Logistikingenjör

Sök bland 31 lediga jobb som Logistikingenjör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Logistikutvecklare sökes till fordonsgigant - Södertälje

Är du redo för ett meriterande uppdrag hos ett världsledande företag? Har du ett starkt intresse för logistik och produktion och tidigare erfarenhet som kan vara relevant för tjänsten? Kanske kan då detta vara din nästa tjänst! Läs gärna vidare! Om tjänsten Vi på Perido söker nu en logistikutvecklare till vår kund, en världsledande leverantör av transportlösningar som tillsammans med sina kunder och partners driver omställningen till ett hållbart transportsystem. Du utgår från kontoret beläget i Södertälje, med möjlighet att arbeta delvis på distans. Dina arbetsuppgifter I rollen som logistikutvecklare har du en central roll på avdelningen för logistikteknik och utveckling. Avdelningen stödjer materialflödet för produktion av moduler, batteripaket och elektriska kablar som är nyckelkomponenterna för företagets elfordon. Materialhanteringsprocessen är utrustad med olika automatiserade utrustningar för produktion och logistik såsom automatiska lager, AGV:er och robotar. Arbetsuppgifterna kretsar i huvudsak kring att: Planera, leda och följa upp aktiviteter och/eller projekt för logistikprocessen Följa utvecklingen som sker inom Produktion och Logistik samt bidra till införandet av nya teknologier Aktivt delta i anvisade forum och inhämta förbättringsförslag för verksamheten Kommunicera på olika nivåer inom organisation Identifiera förbättringar och komma med förslag på behov av förändring Beräkna investerings- och resursbehov för tilldelade projekt Driva stora förbättringsaktiviteter för att utveckla arbetssätt/metoder/processer Dina egenskaper Du är kreativ när det kommer till att lösa problem. Med din utåtriktade och ambitiösa inställning, tillsammans med din starka analytiska förmåga, strävar du alltid efter att göra processer smartare och mer effektiva. Du har ett ständigt fokus på att tillgodose kundens behov. Som lagspelare är du flexibel och har förmågan att anpassa dig till förändrade förutsättningar och utmaningar. Du vågar tänka utanför boxen och använder din kreativitet för att hitta innovativa lösningar. Genom tydlig kommunikation och ansvarsfullt ledarskap tar du initiativ för att driva förändringar och förbättringar i processer som gynnar både teamet och kunden. Är det dig vi söker? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Akademisk bakgrund inom produktion och logistik eller annan relevant utbildning Relevant arbetslivserfarenhet Starkt intresse för produktion och logistik Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, såväl svenska som engelska Meriterande: Erfarenhet av operativt och personligt ansvar, gärna inom produktions- eller logistikmiljö Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i 6 månader med chans till förlängning. Start omgående. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34587 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Ingenjör inom Integrated Logistiks Support till Combitech

Vi söker just nu ingenjörer till området ILS (Integrated Logistic Support/Integrerat Logistikstöd) i Linköping, Jönköping och Norrköping för spännande och varierande uppdrag inom branscher som försvar, industri och infrastruktur. Möjligheterna till olika typer av uppdrag är stora och vi arbetar med komplexa system i teknikens framkant, med allt från ubåtar till flygplan! Vi är med och utvecklar nästa generations produkter och system som bidrar till ett tryggare samhälle, både i Sverige och vår omvärld. Vi är med och bidrar till en hållbar utveckling med hela livscykeln i fokus. Din roll som ingenjör inom ILS Är områden som teknikutveckling, drift, underhåll, tillgänglighet, etc. viktigt för dig? Då är vi intresserade av dig. På Combitech erbjuds du en trygg anställning med uppdrag inom många olika områden. Vill du utvecklas som person, sök då till oss. Vi vill vara arbetsgivaren för dig som vill växa både personligt och professionellt! Enhet ILS jobbar bland annat med följande områden: * ILS/LSA-management (LSA-Logistic Support Analysis) * Drift- och underhållsanalyser på komplexa system, främst inom försvarsindustri * Designpåverkande ILS * Bidrar till en ökad tillgänglighet och effektivitet hos ett system eller en produkt * Bidrar till ökad underhållsmässighet hos ett system eller en produkt * Bidrar till reducerad LCC (Life Cycle Cost) under systemets/produktens livscykel * Modellering och dimensionering av supportlösningar Genom systematisk analys, exempelvis via feleffekts- och driftsäkerhetsanalys, kan vi påverka beslut kring produktens design, underhåll och resursförsörjning. Täta samarbeten med systemsäkerhet och dokumentation är en viktig del av vardagen och ofta förekommer gränsöverskridande samarbeten. Din roll blir att genomföra och kanske leda drift- och underhållsanalyser i nära samarbete med utvecklingsorganisationerna. Arbetsuppgifterna kan vara inom områden som LSA, predikteringar och reservdelsdimensioneringar men hela ILS-området ligger öppet för framtida utmaningar. Vi tillämpar vedertagna standarder, väl beprövade analysmetoder och har tillgång till flera etablerade stödsystem och verktyg som används i branschen. Du kommer att ingå i ett härligt team med blandad erfarenhetsbakgrund där kunskapsdelning är en självklar del i vardagen. Du ges möjlighet att diskutera komplexa frågor och problem med erfarna kollegor, såväl som att agera mentor för de mer juniora. Arbetet innebär täta samarbeten med olika discipliner i ditt projekt där du får möjlighet att utveckla dina insikter och bredda din kompetens inom flera områden. Resor i tjänsten kan förekomma. ILS är en internationellt etablerad ledningsstrategi som främst används inom försvarssektorn men också inom den civila industrin där den brukar benämnas RAMS (Reliability, Availability, Maintainability, Supportability/Safety). I korthet går strategin ut på att underhåll och drift tas i beaktning redan under systemets utveckling och sen vidare under hela dess livslängd för att över tid säkerhetsställa en balans mellan kostnad, kvalitet och teknisk funktion hos systemet. Vem är du? Vi söker dig som är teknikintresserad och som trivs i en miljö där nära samarbete med kunder och kollegor är en naturlig del av vardagen. Du tar ansvar för dina uppgifter, du ser värdet i en god kommunikation och har en positiv grundsyn. För oss är det en självklarhet att dela kunskap med varandra för att lösa kundernas behov tillsammans samt att ständigt utveckla vår kompetens och bygga vår erfarenhet. Du som söker är högskole- eller civilingenjör inom något teknikområde, du kan också ha någon annan relevant bakgrund och erfarenhet som kan utveckla oss framåt. Har du hunnit arbeta några år, har erfarenhet av branschen och att driva projekt är det klart meriterande. Är du ny inom ILS-området kommer du att bli väl introducerad av erfarna kollegor som kommer att finnas till stöd samt att du får delta i utbildningar kring de processer och metoder som används. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav för tjänsten. Det är meriterande om du har kännedom om eller erfarenhet av projektledning, stödverktyg som Opus och WQS (Relex), erfarenhet av underhållsberedning, ILS-planering, LORA, FMECA, driftsäkerhet, reservdelsoptimering, Life Cycle Management, FRACAS, RBD m.m. samt standarder inom ILS/RAMS som exempelvis ASD-sviten, MIL-STD-1388, DEF STAN 00-60(0), m.fl. Då flera av våra tjänster innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning. Urval sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan! Kom & gör skillnad Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare. För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor!

15 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Construction Logistics Coordinator

Assignment Description: Orchestrating and overseeing logistic operations to ensure vendors operate efficiently and without unnecessary impediments. Performing logistic operations and tasks related to construction logistics on site and at external areas Working closely with the HSE team and adhere to all safety standards related to the scope Participating in meetings to proactively identify and manage risks associated with construction logistics and its evolution across different project stages. Requirements: Flexible, able to handle high pressure situations, good communication skills, great team player. Proactive work attitude. Previous experience from working at a construction site and/or logistic operations. Fluent in English, Swedish is an advantage.

14 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Project manager SAP Enable Now

Scania is now undergoing a transformation from being a supplier of trucks, buses, and engines to a supplier of complete and sustainable transport solutions. The future presents us with more complexity, ambiguity, and challenges than ever before, but it also provides more opportunities. On this journey, a modern system platform based on SAP S4/HANA including common ways of working are key- prerequisites to succeed. This is what the Industrial ERP Backbone program (IEB) is all about – Enabling the future (at Scania), by implementing SAP S4/HANA in Production & Logistics, Finance and Procurement – a journey expected to be ongoing the upcoming years. Within the IEB program we are looking for talented colleagues who can contribute to the success of the program, in the role of project manager for the implementation and development of SAP’s digital adoption platform - SAP Enable Now. SAP Enable Now will enhance the end user learning experience and make the training and development of end users more scalable. Role Overview The SAP Enable Now Project Manager will be responsible to project lead the pre-study and implementation, together with an implementation partner, and overseeing the planning, execution, and delivery of learning/training of end users to secure the right usage of SAP S4/HANA to realize the benefits for Scania. In addition, the responsibilities include managing the SAP Enable Now project team, project planning engaging with internal IEB project stakeholders and receivers of each SAP S4/HANA release (end users), suppliers and ensuring that all stakeholders are informed and engaged. This role is part of the CCT stream in the IEB program (change, communication, and training). Responsibilities: · Project manage the pre-study and implementation of SAP Enable Now, including training/learning processes enabled by the solution ·Define and manage the project strategy, plan, budget and milestones, according to the SAP activate methodology · Manage changes to the project scope, schedule, and budget · Ensure project deliverables and activities are delivered in time, according to budget and with the right quality ·Manage the SAP Enable Now project team and coordinate activities and dependencies between departments and other stakeholders ·Collaborate and engage with SAP Enable Now implementation partner and co-own the project jointly ·Own the application SAP Enable Now organizationally for Scania ·Act as the primary contact and escalation route within the project time frame, including management of risks, issues and dependencies ·Communicate project status to stakeholders · Continuously evaluate and implement improvement areas (ways of working, and processes) You will get support from the global program management office to adhere to already established project management processes, methodologies, and routines. Your Profile: You have a university degree and project management experience of implementing systems. You have good communication and stakeholder management skills. As a person you are a team player, who has a passion for cross-collaboration and can handle operational tasks while having a strategic mindset at the same time. You have a pragmatic and situation-based approach. You are open, enthusiastic, and self-motivated with a positive mind and a “can-do” attitude. You will be part of an experienced ambitious team in a high-profile program in an international cross-functional environment. This is an excellent opportunity to gain experience and build skills for the future! Your background may vary, but most importantly you have a great passion for project management and business transformation and change & communication – where the people are at the center. We Offer: We can offer you a dynamic workplace with diverse and challenging tasks in a hybrid work setup, meaning you can work from home a few days a week if the job allows. We can also provide you with an individual development plan that you create together with your manager, so you can reach your goals and receive the right support along the way. In addition to career and development opportunities, as an employee at Scania, we can offer you other benefits such as free training at Scania's own health center Gröndal or wellness allowance, performance bonuses, occupational pension, flexible working hours, lunch at a reduced price, the opportunity for a staff car and much more. Scania also organizes several events throughout the year where family and friends are always welcome, which is usually highly appreciated by everyone. If you live in Stockholm, we also offer a direct bus service between Stockholm and Södertälje with Scania Jobexpress. Location: The position is physically located at Scania’s HQ in Södertälje, Sweden, and with the opportunity to work from other locations from time to time. Application: Please send your CV, cover letter, and any relevant certificates through scania.com/career as soon as possible and no later than May 28th 2024 If you are interested and would like to know more, please contact Tina Arnstedt, Manager, +46855380034; [email protected] A background check is conducted for this position Scania is a world-leading supplier of transport solutions. Together with our partners and customers, we drive the transition to a sustainable transport system. In 2022, we delivered 80,238 trucks, 4,994 buses and 13,400 industrial and marine engines to our customers. Net sales amounted to more than SEK 170 billion, of which over 21 percent was service-related. Scania was founded in 1891 and today operates in more than 100 countries and has approximately 57,000 employees. Research and development is mainly concentrated in Sweden. Manufacturing takes place in Europe and Latin America, with regional product centers in Africa, Asia and Eurasia. Scania is part of the TRATON GROUP. For more information visit: www.scania.com

14 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Strategisk logistikutvecklare till eMobility- och Transmissionsmonteringen

Scanias eMobility- och Transmissionsmontering (DT) producerar växellådor och axlar till Scanias chassimonteringar i Zwolle, Angers och Södertälje samt växellådor till MAN’s chassimonteringar i Europa. För oss är hållbarhet en viktig fråga – både i arbetet med framtidens elektrifierade drivlina samt att vara en attraktiv arbetsgivare. Hos oss pågår många spännande projekt inom både digitalisering och E-mobility som inom mångfald, jämställdhet och inkludering. Vår verksamhet har fått i uppdrag att leda Scanias transformation mot elektrifierade fordon och samtidigt utveckla en automatiserad logistik. Vill du vara med och skapa de bästa logistiska förutsättningarna för att montera framtidens elektrifierade fordon? Vi är ett ungt och energiskt team med mål att skapa en effektiv och högteknologisk internlogistik. Gruppen är driven och strävar efter att ta vara på varje individs styrkor. Nu söker vi dig med intresse för projektledning och ledarskap som vill jobba i en produktionsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter. Du kommer att få möjlighet att arbeta med erfarna kollegor, äga egna ansvarsområden och få mandat för eget beslutsfattande. Mitt huvudsyfte som din chef är att säkerställa att du känner dig trygg i vårt spelsystem, att du får den stöttning och de utmaningar du behöver för att kunna utvecklas i din roll, i teamet och på Scania. För mig är det viktigt att vi lyckas tillsammans och att vi har roligt på vägen. Vill du arbeta med hållbara och effektiva transportsystem? I den här rollen ställs du dagligen inför en stor variation av beslut som behöver tas och ofta också i ett högt tempo. Den dynamiska produktionsmiljön ger möjligheter till nya utmaningar av olika karaktär. Du kommer i samarbete med linjeorganisationen att arbeta i alla delar av projekt, från planering till implementering och får se resultatet av ditt arbete i verkligheten. Det kan exempelvis handla om att skapa strategier för utformning av verkstaden, flödessimuleringar, utveckling och implementering av nya system/arbetssätt eller att delta i att ta fram tekniska lösningar, så som självkörande truckar. Genom att sprida delaktighet och engagemang för våra uppdrag, utvecklar och förbättrar vi tillsammans vår verksamhet genom Scanias Produktions System, SPS. Du blir en viktig del av Scania - Scanias framgångar bygger till stor del på våra kärnvärden och sätt att arbeta, särskilt åtagandet om ständig förbättring och våra ledningssystem. Tillsammans utgör dessa tillgångar "The Scania Way" och grunden för Scanias företagskultur. Detta ger Scania en stark ledarposition i en värld som alltmer kräver säkra, hållbara och effektiva transportsystem. Scanias kärnvärden definierar vår kultur, läs mer om dem på vår hemsida Scanias kärnvärden. Läs gärna mer om: Produktion och logistik Scania Södertälje Har du den här bakgrunden? Du har en högskole-/civilingenjörsexamen, är ambitiös samt har viljan att utvecklas som person med hjälp av din chef och dina kollegor. Antingen besitter du eller ser potential till att utveckla följande egenskaper: lösningsorienterad, god planeringsförmåga och ett stort engagemang för logistik och ledarskap. Du har en naturlig förmåga att kommunicera, god samarbetsförmåga samt behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift. Är det här du? Har du förmågan att se saker ur ett helhetsperspektiv samtidigt som du ser betydelsen av genomarbetade detaljer? Detta tror vi kan vara till stor fördel för att lyckas med uppdraget men också i rollen som Logistikutvecklare. Vidare trivs du med stort eget ansvar och ett flexibelt arbetssätt samt ser problemlösning som motivation i din arbetsroll. Du värdesätter personlig utveckling och även karriärsutveckling med möjlighet att kunna bredda eller avancera. Ta reda på mer! Om du är intresserad och vill veta mer om tjänsten, vänligen kontakta Maja Parnegård, Verkstadschef på tel 08 553 82372 Tjänsten är en tillsvidareanställning och placerad i Södertälje. Ansökan Ansökan ska innehålla personligt brev, CV och eventuella relevanta intyg. Sista ansökningsdag är 2024-05-31, urval och intervjuer sker löpande. En bakgrundskontroll kan komma att genomföras för denna tjänst. JobbID: 6704. Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

14 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Supply Chain Project Manager

ValueOne söker en Supply Chain ERP Project Manager för ett längre konsultuppdrag  hos en av våra kunder tt telekomföretag i norra Stockholm. Uppdraget ska tillsättas snarast och löper till årsskiftet med möjlighet till förlängning. ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens. Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du: marknadsmässig lön, som du själv kan påverka tjänstepension sjuk- och vårdförsäkring  friskvårdsbidrag personlig coachning och karriärrådgivning nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar  kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org) Om rollen I den här rollen ska du leda arbetet med att implementera ett nytt ERP-system. Uppdraget innebär design, testning och implementering. Arbetet sker i samarbete med kollegor inom Supply Chain-funktionen samt med ett dedikerat projektteam. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Projektledning Förändringshantering Definiera och anpassa affärsbehov och systemkrav Processkartläggning och dokumentation Optimering av processer och system  Analysera och föreslå förbättringar Genomföra och distribuera intern projektrapportering Erfarenhet och kompetens Till uppdraget söker vi dig som har några års erfarenhet av en liknande roll och goda kunskaper i Supply Chain från ax till limpa. Rollen kräver vidare högre utbildning inom företagsekonomi, teknik, logistik eller liknande sam erfarenhet av att arbete med affärssystem (helst IBP). Du bör även ha erfarenhet av processkartläggning och veta hur man översätter affärsbehov till systemkrav. Du är också väl insatt i ekonomisk uppföljning och redovisningsprinciper. Har du tidigare arbetat i stora komplexa organisationer ser vi det som en stor fördel. Vi förutsätter att du talar och skriver svenska flytande och behärskar engelska på en avancerad nivå. Rollen kräver även avancerade kunskaper i MS Office med tonvikt Excel och PowerPoint Som person är du kommunikativ, driven och strukturerad med öga både för helheten och detaljerna. Vi sätter även stort värde på din problemlösningsförmåga, då det kommer att vara en del av ditt dagliga arbete. I din roll som projektledare kommer du även hålla presentationer och delta i diskussionsgrupper. Du bör därför ha viss vana att tala inför andra och inte tveka att uttrycka dina tankar i större sammanhang. Ansökan   Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar och tillsätter uppdrag löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Frank Hemgren på telefon: 070 748 18 91 alternativt 010 332 29 20.

13 maj 2024
Sista ansökan:
12 juli 2024
ALTEN Stockholm söker Logistiktekniker

ALTEN söker efter en driven logistiktekniker till en av våra största kunder! Som logistiktekniker ansvarar du för att planera och genomföra logistikprojekt i nära samarbete med linjeorganisationen. I dina arbetsuppgifter ingår att utveckla, effektivisera och följa upp flöden, planeringspunkter/buffertnivåer och arbetssätt inom logistikprocesser. Du bevakar även utvecklingen av produktionslogistik och medverkar till införandet av nya metoder. Genom att sprida delaktighet och engagemang för olika projekt hos kund utvecklar och förbättrar du tillsammans verksamheten genom olika system   VAD ERBJUDER VI? På ALTEN är varje individ lika värdefull när vi utvecklar morgondagens värld idag. Vi möter framtida utmaningar genom att bidra med relevant kompetens i våra kunders projekt och ge våra medarbetare möjlighet att nå sin fulla potential. Det gör vi genom att erbjuda tekniska utmaningar, utvecklande möjligheter, inspirerande gemenskap och chansen att bidra till en hållbar framtid.   Vi är övertygade om att din utveckling styrs av din passion och drivkraft. Genom att vara verksamma inom flera olika branscher kan vi erbjuda ett brett utbud av uppdrag och en möjlighet att påverka både din omvärld och din egen utveckling framåt.  Med ett coachande ledarskap guidar våra ledare dig i rätt riktning. Vi erbjuder även personliga utbildningsmöjligheter genom din individuella utbildningsbudget, som du kan nyttja i vår interna ALTEN Academy eller på externa kurser.   PROFIL Vi söker dig som har högskole- eller civilingenjörsutbildning eller motsvarande kompetens. Du har arbetat ett par år eller är nyexaminerad. Vi efterfrågar framför allt egenskaper som att du kan bygga bra nätverk och relationer samt att du har god ledarskapförmåga. Vidare vill vi att du är engagerad, drivande och trivs med att fördjupa dig i detaljer såväl som att tänka helhetsperspektiv.     OM ALTEN ALTEN är ett av Europas största konsultbolag inom teknik, IT och Life Sciences med över 57 000 anställda i fler än 30 länder. Vi är en global aktör med lokal närvaro, med 1400 engagerade kollegor från Lund i söder till Skellefteå i norr. Våra ingenjörer utför komplexa och mycket tekniska projekt genom hela produktutvecklingskedjan hos de främsta företagen inom flera olika branscher såsom Fordon, Flyg & Försvar, Energi, Industri, Offentlig sektor och Life Sciences.   ALTEN har i fyra år i följd utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen, en utmärkelse för arbetsgivare som erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter.

13 maj 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
ALTEN Stockholm söker ingenjör mot inköp

Har du utbildning inom industriell ekonomi och logistik med erfarenhet inom inköp? Är du analytisk och trivs med att arbeta med flertalet parallella processer? Vi söker dig som har en ingenjörsutbildning och som har jobbat minst 3 år mot inköp. Du besitter kunskaper i Microsoft Excel, MPS-system och har vana att skapa pivottabeller. Vidare trivs du med att arbeta strukturerat och konstruktivt samt brinner för att ge support till andra. Vi tror att du som person är affärsinriktad, kreativ, utåtriktad och drivande med förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer med våra kunder.   VAD ERBJUDER VI? På ALTEN är varje individ lika värdefull när vi utvecklar morgondagens värld idag. Vi möter framtida utmaningar genom att bidra med relevant kompetens i våra kunders projekt och ge våra medarbetare möjlighet att nå sin fulla potential. Det gör vi genom att erbjuda tekniska utmaningar, utvecklande möjligheter, inspirerande gemenskap och chansen att bidra till en hållbar framtid.   Vi är övertygade om att din utveckling styrs av din passion och drivkraft. Genom att vara verksamma inom flera olika branscher kan vi erbjuda ett brett utbud av uppdrag och en möjlighet att påverka både din omvärld och din egen utveckling framåt.  Med ett coachande ledarskap guidar våra ledare dig i rätt riktning. Vi erbjuder även personliga utbildningsmöjligheter genom din individuella utbildningsbudget, som du kan nyttja i vår interna ALTEN Academy eller på externa kurser.   På ALTEN finns alla möjligheter till inspirerande gemenskap och att få göra det du tycker är roligt, tillsammans med dina kollegor. Under våra Tech Weeks får du höra vad dina kollegor jobbar med och även en chans att själv dela med dig av dina erfarenheter. Vi har flera interna nätverk, såsom ALTEN Sports och Women@ALTEN, där du ges möjlighet aktivera dig tillsammans med dina kollegor eller driva frågor och ämnen som just du brinner för.   För oss är balansen mellan arbete och fritid viktig – därför ger vi dig tre extra lediga dagar per år. Dessutom är alla våra anställda anslutna till kollektivavtal och erbjuds förmåner så som friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. I rollen som inköpare kommer du ha en central roll i ett dynamiskt team med kontinuerligt samarbete med dina kollegor. Vidare kommer du hantera beställningar i kundens olika inköpssystem för att supportera och avlasta övriga inköpare. Rollen kräver att du är van att hantera flertalet arbetsuppgifter parallellt med bibehållen hög kvalitet och noggrannhet. Du arbetar i nära relation med tekniken och det krävs god problemlösnings- och förhandlingsförmåga för att optimera kvaliteten och kostnaden för de produkter din grupp ansvarar över. Det finns även möjlighet att jobba strategiskt, om så att du har den bakgrunden.    KRAV: Kandidat eler masterexamen inom industriell ekonomi/logistik  5+ års arbetslivserfarenhet inom inköp och logistik Kunskap i MPS-system och Microsoft Excel   MERITERANDE Kunskap inom strategisk inköp Erfarenhet inom projektledning Drivit förhandlingar och/eller varit kategoriansvarig Jobbat i en internationell miljö   OM ALTEN ALTEN är ett av Europas största konsultbolag inom teknik, IT och Life Sciences med över 57 000 anställda i fler än 30 länder. Vi är en global aktör med lokal närvaro, med 1400 engagerade kollegor från Lund i söder till Skellefteå i norr. Våra ingenjörer utför komplexa och mycket tekniska projekt genom hela produktutvecklingskedjan hos de främsta företagen inom flera olika branscher såsom Fordon, Flyg & Försvar, Energi, Industri, Offentlig sektor och Life Sciences.   ALTEN har i fyra år i följd utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen, en utmärkelse för arbetsgivare som erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter.

13 maj 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Processpecialist till Dagab!

Brinner du för förbättringsarbete inom supply chain? Vill du arbeta hos en av Sveriges största aktörer inom dagligvaruhandeln? Nu söker vi dig som är redo att anta utmaningen med att vidareutveckla processen för prognos och påfyllnadsplanering i rollen som Processpecialist. Om Dagab ”Dagab skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor såsom bland annat Hemköp, Willys, City Gross, Snabbgross, Urban Deli och Apohem. Vi utvecklar också egna varumärken, bland annat Garant, Eldorado och Såklart. Vår verksamhet vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport - till hur vi agerar mot våra medarbetare. På så sätt ger vi våra kunder förutsättningar att göra schyssta, hållbara val. Med andra ord - hos oss är du med och påverkar det vardagliga livet för en sisådär tio miljoner människor, förstå hur viktiga våra medarbetare är för oss. Välkommen du med!” Om rollen som Processpecialist Dagab vill fortsätta sin framgångsresa med ökat fokus på efterfrågestyrd varuförsörjning. Genom att förädla processer och systemstöd ska de förbättra sin logistik och därigenom sitt erbjudande mot kunder. I rollen som Processpecialist Prognos och Planering får du vara med och vidareutveckla och förvalta prognos- och påfyllnadsplaneringsprocessen för en efterfrågestyrd varuförsörjning till kunder och lager. Arbetet bedrivs i löpande verksamhet samt i projektform. Du arbetar tvärfunktionellt med gränssnitt till både Dagabs varuförsörjning- och inköpsprocesser samt Axfood IT och de kedjor som teamet stöttar. Du tillhör Dagabs avdelning som ansvarar för utveckling och förvaltning av varuförsörjningsprocesser, Verksamhetsutveckling/IT Varuförsörjning. I arbetet ingår att bland annat att: Ta fram kravställning av ny och/eller ändrad funktionalitet Prioritera agil utveckling Genomföra tester av ny funktionalitet Stötta verksamheten med detaljkunskap inom processen och dess systemstöd samt hur denna samverkar med omkringliggande områden. Om dig För att lyckas i rollen ser vi att du har god analytisk förmåga och stort intresse för att arbeta med system och processer. Därtill har du vilja och förmåga att driva frågor självständigt och ta egna initiativ. Akademisk utbildning, ingenjörsutbildning alternativ relevant ekonomexamen, gärna med inriktning logistik eller liknande. Erfarenhet och kunskap från varuflödesplanering Goda förmågor att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med system/applikationer för varuförsörjning, särskilt med inriktning SAP UDF och FR eller andra varuförsörjningsplaneringssystem Det är även en fördel om du arbetat agilt och med kravställning Som person är du driven, analytisk, strukturerad och noggrann. Du trivs med att utveckla, skapa nytt och leverera resultat, gärna tillsammans med andra. Eftersom du arbetar tvärfunktionellt är god samarbetsförmåga viktigt. Du har förståelse för helheten, samt intresse och drivkraft för att arbeta med detaljerna där arbetssätt möter systemstöd.  Övrigt Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Stockholm, Torsplan alternativt Jönköping Lön: Enligt överenskommelse Finner du rollen som Processpecialist till Dagab intressant? Skicka in din ansökan idag, vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

10 maj 2024
Sista ansökan:
21 juni 2024
Logistikutvecklare - Transmission bearbetning

Scania is now undergoing a transformation from being a supplier of trucks, buses and engines to a supplier of complete and sustainable transport solutions. Vill du ha en spännande roll inom en framgångsrik verksamhet under utveckling och vill vara med att skapa de bästa logistiska förutsättningarna för att tillverka framtidens drivlinor? Vilka är vi? Scanias transmissionsverkstäder är nu inne i en omvälvande period där vi inte bara lanserar helt nya produkter utan samtidigt tar stora kliv framåt i vår digitala utveckling. Våra verkstäder står inför stora utmaningar och vår logistikutveckling kommer vara en nyckelspelare i att effektivisera och ge dom absolut bästa förutsättningarna för att leverera artiklar med rätt kvalité och kvantitet. Rekryterande chef till denna tjänst är Johan Moberg, logistikutvecklingschef på Transmissionsbearbetning DXLP. Som ledare beskrivs jag som engagerad och framåtsträvande och jag tycker det är viktigt att vi arbetar tillsammans som team för att nå uppsatta mål. Du kommer ha stor påverkansmöjlighet att forma rollen tillsammans med mig, dina kollegor och chefen inom det området som ansvarar. I vårt lag tar vi initiativ och ansvar i våra roller och för mig är det betydelsefullt att arbetsklimatet karaktäriseras av öppenhet, ärlighet och högt i tak. Vi tar vara på våra styrkor och hjälper varandra med våra svagheter och på så sätt ger varandra möjlighet att utvecklas. Arbetsuppgifter Analysera och utvärdera befintliga logistikprocesser för att identifiera effektiviseringsmöjligheter. Använda dataanalys för att optimera leveranskedjor och hantera logistiska utmaningar. Utveckla och implementera strategier för att förbättra logistikflöden och minimera kostnader. Projektleda och driva anläggnings och investeringsprojekt Samarbeta med olika avdelningar för att säkerställa smidiga och effektiva logistiska. Skapa och presentera rapporter med analyser och rekommendationer för att stödja beslut. Din profil Vi söker dig som inte räds utmaningar, du kommer behöva ha en naturlig förmåga att kommunicera, god samarbetsförmåga samt trivas med att fördjupa dig i detaljer såväl som att tänka helhetsperspektiv. Vi ser att du har högskole- eller civilingenjörsexamen inom logistik eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har kunskap i olika planeringsmetoder och kan argumentera för fördelar och nackdelar med olika metoder, du känner väl till LEAN och vet när och hur det är applicerbart. För att lyckas i ditt uppdrag behöver du även vara analytisk och vara en god problemlösare med förmågan att på ett flexibelt sätt hantera förändringar. Vi erbjuder Som anställd på Scania erbjuder vi förutom karriär- och utvecklingsmöjligheter i en internationell miljö andra förmåner som exempelvis personalbil, resultatbonus, tjänstepension, flexibel arbetstid och vi tillämpar en flexibel kontorsmiljö med möjlighet till att arbeta hemifrån. Ytterligare information Om du vill veta mer om tjänsten kontakta Johan Moberg, tfn 0739-850108 logistikutveckingschef, Transmissionsbearbetning DXLT. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Ansökan bör inkludera ett personligt brev, CV och kopior av betyg. Urval och intervjuer kommer att genomföras löpande. Som en del av processen använder vi oss av urvalstester samt bakgrundskontroll på slutkandidaten. Vi ser fram emot att ta emot din ansökan, senast den 24 maj 2024. Jobbrekvisition 6448

10 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024