Hotellreceptionist

Sök bland 133 lediga jobb som Hotellreceptionist och börja ditt nya yrkesliv idag!

Receptionist Lindholmen

Vi letar efter en ny kollega till vårt Visitors Centre på Lindholmen Energi och glädje smittar av sig! Vi vill att du smittar oss och våra gäster! Vi finns på ett flertal ställen i stan, tex. Chalmers Campus Johanneberg, Lindholmen Science Park och på Universeum. Totalt sett driver vi 24 restaurangenheter, en butik, två av Göteborgs största konferensanläggningar, företagsreceptioner samt cateringverksamhet. Vi ägs av Chalmers Studentkår och serverar dem smidig service, ett brett utbud och förmånliga priser på campus under studietiden. Den vinst vi genererar går tillbaka till våra ägare, studenterna! Vi vill jobba med hållbarhet i alla led; ledarskap, en hållbar arbetsmiljö och en hållbar miljöpåverkan. Vi vill därför att alla som jobbar hos oss ska tycka att det är lika viktigt. Vi söker dig som kan känna igen dig och bli nyfiken på vad våra kärnvärden har för betydelse för oss; Pålitlig, Personlig och Passionerad. Har vi väckt din nyfikenhet? Vi är nyfikna på dig. Arbetsuppgifter Tjänsten innebär många bollar i luften samtidigt och vi söker en person som utsöndrar positiv energi som smittar av sig på sin omgivning. Du, tillsammans med dina kollegor blir vårt ansikte utåt. Du kommer att arbeta med att ta emot besökare till de företagen som sitter i byggnaden, gäster som bara är på genomfart och också studenter till viss del, svara på inkommande samtal, posthantering, paketmottagning, nyckelhantering och besöksregistrering. Du kommer även att arbeta med merförsäljning av tjänster, kassahantering, fakturering, administration samt uppdatering av hemsidan. Det är alltså en hel del olika arbetsuppgifter så med andra ord är ena dagen inte den andra lik och detta är en roll som kräver mycket samarbete kollegor emellan men också en trygghet i sig själv för att ta egna beslut. Arbetstiderna kommer fördelas måndag-torsdag mellan tiderna 07:30-17:00.   Tjänsten är en särskild visstidsanställning med start 2024-08-12 men vi ser gärna att det finns möjlighet för upplärning och uppstart redan i juni månad på enstaka dagar. Kvalifikationer Du får energi av att jobba med människor och du ger energi när du är bland människor.  Du har förståelse för att du är en del av helhet och därför är oerhört viktig för dina kollegor och våra gäster. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av arbete i reception eller i en roll med liknande arbetsuppgifter men vi går till stor del även på personlighet och inställning. Arbetet kräver att du kan ta självständiga beslut, därför vill vi att du är handlingskraftig och lösningsorienterad. Andra egenskaper som värdesätts är flexibilitet och kreativitet. Ansök via senast 2024-06-14. Intervjuer sker löpande vilket kan innebära att tjänsten tillsätts innan ansökningstiden har gått ut så vänta inte med din ansökan! Anställningsform 75% särskild visstidsanställning, kollektivanställd Lön Enligt överenskommelse Tillträde Enligt överenskommelse Kontaktpersoner För frågor om tjänsten, kontakta Veronica Strandberg på mail; [email protected]         Besök gärna vår hemsida http://www.chalmerskonferens.se för mer information om oss. Vi ser fram emot att höra från dig!

16 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Receptionist sökes till Forenom i Kista

Forenom söker Receptionist till vårt fina lägenhetshotell i Kista! Forenom är en utpräglad entreprenörsorganisation där glädje, kreativitet och hårt arbete står i fokus. Vi söker dig som vill vara med och ta Forenom till nya höjder. Stark organisk tillväxt och öppnande av nya kontor har gjort Forenom till den ledande leverantören av möblerade lägenheter i Europa. Vi hyr ut tillfälliga boenden till företag och privatpersoner. Vi växer kraftigt och kan idag erbjuda ca 8500 företagslägenheter i Europa till över 4000 företagskunder i Finland, Sverige, Danmark, Norge och Tyskland. Vi är ett team av passionerade, kreativa och engagerade människor som inte räds hårt arbete. Träffa oss här: https://www.youtube.com/watch?v=Ab001XY7MwQ Våra kärnvärden representerar kurage, 100-procentigt öppet sinne och det faktum att vi åstadkommer mer tillsammans. Vi anser att vi är bättre tillsammans och att vi inspirerar varandra till att uppnå det bästa möjliga. Nu söker vi dig som vill vara en del av vårt härliga Team i Kista i Stockholm. Som receptionist är du vårt ansikte utåt i vår reception där du träffar både våra företagsgäster och våra privatgäster. Du älskar att leverera service på hög nivå och skapa en härlig atmosfär i vårt hotell. Du behöver ha ett öga för detaljer, vara flexibel och inte vara rädd för att ta i när det behövs. I arbetsuppgifterna ingår in-och utcheckning, ankomstkontroll av våra bokningar och rum, städning av allmänna utrymmen, enklare underhållsarbete, merförsäljning samt enklare administration. Som person är du glad, serviceinriktad och en riktig lagspelare men har inga problem med att jobba självständigt. Ingen dag är den andra lik med många olika typer av uppdrag, det är därför viktigt att du är en god kommunikatör, stresstålig och van att ha många bollar i luften. För att trivas hos oss är det viktigt att du delar våra värdeord: “The brave do”, “Together is better” and “100% open minded” Eftersom du kommer att kommunicera både via tal och skrift med våra gäster som kommer från hela världen, skriver och pratar du svenska och engelska obehindrat. För denna roll krävs erfarenhet från arbete i olika hotellsystem. Du arbetar på ett rullande schema där kvällar och helger förekommer. Tjänsten är en heltidstjänst. Kollektivavtal finns med HRF & Unionen. Låter detta som ett jobb för dig, skicka in din ansökan med CV till [email protected] så återkommer vi till dig. Märk gärna din ansökan med ”receptionist Kista” Rekrytering sker löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan omgående.

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Receptionist Scandic Arlandastad, deltid 60%

Nu söker vi en Receptionist till Scandic Arlandastad. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Du agerar värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad är innebär rollen? Du som arbetar i receptionen är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Ser till att gästens önskemål uppfylls. Du har alltid ett leende på läpparna och en kreativ lösning i bakfickan. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. Din arbetsplats är vår lobby. För det är där du möter flest gäster. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete, säkerhetsarbete och arbete med försäljning. Arbetet i receptionen innebär att checka in och ut hotellets gäster, hälsa välkommen och ge gästen den information den behöver om sin vistelse. Du hanterar bokningar i systemet Opera Cloud och hanterar administrativa uppgifter runt gäster och säkerhet. Allt arbete sker med gästnöjdhet och försäljning i fokus. Hotellet har öppet dygnet runt och det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i skift (förmiddagar, eftermiddagar och helger). Vem är du? För att passa i rollen tror vi att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap. Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Information om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Ps. på vår hemsida kan du läsa mer om vår kultur, vad tjänsten innebär och om våra förmåner! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

15 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Receptionist Scandic Arlandastad, deltid 85%

Nu söker vi en Nattreceptionist till Scandic Arlandastad. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Du agerar värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad är innebär rollen? Du som arbetar i receptionen är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Ser till att gästens önskemål uppfylls. Du har alltid ett leende på läpparna och en kreativ lösning i bakfickan. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. Din arbetsplats är vår lobby. För det är där du möter flest gäster. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete, säkerhetsarbete och arbete med försäljning. Arbetet i receptionen innebär att checka in och ut hotellets gäster, hälsa välkommen och ge gästen den information den behöver om sin vistelse. Du hanterar bokningar i systemet Opera Cloud och hanterar administrativa uppgifter runt gäster och säkerhet. Allt arbete sker med gästnöjdhet och försäljning i fokus. Hotellet har öppet dygnet runt och det är därför viktigt att du kan jobba just nätter och även under helger. För att passa i rollen tror vi att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap. Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Information om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Ps. på vår hemsida kan du läsa mer om vår kultur, vad tjänsten innebär och om våra förmåner! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

15 maj 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
NATT Receptionist Scandic Växjö deltid

Ett par svängar in från E4:an ligger Scandic Växjö- mitt emot stadens största shoppingcenter och några minuters promenad från Arena Staden. Här kan våra gäster simma i inomhuspoolen, äta en god middag i Köksbaren eller ta en drink i vår lobbybar. Vi lägger stor vikt vid ett personligt, trevligt och välkomnande bemötande- mot våra gäster så klart men också mot varandra. Våra utvecklingsmöjligheter på hotellet sträcker sig längre än över avdelningsgränserna. Vi är ett stort gäng med snabba steg som är måna om att inspirera varandra så att alla ska trivas med sitt arbete på vårt spännande hotell. Nu söker vi en Nattreceptionist till Scandic Växjö. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Du agerar värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad är innebär rollen? Du som arbetar i receptionen är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Ser till att gästens önskemål uppfylls. Du har alltid ett leende på läpparna och en kreativ lösning i bakfickan. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. Din arbetsplats är vår lobby. För det är där du möter flest gäster. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete, säkerhetsarbete och arbete med försäljning. Arbetet i receptionen innebär att checka in och ut hotellets gäster, hälsa välkommen och ge gästen den information den behöver om sin vistelse. Du hanterar bokningar i systemet Opera Cloud och hanterar administrativa uppgifter runt gäster och säkerhet. Allt arbete sker med gästnöjdhet och försäljning i fokus. Som nattreceptionist hos oss är du ansvarig för gästservicen samt hotellets och gästers säkerhet under nattetid. I dina arbetsuppgifteringår bl a: - Checka in de sista gästerna - Barservering (Vår receptionsbar stänger kl. 01) - Nattkörning (Byta affärsdatum i vårt bokningssystem Opera Cloud) - Förbereda frukostboxar för de som vill ha tidig frukost. - Checka ut tidiga utcheck - Svara i telefon och mail under natten samt andra administriella uppgifter. - Hantera och finna lösningar på gästers feedback och klagomål under natten. - Skriva nattrapport - Viss lobbystädning Hotellet har öppet dygnet runt och årets alla dagar. Vem är du? För att passa i rollen tror vi att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap. Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Information om tjänsten Ett perfekt jobb till dig som söker ett sommarjobb. Tjänsten är en visstidsanställning på deltid. Och du måste vara över 20 år pga vårt alkoholtillstånd. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Ps. på vår hemsida kan du läsa mer om vår kultur, vad tjänsten innebär och om våra förmåner! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

15 maj 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Receptionist till First Camp

På First Camp City-Strömstad erbjuder vi en arbetsplats på härliga bäst-kusten, beläget bara ett stenkast från Strömstad centrum. Tillsammans med dina kollegor i receptionen, städet och butiken bidrar du till våra gästers campinglycka och gemenskap. Receptionist till First Camp  Vill du bidra till att skapa minnesvärda upplevelser för våra gäster på deras semester? Våra receptionister på First Camp har en ovärderlig roll, är ofta den första som gästen möter och som ger alla besökare ett varmt välkomnade och hjälper och guidar genom besöket hos oss. Vilka är First Camp?  Vi vill bli världens ledande campingkedja! För att uppnå detta behöver vi såklart världens bästa receptionister - professionella, vänliga och som skapar glädje i mötet med kollegor och våra gäster. Kanske är det du?  Vad innebär rollen?   Som receptionist representerar du First Camp och är vår frontfigur. Du hanterar allt från reception och butiksarbete till in- och utcheckningar, information och service till gäster, bokningshantering och försäljning av varor i butiken. Även om dina huvudsakliga uppgifter kretsar kring reception och butik bör du vara redo att hoppa in och stötta andra områden vid behov. First Camp utgår alltid från gästernas behov, och tillsammans tacklar vi de utmaningar som dyker upp.   Vem söker vi?    För att vara den perfekta matchen för rollen tror vi att du har erfarenhet av att arbeta inom service och kundbemötande, gärna inom reception. Relevant utbildning är en bonus.   Rollen kräver att du är strukturerad och organiserad samt har förståelse för våra gästers unika behov. Som receptionist trivs du i en dynamisk miljö och närmar dig alla med en välkomnande attityd, trots ibland hektisk arbetsbelastning. Du har nära till skratt, har humor och ser teamet före jaget. Du uppskattar att bjuda på dig själv.  Vi förväntar oss att du behärskar både svenska och engelska flytande för att göra kommunikationen smidig när du interagerar med våra internationella gäster.  Vad Erbjuder Vi?  På First Camp har många börjat i din position och sedan klättrat inom företaget. Du kommer att få möjlighet att utvecklas, lära dig nya saker och träffa människor från hela världen. Våra gemensamma värderingar styr våra dagliga handlingar:  We Care: Vi bryr oss om varandra, våra gäster och naturen.  We Have Fun: Vi har kul på jobbet och har ett glatt sinne både internt och när vi möter våra gäster.  We Simplify: Vi strävar alltid efter att göra vårt arbete enklare.  We Deliver Results: Allt vi gör ska ge resultat för oss, våra ägare och våra gäster.  Vi erbjuder en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling och med kollegor som arbetar och har roligt tillsammans, lär av varandra Tillsammans vill vi fortsätta att utvecklas och växa med fler stjärnor som vill vara med och bygga vår framtid. Villkor:  Vi rekryterar medarbetare till vår sommarsäsong. Omfattningen av tjänsterna varierar, men du kommer att garanteras mellan 20-40 timmar per vecka. Arbetstiderna varierar, inklusive tidiga morgnar, kvällar och helger. Lönen följer hotell- och restaurangfackets kollektivavtal.  Ansökan  Vi genomför urval och intervjuer löpande.  Detta kan vara början på något fantastiskt. Välkommen med din ansökan redan idag! First Camp är Skandinaviens ledande campingkoncern med totalt 70 destinationer i Sverige, Danmark och Norge. Vi är inne i en spännande tillväxtfas och har genom organisk tillväxt och ett stort antal förvärv gått från drygt 100 MSEK i omsättning 2016 till nu över 1 000 MSEK ett normalår. Vi är ett stort team med över 1500 medarbetare som brinner för våra gästers upplevelser och som strävar mot att bygga världens ledande campingkedja.

15 maj 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
⭐️ Receptionist Stockholm - Heltid/Extra med bra lön.⭐️

JOBBA SOM KONSULT - PÅ DINA VILLKOR På FRAM tycker vi att du som jobbar i branschen förtjänar en bättre och roligare arbetsplats och en arbetsgivare som verkligen bryr sig om dig. Där du får möjligheten att utvecklas, både personligt och yrkesmässigt och där gemenskap, yrkesstolthet, high-fives, personalfester och god stämning är drivkraften. Låter det bra? Vi tänkte väl det. Välkommen till FRAM VILKA ÄRFRAM BEMANNING? På FRAM är vi helt övertygande om att arbeta på hotell ochrestaurang är ett av världens roligaste jobb. Energin, kollegorna och gästerna. Att få jobba med mat och dryck tycker vi slår slöa kontorsarbeten och gråa administrativa jobb i alla avseenden. Att räkna ner tiden tills vi slutar är det få Frammare som känner igen sig i. Vi är ett personligt bemanningsföretag som arbetar med hotell- och restaurangbranschen och ser på företag och personal lite annorlunda. Vi älskar våra medarbetare och på riktigtbrinner för branschen. Självklart är vi ettauktoriserat bemanningsföretag,medlemmar i Visita och anslutna till kollektivavtal. Vi har framgångsrikt tagit över stora delar av marknaden i Göteborg, Malmö och nu har FRAM etablerat sig här i Stockholm på riktigt med ruttade kollegor som kan branschen i alla avseenden. Vi satsar stenhårt,tar inga fångar ochhar för avsikt att bli den i särklass bästa arbetsgivaren för oss branschfolk inom hotell- och restaurangbranschen. FRAM väljer vilka vi jobbar med. Våra kunder är allt från schyssta kvarterkrogar, ledande hotellkedjor, företagsrestauranger och mötesanläggningardär gemensamma nämnaren är att det är reko arbetsplaster med schysst nivå och god stämning. Vi söker dig som vill vara en jäkla viktig pusselbit för gulduppdrag med oss och joinar du FRAM snart så kan du iskallt räkna med en plats i innersta kretsen,fastanställning (om du vill) med toppenpröjs där vi på FRAM, helt och hållet, anpassar oss efter dig (inget bullshit). VEM ÄR DU? FRAM söker dig som som är hel och ren,har några år under bältet som bakom receptionsdiskenoch har lite koll på det mesta.Du behöver vara någorlunda ruttad men inte nödvändigtvis jobbat på 5-stärnigt hotell dock skadin skjorta ska vara struken och du vet vad som gäller. Du behöver inte kunna spå framtidenmen du ska kunna veta vadsedvanliga receptionsuppgifter är. Du är en klippa på sälja uppgraderingar, har stenkoll på ankomstlistor och vet hur gästerna känner sig välkomnade och sedda. Du skäms inte heller för att hugga i där det behövs. Du är sådär lagom social som bara du är,kan tugget och genuint gillar ditt yrke. Har du jobbat inom konferens eller möte, är redo att ta steget att jobba i reception på välmående företagså har du en språngbräde för en framtida karriär även här. FRAM ERBJUDER! Låt oss skippa skitsnacket. Hos oss får du bra lön och joinar du oss på FRAM så kommer du, ditt välbefinnande alltid först och främst och vi kommer alltid att hålla din rygg. Extra eller tillsvidareanställning med provanställning om du hellre vill det. Inget tjafs. Vi lovar dig ärlighet och att inte bråka om sånt som är självklart. Betalda resor till och från jobbet vid längre resor. Jobba när du vill, som du vill. Utbildning inom mat, dryck och service. Busskort. Gymkort. Arbetskläder. FLEXIBEL LÖN. Vierbjuder våra anställda flexibel lön genom appen Cappy. En förmån som ger dig koll på hur mycket du jobbat, tjänat med möjlighet att ta ut din intjänade lön när som helst mellan lönedagarna. Din lön, du bestämmer. Bra va?ANSÖKAN. Du har bergis ett gäng frågor! Skicka in en ansökan så lovar vi att vi återkommer inom en arbetsdag.I denna här rekryteringen lägger vi stor vikt på personlig lämplighet och intervjuer sker löpande. Start: Snarast möjligt i maj. Lön: Bra! Övriga villkor enligt rådande kollektivavtal. Sökord: servis, matsal, servitör, restaurang, hotell, biträde, restaurangbiträde, bartender, hovmästare, a la carté, lunchrestaurang, konferens, service, runner, reception.

15 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Barception crew 20% varannan helg

We’re Comfort Hotel® – a hotel chain that promises to give our guests what they need, and skip the unnecessary. We have great locations, urban design and we’re offering selected services, but the service we give is great. We aim to be Easy on the wallet, have Easy access, be Easy to enjoy and last but definitely not least – be Easy on the planet. Comfort Hotel® is part of Strawberry. Comfort Hotel® är en hotellkedja som lovar att ge våra gäster det de behöver, men vi skippar det onödiga. Och på Comfort Hotel Västerås införlivar vi allt som är viktigt för oss - miljöfokus, perfekt läge, sociala ytor att trivas på. Allt till en blygsam prislapp. Vi har ambitionen att bli stans skönaste hotell. Ytorna är designade för att ge utrymme för mer än bara hotellboende. Här vill vi samla entreprenörer, startups, frilansare, gäster och locals. Hotellet ligger ett par stenkast från Västerås tågstation och har 149 hotellrum. Vi har gym, laundromat för de gäster som vill göra sina smutsiga kläder rena, och sist men inte minst en Barception. Hotellets hub där gäster kan checka in, hänga i baren och beställa något att äta. Och vi behöver en fantastisk medarbetare i vår barception på 20% varannan helg schemlagt. Är det du? Arbetstiderna kommer som sagt att vara förlagda på varannan helg, förmiddagar och eftermiddagar. Du är en glädjespridare med ett skratt som smittar. Och på tal om att smitta - det är precis det din energi gör. Du har en skön stil, du är proffsig på ett avslappnat sätt och en talang på att socialisera och ge service. Du är pålitlig och tar fullt ansvar för att nå resultat. Du är den dina vänner ringer, vare sig det handlar om ett nödfall eller om hen behöver tips på var de ska ta sin tinderdejt på middag. Det spelar ingen roll vad du har gjort innan - Arbetsuppgifterna kommer du lära dig här men det såklart en fördel om man har någon slags erfarenhet inom service sedan innan. Vi tänker att du pluggar eller ska börja plugga under hösten och vill jobba hos oss under den tiden. Vi söker dig som är; Positiv Ansvarstagande "Jag löser det" mentalitet Serviceminded Ordning & reda Nyfiken Taggad på utmaningar Du utstrålar självsäkerhet och glädje! Hur du agerar privat: Kommer någon fram till dig på stan för att fråga om vägen ska du vilja hjälpa personen och blir nöjd & glad av det, Ser du någon som skräpar ner i naturen säger du till på en vänligt sätt, Småprata med kassörskan på affären är ett måste. Du kommer att utveckla dina peopleskills Du kommer ha glada & genuina kollegor Du får lön enligt avtal och kollektivavtal HRF Minimum ålder 20 fyllda år på grund av att arbetet innehåller alkoholservering.

14 maj 2024
Sista ansökan:
1 augusti 2024
⭐️ Reception Sthlm - Heltid med bra lön.⭐️

JOBBA SOM KONSULT - PÅ DINA VILLKOR På FRAM tycker vi att du som jobbar i branschen förtjänar en bättre och roligare arbetsplats och en arbetsgivare som verkligen bryr sig om dig. Där du får möjligheten att utvecklas, både personligt och yrkesmässigt och där gemenskap, yrkesstolthet, high-fives, personalfester och god stämning är drivkraften. Låter det bra? Vi tänkte väl det. Välkommen till FRAM VILKA ÄRFRAM BEMANNING? På FRAM är vi helt övertygande om att arbeta på hotell ochrestaurang är ett av världens roligaste jobb. Energin, kollegorna och gästerna. Att få jobba med mat och dryck tycker vi slår slöa kontorsarbeten och gråa administrativa jobb i alla avseenden. Att räkna ner tiden tills vi slutar är det få Frammare som känner igen sig i. Vi är ett personligt bemanningsföretag som arbetar med hotell- och restaurangbranschen och ser på företag och personal lite annorlunda. Vi älskar våra medarbetare och på riktigtbrinner för branschen. Självklart är vi ettauktoriserat bemanningsföretag,medlemmar i Visita och anslutna till kollektivavtal. Vi har framgångsrikt tagit över stora delar av marknaden i Göteborg, Malmö och nu har FRAM etablerat sig här i Stockholm på riktigt med ruttade kollegor som kan branschen i alla avseenden. Vi satsar stenhårt,tar inga fångar ochhar för avsikt att bli den i särklass bästa arbetsgivaren för oss branschfolk inom hotell- och restaurangbranschen. FRAM väljer vilka vi jobbar med. Våra kunder är allt från schyssta kvarterkrogar, ledande hotellkedjor, företagsrestauranger och mötesanläggningardär gemensamma nämnaren är att det är reko arbetsplaster med schysst nivå och god stämning. Vi söker dig som vill vara en jäkla viktig pusselbit för gulduppdrag med oss och joinar du FRAM snart så kan du iskallt räkna med en plats i innersta kretsen,fastanställning (om du vill) med toppenpröjs där vi på FRAM, helt och hållet, anpassar oss efter dig (inget bullshit). VEM ÄR DU? FRAM söker dig som som är hel och ren,har några år under bältet som bakom receptionsdiskenoch har lite koll på det mesta.Du behöver vara någorlunda ruttad men inte nödvändigtvis jobbat på 5-stärnigt hotell dock skadin skjorta ska vara struken och du vet vad som gäller. Du behöver inte kunna spå framtidenmen du ska kunna veta vadsedvanliga receptionsuppgifter är. Du är en klippa på sälja uppgraderingar, har stenkoll på ankomstlistor och vet hur gästerna känner sig välkomnade och sedda. Du skäms inte heller för att hugga i där det behövs. Du är sådär lagom social som bara du är,kan tugget och genuint gillar ditt yrke. Har du jobbat inom konferens eller möte, är redo att ta steget att jobba i reception på välmående företagså har du en språngbräde för en framtida karriär även här. FRAM ERBJUDER! Låt oss skippa skitsnacket. Hos oss får du bra lön och joinar du oss på FRAM så kommer du, ditt välbefinnande alltid först och främst och vi kommer alltid att hålla din rygg. Extra eller tillsvidareanställning med provanställning om du hellre vill det. Inget tjafs. Vi lovar dig ärlighet och att inte bråka om sånt som är självklart. Betalda resor till och från jobbet vid längre resor. Jobba när du vill, som du vill. Utbildning inom mat, dryck och service. Busskort. Gymkort. Arbetskläder. FLEXIBEL LÖN. Vierbjuder våra anställda flexibel lön genom appen Cappy. En förmån som ger dig koll på hur mycket du jobbat, tjänat med möjlighet att ta ut din intjänade lön när som helst mellan lönedagarna. Din lön, du bestämmer. Bra va?ANSÖKAN. Du har bergis ett gäng frågor! Skicka in en ansökan så lovar vi att vi återkommer inom en arbetsdag.I denna här rekryteringen lägger vi stor vikt på personlig lämplighet och intervjuer sker löpande. Start: Snarast möjligt i maj. Lön: Bra! Övriga villkor enligt rådande kollektivavtal. Sökord: servis, matsal, servitör, restaurang, hotell, biträde, restaurangbiträde, bartender, hovmästare, a la carté, lunchrestaurang, konferens, service, runner, reception.

14 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Hotell- och Spareceptionist på Smådalarö Gård Hotell & Spa

Vill du jobba tillsammans med oss på ett av Sveriges största hotelldestinationer i Stockholms vackra skärgård? På Smådalarö Gård Hotell & Spa njuter du av en bekymmersfri tillvaro, oavsett om du längtar efter avkoppling eller en stund av inre ro erbjuder vi noga utvalda upplevelser som möter dina önskemål på ett varmt och personligt sätt Om rollen Drömmer du om en spännande karriär i hotellbranschen? Då kan rollen som Hotell- och Spareceptionist på Smådalarö Gård Hotell & Spa vara något för dig! Som en viktig del av vårt team kommer du att vara ansiktet utåt för våra gäster och se till att deras vistelse blir minnesvärd. Dina arbetsuppgifter inkluderar inte bara incheckning och utcheckning av gäster, utan också att guida dem genom våra olika faciliteter och hjälpa dem att få ut det mesta av sin vistelse hos oss. Du kommer även att ha möjlighet att arbeta med merförsäljning från vår bar och shop, samt ta hand om bokningar för våra olika tjänster och aktiviteter. Din profil Vi letar efter dig som har 2-5 års erfarenhet inom hotellreception eller liknande serviceyrken och som brinner för att leverera världsklassig service. Det är avgörande att du har goda kunskaper i bokningssystem som BRP, WR, Spectra med mera. Vi behöver en ansvarsfull, lösningsorienterad och extremt serviceinriktad person som ser varje interaktion som en möjlighet att skapa magi för våra gäster. Du är en lagspelare som älskar att identifiera möjligheter och agera snabbt i olika situationer med fokus på ordning och reda. I rollen har du befogenhet att göra varje gästupplevelse speciell genom att säkerställa deras välkomnande och glädje. Din entusiasm och engagemang för att uppfylla SABIS vision och kundlöfte är av stor vikt. Arbetsdagen är varierad och flexibel, och inkluderar arbete på vardagar, kvällar, helger och under storhelger. Kom och bli en del av vårt fantastiska team och skapa minnesvärda upplevelser för våra gäster varje dag! Vi erbjuder dig · En arbetsplats med flexibla arbetstider och ett gott samarbete · Ett värderingsstyrt företag där vi aktivt arbetar med ledarskap på alla nivåer · Möjlighet till personlig utveckling genom utbildningar och möjlighet att byta tjänst inom företaget · En trygg arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner för alla anställda · Vi erbjuder våra tillsvidareanställda subventionerad massage på arbetsplatsen varannan vecka och förmånliga rabatter på våra hotelldestinationer. Ansökan Tjänsten är på heltid (40 timmar/vecka) och är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vårSpa Chef, Sabine Itze på [email protected] Välkommen med din ansökan! Besök gärna vår hemsida www.sabis.se för att läsa mer om oss!

14 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024