Lagerchef

Sök bland 25 lediga jobb som Lagerchef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Logistik- & Inköpschef till Gesab

Arbetsbeskrivning Motiveras du av att skapa struktur, god lagerstyrning och optimering lika mycket som du brinner för att skapa en god miljö för dina medarbetare? Då kan det vara just dig vi söker! Gesab, Garage Equipment Service AB arbetar med försäljning, service och installation av verkstadsutrustning i Sverige och Finland. Vi rekryterar nu en Inköp- & Logistikchef till vårt centrallager i Vallentuna varifrån leveranser till såväl Sverige som Finland skickas. Rollen är av operativ karaktär där du tillsammans med dina två medarbetare arbetar för att säkerställa kvalitét och precision i leveransprocessen. Du kommer huvudsakligen arbeta med att: *Leda och fördela arbetet för dina två medarbetare, vilka du även har personalansvar för *Delta i det operativa arbetet såsom in- och utleveranser, arbete med artikelregister, inventering samt granskning och kontering av fakturor *Övervaka lagersaldon lägga beställningar på både lagervaror och sålda produkter i samråd med säljarna *Utvärdera och effektivisera arbetssätt och processer *Sköta leverantörskontakter och avtalsförhandlingar *Analysera budgetavvikelser, kostnader, lagervärde och omsättningshastighet *Tillsammans med ekonomichef och huvudkontoret i Finland se över och optimera lagernivåer Din Profil För att matcha profilen har lång erfarenhet inom lager och trivs i en operativ roll. Du har full koll på allt som händer på lagret och förstår vikten av att vara närvarande i det dagliga arbetet. Vidare har du kunskap eller intresse för tekniska produkter samt har en god systemvana. Tidigare erfarenhet av ledarskap och leverantörs kontakt är starkt meriterande, men inte ett krav. Har du en stark vilja och driv att utveckla och att utvecklas tror vi att du kan bli lyckosam i rollen. Vidare behärskar du svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Truckkort är meriterande. Vi har en prestigelös och familjär kultur och kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering. Är du en positiv, lösningsorienterad och självdriven person som trivs i en platt organisation där du ges möjlighet till stort eget ansvar kommer du att trivas bra hos oss! Du erbjuds ett utvecklande arbete i ett tryggt och stabilt företag med snabba beslutsvägar. Vi värdesätter ett förhållningssätt med entreprenörsanda och du kommer ges utrymme att tillsammans med ditt team hitta de bästa vägarna framåt. Om företaget Gesab, Garage Equipment Service AB, är en del av STG Group med verksamhet i Sverige och Finland. Gesab har mer än 30 års erfarenhet av försäljning, service och installation av verkstadsutrustning till de professionella bil-, buss och lastbilsverkstäderna samt bilprovningsanläggningar i bägge länderna. Vi erbjuder våra kunder hjälp med planering och val av verkstadsutrustning i samband med ny- eller ombyggnation, från en enkel idéskiss till färdigt verkstadskoncept. I vårt breda sortiment finns bara kvalitetsprodukter från de mest framträdande europeiska tillverkarna och vårt mål är att alltid leverera en optimal anpassad lösning där kunden får bästa kvalitet och totalekonomi för sin investering. Med huvudkontor och centrallager i Vallentuna borgar vi för en god personlig service och korta leveranstider till både Sverige och Finland. Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten och processen besvaras av ansvarig rekryterare Elin Karlsson, tel. 073 504 78 31. Ansökningar bearbetas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Vi söker en Operations Manager till vårt uppdrag på e-apoteket i Eskilstuna

Insitepart är en drift- och kompetenspartner inom logistik. Vi har ett tydligt fokus att leverera marknadens mest effektiva driftlösningar inom retail och e-handel. I vårt uppdrag för Apoteket ABså ansvarar vi för e-apoteket i Eskilstuna ochsöker nu en Operations Manager som är vår ansvariga för verksamheten. Dina ansvarsområdenSom OperationsManageransvarar du föratt säkerställa en effektiv lagerproduktion och god service tillApotekets slutkunder.I rollen ingår ansvar för att lagerproduktionen når uppsatta mål.Du är anställd av Insitepart och arbetar utifrån Insiteparts driftkoncept i en högautomatiserad miljö.Du har personalansvar för fyra servicetekniker, tre warehouse planners samtfyra production managerssom i sin tur ansvarar för e-apotekets lagermedarbetare. Som ledare förväntas du leda din grupp till goda resultat genom att kontinuerligt följa upp och utveckla verksamheten och dess medarbetare. Du rapporterar till CEO för Insitepart Solutions och har daglig kontakt med ansvarig hos kund. I din roll samverkar du med Insiteparts team för driftstöd kring ständiga förbättringar och andra behov för verksamheten. Du kommer att: Ansvara för budget, en effektiv drift på lagret samt att upprätthålla kostnadsmedvetenhet Ansvara för ett kontinuerligt förbättrings- och arbetsmiljöarbete samt verka för ett gott arbetsklimat Bidra till samsyn och god kommunikation mellan alla parterna on site Sätta upp relevanta KPI:er för verksamheten Följa upp och leverera resultat samt KPI:er enligt plan Du som person Vi söker dig somhar ett genuint intresse för både e-handelslogistikochledarskap. Dutror på att hållbara resultat skapas genom engagerade medarbetare. Rollen innebär daglig kontakt och dialog med vår uppdragsgivare. Dialogen rör varierande frågeställningar och ställer krav på att du är inlyssnande, följsam, tydlig och skicklig på att leda genom andra. Din kommunikation bidrar till att förväntningar tydliggörs och når fram i organisationen. Ditt naturliga driv och engagemang gör att du ser möjligheter och tar tag i de utmaningar som du möter på vägen.Vi tror på ett närvarande och involverande ledarskap där du motiverar, engagerar och coachar dinamedarbetare. Som ledare föregår du med gott exempel och bidrar till ett bra arbetsklimat för alla delar i verksamheten. Vidare är du en trygg ledare som är van att arbeta strategiskt och som trivs i att arbeta i en organisation i förändring. Kravprofil: Minst 5 års erfarenhet av personalansvar Erfarenhet av att leda ledare Ha erfarenhet från en liknande roll sen tidigare Gedigen erfarenhet inom logistik samt drift av lager Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift Relevant, akademisk utbildning för tjänsten eller motsvarande erfarenhet Erfarenhet av arbete med en automationsanläggning sedan tidigare Erfarenhet av att arbeta med lager- och e-handelsavtalet Om Insitepart Insitepart är en drift- och kompetenspartner inom logistik. Vi har en tydlig specialisering och fokus på att leverera marknadens mest effektiva driftlösningar inom retail och e-handel. Våra uppdragsgivare är både varuägare och logistikföretag. Vi är vana att arbeta med välkända varumärken som ställer höga krav på vår leverans. Partnerskapet med våra kunder innebär att vi tillsammans arbetar för att skapa mätbara förbättringar. Samarbetet präglas av högt ställda krav och en ömsesidig hängivenheten att nå uppsatta mål. Vår specialisering och vårt tydliga fokus på att leverera marknadens mest effektiva driftlösningar och stödtjänster inom logistik har på kort tid gett oss förtroendet att samarbeta med ett stort antal kunder i en mängd olika branscher. Om ApoteketApotekets vision är ett liv i hälsa. De hjälper sinakunder i butik och på nätet med läkemedel,rådgivning och egenvård. Dehar ett brett utbud avhälsotjänster och produkter som löser, lindrar ochförebygger problem.Inom vården hjälper deras farmaceuter regioneroch kommuner att säkerställa säker och effektivläkemedelsbehandling.Apoteket har en viktig funktion i samhället samtidigt som de verkar på en marknad med hårdkonkurrens. Det kräver att dem agerar ansvarsfullt ochgör hänsynsfulla avvägningar mellan många olikaintressen. Apoteket ägs av svenska staten. Låter detta som din nästa utmaning?Tjänsten är en tillsvidareanställning. Arbetspsykologiska tester samt bakgrundskontrollertillämpas i rekryteringsprocessen.I denna process sker urval och intervjuer löpande så vänta inte med din ansökan. Har du några frågor kring tjänsten eller processen är du välkommen att höra av dig tillPål Wetterbrandt, [email protected] 073-503 02 23

15 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Bildelschef, Brandt Personbilar Alingsås

Vill du vara med och utveckla en av Sveriges mest expansiva bilhandlare? Drivs du av att utveckla människor för att skapa engagerade medarbetare som hjälper våra kunder på bästa möjliga sätt? Då kan du vara vår nästa bildelschef! Om tjänsten Som Bildelschef hos oss på Brandt kommer du ha det övergripande ansvaret för bildelar på anläggningen i Alingsås. Teamet består av fyra bildelsrådgivare. Du rapporterar till övergripande Bildelschef. I rollen som Bildelschef har du fullt personal-, budget- och resultatansvar för bildelar i Alingsås. Du ansvarar för den löpande driften vilket bland annat innebär att organisera, leda och fördela arbete inom avdelningen. Du ansvarar för att genomföra planerade aktiviteter och till att våra resultatmål och nyckeltal uppnås. Tillsammans med andra funktioner driver och utvecklar du verksamheteten för att möta omvärldens nya behov På anläggningen finns också service, skadeverkstad, bilförsäljning och hyrbilsavdelning, med vilka det är viktigt med ett nära samarbete för att tillsammans driva och utveckla verksamheten.   Vem är du? Din profil är affärsinriktad och med ett tydligt kundperspektiv sätter du hög standard för såväl prestation som bemötande. Du är en trygg person och ledare med ett eget driv där du har förmåga att bygga team, coacha medansvariga samtidigt som du kan fatta beslut utifrån ett företagsperspektiv. Du är engagerad, kommunikativ och lyhörd med insikt i att framgång grundas i team som trivs och utvecklas i sitt arbete. Du har ett strukturerat arbetssätt och har en förmåga att planera och organisera ditt dagliga arbete, likväl förmåga att växla mellan olika uppgifter, även vid högre arbetstempo. Du är lösningsorienterad, handlingskraftig samt strävar efter att ge så bra service som möjligt. Med social kompetens och ett naturligt sätt att bygga förtroenden drivs du av att skapa värde tillsammans med andra. Kvalifikationer Du har - gymnasiekompetens - fordonsteknisk bakgrund - flera års ledarerfarenhet - goda kunskaper i Office 365, främst Excel, PowerPoint, OneNotes och Teams - B-körkort - behärskar svenska och engelska i tal och skrift Meriterande - Erfarenhet från bilbranschen och ledarskap.  Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sexmånaders provställning. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdagen. Företagsinformation Brandt Bil grundades 1929 av familjen Brandt. Vi säljer och tillhandahåller servicetjänster för välkända varumärken som Volvo, Renault, Ford, Polestar, Dacia, Mazda och MG. Vår ledstjärna är långsiktigt nöjda kunder till vilka vi erbjuder ett utbud av varor och tjänster så att deras totala fordonsbehov tillgodoses. Vi har anläggningar från Mora i norr till Alingsås i söder och Lysekil i väst till Skövde i öst. Koncernen har drygt 700 medansvariga. Brandt Personbilar består av försäljning av nya och begagnade personbilar, lätta transportbilar, servicemarknad och drivmedel. Välkommen med din ansökan!

13 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Lagerchef

Derome är ett familjeföretag som utvecklas tillsammans med kunder och medarbetare. Våra kärnvärden långsiktighet, enkelhet, drivkraft och ansvarstagande genomsyrar vår verksamhet. Idag är vi cirka 2 600 medarbetare och beräknar omsätta runt 11 miljarder kronor. Inom Derome jobbar vi för att varje medarbetare ska trivas och vilja stanna länge. Vi gör det genom att värdesätta ett hälsosamt arbetsliv med ett öppet, positivt och inkluderande arbetsklimat. Men också genom kompetensutveckling och ett nära, engagerande ledarskap. Vi vill helt enkelt att du som jobbar här ska ha det bra och känna stolthet att vara en del av företaget. Våren 2017 förvärvade Derome Bygg & Industri AB IMAB Industrihandel i Halmstad och Helsingborg. Imab är ett handelsföretag med ett i bredd och djup lokalt/regionalt anpassat proffssortiment inom produktområdena stål, verktyg, industrivaror och förnödenheter. Vi fokuserar på försäljning till yrkeskunder inom industri, byggnation, service och offentlig förvaltning. Läs mer på Arbetsuppgifter Vi söker nu en lagerchef till vår anläggning i Helsingborg! I rollen som lagerchef ansvarar du för att driva och utveckla lager och logistik på anläggningen vilket innefattar allt från inleveranser, plock och lagerläggning av artiklar, samt att du har personalansvar. Arbetsuppgifterna kommer att innebära följande: - Övervakning av varuflöden - Lagerplatsadministration - Samarbeta med och planera din tid tillsammans med butikschef/platschef på filialen - Planera den dagliga driften med plock, varupåfyllnad, städning, truckunderhåll med mera - Bidra i olika förbättringsarbeten - Ansvara för arbetsmiljö och säkerhet - Ansvara för kvalité och miljö - Personaladministration som exempelvis tidsapportering, medarbetarsamtal med mera - Driva och planera logistiken på anläggningen - Utveckla, utbilda och inspirera din personal. Kvalifikationer För att lyckas i rollen som lagerchef behöver du vara en god och drivande ledare med hög servicekänsla och god samarbetsförmåga. Att du därmed har ledaregenskaper sedan tidigare ser vi som en självklarhet, och meriterande vore det om du tidigare har arbetat med försäljning, mer än gärna med bygg- och järnvaror. För att vara rätt för oss ser vi också att du har tidigare arbetslivserfarenhet och/eller att du har studerat inom logistik samt ekonomi. Som person får du mer än gärna leva upp till att vara glad, prestigelös och strukturerad. Övrig information Passar tjänsten ovan in på dig? Tveka då inte, ansök redan idag!  Övrig information Vi arbetar för ökad mångfald och en jämn könsfördelning och ser gärna en spridning i ålder och etnisk/kulturell bakgrund hos våra medarbetare. Vid nyanställning genomför vi referenstagning, alkohol- och drogtest samt bakgrundskontroll. Detta är vårt sätt att ta ansvar för att en hög kvalité hålls såväl i rekryteringsprocessen som vårt arbetsmiljöarbete. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Om oss Derome är mer än bara virke och skruv. Vi förenklar vardagen för våra yrkeskunder och i våra bygg- och industrivaruanläggningar samt på våra maskinuthyrningsdepåer i västra och södra Sverige jobbar vi nära våra kunder. Hos oss ingår du i ett team som brinner för att utmana – tillsammans hittar vi de bästa lösningarna för yrkesproffs. Läs mer på

8 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Lager och logistikansvarig till AB G Alexandersson

Helhetsansvar för lager och logistik med varierande arbetsuppgifter. Låter det som rätt utmaning för dig? Sök tjänsten som Lageransvarig hos AB G Alexandersson. Om AB G Alexandersson AB G Alexandersson är ett mindre familjeföretag som idag är specialiserat inom områdena gräs- och buskröjning samt gödselhantering. Försäljningsområdet är hela Sverige och de flesta av våra leverantörer är från Italien. Vi erbjuder våra kunder några av de starkaste varumärkena i branschen. Snabba reservdelsleveranser och god service är en viktig del i vårt företag. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter hos Alexandersson kommer att vara reservdelsförsäljning med ansvar för lager och kundmottagning. Det mesta av försäljningen sker via telefon och ibland får vi besök av kunder på vår anläggning. Utöver reservdelsförsäljning ger du som lageransvarig även våra kunder teknisk support, sköter inköp, planerar och bokar transporter samt sköter in/utlastning. Lagerhanteringen sköts med vårt affärssystem Pyramid och transporter med Web-TA. Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är serviceminded, engagerad och positiv. Du kan strukturera dina uppgifter och behålla lugnet i stressade situationer. Du trivs med att arbeta på egen hand, ta egna initiativ och har ett intresse av lantbruk och teknik. Ordning och reda är en bra förutsättning för ett väl fungerande reservdelslager. Vad krävs för jobbet • Goda kunskaper i engelska i tal och skrift • Körkort, meriterande med truckkort • Gymnasieutbildning • Goda kunskaper om lantbruk och maskiner • God datorvana Om anställningen • Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning • Tillträde enligt överenskommelse • Tjänsten är på heltid och finns i Falkenberg Information Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsterna så fort vi hittat rätt personer. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Annette Klang via e-post: [email protected] Välkommen med din ansökan! Lernia är vägen framåt Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster.

8 maj 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Lagerchef till Hitachi Energy, Västerås

Grid Automation Product söker en lagerchef! Vi erbjuder möjligheten att arbeta i en toppmodern produktionsmiljö med god tillväxt och spännande framtid där vi tillverkar reläskydd, som har till uppgift att skydda ställverk och transformatorer, och är kraftnätets väktare. Vår miljö är dynamisk med deadlines att hålla och vi hjälps prestigelöst åt att leverera till kund gemensamt med en god teamkänsla. Som lagerchef ansvarar du för ca 10 personer och rapporterar till fabrikschefen med nära samarbete med produktionschef och avdelningen teknisk support för produktion och lager. Du kommer leda ett team där dina ledaregenskaper får ta plats och där du utvecklar, motiverar och engagerar ditt team för att nå uppsatta mål. Du är strukturerad och engagerad med god förmåga att planera och bevaka arbetsmomenten inom lagret. De olika arbetsområdena är främst fokuserade till godsmottagning, ankomstkontroll, lagerhantering av material / färdiga gods, plocka & packa material samt utlastning. Du kommer även hantera inventeringar och följa upp avvikelser inom lagret. Ditt ansvar Personalansvar för medarbetare med målfokus på säkerhet, kvalité och prestation Att verksamheten bedrivs i enlighet med gällande lagar och avtal Bedriva arbetet enligt Hitachis ledningssystem för kvalitet, miljö och arbetsmiljö Utveckla avdelningens processer och driva förbättringsarbete. Att målstyrning för avdelningen utarbetas, visualiseras, utvecklas och följs upp Din profil Du har tidigare erfarenhet av ledarskap inom lager / logistik, eller annat relevant område. Du är trygg i din roll som ledare med god kommunikativ förmåga att förmedla och fördela arbetet. Du ser det som självklart att utveckla ditt team såväl som verksamheten. Som ledare strävar du efter att skapa en gemensam vision och bygga en stark teamkänsla, du gillar att jobba med människor och att lyfta dem. Du har god datakunskap och hanterar MS Office obehindrat. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, för att kunna interagera med många olika människor i vår organisation. Erfarenhet av arbete inom tillämpbara områden i affärssystemet SAP samt förbättringsarbete, Lean Six Sigma är meriterande. Vi är intresserade av att veta vem du är och vad du kan bidra med, tveka därför inte att skicka in din ansökan även om du inte uppfyller alla krav. Hos oss får du ett roligt och energirikt arbete med många kontakter i dagliga arbetet! Mer om oss Välkommen med din ansökan senast 27 maj 2024! Mer information: Rekryterande chef Morgan Lindblom +46 (10) 7386304 [email protected], kommer att kunna svara på dina frågor angående tjänsten. Fackliga kontaktpersoner – Unionen: Fredrik W Nordin, +46 107-38 15 12; Svergies Ingenjörer: Klas Koppari, +46 107- 38 13 45; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 10 7387046. Övriga frågor ställs till Senior Talent Acquisition Partner Cajsa Fellerfeldt Eklund, [email protected]

8 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Lager- och Logistikansvarig

Om kundföretaget Joniglas AB är en av Nordens ledande leverantör inom specialtillverkning av glas- & glaskonstruktioner samt isolerglas. Vi levererar tillförlitliga produkter och expertis inom konstruktioner för olika applikationer, från duschar till komplexa glaskonstruktioner. Med nära samarbeten med ledande europeiska företag, garanterar vi högsta kvalitet genom hela processen. Med över 20 glasverk som tillverkar allt från isolerglas till fasadglas, levererar Joniglas AB fina resultat. Joniglas AB har för närvarande sex anställda och omsätter ca 25 miljoner. Läs mer på www.joniglas.se Vill du vara en del av Joniglas i en självständig och övergripande ansvarsroll inom lager- och logistik? Arbetsuppgifter Tjänsten som lager- och logistikansvarig innebär både strategiskt och operativt arbete. Arbetsuppgifterna kommer bland annat bestå av att bevaka in- och utleveranser samt hålla kontakt med både svenska och internationella kunder och leverantörer. Planering av distribution, turbilar i slingtrafik, bokning av paketförsändelser och övriga godstransporter ingår också i ditt dagliga arbete. Rollen innebär personalansvar, arbetsmiljöansvar, fordonsansvar, inköp och fakturering samt att leda och fördela arbetet för lagerpersonal. Rollen innebär ett nära samarbete med övriga avdelningar och funktionen är central, med kontinuerligt arbete för att uppnå effektiva flöden. Tjänsten är placerad i Falkenberg och du rapporterar till VD. Bakgrund och personliga egenskaper Vi söker dig som har en relevant utbildning samt dokumenterad erfarenhet av att leda liknande verksamheter inom lager- och logistik. Vi ser gärna att du har erfarenhet av strukturerat förbättringsarbete såsom t.ex. LEAN. Du arbetar efter att ständigt söka och driva förbättringsprojekt för att sänka kostnader, bygga starka, kompetenta och effektiva team samt relationer. För att lyckas i rollen krävs god analys- och problemlösningsförmåga för att optimera processer och flöden. Det faller dig naturligt att ha ett bra samarbete med kollegor, kunder och leverantörer. Körkort, goda språkkunskaper (engelska och tyska) samt god datavana är ett krav. Som person är du prestigelös, lösningsfokuserad och beslutskraftig. Du är engagerad med ett kommersiellt tänk. Att bygga relationer, vara kommunikativ med en god samarbetsförmåga är för dig en självklarhet i ditt ledarskap. Struktur och god organiserings- och planeringsförmåga är en styrka hos dig. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om oss I den här rekryteringen samarbetar Joniglas med FIRST Personalpartner. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Larsson tel +46 722 35 11 50. Varmt välkommen med din ansökan senast 26/5 2024.

6 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Sektionschef till FMLOG Förråd

Är du en trygg och tydlig ledare med intresse för logistik? Som sektionschef inom Försvarsmaktens förråd ansvar du för den operativa driften och får chansen att påverka och förbättra logistikprocesserna på lokal nivå, samtidigt som du aktivt bidrar till att stärka Sveriges försvarsförmåga.   Om enheten: Du kommer att arbeta på FMLOG Försörjning, som anskaffar, lagerhåller, vidmakthåller och avvecklar förnödenheter åt Försvarsmakten. Logistiken ska vara effektiv och innebära hög tillgänglighet för alla typer av förnödenheter runtom i hela Sverige. Det innebär att produktion, planering och kundsupport också är viktiga delar av vårt arbete. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och här får du både eget ansvar och goda möjligheter till kompetensutveckling. Våra medarbetare är viktiga för oss och hos oss kommer du att ha möjlighet att upprätthålla en bra balans mellan arbetsliv och privatliv.   Försvarsmaktens Förråd är en del av FMLOG Försörjning och skapar möjligheter för Försvarsmakten genom att ta emot och leverera materiel i tid och med hög kvalitet. Genom kunskap om hur materielen tas emot, lagras, förrådsunderhålls, levereras och avvecklas är vi delaktiga i att göra Försvarsmaktens verksamhet möjlig. Våra attityder och arbetssätt präglas av ömsesidigt förtroende för att kunna leverera försvarslogistik när och där den behövs. Förråd finns på flera platser i landet och innehåller ett brett sortiment av Försvarsmaktens materiel och verkar inom flera logistikflöden.   Huvudsakliga arbetsuppgifter: Som sektionschef ansvarar och leder du den operativa driften på din sektion. Du ser till att sektionen fungerar effektivt och levererar med hög kvalitet enligt uppsatta mål och i enlighet med fastställda processer. Ansvaret som sektionschef innebär bland annat att: • Du säkerställer att sektionen fungerar effektivt och levererar med hög kvalitet, enligt uppsatta mål och i enlighet med fastställda processer. • Du ansvarar för planering, verkställande och uppföljning av verksamheten samt ser till att nödvändiga prioriteringar görs. • Du deltar i avdelningens ledningsgrupp och samverkar med övriga sektionschefer för att nå övergripande mål. • Du har personal- och arbetsmiljöansvar för sektionen. • Du säkerställer att rätt bemanning och kompetens finns på plats och att kompetensutvecklingen sker på ett strukturerat sätt.   Kvalifikationer: • Dokumenterad utbildning inom ledarskap eller motsvarande kompetens enligt arbetsgivarens bedömning. • Dokumenterad erfarenhet av att arbeta i en chefsroll med personalansvar, där du ansvarat för processer som löne- och medarbetarsamtal, rehabiliteringsprocesser och systematiskt arbetsmiljöarbete eller motsvarande kompetens enligt arbetsgivarens bedömning. • Goda kunskaper inom logistik. • Goda kunskaper inom Officepaketet. • B-körkort, manuell. • Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska i tal och skrift.   Meriterande: • Tidigare arbete i ledningsgrupp. • Tidigare arbete inom Försvarsmakten. • Erfarenhet av ledarskap i förändringsprocesser.   Personliga egenskaper: Vi söker dig som arbetar målmedvetet och leder sektionen mot uppsatta mål genom ett tydligt arbetssätt och har förmåga att skapa struktur kring dina arbetsuppgifter. Vidare är du en stabil person som behåller lugnet i pressade situationer och även tar dig an utmaningar med en trygghet där du känner dig trygg i dina värderingar och förmågor i att lösa komplexa uppgifter.   Övrigt: Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning sex månader Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Sala Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse Arbetet innebär resor i tjänsten.   Upplysningar om befattningen: Mikael Andersson, Chef Förråd, 070 83 11 826 För information om rekryteringsprocessen: Joakim Kinnander, HR Administratör, 076 884 14 18   Fackliga företrädare OFR/S Håkan Antonsson SACO Pernilla Kjellgren SEKO Ola Andersson   Samtliga fackliga företrädare nås via växeln 0589-40 400    Ansökan: Välkommen med din ansökan senast 2024-05-21. Din ansökan ska innehålla CV samt ett ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

30 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Gruppchef inom lager till Apotea i Morgongåva!

Bli en del av Apoteas spännande tillväxtresa! Just nu letar vi efter en driven och engagerad ledare som vill axla rollen som operativ gruppchef på Apoteas logistikcenter i Morgongåva. För att trivas i rollen ska du vara redo att leda ditt team både operativt och strategiskt i en dynamisk arbetsmiljö. Välkommen in med din ansökan redan idag! OM TJÄNSTEN Nu söker vi dig som vill kliva in i en operativ chefsroll i organisationens hjärta. Här arbetar du på ett stort lager inom plock och pack där du ansvarar för fördelningen av de dagliga arbetsuppgifterna. I rollen som gruppchef utvecklar samt leder du ditt team för att säkerställa att deadlines, satta mål och KPI:er uppfylls. Ditt team består av ca 25 lagerarbetare, samt 6 teamleaders. Då företaget är under utveckling och växer snabbt deltar du aktivt i det fortsatta förbättringsarbetet och ger förbättringsförslag på processer och arbetssätt. Du har ett nära samarbete med övriga gruppchefer samt den driftchef du rapporterar till. I den här tjänsten kommer stor vikt läggas på dina personliga egenskaper. För att passa i den här tjänsten är du prestigelös nog att hjälpa till i den operativa driften, samtidigt som du är en trygg chef för din grupp. Som ledare är du en viktig förebild och lever som du lär samt uppmuntrar ditt team att följa dig. I en produktionsmiljö som ständigt är i utveckling och rörelse behöver du vara skicklig på att leda personal och processer framåt. Du kommer att hamna i en miljö där tempot stundtals är väldigt högt, så det krävs att du kan hålla huvudet kallt och jobba framåt snabbt. För att kunna utföra ditt jobb på bästa sätt behöver du en god teknisk förståelse. Detta då hela lagret organiseras i ett omfattande orderhanteringssystem. Du behöver även viss förståelse och intresse för själva maskinerna inne på lagret. Arbetet sker på plats i Morgongåva och är fördelat i tvåskift inklusive helgarbete. VI SÖKER DIG SOM - Har tidigare arbetslivserfarenhet av en ledarroll med personalansvar - Har tidigare erfarenhet av arbete inom e-handel och/eller produktionsmiljö med logistiska flöden - Har god teknisk förståelse och förmåga att lära dig nya system - Är flytande i svenska i tal och skrift, då språket används i det dagliga arbetet För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetsinriktad - Självgående - Kommunikativ Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Apotea är det största nätapoteket i Sverige. Vi har det bredaste sortimentet med över 21 000 receptfria produkter och nästan 15 000 receptbelagda läkemedel för både människor och djur. Enligt Sustainable Brand Index 2020 är vi Sveriges mest hållbara e-handel. Med snabba leveranser och kundsupport via mail, chatt och telefon underlättar vi vardagen för våra kunder. Sedan vår start år 2011 har vår försäljning ökat från cirka 12 miljoner kronor till 4,5 miljarder 2021. Apotea.se har cirka 1000 anställda i Morgongåva och Stockholm. För mer information besök apotea.se.

30 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Lageransvarig till MJM Powersports

Har du tidigare erfarenhet av att arbeta på lager? Tycker du om att arbeta självständigt med stort eget ansvar? Välkommen att söka tjänsten som lageransvarig på MJM Powersports. Om tjänsten I tjänsten som lageransvarig på MJM Powersport ansvarar du för lagerhållningen, det innefattar hantering av inkommande leveranser och inventering. Därtill förser du verkstadens mekaniker med reservdelar och komponenter för kommande reparationer och arbetsordrar. Du ansvarar även för leveranser från webshopen. Du har nära kontakt med kollegor på lagret och från verkstaden. Arbetet utförs på MJM Powersports anläggning i Gällivare. Uppdraget är ett vikariat med start omgående och chans till förlängning.  Om dig Vi söker dig med erfarenhet av lager- och/eller logistikarbete. Du har med fördel god vana av att arbeta i datasystem, kassasystem eller orderhanteringssystem. För att lyckas i rollen är du som person ansvarsfull, du arbetar strukturerat och noggrannt. Vidare ser vi att du tar ägandeskap för dina arbetsuppgifter genom att självständigt sätta igång och slutföra ditt arbete.  Erfarenhet av att arbeta med eller använda fordon likt terrängfordon, snöskotrar eller fyrhjulingar är starkt meriterande.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Sofi Nordström via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller [email protected]. Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

29 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024