Servicerådgivare till auktoriserad märkesverkstad i norra Stockholm!

Nu söker vi en en erfaren och engagerad Servicerådgivare till vår kund på en auktoriserad märkesverkstad i Norra Stockholm, ta chansen och sök idag!Om tjänstenVi söker just nu en erfaren och engagerad Servicerådgivare till vår kund på en auktoriserad märkesverkstad i Norra Stockholm. Som servicerådgivare kommer du att spela en avgörande roll i att stärka vårt team ytterligare och kommer att arbeta mot såväl kund som verkstad. Tjänsten innebär mycket kontakt med verkstaden, leverantörer och kunder. Du arbetar med stort fokus på kund och service och i ditt ansvar ingår att hålla en hög kvalité och arbeta effektivt med kommunikation. Arbetsuppgifter: Boka in kunder för service och reparationer, ta emot och överlämna bilar, prissätta jobb och sköta kontakt med kunder. Ansvara för kundmottagning över disk, via telefon och web Säkerställa att kundernas behov och förväntningar möts på bästa möjliga sätt. En vanlig dag kan du till exempel jobba med: Ge service till kunder och boka in jobb till verkstaden. Visuella inspektioner och bedömningar av fordon. Uppskatta kostnader och presentera pris till kunder. Svara i telefon och på mejl Ha kommunikation med kunden och dina kollegor Övrig administration Kvalifikationer: Körkort B manuell Vana med telefon och dator som arbetsverktyg, MS Office Goda kunskaper i Kobra, WinAssist, Elsa eller likvärdiga system. Erfarenhet från rollen som Servicerådgivare eller liknande arbete Kunskaper inom CABAS, reservdelareller garantihandläggningär meriterande. Din profilFör att trivas som Servicerådgivare bör du gilla att arbeta i en rådgivande roll ut mot kund, i ett stundvis högt tempo. Detta ställer krav på hög servicemedvetenhet, god kommunikativ förmåga samt en förmåga att hantera ett arbete där mycket händer samtidigt. Du har ett tekniskt intresse samt en förmåga att lösa de problem som kan uppstå i ditt arbete. Ansökan Vid frågor om tjänsten kontakta Johanna på 0738558647 eller via mail: [email protected]. Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag. Om FordonsakademinVi är specialister på att kompetensförsörja fordonsbranschen. Företaget startades av specialister inom fordonsbranschen med mångårig erfarenhet från verkstadsarbete. Vi brinner för att arbetsgivare ska få rätt person med rätt kompetens, i rätt tid. Detta uppnår vi genom att tillhandahålla tjänster inom rekrytering, bemanning och utbildning. Genom våra tjänster är vi med och verkar för en kompetenshöjning i branschen.Vi är en del av Arenakoncernen som med sin närvaro på över 160 orter i Sverige finns tillgängliga i hela landet. Vi tror på varje människas förmåga. Starka individer lyfter varandra. Steg för steg hjälper vi medarbetare och företag att utvecklas och bli starkare – så starka att de i sin tur lyfter andra.VärderingarVi brinner för att matcha ihop arbetssökanden med företag, och vårt arbete sker helhjärtat i alla delar för att hela processen ska lyckas. Vi är alltid personliga, engagerade och professionella i alla våra uppdrag och möten.

28 maj 2024
Sista ansökan:
13 november 2024
Servicerådgivare sökes till Mobility Motors - Sätra

Nu söker vi en erfaren servicerådgivare till vår kund Mobility Motors i Sätra!Brinner du för att sätta kunden i fokus och ge den bästa möjliga servicen och är en erfaren servicerådgivare med servicekänsla I världsklass som vill jobba med det härligaste teamet? Detta är en direktrekrytering och du blir anställd direkt hos Mobility MotorsOm tjänstenDu kommer i rollen som servicerådgivareatt arbeta efter företagets uppsatta rutiner som innebär mottagning av kund, tidsbokning, boka hyrbil till kund, fakturering, räkna på kalkyler för service & reparationsarbeten samt utlämning av bil. Du ansvarar även för att arbete planeras ut till mekanikerna på verkstaden.Med service, stöd och vägledning får du kunden att känna sig säker och professionellt bemött genom hela kontakten med oss som verkstad. Med dator och telefonsom ditt främsta arbetsverktyg och din sociala förmåga, ser du till att kunden får ett proffsigt bemötande och en trygg överlämning av sitt fordon.Kvalifikationer För att ha rätt förutsättningar inom denna roll behöver du ha följande: Erfarenhet från rollen som servicerådgivare/kundmottagning Du kommunicerar bra på svenska och engelska i tal och skrift. Manuellt B-körkort Kunskaper inom Kobra eller likvärdigt system. Din profil För att matcha rollen har du tidigare erfarenhet från en kundorienterad roll i service/bilbranschen. Viktigt för rollen är att Du är serviceminded, kvalitetsmedveten och professionell i ditt bemötande.Du upplevs av kollegor somen positiv och social person som trivs med många kontaktytor, både internt och externt. Du är kommunikativ, tycker om att arbeta i ett högt tempo och har lätt att hantera olika typer av kunder. Likt oss andra är du en prestigelös kollega som gillar att hjälpas åt och ha kul på jobbet. Ansökan Vid frågor om tjänsten kontakta Johanna på 0738558647 eller via mail: [email protected] behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag.Om Mobility MotorsMed en vision om att förmedla ett problemfritt bilägande grundades Mobility Motors Group av familjen Roelofssen i Malmö 2005. Med åren har vi expanderat och idag finns vi på tio anläggningar runt om i landet och representerar bilmärkena Nissan, Mercedes, Hyundai, Peugeot, Citroën, Opel, Mazda, Isuzu, Maxus och Aiways. Utöver våra nybilsmärken erbjuder vi ett av Sveriges största sortiment av begagnade bilar.Mobility Motors Group har idag ca 230 medarbetare. Främst består de anställda av säljare, mekaniker och tekniker, men vi har även ekonomer, inköpare och administratörer i Mobility-familjen. Med lång branscherfarenhet och ett brinnande intresse skapar vi en bättre vardag för dig som bilägare.

28 maj 2024
Sista ansökan:
13 november 2024
Hallvärd till Niemi Bil Umeå

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om rollen Är du positiv, social, nyfiken på bilar och gillar att möta kunder? Då har vi jobbet för dig! Just nu söker vi en hallvärd i Umeå. Du kommer att arbeta med hela bilaffären, från att hålla bilar och lokaler fräscha till att bygga kundrelationer och ha ett nära samarbeta med kollegor och leverantörer. Du fotograferar bilar som är på väg in och lägger ut dessa för annons på vår hemsida. I din roll är det viktigt att du är lättlärd, ambitiös och ser till att göra det lilla extra – oavsett om det gäller att göra bilar redo för försäljning eller att hjälpa till vid kundleveranser. Vi på Niemi Bil ställer höga krav på kvalitet, engagemang och kunskap. Därför söker vi dig som delar vårt stora hjärta för bilar och som alltid levererar ditt bästa för att göra kunden nöjd. Krav B-körkort Flytande i svenska och engelska, tal och skrift. Fler språk är en fördel. Minst två års arbetslivserfarenhet Tidigare erfarenhet inom försäljning och service är meriterande.   Tidigare erfarenhet inom bilbranschen är inget krav. Tjänsten är en heltidstjänst och ansökan görs via formuläret genom att skicka in CV och personligt brev nedan. Rekryteringsprocessen är i gång och så fort vi hittar rätt person så avslutas den, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt! För frågor om tjänsten, kontakta Tomas Lybeck, 0730498651, eller e-post [email protected]   Om Niemi Bil Niemi Bil grundades 2006 som ett familjeföretag och är det än idag. Med tiden har familjen vuxit och vi har fått välkomna nya medarbetare och partners. Vi värdesätter kärlek, öppenhet och lojalitet när vi arbetar tillsammans och bygger relationer med våra kunder. Idag finns vi i Umeå, Uppsala, Skellefteå och Luleå där vi har vårt huvudsäte. Vi brinner för att utveckla kundresan och kundupplevelsen. Vi har en vilja att fortsätta vår utveckling, och genom att göra saker så bra som möjlighet varje dag så lyckas vi med det. Förhoppningsvis är det du som stärker vårt lag, där vi tillsammans i ett högt tempo utvecklas för att nå våra mål, att bli branschledande gällande försäljning och kundnöjdhet!

27 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Kundmottagare till Teknisk avdelning vid Skaraborgs flygflottilj, F 7

Skaraborgs flygflottilj, F 7 söker kundmottagare till Teknisk avdelning vid Logistikenheten på F 7. Den tekniska avdelningen samordnar teknisk tjänst för mark- och basmateriel inom garnisonen. Avdelningen är indelad i en teknisk kundmottagning (TKM) som är garnisonens huvudsakliga hänvisning beträffande materielunderhåll för mark- och basmateriel, tekniskt system stöd (TSS) som är garnisonens kompetenscentrum med djupa kunskaper kring förekommande materielsystem inom garnisonen och en nystartad mekanikerskola (MekS) som har i uppgift att utbilda både anställd personal och värnpliktiga på tekniska system. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som kundmottagare är din huvudsakliga arbetsuppgift att bemanna en kundmottagning. Stor del i denna uppgift är att ta emot, bereda och prioritera garnisonens underhållsbehov,upprätta, återrapportera samt göra avslut på beställningar.Arbetet kräver att man har en god dialog med olikaunderhållsbeställare. Stor del av beställnings- och redovisningsarbetet genomförs i försvarsmaktens IT-system PRIO (SAP) samt LIFT. Uppgifterna ska lösas i samtliga beredskapsnivåer (fred, kris och krig). Arbetet innebär även medverkan i drift och underhåll på garnisonens vårdanläggningar. Kvalifikationer: • Gymnasieutbildning med produktion-/fordonsteknisk inriktning eller motsvarande kunskaper som av arbetsgivaren kan bedömas likvärdiga • Goda datorkunskaper • Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift • Körkort B för manuell låda Meriterande: • Genomförd värnplikt eller tidigare arbete i FM • Erfarenhet av arbete som kundmottagare eller motsv. • Erfarenhet av arbete som fordonsmekaniker/mekaniker • Kunskaper i FM stödsystem PRIO/LIFT • Högre körkortsbehörighet C/CE/D Personliga egenskaper Vi söker dig som har stor social kompetens och servicekänsla.Du är noggrann och prestigelös, en god lagspelare som är van att samarbeta med andra men har också förmågan att arbeta självständigt. Du har ett bra ordningssinne och kan hantera tillfälliga toppar i arbetsbelastning. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper! Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning Sysselsättningsgrad (hel-deltid): Heltid Arbetsort: Såtenäs Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning tillämpas, lägsta inplacering vid uppfyllnad av kravprofil är 29 000 Tjänsten innebär krav på fysisk förmåga, genomförande av tjänsteresor, deltagande i utbildning och övning i krigsorganisationen. Resor i tjänsten förekommer med kortare eller längretjänstgöring på annan ort såväl nationellt som internationellt. Kontaktpersoner Vill du veta mer om befattningen är du välkommen att kontakta: Johan Carling, tfn 0505-45 10 00 Fackliga representanter: OFR/O, Jan Möller OFR/S, Per Gunnarsson SACO, Ulf Svensson SEKO, Erling Svensson  Samtliga nås via växel: 0505-45 10 00 Välkommen med din ansökan senast 2024-06-17. Din ansökan ska innehålla CV samt ett ansökningsbrev. I ansökningsbrevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Skaraborgs flygflottilj är en mångsidig och unik flygflottilj. Här finns stridsflyg samt Försvarsmaktens samlade resurs av transport- och specialflyg. Vi genomför grund- och befattningsutbildning av pliktinkallade rekryter samt utbildar alla svenska och utländska Gripenpiloter. Förbandet deltar också i många insatser. I Sverige finns verksamheten på Såtenäs, Malmen, Arlanda och Karlsborg. Utomlands ansvarar vi för Gripensupporten i Thailand samt för den svenska personalen vid det internationella transportflygsamarbetet Heavy Airlift Wing i Ungern. Läs gärna mer på https://www.forsvarsmakten.se/f7 Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

27 maj 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024
Servicerådgivare sökes till Mobility Motors - Sätra

Nu söker vi en erfaren servicerådgivare till vår kund Mobility Motors i Sätra!Brinner du för att sätta kunden i fokus och ge den bästa möjliga servicen och är en erfaren servicerådgivare med servicekänsla I världsklass som vill jobba med det härligaste teamet? Detta är en direktrekrytering och du blir anställd direkt hos Mobility MotorsOm tjänstenDu kommer i rollen som servicerådgivareatt arbeta efter företagets uppsatta rutiner som innebär mottagning av kund, tidsbokning, boka hyrbil till kund, fakturering, räkna på kalkyler för service & reparationsarbeten samt utlämning av bil. Du ansvarar även för att arbete planeras ut till mekanikerna på verkstaden.Med service, stöd och vägledning får du kunden att känna sig säker och professionellt bemött genom hela kontakten med oss som verkstad. Med dator och telefonsom ditt främsta arbetsverktyg och din sociala förmåga, ser du till att kunden får ett proffsigt bemötande och en trygg överlämning av sitt fordon.Kvalifikationer För att ha rätt förutsättningar inom denna roll behöver du ha följande: Erfarenhet från rollen som servicerådgivare/kundmottagning Du kommunicerar bra på svenska och engelska i tal och skrift. Manuellt B-körkort Kunskaper inom Kobra eller likvärdigt system. Din profil För att matcha rollen har du tidigare erfarenhet från en kundorienterad roll i service/bilbranschen. Viktigt för rollen är att Du är serviceminded, kvalitetsmedveten och professionell i ditt bemötande.Du upplevs av kollegor somen positiv och social person som trivs med många kontaktytor, både internt och externt. Du är kommunikativ, tycker om att arbeta i ett högt tempo och har lätt att hantera olika typer av kunder. Likt oss andra är du en prestigelös kollega som gillar att hjälpas åt och ha kul på jobbet. Ansökan Vid frågor om tjänsten kontakta Johanna på 0738558647 eller via mail: [email protected] behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag.Om Mobility MotorsMed en vision om att förmedla ett problemfritt bilägande grundades Mobility Motors Group av familjen Roelofssen i Malmö 2005. Med åren har vi expanderat och idag finns vi på tio anläggningar runt om i landet och representerar bilmärkena Nissan, Mercedes, Hyundai, Peugeot, Citroën, Opel, Mazda, Isuzu, Maxus och Aiways. Utöver våra nybilsmärken erbjuder vi ett av Sveriges största sortiment av begagnade bilar.Mobility Motors Group har idag ca 230 medarbetare. Främst består de anställda av säljare, mekaniker och tekniker, men vi har även ekonomer, inköpare och administratörer i Mobility-familjen. Med lång branscherfarenhet och ett brinnande intresse skapar vi en bättre vardag för dig som bilägare.

27 maj 2024
Sista ansökan:
13 november 2024
Servicerådgivare till auktoriserad märkesverkstad i norra Stockholm!

Nu söker vi en en erfaren och engagerad Servicerådgivare till vår kund på en auktoriserad märkesverkstad i Norra Stockholm, ta chansen och sök idag!Om tjänstenVi söker just nu en erfaren och engagerad Servicerådgivare till vår kund på en auktoriserad märkesverkstad i Norra Stockholm. Som servicerådgivare kommer du att spela en avgörande roll i att stärka vårt team ytterligare och kommer att arbeta mot såväl kund som verkstad. Tjänsten innebär mycket kontakt med verkstaden, leverantörer och kunder. Du arbetar med stort fokus på kund och service och i ditt ansvar ingår att hålla en hög kvalité och arbeta effektivt med kommunikation. Arbetsuppgifter: Boka in kunder för service och reparationer, ta emot och överlämna bilar, prissätta jobb och sköta kontakt med kunder. Ansvara för kundmottagning över disk, via telefon och web Säkerställa att kundernas behov och förväntningar möts på bästa möjliga sätt. En vanlig dag kan du till exempel jobba med: Ge service till kunder och boka in jobb till verkstaden. Visuella inspektioner och bedömningar av fordon. Uppskatta kostnader och presentera pris till kunder. Svara i telefon och på mejl Ha kommunikation med kunden och dina kollegor Övrig administration Kvalifikationer: Körkort B manuell Vana med telefon och dator som arbetsverktyg, MS Office Goda kunskaper i Kobra, WinAssist, Elsa eller likvärdiga system. Erfarenhet från rollen som Servicerådgivare eller liknande arbete Kunskaper inom CABAS, reservdelareller garantihandläggningär meriterande. Din profilFör att trivas som Servicerådgivare bör du gilla att arbeta i en rådgivande roll ut mot kund, i ett stundvis högt tempo. Detta ställer krav på hög servicemedvetenhet, god kommunikativ förmåga samt en förmåga att hantera ett arbete där mycket händer samtidigt. Du har ett tekniskt intresse samt en förmåga att lösa de problem som kan uppstå i ditt arbete. Ansökan Vid frågor om tjänsten kontakta Johanna på 0738558647 eller via mail: [email protected]. Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag. Om FordonsakademinVi är specialister på att kompetensförsörja fordonsbranschen. Företaget startades av specialister inom fordonsbranschen med mångårig erfarenhet från verkstadsarbete. Vi brinner för att arbetsgivare ska få rätt person med rätt kompetens, i rätt tid. Detta uppnår vi genom att tillhandahålla tjänster inom rekrytering, bemanning och utbildning. Genom våra tjänster är vi med och verkar för en kompetenshöjning i branschen.Vi är en del av Arenakoncernen som med sin närvaro på över 160 orter i Sverige finns tillgängliga i hela landet. Vi tror på varje människas förmåga. Starka individer lyfter varandra. Steg för steg hjälper vi medarbetare och företag att utvecklas och bli starkare – så starka att de i sin tur lyfter andra.VärderingarVi brinner för att matcha ihop arbetssökanden med företag, och vårt arbete sker helhjärtat i alla delar för att hela processen ska lyckas. Vi är alltid personliga, engagerade och professionella i alla våra uppdrag och möten.

27 maj 2024
Sista ansökan:
13 november 2024
Servicerådgivare till premiummärke

Brinner du för kundservice och vill du varaansiktet utåt för ett premiummärke?Då söker vi dig! ArbetsuppgifterSom Servicerådgivare är din roll att ge verkstadens kunder ett professionellt och trevligt bemötande. Du har ansvaret att säkerställa att kundens önskemål blir uppfyllda och är den som håller kontaktenmed verkstadens kunder vid inlämning/utlämning av deras bilar.Dina arbetsuppgifter kommer innebära att boka in kunder på verkstadsbesök via telefon, ta emot samt lämna ut bilar och ta betalt.Ditt arbete sker i verkstadens datorsystem samt via telefon och mail. Din profilVi söker dig som jobbat med ett servicekrävande yrke tidigare.Viktiga egenskaper för att lyckas i rollen är ett effektivt arbetssätt, kunna ta egna initiativ samt flexibel i sitt arbetssätt.I tjänsten kommer du att möta olika typer av utmaningar och olika situationer, men med din inställning hittar du alltid lösningarna som gör kundens dag.Du är lyhörd och anpassar dig efter varje människas personlighet och behov samt är en fena på attskapa en personlig relation med kunden.I detta urval kommer stor vikt att läggas vid din personlighet. Innehar B -körkort. Mycket goda kunskaper i Svenska, både i tal och skrift. God dator- och systemvana. Detta är en tjänst på heltid, med start så snart som möjligt. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag tillfredag. Du får en trygg anställning hos Starfinder och en konsultchef som finns vid din sida längs vägen och stöttar dig till en framgångsrik karriär. Frågor om tjänsten och processen besvaras av Amanda Svenberg, 0760097746.Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!

27 maj 2024
Sista ansökan:
13 november 2024
Kundmottagare / Verkmästare

Vi söker nu en erfaren Kundmottagare / Verkmästare till våran nya Mekonomen anläggning i Spånga som öppnar 1/9. Nu söker vi dig som tycker om att ha mycket kundkontakt och gillar att ge leverans med kvalité. Som servicerådgivare hos oss har du den direkta kundkontakten vid rådgivning samt vid beställning eller rapportering av verkstadsjobb. Du ansvarar för att ge kunderna en första diagnos och utifrån detta resursplanera verkstadsarbete utifrån montörsresurser, specialkompetenser, utrustning och reservdelar. Du kommer att ansvara för uppföljning av verkstadsarbeten genom både kvalitetskontroll och kunduppföljning. I arbetet ingår även att erbjuda och sälja kundservice, tillbehör och reservdelar. Du kommer att vara en lagspelare som vill vara med och göra skillnad och bidra till vår trivsel i gruppen. Du har kunden i fokus Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med samtliga bilmärken och Mekonomens system är det meriterande. Ibland är det högt tempo och mycket som pågår samtidigt och du behöver kunna hitta lösningar på de situationer som uppkommer. Du behöver ha körkort B. I bilbranschen sker just nu en snabb teknikutveckling och vi förväntar oss att du kontinuerligt kommer att behöva läsa in ny teknik, men även gå olika produkt-, servicerådgivare- och reservdelsutbildningar, därav behöver du kunna svenska och engelska i tal och skrift. Vi ser gärna att du har en stark personlighet, och för att trivas hos oss behöver du värdera öppenhet och jämlikhet lika mycket som vi gör för att bidra till vår värdegrund – trivsel, kvalité och lönsamhet. Arbetsuppgifter En Kundmottagare/verkmästare har ett utpräglat serviceyrke på bilverkstad med en hel del kundkontakter och administrativa uppgifter som till exempel tar emot kunder besiktigar felen registrerar bilen för reparation bestämmer tider för avhämtning ger råd angående bilvård till kunder kontaktar och inväntar klartecken från försäkringsbolag svarar i telefon sköter biluthyrning Sök nu! Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats med fortlöpande utbildning i din tjänst. Självklart har vi kollektivavtal och vi erbjuder även friskvårdsbidrag samt företagshälsovård. Skicka din ansökan innehållande CV och personligt brev. I rekryteringsprocessen ingår att ta UC på slutkandidaten. Vi går löpande igenom våra ansökningar så skicka in din ansökan snarast möjligt. För mer information kring tjänsten vänligen kontakta [email protected]

27 maj 2024
Sista ansökan:
26 juni 2024
Servicerådgivare till kund i Kristianstad

Arbetsbeskrivning Som servicerådgivare har du en central roll i verksamheten där du är företagets ansikte utåt och stor vikt läggs på service och kundbemötande. Du företräder ett företag med starkt varumärke, hög kompetens och starkt engagemang för kunderna och det är därför viktigt att du som söker har ett proffsigt bemötande och drivs av att lämna den bästa servicen till kunderna. I rollen som Servicerådgivare kommer du att boka in kunder, ta emot kundbilar, prissätta utfört arbete, hantera försäkringsskador glas, maskin samt plåt och slutligen förklara det utförda arbetet för kunden i samband med utlämning av kundens bil. Med tiden kommer du även att bedöma garantianspråk, bearbeta kundreklamationer och vägleda kunderna i tekniska frågor. Utöver ditt personliga kundbemötande är datorn och dess system dina främsta arbetsverktyg. Detta är en väldigt varierande och lärorik roll, där du får möjlighet att arbeta med samt bli involverad i olika arbetsuppgifter inom servicemarknad. Din Profil Är du en person som brinner för att ge service och arbetar alltid med viljan att överträffa kundens förväntningar? Då är det dig vi söker till våra tjänster som servicerådgivare! Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av rollen som Servicerådgivare. Som person är du öppen, social och framåt. Självklart älskar du att ge kundservice i världsklass! För att trivas i denna roll bör du drivas av utmaningar och ha lätt för att skapa ett personligt möte med kunder. I denna tjänst lägger vi stort vikt vid din personlighet där vi värdesätter din sociala kompetens och energi samt din förmåga att lösa problem som kan uppstå. Om företaget Autorekrytering är företaget för dig som arbetar eller vill arbeta i motorbranschen. Vi arbetar med alla typer av kunder inom branschen så som, Generalagenter/imoprtörer, Leasingbolag, Återförsäljare, Verkstäder, Reservdelsföretag mm. Detta uppdrag är ett konsultuppdrag till och börja med men kan leda till fast anställning hos kund. Kontaktuppgifter Urval sker löpande för tjänsten och frågor besvaras av Teo Sandahl på [email protected]

27 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Teamleader till Europeiska Motor i Rissne

Är du redo att ta nästa steg i din karriär och leda ett engagerat team mot framgång? Vi söker en passionerad och motiverad individ för rollen som Teamledertill kundmottagningenhos Europeiska Motor / Toyota Center i Rissne. ArbetsuppgifterI rollen somteamleader fungerar du somarbetsledareför ca 5-6 servicerådgivare.Du leder ochinspirerar ditt team mot företagets gemensamma mål och resultat.Du hanterar onboarding och introduktion av ny personal samtsäkerställer att ni som teamarbetar enligt företagets riktlinjer.Du stöttar, coachar och motiverar dina kollegor samt säkerställer kundmottagningens bemanning.Du kommer även fungera som servicerådgivare och kommer att ha kontakt med verkstadens kunder genom hela serviceprocessen, hantera garantier och upprättaskadekalkyler samt sköta övrigadministration. Häranvänds verkstadens datorsystem Kobra och arbetet skeröver disk samt genomtelefon och e-post. Du kommer att jobba tillsammans med ett glatt ochkompetent team som har roligt tillsammans på jobbet. Kvalifikationer Duhar tidigare arbetslivserfarenhetifrån kundservice ochifrån en arbetsledande roll. Du behärskar svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift. Krav är att du innehar B-körkort för manuell bil. Mycket goda datorkunskaper och erfarenhet av att arbeta i ett CRM-system. Har du ett stort bilintresse ser vi det som ett plus. Personliga egenskaperFör att lyckas i rollen som teamleaderär det viktigt att duär kommunikativ och har förmåganatt kunna inspirera och coacha ditt team i ett stundtals intensivt arbetsklimat.Du har en fallenhet för struktur och koordinering av arbetsuppgifter samt kan hittalösningar på utmaningar som uppstår plötsligt. Du har förståelse för hur ni bör prioritera uppgifter och kan delegera på ett effektivt sätt.Du har en mycket god förståelse för kundservice och har en hög ambition ochmålsättning att ert team ska överträffakundernas förväntningar. Vi ser gärna att du är en person med ambitioner att växa och så småningom anta ännu större ansvar och roller inom företaget. I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper. Varför välja oss? Erfarenhet och stabilitet: Med över 50 år i branschen har vi byggt upp en stark grund av erfarenhet och stabilitet. Framstående företagskultur: Vår arbetsplats präglas av en öppen och inkluderande företagskultur, där varje medarbetares åsikter värderas högt. Engagerade ledare och härliga kollegor: Arbeta sida vid sida med kompetenta ledare och stöttande kollegor som strävar efter gemensam framgång. The Toyota Way filosofin: Vi omfamnar "The Toyota Way", en hyllad filosofi som genomsyrar vårt arbete och bidrar till vår framgång. Möjligheter till utveckling: Vi tror på din potential och erbjuder ett brett utbud av vidareutbildningar samt karriärutveckling inom bolaget. Hälsosam arbetsmiljö: Vi värnar om ditt välmående och erbjuder förmåner såsom friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Vi har även ettheltäckande miljöledningssystem och är certifierade enligtISO 14001. Ansökan och tillträdeTjänsten ärpå heltid, med start så snart det är möjligt. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag-fredag, där arbetspassen varierar mellan 7-16 samt 9-18. Anställningen blir direkt hos Europeiska Motor i Rissne.Frågor om tjänsten och processen besvaras av Starfinder ochCatrin Fjellström, 070-0744018. Gör ditt nästa karriärsteg hos oss – där du inte bara är anställd, utan en viktig del av en lång och framgångsrik historia. Skicka in din ansökan idag och bli en del av vår växande och inspirerande arbetsgemenskap! Om företagetEuropeiska Motor grundades 1960 och är en avSveriges största enskilda auktoriserade återförsäljare av Toyotabilar. Företaget omsätter 1,6 miljarder kronor och har ca 165 medarbetare. Europeiska Motor är belägna i norra Stockholm där de har fullserviceanläggningar i Rissne, Vällingby, Täby, Arlandastad samten fullserviceverkstad påÖstermalm. Vår huvudanläggning i Rissne är vårt flaggskepp och här erbjuder vi försäljning av både privat-, företags- och transportbilar. Anläggningen har en modern fullserviceverkstad, där vi också säljer reservdelar.

24 maj 2024
Sista ansökan:
10 november 2024