Kundtjänsteman, försäkring

Sök bland 3 lediga jobb som Kundtjänsteman, försäkring och börja ditt nya yrkesliv idag!

Skandia söker kundtjänstmedarbetare med start omgående

ArbetsbeskrivningVill du vara med på en utvecklingsresa på Skandias grupp & vårdförsäkrings avdelning och samtidigt leverera service i världsklass? Här får du chansen att tillhöra ett team som arbetar med att hjälpa Skandias företagskunder, rådgivare, mäklare och privatpersoner med frågor kring olika typer av försäkringsupplägg.Som kundservicemedarbetare ansvarar du för att ge service och skapa mervärde för våra kunder. Det gör vi via telefon, e-post, chatt, administration och utredning.Att ha nöjda kunder är en självklarhet för Skandia och du kommer att vara en viktig del i detta arbete. Start för tjänsten är omgående. Kvalifikationer och egenskaperSom person är du kommunikativ, självgående, driven och lösningsorienterad.Du trivs med att få arbeta med rådgivning och kundkontakt via telefon i kombination med administration och att få analysera och sätta dig in i varje enskilt ärende.Duär resultatinriktad och trivs med att arbeta mot tydliga mål.Viktigt är att du sätter stort värde på att arbeta strukturerat och se helheten i varje kundsamtal. Det är meriterande om du hartidigareerfarenhet av att jobba inom riskförsäkring/vårdförsäkring ellersom kundtjänstmedarbetare. Om Skandia Skandia hjälper deras kunder att ta beslut här och nu. För ett tryggt och rikt liv Skandia satsar på långsiktiga investeringar som ger en stabil och hållbar tillväxt Genom deras förebyggande hälsoarbete är dom med och bidrar till ett friskare Sverige Skandia har erbjudit människor ekonomisk trygghet i mer än 160 år – Skandia vet att det är lönsamt att förutse och förebygga. Skandia skapar trygghet för generationer. Detta får du som konsult på AmendoVår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, och Amendo Tech som arbetar med konsultuthyrning och rekrytering inom tech, IT och digital excellence. Frågor och kontakt Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Emelie Nordblad, [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

13 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Kundservicemedarbetare med försäkringserfarenhet till GarBo i Stockholm

Just nu söker vi en kundorienterad och kommunikativ kundservicemedarbetare till GarBo. GarBo är Nordens ledande leverantör av byggrelaterade försäkringar och tjänster. Sedan över 30 år erbjuder GarBo försäkringar, besiktningar och specialisttjänster inom bygg- och anläggningsbranschen. GarBo behöver förstärka sin kundservice med ytterligare resurser och letar efter dig som brinner för service, är lösningsorienterad och hjälpsam. Förmåner: -Direktrekrytering med fina anställningsvillkor -37,5 timmes arbetsvecka -Start efter sommaren i augusti -Ljusa fräscha lokaler mitt i City - Mycket goda utvecklingsmöjligheter Om rollen I rollen som kundservicemedarbetare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att ta emot inkommande ärenden via telefon och e-post. I din roll ingår även all förekommande administration förknippad med försäkringar och de ärenden som kommer in. Du kommer att hantera ärenden från både privatpersoner och företagskunder. Du kommer att ingå i ett mindre kundserviceteam och ni är alla dagligen inloggade på mail och telefon för att ge den absolut bästa servicen och skapa nöjda kunder. Tjänsten är placerad i trevliga lokaler i Mood gallerian centralt i Stockholm. Dina arbetstider kommer vara måndag-fredag kl. 8:00-16:30. Några av GarBos kärnvärden: Vi är mänskliga - vi är öppna, genuina och lätta att ha och göra med. Vi är utforskare - vi söker hela tiden nya kunskaper och nya lösningar. Vi är gnistan - vi tar initiativ och får saker att hända. Vi är på väg - vi strävar ständigt framåt och ser nya möjligheter.Din profil Du bör ha en gymnasieexamen och några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom kundservice. Det är mycket meriterande med erfarenhet från försäkring eller bank- och finansbranschen. Du bör vidare vara en van datoranvändare. Då arbetet innebär dagliga kundkontakter är det ett krav att du är kommunikativ och har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska. För att lyckas i rollen som kundservicemedarbetare söker vi dig som brinner för att hjälpa kunder och som alltid strävar mot högsta möjliga kundnöjdhet. Vi tror att tjänsten passar dig som är lösningsorienterad, strukturerad och ansvarsfull. Vi ser gärna att du är initiativtagande, nyfiken och intresserad samt att du har ett driv av att lära dig nya saker. För att trivas på GarBo är du empatisk, kommunikativ och drivs av att erbjuda enastående service till dina kunder. Du får energi av att göra kunderna nöjda och tar gärna initiativet i samtalet. Vidare är det viktigt att du är en lojal och en god lagspelare som bidrar till att skapa ett bra arbetsklimat. Mer om tjänsten: Direktrekrytering Tillsättning: Start i Augusti Omfattning: Heltid, 37,5 timmes arbetsvecka Placering: Centralt i Stockholm, Norrlandsgatan 15 Vid frågor, kontakta vår konsultchef Ellinore Pereira på [email protected]

25 april 2024
Sista ansökan:
12 oktober 2024
Extrajobb för Studenter - Skandia Gruppförsäkring

Välkommen till Skandia! Detta är en perfekt möjlighet för dig som vill samla erfarenhet inom försäkringsbranschen där du kommer ha goda utvecklingsmöjligheter. Låter det intressant? Läs vidare! Vi söker dig som är student på eftergymnasial nivå och vill kombinera det med ett extrajobb. Som deltidsanställd hos oss kommer du tillhöra vår enhet Kundguide där du möter kunderna framför allt i telefon men även via chatt, säkra meddelanden och mejl. Ditt uppdrag handlar om att hjälpa kunderna med sina frågor guida kunden rätt i digitala kanaler. Vi blir alltmer digitala i hur vi når våra kunder, så det finns alltid något nytt att lära sig! Det viktiga för oss är att du kan kombinera tjänsten med dina studier. Under vissa perioder över året är arbetet mer intensivt, medan det under andra perioder är en lägre belastning. Vi ser att du kan arbeta 1-2 dagar i veckan och även mer under semesterperioder. Arbetstiderna är belagda på kontorstider under veckodagar, måndag - fredag på vårt kontor centralt i Göteborg. En driven och positiv person som har förmågan att ställa om och kavla upp ärmarna när det behövs och har kundnöjdhet i fokus. Att kunna ta eget ansvar och vara en bra lagspelare är A och O i vårt team. Du kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska och du har goda kunskaper i Office-paketet. Det här önskar vi av dig Som person har du en vilja och ett driv, där du värdesätter att leverera med hög kvalitet och goda resultat. Du behöver vara noggrann utan att tappa tempo i ditt arbete. Du behöver vara lyhörd för vad kunden vill och behöver hjälp med. Vi ser att du är lösningsorienterad och har en positiv inställning till nya utmaningar. Ansvarig chef har en ambition om att ge dig de allra bästa förutsättningarna för att lyckas i dina uppdrag och är mån om din utveckling samtidigt som du förväntas leverera enligt uppsatta mål. Att vara lösningsorienterad, ha ett positivt tänkande och vara prestigelös värdesätts. Vi ser fram emot din ansökan ! Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa. Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra. Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning. Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia. Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

3 april 2024
Sista ansökan:
26 juni 2024