Supply Chain Project Manager

ValueOne söker en Supply Chain ERP Project Manager för ett längre konsultuppdrag  hos en av våra kunder tt telekomföretag i norra Stockholm. Uppdraget ska tillsättas snarast och löper till årsskiftet med möjlighet till förlängning. ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens. Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du: marknadsmässig lön, som du själv kan påverka tjänstepension sjuk- och vårdförsäkring  friskvårdsbidrag personlig coachning och karriärrådgivning nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar  kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org) Om rollen I den här rollen ska du leda arbetet med att implementera ett nytt ERP-system. Uppdraget innebär design, testning och implementering. Arbetet sker i samarbete med kollegor inom Supply Chain-funktionen samt med ett dedikerat projektteam. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Projektledning Förändringshantering Definiera och anpassa affärsbehov och systemkrav Processkartläggning och dokumentation Optimering av processer och system  Analysera och föreslå förbättringar Genomföra och distribuera intern projektrapportering Erfarenhet och kompetens Till uppdraget söker vi dig som har några års erfarenhet av en liknande roll och goda kunskaper i Supply Chain från ax till limpa. Rollen kräver vidare högre utbildning inom företagsekonomi, teknik, logistik eller liknande sam erfarenhet av att arbete med affärssystem (helst IBP). Du bör även ha erfarenhet av processkartläggning och veta hur man översätter affärsbehov till systemkrav. Du är också väl insatt i ekonomisk uppföljning och redovisningsprinciper. Har du tidigare arbetat i stora komplexa organisationer ser vi det som en stor fördel. Vi förutsätter att du talar och skriver svenska flytande och behärskar engelska på en avancerad nivå. Rollen kräver även avancerade kunskaper i MS Office med tonvikt Excel och PowerPoint Som person är du kommunikativ, driven och strukturerad med öga både för helheten och detaljerna. Vi sätter även stort värde på din problemlösningsförmåga, då det kommer att vara en del av ditt dagliga arbete. I din roll som projektledare kommer du även hålla presentationer och delta i diskussionsgrupper. Du bör därför ha viss vana att tala inför andra och inte tveka att uttrycka dina tankar i större sammanhang. Ansökan   Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar och tillsätter uppdrag löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Frank Hemgren på telefon: 070 748 18 91 alternativt 010 332 29 20.

13 maj 2024
Sista ansökan:
12 juli 2024
ALTEN Stockholm söker Logistiktekniker

ALTEN söker efter en driven logistiktekniker till en av våra största kunder! Som logistiktekniker ansvarar du för att planera och genomföra logistikprojekt i nära samarbete med linjeorganisationen. I dina arbetsuppgifter ingår att utveckla, effektivisera och följa upp flöden, planeringspunkter/buffertnivåer och arbetssätt inom logistikprocesser. Du bevakar även utvecklingen av produktionslogistik och medverkar till införandet av nya metoder. Genom att sprida delaktighet och engagemang för olika projekt hos kund utvecklar och förbättrar du tillsammans verksamheten genom olika system   VAD ERBJUDER VI? På ALTEN är varje individ lika värdefull när vi utvecklar morgondagens värld idag. Vi möter framtida utmaningar genom att bidra med relevant kompetens i våra kunders projekt och ge våra medarbetare möjlighet att nå sin fulla potential. Det gör vi genom att erbjuda tekniska utmaningar, utvecklande möjligheter, inspirerande gemenskap och chansen att bidra till en hållbar framtid.   Vi är övertygade om att din utveckling styrs av din passion och drivkraft. Genom att vara verksamma inom flera olika branscher kan vi erbjuda ett brett utbud av uppdrag och en möjlighet att påverka både din omvärld och din egen utveckling framåt.  Med ett coachande ledarskap guidar våra ledare dig i rätt riktning. Vi erbjuder även personliga utbildningsmöjligheter genom din individuella utbildningsbudget, som du kan nyttja i vår interna ALTEN Academy eller på externa kurser.   PROFIL Vi söker dig som har högskole- eller civilingenjörsutbildning eller motsvarande kompetens. Du har arbetat ett par år eller är nyexaminerad. Vi efterfrågar framför allt egenskaper som att du kan bygga bra nätverk och relationer samt att du har god ledarskapförmåga. Vidare vill vi att du är engagerad, drivande och trivs med att fördjupa dig i detaljer såväl som att tänka helhetsperspektiv.     OM ALTEN ALTEN är ett av Europas största konsultbolag inom teknik, IT och Life Sciences med över 57 000 anställda i fler än 30 länder. Vi är en global aktör med lokal närvaro, med 1400 engagerade kollegor från Lund i söder till Skellefteå i norr. Våra ingenjörer utför komplexa och mycket tekniska projekt genom hela produktutvecklingskedjan hos de främsta företagen inom flera olika branscher såsom Fordon, Flyg & Försvar, Energi, Industri, Offentlig sektor och Life Sciences.   ALTEN har i fyra år i följd utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen, en utmärkelse för arbetsgivare som erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter.

13 maj 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
ALTEN Stockholm söker ingenjör mot inköp

Har du utbildning inom industriell ekonomi och logistik med erfarenhet inom inköp? Är du analytisk och trivs med att arbeta med flertalet parallella processer? Vi söker dig som har en ingenjörsutbildning och som har jobbat minst 3 år mot inköp. Du besitter kunskaper i Microsoft Excel, MPS-system och har vana att skapa pivottabeller. Vidare trivs du med att arbeta strukturerat och konstruktivt samt brinner för att ge support till andra. Vi tror att du som person är affärsinriktad, kreativ, utåtriktad och drivande med förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer med våra kunder.   VAD ERBJUDER VI? På ALTEN är varje individ lika värdefull när vi utvecklar morgondagens värld idag. Vi möter framtida utmaningar genom att bidra med relevant kompetens i våra kunders projekt och ge våra medarbetare möjlighet att nå sin fulla potential. Det gör vi genom att erbjuda tekniska utmaningar, utvecklande möjligheter, inspirerande gemenskap och chansen att bidra till en hållbar framtid.   Vi är övertygade om att din utveckling styrs av din passion och drivkraft. Genom att vara verksamma inom flera olika branscher kan vi erbjuda ett brett utbud av uppdrag och en möjlighet att påverka både din omvärld och din egen utveckling framåt.  Med ett coachande ledarskap guidar våra ledare dig i rätt riktning. Vi erbjuder även personliga utbildningsmöjligheter genom din individuella utbildningsbudget, som du kan nyttja i vår interna ALTEN Academy eller på externa kurser.   På ALTEN finns alla möjligheter till inspirerande gemenskap och att få göra det du tycker är roligt, tillsammans med dina kollegor. Under våra Tech Weeks får du höra vad dina kollegor jobbar med och även en chans att själv dela med dig av dina erfarenheter. Vi har flera interna nätverk, såsom ALTEN Sports och Women@ALTEN, där du ges möjlighet aktivera dig tillsammans med dina kollegor eller driva frågor och ämnen som just du brinner för.   För oss är balansen mellan arbete och fritid viktig – därför ger vi dig tre extra lediga dagar per år. Dessutom är alla våra anställda anslutna till kollektivavtal och erbjuds förmåner så som friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. I rollen som inköpare kommer du ha en central roll i ett dynamiskt team med kontinuerligt samarbete med dina kollegor. Vidare kommer du hantera beställningar i kundens olika inköpssystem för att supportera och avlasta övriga inköpare. Rollen kräver att du är van att hantera flertalet arbetsuppgifter parallellt med bibehållen hög kvalitet och noggrannhet. Du arbetar i nära relation med tekniken och det krävs god problemlösnings- och förhandlingsförmåga för att optimera kvaliteten och kostnaden för de produkter din grupp ansvarar över. Det finns även möjlighet att jobba strategiskt, om så att du har den bakgrunden.    KRAV: Kandidat eler masterexamen inom industriell ekonomi/logistik  5+ års arbetslivserfarenhet inom inköp och logistik Kunskap i MPS-system och Microsoft Excel   MERITERANDE Kunskap inom strategisk inköp Erfarenhet inom projektledning Drivit förhandlingar och/eller varit kategoriansvarig Jobbat i en internationell miljö   OM ALTEN ALTEN är ett av Europas största konsultbolag inom teknik, IT och Life Sciences med över 57 000 anställda i fler än 30 länder. Vi är en global aktör med lokal närvaro, med 1400 engagerade kollegor från Lund i söder till Skellefteå i norr. Våra ingenjörer utför komplexa och mycket tekniska projekt genom hela produktutvecklingskedjan hos de främsta företagen inom flera olika branscher såsom Fordon, Flyg & Försvar, Energi, Industri, Offentlig sektor och Life Sciences.   ALTEN har i fyra år i följd utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen, en utmärkelse för arbetsgivare som erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter.

13 maj 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Processpecialist till Dagab!

Brinner du för förbättringsarbete inom supply chain? Vill du arbeta hos en av Sveriges största aktörer inom dagligvaruhandeln? Nu söker vi dig som är redo att anta utmaningen med att vidareutveckla processen för prognos och påfyllnadsplanering i rollen som Processpecialist. Om Dagab ”Dagab skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor såsom bland annat Hemköp, Willys, City Gross, Snabbgross, Urban Deli och Apohem. Vi utvecklar också egna varumärken, bland annat Garant, Eldorado och Såklart. Vår verksamhet vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport - till hur vi agerar mot våra medarbetare. På så sätt ger vi våra kunder förutsättningar att göra schyssta, hållbara val. Med andra ord - hos oss är du med och påverkar det vardagliga livet för en sisådär tio miljoner människor, förstå hur viktiga våra medarbetare är för oss. Välkommen du med!” Om rollen som Processpecialist Dagab vill fortsätta sin framgångsresa med ökat fokus på efterfrågestyrd varuförsörjning. Genom att förädla processer och systemstöd ska de förbättra sin logistik och därigenom sitt erbjudande mot kunder. I rollen som Processpecialist Prognos och Planering får du vara med och vidareutveckla och förvalta prognos- och påfyllnadsplaneringsprocessen för en efterfrågestyrd varuförsörjning till kunder och lager. Arbetet bedrivs i löpande verksamhet samt i projektform. Du arbetar tvärfunktionellt med gränssnitt till både Dagabs varuförsörjning- och inköpsprocesser samt Axfood IT och de kedjor som teamet stöttar. Du tillhör Dagabs avdelning som ansvarar för utveckling och förvaltning av varuförsörjningsprocesser, Verksamhetsutveckling/IT Varuförsörjning. I arbetet ingår att bland annat att: Ta fram kravställning av ny och/eller ändrad funktionalitet Prioritera agil utveckling Genomföra tester av ny funktionalitet Stötta verksamheten med detaljkunskap inom processen och dess systemstöd samt hur denna samverkar med omkringliggande områden. Om dig För att lyckas i rollen ser vi att du har god analytisk förmåga och stort intresse för att arbeta med system och processer. Därtill har du vilja och förmåga att driva frågor självständigt och ta egna initiativ. Akademisk utbildning, ingenjörsutbildning alternativ relevant ekonomexamen, gärna med inriktning logistik eller liknande. Erfarenhet och kunskap från varuflödesplanering Goda förmågor att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med system/applikationer för varuförsörjning, särskilt med inriktning SAP UDF och FR eller andra varuförsörjningsplaneringssystem Det är även en fördel om du arbetat agilt och med kravställning Som person är du driven, analytisk, strukturerad och noggrann. Du trivs med att utveckla, skapa nytt och leverera resultat, gärna tillsammans med andra. Eftersom du arbetar tvärfunktionellt är god samarbetsförmåga viktigt. Du har förståelse för helheten, samt intresse och drivkraft för att arbeta med detaljerna där arbetssätt möter systemstöd.  Övrigt Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Stockholm, Torsplan alternativt Jönköping Lön: Enligt överenskommelse Finner du rollen som Processpecialist till Dagab intressant? Skicka in din ansökan idag, vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

10 maj 2024
Sista ansökan:
21 juni 2024
R&D SCM Specialist

The Product Group Transformer Components and Service is a key product group within Hitachi Energy. In one of our main units, located in Ludvika, Sweden, we develop, sell, and produce Transformer Bushings and Tap-Changers. We are looking for a new R&D SCM Specialist, who will be a speaking partner towards our suppliers for R&D projects. You will be located in Ludvika, but you will collaborate on a global arena with a wide range of stakeholders. Are you ready to roll up your sleeves and join us in making it happen? As R&D SCM Specialist, you will be part of a key function in driving and coordinating sourcing activities together with our suppliers and internal interfaces such as Engineering, Production, Quality and Marketing & Sales. You will work together with a team of category specialists, who support each other in a high paced environment with great atmosphere and also with stakeholders to compare and develop the best value chain for the new product, considering total cost of ownership. To be successful in this role you need to be a team player with entrepreneurial attitude who is driven, structured and has a result-oriented mindset. You understand, discuss, and agree on CAD drawings & parts tolerance with suppliers and translate engineering requests into SCM parameters for execution. Your responsibilities Function as bridge between R&D Engineering and SCM, integrating SCM insights into the development process to enhance cost, quality, and technology. Act as technical professional interface between the R&D Team and the SCM organization, ensuring that project information is adequately shared between the Project Team and the relevant SCM teams. Work according to the gate model, arranging project SCM gate meetings as required and creating and maintaining the project related SCM documents. Be responsible for initial cost and quality estimates and achieving product cost and quality targets. Work to optimize the cost and quality at all stages of the R&D projects, including investment and test costs. Work with the local SCM team and Category Managers to find new potential materials or new potential suppliers for critical parts. Select, together with the SCM partners, the R&D prototype suppliers, and final production material suppliers, in line with product cost requirements, product footprint requirements and SCM strategies, ensuring sustainable quality and cost. Manage directly with the suppliers for each project the ordering and on time delivery of the prototype parts, following project development and testing plan. Work to minimize the prototype and out-turn sample delivery time to reduce overall project timeline. Your background University degree in Engineering or equal Experience in Supply Chain Management Proven skills in project management and document management Drive to challenge yourself and the organization for continuous improvement. Excellent communication and problem solving skills. Well versed in MS tools – Excel, Power Point, SharePoint, Power BI, etc. Fluent in English, Swedish is a plus. Knowledge of production methods, materials, and standards (ISO, DIN, IS) is a plus. More about us   We are looking for a variety of people to join our team so don’t hesitate to apply even though you don’t meet all the requirements. Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today but no later than 2024-08-30! More information: Recruiting Manager, Juliana Scombatti, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Håkan Blomquist, +46 107-38 31 52; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 48; Unionen: Tomas L. Gustafsson, +46 107-38 27 47. All other questions can be directed to Senior Talent Acquisition Partner Cajsa Fellerfeldt Eklund, [email protected].

8 maj 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
Logistics engineer @ SAAB Arboga

Affärsområdet Surveillance erbjuder världsledande sensorteknik inom övervakning och beslutsstöd för att skydda mot hot. Portföljen omfattar luftburna, markbaserade och marina radarer, elektronisk krigföring, stridsledning, flygsystem och cybersäkerhet. Saab är ett företag där människan står i centrum. Product Unit Communications är en del i affärsområdet och är ansvariga för att designa, integrera och leverera kommunikationslösningar för SAABs bredare portfölj. OM TJÄNSTEN: Du kommer att arbeta med ILS på Saab Surveillance Product Unit Communications. I arbetet kommer du bland annat att arbeta med LCC-analyser (Life Cycle Cost) och LSA (Logistics Support Analysis) samt med flera av de ingående elementen inom ILS. Arbetet sker i nära samarbete med övriga discipliner på företaget. Du kommer även att arbeta med verksamhetsutveckling för att ständigt förbättra våra processer och metoder.  ARBETSUPPGIFTER:  Genomföra kravarbete Ta fram specifikationer Granska leverantörers arbete och leveranser Genomföra underhållsanalyser och skapa informationsprodukter Analysarbete inom Maintainability, Supportability, Maintenance och LCC   VI SÖKER DIG MED: Högskoleingenjörsexamen inom Logistics eller Supply Chain Svenska och engelska i tal och skrift Analytisk förmåga att se saker ur ett helhetsperspektiv Målsättning att utvecklas och fördjupa sig inom området MERITERANDE: Erfarenhet av arbete inom ILS Kunskap om FMEA/FMECA Ansvar för tekniska system Analysarbete inom availability, reliability, testability eller usability OM KUNDFÖRETAGET: Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Affärsområdet Surveillance erbjuder världsledande sensorteknik inom övervakning och beslutsstöd för att skydda mot hot. Portföljen omfattar luftburna, markbaserade och marina radarer, elektronisk krigföring, stridsledning, flygsystem och cybersäkerhet. Saab är ett företag där människan står i centrum. Product Unit Communications är en del i affärsområdet Surveillance och är ansvariga för att designa, integrera och leverera kommunikationslösningar för SAABs bredare portfölj.De har en god arbetsmiljö där de stöttar och hjälper varandra att göra deras bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där de alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver. OM ANSTÄLLNINGEN: Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från Kunden och vår sida är att du efter 6 månader blir direktanställd hos kunden.    ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid Start: Omgående Placering: Arboga Rekryteringsansvarig: Erik Nilsson, [email protected] Lön: Marknadsmässig Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.   OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.  Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?   Sökord: logistics, ILS, SAAB, supply chain, ingenjör

7 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Logistikutvecklare

PåPrevas tror vi påatt teknik gör världen bättre. Och för att lyckas göra den bättre, behöver vi personer som dig. Vi kommer att ge dig ansvar ochhar full tilltro till attdu som expert inom området har de bästa lösningarna. Vi har nämligen en stark tro påmänniskan ochärövertygade om att din utvecklingär vår utveckling. Vi vet ocksåattvår gemensamma kompetens blir starkare när vi hjälper varandra och bryr oss. Därför bygger vår kultur påjust det, att finnas där för varandra och ha kul längs vägen. Vad får du jobba med?Som logistikingenjör hos oss får du jobba med utveckling av industriella processer inom logistik. Ofta ingår du i olika utvecklingsprojekt hos våra kunder, antingen som ledare eller som medlem i en projektgrupp. Du kan till exempel jobba med värdeflödesanalyser, processförbättringar och ständiga förbättringar. Det kan handla om både inkrementell och radikal utveckling, allt från prognos- och kapacitetsplanering, till produktion, inköp och eftermarknad. Rollen är både utvecklande och varierande. Vi har många spännande kunder och uppdrag, med en mängd olika inriktningar. Uppdragen kommer att ge dig en bred kompetens inom processutveckling. Vem är du? Du delar vår uppfattning om att vi blir starkare tillsammans. För oss är det viktigt att du är nyfiken och vill utveckla både verksamheten och dig själv, du vågar testa dig fram och lär dig av dina motgångar och framgångar. Du har ett genuint intresse för utvecklings- och förbättringsarbeten och får energi när du, tillsammans med andra, uppnår resultat. Vi tror att människor runt omkring dig skulle beskriva dig som en lagspelare som på ett strukturerat sätt driver och genomför aktiviteter mot uppsatta mål. Genom din kunskap och erfarenhet inom produktion förstår du kundens behov och vet hur du ska kommunicera för att nå ut och skapa förtroende, både med ledningsgrupp, kollegor och operatörer. Vi ser gärna att du har: relevant ingenjörsutbildning inom logistik- och processutveckling, eller motsvarande arbetslivserfarenhet erfarenhet av projektledning goda excelkunskaper så som Pivot, VLOOKUP med mera kunskaper i Value Stream Mapping (VSM) och Plan For Every Part (PFEP) erfarenhet av layoutarbete i CAD inom produktion erfarenhet av flödessimulering (DES) Vi ser det som en merit om du har erfarenhet av automation inom logistik, har goda kunskaper i Lean Production, samt erfarenhet av ledande befattningar. Du behöver också hantera engelska obehindrat i både tal och skrift. Varför vill du jobba på Prevas?Vi tror att teknik gör världen bättre, och för att lyckas göra den bättre, behöver vi personer som dig. Vi kommer att ge dig ansvar och har full tilltro till att du som expert inom området har de bästa lösningarna. Vi har nämligen inte bara en stark tro att teknik gör världen bättre, vi tror också på människan och är övertygade om att din utveckling är vår utveckling. Vi vet att vår gemensamma kompetens blir starkare när vi hjälper varandra och bryr oss. Därför bygger vår kultur på just det, att finnas där för varandra och ha kul längs vägen. Hos oss finns det stora möjligheter att göra en karriärresa. Utan onödiga hierarkier kommer du att kunna fokusera på att skapa värde och resultat. Det gör också att du har möjlighet att påverka, och vara delaktig i både din egen och vår gemensamma utveckling. Du kommer att erbjudas en stor variation på uppdrag, både när det gäller inriktning och nivå. Utvecklingsmöjligheterna är många och uppdragens karaktär bestäms utifrån din egen kunskap, ambition och intresse. Du bestämmer riktning och vi finns där för att hjälpa dig framåt. På Prevas Mälardalen är vi drygt 200 medarbetare vilket gör oss till regionens ledande konsultleverantör med fokus på produkt- och produktionsutveckling. Vi är glada över att kunna erbjuda våra medarbetare ännu fler utvecklingsmöjligheter och våra kunder tillgång till fler spetsiga erbjudanden och lösningar. Visst låter det spännande? Kom och häng med oss på vår resa!Vi ser fram emot din ansökan. Urvalet sker löpande. Har du en LinkedInprofil eller ett uppdaterat CVär ansökan bara några knapptryck bort. Vill du veta mer?Slå gärna en signal till Stefan 076 529 31 82 så berättar han mer om tjänsten!Och du, kom ihåg att följa oss på Linkedin för att lära känna oss bättre.

17 april 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Leveranskoordinator till stor kund i Finspång

Arbetsbeskrivning Nu söker vi en Leveranskoordinator för orderprojekt till vår kund i inspång! Är du redo att ta nästa steg i din karriär inom logistik och leveranskedjan? Vi letar efter en engagerad och skicklig Leveranskoordinator för att ansluta sig till vårt team och hantera orderprojekt ute hos kund. Som Leveranskoordinator kommer du att spela en central roll i att säkerställa att kundens gasturbiner runt om i världen får det material och de verktyg de behöver i rätt tid och enligt högsta standard. Vi söker en individ som är noggrann, kommunikativ och driven att uppnå resultat. Med en stark förståelse för leveranskedjans processer och en vilja att utveckla och förbättra dem kommer du att trivas i denna roll. Om du är redo för en spännande utmaning där du får möjlighet att växa och bidra till en globala verksamhet, skicka in din ansökan idag! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansvarsområden Ansvarig för att beställa, bevaka och skicka material, verktyg och instrument till gasturbiner runt om i världen Gränssnittsarbete med olika avdelningar inom företaget Upprätthålla ordning och reda samt serviceinriktad kommunikation Utveckla och implementera förbättringar inom arbetsområdet Kvalifikationer Du som sökande besitter följande: SAP-vana Behärskning av Officepaketet, särskilt Excel Flytande språkkunskaper i både engelska och svenska, skriftligt samt muntligt Tidigare erfarenhet inom export/import logistik och lagerflöden Erfarenhet Engelska Svenska Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

27 mars 2024
Sista ansökan:
25 juni 2024
Ingenjörer till en av Sveriges bästa arbetsgivare

Jobbeskrivning Vill du, tillsammans med oss på Sigma Technology Information vara med och bygga upp vår verksamhet i Linköping och Östergötland med omnejd? Vi vill växa i takt med näringslivet i regionen och söker nu fler medarbetare som brinner för att utvecklas och vill göra det tillsammans med oss och våra kunder. Sigma Technology Information är ett tryggt, stabilt och varmt teknikkonsultbolag som värdesätter våra medarbetares välmående, trivsel och personliga utveckling. Som konsult hos oss erbjuds du en unik möjlighet att kombinera konsultarbete hos regionens mest attraktiva företag med en härlig intern gemenskap och goda utvecklingsmöjligheter. Hos oss har du möjlighet att arbeta i spännande projekt hos olika kunder. Arbetet kan utföras såväl självständigt som i team. Du erbjuds en trygg, långsiktig och utvecklande anställning. Inom Sigma Technology Information arbetar vi bland annat med: Projektplanering och ledning Teknisk dokumentation Produktinformation Konfigurationsledning Kravhantering Verksamhetsutveckling Datahantering Supply Chain Management inköp och Logistik Baskunskaper Du har teknisk utbildning på högskole- eller civilingenjörsnivå inom industriell ekonomi, kvalitet, produktutveckling, maskinteknik, logistik, data eller liknande. Relevant arbetslivserfarenhet är meriterande men framför allt söker vi dig som har viljan att utvecklas tillsammans med oss. I grunden har du ett brinnande teknikintresse och en vilja att vara del av den tekniska utvecklingen. Som person är du engagerad, och uthållig; du strävar efter att leverera ditt yttersta i rätt tid med kunden i fokus. I ditt arbete kan du se ditt bidrag till helheten, du skapar en transparent miljö med dina kollegor och prioriterar långsiktigt hållbara lösningar. Du är lyhörd och har en hög social kompetens samtidigt som du snabbt kan anpassa dig efter kundens/projektets kultur och behov. Goda kunskaper i både svenska och engelska krävs i såväl tal som skrift. Personliga färdigheter, egenskaper, erfarenhet Du är en person som kan navigera i företagsorganisationer, är kommunikativ, strukturerad och bekväm med att arbeta både självständigt och i team mot uppsatta mål. Som person gillar du omväxling och har en vilja att göra skillnad. Du kan leda dig själv och andra genom utmanande situationer. Är du dessutom en förbättringsentusiast som får med dig andra i ditt engagemang är det ett stort plus. Tillsammans formar vi framtidens teknikkonsultföretag – vill du vara med och bidra till att utveckla både vårt företag och näringslivet i regionen? Vi erbjuder Med utgångspunkt från vårt kontor i Linköping erbjuder vi en rolig och stimulerande arbetsmiljö som värdesätter både personlig utveckling och gemenskap. Om du är nyfiken och vill ha ytterligare information är du varmt välkommen att kontakta oss. Intervjuer och urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista annonseringsdatum. Välkommen med din ansökan! Du når rekryterande chef direkt på: [email protected] +46761184070 Sigma Technology Information är det största bolaget i koncernen Sigma Technology, vilket i sin tur ingår i Sigma Group. Vi har kontor i Göteborg, Stockholm, Karlskrona, Lund, Karlstad, Linköping, Jönköping, Norrköping, Sundsvall, Örebro, Trollhättan Vår företagskultur kännetecknas av att vi bryr oss om varandra, våra kunder, och vår omvärld. Hos oss är du som medarbetare mer än bara kollega – du är en förlängning av företagsfamiljen. En plats där du kan vara dig själv, där din åsikt hörs och respekteras och där du känner att du har en betydande roll att spela i organisationens framgång. Vi sätter både dig och kunden i centrum, då motiverade medarbetare och goda kundrelationer bidrar till ett högre mervärde för samtliga parter. Vi på Sigma är stolta över att våra medarbetare rankat oss som en av Sveriges bästa arbetsgivare 4 år i rad.

13 mars 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
logistikkoordinator sommarjobb

Arbetsbeskrivning Söker du ett meningsfullt och utvecklande sommarjobb inom logistik och administration? Vi söker nu en driven och engagerad logistikkoordinator för sommarjobb hos vår kund belagd i Göteborg. Under sommarmånaderna erbjuder vi ett spännande sommarjobb inom transport och logistiksektorn där du kommer att fungera som ett grundläggande stöd för verksamheten. Dina ansvarsområden inkluderar att hålla koll på transporter, kommunicera regelbundet med speditörer och sammanställa olika dokument. Dessutom kommer du att hantera fraktfakturor och utföra administrativa uppgifter med hjälp av Excel. Detta ger dig en ovärderlig möjlighet att få praktisk erfarenhet och utveckla dina färdigheter inom transport och logistik under sommaren. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Tjänsten är en visstidsanställning över sommaren där du blir anställd av Randstad men arbetar hos vår kund. Ansvarsområden Vara en supportfunktion för verksamheten Ansvara för övervakning av transporter Kommunicera regelbundet med speditörer Sammanställa och hantera olika typer av dokument Ta hand om fraktfakturor och administrativa uppgifter relaterade till frakt Administrera i Excel Kvalifikationer Goda kunskaper i Excel Flytande kunskaper i såväl svenska som engelska Antingen har du redan genomfört en utbildning inom logistik eller så pågår din utbildning Starkt siffersinne och förmåga att hantera numeriska data Nyfikenhet och äkta intresse för logistikbranschen Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

4 mars 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024