Kassaledare, butik

Sök bland 3 lediga jobb som Kassaledare, butik och börja ditt nya yrkesliv idag!

Biljettansvarig / Arbetsledare för Front Service till Göteborgs Stadsteater

Göteborgs Stadsteater arbetar för att ge publiken en varierad repertoar med allt från klassiker och populära komedier till smala, konstnärligt spetsiga och nyskrivna verk. Vårt teaterhus med fyra scener är det största i västra Sverige. Stora scenen och våra mindre, intimare scener ger oss möjlighet att arbeta med olika teaterformat och bidrar med en bred palett för vår repertoar. Göteborgs Stadsteater utgör, tillsammans med Backa Teater och Stora Teatern, Göteborgs Stadsteater AB som är ett av Göteborgs Stads helägda bolag. Tillsammans erbjuder vi invånarna i framför allt staden och regionen teater av hög konstnärlig kvalitet. Arbetet i våra teaterhus kännetecknas av ett nära samarbete över yrkesgränserna och med publiken i centrum. ARBETSUPPGIFTER I rollen som Front Service- och biljettansvarig tillhör du marknadsavdelningen och har som främsta uppdrag att arbetsleda biljettkassan och receptionen för Stadsteatern. Du kommer jobba i en samordnande roll där du ansvarar för att verkställa försäljningen av teaterbiljetter och övriga produkter. Du har månadsavstämningar med ekonomiavdelningen vad gäller försäljning och bokföring. Vidare så har du ett övergripande systemansvar och ansvar för paketeringar samt för utveckling och säkerhet av teaterns försäljningssystem. I tjänsten ingår att du efter teaterns behov planerar och verkställer försäljningen samt kontinuerligt samordnar med teaterns planeringsledare vad gäller spelplan. I din roll kommer du att ha ett tätt samarbete med marknadschef och marknadsavdelning och som i en form av controller-funktion serva med analyser av data som stöd i försäljningen. Delar av rollen inbegriper även Backa Teater. KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen söker vi dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi/försäljning, eller motsvarande. Vi ser att du har god kunskap och kännedom om scenkonstens förutsättningar och försäljningsprocess samt har gedigen erfarenhet av att hantera, optimera och operativt arbeta i försäljningssystem. Göteborgs Stadsteater jobbar i säljsystemet TIXLY. För att kunna bidra till utveckling och resultatrika arbetssätt innefattar rollen att ta fram och hantera listor och analyser, vilket vi ser som högst meriterande om du har erfarenhet av. Då rollen innefattar arbetsledning söker vi dig som är van vid att arbetsleda och vet vad som krävs för att motivera och stötta kollegor i det dagliga arbetet. Vi tror du att du som person är strukturerad, analytisk och van att arbeta självständigt. Att du på ett effektivt sätt kan identifiera och analysera problem och snabbt kan se lösningar. Vidare söker vi dig som har god förmåga att upprätta tydliga mål och har ett organiserat, ansvarsfullt och metodiskt sätt att arbeta på. Då du kommer att ha kontakt med olika led inom organisationen ska du vara kommunikativ och professionell i ditt sätt och ha lätt för att samarbeta. För att trivas i rollen behöver du vara flexibel och då verksamheten kräver det. Vi vill välkomna dig till en engagerad arbetsplats med publiken i fokus. Tillsammans med teaterns övriga medarbetare blir du en del i ett arbete med målsättningen att skapa och förmedla högkvalitativ teater som roar och engagerar, skapar debatt och eftertanke. ÖVRIGT Göteborgs Stadsteater vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Intervjuer kommer att ske under dagarna 29e maj, 3juni & 4juni.

10 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Vi söker franchisetagare till Circle K Hofors

Vart är du på väg? Nu söker vi butikschefer, som lyfter sina kollegor till en högre nivå! Vi vill bli världsbäst på service. Och därför söker vi ledare som förstår vad det innebär. Vi är en butikskedja som erbjuder allt från god mat och bakverk, till bra drivmedel och fräscha toaletter. Som ledare hos oss jobbar du som en i gänget för att leverera toppresultat utan att tumma på kvaliteten, samtidigt som du har personalansvar och koll på schemaläggning samt bemanning. Du arbetar tillsammans med din områdeschef för en så lönsam och bra affär som möjligt. Du kommer att lära dig ALLT om hur det är att driva ett företag. Är du framtidens ledare? Är du redo för klivet att driva eget inom Circle K:s starka varumärke? Vi söker ny Franchisetagare till vår station Circle K Hofors! Stationen ligger i de centrala delarna av Hofors i direkt anslutning till E16 som går genom samhället. Pendlingsavstånd från Falun, Borlänge eller Gävle. Stationen har butik, släputhyrning samt biltvätt. Som Franchisetagare i Circle K Sverige AB får du tillgång till ett starkt koncept samt ett varumärke med gott renommé. Du driver servicestationen som egenföretagare med eget aktiebolag och samarbetar lojalt inom Circle K:s koncept. Circle K rustar nu för framtiden - med kunniga och motiverade medarbetare samt ett tydligt kunderbjudande har vi ambitionen att vara de bästa i branschen inom service & kvalitet. Vi strävar efter att underlätta våra kunders vardag genom att vara modiga, öppna, engagerade och omtänksamma. Vi jobbar globalt med målet att ”To become the world’s preferred destination for convenience and mobility” – är du redo för den resan? Vi söker dig som är affärsdriven och som brinner för att driva en servicestation inom ett starkt varumärke. Du drar nytta av det stora företagets alla fördelar som exempelvis inköpsvillkor och marknadsföring. Din station och ditt arbete blir en viktig länk i en väl inarbetad och stark stationskedja. Du är en god ledare som förstår vikten av att motivera och leda dina medarbetare. Du har fokus på detaljer och även ett bra grepp om affärens helhet. Kvalitet och kundservice är nyckelbegrepp för hur du driver verksamheten. Du skall ha god ekonomi samt gärna ha erfarenhet från liknande verksamhet. Omsättning Circle K Hofors: Drivmedel:         2.200.000 lit Butik:                   10.000.000 kr Biltvätt:                1.200.000 kr Släputhyrning:   230.000 kr Tillträde är planerat under våren/sommaren 2024. Vid frågor om rollen/stationen är du välkommen att kontakta Patrick Falk på [email protected]. Sista ansökningsdag: 31:a maj 2024, inkomna ansökningar utvärderas dock löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansökan: Ansökan sker via WorkDay. Varmt välkommen in med din ansökan senast 31.05.2024 Om dig: * Du är en teamplayer – du sätter laget före jaget * Du är en fixare – du hittar lösningar på allt. * Du älskar människor. * Du är en allkonstnär: Du gillar att ha koll på allt, och tycker om att göra många saker samtidigt. * Du vill lära dig nya saker och utvecklas. * Du tycker det är roligast att vara ute i butiken men du trivs även med det administrativa. * Du har minst två års erfarenhet av ledarskap, inom service, detaljhandeln eller restaurang. * Du har dokumenterad försäljningserfarenhet med goda resultat. * Du har erfarenhet från jobb i en större kedja. * Du har minst gymnasieutbildning eller motsvarande. * Är minst 18 år och har B körkort för manuell bil. Om tjänsten: * Arbetstiden är dagtid, måndag till fredag med 40 timmars arbetsvecka. * Kollektivavtal för tjänstemän från Unionen. Om oss: * För dig som redan kommit en bit i yrkeslivet kan vi erbjuda ett utvecklande och mångsidigt jobb. * Du får djupare kunskap om hur det är att driva företag.  * Du lär dig att bli en ledare med förståelse för service. * Du får specialistkunskap – vi kan allt från att driva butik och sälja drivmedel, till marknadsföring och ledarskap. * Du får delta i våra ledarutbildningar och program. * Du får en möjlighet till att göra karriär inom företaget – du vill driva din egen butik, men kanske också sikta mot ett jobb på huvudkontoret eller driva en butik som franchisetagare? * Du får ett roligt jobb med härliga kollegor. Många träffar vänner för livet på Circle K. * Vi är ett internationellt företag med kollegor runt omkring i hela världen. * Våra stationer kan ha biluthyrning, då är körkort B-manuell ett krav. * Vi erbjuder dig ett förmånligt friskvårdsbidrag och personalrabatt på alla våra stationer. Circle K är ett framgångsrikt globalt företag med mer än 14 000 butiker i 26 länder. Totalt har vi cirka 125 000 anställda som arbetar i våra butiker och på kontoren. Vi vill göra det enkelt för våra kunder längs vägen genom att erbjuda bra produkter och snabb och service i världsklass. Vi förbehåller oss rätten att göra bakgrundskontroller på slutkandidater i rekryteringsprocessen.

7 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Kassaledare Heltid Vikariat

HORNBACH Byggmarknad AB Har du har en utpräglad känsla för service och brinner för försäljning? HORNBACH framgång bygger på medarbetarnas genuina engagemang och där vi alltid följer vår strategi som innebär att vi ställer höga kvalitetskrav på våra varuhus och vårt Sortiment. Stämmer detta in på dig? Då kan du vara den vi söker! Om rollen Som medarbetare hos oss representerar du Hornbach och är ett föredöme vad gäller engagemang, driv och kundservice. I rollen som kassaledare består arbetsuppgifterna i huvudsak att leda, fördela och följa upp kassa- och kontanthanteringsarbetet.  Exempel på förekommande arbetsuppgifter * Bemanningsplanering, utbildning och utveckling av personal * Kassaavräkning, bokslut av dagskassor och sammanställning av kassarapporten * Säkerställa kundservicenivå genom ett aktivt agerande i kassalinjen * Registrerar varor och tar betalt för kunders inköp * Returhantering Din profil * Gymnasieutbildning eller motsvarande samt erfarenhet av detaljhandeln. * Meriterande om du har flerårig erfarenhet av att leda en kassalinje * Tidigare erfarenhet från ledande befattning inom detaljhandeln * Goda administrativa kunskaper * Förmågan att hantera stress, då jobbet stundtals innebär högt tempo. * Utpräglad känsla för service, kundorientering och brinner för försäljning. * Som person är du noggrann och lösningsorienterad. Vi erbjuder * Strukturerad inarbetningsplan * Interna möjligheter till kvalificering och utvecklingsmöjligheter. Arbetstid/Varaktighet: Vikariat 12 månader. Heltid 38, 25 tim/veckan. Arbetstiderna är morgon, kväll samt varannan helg. Lön: Lön enligt kollektivavtal. Tillträde: 13/5 - 2024 t o m 11/5 - 2025

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024