Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning

Sök bland 208 lediga jobb som Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning och börja ditt nya yrkesliv idag!

Handläggare för resultatstyrning och uppföljning

MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld. Det är vi som stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till ett land där människor är beredda: Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Vill du åstadkomma något stort tillsammans med andra? Då kanske du är vår nästa kollega! Som handläggare för resultatstyrning och uppföljning kommer du att vara en del av teamet på enheten för  resiliensinsatser som arbetar med internationella kapacitetsutvecklande och resiliensstärkande insatser utanför Sverige. Hos oss får du möjligheten att göra andra beredda.  Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Som handläggare för resultatstyrning och uppföljning på enheten för resiliensinsatser kommer du att vara en av enhetens rådgivare, övriga är rådgivare inom miljö och jämställdhet. I tjänsten ingår att stödja projektledning i pågående projekt i metodfrågor avseende uppföljning och utvärdering och resultatstyrning, bidra i utveckling av nya projekt med metodkunskap, samt driva intern utveckling och kompetensutveckling avseende uppföljning, utvärdering och resultatstyrning.  Du kommer arbeta som sakkunnig rådgivare mot ett antal större kapacitetsutvecklingsprojekt. En betydande del av tjänsten ligger i att stödja dessa projekt i uppföljningsrelaterade frågor. Du kommer också att tillsammans med andra medarbetare på enheten arbeta med utveckling av nya projekt där ditt främsta ansvar ligger i stöd till utvecklandet av förändringsteori och resultatramverk och val av uppföljningssystem och -metoder. Därtill kan du komma att ansvara för del av den enhetsinterna utvecklingen inom området. Stöd till enheterna för humanitära och fredsfrämjande insatser kan komma att ingå i arbetsuppgifterna.  Huvudsakliga arbetsuppgifter kommer inkludera att stödja projektledare för kapacitetsutvecklande projekt i metodval, utveckling av system och planer för uppföljning och att stödja projektledare i att utveckla verktyg för datainsamling (i form av t.ex. enkäter, intervjuguide, observationsprotokoll och motsvarande), samt i genomförandet av datainsamling. Det ingår även att facilitera workshops, reflektionsövningar, erfarenhetsseminarier och motsvarande samt att stödja dels utveckling av nya projekt, dels  enhetens interna utveckling och kompetensutveckling i resultatuppföljning och erfarenhetsåterföring. Därtill ingår att stärka kapaciteten inom resultatuppföljning och utvärdering hos medarbetare på enheten, utifrån de olika projektens skiftande behov. Tvärgående frågor såsom miljö och jämställdhet är integrerade i alla MSB:s projekt och ska också följas upp och mätas. Det kan även ingå att stödja enheterna för humanitära och fredsfrämjande insatser, inom övergripande M&E-frågor utifrån planerade behov.  Projektspecifika arbetsuppgifter kan innebära att du utöver projektledare arbetar gentemot andra personer och grupper, såsom insatspersonal och enhetens samarbetspartners i genomförande av projekt. Anställningen kan innebära resor till insatsländer.  Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har: - relevant akademisk utbildning. - kunskap och erfarenhet av uppföljning och resultatstyrning.  - kunskap om såväl kvantitativa som kvalitativa metoder för resultatuppföljning. - mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har: - erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom en myndighet.  - erfarenhet av att utveckla uppföljningssystem och -planer. - erfarenhet av arbete inom internationellt utvecklingssamarbete. - erfarenhet av projektutveckling och/eller projektarbete. - erfarenhet av erfarenhetsåterföring, pedagogiskt arbete, planera, förbereda och genomföra läraktiviteter, erfarenhetsseminarier, workshops eller motsvarande. Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Du har även ett strukturerat arbetssätt och förhållningssätt samt en förmåga att bibehålla lugn och stabilitet också i pressade situationer. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet. Om anställningen Vi erbjuder dig en tidsbegränsad anställning under cirka ett år, med möjlighet till förlängning. Din placeringsort kommer att vara Karlstad eller Stockholm och resor i anställningen förekommer. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Om oss MSB har fyra insatsenheter och i genomsnitt hanterar MSB genom sin insatsverksamhet cirka 60 pågående insatser i runt 20 länder. På enheten för resiliensinsatser är vi cirka 20 medarbetare och vi finns i både Karlstad och Stockholm. Enheten arbetar med planering, hantering och uppföljning av insatser som syftar till att vidareutveckla kapaciteten hos myndighetens partners att förebygga katastrofsituationer, stärka beredskapen för katastrofhantering, samt säkerställa återuppbyggnad och återhämtning efter katastrofsituationer. Insatserna är ofta fleråriga, och består ofta av betydande utbildnings- och organisationsutvecklingskomponenter i linje med insatsernas kapacitetsutvecklande mål. Vi har aktivitetsbaserat kontor där du kan välja arbetsplats efter egna behov. Vi erbjuder dig också en möjlighet att ta ut friskvårdstimme och du får även ett friskvårdsbidrag. För dig som statligt anställd finns också förmånliga semestervillkor. Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Miriam Malmqvist. Fackliga företrädare är Carin Hammarbo (Saco-S), Peter Nytting (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 5 juni 2024

16 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Projektledare till enheten för resiliensinsatser

MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld. Det är vi som stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till ett land där människor är beredda: Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Vill du åstadkomma något stort tillsammans med andra? Då kanske du är vår nästa kollega! Som projektledare kommer du att vara en del av teamet på enheten för resiliensinsatser som arbetar med internationella kapacitetsutvecklande och resiliensstärkande insatser utanför Sverige. Hos oss får du möjligheten att göra andra beredda.  Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Som projektledare på enheten för resiliensinsatser ansvarar du för att utveckla projektidéer, skriva projektförslag vilket inkluderar förändringsteori och resultatramverk, aktivitetsplaner, budget med mera. Utöver detta ansvarar du för att hantera och administrera pågående insatser inklusive planering, budget och uppföljning. Du håller samman MSB:s interna funktioner som bidrar i genomförandet av insatserna och är kontaktperson för insatspersonal och partnerorganisationer i projektrelaterade frågor.  Som projektledare kommer du att hantera komplexa politiska kontexter och dialoger med partnerorganisationer såväl som med nationella, regionala och internationella organisationer. Detta för att främja synergier, effektiva samarbeten och säkerställa relevant kapacitetsutveckling. Du kvalitetssäkrar planering och innehåll i insatsaktiviteter och säkerställer att hänsyn tas till effektivitet och resultatuppfyllelse. Du bidrar aktivt till lärande som kontinuerligt utvecklar och förbättrar projektet och verksamheten. I dina arbetsuppgifter ingår att ta fram relevanta projektuppslag i samverkan med partners och finansiärer, samt att skriva projektansökningar för långsiktiga kapacitetsutvecklande insatser. Det innebär beredning, budgethantering, genomförande, uppföljning och avslutning av resiliensinsatser samt integrering av jämställdhet och miljö i planering och genomförande av projektet. I arbetsuppgifterna ingår även övergripande hantering av insatspersonal i pågående insatser samt säkerställande av deras säkerhet, god samverkan med övriga interna projektfunktioner (såsom t ex HR, ekonom och säkerhetsrådgivare) för genomförande av insatser, men även utveckling och hantering av nära samarbeten och kontaktnät med andra enheter på MSB, andra svenska myndigheter samt andra länders myndigheter för katastrofriskhantering, multilaterala organisationer och enskilda organisationer. Kommunikation av verksamhetens och insatsers mål och resultat, både i interna och externa sammanhang, kan också ingå i arbetsuppgifterna. I anställningen ingår resor till insatsområden. Som projektledare är samverkan en viktig del av din vardag, såväl med ett stort antal interna funktioner vid MSB som med finansiärer som t ex Sida, andra myndigheter samt relevanta EU-organ. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har: - relevant akademisk utbildning. - kunskap i att planera, genomföra, administrera och följa upp verksamhet i form av mål, resultat, effekter och ekonomi. - erfarenhet av att projektleda och utveckla projektverksamhet inom internationellt utvecklingssamarbete. - erfarenhet av partnerskapsutveckling och partnerskapsdialog i en nationell eller internationell utvecklingskontext. - mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har: - erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom en myndighet.  - fälterfarenhet i en utvecklingskontext. - erfarenhet av kapacitetsutveckling inom områdena katastrofbistånd, katastrofriskreducering eller samhällsskydd och beredskap. - kunskap om integrering av tvärgående frågor såsom jämställdhet- och rättighetsperspektiv samt miljö/klimat. - kunskap och erfarenhet av resultatstyrning och metoder för resultatbaserat lärande. Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Du har även ett strukturerat arbetssätt och förhållningssätt samt en förmåga att bibehålla lugn och stabilitet också i pressade situationer. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet. Om anställningen Vi erbjuder dig en tidsbegränsad anställning till den 31 december 2024, med möjlighet till förlängning. Din placeringsort kommer att vara Karlstad eller Stockholm och resor i anställningen förekommer. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Om oss MSB har fyra insatsenheter och i genomsnitt hanterar MSB genom sin insatsverksamhet cirka 60 pågående insatser i runt 20 länder. På enheten för resiliensinsatser är vi cirka 20 medarbetare och vi finns i både Karlstad och Stockholm. Enheten arbetar med planering, hantering och uppföljning av insatser som syftar till att vidareutveckla kapaciteten hos myndighetens partners att förebygga katastrofsituationer, stärka beredskapen för katastrofhantering, samt säkerställa återuppbyggnad och återhämtning efter katastrofsituationer. Insatserna är ofta fleråriga, och består ofta av betydande utbildnings- och organisationsutvecklingskomponenter i linje med insatsernas kapacitetsutvecklande mål. Vi har aktivitetsbaserat kontor där du kan välja arbetsplats efter egna behov. Vi erbjuder dig också en möjlighet att ta ut friskvårdstimme och du får även ett friskvårdsbidrag. För dig som statligt anställd finns också förmånliga semestervillkor. Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Miriam Malmqvist. Fackliga företrädare är Carin Hammarbo (Saco-S), Peter Nytting (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 5 juni 2024

16 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Handläggare till Etikprövningsmyndigheten i Lund, vikariat

Etikprövningsmyndigheten är en myndighet med ca 25 medarbetare utspridda på 6 orter i landet. Vår uppgift är att pröva ansökningar om etikprövning enligt lagen (2003:460) om etikprövning av forskning som avser människor. Lagen har till syfte att skydda den enskilda människan och respekten för människovärdet vid forskning. Myndigheten har sitt säte i Uppsala och regionala kontor i Umeå, Stockholm, Linköping, Göteborg och Lund. De regionala kontoren är små arbetsplatser med två till fem medarbetare. Chef ansvarig för kontoret i Lund utgår från Uppsala. Som liten myndighet har vi korta beslutsvägar och alla medarbetare får vara med i utvecklingen av rutiner, arbetssätt och den gemensamma arbetsmiljön. Vi arbetar nära varandra även om vi sitter på olika orter. Arbetsgruppen har en fin sammanhållning och arbetar dagligen tillsammans via digitala verktyg, telefon och e-post. Samtliga medarbetare träffas ett antal gånger under året. Arbetet på den egna orten sker på plats på kontoret minst några dagar i veckan men man kan även arbeta viss tid på distans. Arbetsuppgifter: Etikprövningsmyndigheten må ha få anställda medarbetare, men vi har en stor verksamhet med ca 500 ledamöter, fördelade på 21 avdelningar. Avdelningarna har beslutssammanträden en gång i månaden och då fattar de beslut i etikprövningsansökningarna. Din uppgift är att ta ansvar för den administrativa handläggningen av ansökningarna. Det består bland annat av att granska dem administrativt och fördela dem till en avdelning. Varje handläggare ansvarar för en eller flera avdelningar och inför beslutssammanträdet skriver du kallelse med dagordning där du fördelar ärendena till en ledamot med vetenskaplig kompetens som är föredragande för ärendet. Handläggaren är således inte föredragande vid beslutssammanträdet. Du ansvarar för att kalla till beslutssammanträdet, protokollföra beslutssammanträdet och ta fram utkast till beslutformuleringar utifrån avdelningens bedömning och direktiv. Mellan beslutssammanträdena hanterar du ansökningar som gäller ändringar i tidigare godkända ärenden. Din arbetsuppgift är att validera ansökan administrativt för att sedan fördela ärendet till föredragande och beslutsfattare. I arbetsuppgifterna ingår även att löpande ge råd och stöd till sökanden om ansökningsförfarandet samt de lagar och regler som styr etikprövningen. Det sker huvudsakligen via telefon och e-post. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är även att handlägga förfrågningar om utlämnande och sekretessprövning av allmänna handlingar. Hos oss tar alla anställda ett gemensamt ansvar för helheten. Det gör vi genom att dela på andra administrativa uppgifter som förekommer på myndigheten och vi försöker i möjligaste mån göra det genom att ta vara på varje medarbetares individuella intresse och erfarenhet inom arbetet. Vi arbetar både individuellt och i olika team. Teamen kan bestå både av kollegor på orten och av kollegor på andra orter. Kvalifikationskrav: Relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Ämnesområde kan vara samhällsvetenskap, naturvetenskap eller annat som kompletterar myndighetens nuvarande kompetens. Aktuell, flerårig, erfarenhet av handläggning vid en statlig myndighet eller annan offentlig förvaltning. Mycket god datorvana och vana av att arbeta i olika datasystem. Mycket god administrativ skicklighet med ett noggrant arbetssätt och ansvarstagande. Mycket god kommunikativ förmåga och förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift, internt och externt, såväl på svenska som på engelska. Erfarenhet av diarieföring och arkivering. Erfarenhet av sekretessprövning av allmänna handlingar. Personliga egenskaper: Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet såsom att: Du är ansvarstagande, noggrann och strukturerad. Du är van vid att arbeta självständigt och lösningsorienterat samt har en god förmåga att prioritera bland arbetsuppgifterna och att ansvara för att dessa slutförs. Du har lätt för att skapa goda relationer, är van vid att samverka och har förmåga att kommunicera på ett lyhört och smidigt sätt. Du trivs med administrativt arbete och du tycker om att ge bra service och stöd. Etikprövningsmyndigheten värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionsvariationer och livserfarenhet. Välkommen med din ansökan, via e-post till [email protected], senast den 10 juni 2024. I e-postens rubrik/ämnesrad anger du ditt namn (för- & efternamn) samt dnr 2024-03326-03.

16 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Samordnare till internationellt samarbetsprojekt på PTS

Bli en bidragande kraft i PTS kapacitetsutvecklingsprogram i Afrika. Som samordnare kommer du vara en nyckelperson som bistår projektledaren med att leda programmet tillsammans med Stockholms universitet. Ett unikt tillfälle att forma telekombranschen globalt, med möjligheter till internationellt samarbete och engagerande arbetsuppgifter. Är du redo att vara med och göra skillnad? Enheten för samordning och internationella frågor arbetar med samordning av internationella frågor inom områdena elektroniska kommunikationer och tjänster samt post på divisionen för marknadsutveckling. Divisionen är i ett expansivt skede och ansvarar bl.a. för konsumentfrågor, konkurrensfrågor främjande av bredbandsutbyggnad och digitalisering. Enheten ger också stöd till divisionschefen, vilket inkluderar samordning av divisionens arbete med bl.a. föredragningar, verksamhetsplanering, årsredovisning och andra uppdrag. Om rollen PTS bedriver under åren 2023-2029 ett större SIDA- och EU-finansierat kapacitetsutvecklingsarbete med regleringsmyndigheter i Afrika tillsammans med Stockholms universitet. Arbetet bedrivs inom ramen för ett program som sker i samarbete med andra EU-myndigheter. Programmet fokuserar bl.a. på att utveckla de deltagande regleringsmyndigheternas strategiska projekt och tillhandahålla stöd. Det sker i första hand vid utbildningspass och projektrådgivning på plats i Stockholm men också i Afrika. Som samordnare arbetar du tillsammans med PTS ansvariga projektledare och säkerställer att PTS lever upp till myndighetens åtaganden i programmet, vilket även inkluderar ekonomisk uppföljning, redovisning och administration. Placeringen är främst i Stockholm, men också på plats i Afrika, vilket innebär att det ingår en del resor i tjänsten. Du kommer bistå projektledaren i arbetet med utvärdering och utveckling av programmet för att säkerställa att ni når önskat resultat. I detta ingår att planera, hålla ihop och genomföra programmet och dess aktiviteter tillsammans med PTS experter, andra myndigheter och främjarorganisationer. I rollen representerar du PTS i möten, dialoger och konferenser både nationellt och internationellt. Dessutom kommer du, i mån av tid och behov, ha möjlighet att vara delaktig i andra arbetsuppgifter på PTS, där du får chansen att bidra till resten av organisationen. Om dig För att lyckas i rollen är det viktigt att du har god förmåga att samarbeta med andra. Du verkar gärna i en multikulturell kontext och trivs i en dynamisk miljö där du samarbetar med både interna och externa parter. Din förmåga att vara flexibel och snabbt hitta lösningar på problem är något som utmärker dig. Vi ser också att du är strukturerad. Att planera och organisera är inte bara något du gör, det är en del av vem du är. Du har ett öga för detaljer och trivs i en miljö där ordning och reda skapar framgång. För oss är dina personliga egenskaper viktiga, därför kommer vi lägga stor vikt vid dessa. Vi söker dig som har: • Akademisk examen inom samhällsvetenskap, ekonomi, juridik eller teknik. • Dokumenterad erfarenhet av projektarbete med goda resultat. • Erfarenhet av myndighetsutövning. • Utmärkt förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska Det är även meriterande om du har: • Projektledarutbildning. • Erfarenhet av att arbeta i projekt i en internationell miljö med flera olika intressenter. • Erfarenhet av samordning. • Erfarenhet av arbete inom PTS eller i interaktion med PTS. • Erfarenhet av telekombranschen. Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning om sex månader. Placering i Stockholm med start snarast möjligt enligt överenskommelse. Tjänstetiteln är handläggare. Som anställd på myndigheten får du del av förmåner såsom lunchförmån, bra semester- och pensionsvillkor. Vår arbetsplats är på Hälsingegatan 38 där du kommer att arbeta i moderna aktivitetsbaserade lokaler, men har även möjlighet att jobba hemifrån upp till 40% om verksamheten tillåter. Vi erbjuder dig en arbetsplats där vi värdesätter god balans mellan arbete och fritid, därför är friskvård en del av arbetet i form utav två friskvårdstimmar i veckan och 5000 kronor i friskvårdbidrag, det finns även en friskvårdsförening som anordnar olika aktiviteter. Här kommer du få ett givande och omväxlande arbete på en myndighet där du kan växa och utvecklas - både personligt och professionellt. Hur ansöker jag? För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss av urvalsfrågor. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Vi önskar att du inte bifogar en bild eller information om personnummer och adress i ditt CV. Tester kan komma att förekomma som en del i rekryteringsprocessen. Har du skyddade uppgifter av något slag ber vi dig kontakta ansvarig HR-specialist. För mer information kontakta enhetschef Karoline Boström på [email protected] eller HR-specialist Jessica Petersson på [email protected]. För kontakt med vår lokala fackliga arbetstagarorganisation maila till [email protected]. Välkommen med din ansökan senast 30 maj. Att arbeta på PTS: Hos oss får du arbeta med ett meningsfullt uppdrag, till nytta för samhället, och tillsammans med cirka 450 kollegor. Vår verksamhet präglas av komplexa frågor och den snabba teknikutvecklingen, vilket gör att du får verka i en innovativ och kreativ miljö. Om du är flexibel, tar initiativ och gillar att samarbeta kommer du att trivas hos oss och bidra till vår kultur. Vi utvecklar verksamheten tillsammans, vilket är en förutsättning för att vi ska nå våra höga ambitioner – att vara Sveriges bästa arbetsplats! På PTS bidrar du till samhällsnytta. Se filmen om vårt uppdrag.

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Utvecklingsledare inom brottsförebyggande arbete

Vi söker dig som vill arbeta med brottsförebyggande samordning och föräldraskapsstöd för minskad kriminalitet bland barn och ungdomar. Värdesätter du en god social arbetsmiljö med gemenskap och meningsfulla sammanhang där du får utvecklas både personligt och professionellt? På Länsstyrelsen välkomnas du till en arbetsplats med god sammanhållning och samhällsviktiga arbetsuppgifter. Som utvecklingsledare erbjuds du kvalificerade arbetsuppgifter med mycket eget ansvar och inflytande. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Västmanland för nuvarande och kommande generationer.   Arbetsuppgifter Som utvecklingsledare bidrar du till utvecklingen av ett kunskaps- och problembaserat lokalt och regionalt brottsförebyggande arbete. Du arbetar med att sprida kunskap, skapa forum för dialog och erfarenhetsutbyte, men också med att ge praktiknära stöd till länets kommuner. Du förväntas utföra arbetet både självständigt och i nära samarbete med en kollega. Ni samverkar och för dialog med aktörer på lokal, regional och nationell nivå.   Om arbetsplatsen Länsstyrelsen arbetar på uppdrag av regeringen med en rad olika frågor inom social hållbarhet. På enheten för social hållbarhet kommer du att arbeta med intressanta och utmanande arbetsuppgifter med stor samhällsnytta. Enheten arbetar med att genomföra regeringens politik inom jämställdhet, integration, mänskliga rättigheter och folkhälsa. Vill du veta mer? Kontakta oss gärna så berättar vi mer.   Kvalifikationer - Akademisk utbildning inom kriminologi, sociologi, statsvetenskap eller annan motsvarande utbildning - Erfarenhet från offentlig förvaltning på kommunal, regional eller nationell nivå - Erfarenhet av processledning och samverkan - Goda kunskaper i att kommunicera på svenska i tal och skrift - Körkort B Det är meriterande med: - Erfarenhet av praktiskt brottsförebyggande arbete - Erfarenhet av arbete med frågor inom social hållbarhet på strategisk nivå  Personliga egenskaper Som person är du prestigelös och har en förmåga att samarbeta och inkludera andra. Ditt arbetssätt kännetecknas av att du är strukturerad och drivande. Du kan hantera komplexa frågor där du behöver analysera komplicerade problem och hitta fungerande lösningar. Du bidrar till en god arbetsmiljö och att arbetsgruppen når sina mål. För att lyckas i rollen behöver du vara kommunikativ och kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och referenser.   Om Länsstyrelsen i Västmanland Länsstyrelsen i Västmanlands län är en spännande, kompetent och trivsam arbetsplats. Få arbetsplatser har en så stor bredd i sin verksamhet. Vi är runt 200 medarbetare som tillsammans utvecklar och jobbar med frågor som är avgörande för samhället. Vi har en samordnande roll i länet och är därför en viktig länk till regering, riksdag och andra myndigheter. Vår vision är ett hållbart Västmanland för nuvarande och kommande generationer. https://www.lansstyrelsen.se/vastmanland/om-oss/jobba-hos-oss.html   Övrigt För att arbeta hos oss måste du dela länsstyrelsens värdering om alla människors lika värde. Hos oss på länsstyrelsen är vissa befattningar placerade i säkerhetsklass. Det kan innebära att en säkerhetsprövning och registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan anställning. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Vid tillsvidareanställning blir du automatiskt krigsplacerad hos oss. https://www.lansstyrelsen.se/4.1e9f682716e44cbf6f52214e.html https://www.lansstyrelsen.se/dataskydd

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Utredare till register för hälso- och sjukvårdspersonal

Om tjänsten Rättsavdelningen svarar för myndighetens regelstyrning inom hälso- och sjukvård och socialtjänst genom att utarbeta föreskrifter och allmänna råd. Avdelningen ansvarar dessutom för registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP-registret) och administrationen kring de frågor som inkommer till registret. Vi söker dig som vill vara med och driva, utveckla och förvalta Socialstyrelsens register över hälso- och sjukvårdspersonal samt genomföra sökningar och legitimationskontroller i registret som efterfrågas av vårdgivare, myndigheter och allmänheten. I rollen ingår många interna och externa kontakter, bl.a. för att ge stöd så att mottagare och deras system kan tillgodogöra sig leveranser av registeruppgifter. Om dig Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är analytisk, resultatinriktad, noggrann samt är bra på att samarbeta. Du behöver också vara självständig och ha en god kommunikativ förmåga. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har • eftergymnasial utbildning inom data- och systemvetenskap om minst 120 högskolepoäng • minst ett par års aktuell yrkeserfarenhet av arbete med register • mångårig erfarenhet av att arbeta med MS Office (Access och Excel) • erfarenhet av kravställning av IT-system • kunskap i SQL-programmering • goda kunskaper i svenska såväl skriftligt som muntligt. Det är meriterande om du har • erfarenhet av API (Application Program Interface) • kunskap om informationssäkerhet • erfarenhet av arbete med administration och utveckling av registerverksamhet • kunskap om hälso- och sjukvårdsfrågor och juridiken som styr området samt hur den används i arbete inom offentlig verksamhet. Bra att veta Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med provanställning i sex månader. Du utgår ifrån kontoret på Västerbroplan i Stockholm, men har möjlighet att arbeta på distans upp till 2 dagar i veckan. Din tjänstetitel blir utredare och din placering är på rättsavdelningen, enheten för rättsinformation och behörighetsupplysning. För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss av urvalsfrågor. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Vi använder oss inte av personligt brev i vårt urvalsarbete, du behöver därför inte bifoga detta. Om du har frågor om tjänsten, kontakta tf. enhetschef Wenche Skoglund på [email protected]. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Paul Henriksson på [email protected]. Facklig företrädare för SACO är Carl-Erik Flodmark [email protected] Facklig företrädare för ST/OFR nås på [email protected] Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00. Har du skyddad identitet? Kontakta angiven personalspecialist ovan. Välkommen med din ansökan senast den 26 maj 2024.

16 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Handläggare till avdelningen för bredbandsstöd

Vill du vara med och främja bredbandsutbyggnaden i Sverige genom att arbeta med ett statligt stödprogram i syfte att uppnå regeringens bredbandsmål? Vill du handlägga inom flera olika processer alla med ett viktigt uppdrag i en föränderlig och komplex miljö? Vi söker nu ett flertal handläggare som vill vara med och göra vår avdelning ännu bättre. PTS har i uppdrag att främja bredbandsutbyggnad i alla delar av landet, i enlighet med regeringens bredbandsstrategi. PTS ska vid hanteringen av stödet verka för en god tillgänglighet till snabbt bredband i hela Sverige, särskilt i mer glest befolkade områden. Avdelningen för bredbandsstöd ansvarar för att ta fram listan över de byggnader som man kan söka stöd för, genomföra utlysning och tilldelning av stödet och att följa upp att stödet används på rätt sätt. Om rollen Som handläggare kommer du att göra bedömningar och ta fram flera olika underlag för beslut om t.ex. tilldelning, utbetalning samt återkrav av stödmedel. I arbetet ingår även att arbeta med uppföljning och kontroll av stödmottagarna och stödprojekten genom att t.ex. granska att krav i beslut efterlevs och genomföra ekonomisk granskning av stödprojekten. Beroende på din erfarenhet kan även ansvar för systemrelaterade moment i vår handläggning ingå. Du kommer också att kunna delta i övrigt arbete på avdelningen, så som utvecklingsarbete och utredningar. Om dig För att lyckas i rollen behöver du ha förmågan att snabbt kunna bilda dig en helhetsförståelseför för att kunna fatta rätt beslut och identifiera när något inte stämmer. Du är noggrann, strukturerat och har ett öga för detaljer. Förutsättningarna för arbetet ändrar sig relativt ofta t.ex. genom ny politisk styrning, för att kunna förhålla sig till det behöver du var flexibel och ha ett lösningsorienterat förhållningssätt. Slutligen bör du trivs med att arbeta självgående och som person är du hjälpsam och tillmötesgående i ditt bemötande. För oss är dina personliga egenskaper viktiga, därför kommer vi lägga stor vikt vid dessa. Vi söker dig som har: • Akademisk examen inom samhällsvetenskap eller annat relevant område. • Några års relevant arbetslivserfarenhet av handläggning från statlig myndighet. • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska. Det är även meriterande om du har: • Erfarenhet av statligt stöd, EU-stöd eller motsvarande. • Erfarenhet av mer kvalificerat arbete i Excel. • Erfarenhet av att arbeta med olika IT-system såsom ärendehanteringssystem, CRM-system. • Erfarenhet av telekombranschen. • Erfarenhet av samordningsansvar. Bra att veta Tjänsten är tillsvidareanställningar med inledande provanställning om sex månader samt ett vikariat på 12 månader med möjlighet till förlängning. Placering i Stockholm med start snarast möjligt enligt överenskommelse.  Som anställd på myndigheten får du del av förmåner såsom lunchförmån, bra semester- och pensionsvillkor. Vår arbetsplats är på Hälsingegatan 38 där du kommer att arbeta i moderna aktivitetsbaserade lokaler, men har även möjlighet att jobba hemifrån upp till 40% om verksamheten tillåter. Vi erbjuder dig en arbetsplats där vi värdesätter god balans mellan arbete och fritid, därför är friskvård en del av arbetet i form utav två friskvårdstimmar i veckan och 5000 kronor i friskvårdbidrag, det finns även en friskvårdsförening som anordnar olika aktiviteter. Här kommer du få ett givande och omväxlande arbete på en myndighet där du kan växa och utvecklas - både personligt och professionellt. Hur ansöker jag? För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss av urvalsfrågor. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Vi önskar att du inte bifogar en bild eller information om personnummer och adress i ditt CV. Tester kan komma att förekomma som en del i rekryteringsprocessen. Har du skyddade uppgifter av något slag ber vi dig kontakta ansvarig HR-specialist. För mer information kontakta enhetschef Josef Ålander på [email protected] eller HR-specialist Jessica Petersson på [email protected]. För kontakt med vår lokala fackliga arbetstagarorganisation maila till [email protected]. Välkommen med din ansökan senast 30 maj. Att arbeta på PTS: Hos oss får du arbeta med ett meningsfullt uppdrag, till nytta för samhället, och tillsammans med cirka 450 kollegor. Vår verksamhet präglas av komplexa frågor och den snabba teknikutvecklingen, vilket gör att du får verka i en innovativ och kreativ miljö. Om du är flexibel, tar initiativ och gillar att samarbeta kommer du att trivas hos oss och bidra till vår kultur. Vi utvecklar verksamheten tillsammans, vilket är en förutsättning för att vi ska nå våra höga ambitioner – att vara Sveriges bästa arbetsplats! På PTS bidrar du till samhällsnytta. Se filmen om vårt uppdrag.

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Utredare för frågor om hälso- och sjukvårdens kompetensförsörjning

Vill du vara en del av Socialstyrelsens arbete med att utveckla stödet till hälso- och sjukvården? Du kommer att jobba med angelägna frågor för hälso- och sjukvården och med frågor som är komplexa och kräver ett helhetsperspektiv. Socialstyrelsen planerar nu att förstärka arbetet om kompetensförsörjning och söker därför nya medarbetare. Om tjänsten Vi söker dig som vill vara en del av det nationella arbetet med att stödja hälso- och sjukvården i frågor om kompetensförsörjning och hälso- och sjukvårdens kapacitet att möta befolkningens behov. Genom arbetet har du möjlighet att bidra och samla kunskap samt generera ny förståelse för några av sjukvårdens mest angelägna frågor, samarbeta med olika aktörer för att utveckla lösningar samt bidra till nytta för patienter, hälso- och sjukvårdens professioner och ledning. Du kommer att tillhöra enheten för tillgänglighet och kompetensförsörjning. Idag består enheten av ca 15 medarbetare. Vi söker nu flera nya utredare till denna enhet. Du kommer vara en del av ett kompetent team som hanterar högaktuella frågor, bland annat utveckling av statistiska analyser, stöd till utveckling av kapacitetsuppbyggnad och systemanalyser, allt i syfte att stödja en ändamålsenlig utveckling av hälso- och sjukvården. Om dig För att trivas i rollen och göra ett bra jobb, ser vi att du har god förmåga att förstå komplexa problem, kan utveckla arbetssätt som är målgruppsanpassade och ge stöd på systemnivå. Du ska också vara strukturerad och kunna göra ett budskap tydligt för andra. Du är bra på att växla mellan olika typer av uppgifter och använda olika arbetsmetoder, till exempel använda statistiska analyser och kombinera dem med kvalitativa analyser, utveckla arbetssätt, samarbeta med aktörer inom och utanför myndigheten. Rollen kan också innebära internationellt arbete. Arbetet kan innebära ändringar och omprioriteringar, vilket innebär att du behöver kunna ställa om utifrån nya förutsättningar. Eftersom du kommer att ha många kontakter både internt och externt krävs det att du är bra på att samarbeta och skapa goda relationer. Samtidigt är det viktigt att du har stark integritet och kan hantera meningsskiljaktigheter i dialog med andra intressenter och kan stå upp för ditt uppdrag. Rollen kräver att du är självgående, tar egna initiativ och eget ansvar och leder det fram till resultat. Du ska vara orädd att ta dig an nya utmaningar av olika svårighetsgrad och stimuleras av komplex problematik där du identifierar möjliga angreppsätt. För denna tjänst kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har • akademisk examen inom samhällsvetenskap såsom till exempel statsvetenskap, ekonomi, organisation och/eller relevant utbildning inom hälso- och sjukvårdens professioner • aktuell, minst två års relevant erfarenhet av utrednings- och analysarbete inom till exempel hälso- och sjukvårdsområdet, högre utbildning och forskning och/eller innovation • erfarenhet av systemanalyser och användning av både kvantitativa och kvalitativa metoder • mycket god vana av rapportskrivning • god erfarenhet av att läsa och tillgodogöra dig vetenskaplig litteratur både på svenska och engelska • mycket god kommunikativ förmåga i svenska, i tal och skrift. Det är meriterande om du har • erfarenhet av att leda projekt • erfarenheter av att göra analyser över komplexa samband samt att ha arbetat med att ge stöd som möjliggör strategisk utveckling. • god förmåga att använda Excel i ditt arbete • erfarenhet av relevant arbete inom offentlig sektor eller annan relevant aktör inom hälso- och sjukvården. Bra att veta Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med provanställning i sex månader. Du utgår från kontoret på Västerbroplan i Stockholm, men har möjlighet att arbeta på distans upp till 2 dagar i veckan. Din tjänstetitel blir utredare och din placering är på avdelningen för utveckling av hälso- och sjukvården på systemnivå och enheten för tillgänglighet och kompetensförsörjning. För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss av urvalsfrågor. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Vi använder oss inte av personligt brev i vårt urvalsmöte, du behöver därför inte bifoga detta. Om du har frågor om tjänsten, kontakta enhetschef Lena Hellberg [email protected]. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Marie Hansson [email protected]. Facklig företrädare för SACO är Carl-Erik Flodmark [email protected]. Facklig företrädare för ST/OFR nås på [email protected]. Samtliga nås på telefonnummer 075-2473000. Har du skyddad identitet? Kontakta angiven personalspecialist ovan. Välkommen med din ansökan senast den 29 maj 2024.

16 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Utredare med fokus att utveckla vården inom kommunal verksamhet

Vill du vara med och förbättra verksamheten inom socialtjänsten eller den kommunala hälso- och sjukvården? Då kan du vara den vi söker. Hos oss får du möjligheten att utveckla socialtjänstens och vårdens hälsodata samt arbetet med den. Därmed kan du också bidra till att öka tryggheten och kvaliteten inom socialtjänsten och vården för alla brukare och patienter.   Om tjänsten Svensk vård och omsorg står inför en mycket intressant och händelserik tid där nya innovativa och digitala lösningar för att effektivisera och förbättra för verksamheterna börjar växa fram. Du kommer att medverka i utvecklingsarbeten inom olika områden, löpande kvalitetssäkring och underhåll av befintliga klassifikationer för funktionstillstånd (ICF), socialtjänstens insatser och aktiviteter (KSI) och hälsorelaterade åtgärder (KVÅ). I rollen ingår att ge stöd till användare av klassifikationerna i olika kontexter inom vård och omsorg med fokus på den kommunala verksamheten. Arbetsuppgifterna består av att stödja och utveckla användningen av klassifikationerna för dokumentation och uppföljning med fokus på kommunal vård och omsorg. Du behöver därför ha ett stort intresse av att arbeta med utveckling och gärna erfarenheter av att använda ICF, KSI och KVÅ i strukturerad dokumentation inom kommunal verksamhet. Du kommer att arbeta med hur klassifikationerna kan användas vid bland annat verksamhetsuppföljning, verksamhetsutveckling och kvalitetsarbete samt för inrapportering till register. Det är bra med erfarenhet från socialtjänsten eller kommunal hälso- och sjukvård. Tjänsten är placerad på enheten för klassifikationer och terminologi som bland annat förvaltar nationella klassifikationer som till exempel KVÅ och KSI. Enheten behöver nu förstärkas med en eller flera kvalificerade utredare som ska arbeta med förvaltning och vidareutveckling samt tillämpning av klassifikationer inom hälso- och sjukvården och socialtjänst. Om dig Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är strukturerad, har ett helhetstänk samt god och tydlig kommunikativ förmåga. Du ska också vara analytisk och problemlösande likväl som initiativtagande, utåtriktad och samarbetsinriktad. Rollen kräver att du är ansvarstagande, saklig och handlingskraftig i ditt arbete. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.  Vi söker dig som har • akademisk examen, gärna socionom eller arbetsterapeut eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer som relevant • aktuell och flerårig erfarenhet av arbete som socionom eller arbetsterapeut eller annat arbete som arbetsgivaren bedömer som relevant • god kunskap om strukturerad dokumentation i socialtjänsten och/eller kommunal hälso- och sjukvård • erfarenhet av verksamhetsutveckling • god kunskap om klassifikationssystemen ICF, KSI eller KVÅ • god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska Det är meriterande om du har • arbetat som socialt ansvarig samordnare (SAS) eller medicinskt ansvarig för rehabilitering (MAR) • god erfarenhet av utvecklingsarbete inom kommun med klassificering, strukturerad dokumentation, uppföljning, kvalitetsarbete eller liknande • erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning Bra att veta Vi söker nu en eller flera utredare. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med provanställning i sex månader. Du utgår ifrån kontoret på Västerbroplan i Stockholm, men har möjlighet att arbeta på distans upp till 2 dagar i veckan. Din tjänstetitel blir utredare och din placering är på avdelningen för utveckling av hälso- och sjukvården på systemnivå och enheten för klassifikationer och terminologi. För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss av urvalsfrågor. Vi be dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt, så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Vi använder oss inte av personligt brev i vårt urvalsarbete, du behöver därför inte bifoga detta. Om du har frågor om tjänsten, kontakta enhetschef Magdalena Fresk [email protected]. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Marie Hansson [email protected]. Facklig företrädare för SACO är Carl-Erik Flodmark [email protected] Facklig företrädare för ST/OFR nås på [email protected]. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00. Har du skyddad identitet? Kontakta angiven personalspecialist ovan. Välkommen med din ansökan senast den 21 maj 2024!

16 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Samordnare skola och vuxenutbildning Kommunförbundet Jämtland/Härjedalen

Kommunförbundet Jämtland/Härjedalen Vi är ett nystartat förbund som jobbar för alla kommuner i länets bästa. Förbundet drivs som en förening och har en styrelse bestående av politiker från länets alla kommuner. Förbundet sätter stor vikt vid att finnas i kommuner i hela länet, därför ser vi gärna att du bor i vilken kommun som helst i Jämtland/Härjedalen.  Förbundet är i en uppbyggnadsfas. Just nu finns en chef och fyra medarbetare på plats och vi kommer stärka teamet med ytterligare några medarbetare under 2024.  Förbundet kommer jobba med samverkan och utveckling inom bland annat följande områden: Näringsliv, arbetsmarknad, besöksnäring, påverkansarbete (EU-frågor), socialtjänst, kommunal hälso- och sjukvård, samhällsutveckling och kompetensförsörjning.  Härjedalens kommun HR-avdelning är stödfunktion vid rekryteringen till Kommunförbundet Jämtland Härjedalen. Din ansökan och andra handlingar du skickar in blir allmänna handlingar. Vi är ett nystartat förbund som jobbar för alla kommuner i länets bästa. Förbundet drivs som en förening och har en styrelse bestående av politiker från länets alla kommuner. Förbundet sätter stor vikt vid att finnas i kommuner i hela länet, därför ser vi gärna att du bor i vilken kommun som helst i Jämtland/Härjedalen. Kommunförbundet Jämtland Härjedalen är en distansoberoende arbetsgivare där vi är hembaserade men reser i hela länet som tjänsten kräver. Vi har också ett litet kontor på campus i Östersund där vi ses ibland. Arbetsuppgifter Att skolor och utbildningar håller hög kvalitet och är ändamålsenliga är en grundförutsättning för att både medborgare och samhällen i vårt län ska utvecklas. Nu kraftsamlar kommunerna i länet ytterligare för att gemensamt arbeta mer effektivt inom det här området. Till Kommunförbundet Jämtland Härjedalen söker vi därför nu en samordnare för frågor som rör skola och vuxenutbildning. I arbetsuppgifterna ingår att samordna länets kommuners planering och dimensionering av vuxenutbildning och Lärcentrum samt samordna framtagande och uppföljning av gemensamma samverkansavtal och rutiner inom området skola och vuxenutbildning. Tillsammans med förbundets strateg för utbildningsfrågor kommer du arbeta fram strukturer för samverkan inom länet gällande utbildningsfrågor i stort. I uppdraget ingår också: .Kommunikations- och administrativa uppgifter som stödjer kommunernas arbete samt att bistå i arbetet med att hantera, fördela, följa upp och redovisa statsbidrag och projektmedel .Omvärldsbevakning för området   .Kontakt med regionala och nationella aktörer på området     Kvalifikationer Vi söker dig som har: .Minst fem års erfarenhet av kommunala skolfrågor, gärna av flera skolformer och undervisning i livets alla skeden .Adekvat utbildning på högskola eller universitet, gärna lärar- och/eller rektorsutbildning .Mycket god kommunikationsförmåga både i tal och skrift .God administrativ förmåga och du är noggrann med detaljer .Förståelse och respekt för att arbeta i och med politiskt styrda organisationer .Goda kontaktnät inom skola/utbildning i länet .Intresse och engagemang för frågorna, omvärldsbevakar kontinuerligt och tillämpar analytisk förmåga för att se lösningar och utvecklingspotential för vårt län Det är meriterande om du har arbetat på ledande positioner. Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet där vi främst söker dig som: .Är självgående och strukturerar och organiserar arbetet på ett effektivt sätt och har lätt för att se helheter .Är lyhörd och har lätt för att skapa relationer, du strävar alltid efter att ge ett gott bemötande och värdskap .Har förmåga att diplomatiskt både utmana och stödja beroende på situation och med utgångspunkt i verksamhetens mål Vi erbjuder I rollen som Samordnare erbjuds du ett utvecklande uppdrag i en helt ny verksamhet. Här finns en unik möjlighet att vara med i ett kommunövergripande samarbete för länets framgång, något som öppnar upp för både nya kontaktytor och värdefull erfarenhet. Kontaktinformation Martin Söderström, Förbundschef Kommunförbundet Jämtland Härjedalen, 076-3145493, [email protected] Malin Elmerstig, Strateg utbildningsfrågor,  076-1098557 , [email protected] Arbetsplats STUDENTPLAN 5 831 40 Östersund

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024