Lärarassistent

Sök bland 42 lediga jobb som Lärarassistent och börja ditt nya yrkesliv idag!

Skolgruppspersonal Krylbo skola

Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Det är kraften från människorna som gör Avesta unikt. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med? Krylbo skola är en liten skola med lågstadium i grundskolan och åk 1-6 i den anpassade grundskolan ARBETSUPPGIFTER Arbeta med elever i behov av stöd under skoldagen. Arbeta med social färdighetsträning kring beteendesvårigheter. Enskilt arbete med elev, samt vara med i klass, på fritids och utomhus på raster mm. I övrigt förekommande arbete på skola. KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du har en lämplig utbildning för uppdraget och har som krav att du har erfarenhet av tidigare arbete i skolgrupp, då det är viktigt för arbetet. Arbetet ställer stora krav på att kunna skapa goda relationer med elever och kollegor. Du behöver vara flexibel och självgående. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

16 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Amanuens i psykologi

Vi söker en amanuens för en tidsbegränsad anställning vid Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskap under höstterminen 2024. Bakgrund Vid Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskap (BSR) erbjuds utbildning på grund- och avancerad nivå inom kriminologi, psykologi, rättsvetenskap och socialt arbete. Vid BSR bedrivs även framstående forskning och forskarutbildning. Vi söker nu en amanuens till ett pågående forskningsprojekt i psykologi. Arbetsuppgifter I uppdraget ingår att ansvara för och samordna datainsamlingen inom ett projekt som har målet att utveckla en allsidig förståelse om diskriminering och fördomsfulla fientliga beteenden. Amanuensen kommer att tillsammans med projektledaren arbeta med att organisera projektet, kontakta skolor och deltagare, samordna fältarbetet. Som amanuens arbetar du också med datainsamling och ansvarar för att insamlade data håller god kvalitet. Arbetsuppgifterna består i att koordinera och genomföra studiens datainsamling, databashantering samt eventuell databearbetning. Kvalifikationer Det är önskvärt att du som sökande har läst minst två år på universitetet inom ett för projektet relevant ämne och att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och på engelska. Kunskap om ungdomsforskning samt erfarenhet av att arbeta i forskningsprojekt är meriterande. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper, förmåga att arbeta självständigt, en mycket god organisatorisk förmåga och att möta andra människor på ett förtroendeingivande sätt, samt visad god samarbetsförmåga. Vi förutsätter att du är flexibel och öppen för förändringar och kan arbeta kvalitetsmedvetet och ansvarstagande. Information Anställningen är 20%, under 4 månader. Lön utgår i enlighet med lokalt kollektivavtal. Amanuenser får anställas för ett år i taget, den sammanlagda anställningstiden för en amanuens får omfatta högst tre år. Närmare upplysningar om anställningen lämnas av forskningsledare Sevgi Bayram Özdemir, [email protected] eller enhetschef Sammyh Khan, [email protected].  Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt. Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten. Ansökan Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök". En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument: • Personligt brev med en kort motivering till varför du söker anställningen • CV med relevant beskrivning av samlad kompetens • Intyg som stärker din behörighet (exempelvis utdrag från Ladok) Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas. Sista ansökningsdag är 2024-05-30. Välkommen med din ansökan! Då vi i samband med den här rekryteringen redan har gjort våra val vad gäller externa samarbetspartners och marknadsföring undanber vi oss kontakt med rekryteringsföretag och annonssäljare. Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Amanuenser till kurser inom datateknik

Vi söker amanuenser för tidsbegränsad anställning vid Institutionen för naturvetenskap och teknik under höstterminen 2024. Bakgrund Vi söker amanuenser som kan handleda laborationer inom följande kurser under höstterminen. Läsperiod 1 (v. 36-44) • Introduktion till datavetenskap och diskret matematik (högskoleingenjör, år 1) • Introduktion till ingenjörsarbete inom datateknik (civilingenjör, år 1) Läsperiod 2 (v. 45-03) • Programmeringsteknik/Programmering, grundkurs (högskoleingenjör, år 1) • Databasteknik (högskoleingenjör, år 2) • Digitalteknik (högskoleingenjör, år 2) • Imperativ programmering för civilingenjörer (år 1) • Objektorienterad programmering för civilingenjörer (år 2) Arbetsuppgifter Som amanuens ska du handleda schemalagda laborationer, vilket innebär att ge studenterna hjälp att hantera relevanta verktyg och metoder, ge dem vägledning vid lösandet av laborationsuppgifterna samt rätta inlämnade laborationer och rapportera till kursansvarig. Schema för kurserna finns på kronox.oru.se. Kvalifikationer För att vara behörig till anställning som amanuens krävs att du är antagen till utbildning på grundnivå eller avancerad nivå. Dessutom ser vi gärna att du har bedrivit studier i datateknik, och att du är godkänd på någon av ovanstående kurser eller motsvarande kurs inom ett annat program. Vi söker dig som under dina studier har visat intresse för utbildnings- och studentfrågor. Vi lägger tonvikt på dina personliga egenskaper såsom att du kan arbeta självständigt, har god samarbetsförmåga, är serviceinriktad och kan prioritera bland arbetsuppgifter. Information Anställningen är 17–40% beroende på antalet grupper och schemalagda tillfällen, under 2-3 månader. Lön utgår i enlighet med lokalt kollektivavtal. Amanuenser får anställas för ett år i taget, den sammanlagda anställningstiden för en amanuens får omfatta högst tre år. Närmare upplysningar om anställningen lämnas av Lars Karlsson 0703663209, e-post: [email protected] eller Anna Wärn, 019–301478, e-post: [email protected]. Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt. Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten. Ansökan Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök". En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument: • Personligt brev med en kort motivering till varför du söker anställningen, vilka av kurserna du är intresserad av samt hur många grupper du kan tänka dig att ta. Kolla gärna förra årets schema på kronox.oru.se för att se omfattningen per grupp. • CV med relevant beskrivning av samlad kompetens • Intyg som stärker din behörighet (exempelvis utdrag från Ladok) Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas. Sista ansökningsdag är 2024-06-14. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen. Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

16 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Jobfind söker pedagogiskt stöd

Vill du följa med på Jobfindresan? Att ge pedagogiskt stöd i tjänsten IPSU kan bli din nästa stora utmaning! IPSU - Individuellt pedagogiskt stöd vid utbildning är en värdefull och kvalitativ tjänst som Arbetsförmedlingen upphandlar med yttersta mål att ta sitt strategiska ansvar inom arbetsmarknadspolitiken genom att fler skall få chansen att klara en utbildning inom olika bristyrken. För att tillgängliggöra utbildningsinsatser för arbetssökande med funktionsnedsättning erbjuder Arbetsförmedlingen med hjälp av våra insatser särskilt pedagogiskt stöd i form av IPSU​. Läs mer om uppdraget här. Som IPSU-pedagog är du den som arbetar närmast vår deltagare under ledning av vår specialist. Uppdragen skiljer sig mycket åt och det kan handla om ett pedagogiskt upplägg där du träffar deltagaren flera timmar varje dag eller bara enstaka timmar per vecka. Det pedagogiska stödet till respektive deltagare sker ute hos olika utbildningsanordnare vilket innebär en omväxlande och utvecklande arbetsvardag så det är av vikt att du tycker om en föränderlig arbetssituation. På vissa utbildningar sker en del av lektionerna i utemiljö. En del av stödet kan också ske per distans om det bedöms lämpligt. Din arbetsvardag kommer vara flexibel, utmanande och mycket värdeskapande! Ditt uppdrag är att bidra till att deltagaren får förutsättningar att klara sina studier genom specialpedagogiska metoder och användande av tekniska hjälpmedel, appar mm. Du är ett komplement till ordinarie lärare och förväntas/ska inte lära ut eller kunna ämnena i aktuell kursplan. Då många av våra deltagare har diagnoser som inverkar på deras möjlighet att klara en inlärningssituation är det viktigt att du har erfarenhet och kunnande inom området. Du får även kontinuerligt stöd i arbetet av ansvarig specialist och övriga pedagoger. Vi ser det som en stor fördel om du har teknisk fallenhet och ett intresse för ”ny teknik” och önskar att du har erfarenhet av arbete med kognitiva hjälpmedel i en inlärningssituation och erfarenhet av målgruppen i utbildningssituation. Du kommer även få kontinuerlig handledning av ansvarig specialist samt utbildning/workshop om aktuella hjälpmedel. Vi på Jobfind arbetar teambaserat och du kommer ingå i ett kollegialt forum där utveckling och samverkan är naturliga inslag i arbetsvardagen. För att trivas hos oss tror vi därför att du tycker om att testa olika tillvägagångssätt och metoder för att löpande utvärdera och du trivs såväl med att arbeta självständigt som att vara en del av ett team. Eftersom rollen innebär många kontakter inom och utanför organisationen behöver du ha lätt för att skapa förtroendefulla relationer med människor. I ditt dagliga arbete kommer du ha löpande dialog med samordnare, specialpedagog/annan specialist samt lärare på utbildningen. Rollen innebär: • Pedagogiskt arbete med att stötta (1) deltagare i en utbildningssituation • Samverkan och dialog med personal hos de olika aktörer som bedriver de utbildningsinsatser som är aktuella för våra deltagare, t ex lärare hos leverantörer av arbetsmarknadsutbildning, Folkhögskola och förberedande utbildningar • Samverkan med ansvarig specialist så som audionom, specialpedagog, synpedagog, teckenspråkskompetens eller arbetsterapeut • Dialog med och rapportering till samordnare • Rapportering och dokumentation kring genomförda insatser i olika system • Medverkan i kollegiala forum, uppföljningar och kvalitetsarbete I medarbetarskapet hos Jobfind vilar en förväntan om att var och en, dvs DU själv, tar ansvar för att öka din självkännedom om vilka förutsättningar du behöver för att må bra och lyckas i ditt arbete – och vågar kommunicera dessa till dina kollegor. Då kan vi tillsammans klara det mesta! Vi ser det som mycket viktigt att du delar våra värderingar: vi är principfasta, vi håller våra löften, vi lyckas tillsammans och vi värdesätter alla människor – läs mer om vad vi lägger bakom dessa ord på hemsida. Att arbeta på Jobfind innebär att få vara med om en expansiv resa, vi är förhållandevis nya på marknaden som företag men bottnar i en mycket långsiktig ägarstruktur och vi som driver Jobfind framåt har drygt 25 års erfarenhet av branschen och har levererat tjänsten IPSU/motsvarande uppdrag i tidigare upphandlingar under nästa lika lång tid. Anställningsvillkor • Tillsvidareanställning med 6 mån provanställning • Omfattning 25-100 % efter överenskommelse • Timanställning är också av intresse och vi välkomna särskilt dig som studerar eller njuter av livet som pensionär men ändå vill arbeta då och då • Individuell lönesättning tillämpas Arbetsglädje och välmående Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten finnas det en viss möjlighet att arbeta hemifrån även om det pedagogiska stödet mestadels sker på plats. Vi erbjuder även andra möjligheter att öka välmående och arbetsglädje så som friskvård med mera. Tjänstens placeringsort är inom ramen för aktuellt län och vissa resor inom länet kan förekomma. Känns ovan beskrivningar rätt för dig? Då vill vi gärna ha med dig ”onboard” - varmt välkommen med din ansökan! Vi gör ett löpande urval så skicka in din ansökan så snart som möjligt. För frågor kring tjänsten, maila [email protected] Vi på Jobfind värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna kandidater som utöver ovan profil bidrar med olika bakgrund och livserfarenhet till våra team!

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Lärarassistent AST-grupp

Östra Ringskolan, Lagunen Lagunen är en särskild undervisningsgrupp för elever inom autismspektrumtillstånd (AST). Som lärarassistent arbetar du tillsammans med övrig personal (3 st) i arbetslaget för att bidra till elevernas utveckling. Elevernas olika förutsättningar gör att individuell anpassning av undervisningen är viktig. Vi söker nu lärarassistent till Östra Ringskolan, Lagunen. Dina arbetsuppgifter På Lagunen är lärarassistentens uppdrag att utifrån gruppens behov, skapa strukturer för att göra skoldagen så förutsägbar, trygg och tydlig för eleverna som möjligt vilket bidrar till ökad arbetsro och studiero. Lärarassistenten är ett pedagogiskt stöd och skapar tillsammans med undervisande lärare bra inlärningssituationer genom att hitta fungerande strategier och förstärker det som fungerar för varje elev samt arbetar förebyggande. Lärarassistenten arbetar tillsammans och parallellt med undervisande lärare och bistår med arbetsmaterial som eleverna kan arbeta med eller använda utöver lektionsmaterial som undervisande lärare tillhandahåller. Lärarassistenten är medmentor tillsammans med undervisande lärare. Som mentorer för eleverna på Lagunen följer ni kontinuerligt upp elevernas situation, skapar förebyggande planer och hanterar uppkomna situationer. Ni har kontinuerlig kontakt med vårdnadshavare både utifrån elevens situation och utveckling. Din kompetens Vi söker dig som har utbildning som lärarassistent alternativt socialpedagog, med tidigare erfarenhet och/eller utbildning att möta ungdomar med autismspektrumtillstånd. Du har en stark drivkraft att hålla utvecklingen av den pedagogiska miljön levande. Din samarbetsförmåga är mycket god och du är tillmötesgående och tydlig i ditt bemötande av ungdomar, vårdnadshavare och kollegor. För att passa för tjänsten bör du vara strukturerad och kunna hantera stress. Övrigt Tjänsten omfattas av registerkontroll. Sökande måste uppvisa utdrag från polisens belastningsregister innan anställning sker. Tjänsten kan komma att tas i anspråk för intern rörlighet. Behöver du hjälp att hitta bostad försöker vi hjälpa dig med det. Inflyttarservice i Västerviks kommun hjälper till med tips, information och kontakter för arbete, bostad, skolor med mera. Inflyttarservice anordnar också återkommande träffar för nyinflyttade för att ge möjlighet att lära känna nya människor och en snabbare väg in i livet i Västervik. Läs mer om vad Västerviks kommun kan erbjuda dig som anställd hos oss www.vastervik.se/jobba-hos-oss (http://www.vastervik.se/jobba-hos-oss) Vi håller löpande intervjuer under ansökningstiden så skicka in din ansökan redan idag! Information Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

15 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Amanuenser till avdelningen för Produktrealisering.

Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss! Vi söker nu amanuenser till avdelningen för Produktrealisering.  Om jobbet Vi söker ca 4 amanuenser, som vid behov och överenskommelse, kommer att assistera kursansvariga lärare. Amanuensanställningen är direkt kopplad till de grundläggande kurser som avdelningen ansvarar för. Amanuensanställningen kan (också) vara kopplad till de forskningsprojekt som bedrivs vid avdelningarna. Arbetsuppgifterna kan innebära lektionsundervisning, labbhandledning, rättning av rapporter samt och underhåll av teknisk utrustning. Arbetsuppgifterna kan också omfatta enklare form av administration samt assistenttjänstgöring i forskningsprojekt.  Om dig För att kunna anställas som amanuens måste du vara antagen till högskoleutbildning på grundnivå eller avancerad nivå. Arbetsuppgifterna är varierande och kan uppkomma med kort varsel vilket fordrar flexibilitet och att du finns tillgänglig vid universitet. Du ska vidare vara ansvarstagande, noggrann, serviceinriktad, ha pedagogiska färdigheter och vara intresserad av respektive ämnesområde. För att kunna anställas som amanuens måste du vara antagen till högskoleutbildning på grundnivå eller avancerad nivå.  Arbetsuppgifterna är varierande och kan uppkomma med kort varsel vilket fordrar flexibilitet och att du finns tillgänglig vid universitet. Du ska vidare vara ansvarstagande, noggrann, serviceinriktad, ha pedagogiska färdigheter och intresserad av respektive ämnesområde. Det är meriterande om du studerar vid Linköpings universitet. Det är också meriterande om du studerar på avancerad nivå samt att du kan visa upp dokumenterade goda ämneskunskaper inom de områden du förväntas undervisa i. Erfarenhet av tidigare undervisning är meriterande, liksom att du finns tillgänglig för uppdrag under resterande del av innevarande och nästkommande termin. Din arbetsplats Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling (IEI) är verksam inom både filosofisk och teknisk fakultet och är en av universitetets största institutioner med drygt 470 medarbetare. Vår forskning bedrivs inom ett brett spektrum av områden från ekonomi och management till design och teknik. Vi är universitetets största grundutbildningsinstitution med ca 4 200 helårsstudenter. Undervisningen sker inom flera eftertraktade och välkända utbildningsprogram. Du kommer arbeta på avdelningen Produktrealisering finns vid IEI och hör till den tekniska fakulteten. Avdelningen har ett stort grundutbildningsuppdrag som omfattar undervisning vid civilingenjörsprogrammen Maskinteknik (300hp) och Design och Produktutveckling (300hp), högskoleingenjörsprogrammet i Maskinteknik (180hp) samt masterprogrammen Mechanical Engineering (120 hp), Design (120 hp) och Aeronautical Engineering (120 hp). Om anställningen En anställning som amanuens regleras i 5 kap. Högskoleförordningen. Den som är anställd som amanuens får bedriva arbete inom undervisning, administration eller medverkan i forskning eller konstnärligt utvecklingsarbete. En anställning som amanuens får motsvara högst 50% av heltid. Lön och förmåner Lön enligt LiU:s centrala avtal om amanuenslön. Anställningen är timavlönad. Läs mer om förmåner för anställda här. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och ansökningsbrev senast den 29 maj 2024. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

15 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Lärarassistent

Arena academy är en liten skola på ca 220 elever. Skolan ligger i Majorna vid Tysklandsterminalen. Du har en vacker utsikt över Älvstranden. Skolan är under ett förändringsarbete och vi har under detta läsår bytt namn till Arena academy. Vi har tydliga ordningsregler och disciplin för ökad studiero. Vi erbjuder utbildningar inom 4 nationella program inom gymnasieskolan samt programinriktat val. Skolan har tydliga ordningsregler som följs av både lärare och elever. Vi söker en lärarassistent som kan agera vikarie och skolvärd. Mentorskap ingår i tjänsten. Du behöver vara social, ha ledaregenskaper och god kulturkompetens. Meriterande är om du kan tala arabiska och/eller somaliska. Du kommer få introduktion om skolans ordningsregler och hur eht arbetar. Vi lägger stor vikt att du följer skolans ordningsregler och att du är flexibel. Skolan har specialpedagog, kurator, resurslärare, lärarassistent och en studiecoach. Tjänsten är på 75 %. Startdatum är omgående och vi rekommenderar att du skickar in din ansökan för vidare intervju. Varmt välkommen att ansöka genom att skicka ditt CV, personligt brev och utdrag av belastningsregister. [email protected] Möjlighet till förlängning finns.

14 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Lärarassistent

Om skolanAmerikanska Gymnasiet grundades av rektorer utifrån en stark pedagogisk idé. Vi har tagit det bästa från denamerikanska och svenska skolan utifrån vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Vi arbetar med både kunskapsutveckling och personlig utveckling. Vår kultur kännetecknas av tydliga spelregler med omtanke. Vi kallar det ”Ramar och Kramar”. Skolverksamheten organiseras så att eleverna förbereds för en internationell arbetsmarknad i en snabbt föränderlig värld, i vår logotype kan man därför läsa “Get ready for the world”. Amerikanska Gymnasiet grundades 2015. Majoriteten i styrelsen har själva varit rektorer och flera är entreprenörer. Vår Ledstjärna är att ”vi arbetar för att våra elever och medarbetare skall nå sin fulla potential”. Allt som sker på skolan utgår från våra fyra grundvärderingar: Courage, Kindness, Knowledge & Curiosity och Grit. I klassrum och i korridor så kännetecknas möten mellan elever och medarbetare av beteenden som härleds från dessa. Under sommaren flyttar Amerikanska Gymnasiet till helt nya lokaler bredvid Karlatornet i Karlastaden. Din profil Vi söker dig med hjärta, mod och laganda som vill följa med oss på en spännande resa.Vi söker dig som leder i linje utifrån vår devis “Ramar & Kramar”, som innebär ett tydligt ledarskap och tydliga spelregler i kombination med en stark omsorg om varje individ. Med hjälp av din energi, lyhördhet och uthållighet har du lätt för att engagera och skapa delaktighet mot gemensamt satta mål. Teamwork och transparens är ledord. Du är trygg och stabil och drivs av möjligheten att påverka, du är handlingskraftig och lösninginriktad genom ditt positiva förhållningssätt. När tempot är högt har du förmågan att planera och prioritera din tid effektivt utifrån elevernas bästa. Flexibilitet är viktigt då varje skoldag kommer att vara olik. Om tjänstenLärarassistent som stödjer lärare och skolan i olika administrativa uppdrag. Viktiga delar i uppdraget är: - vikariesamordning samt att själv vikariera när lärare är sjuka- bokadministration /skolbibliotek Det är viktigt att du delar samma tankar om skola som vi. https://www.amerikanskagymnasiet.se/om-skolan/tankar-om-skola/ Delar du våra tankar om skola och vill du vara med och göra skillnad på riktigt? Trivs du i en miljö med snabba beslutsvägar och med barnets bästa i första rummet? Anställningen är en tillsvidaretjänst som inleds med 6 mån provanställning. Anställningsstart är i augusti 2024. Varmt välkommen med din ansökan! www.amerikanskagymnasiet.se

13 maj 2024
Sista ansökan:
30 oktober 2024
Lärarassistent till anpassad komvux

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Stockholm är landets ledande tillväxtregion. Det kräver en arbetsmarknad där arbetsgivare kan rekrytera den kompetens de behöver och där stockholmarna har möjlighet att byta bransch, komma tillbaka i arbete eller studera vidare. Arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för stadens samlade arbetsmarknadsinsatser och vuxenutbildning - kommunal vuxenutbildning inklusive utbildning i svenska för invandrare, särskild utbildning för vuxna och yrkeshögskola. Vill du veta varför du borde arbeta hos oss? https://play.mediaflowpro.com/ovp/14/15AMHDN9JP Välkommen till oss Komvux Rosenlund är en skolenhet med ca 400 elever och 40 medarbetare. Här undervisar vi vuxna med intellektuell funktionsnedsättning, förvärvad hjärnskada, synnedsättning/blindhet, psykisk ohälsa, språkstörning och andra vuxna personer som behöver en lugnare studietakt i mindre grupp. Därutöver bedriver vi även yrkesutbildning i kombination med sfi. Vi erbjuder Vi erbjuder dig en trivsam och prestigelös arbetsplats med central placering på Södermalm. Det är en kreativ och utvecklande miljö med goda möjligheter till fortbildning. Friskvårdsbidrag ingår. Din roll Som lärarassistent på skolan är du ett stöd för våra elever både i och utanför klassrummen. Du blir en del av det pedagogiska sammanhanget och hjälper till att skapa en trygg och stabil miljö på skolan. Arbetet sker i nära samverkan med lärare och övrig personal. Arbetsuppgifter är varierande och kräver både struktur och flexibilitet av dig. Öppning eller stängning av skollokalerna kommer att ingå i ditt arbetsschema. Din kompetens och erfarenhet Slutförd utbildning till lärarassistent eller motsvarande är ett krav. Du skall också ha dokumenterad erfarenhet av att arbeta med personer med funktionsnedsättning. För att lyckats med våra elever krävs ett genuint intresse för människor och förståelse för att alla är olika. Mycket goda IT-kunskaper är ett krav. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. På arbetsmarknadsförvaltningen så arbetar vi för att det ska vara lätt att utvecklas genom att byta enhet och arbetsplats. Det innebär att din anställning är i hela förvaltningen och att du kan komma att få nya uppdrag inom andra verksamheter där din kompetens behövs bäst.

13 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
PR-amanuens för masterprogrammet i dataanalys

Institutionen för informationsteknologi har en ledande position inom såväl forskning som utbildning på alla nivåer. Vi är idag Uppsala universitets tredje största institution och har i dag drygt 350 anställda varav 120 lärare och 120 doktorander. C:a 5000 grundutbildningsstudenter läser en eller flera kurser vid institutionen varje år. Mer information om oss hittar du på https://www.it.uu.se/ Institutionen för informationsteknologi lyser nu ut en tidsbegränsad anställning på 20 % i 1 år som PR-amanuens för masterprogrammet i dataanalys. Arbetsuppgifter Som PR-amanuens för masterprogrammet i dataanalys är du kontaktperson för blivande studenter och hjälper till med att samla in och organisera information om företag som är intresserade av att anställa studenter efter examen. Uppgifterna varierar, men vanliga inkluderar att samordna evenemang, hjälpa programkoordinatorn och studievägledaren att producera och organisera information för studenterna samt att assistera vid studentmässor. Kvalifikationskrav För att anställas som amanuens är det ett krav att du är antagen till utbildning på grundnivå eller avancerad nivå. Den sökande ska vara aktiv student på masterprogrammet i dataanalys, med goda studieresultat. Arbetet innebär många kontakter och stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om anställningen  Anställningen är tidsbegränsad i 1 år enligt HF 5 kap § 12. Omfattningen är 20 %. Tillträde 1 juli 2024 eller enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala. Upplysningar om anställningen lämnas av: Prof. Matteo Magnani, [email protected] Välkommen med din ansökan senast den 7 juni 2024, UFV-PA 2024/1651.  Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/ Anställningen kan komma att säkerhetsprövas. Vid säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

13 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024