavsett var du befinner dig i din karriär, har vi en roll för dig att växa in och göra skillnad. Idealiskt är du en flexibel och initiativrik person som trivs i en dynamisk arbetsmiljö och är beredd att ta sig an utmaningar.   Teamkomposition som efterfrågas: - En junior specialist (1-3 års erfarenhet): Nyutexaminerad eller med några års erfarenhet, ivrig att lära och växa inom IAM. - Två medelnivå specialister (4-8 års erfarenhet): Erfarenhet av att arbeta med IAM-lösningar, kapabla att ta ett större ansvar och leda delprojekt. - En senior specialist (9+ års erfarenhet): Djupgående expertis inom IAM, med omfattande kunskaper om strategi, ledning och teknisk innovation.    Profil och kvalifikationer som efterfrågas: - Erfarenhet av IAM som tjänst/funktion: Erfarenhet av att arbeta med IAM-lösningar, särskilt inom områdena IGA (Identity Governance and Administration) verktyg såsom Microsoft Identity Manager, One Identity m.fl. - Tekniska kunskaper: Stark kompetens inom Powershell, serverinfrastruktur, SQL, Azure, samt förståelse för katalogtjänster som Active Directory, LDAP, SAML, OAuth, OIDC, Single Sign-On och Federation. - Systemadministration: Erfarenhet av systemadministration för Idman, inklusive underhållsuppgifter som uppgraderingar och patchar. - Problemhantering: Förmåga att effektivt hantera incidenter, buggar och att arbeta enligt sprintlistor för agilt arbete.   Uppdraget omfattas av försvarssekretess vilken sätter kvar på arbete på plats fem dagar i veckan. Säkerhetsprövningssamtal och bakgrundskontroll kommer att genomföras. Svenskt medborgarskap är ett krav. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Adam Ahlberg +46734159373 [email protected]

11 april 2024
Sista ansökan:
11 juli 2024
Junior Linuxtekniker inom IT-verktygsförvaltning och utveckling

Till ett uppdrag hos en av våra kunder i Linköping söker vi en engagerad och tekniskt kunnig linuxspecialist för rollen som förvaltare och utvecklare av IT-verktyg. Denna roll är en spännande möjlighet för dig som är passionerad om Linux och IT-säkerhet, och som vill ta nästa steg i din karriär genom att arbeta med utmanande projekt inom en högteknologisk och säkerhetskritisk miljö.    Som konsult hos Centric får du inte bara en trygg anställning utan även möjligheten att skapa värdefulla erfarenheter genom uppdrag hos våra kunder. Din dedikerade konsultchef stöttar dig i din professionella utveckling, där du konstant kan växa med nya färdigheter och kunskaper. Det är en utmärkt chans att bygga på din karriär inom IT. Arbetsuppgifter I denna roll kommer du att ha det övergripande ansvaret för att hantera affärsmässiga krav från interna kunder och anpassa verksamhetsprocesser därefter. Detta innefattar en rad uppgifter såsom förvaltning, felsökning, rättning och uppdatering av system. Med din kunskap kommer du även att få möjligheten att bidra i IT-projekt som syftar till att implementera nya tekniska lösningar, samt att vara en del av ett förvaltningsteam med fokus på system- och informationssäkerhet.   Arbetsuppgifterna inkluderar: - Förvaltning och utveckling av IT-verktyg med fokus på Linux-baserade system - Hantering av affärsmässiga krav och anpassning av verksamhetsprocesser - Aktiv deltagelse i IT-projekt för implementering av nya tekniska lösningar - Medverkan i förvaltningsteam för att säkerställa system- och informationssäkerhet Din profil och kvalifikationen Denna roll kräver en kandidat som inte bara är tekniskt kompetent inom Linux, utan också har förmågan att effektivt kommunicera och samarbeta med interna kunder för att möta deras affärsmässiga behov. Idealiskt är du en flexibel och initiativrik person som trivs i en dynamisk arbetsmiljö och är beredd att ta sig an utmaningar kopplade till förvaltning och utveckling av system.    Profil och kvalifikationer som efterfrågas: - Minst 1-2 års arbetslivserfarenhet av att ha arbetat med Linux-system - Du är en driven individ som trivs med att arbeta i team och har förmågan att ta egna initiativ - Förmåga att tala och skriva obehindrat på svenska och engelska - Stark i att identifiera, analysera och lösa tekniska problem   Meriterande: - Erfarenhet av Atlassian, Git, Kubernetes, Docker, Jenkins och Python - Kunskap i verktyg för automatisering och CI/CD-processer - Uppdraget omfattas av försvarssekretess. Säkerhetsprövningssamtal och bakgrundskontroll kommer att genomföras. Svenskt medborgarskap är ett krav Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Adam Ahlberg +46734159373 [email protected]

11 april 2024
Sista ansökan:
11 juli 2024
Junior nätverkstekniker

Är du intresserad av nätverk och tycker om att supportera andra? Som junior nätverkstekniker kommer du att arbeta med konfigurering av routrar och switchar, support och utveckling av nätverk samt fungera som stöd för användare. Du kommer få utveckla dina tekniska kunskaper samt hålla en löpande dialog med andra tekniker. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Uppdraget är på heltid och kommer att pågå tills vidare. Arbetsuppgifter I rollen som junior nätverkstekniker kommer du att arbeta med felsökning, supportering och analys av tekniska ärenden. De tekniska ärendena är av olika svårighetsgrad och omfattning, vilket erbjuder dig att utveckla din problemlösningsförmåga. Själva ärendet hämtar du från ett ärendehanteringssystem, telefon och mail, som du sedan löser efter bästa förmåga.  Din profil och kvalifikationen - Eftergymnasial utbildning inom nätverk - Behärskar svenska och engelska flytande - Du har arbetat som nätverkstekniker i minst 1 år Vi tror att du som söker tjänsten är en riktig problemlösande och tycker det är kul att supportera andra med ett trevligt bemötande i din vardag. Du tycker det är roligt att arbeta i team och lära dig från dina kollegor samt dela med dig av dina egna erfarenheter. Det är meriterande om du har arbetat i en teknisk kundtjänstroll tidigare och har vana att skapa ett förtroende hos användarna. Du bör känna till Active Directory, ha goda kunskaper i Windows 7 och 10, Exchange, Outlook. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.  Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Hollie Van de Ruit på tfn: 0734-159374 eller [email protected]

2 april 2024
Sista ansökan:
2 juli 2024