Kundserviceingenjör, tillverkningsindustri

Sök bland 14 lediga jobb som Kundserviceingenjör, tillverkningsindustri och börja ditt nya yrkesliv idag!

Director Utility Billing & IT till Kundservice Norden

Företagsbeskrivning Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 20 000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi arbetar för fossilfrihet och driver på övergången till ett hållbart energisystem. Vattenfall Customer Service Nordic ansvarar för försäljning, fakturering samt kundservice till Vattenfalls kunder i Norden. Vi har huvudsäte i Umeå, men finns också i Solna och Helsingfors och sammanlagt är vi omkring 300 medarbetare som tillsammans stöttar Vattenfalls olika affärer via kundgränssnittet. Vi arbetar för fossilfrihet genom att guida våra kunder till klimatsmarta lösningar och vi brinner för kvalitet och kundupplevelse och har blivit utsedda till bästa service inom Energi de två senaste åren. Hos oss genomsyrar värderingen People First allt vi gör och vi vet att trygga och engagerade medarbetare levererar de bästa kundupplevelserna. Vattenfall Kundservice Norden tilldelades år 2021 fackförbundet Unionens pris för Sveriges mest HBTQI-vänliga arbetsplats och i år har vi tilldelats utmärkelsen Diversity Employer Gold av Women Ahead. Vi vet att ett bra arbetsklimat, ett förstklassigt kundmöte och ett innovativt tänkande baseras på att vi alla kompletterar varandra. Hos oss kan du med stolthet vara den du är! Vattenfall Kundservice Norden är certifierade som ett Great Place to Work®. Certifieringen baseras på en medarbetarundersökning inom dimensionerna Trovärdighet, Respekt, Rättvisa, Stolthet och Kamratskap. Vår verksamhet är uppdelad i olika enheter där Utility Billing & IT är den enheten som ansvarar för fakturering (hela processen från att ta in underlag för fakturering, skicka ut fakturor samt hantera kravprocessen), vår IT-portfölj samt vår kundservice till stora företag och vår finska kundserviceverksamhet. Kostnadseffektivitet, medarbetarupplevelse, kundupplevelse och kvalitet är alla viktiga nyckeltal för Utility Billing & IT. Jobbeskrivning Vi söker nu en Director Utility Billig & IT till Kundservice Norden med placering i Umeå.  Vi erbjuder dig ett mycket spännande arbete med fokus på ett ledarskap där medarbetar- och kundupplevelsen står i fokus. Som en del av Kundservice ledningsgrupp är du drivande i att stärka vår People First kultur samt nå våra långsiktiga mål om att etablera oss som en av Sveriges bästa arbetsplatser. Här får du möjlighet att delta i en kontinuerlig utvecklingsresa för möta förändrade marknadsförutsättningar och säkerställa långsiktig konkurrenskraft i relation till benchmarks. Du erbjuds ett dynamiskt arbete där du både får bygga upp nya nätverk samt använda ditt befintliga nätverk för att skapa samarbete och goda relationer. Utility Billing är ett erfaret team på ca 80 medarbetare med djup kompetens och lång erfarenhet samt samarbeten med externa partners. Det är här vi dagligen säkerställer fakturering med hög kvalitet, ett IT-landskap som håller hög säkerhet samt är fit for purpose med tydligt prioriterad utveckling samt stöttar våra stora företagskunder och våra kunder i Finland Arbetsuppgifter Din uppgift som Director Utility Billing är att leda verksamheten, leva våra värderingar och förmedla dem vidare inom organisationen samt bidra till Kundservice Nordens fortsatta gemensamma framgångar. Inom enheten Utility Billing är det av stor vikt att ha ständigt fokus på kvalitet samt kostnadseffektivitet och IT säkerhet. En viktig del i arbetet som Director är att ta ansvar för att leverera mot överenskomna mål och att agera strategiskt och taktiskt för att utveckla verksamheten för att säkerställa långsiktig konkurrenskraft och möta förändrade förutsättningar. Du är en nyfiken, skarp och affärsdriven förändringsledare med ett mindset och en vilja att lära av andra, du söker och delar kunskap för att bidra till affärsutveckling på Kundservice och hos våra uppdragsgivare. Ledarutveckling och coaching är en stor del av din vardag och du är en skicklig och transparent kommunikatör. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda och utveckla medarbetare, styra verksamheten mot uppsatta affärsmål samt ansvara för budget och personal Ledarskapsutveckling med ansvar för att ett starkt och värdedrivet ledarskap genomsyrar alla nivåer i organisationen Förändringsledning Aktivt delaktig i att utveckla Kundservice Nordic Director Utility Billing rapporterar till VD Kundservice Norden och ingår i ledningsgruppen. Kravspecifikation Kvalifikationer Du har en relevant akademisk utbildning och/eller motsvarande års arbetslivserfarenhet. Flerårig dokumenterad erfarenhet i att leda ledare är ett krav. Ett krav och en förutsättning för att lyckas är att du har tidigare erfarenhet från processutveckling, kvalitetsarbete, IT styrning och utveckling samt IT säkerhet och styrning av underleverantörer. Erfarenhet från kundserviceverksamhet och att du därmed har en mycket god förståelse för kundnära processer och utmaningar är högt meriterat. Dokumenterad erfarenhet av att kontinuerligt och framgångsrikt levererat verksamhetsförbättringar är ett krav. Utöver mycket goda kunskaper i svenska har du också goda kunskaper i engelska. Vi söker en ledare med ett genuint intresse av människor och deras utveckling. En förändringledare med, hög integritet och ödmjukhet som leder utvecklingen framåt, har örat mot rälsen, svarar upp på feedback, är transparent och möter upp frågor genom samarbete och sunt förnuft. Mogen och trygg i sitt ledarskap. Vår bästa kandidat har stort socialt fokus, är kommunikativ, förstår sina medarbetare och förser dem med vad de behöver för att utveckla sin fulla potential. Vi söker en person som vet att nöjda medarbetare, god arbetsmiljö, tillit, förtroende och goda relationer skapar framgång. Vår bästa kandidat är en businessminded och strategisk förändringsledare som vet hur man bygger effektiva team, skapar starka samarbeten och som identifierar problem och tar ägarskap för att lösa dem. Som ledare hos oss står du väl upp för Vattenfalls ledarskapskriterier tydlig, synlig, modig.

16 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Tekniker till supportavdelningen

I takt med att företaget växer söker vi nu en medarbetare till det tekniska supportteamet på eftermarknadsavdelningen. Vi söker dig med ett genuint tekniskt intresse som trivs i en roll där du får driva dina egna projekt samtidigt som du tillhör ett team, där idéer välkomnas och där det är högt till tak. Vi erbjuder Du erbjuds ett utvecklande arbete i en inspirerande miljö med högt i tak och varierande arbetsdagar. För Firefly är det viktigt att våra medarbetare trivs och vi erbjuder därför mycket goda utvecklingsmöjligheter och goda förmåner. I denna tjänst har du dagligen kontakt med både kunder och medarbetare, vilket innebär att du rör dig i en tekniskt avancerad och internationell miljö. Om tjänsten Som Teknisk Support kommer du att vara baserad på vårt kontor. Du blir en del av vårt sammansvetsade eftermarknadsteam där problemlösning och felsökning är en central del av vardagen. Den primära arbetsuppgiften är att tillhandahålla teknisk support åt kunder och samarbetspartners. I och med att Firefly är en global aktör kommer du ha kontakt med distributörer och partnerföretag i hela världen. Du förväntas även driva mindre projekt med målet att förbättra vår verksamhet. Möjlighet till resor för att besöka kunder såväl inrikes som runtom i världen kan komma att förekomma för rätt person. Din profil I rollen som Teknisk Support ser vi att du som person har ett tekniskt intresse och förmåga att snabbt ta till dig detaljer. Du har goda kommunikativa egenskaper då du kommer att ha bred kundkontakt och arbeta nära dina kollegor. Att lösa problem och felsöka är något du tycker är kul. Dessutom har du erfarenhet av teknisk felsökning från tidigare tjänster. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter omfattar allt från att ändra en parameter i ett program till att felsöka ett helt system hos kund. Du kommer primärt att tillhandahålla teknisk support åt kunder och tekniker på mail och telefon. Ytterligare exempel på arbetsuppgifter: - Problemlösning - Läsa och tolka tekniska ritningar och dokumentation - Orderhantering - Programmera, likt PLC-programmering - Uppdatera dokumentation Kvalifikationer Vi söker dig som har: - Minst 5 års erfarenhet av arbete som innefattar någon form av teknisk felsökning - Tekniskt intresse - Goda kunskaper i svenska samt engelska i både tal och skrift - B-körkort Vi är ett team där alla hjälps åt för att bidra till bra resultat och ett gott arbetsklimat och vi söker därför dig som ofta beskrivs som positiv, flexibel och lösningsorienterad. Du är en person som utan att tveka hjälper till där behov finns. Hos oss är det viktigt med engagemang och att bidra med idéer och förbättringsförslag. Du är en person som är trygg med att ta egna beslut även i mer pressade situationer och du kommunicerar väl med dina kollegor. Då arbetstempot kan variera är det viktigt att du är bra på att hålla ordning och reda och att du arbetar fokuserat även under perioder av ett lite högre arbetstempo. Anställningens omfattning Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid. Placeringsort: Stockholm, Hammarby Sjöstad. Tillträde: Omgående Din ansökan Vi arbetar med löpande urvalsprocess vilket innebär att tjänsten kommer att tillsättas så fort som möjligt. Tveka därför inte, skicka in din ansökan redan idag! Frågor om tjänsten besvaras av Felicia Pernius (HR) [email protected], eller Pierre Jansson (Service- och Eftermarknad) [email protected]. Firefly är ett svenskt företag som erbjuder industriella brandskydds- och säkerhetssystem till tillverkningsindustrier över hela världen. Sedan 1973 har Firefly specialiserat sig på att ta fram skräddarsydda systemlösningar av högsta tekniska standard och kvalitet. Firefly har utvecklat och patenterat produkter och lösningar utifrån kundbehov och forskningsrön, vilket lett till en helt unik portfölj med nyskapande produkter och systemlösningar som höjer säkerhetsnivån. Bolagets huvudkontor är beläget i Hammarby Sjöstad i Stockholm. Företaget finns representerat världen över och bedriver försäljning direkt mot kund och via distributörer i över 80 länder. Firefly har sedan 2021 egna verksamheter i Polen och Italien.

13 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Senior Operations Excellence Specialist - Commercial

Be part of something altogether life-changing! Working at Cytiva means being at the forefront of providing new solutions to transform human health. Our incredible customers undertake life-saving activities ranging from fundamental biological research to developing innovative vaccines, new medicines, and cell and gene therapies. At Cytiva you will be able to continuously improve yourself and us – working on challenges that truly matter with people that care for each other, our customers, and their patients. With associates across 40+ countries, Cytiva is a place where every day is a learning opportunity – so you can grow your career and expand your skills in the long term. Forming part of the Biotechnology segment at Danaher, we bring together dedicated technical expertise and talent to develop the next generation of life-changing therapeutics. The main purpose of the Senior Operations Excellence Specialist is to drive commercial operational excellence for Cytiva’s growing portfolio of digital products and services within the Automation, Digital, and Learning Solutions business. This role aims to enhance the overall customer experience and ensure smooth internal communications and workflow. Allowing the job holder to actively contribute to enhancing processes and drive growth within the organization. What you’ll do: Own and continuously improve the implementation of scalable, automated Order to Remittance workflows for Cytiva’s digital products and services, including keeping records of customers’ entitlements and generating license keys for software products. Own and continuously improve contracting workflows for digital products and services, including maintaining consistency in standard contract terms and approvals. Support our Sales, Customer Success, Finance and regional Customer Service with information related to team availability and planning & by ensuring correct and timely booking invoicing of incoming orders. Lead product management teams through facilitating processes such as setting up and maintaining article numbers in accordance to contracting workflows, price revisions, etc. in order to develop and ensure compliance with consistent naming standards. Monitor and manage process performance and efficiency of key commercial processes, including definition of key metrics and communication to relevant stakeholders, including provision of data for key commercial processes such as Funnel Management and Growth Room. Who you are: Bachelor’s degree or above in business or related experiences. Extensive commercial operations experience in a global organization with deep understanding of sales process and customer needs. Deliver results in a fast-paced dynamic environment. Strong organizational skills and interpersonal skills. Proficient in project management basics. Ability to travel within Europe and USA (up to 20% of time). Previous experience with SFDC, SAP, Confluence, and Power BI is a plus. You will participate in and/or lead Continuous Improvement and sustainment activities.

13 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Kundservicemedarbetare Telenor

Häng med på resan mot Sveriges nöjdaste kunder! För Telenors räkning söker vi dig som vill ta del av ett nystartat team inom kundservice. Här kommer du att få möjlighet att vara med från start och bygga upp Telenors kundservice genom att hjälpa deras kunder med beställningar samt besvara frågor kring abonnemang och produkter inom mobil, bredband och TV. Vad erbjuder vi? Kom och sitt med dina nya kollegor i Telenors nyrenoverade huvudkontor i Solna Centrum som även är en knytpunkt för all kollektivtrafik. Utöver detta erbjuds du bland annat: • En utvecklande roll • 3 veckors utbildning • Stora möjligheter att växa inom Telenors koncern ” För oss kommer människan alltid först. Och tekniken först därefter. Du ska alltid kunna vara uppkopplad med de och det som betyder mest för just dig. Vår övertygelse är att uppkopplade samhällen är starkare samhällen. Som en Telenor-medarbetare kommer du att vara en viktig pusselbit av en större internationell organisation som vill skapa samhällsnytta genom att leverera förstklassig uppkoppling i de samhällen vi verkar. Hos oss på Telenor är våra kunder det viktigaste vi har – och vi har bestämt oss: vi vill ha Sveriges nöjdaste kunder! Nu satsar vi stort på vår kundupplevelse och kundservice och bygger bland annat upp en helt ny kundservice på vårt huvudkontor i Råsunda. ” Vem söker vi? Vi söker dig som vill ge bästa tänkbara service i både tal och skrift. Du motiveras av att lösa kundens utmaningar och har lätt för att sätta dig in i nya miljöer och system. Som person är du målfokuserad och ser merförsäljning som en extra service till kunden. Vi ser även att du: • Har tidigare arbetslivserfarenhet inom någon form av service • Är van vid att använda telefon som arbetsredskap • Hanterar svenska och engelska obehindrat • Har en fullständig gymnasial utbildning • Är social och gillar att prata med olika typer av människor • Trivs i en roll med varierande arbetstider. Vad innebär rollen? Tillsammans med ditt team kommer du att finnas behjälplig för Telenors kunder via mail och telefon. I huvudsak hanterar teamet frågor inom mobiltelefoni, bredband & TV samt abonnemang. Intresserad? Skicka in ansökan snarast då urval sker löpande. 2Complete Varför ska du bli konsult hos oss? Som konsult hos oss omfattas du alltid av kollektivavtal. Detta ger dig bland annat avtalsenliga villkor gällande semester, pension, lön och friskvårdsbidrag. Vi är din partner i arbetslivet. Som konsult får du utöver din chef på arbetsplatsen även en engagerad konsultchef vars främsta fokus är att se till att arbetsplatsen och rollen du befinner dig i är den perfekta matchen för dig och din utveckling. 2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011. 2Complete Group är även utnämnt till Gasellföretag 2022. En utmärkelse som tilldelas Sveriges mest hälsosamma och snabbast växande företag.

6 maj 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Technical Trainer till Mycronic!

Vill du arbeta med avancerade elektronikprodukter och vara en del av ett dynamiskt och innovativt företag som strävar efter att ligga i framkant när det gäller teknisk utveckling och produktinnovation? Sök då till rollen som Technical Trainer hos Mycronic! Urval sker löpande. OM TJÄNSTEN: Mycronic är en ledande leverantör av produktionsutrustning inom högteknologisk elektronik, en spjutspets inom elektronikindustrin, som nu söker efter en Technical Trainer som vill vara med att driva och utveckla verksamheten. I rollen som Technical Trainer kommer du arbeta med komplexa maskiner, dokumentation och träning för servicetekniker, internanställda och företagets kunder. Tjänsten innefattar arbete i olika roller, såsom instruktör, utbildningsutvecklare, koordinator, teknisk skribent och ämnesexpert. Du kommer även att delta i den pågående digitaliseringen som företaget genomgår. På sikt kan affärsresor förekomma till kunder i Asien och USA. Dina primära ansvarsområden: Utveckla utbildningsmaterial, program och kurser Leverera träning, både i klassrum och digitalt Planera och administrera kurser Utveckla produktdokumentation Tillhandahålla produktteknisk information och korrekturläsa dokumentation VI SÖKER DIG SOM: Har en högskole- eller civilingenjörsexamen inom relevant område Har en bakgrund och gedigen kunskap inom teknik och naturkunskap Har arbetat några år med komplexa maskiner, installation och utbildning Talar och skriver flytande engelska och svenska Vid denna rekrytering kommer vi utöver formella kompetenser även lägga stort vikt vid dina personliga egenskaper och intresse för rollen. Som person tror vi att du är nyfiken, kreativ, kommunikativ, lösningsorienterad, älskar teknik, är trygg i ditt arbete och vill lära dig nya saker.   OM KUNDFÖRETAGET: Mycronic är ett svenskt högteknologiskt företag med mer än 1200 anställda idag. De är banbrytande på sin marknad och har i över 40 år utvecklat och tillverkat komponenter för elektronik- och displaytillverkare för att förbli konkurrenskraftiga. Idag har de kunder och distributörer i över globalt där deras innovativa produkter, tjänster och lösningar levereras för att skapa morgondagens elektronik. Mycronic erbjuder dig chansen att komma in i ett lönsamt och växande bolag med öppen arbetskultur och erfarna kollegor. Det är en miljö där kollegor lär och utvecklas av varandra för att driva innovationen och öka kundvärdet. Mycronic fortsätter genom sin teknik göra det omöjliga möjligt. OM ANSTÄLLNINGEN: Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från Mycronic och vår sida är att du på sikt blir direktanställd hos kunden. Då tjänsten innefattar resor krävs svenskt medborgarskap. ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid Start: Enligt överenskommelse Placering: Stockholm, Täby Rekryteringsansvarig: Johanna Nilsson Lön: Marknadsmässig Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.  Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

3 maj 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
Teknisk Produktspecialist till Tapflo, Göteborg

Tapflo levererar pumpar för effektiv och säker vätskehantering inom modern kemi-, livs- och läkemedelsproduktion. Vi är Europas ledande tillverkare av tryckluftsdrivna membranpumpar och är etablerade i Sverige sedan 1980. Tapflo har idag säljkontor i drygt 30 länder och distribuerar till ca 75 länder på alla kontinenter. Vi är 19 anställda i Sverige och huvudkontoret ligger i Kungälv, där vi även har lager och serviceverkstad. Tapflo är ett ledande företag inom pump- och processlösningar, som levererar högkvalitativa produkter och skräddarsydda lösningar till kunder över hela landet. Vi är en pålitlig partner som strävar efter att uppfylla och överträffa våra kunders förväntningar genom innovativa och effektiva tekniska lösningar. Placering för rollen är i på Tapflos huvudkontor i Kungälv. Du rapporterar till Försäljningschef. Om rollen Vi söker en serviceinriktad Teknisk Produktspecialist som kommer att spela en central roll i att stötta våra utesäljare och säkerställa att våra kunder får de bästa pump- och processlösningarna för sina behov. I den här rollen kommer du att arbeta nära våra utesäljare för att erbjuda teknisk support, resonera kreativt och ta fram skräddarsydda lösningar åt våra kunder. Ansvarsområden Erbjuda teknisk support och expertis till våra utesäljare i val av pumpar och tillbehör. Ta fram skräddarsydda lösningar och offerter för våra kunder, inklusive kontakter med leverantörer och fabriker vid behov. Samarbeta med säljteamet för att hantera komplexa tekniska frågor och utmaningar. Administrativa uppgifter såsom offerthantering, artikelletande och hantering av prislistor. Delta vid behov i kundmöten tillsammans med utesäljarna, särskilt vid större projekt. Din erfarenhet Du har erfarenhet från en tillverkande industri så du har en grundläggande förståelse för roterande utrustning, pumpar, motorer, växlar och flödeslösningar. Vi tror att du har haft en roll underhållsplanerare, underhållsmekaniker, teknisktunderhåll och/eller erfarenhet som teamledare/innesäljare/support eller likande. Vidare är du administrativt kunnig med erfarenhet av att använda affärssystem som SAP eller Visma. Du har en god kommunikationsförmåga på svenska och engelska. Teknisk utbildning är meriterande, särskilt inom ingenjörsområdet. Om dig Du har ett starkt intresse för teknik, motorer och mekanik och du trivs med en roll där du får analysera och ta fram de bästa lösningar för säljare och kund. Du är kommersiell och trivs med en koordinerande funktion i organisationen med flertalet kontaktorer internt och extern. Som person är du en lagspelare med prestigelös attityd och ordningssinne. Du arbetar proaktiv och är lösningsfokuserad med förmåga att hantera komplexa situationer. Vi är måna om ödmjukhet och förmåga att samarbeta och dela kunskap. Vad Tapflo erbjuder dig Du blir en del av ett växande, generöst familjeföretag där möjligheterna är många och stämningen mellan kollegorna är varm och familjär. Vi erbjuder ett fritt och flexibelt arbete i en spännande, internationell organisation. Hos oss får du möjlighet att arbeta i ett innovativt företag som ser sina medarbetare som den största framgångsfaktorn. Vi erbjuder konkurrenskraftig, marknadsmässig lön och generösa förmåner. Vi har t.ex. årliga resor och ett generöst friskvårdsbidrag. AnsökanI den här rekryteringen samarbetar Tapflo med Jerrie. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Frida Dire på [email protected] eller 0703 001016. Du ansöker med bifogat CV på jerrie.se. Urval sker löpande så ett tips är att söka tjänsten så snart som möjligt, dock senast den 26 maj.

30 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Supporttekniker

Rototilt Group AB i Vindeln är ett internationellt bolag med ett flertal dotterbolag runt om i världen. Vi är en av världens ledande företaginom produktsegmentet tiltrotatorer. Vi arbetar aktivt med värdegrundsfrågor och är måna om att skapa en miljö där alla trivs och har möjlighet att utvecklas. Vår vision är lika enkel som självklar- Rototilt på varje grävmaskin. Vi söker en Supporttekniker, en roll där du har frihet under ansvar och möjligheten att fortsätta utvecklas inom ditt expertisområde tillsammans med ett engagerat team. Avdelningen Teknisk support ansvarar för support och utbildning av Rototilts produkter till återförsäljare, importörer och OEM kunder. I rollen som Supporttekniker arbetar du nära våra produkter och ger support till våra kunders tekniska personal. I din roll kommer du ha en hel del kontakt med de flesta avdelningarna inom produktion- och marknadsorganisationen och vi kommer att på bästa sätt se till att du får en gedigen internutbildning gällande företag och produkt. I rollen som Supporttekniker kommer dina arbetsuppgifter innebära: Teknisk support för produkter levererade av Rototilt till återförsäljare, importörer och OEM kunder Skapa material för serviceinformation. Bidra till att rätt teknisk produktinformation finns tillgänglig till kunden via aktuella kanaler Analysera, sammanställa och rapportera brister på produkter i fält Reklamationshantering För att trivas i rollen ser vi att du har teknisk utbildning inom relevant område eller motsvarande kunskap förvärvad genom arbetslivserfarenhet. Vi ser gärna att du har mycket goda kunskaper och erfarenhet av hydraulik och styrsystem i tunga fordon. Erfarenhet av systematisk felsökning i komplexa system och erfarenhet av grävsystem och produktutbildning är också meriterande. Som person är du serviceinriktad, ansvarstagande och initiativrik. Du utför ditt arbete noggrant och ansvarsfullt och är mån om att leverera. Du är självgående med förmågan att prioritera uppgifter, filtrera information och fatta egna beslut. Eftersom rollen innefattar många kontaktytor är du en öppen och social person som trivs i ett lagarbete. Du har också goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skriftUrval, intervjuer och därmed även tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten kontakta Fredrik Ellingsson, Chef Teknisk support, 0933-232 91 Välkommen med din ansökan!Införvarje rekryteringsprocesshar vi tagit ställning till val av rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

26 april 2024
Sista ansökan:
13 oktober 2024
Engineering Coordinator till Floatel!

Vill du vara en viktig del av ett framstående team inom offshoreindustrin? Har du en passion för teknik och ett öga för detaljer? Då kan du vara den vi söker för att förstärka Floatel's team som Engineering Coordinator. Välkommen in med din ansökan redan idag! OM TJÄNSTEN: Rollen som Engineering Coordinator hos Floatel innebär att samordna och stödja ingenjörsarbetet för tilldelade projekt och avdelningar, i ett team om 10 andra medarbetare. Du kommer att ansvara för att hantera och arkivera teknisk dokumentation samt säkerställa att kommunikationen mellan berörda parter är effektiv gällande ärenden och tekniska förändringar. Detta inkluderar att följa företagets policys och ledningssystem samt att rapportera eventuella avvikelser eller förbättringsförslag. Som en viktig medlem i teamet kommer du även att delta i möten och bidra till att utveckla och förbättra processerna inom din ansvarsområde. Med din noggrannhet, organisatoriska förmåga och tekniska kompetens kommer du att spela en nyckelroll för att säkerställa att projekt och avdelningar fungerar smidigt och effektivt. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: Dokumentkontroll, inklusive mottagning och hantering av inkommande dokument. Uppdatering av ritningar och interna tekniska dokument. Koordinering/ fördelning av uppgifter och övervakning av uppgiftsutförande. Ansvar över tekniska ändringar på fartygen, inklusive kontrollprocess för att säkerställa godkända ändringar och distribution av förfrågningar till tekniskt ansvariga. VI SÖKER DIG SOM: Har en för tjänsten relevant teknisk kandidatexamen eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Erfarenhet av Word, Excel och PowerPoint. Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet. Det kommer läggas stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker en positiv lagspelare med affärsmässig skärpa och en drivkraft att förbättra och utmana verksamheten. Du trivs i en föränderlig arbetsmiljö och har förmågan att kommunicera både internt och externt på alla nivåer. Vi tror även att du som söker har utmärkta kommunikationsfärdigheter kan du interagera och kommunicera väl med alla nivåer av ledning och personal. Din förmåga att arbeta självständigt, självstyrande och hålla fokus för att utföra uppgifter på ett effektivt och noggrant sätt i en hektisk miljö är avgörande.  OM KUNDFÖRETAGET:  Floatel grundades 2006 och erbjuder högkvalitativa offshore bostadsriggar s.k. flotel’s för extrema förhållanden. Floatel International AB i Göteborg för operativt stöd och management åt hela koncernen. Floatels moderna flotta är certifierad och överensstämmer med internationella standarder och myndighetskrav. Alla fem bostadsriggar är byggda på Keppel FELS Shipyard i Singapore och är utformade för att tillgodose kundens behov för kvalitet och prestanda. Floatel strävar efter att vara en inspirerande arbetsplats med kontinuerlig utbildning och stora fördelar. Ledningen har över 20 års erfarenhet från branschen och sätter alltid säkerheten, hållbarheten och prestandan först. OM ANSTÄLLNINGEN: Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du till en början kommer vara anställd av Friday. Avsikten därefter är att du efter 6-12 månader blir tillsvidareanställd hos Saab. ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Placering: Göteborg Rekryteringsansvarig: Elin Samuelsson, [email protected] Lön: Marknadsmässig månadslön Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framför allt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

21 april 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024
Tar du examen till våren och söker din första jobb - se hit!

Tar du examen till våren och söker ditt första jobb så hjälper vi dig på vägen! Vi är bryggan mellan dig och din nästa arbetsgivare och vill få dig att känna ´´Äntligen måndag´´ Tveka inte utan ansök idag! Vår kund Vår kund är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar dem teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Denna tjänst är placerad på deras kontor i Järfälla. Vi ser att du har följande• Högskole - Civilingenjörsutbildning inom Maskin, Teknisk fysik, Datavetenskap, Systemvetenskap, mekanik • Flytande engelska och svenska i tal och skrift Uppdragen är placerat i säkerhetsklass. Inför anställning krävs det att du genomgår en säkerhetsprövning och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Detta kan medföra krav på visst medborgarskap. Om Framtiden AB Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, i vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega så alla kan få känna ``Äntligen Måndag!´´ Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats. Vi arbetar löpande med urval så missa inte din chans till ditt drömjobb, Skicka in din ansökan redan idag!

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Serviceingenjör sökes till Dräger i Luleå!

Är du redo för nästa steg i karriären och vill arbeta inom ett innovativt företag i framkant? Vår samarbetspartner Dräger tillverkar utrustning inom medicinteknik och söker nu en serviceingenjör till Luleå. Låter detta intressant? Ansök redan idag, vi arbetar med löpande urval! OM TJÄNSTEN Dräger tillverkar produkter för medicin- och säkerhetsteknik. Drägers produkter och tjänster hjälper till att skydda och rädda liv på sjukhus, inom räddningstjänsten, i myndigheter och i industrier runt om i världen. Vi söker nu en serviceingenjör där dina primära arbetsuppgifter kretsar kring service, reparationer och underhåll av Drägers produkter på plats hos kunder. Tjänsten kommer att utgå antingen från hemmakontor och innebär resor både i närområde och till kunder övriga delar av Sverige. Arbetet kommer främst att utföras på plats ute hos Drägers kund i Luleå, men kommer även att innefatta resor runt om i Norrbotten och i övriga Sverige. Det innebär att det kan bli cirka 50 hotellnätter per år i tjänsten. Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av Academic Work och arbetar ute på uppdrag hos Dräger. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Felsökning av medicinteknisk utrustning/IT utrustning * Dokumentera och extrahera teknisk data för vidare felsökning * Genomföra tekniskt underhåll på utrustningen hos kund VI SÖKER DIG SOM - Har en relevant teknisk utbildning, exempelvis informationsteknik, datateknik, medicinsk teknik, elektronik eller motsvarande som bedöms relevant för tjänsten - Har erfarenhet av praktiskt tekniskt arbete, gärna i en roll som serviceingenjör - Innehar ett B-körkort, då resor förekommer i tjänsten - Kommunicerar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift, då språken förekommer i det dagliga arbetet - Har god system- och datavana samt tidigare erfarenhet av Microsoft Officepaket, Teams Det är meriterande om du har - Tidigare erfarenhet av resande tjänst - Bor i eller har anknytning till Luleå För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Kvalitetsmedveten - Självgående - Kommunikativ Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Företagsprofil | Dräger (draeger.com)

17 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024