Sharepoint-specialist till Göteborgs Stad

Vi söker en driven och erfaren teknisk konsult med kompetens inom digital infrastruktur och Microsoft Office-applikationer för att ansluta till teamet på Intraservice hos Göteborgs Stad. I rollen som teknisk konsult kommer du att spela en central roll i att flytta IT-tjänster inom digital infrastruktur till Intraservice befintliga tekniska miljö. Du kommer att delta i förändringsprojekt och fungera som en expert för Office-applikationerna på olika plattformar.   Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter - Delta som projektmedlem i bolagskonsolideringsprojektet för att säkerställa en smidig övergång av IT-tjänster till Intraservice tekniska miljö. - Operativt delta i migreringsarbetet under specifika helger, med sammanlagt 8 helger under 2024-2025. Det första migreringsarbetet planeras att äga rum den 25-26 maj. Observera att arbetet kan komma att förläggas till andra helger beroende på projektets behov. - Säkerställa daglig operativ drift tillsammans med övrig personal i O365-gruppen, framförallt gällande Sharepoint-miljön. Din profil och kvalifikationen Vi söker dig som är självgående, analytisk och har en stark problemlösningsförmåga. Du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra. Att kunna arbeta flexibelt och anpassa sig till föränderliga arbetsförhållanden är en viktig egenskap för denna roll.   Erfarenheter och krav: - Minst 3 års erfarenhet av tekniskt arbete inom IT i stora driftsmiljöer (Enterprise) med fler än 2000 användare. - Dokumenterad erfarenhet från arbete med Microsofts 365-tjänster. - Ska vara senior inom Powershell med djupgående kunskap och erfarenhet av att använda Powershell för att automatisera och hantera Microsoft 365-tjänster. - Ska vara senior inom SharePoint Online med förmåga att hantera och konfigurera SharePoints funktionalitet på en avancerad nivå. - Erfarenhet av migreringsverktyget Sharegate för att underlätta och effektivisera processen för data- och tjänstemigreringar. - Erfarenhet av tenant till tenant-migrering, inklusive förståelse för de unika utmaningar och krav som följer med denna typ av migreringar. Vad vi erbjuder Vi erbjuder en spännande och utvecklande arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta med modern teknik och vara delaktig i projekt som driver vår verksamhet framåt. Vi värdesätter våra medarbetares kompetens och strävar efter att erbjuda en stimulerande arbetsplats där du ges möjlighet att växa och utvecklas i din roll. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär som teknisk konsult inom Microsoft Office-applikationer, är detta en utmärkt möjlighet för dig. Ansök idag och bli en del av vårt team som arbetar för att forma framtidens arbetsmiljöer!   På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Mathias Gyllander +46 734159368 [email protected]

28 mars 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Exchange-specialist till Göteborgs Stad

Vi söker en erfaren och engagerad teknisk konsult med expertis inom Microsoft Office-applikationer för att ansluta till team på Intraservice hos Göteborgs Stad. I rollen som teknisk konsult kommer du att spela en central roll i att flytta IT-tjänster inom digital infrastruktur till Intraservice befintliga tekniska miljö. Du kommer att delta i förändringsprojekt och fungera som en expert för Office-applikationerna på olika plattformar.   Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter - Delta som projektmedlem i bolagskonsolideringsprojektet för att säkerställa en smidig övergång av IT-tjänster till Intraservice tekniska miljö. - Operativt delta i migreringsarbetet under specifika helger, med sammanlagt 8 helger under 2024-2025. Det första migreringsarbetet planeras att äga rum den 25-26 maj. Observera att arbetet kan komma att förläggas till andra helger beroende på projektets behov. - Säkerställa daglig operativ drift tillsammans med övrig personal i O365-gruppen, framförallt gällande Exchange-miljön. Din profil och kvalifikationen Vi söker dig som är självgående, analytisk och har en stark problemlösningsförmåga. Du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra. Att kunna arbeta flexibelt och anpassa sig till föränderliga arbetsförhållanden är en viktig egenskap för denna roll.   Erfarenheter och krav: - Minst 3 års erfarenhet av tekniskt arbete inom IT i stora driftsmiljöer (Enterprise) med fler än 2000 användare. - Dokumenterad erfarenhet från arbete med Microsofts 365-tjänster. - Senior nivå inom Powershell med djupgående kunskap och erfarenhet av att använda Powershell för att automatisera och hantera Microsoft 365-tjänster. - Senior nivå inom Exchange Online med förmåga att hantera och konfigurera Exchange-miljön på en avancerad nivå. - Erfarenhet av migreringsverktyget BitTitan för att underlätta och effektivisera processen för data- och tjänstemigreringar. - Erfarenhet av tenant till tenant-migrering, inklusive förståelse för de unika utmaningar och krav som följer med denna typ av migreringar. Vad vi erbjuder Vi erbjuder en spännande och utvecklande arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta med modern teknik och vara delaktig i projekt som driver vår verksamhet framåt. Vi värdesätter våra medarbetares kompetens och strävar efter att erbjuda en stimulerande arbetsplats där du ges möjlighet att växa och utvecklas i din roll. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär som teknisk konsult inom Microsoft Office-applikationer, är detta en utmärkt möjlighet för dig. Ansök idag och bli en del av vårt team som arbetar för att forma framtidens arbetsmiljöer!   På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Mathias Gyllander +46 734159368 [email protected]

28 mars 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Systemingenjör i Access Management

Vår kund inom försvarssektorn expanderar sitt team och söker nu en System Engineer med passion för Access Management. Ditt arbete kommer att spela en avgörande roll i att effektivisera och säkra kundens IT-infrastruktur genom innovativa lösningar.   Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I denna roll hos vår kund i Linköping kommer du att vara en nyckelspelare i att bygga och implementera automationer för uppsättning och konfiguration av accessrelaterade komponenter, inklusive Boundary, Entra ID, CyberArk och Active Directory. Du kommer att arbeta nära kundens IT- och säkerhetsteam för att säkerställa en smidig och säker hantering av tillgångar i hela organisationen. Att kunna navigera i komplexa miljöer och ha en djup förståelse för nätverk och systemadministration är avgörande för att lyckas i denna roll. Dessutom är en bred förståelse för hur modern gitops IT fungerar viktigt. Din profil och kvalifikationen Den ideala kandidaten för denna position är en person med: - Grundläggande kunskaper inom nätverk och systemadministration - En allmän förståelse av modern gitops IT - Starka tekniska färdigheter och erfarenhet inom Ansible, Terraform, Python och/eller PowerShell, samt Active Directory - Erfarenhet av att arbeta med CyberArk och Entra ID är önskvärt - Djupgående kunskap i Ansible, Terraform, Python och/eller PowerShell - Erfarenhet av Active Directory - Erfarenhet av CyberArk och Entra ID - Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift   Meriterande kunskaper: - FastAPI, Hashicorp Vault, Kubernetes, Keycloak, Helm, och CI/CD (GitLab) kunskaper är starkt meriterande. - Erfarenhet av Hashicorp Boundary, Openstack, Saltstack är också fördelaktigt. Vad vi erbjuder Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras kollektivavtal med Unionen. Adam Ahlberg +46734159373 [email protected]

20 mars 2024
Sista ansökan:
20 juni 2024
Senior tekniker till familjärt IT-bolag

Vill du vara en del av ett familjärt IT-bolag med högt i tak? Vill du arbeta med intressanta kunder och få möjlighet att arbeta brett med olika typer av IT-lösningar? Då kan detta vara något för dig! Vi söker en senior tekniker som är redo att ta sig an en bredd av olika tekniska utmaningar. Här kommer du att spela en central roll i vår kunds kärnverksamhet och samarbeta med både kollegor och kunder för att säkerställa smidiga, effektiva och driftssäkra IT-system. Du kommer att vara en del av ett växande företag med kontor i Mölndal och med kunder i Göteborgsområdet.   Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.  Arbetsuppgifter Ingen dag är den andra lik och här blir din förmåga att hantera komplexa tekniska utmaningar avgörande för kundens fortsatta framgång.    Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden kan exempelvis bestå av att:  - Lösa generella IT-supportfrågor, serverdrift, nätverk, brandväggar, hantera Office 365-tjänster och bidra till utvecklingen av kundens supporthantering - Leda och strukturera upp arbetsflödet internt, delegera ansvar och se till att uppgifter blir lösta - Agera teknisk konsult ute hos kund och hjälpa kunden med IT-lösningar, drift och underhåll - Säkerställa säkra och högpresterande IT-miljöer med hjälp av företagets smarta molnlösningar   Till din hjälp har du dina kompetenta och erfarna kollegor som tillsammans arbetar för att lösa kundens problem. Din profil och kvalifikationen - Tidigare erfarenhet av en teknisk konsultroll eller motsvarande - Kunskap i Office 365, användarstöd, nätverk, brandväggar och support - God kommunikativ förmåga och vana att jobba självständigt - Körkort - Svenska och engelska   Som person är du prestigelös, ansvarstagande och har en egen motor. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.    Vi går igenom ansökningar löpande så välkommen med din ansökan redan idag!   Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Linda Åkesson +46 734 159 351 [email protected]

15 mars 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Linuxfantaster till Saab

Vill du vara med och stärka Sveriges försvarsförmåga genom avancerad teknik och innovation? Vår kund Saab söker nu en senior och tre juniora engagerade LINUX-tekniker som vill vara nyckelspelare i deras team för att utveckla och förvalta tekniska tjänster som är kritiska för företagets verksamhet. Din roll kommer att vara avgörande för att säkerställa tillgängligheten, säkerheten och stabiliteten i Saabs system och digitala tjänster. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär Arbetsuppgifter Du kommer att spela en central roll i leverans- och supportflöden av IT-tjänster och bidra till att skapa en säker och effektiv IT-miljö för Saabs omfattande verksamhetsområden.    Exempel på arbetsuppgifter: - Standardisera, effektivisera och automatisera arbetssätt och system - Delta i teknikplattformens utvecklingsprojekt - Ingå i drift- och supportteamet för att utföra felsökningar och installationer - Hantera patchning och uppgraderingar av servermiljön - Säkerställa efterlevnad av gällande säkerhetskrav - Delta aktivt i teknikförbättringsarbeten Din profil och kvalifikationen Du är noggrann, serviceinriktad och trivs med att arbeta i team. Du drivs av att automatisera och effektivisera arbetssätt och har en ambition att ständigt förbättra. Du är kommunikativ och har en förmåga att samarbeta väl med olika typer av människor, både internt som externt.    Kraven ser olika ut beroende på vilka roll i teamet du söker. Nedan visas hur upplägget är tänkt: Senior tekniker – mer än 8 års arbetslivserfarenhet Junior tekniker – 1-3 års arbetslivserenhet   Vi söker dig som: - Har en god teknisk bakgrund och kompetens samt Linuxerfarenhet - Besitter kunskaper i scriptspråk såsom Bash eller Python - Har ett säkerhetstänk kring automatiserad konfigurationsstyrning - Har ett stort teknikintresse och är uppdaterad med den senaste tekniken och branschutvecklingen - Har mycket goda egenskaper i svenska och engelska – i båda tal och skrift - Innehar B-körkort (placeringsort är Linköping men resor i tjänsten kan förekomma)   Önskvärd/meriterande kompetens: - Red Hat - USE Manager eller liknande verktyg - Kunskap i Ansible, Docker och Kubernetes - Härdning av system   Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Detta kan innebära krav på svenskt medborgarskap för vissa säkerhetsklassificerade roller. Vad vi erbjuder Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.   Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Adam Ahlberg +46734159373 [email protected]

8 mars 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Business Controller - digital utveckling och affärsförbättring

Är du en passionerad och analytisk Business Controller med ett starkt intresse för digitalisering och automatisering? Då har du kommit till rätt ställe! Vi söker en engagerad individ som vill vara en central del av vårt dynamiska team, där öppenhet och ordning råder. Här får du chansen att inte bara följa och förklara företagets ekonomiska utveckling utan också vara med och forma dess framtid. Vi är ett dynamiskt team som värdesätter öppenhet, ordning och reda. Som en central aktör i teamet kommer din roll att innebära att följa, förklara och påverka vår ekonomiska utveckling. Tillsammans kommer vi att koordinera och utveckla Centrics finansiella rapportering, beslutsstöd samt de vanliga processerna inom controlling. Vi kan erbjuda kontorsplats i moderna lokaler med central belägenhet i Sundbyberg, Göteborg eller Oslo. Du rapporterar till Finance Manager Nordics som utgår från vårt kontor i Göteborg. Arbetsuppgifter I din roll kommer du att ha en central position där du analyserar och följer upp vårt företags verksamhet och resultat. Vi söker dig som verkligen vill förstå resultaten och har förmågan att sätta dig in i olika affärsprocesser. Du trivs med att stödja verksamheten i deras dagliga arbete genom utbildning, allmän finansiell information och systemstöd. Detta är en klassisk controllertjänst med en twist. Det unika är att du kommer att arbeta i en koncern med 13 nordiska företag och en nederländsk ägarstruktur. Din profil och kvalifikationen För att passa in i denna roll måste du vara engagerad och nyfiken samt inte vara rädd för att säga vad du tycker. Du kommer att arbeta med att förändra och utveckla både affärs- och administrativa processer, så det är viktigt att du är bekväm med detta. Du har relevant universitetsutbildning och tänker alltid digitalt först!   Det är viktigt för oss att du: - Har erfarenhet inom finans och controlling - Är nyfiken och intresserad av att följa och påverka företagets resultat - Kan anpassa dig till olika affärsprocesser - Trivs med att vara en resurs och stödja verksamheten i ditt dagliga arbete   Meriterande: - Erfarenhet från bemannings- eller konsultbranschen - Erfarenhet av Cognos Controller och Power BI, Tableau eller Qlik Sense   Centric är ett av Nordeuropas största privatägda företag, och därför är det viktigt att du behärskar engelska muntligt och skriftligt, samtidigt som du inte är rädd för de nordiska språken, då mycket kommunikation också kommer att ske med kollegor i Sverige. "Svorsk" är vårt andraspråk på Centric. Digitala möten fungerar bra, men ersätter inte fysiska möten och vi ser gärna att den största delen av arbetstiden spenderas på kontoret. Resor kommer att vara en del av arbetet. Vad vi erbjuder Hos oss är inga kontorsdörrar stängda, och vi har en öppen kultur och dialog. På Centric har vi stort fokus på en bra arbetsmiljö och hög trivsel - vi sätter dig först. Vi är en trygg arbetsgivare, med goda ramar och förmåner för våra anställda. Dessutom kan vi erbjuda goda möjligheter för kompetensutveckling, flexibel arbetstid och arbetsplats. Om du är redo för en spännande utmaning i en inspirerande arbetsmiljö och vill vara engagerad och göra en skillnad i vår grupp, ser vi fram emot att få träffa dig! Ansök gärna redan idag, eftersom urval och intervjuer sker löpande. Om du har några frågor kan du kontakta Finance Manager Nordic, Maria Kärrberg på +46709604797 eller Head of HR Sofia Greijer på +4733571797.

8 mars 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Applikationsspecialist till regional verksamhet i Halland

Nu har du möjligheten att bli en viktig del av Region Hallands IT och Digitaliseringsverksamhet! Vi söker en engagerad Applikationsspecialist för förvaltning och utveckling av SESAM 2.0, Regionens lager- och logistiksystem. Omfamna en roll där du aktivt samarbetar med verksamheter och bidrar till systemets framtid inom hälso- och sjukvårdsområdet.   Du kommer själv att kunna välja om du vill utgå från Halmstad eller Varberg.   Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra fortsatt karriär Arbetsuppgifter I rollen som Applikationsspecialist för SESAM 2.0 hos avdelningen Läkemedels- och journaltjänster blir du den centrala figuren som ansvarar för att säkerställa en smidig förvaltning och optimal användning av applikationen. Din roll sträcker sig över förvaltning, support, utbildning och administration, där du spelar en avgörande roll som en vital länk mellan användarna och systemleverantören. Dagligen navigerar du genom och hanterar verksamhetsbehov, samtidigt som du representerar Region Hallands användarperspektiv i olika utvecklingsprojekt.   För att lyckas i rollen behöver du kontinuerligt kartlägga och förstå verksamheternas processer, och din aktiva roll i att bidra med systemkompetens blir avgörande i olika utvecklingsarbeten och projekt. Du kommer vara en nyckelspelare för att säkerställa att SESAM 2.0 inte bara möter dagliga behov utan även är rustad för framtida utveckling och innovation inom Hälso- och sjukvårdsområdet. Din profil och kvalifikationen Förutom teknisk kompetens värderar vi också din personlighet i ansökningsprocessen. Vi förväntar oss att du tar ansvar och driver ditt arbete framåt självständigt, och vi tror att du trivs bäst i en sådan roll. Du motiveras av att delta i förbättringar av processer och rutiner.    Krav för rollen: - Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning kombinerat med relevant arbetslivserfarenhet - Erfarenhet som systemadministratör / systemspecialist - Goda Officekunskaper - Driven och engagerad med intresse för personlig och professionell utveckling - Prestigelös och serviceinriktad med förmåga att skapa en positiv samarbetsmiljö - God kommunikationsförmåga, skriftligt och muntligt, samt förmåga att informera och dokumentera - Utvecklad förmåga att skapa och underhålla relationer samt trivs både i självständigt arbete och i team - Krav på goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift   Meriterande - B-körkort - Erfarenhet av processorienterat arbete och förändringsarbete - Arbetat tidigare inom logistik, för ökad förståelse av användarperspektivet Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda på våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Alicia Mattsson +46734159393 [email protected]

4 mars 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Implementeringskonsult

Treasury Systems Sweden AB är ledande leverantör i Norden av Treasury Management System (TMS) till företags finansförvaltningar för kontroll, analys och administration av finansiella risker och cash management. Vi är ett FinTech-bolag med kontor i Stockholm, Linköping och Helsingfors. Våra kunder är större företag och organisationer som administrerar finansiella instrument inom marknader för valuta-, ränta-, råvaror och energi. Viktiga områden är skuldförvaltning, valutariskhantering och administration av internbank. Vi erbjuder implementeringskonsultation, utbildning och systemanpassningar samt finansadministrativa tjänster (resursstöd) i kundens löpande verksamhet. Vi växer fort och har en platt organisation där alla kommer in och får ett eget ansvar. Implementeringskonsult Vi har nu stor efterfrågan på vårt next generation Corporate Treasury Management System Treasury Systems (TS). Vi växer i de nordiska länderna och vi behöver förstärka vårt team av finans-/implementeringskonsulter. Vi märker att vårt fokus på service, support och utveckling uppskattas mycket av våra kunder vilket gör att vi kan fortsätta att växa i en marknad som ständigt förändras. Vi söker dig som brinner för att effektivisera processer inom corporate treasuryfunktioner. Du fungerar som implementeringskonsult och stöder kunden i utveckling av och effektivisering av deras treasuryverksamhet. Om Rollen Rollen som konsult med implementerings- och supportarbete täcker ett brett spektrum av en finansfunktions verksamhet: riskkontroll, finansiell rapportering, redovisning, analys av resultat och positioner, back-office rutiner, likviditetsplanering, cash management. Våra implementeringskonsulter stödjer nya kunder vid implementeringsprocessen och befintliga kunder i en kontinuerlig utvecklingsprocess för att effektivisera arbetsrutiner och höja utnyttjandegraden av vårt Treasury System. Detta åstadkommer vi genom att implementera vårt IT-stöd så optimalt som möjligt hos kunden. Som finans-, implementeringskonsult ansvarar du också för den löpande kontakten med ett antal av våra kunder. Du driver självständigt, och i team, relationsskapande aktiviteter, marknadsbevakning och kundbearbetning. Din bakgrund och personlighet Vi söker dig som har arbetat inom corporate treasury i minst 3 år. Du har god kännedom om finansiella instrument och Du har erfarenhet av att arbeta med några av de mest kända treasury management systemen på marknaden, alternativt andra ledande IT-system i finansbranschen. Du tycker om att jobba med IT för att effektivisera processer i alla led. Du har erfarenhet från arbete inom back-office, middle-office front-office, eller cash management. Du är teknikintresserad och gillar att jobba med system som verktyg för att automatisera kundens arbetsprocesser och uppnå optimal effektivitet i kundens treasury-verksamhet. Du har lätt att förstå hur man använder IT-stöd och Du kan förmedla detta till våra kunder. Vi befinner oss i ständig förändring och du kommer att delta i den kontinuerliga utvecklingen av vårt system. Du är initiativrik, problemlösande, självgående och ansvarstagande. Du tycker om att ge service och tillgodose kunders behov snabbt, effektivt och med omtanke. Du är en utåtriktad och positiv person som kan kommunicera med lätthet. Din placeringsort är Stockholm men du måste vara beredd på att resa såväl i Sverige som i övriga Norden och Europa. Praktisk erfarenhet av en konsultroll och projektledning med systemimplementationer är en merit men inget krav. Arbetet med urval och intervjuer sker löpande så vänta inte för länge med din ansökan. För mer information om företaget besök gärna www.treasurysystems.com (http://www.treasurysystems.com/)

21 december 2023
Sista ansökan:
8 juni 2024