Internationell säljare/Exportsäljare

Sök bland 36 lediga jobb som Internationell säljare/Exportsäljare och börja ditt nya yrkesliv idag!

B2B SÄLJARE PÅ ENGELSKA

NMS Tuning i Kalmar söker nu ytterliggare nya medarbetare för våran expansion. Arbetsuppgifterna innebär att kontakta verkstäder, både "Kalla" samtal men även lite varmare samtal där ägare av verkstäder har skickat in en förfrågan om mer information att gå med i vårt nätverk. Vi söker DIG som är motiverad till att nå nya nivåer och kunna skapa en riktigt bra kariärr inom försäljning samt är envis att lyckas PÅ RIKTIGT! Har du det ovannämnda så kan du komma hur långt som helst inom detta yrket! Arbetstiderna är flexibla och kan variera efter överenskommelse. Men tjänsten vi söker är heltid 40h/v. Vi söker 1-2 säljare.Du kommer att arbeta tillsammans med våra andra säljare och i nära kontakt med VD för företaget för att allt ska glida på så smidigt som möjligt. Betald utbildning fås på plats vid start. Tjänsten innebär en fast månadslön + väldigt bra provisioner. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Exportsäljare

Är du en lösningsfokuserad person som vill arbeta med både teknik och att bygga goda kundrelationer? Hos oss får du möjligheten att utmana dig själv, utvecklas professionellt och bli en del av ett team som drivs av innovation och framåtanda. Låter det som något för dig? Tveka inte, ansök redan idag och ta steget mot en spännande karriär! Som Exportsäljare inom marina applikationer på Somas får du ett arbete som är utmanande och intressant. Din övergripande uppgift är att utveckla och driva affärer inom det marina segmentet, med inriktning mot Europa och Asien. Export-teamet du ingår i har ansvar för olika marknader, där du ansvarar för ett antal marknader från kundkontakt till avtal. Försäljningen sker både via distributörer och direkt till slutkunder beroende på marknad. Dessutom får du chansen att representera Somas på internationella mässor, där du tillsammans med dina kollegor deltar. Tjänsten innefattar ca 40-50 resdagar per år. Tjänsten är baserad i Säffle med möjlighet att arbeta från vårt kontor i Karlstad. Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av industriell försäljning och sinne för affärer. Du har vana av att bygga långsiktiga affärsrelationer och är en social och målinriktad person. Att hjälpa kunder och erbjuda kundservice i världsklass är naturligt för dig. Du har ett stort intresse för teknik och är duktig på att få saker slutförda. Att vara lyhörd och anpassa ditt sätt att bemöta olika typer av människor är en självklarhet. Du har också en god kommunikativ förmåga och förståelse för kunders krav och behov. Vi ser gärna att du har en teknisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Har du erfarenhet och/eller kunskap inom ventil- och reglerteknik är det mycket värdefullt men inget krav. Att jobba som Exportsäljare innebär mycket eget ansvar och du behöver därför gilla att driva ditt arbete självständigt och ha ett strukturerat arbetssätt. Du behärskar engelska med lätthet i tal och skrift, kunskaper i andra språk är meriterande. Vi erbjuder Vi erbjuder dig en omväxlande, självständig och ledande roll med stora möjligheter till att påverka. På Somas är vi inte bara en arbetsplats; vi är ett sammansvetsat team av affärs- och teknikentusiaster som stöttar varandra. När du börjar hos oss, väntar en genomtänkt introduktion över olika avdelningar och djupdykningar i våra produkter. Genom våra skräddarsydda produktutbildningar kommer du snabbt att förstå både våra produkter och företagskulturen, och du blir en viktig del av vårt gemensamma mål. Om verksamheten Somas Instrument AB utvecklar, producerar och marknadsför regler- och avstängningsventiler i rostfritt, syrafast stål till hela världen. Som en global innovatör har Somas både erfarenhet och passionen att lösa de mest komplexa utmaningarna inom ventilbranschen. Vi är idag drygt 200 medarbetare fördelade på sju orter i fem länder och levererar till de flesta branscher. Vårt ”hur” är komplext, men vårt ”varför” är enkelt och har funnits med oss sedan starten i mitten av 40-talet, vi gör vårt arbete med passion och med en stor portion nyfikenhet. Våra lösningar hämtar kraft från hållbarhet, säkerhet och innovation. Vi tror att det svåra och komplexa ska vara enkelt, både nu och i framtiden. Vi är stolta över vart vi befinner oss idag och vi är säkra på att den spännande resan fortsätter framöver. LÅTER DETTA INTRESSANT? Du är välkommen att söka tjänsten på www.somas.se. Vi intervjuar löpande men vill ha din ansökan senast 2024-05-31. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta: Marknadschef: Jan Dahlén tel: 0533–69 18 89 mail: [email protected] HR-chef: Linda Magnusson tel: 0533-69 17 27 mail: [email protected] Chef Motorapplikationer: Tobias Lundberg 0533-69 17 21 mail: [email protected]

15 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Sales Manager - Drupps

Sales Manager at Drupps About Drupps Drupps is a Swedish water innovation company focusing on reducing water footprints through airborne water recovery and Atmospheric Water Generation. We provide industrial-scale solutions that recover water as well as enable reduced energy cost and CO2 emissions. The company is considered one of the global frontrunners in this market and our focus is truly global. Our customers are found in several different segments, ranging from Food & Beverage to Building material. For more information about the company please visit drupps.com. Drupps has an exciting time ahead involving system sales, installations at customers’ sites, and further reinforcing the company for rapid growth. We need to strengthen our sales team with a superstar that has an engineering background as well as experience in commercial roles. The job You will be a very important person in our commercial team and your workplace will mainly be at our headquarters in Uppsala. Nevertheless, the role will require traveling to customers both in Europe and around the world. You will be driving the sales work together with both our technical team and the CEO. The sales work includes qualifying leads, managing dialogues with potential customers as well as closing deals. The role also entails managing our CRM-system, preparing sales material and maintaining and reporting our sales funnel. You will also be participating in exhibitions and other sales supporting activities in different parts of the world. We need you to have the ambition to grow with the role as the sales work at Drupps evolves over time. As our customers are located all over the world, fluent English is a requirement. Moreover, as Latin America is a key market for Drupps mastering Spanish and understanding business culture in Latin America is strongly meriting. Qualifications Bachelor degree in Engineering or similar discipline Sales experience Self-going, ambitious, and not afraid to take initiatives to get things done Relevant job experience of customer-oriented problem-solving Living in Uppsala region Prepared to travel globally Enthusiastic and always willing to go that extra mile for the customer As we are still an evolving organization we value your initiative and problem solving skills as well as your urge to constantly learn, become better and join us to make Drupps and our product offerings even better. We are not a large company yet, but we will be and we need you to be comfortable in this type of changing environment. The position is permanent and is full time. Vacation is 30 working days and overtime may occur from time to time. How to apply The selection process is continuous so please send your application as soon as possible. To apply send a personal letter and CV with your background details to: [email protected] For questions contact our CEO Mikael Nolborg via email.

14 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Airline E-commerce Sales

Air China Stockholm Office Sales&Marketing of Airline E-commerce Do you want to work for Air China, China’s only flag carrier and one of its major airlines? Air China Stockholm was established thirty-six years ago, and it is constantly expanding. The company is currently seeking Airline E-commerce Sales in a growing sales and marketing team at Air China’s Nordic office in Stockholm. Main Function: As an Airline E-commerce Sales you will work with the sales and marketing team to promote Air China as a strong international airline brand to the Nordic public. Your responsibilities will be to provide professional support to the team, to develop customer relationships, to assist Sales and Marketing Managers to provide and execute sales and marketing initiatives and to create and develop sales channels with focus on the Nordic market. Qualifications: · Knowledge of E-commerce, working experience of planning and implementing sales and marketing activities and the ability to generate and develop airline business · IATA Travel & Tourism Profession Certificate is a merit · Language required: excellent written and oral Swedish and English. Chinese is a merit · Computer skills and competencies, office software packages (MS Word and Excel, etc.) · Experience in Photoshop, InDesign and video editing · Over senior high school degree and/or related years of work experience required · Good teamwork spirit and excellent communication skills is a must · Energetic, courageous, enthusiastic and responsible · Work permit in Sweden Air China Stockholm Office offers: Good career experience at China’s exclusive national flag carrier for civil aviation A professional and dynamic work environment. Please send your CV and personal letter in English to: [email protected] Region: Stockholm Working hours: 40 hours per week, full time Application deadline: 2024-05-27 Expected Start Date: As soon as possible Location: Kungsgatan 64, Stockholm Contact infor: [email protected]

13 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Teknisk säljare till VOITH hydro

Har du en teknisk bakgrund och ett intresse för vattenkraft? Är du en kommunikativ och affärsmässig person som vill arbeta med att sälja innovativa och hållbara lösningar till kunder i Sverige och internationellt? Då har vi jobbet för dig! VOITH hydro söker nu en teknisk säljare som vill vara med och stärka deras position på marknaden. Om rollen Som teknisk säljare hos VOITH hydro kommer du att arbeta med att sälja utrustning och tjänster för vattenkraftverk och tillhörande system. Du kommer att vara med på hela resan från att initiera affärer till att ett kontrakt skrivs. Du kommer att utföra behovsanalyser och ta fram produktförslag och offerter tillsammans med kollegor för att sedan presentera för kund. Du kommer att åka ut på kundmöten, både i Sverige och ibland även utomlands. Du kommer även att ha mycket interna dialoger med samtliga berörda parter i projekten. Du kommer att följa upp kundens behov och se till att de får den bästa möjliga servicen och lösningen. Vi söker dig med En teknisk förståelse från utbildning, arbetslivserfarenhet eller intresse En eftergymnasial utbildning inom tex. Automation, elkraft, industriell ekonomi, i kombination med tekniskt intresse och social kompetens B-körkort Flytande svenska och engelska i tal och skrift Du erbjuds En utvecklande och stimulerande tjänst hos ett globalt och världsledande företag inom vattenkraft En möjlighet att arbeta med spännande och varierande projekt och kunder En trevlig och kompetent arbetsgrupp med god sammanhållning Om vår kund VOITH hydro är en av världens största leverantörer av utrustning och tjänster för vattenkraft. Företaget har över 150 års erfarenhet och har levererat mer än 45 000 turbiner och generatorer med en total effekt på över 370 000 MW. VOITH hydro har verksamhet i mer än 50 länder och har cirka 20 000 anställda. VOITH hydro är en del av VOITH Group, en familjeägd koncern med verksamhet inom energi, olja och gas, papper, råmaterial och transport. Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos VOITH Hydro. Rekryteringsprocess Om du är intresserad av denna tjänst, skicka in din ansökan via vår hemsida så snart som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig rekryterare på Framtiden AB. Villkor Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Västerås, med resor inom Sverige och internationellt Lön: Enligt överenskommelse Välkommen med din ansökan!

10 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Projektledare till AriVislanda AB

PROJEKTLEDARE TILL ARIVISLANDA AriVislanda AB är en ledande tillverkare och utvecklare av avancerade sågverksmaskiner. Vi brinner för teknik och innovation och är dedikerade till att leverera skräddarsydda lösningar av högsta kvalitet till våra kunder över hela världen. Med flera stora projekt på horisonten står vi inför en spännande utvecklingsfas och söker nu efter vår nästa stjärna, som vill vara med på vår resa från koncept till färdig produkt. Är du en härligt driven och tekniskt intresserad projektledare som trivs med att arbeta självständigt och gillar att resa i tjänsten? Då kanske denna roll är som klippt och skuren för dig! Vi söker en engagerad och erfaren teknisk projektledare som får ett tydligt ansvar att driva utvecklingen av sågverksmaskiner från konceptstadiet till färdig produkt. I denna roll kommer du att vara en nyckelperson i vårt team och ansvara för att leda och samordna alla våra projekt, säkerställa att de genomförs enligt plan och levererar goda resultat. Du är alltså en viktig ambassadör för AriVislanda och kommer att arbeta nära såväl kunder som partners, leverantörer och interna kollegor! Vi är ett härligt och framåtriktat bolag med en välfylld orderbok och har flera större och spännande projekt på väg in! Välkommen till oss på AriVislanda i småländska Vislanda! ARBETSUPPGIFTER   Ledning och samordning av projekt samt ansvara för resurser och tidplaner. Ansvara för att övervaka och rapportera projektstatus, inklusive kostnader, tidsramar och risker. Hantera eventuella tekniska utmaningar och problem som uppstår under projektets gång och implementera lämpliga lösningar. Ansvar för att projekten uppfyller budgeten och tidplanen och att kunden får det som hen beställt. Visst låter detta som en spännande möjlighet? PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER Du som antar denna utmaning har en relevant utbildning samt flerårig erfarenhet av att leda tekniska projekt inom tillverknings- eller maskinindustrin. Du kan även komma från teknisk försäljning eller montageledning och med en stor portion av social kompetens, teknisk förståelse och drivkraft. Vidare är du van att organisera och prioritera ditt arbete för att på bästa tänkbara sätt möta tidsfrister och leveranskrav. Du är trygg och duktig på att bygga långsiktiga relationer och har förmågan att på ett självständigt och professionellt sätt agera representant för AriVislanda runtom i världen. Att du har en god teknisk förståelse och förmåga att arbeta med komplexa system ser vi som en självklarhet, erfarenhet från sågverksindustrin är dock meriterande. För att trivas hos oss är du van att lösa problem och fatta beslut och drivs av att nå både ekonomiska och kvalitetsmässiga mål och resultat gentemot kunder och partners. Som person är har du en stark drivkraft, är uthållig och bidrar med ett stort engagemang. Du trivs bäst när du får arbeta självständigt men är samtidigt en god lagspelare med en optimistisk syn på utmaningar och komplexa projekt. Du talar och skriver flytande svenska och engelska, andra språk är meriterande. B-körkort är ett krav då detta är en resande tjänst med ca. 50 övernattningar/år.  VI ERBJUDER DIG En spännande och utmanande roll i ett ledande företag inom branschen. Hos oss får du möjlighet att vara med från koncept till färdig produkt i våra spännande utvecklingsprojekt. Du får även kontinuerlig utveckling och möjlighet till spännande karriärvägar.  Vi har ett dynamiskt arbetsklimat med ett dedikerat och professionellt team och en möjlighet att arbeta från olika platser, med kontor på olika ställen. Du behöver inte vara baserad i Vislanda, men bra om du bor runt Växjöområdet. Välkommen till ett bolag med hela världen som arbetsområde! OM TJÄNSTEN Tjänsten som Projektledare är en tillsvidaretjänst med en direktanställning hos AriVislanda. ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vid frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Rebecca Moberg via epost: [email protected] VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

10 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Projektledare till AriVislanda AB

PROJEKTLEDARE TILL ARIVISLANDA AriVislanda AB är en ledande tillverkare och utvecklare av avancerade sågverksmaskiner. Vi brinner för teknik och innovation och är dedikerade till att leverera skräddarsydda lösningar av högsta kvalitet till våra kunder över hela världen. Med flera stora projekt på horisonten står vi inför en spännande utvecklingsfas och söker nu efter vår nästa stjärna, som vill vara med på vår resa från koncept till färdig produkt. Är du en härligt driven och tekniskt intresserad projektledare som trivs med att arbeta självständigt och gillar att resa i tjänsten? Då kanske denna roll är som klippt och skuren för dig! Vi söker en engagerad och erfaren teknisk projektledare som får ett tydligt ansvar att driva utvecklingen av sågverksmaskiner från konceptstadiet till färdig produkt. I denna roll kommer du att vara en nyckelperson i vårt team och ansvara för att leda och samordna alla våra projekt, säkerställa att de genomförs enligt plan och levererar goda resultat. Du är alltså en viktig ambassadör för AriVislanda och kommer att arbeta nära såväl kunder som partners, leverantörer och interna kollegor! Vi är ett härligt och framåtriktat bolag med en välfylld orderbok och har flera större och spännande projekt på väg in! Välkommen till oss på AriVislanda i småländska Vislanda! ARBETSUPPGIFTER   Ledning och samordning av projekt samt ansvara för resurser och tidplaner. Ansvara för att övervaka och rapportera projektstatus, inklusive kostnader, tidsramar och risker. Hantera eventuella tekniska utmaningar och problem som uppstår under projektets gång och implementera lämpliga lösningar. Ansvar för att projekten uppfyller budgeten och tidplanen och att kunden får det som hen beställt. Visst låter detta som en spännande möjlighet? PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER Du som antar denna utmaning har en relevant utbildning samt flerårig erfarenhet av att leda tekniska projekt inom tillverknings- eller maskinindustrin. Du kan även komma från teknisk försäljning eller montageledning och med en stor portion av social kompetens, teknisk förståelse och drivkraft. Vidare är du van att organisera och prioritera ditt arbete för att på bästa tänkbara sätt möta tidsfrister och leveranskrav. Du är trygg och duktig på att bygga långsiktiga relationer och har förmågan att på ett självständigt och professionellt sätt agera representant för AriVislanda runtom i världen. Att du har en god teknisk förståelse och förmåga att arbeta med komplexa system ser vi som en självklarhet, erfarenhet från sågverksindustrin är dock meriterande. För att trivas hos oss är du van att lösa problem och fatta beslut och drivs av att nå både ekonomiska och kvalitetsmässiga mål och resultat gentemot kunder och partners. Som person är har du en stark drivkraft, är uthållig och bidrar med ett stort engagemang. Du trivs bäst när du får arbeta självständigt men är samtidigt en god lagspelare med en optimistisk syn på utmaningar och komplexa projekt. Du talar och skriver flytande svenska och engelska, andra språk är meriterande. B-körkort är ett krav då detta är en resande tjänst med ca. 50 övernattningar/år.  VI ERBJUDER DIG En spännande och utmanande roll i ett ledande företag inom branschen. Hos oss får du möjlighet att vara med från koncept till färdig produkt i våra spännande utvecklingsprojekt. Du får även kontinuerlig utveckling och möjlighet till spännande karriärvägar.  Vi har ett dynamiskt arbetsklimat med ett dedikerat och professionellt team och en möjlighet att arbeta från olika platser, med kontor på olika ställen. Du behöver inte vara baserad i Vislanda, men bra om du bor runt Växjöområdet. Välkommen till ett bolag med hela världen som arbetsområde! OM TJÄNSTEN Tjänsten som Projektledare är en tillsvidaretjänst med en direktanställning hos AriVislanda. ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vid frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Rebecca Moberg via epost: [email protected] VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

10 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Projektledare till AriVislanda AB

PROJEKTLEDARE TILL ARIVISLANDA AriVislanda AB är en ledande tillverkare och utvecklare av avancerade sågverksmaskiner. Vi brinner för teknik och innovation och är dedikerade till att leverera skräddarsydda lösningar av högsta kvalitet till våra kunder över hela världen. Med flera stora projekt på horisonten står vi inför en spännande utvecklingsfas och söker nu efter vår nästa stjärna, som vill vara med på vår resa från koncept till färdig produkt. Är du en härligt driven och tekniskt intresserad projektledare som trivs med att arbeta självständigt och gillar att resa i tjänsten? Då kanske denna roll är som klippt och skuren för dig! Vi söker en engagerad och erfaren teknisk projektledare som får ett tydligt ansvar att driva utvecklingen av sågverksmaskiner från konceptstadiet till färdig produkt. I denna roll kommer du att vara en nyckelperson i vårt team och ansvara för att leda och samordna alla våra projekt, säkerställa att de genomförs enligt plan och levererar goda resultat. Du är alltså en viktig ambassadör för AriVislanda och kommer att arbeta nära såväl kunder som partners, leverantörer och interna kollegor! Vi är ett härligt och framåtriktat bolag med en välfylld orderbok och har flera större och spännande projekt på väg in! Välkommen till oss på AriVislanda i småländska Vislanda! ARBETSUPPGIFTER   Ledning och samordning av projekt samt ansvara för resurser och tidplaner. Ansvara för att övervaka och rapportera projektstatus, inklusive kostnader, tidsramar och risker. Hantera eventuella tekniska utmaningar och problem som uppstår under projektets gång och implementera lämpliga lösningar. Ansvar för att projekten uppfyller budgeten och tidplanen och att kunden får det som hen beställt. Visst låter detta som en spännande möjlighet? PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER Du som antar denna utmaning har en relevant utbildning samt flerårig erfarenhet av att leda tekniska projekt inom tillverknings- eller maskinindustrin. Du kan även komma från teknisk försäljning eller montageledning och med en stor portion av social kompetens, teknisk förståelse och drivkraft. Vidare är du van att organisera och prioritera ditt arbete för att på bästa tänkbara sätt möta tidsfrister och leveranskrav. Du är trygg och duktig på att bygga långsiktiga relationer och har förmågan att på ett självständigt och professionellt sätt agera representant för AriVislanda runtom i världen. Att du har en god teknisk förståelse och förmåga att arbeta med komplexa system ser vi som en självklarhet, erfarenhet från sågverksindustrin är dock meriterande. För att trivas hos oss är du van att lösa problem och fatta beslut och drivs av att nå både ekonomiska och kvalitetsmässiga mål och resultat gentemot kunder och partners. Som person är har du en stark drivkraft, är uthållig och bidrar med ett stort engagemang. Du trivs bäst när du får arbeta självständigt men är samtidigt en god lagspelare med en optimistisk syn på utmaningar och komplexa projekt. Du talar och skriver flytande svenska och engelska, andra språk är meriterande. B-körkort är ett krav då detta är en resande tjänst med ca. 50 övernattningar/år.  VI ERBJUDER DIG En spännande och utmanande roll i ett ledande företag inom branschen. Hos oss får du möjlighet att vara med från koncept till färdig produkt i våra spännande utvecklingsprojekt. Du får även kontinuerlig utveckling och möjlighet till spännande karriärvägar.  Vi har ett dynamiskt arbetsklimat med ett dedikerat och professionellt team och en möjlighet att arbeta från olika platser, med kontor på olika ställen. Du behöver inte vara baserad i Vislanda, men bra om du bor runt Växjöområdet. Välkommen till ett bolag med hela världen som arbetsområde! OM TJÄNSTEN Tjänsten som Projektledare är en tillsvidaretjänst med en direktanställning hos AriVislanda. ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vid frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Rebecca Moberg via epost: [email protected] VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

10 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Projektledare till AriVislanda AB

PROJEKTLEDARE TILL ARIVISLANDA AriVislanda AB är en ledande tillverkare och utvecklare av avancerade sågverksmaskiner. Vi brinner för teknik och innovation och är dedikerade till att leverera skräddarsydda lösningar av högsta kvalitet till våra kunder över hela världen. Med flera stora projekt på horisonten står vi inför en spännande utvecklingsfas och söker nu efter vår nästa stjärna, som vill vara med på vår resa från koncept till färdig produkt. Är du en härligt driven och tekniskt intresserad projektledare som trivs med att arbeta självständigt och gillar att resa i tjänsten? Då kanske denna roll är som klippt och skuren för dig! Vi söker en engagerad och erfaren teknisk projektledare som får ett tydligt ansvar att driva utvecklingen av sågverksmaskiner från konceptstadiet till färdig produkt. I denna roll kommer du att vara en nyckelperson i vårt team och ansvara för att leda och samordna alla våra projekt, säkerställa att de genomförs enligt plan och levererar goda resultat. Du är alltså en viktig ambassadör för AriVislanda och kommer att arbeta nära såväl kunder som partners, leverantörer och interna kollegor! Vi är ett härligt och framåtriktat bolag med en välfylld orderbok och har flera större och spännande projekt på väg in! Välkommen till oss på AriVislanda i småländska Vislanda! ARBETSUPPGIFTER   Ledning och samordning av projekt samt ansvara för resurser och tidplaner. Delta i produktutvecklingsprocessen från koncept till färdig produkt och vara ansvarig för att säkerställa teknisk genomförbarhet och kvalitet. Ansvara för att övervaka och rapportera projektstatus, inklusive kostnader, tidsramar och risker. Hantera eventuella tekniska utmaningar och problem som uppstår under projektets gång och implementera lämpliga lösningar. Ansvar för att projekten uppfyller budgeten och tidplanen och att kunden får det som hen beställt. Visst låter detta som en spännande möjlighet? PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER Du som antar denna utmaning har en relevant utbildning samt flerårig erfarenhet av att leda tekniska projekt inom tillverknings- eller maskinindustrin. Du kan även komma från teknisk försäljning eller montageledning och med en stor portion av social kompetens, teknisk förståelse och drivkraft. Vidare är du van att organisera och prioritera ditt arbete för att på bästa tänkbara sätt möta tidsfrister och leveranskrav. Du är trygg och duktig på att bygga långsiktiga relationer och har förmågan att på ett självständigt och professionellt sätt agera representant för AriVislanda runtom i världen. Att du har en god teknisk förståelse och förmåga att arbeta med komplexa system ser vi som en självklarhet, erfarenhet från sågverksindustrin är dock meriterande. För att trivas hos oss är du van att lösa problem och fatta beslut och drivs av att nå både ekonomiska och kvalitetsmässiga mål och resultat gentemot kunder och partners. Som person är har du en stark drivkraft, är uthållig och bidrar med ett stort engagemang. Du trivs bäst när du får arbeta självständigt men är samtidigt en god lagspelare med en optimistisk syn på utmaningar och komplexa projekt. Du talar och skriver flytande svenska och engelska, andra språk är meriterande. B-körkort är ett krav då detta är en resande tjänst med ca. 50 övernattningar/år.  VI ERBJUDER DIG En spännande och utmanande roll i ett ledande företag inom branschen. Hos oss får du möjlighet att vara med från koncept till färdig produkt i våra spännande utvecklingsprojekt. Du får även kontinuerlig utveckling och möjlighet till spännande karriärvägar.  Vi har ett dynamiskt arbetsklimat med ett dedikerat och professionellt team och en möjlighet att arbeta från olika platser, med kontor på olika ställen. Du behöver inte vara baserad i Vislanda, men bra om du bor runt Växjöområdet. Välkommen till ett bolag med hela världen som arbetsområde! OM TJÄNSTEN Tjänsten som Projektledare är en tillsvidaretjänst med en direktanställning hos AriVislanda. ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vid frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Rebecca Moberg via epost: [email protected] VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

8 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Projektledare till AriVislanda AB

PROJEKTLEDARE TILL ARIVISLANDA AriVislanda AB är en ledande tillverkare och utvecklare av avancerade sågverksmaskiner. Vi brinner för teknik och innovation och är dedikerade till att leverera skräddarsydda lösningar av högsta kvalitet till våra kunder över hela världen. Med flera stora projekt på horisonten står vi inför en spännande utvecklingsfas och söker nu efter vår nästa stjärna, som vill vara med på vår resa från koncept till färdig produkt. Är du en härligt driven och tekniskt intresserad projektledare som trivs med att arbeta självständigt och gillar att resa i tjänsten? Då kanske denna roll är som klippt och skuren för dig! Vi söker en engagerad och erfaren teknisk projektledare som får ett tydligt ansvar att driva utvecklingen av sågverksmaskiner från konceptstadiet till färdig produkt. I denna roll kommer du att vara en nyckelperson i vårt team och ansvara för att leda och samordna alla våra projekt, säkerställa att de genomförs enligt plan och levererar goda resultat. Du är alltså en viktig ambassadör för AriVislanda och kommer att arbeta nära såväl kunder som partners, leverantörer och interna kollegor! Vi är ett härligt och framåtriktat bolag med en välfylld orderbok och har flera större och spännande projekt på väg in! Välkommen till oss på AriVislanda i småländska Vislanda! ARBETSUPPGIFTER   Ledning och samordning av projekt samt ansvara för resurser och tidplaner. Delta i produktutvecklingsprocessen från koncept till färdig produkt och vara ansvarig för att säkerställa teknisk genomförbarhet och kvalitet. Ansvara för att övervaka och rapportera projektstatus, inklusive kostnader, tidsramar och risker. Hantera eventuella tekniska utmaningar och problem som uppstår under projektets gång och implementera lämpliga lösningar. Ansvar för att projekten uppfyller budgeten och tidplanen och att kunden får det som hen beställt. Visst låter detta som en spännande möjlighet? PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER Du som antar denna utmaning har en relevant utbildning samt flerårig erfarenhet av att leda tekniska projekt inom tillverknings- eller maskinindustrin. Du kan även komma från teknisk försäljning eller montageledning och med en stor portion av social kompetens, teknisk förståelse och drivkraft. Vidare är du van att organisera och prioritera ditt arbete för att på bästa tänkbara sätt möta tidsfrister och leveranskrav. Du är trygg och duktig på att bygga långsiktiga relationer och har förmågan att på ett självständigt och professionellt sätt agera representant för AriVislanda runtom i världen. Att du har en god teknisk förståelse och förmåga att arbeta med komplexa system ser vi som en självklarhet, erfarenhet från sågverksindustrin är dock meriterande. För att trivas hos oss är du van att lösa problem och fatta beslut och drivs av att nå både ekonomiska och kvalitetsmässiga mål och resultat gentemot kunder och partners. Som person är har du en stark drivkraft, är uthållig och bidrar med ett stort engagemang. Du trivs bäst när du får arbeta självständigt men är samtidigt en god lagspelare med en optimistisk syn på utmaningar och komplexa projekt. Du talar och skriver flytande svenska och engelska, andra språk är meriterande. B-körkort är ett krav då detta är en resande tjänst med ca. 50 övernattningar/år.  VI ERBJUDER DIG En spännande och utmanande roll i ett ledande företag inom branschen. Hos oss får du möjlighet att vara med från koncept till färdig produkt i våra spännande utvecklingsprojekt. Du får även kontinuerlig utveckling och möjlighet till spännande karriärvägar.  Vi har ett dynamiskt arbetsklimat med ett dedikerat och professionellt team och en möjlighet att arbeta från olika platser, med kontor på olika ställen. Du behöver inte vara baserad i Vislanda, men bra om du bor runt Växjöområdet. Välkommen till ett bolag med hela världen som arbetsområde! OM TJÄNSTEN Tjänsten som Projektledare är en tillsvidaretjänst med en direktanställning hos AriVislanda. ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vid frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Rebecca Moberg via epost: [email protected] VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

8 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024