Underhållsplanerare

Om tjänsten I Stockholm ansvarar Transdev för trafikavtalen Märsta, Norrort samt Norrtälje, vilket totalt består av cirka 450 bussar och 5 depåer och till det letar vi efter en strukturerad och teknisk lagspelare, som vill vara vår strategiska ledare för Underhållet ur ett regionperspektiv. Du har inte personalansvar men är vår spindel i nätet och den som får underhållet att ske proaktivt, effektivt och så att vi alltid har fordon till nästa utsättning, tillsammans med verkstädernas Produktionsledare. Ditt primära uppdrag är att planera långsiktigt underhåll för våra bussar för att optimera serviceplaner och därmed minska ställtider för fordonen. Detta görs i nära samarbete med samtliga verkstädernas Produktionsledare, som sätter den dagliga planen, samt med Servicechefer och Underhållschef. Du kommer att fungera som en central samordnare och stöttepelare för alla produktionsledare, och tillsammans kommer ni att arbeta proaktivt och effektivt för att optimera resursanvändningen och uppnå gemensamma mål. Förutom långsiktig planering kommer du också att stötta lokal Produktionsledare i Täby och även kommer vara stationerad här vilket innebär att leda/delta i dagliga styrningsmöten, arbeta med nyckeltal säkerställa att allt alltid är uppdaterat i vårt underhållssystem samt täcka upp under Produktionsledarens frånvaro. I ditt arbete förväntas du kunna se förbättringsmöjligheter som du i dialog med Servicechefen och Produktionsledaren omsätter till verklighet för att höja kvalitet, effektivitet och sänka kostnader. Arbetet sker främst i vårt underhållsystem EAM samt vårt uppföljningssystem Qlikview där vi redan har tidsverk för FU & AU-prognoser och realtidsuppdaterade nyckeltal för underhållstatus. Du rapporterar till Underhållschef och är placerad på verkstaden i Täby. Arbetet sker främst dagtid men det är bra att vara flexibel vid behov då Teknikerna arbetar skift. Arbetsuppgifter Arbeta i analysverktyget (Qlikview) och underhållssystemet (EAM) med långsiktig planering av framför allt Förebyggande underhåll men även Avhjälpande, så att inga underhållstoppar uppstår som verksamheterna inte är förberedd på. Att säkerställa att dina långsiktiga planer är inarbetade i systemen samt överlämnade till verkstadens arbetsledning, där verkstaden vet vilket arbete som kommer och vilken takt de behöver upprätthålla Att ha tätare kontakt med framför allt Produktionsledare som planerar och arbetsleder operativt på samtliga depåer. Stötta produktionsledare i det dagliga administrativa arbetet i Norrort och täcka upp vid frånvaro. Driva och delta i forum med interna kontaktytor och externa leverantörer. Utreda och driva förbättringar avseende kvalitet, kostnad och trafikleverans. Bevaka och anpassa underhållsplanerna, och underhållsinstruktioner utifrån nyckeltal, analyser och insamlade iakttagelser. Följa upp och stötta Servicechefer så att vi nyttjar våra garantier, att vi har en fungerande garanti- och systemfelshantering och driver ärenden systematiskt med våra fordonstillverkare. Ansvara för att rapportera och följa upp nyckeltal (KPI:er) för att säkerställa en noggrann och effektiv övervakning av prestanda och framsteg. Genomföra regelbundna rundor på varje depå för att säkerställa en stark och nära samarbetsrelation med samtliga verkstäder i regionen. Kvalifikationer Du har en utbildning inom Fordonsteknik eller fått motsvarande kompetens genom arbete. Du ska gärna ha arbetat i en tung underhållsroll så som Produktionsledare, Underhållsplanerare, Förste mekaniker eller Tekniker i minst 2 år. Har du dessutom arbetat i en motsvarande roll inom kollektivtrafikbranschen är det starkt meriterande. Även erfarenhet av fordon, fordonsteknik, Underhållssystem och att leda utan att vara chef är meriterande. Du är en strukturerad, tydlig och stresstålig lagspelare. Du är självgående och driftig och har en god förmåga att prioritera och arbeta målstyrt och förstår vikten av leverans i tid till trafik. Vidare trivs du med att styra och leda och vara den som hjälper andra fram i sitt arbete. Du är kommunikativ och positiv samt kan uttrycka dig obehindrat på svenska. Vad vi erbjuderDu erbjuds en spännande roll hos ett värderingsstyrt bolag där våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Våra värderingar ”Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel”, styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet. Du erbjuds en marknadsmässig lön med ett förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP. Du får även ett gruppförsäkringspaket, Rikskortet, ett årligt friskvårdsbidrag subventionerad massage samt flera andra trivselaktiviteter. Omfattning: HeltidPlaceringsort: TäbyAnställningsform: Tillsvidare Om rekryteringsprocessenLåter detta som ditt nya jobb? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är den 20240620 Vid frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare:Ghousuddin [email protected] (observera! vi kan inte behandla ansökningar som inkommer via mail) Om ossTransdev ger människor frihet att resa när de vill och hur de vill. Vårt erbjudande spänner över flera transportslag, bland andra buss, tåg, spårvagn och båt. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev, som med över 100 000 medarbetare möjliggör 10 miljoner dagliga resor världen över. I Sverige är vi en av de största operatörerna inom persontrafik, med över åttio års erfarenhet. Vår verksamhet bygger dels på långsiktiga partnerskap med trafikmyndigheter och företag, dels på kommersiell trafik som vi driver under egna varumärken. Vi utvecklar framtidens persontrafik – för en hållbar utveckling och för att ge människor frihet att resa.

17 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Logistik- & Inköpschef till Gesab

Arbetsbeskrivning Motiveras du av att skapa struktur, god lagerstyrning och optimering lika mycket som du brinner för att skapa en god miljö för dina medarbetare? Då kan det vara just dig vi söker! Gesab, Garage Equipment Service AB arbetar med försäljning, service och installation av verkstadsutrustning i Sverige och Finland. Vi rekryterar nu en Inköp- & Logistikchef till vårt centrallager i Vallentuna varifrån leveranser till såväl Sverige som Finland skickas. Rollen är av operativ karaktär där du tillsammans med dina två medarbetare arbetar för att säkerställa kvalitét och precision i leveransprocessen. Du kommer huvudsakligen arbeta med att: *Leda och fördela arbetet för dina två medarbetare, vilka du även har personalansvar för *Delta i det operativa arbetet såsom in- och utleveranser, arbete med artikelregister, inventering samt granskning och kontering av fakturor *Övervaka lagersaldon lägga beställningar på både lagervaror och sålda produkter i samråd med säljarna *Utvärdera och effektivisera arbetssätt och processer *Sköta leverantörskontakter och avtalsförhandlingar *Analysera budgetavvikelser, kostnader, lagervärde och omsättningshastighet *Tillsammans med ekonomichef och huvudkontoret i Finland se över och optimera lagernivåer Din Profil För att matcha profilen har lång erfarenhet inom lager och trivs i en operativ roll. Du har full koll på allt som händer på lagret och förstår vikten av att vara närvarande i det dagliga arbetet. Vidare har du kunskap eller intresse för tekniska produkter samt har en god systemvana. Tidigare erfarenhet av ledarskap och leverantörs kontakt är starkt meriterande, men inte ett krav. Har du en stark vilja och driv att utveckla och att utvecklas tror vi att du kan bli lyckosam i rollen. Vidare behärskar du svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Truckkort är meriterande. Vi har en prestigelös och familjär kultur och kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering. Är du en positiv, lösningsorienterad och självdriven person som trivs i en platt organisation där du ges möjlighet till stort eget ansvar kommer du att trivas bra hos oss! Du erbjuds ett utvecklande arbete i ett tryggt och stabilt företag med snabba beslutsvägar. Vi värdesätter ett förhållningssätt med entreprenörsanda och du kommer ges utrymme att tillsammans med ditt team hitta de bästa vägarna framåt. Om företaget Gesab, Garage Equipment Service AB, är en del av STG Group med verksamhet i Sverige och Finland. Gesab har mer än 30 års erfarenhet av försäljning, service och installation av verkstadsutrustning till de professionella bil-, buss och lastbilsverkstäderna samt bilprovningsanläggningar i bägge länderna. Vi erbjuder våra kunder hjälp med planering och val av verkstadsutrustning i samband med ny- eller ombyggnation, från en enkel idéskiss till färdigt verkstadskoncept. I vårt breda sortiment finns bara kvalitetsprodukter från de mest framträdande europeiska tillverkarna och vårt mål är att alltid leverera en optimal anpassad lösning där kunden får bästa kvalitet och totalekonomi för sin investering. Med huvudkontor och centrallager i Vallentuna borgar vi för en god personlig service och korta leveranstider till både Sverige och Finland. Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten och processen besvaras av ansvarig rekryterare Elin Karlsson, tel. 073 504 78 31. Ansökningar bearbetas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Vi söker en Operations Manager till vårt uppdrag på e-apoteket i Eskilstuna

Insitepart är en drift- och kompetenspartner inom logistik. Vi har ett tydligt fokus att leverera marknadens mest effektiva driftlösningar inom retail och e-handel. I vårt uppdrag för Apoteket ABså ansvarar vi för e-apoteket i Eskilstuna ochsöker nu en Operations Manager som är vår ansvariga för verksamheten. Dina ansvarsområdenSom OperationsManageransvarar du föratt säkerställa en effektiv lagerproduktion och god service tillApotekets slutkunder.I rollen ingår ansvar för att lagerproduktionen når uppsatta mål.Du är anställd av Insitepart och arbetar utifrån Insiteparts driftkoncept i en högautomatiserad miljö.Du har personalansvar för fyra servicetekniker, tre warehouse planners samtfyra production managerssom i sin tur ansvarar för e-apotekets lagermedarbetare. Som ledare förväntas du leda din grupp till goda resultat genom att kontinuerligt följa upp och utveckla verksamheten och dess medarbetare. Du rapporterar till CEO för Insitepart Solutions och har daglig kontakt med ansvarig hos kund. I din roll samverkar du med Insiteparts team för driftstöd kring ständiga förbättringar och andra behov för verksamheten. Du kommer att: Ansvara för budget, en effektiv drift på lagret samt att upprätthålla kostnadsmedvetenhet Ansvara för ett kontinuerligt förbättrings- och arbetsmiljöarbete samt verka för ett gott arbetsklimat Bidra till samsyn och god kommunikation mellan alla parterna on site Sätta upp relevanta KPI:er för verksamheten Följa upp och leverera resultat samt KPI:er enligt plan Du som person Vi söker dig somhar ett genuint intresse för både e-handelslogistikochledarskap. Dutror på att hållbara resultat skapas genom engagerade medarbetare. Rollen innebär daglig kontakt och dialog med vår uppdragsgivare. Dialogen rör varierande frågeställningar och ställer krav på att du är inlyssnande, följsam, tydlig och skicklig på att leda genom andra. Din kommunikation bidrar till att förväntningar tydliggörs och når fram i organisationen. Ditt naturliga driv och engagemang gör att du ser möjligheter och tar tag i de utmaningar som du möter på vägen.Vi tror på ett närvarande och involverande ledarskap där du motiverar, engagerar och coachar dinamedarbetare. Som ledare föregår du med gott exempel och bidrar till ett bra arbetsklimat för alla delar i verksamheten. Vidare är du en trygg ledare som är van att arbeta strategiskt och som trivs i att arbeta i en organisation i förändring. Kravprofil: Minst 5 års erfarenhet av personalansvar Erfarenhet av att leda ledare Ha erfarenhet från en liknande roll sen tidigare Gedigen erfarenhet inom logistik samt drift av lager Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift Relevant, akademisk utbildning för tjänsten eller motsvarande erfarenhet Erfarenhet av arbete med en automationsanläggning sedan tidigare Erfarenhet av att arbeta med lager- och e-handelsavtalet Om Insitepart Insitepart är en drift- och kompetenspartner inom logistik. Vi har en tydlig specialisering och fokus på att leverera marknadens mest effektiva driftlösningar inom retail och e-handel. Våra uppdragsgivare är både varuägare och logistikföretag. Vi är vana att arbeta med välkända varumärken som ställer höga krav på vår leverans. Partnerskapet med våra kunder innebär att vi tillsammans arbetar för att skapa mätbara förbättringar. Samarbetet präglas av högt ställda krav och en ömsesidig hängivenheten att nå uppsatta mål. Vår specialisering och vårt tydliga fokus på att leverera marknadens mest effektiva driftlösningar och stödtjänster inom logistik har på kort tid gett oss förtroendet att samarbeta med ett stort antal kunder i en mängd olika branscher. Om ApoteketApotekets vision är ett liv i hälsa. De hjälper sinakunder i butik och på nätet med läkemedel,rådgivning och egenvård. Dehar ett brett utbud avhälsotjänster och produkter som löser, lindrar ochförebygger problem.Inom vården hjälper deras farmaceuter regioneroch kommuner att säkerställa säker och effektivläkemedelsbehandling.Apoteket har en viktig funktion i samhället samtidigt som de verkar på en marknad med hårdkonkurrens. Det kräver att dem agerar ansvarsfullt ochgör hänsynsfulla avvägningar mellan många olikaintressen. Apoteket ägs av svenska staten. Låter detta som din nästa utmaning?Tjänsten är en tillsvidareanställning. Arbetspsykologiska tester samt bakgrundskontrollertillämpas i rekryteringsprocessen.I denna process sker urval och intervjuer löpande så vänta inte med din ansökan. Har du några frågor kring tjänsten eller processen är du välkommen att höra av dig tillPål Wetterbrandt, [email protected] 073-503 02 23

15 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Bildelschef, Brandt Personbilar Alingsås

Vill du vara med och utveckla en av Sveriges mest expansiva bilhandlare? Drivs du av att utveckla människor för att skapa engagerade medarbetare som hjälper våra kunder på bästa möjliga sätt? Då kan du vara vår nästa bildelschef! Om tjänsten Som Bildelschef hos oss på Brandt kommer du ha det övergripande ansvaret för bildelar på anläggningen i Alingsås. Teamet består av fyra bildelsrådgivare. Du rapporterar till övergripande Bildelschef. I rollen som Bildelschef har du fullt personal-, budget- och resultatansvar för bildelar i Alingsås. Du ansvarar för den löpande driften vilket bland annat innebär att organisera, leda och fördela arbete inom avdelningen. Du ansvarar för att genomföra planerade aktiviteter och till att våra resultatmål och nyckeltal uppnås. Tillsammans med andra funktioner driver och utvecklar du verksamheteten för att möta omvärldens nya behov På anläggningen finns också service, skadeverkstad, bilförsäljning och hyrbilsavdelning, med vilka det är viktigt med ett nära samarbete för att tillsammans driva och utveckla verksamheten.   Vem är du? Din profil är affärsinriktad och med ett tydligt kundperspektiv sätter du hög standard för såväl prestation som bemötande. Du är en trygg person och ledare med ett eget driv där du har förmåga att bygga team, coacha medansvariga samtidigt som du kan fatta beslut utifrån ett företagsperspektiv. Du är engagerad, kommunikativ och lyhörd med insikt i att framgång grundas i team som trivs och utvecklas i sitt arbete. Du har ett strukturerat arbetssätt och har en förmåga att planera och organisera ditt dagliga arbete, likväl förmåga att växla mellan olika uppgifter, även vid högre arbetstempo. Du är lösningsorienterad, handlingskraftig samt strävar efter att ge så bra service som möjligt. Med social kompetens och ett naturligt sätt att bygga förtroenden drivs du av att skapa värde tillsammans med andra. Kvalifikationer Du har - gymnasiekompetens - fordonsteknisk bakgrund - flera års ledarerfarenhet - goda kunskaper i Office 365, främst Excel, PowerPoint, OneNotes och Teams - B-körkort - behärskar svenska och engelska i tal och skrift Meriterande - Erfarenhet från bilbranschen och ledarskap.  Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sexmånaders provställning. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdagen. Företagsinformation Brandt Bil grundades 1929 av familjen Brandt. Vi säljer och tillhandahåller servicetjänster för välkända varumärken som Volvo, Renault, Ford, Polestar, Dacia, Mazda och MG. Vår ledstjärna är långsiktigt nöjda kunder till vilka vi erbjuder ett utbud av varor och tjänster så att deras totala fordonsbehov tillgodoses. Vi har anläggningar från Mora i norr till Alingsås i söder och Lysekil i väst till Skövde i öst. Koncernen har drygt 700 medansvariga. Brandt Personbilar består av försäljning av nya och begagnade personbilar, lätta transportbilar, servicemarknad och drivmedel. Välkommen med din ansökan!

13 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Lagerchef

Derome är ett familjeföretag som utvecklas tillsammans med kunder och medarbetare. Våra kärnvärden långsiktighet, enkelhet, drivkraft och ansvarstagande genomsyrar vår verksamhet. Idag är vi cirka 2 600 medarbetare och beräknar omsätta runt 11 miljarder kronor. Inom Derome jobbar vi för att varje medarbetare ska trivas och vilja stanna länge. Vi gör det genom att värdesätta ett hälsosamt arbetsliv med ett öppet, positivt och inkluderande arbetsklimat. Men också genom kompetensutveckling och ett nära, engagerande ledarskap. Vi vill helt enkelt att du som jobbar här ska ha det bra och känna stolthet att vara en del av företaget. Våren 2017 förvärvade Derome Bygg & Industri AB IMAB Industrihandel i Halmstad och Helsingborg. Imab är ett handelsföretag med ett i bredd och djup lokalt/regionalt anpassat proffssortiment inom produktområdena stål, verktyg, industrivaror och förnödenheter. Vi fokuserar på försäljning till yrkeskunder inom industri, byggnation, service och offentlig förvaltning. Läs mer på Arbetsuppgifter Vi söker nu en lagerchef till vår anläggning i Helsingborg! I rollen som lagerchef ansvarar du för att driva och utveckla lager och logistik på anläggningen vilket innefattar allt från inleveranser, plock och lagerläggning av artiklar, samt att du har personalansvar. Arbetsuppgifterna kommer att innebära följande: - Övervakning av varuflöden - Lagerplatsadministration - Samarbeta med och planera din tid tillsammans med butikschef/platschef på filialen - Planera den dagliga driften med plock, varupåfyllnad, städning, truckunderhåll med mera - Bidra i olika förbättringsarbeten - Ansvara för arbetsmiljö och säkerhet - Ansvara för kvalité och miljö - Personaladministration som exempelvis tidsapportering, medarbetarsamtal med mera - Driva och planera logistiken på anläggningen - Utveckla, utbilda och inspirera din personal. Kvalifikationer För att lyckas i rollen som lagerchef behöver du vara en god och drivande ledare med hög servicekänsla och god samarbetsförmåga. Att du därmed har ledaregenskaper sedan tidigare ser vi som en självklarhet, och meriterande vore det om du tidigare har arbetat med försäljning, mer än gärna med bygg- och järnvaror. För att vara rätt för oss ser vi också att du har tidigare arbetslivserfarenhet och/eller att du har studerat inom logistik samt ekonomi. Som person får du mer än gärna leva upp till att vara glad, prestigelös och strukturerad. Övrig information Passar tjänsten ovan in på dig? Tveka då inte, ansök redan idag!  Övrig information Vi arbetar för ökad mångfald och en jämn könsfördelning och ser gärna en spridning i ålder och etnisk/kulturell bakgrund hos våra medarbetare. Vid nyanställning genomför vi referenstagning, alkohol- och drogtest samt bakgrundskontroll. Detta är vårt sätt att ta ansvar för att en hög kvalité hålls såväl i rekryteringsprocessen som vårt arbetsmiljöarbete. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Om oss Derome är mer än bara virke och skruv. Vi förenklar vardagen för våra yrkeskunder och i våra bygg- och industrivaruanläggningar samt på våra maskinuthyrningsdepåer i västra och södra Sverige jobbar vi nära våra kunder. Hos oss ingår du i ett team som brinner för att utmana – tillsammans hittar vi de bästa lösningarna för yrkesproffs. Läs mer på

8 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Lager och logistikansvarig till AB G Alexandersson

Helhetsansvar för lager och logistik med varierande arbetsuppgifter. Låter det som rätt utmaning för dig? Sök tjänsten som Lageransvarig hos AB G Alexandersson. Om AB G Alexandersson AB G Alexandersson är ett mindre familjeföretag som idag är specialiserat inom områdena gräs- och buskröjning samt gödselhantering. Försäljningsområdet är hela Sverige och de flesta av våra leverantörer är från Italien. Vi erbjuder våra kunder några av de starkaste varumärkena i branschen. Snabba reservdelsleveranser och god service är en viktig del i vårt företag. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter hos Alexandersson kommer att vara reservdelsförsäljning med ansvar för lager och kundmottagning. Det mesta av försäljningen sker via telefon och ibland får vi besök av kunder på vår anläggning. Utöver reservdelsförsäljning ger du som lageransvarig även våra kunder teknisk support, sköter inköp, planerar och bokar transporter samt sköter in/utlastning. Lagerhanteringen sköts med vårt affärssystem Pyramid och transporter med Web-TA. Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är serviceminded, engagerad och positiv. Du kan strukturera dina uppgifter och behålla lugnet i stressade situationer. Du trivs med att arbeta på egen hand, ta egna initiativ och har ett intresse av lantbruk och teknik. Ordning och reda är en bra förutsättning för ett väl fungerande reservdelslager. Vad krävs för jobbet • Goda kunskaper i engelska i tal och skrift • Körkort, meriterande med truckkort • Gymnasieutbildning • Goda kunskaper om lantbruk och maskiner • God datorvana Om anställningen • Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning • Tillträde enligt överenskommelse • Tjänsten är på heltid och finns i Falkenberg Information Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsterna så fort vi hittat rätt personer. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Annette Klang via e-post: [email protected] Välkommen med din ansökan! Lernia är vägen framåt Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster.

8 maj 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Lagerchef

ERFAREN LAGERCHEF SÖKES TILL LJUNG Brinner du för ledarskap och anser att engagerad personal är vägen till framgång? Är du en person som har ett starkt intresse av effektiva logistiklösningar där du får arbeta i en föränderlig miljö med stark tillväxt? Vi söker dig som är en kommunikativ, prestigelös och engagerad ledare och som är villig att anta utmaningen. Nu söker vi en lagerchef till vår lagerenhet i Ljung. Exempel på förekommande arbetsuppgifter Ansvarar för den dagliga hanteringen av lagerläggning, lastning och lossning på vårt innelager och vår lagergård. Säkerställer leveranssäkerhet ut mot våra kunder. Daglig ledning och koordinering av lagerverksamheten. Central roll i arbetet med att utveckla och optimera våra logistikprocesser; både när det gäller systemstöd och praktisk hantering av gods. Personalansvar, utbildning och utveckling av lagrets medarbetare. Tillsammans med vår Supply Chain Manager ansvarar du också för förhandlingar och avtal med transportörer. Kvalifikationer Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av ledande befattning inom lager- eller industribranschen. Det är en fördel om du har erfarenhet av SAP. Goda kunskaper i engelska både skriftligt och i tal är ett krav, då koncernspråket är engelska. Även B-körkort är ett krav. Några ord från Björn Holmén, Supply Chain Manager? Hur länge har du arbetat på Pipelife? Jag har arbetat på Pipelife i snart 13 år. Jag har haft lite olika roller men idag är jag ansvarig för Supply Chain, vilket hos oss innefattar avdelningarna inköp, kundsupport, lager och produktionsplanering. Varför har du valt att arbeta på Pipelife? Det är ett spännande bolag i en internationell miljö, som är lönsamt och har en stark framtidstro. Det finns också ett förtroende från koncernen som resulterat i stora satsningar i Ljung som produktionsort. Vad innebär det att jobba som lagerchef på Pipelife? Jobbet innebär att du ansvarar för lagerhanteringen och frakter hos Pipelife i Ljung. Tillsammans med ungefär 15 medarbetare optimerar du lagerläggning, lossning och lastning med syftet att förse våra kunder med problemfria leveranser av beställda produkter rätt tid. Det är viktigt att du brinner för ledarrollen och jobbar för att medarbetarna ska må bra och prestera väl. Vad tror du är en bra bakgrund för rollen? En bra bakgrund är att du har arbetat med lager och logistik tidigare, gärna i ledande befattning. På det personliga planet söker vi personer med goda ledaregenskaper och god samarbetsförmåga. Relevant utbildning, liksom kunskaper inom SAP är meriterande. Personliga egenskaper Som person har du goda ledaregenskaper och är bra på att bygga ett lag där alla drar åt samma håll. Du är driven, självständig, strukturerad och arbetar gärna mot uppsatta mål. Du tycker om förändring och utveckling och har en god kommunikationsförmåga. Du är en kulturbärare och ditt ledarskap präglas av tydlighet samt ett coachande förhållningssätt. Vad vi erbjuder dig Vi erbjuder en prestigelös arbetsmiljö präglad av engagerade och drivna kollegor. Vi är en internationell koncern med möjlighet till utveckling. Vi arbetar aktivt med värdegrund och kan du identifiera dig med respekt, tillit, passion och kreativitet är vi företaget för dig. Vi har bl.a. friskvårdsbidrag, kollektivavtal och arbetstidsförkortning som förmåner. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med tillträde snarast eller efter överenskommelse. Kontakt och ansökan För ytterligare information om tjänsten kontakta Björn Holmén, Supply Chain Manager på telefon 070 509 53 30 eller maila till [email protected] Vi tar endast emot ansökan och CV via ansökningsknappen. Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan! Om företaget PIPELIFE SVERIGE AB är Sveriges ledande tillverkare inom branschen för plaströrsystem. Våra produkter används inom bl.a. kommunalteknik, jord- och skogsbruk, inomhusavlopp samt kabelkanalisation. Vi är ca 270 anställda och omsatte 2022 drygt 1,3 miljarder kronor. Förutom försäljning i Sverige exporterar vi till flertalet av de europeiska länderna. Vårt svenska huvudkontor och produktionsenhet ligger i Ljung (Herrljunga kommun). Pipelife Sverige ingår i Pipelife International med säte i Wien, Österrike.

15 april 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Operations Manager till Beijer, Logent

Om Logent: Logent är marknadsledande inom kontraktslogistik i Norden. Vi erbjuder våra kunder ett unikt och brett tjänsteutbud där vi strävar efter ständiga förbättringar genom robusta operativa processer och fokus på starkt ledarskap. Vi är på en häftig tillväxtresa och ser ett fortsatt starkt intresse för våra tjänster. Vi tar hand om våra anställda och erbjuder alla medarbetare trygga anställningsförhållanden och marknadsmässiga löner. Resan som anställd kan börja på olika orter i olika delar av vårt bolag där vi nu 2023 är ca 3000 anställda i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Nederländerna. Vi söker vi nu en Operations Manager till Logent:s verksamhet i Eskilstuna. Verksamheten i Eskilstuna är Bejers splitternya centrallager på 65 000 m2 och ca 100 medarbetare. I nuläget består din organisation av 4 arbetsledare med tillhörande personal. Arbetsuppgifter och ansvar i korthet: Leda och motivera ditt team av arbetsledare samt säkerställa att organisationen möter KPI:er kopplade till säkerhet, kvalitet och kundnöjdhet. Säkerställa planering för verksamheten I det dagliga arbetet ingår det att implementera strategier och styra / utveckla verksamheten mot ökad lönsamhet, produktivitet, kvalitet, kund- och medarbetarnöjdhet. Leda och driva en del administrativa processer samt säkerställa effektiv daglig styrning. Som Operations Manager är du en trygg och erfaren ledare med god personkännedom och du har en omfattande förståelse för logistik för komplexa produkter. Du har även god analytisk förmåga, är datadriven och är bekväm att arbeta i system. Slutligen ser vi att du är en ansvarsfull individ som tar ägandeskap och strävar efter att överträffa affärsmässiga mål genom fakta och insikter i den dagliga verksamheten. Vad erbjuder vi? Välkommen till en unik möjlighet att vara med och på en spännande och utvecklande resa på en modern arbetsplats. Kom ombord du också, det blir en rolig resa! Vi tycker om ett högt tempo och bidrar aktivt med bra energi och engagemang både till kollegor och kunder. Vi har kul på jobbet, är flexibla och ställer alltid upp för varandra. Ansökan: Urval görs löpande och tjänsterna kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, engagemang och lämplighet. Har du frågor kring tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Thérèse Grivérus, [email protected]. Vi behandlar inte ansökningar via mejl p g a GDPR.

15 april 2024
Sista ansökan:
2 oktober 2024
Lagerchef till södra Stockholm

WeStaff Sweden söker nu en lagerchef till södra Stockholm (Österhaninge). Detta är en direktrekrytering med omgående start. DPJ Workspace är specialister på möbler och inredningstjänster för kontor och offentlig miljö. De hjälper kunder över hela Europa till bra och ergonomiska arbetsplatser, oavsett om det gäller kontor för tusentals anställda eller en enskild hemarbetsplats. DPJ skapar miljöer där människor vill vara, verka och växa! Ansök nu och starta din nya karriär! Ditt nya jobb: I rollen som lagerchef ansvarar du för att styra arbetet på samtliga avdelningar på lagret. Du ansvarar för att ny och befintlig personal coachas och har det bästa förutsättningarna att lyckas med sitt arbete. Du jobbar för att bidra med effektiviseringar och för att nå uppsatta mål för avdelningen. I rollen ingår även bland annat följande arbetsuppgifter: - Delegering av arbetsuppgifter i gruppen för att nå effektivt arbete. - Kunskap inom lagrets alla avdelningar och jobbar mycket i produktionen. - Ansvara för att gruppen tar del av viktig information samt ansvara för att de olika avdelningarna har ett gott samarbete och stöttar varandra. - Rekrytera ny personal och bemanna med extra personal vid behov och enligt budget. - Ansvara för utredning av felaktigheter inom lagret och arbeta förebyggande så att nya fel & problem inte uppstår. - Ansvara för säkerheten på lagret och följa gällande lagar, förordningar och ISO-krav. Anställning: Tillträde: omgående. Anställningsform: tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Vem är du? För att trivas och lyckas i rollen ser vi gärna att du är: - Pålitlig, ordningsam, respektingivande samt har förståelse för flöden och kan identifiera både kortsiktiga och långsiktiga effektiviseringar. - Självständig och har hög arbetsmoral. - God samarbetsförmåga. Krav för denna tjänst är: - Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. - Tidigare erfarenhet av lager/produktion på möbelföretag. - Tidigare erfarenhet av någon form av ledande roll såsom exempelvis lagerchef eller logistikchef. Din nya arbetsgivare: DPJ Workspace har idag ca 80 anställda och har en citybutik, ett lager samt ett huvudkontor. DPJ hjälper kunder över hela Europa till bra och ergonomiska arbetsplatser, oavsett om det gäller kontor för tusentals anställda eller en enskild hemarbetsplats. DPJ Workspace är specialiserade på inredning av kontor och publika miljöer. Företaget bildades 1995 och sedan 2008 är helt inriktade på kontorsmöbler och annan inredning för kontor. Konceptet är att sälja produkter av högsta kvalitet till konkurrenskraftiga priser med snabb leverans. WeStaff Sweden är ett växande konsult- och rekryteringsföretag inom Service & Support. Våra värderingar är personlig relation, trygghet och långsiktighet i det vi gör varje dag. Vi är ett kunskapsdrivet team, och har över 30 års erfarenhet av rekryteringsbranschen. Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och en personligt engagemang.

14 mars 2024
Sista ansökan:
15 augusti 2024
Lagerchef till BWT

Söker en Lagerchef till BWT Är du en driftig och engagerad lagerchef som kan ta ansvar för både strategiska och operativa aspekter samtidigt som vi är i en stark tillväxtresa? Du kommer att vara en nyckelperson i att säkerställa effektiva lagerprocesser samtidigt som du bidrar till att utveckla och genomföra strategier för att optimera lagret och uppnå övergripande affärsmål. Du kommer vara chef/ledare för två drivna medarbetare samt även själv delta operativt i lagret. BWT Pharma & Biotech AB är är en världsomfattande och marknadsledande aktör inom segmentet process vatttenrening för Pharma & Biotech industrin. BWT levererar branschledande teknologier och produkter för Water for Injection (WFI), Purified Water (PW), Pure steam, mot den pharmaceutiska industrin, laboratorium samt processindustrin. Tillverkningsanläggningar i Europa, Asien och USA ger kvalificerad och prestandatestad utrustning som uppfyller de högsta kvalitetskraven. Vi är verksamma inom försäljning, processteknik, automationsteknik, projektering, validering, FAT, SAT och service med eftermarknadssupport. www.bwt-pharma.com Ansvarsområden inkluderar: - Lageroptimering: Utveckla och implementera strategier för att maximera lagereffektivitet och minska kostnader. - Personalansvar: Ledning och utveckling av ett lagerteam bestående av två personer. - ERP och MRP-ansvar: Hantera och optimera MRP-funktioner inom vårt ERP-system för effektiv försörjningskedja. - Transport och logistik: Ansvara för transporter, inklusive implementering av effektiva logistiklösningar. - Tulldeklarationer: Genomföra och övervaka tulldeklarationer för internationella transporter. - Operativa uppgifter: Utföra och övervaka operativa moment inom transport och logistik. - Implementera rutiner: Skapa och implementera effektiva arbetsrutiner för lagret. Kvalifikationer och krav - Relevant utbildning inom inköp och/eller logistik och lagerhantering. - Erfarenhet av lageroptimering och personalledning. - Kompetens inom MRP och ERP-system. Bra systemförståelse och hög vana av att arbeta med system och Office-paketet, framför allt Excel. - Förståelse för transport, logistik och tullprocedurer. - Drivande och handlingskraftig, med förmåga att implementera och optimera rutiner. - Goda språkkunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. - B-körkort. Personliga egenskaper - Strategiskt tänkande: Att kunna utveckla och implementera långsiktiga strategier för att optimera lagrets prestanda och effektivitet. - Operativ kompetens: Utöver att utforma strategier även aktivt delta i de dagliga operativa aktiviteterna på lagret. - Ordningsinne och struktur: Förmågan att skapa och upprätthålla ordning och struktur inom lagret, vilket inkluderar effektiv lagerhantering och organisering av varor. - Proaktivitet: Förmåga att hantera potentiella utmaningar innan de uppstår och maximera möjligheter. Vi söker dig som har ett stort engagemang och som med energi, prestigelöshet och driv ser till att få saker att hända. Du har erfarenhet av problemlösning och tar tag i uppkomna situationer utan dröjsmål. Du har förmåga att självständigt se potential och driva utveckling framåt och för att trivas i rollen brinner du för att bygga struktur, ordning och reda samt för att skapa starka samarbeten. Du är en trygg person som besitter ledarskapserfarenhet och har en naturlig förmåga att coacha och motivera dina medarbetare mot gemensamma mål, en riktig ”playing captain”. Du lägger mycket vikt vid förbättringsarbete och effektivisering och har vana av att utforma och implementera instruktioner och rutiner. Du har en hög samarbetsförmåga och kan på ett pedagogiskt och förtroendeingivande sätt förmedla dina kunskaper och idéer. Anställningsvillkor: Start: Omgående eller enligt överenskommelse Anställning: Provanställning Normal arbetstid: Heltid Lön: Månadslön Plats: Malmö, Kantyxegatan 25A Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Amarelle & Partners. För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringspartnern Martin Amarelle på [email protected].

8 mars 2024
Sista ansökan:
25 augusti 2024