Områdeschef, äldre- och handikappomsorg

Sök bland 8 lediga jobb som Områdeschef, äldre- och handikappomsorg och börja ditt nya yrkesliv idag!

Verksamhetschef Vård och Omsorg

Lilla Edets kommun är en av kommunerna i Göteborgsregionen, gynnsamt belägen längs Göta älv med närhet till Göteborg, Trollhättan och Uddevalla. De goda kommunikationerna ger oss möjligheten att fortsätta växa och utvecklas.  Vi är stolta över våra cirka 1 500 medarbetare som dagligen arbetar för att skapa bästa möjliga förhållanden för våra drygt 14 500 invånare, våra företag och för alla som besöker oss. Hos oss har vi nära till varandra och tack vare vår storlek har du goda möjligheter att påverka och utveckla våra verksamheter.  Här njuter du också av vacker älvmiljö, rik natur och spännande spår av unik historia. I Lilla Edets kommun arbetar vi ständigt för ökad livskvalité och glädje i vardagen, både för våra invånare och för dig som väljer att jobba hos oss. Väl mött i Göta älvdalens pärla - vi gör det tillsammans! Beskrivning Bli vår nya verksamhetschef för Vård och Omsorg i Lilla Edets kommun! Vi söker dig som med lösningsfokus, driv och innovation vill utveckla vård och omsorgsverksamheten framåt i Lilla Edets kommun. I rollen som verksamhetschef blir du ansvarig för att leda och utveckla vår verksamhet inom Äldreomsorg och Funktionsstöd, viktiga områden som ständigt behöver innovation och engagemang för att möta dagens utmaningar. Arbetsuppgifter Du kommer att ha det övergripande ansvaret för strategisk planering och genomförande. Hos oss är tillitsbaserat ledarskap nyckeln till framgång. Som verksamhetschef får du både ge och ta ansvar. Det innebär att du genom tillitsbaserat ledarskap leder för att nå mål och utveckla dina verksamheter genom Lilla Edets styrmodell. Tillsammans med din ledningsgrupp av chefer och ca 400 medarbetare kommer du att säkerställa att verksamheten inte bara uppfyller, utan överträffar de krav och förväntningar som ställs på modern äldreomsorg och stöd till personer med funktionsnedsättning. Du rapporterar direkt till sektorchef och representerar oss i ärenden inför socialnämnden där du ingår i sektorsocialtjänsts ledningsgrupp. Sektorns ledningsgrupp är du en viktig del av och bidrar till vår övergripande strategiska planering, där du tillsammans med dina kollegor inom andra verksamhetsråden arbetar för högre måluppfyllnad på våra gemensamma mål. Du ingår även i nätverk för verksamhetschefer inom närliggande kommuner med koppling till både GR och Fyrbodal. Kvalifikationer Som ledare har du förmågan att motivera och inspirera andra och besitter starka organisatoriska färdigheter. Du kan hantera komplexa projekt och både startar upp och avslutar dem med goda resultat. För att du ska lyckas har du erfarenhet av förändringsledning och kan implementera effektiva strategier för ständiga förbättringar. Du har en bakgrund från verksamheterna och är väl förtrogen med lagar och regelverk inom socialtjänstområdet. Denna tjänst erbjuder dig en unik möjlighet att verkligen göra skillnad i invånarnas liv genom ditt ledarskap och ditt engagemang för att ständigt förbättra våra verksamheter. Vi välkomnar dig till en roll där du dagligen kommer att påverka och bidra till en högre livskvalitet för våra medborgare. För att lyckas i ditt uppdrag söker vi dig som har följande kompetenser: - Utbildning: Socionomexamen eller motsvarande inom socialt arbete. - Erfarenhet: Mångårig erfarenhet inom vård och omsorg samt ledarskap, inklusive att utveckla chefer. Erfarenhet av att föredra och hantera ärenden i nämnder och andra politiskt styrda organ. - Ledarskapsförmåga: Förmåga att coacha chefer och leda genom tillitsbaserat ledarskap. - Kommunikation: God muntlig och skriftlig förmåga, skicklig i att förmedla vision och strategier. Förmåga att kommunicera effektivt med olika intressenter, inklusive politiker, anställda och allmänheten. - Förändringshantering: Erfarenhet av att leda stora förändringsprocesser och implementera nya strukturer. - Problemlösning: Skicklig i att identifiera och lösa problem samt hantera konflikter. - Juridisk och etisk kompetens: God förståelse för lagar och regler, leder med integritet. - Ekonomisk förvaltning: Erfarenhet av budgethantering och resursoptimering.

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Verksamhetschef inom individ- och familjeomsorg

I natursköna Karlskoga händer det mycket spännande just nu. I vår stad har du alltid nära till både vacker natur, den högteknologiska industrinäringen och mycket mer. Vi erbjuder dig en välkomnande arbetsplats där människor och innovationer får växa. Välkommen till ett meningsfullt arbete där du verkligen kan göra skillnad! Socialförvaltningen arbetar för att alla medborgare, vid behov ska kunna få det stöd som de i olika situationer kan behöva. Detta görs inom ramen för socialtjänstens uppdrag och olika lagstiftningar samt utifrån förvaltningens värdegrund. Det kan gälla hemvård, särskilt boende, insatser till personer med funktionsnedsättning, försörjningsstöd, eller hjälp vid missbruksproblem. Inom förvaltningen finns också kommunens kompetensförsörjningsenhet. Socialförvaltningen är uppdelad i fem verksamhetsområden: Hemvård, Vård- och omsorgsboende, Individ- och familjeomsorg, Funktionsstöd samt hälso- och sjukvård. Som verksamhetschef på Individ- och familjeomsorgen tillhör du socialförvaltningens ledning. Din närmaste chef är förvaltningschefen. Vill du bidra till att göra socialtjänsten bättre? Hos oss får du arbeta med ett utvecklingsinriktat gäng och med stimulerande, utmanande och utvecklande arbetsuppgifter, välkommen med din ansökan! Karlskoga är vackert beläget vid Möckelns strand och här bor ca 30 000 invånare. Det är en stad med framtidstro som bubblar av aktiviteter och nytänkande. ARBETSUPPGIFTER Inledningsvis kommer tjänsten innebära att införandet av den nya socialtjänstlagen kommer att vara i fokus med utgångspunkt i tillitsbaserade arbetssätt. Som verksamhetschef inom socialtjänsten är du ansvarig för att säkerställa att verksamheten når sina mål om att bedriva effektiv socialtjänst med hög kvalitet för kommunens medborgare. Ditt främsta uppdrag som verksamhetschef är att tillsammans med övriga chefer och ledning skapa de nödvändiga förutsättningarna för organisationens omställningsarbete inför den nya Socialtjänstlagen. I din roll har du ett helhetsperspektiv där du sätter riktningen baserat på övergripande mål och driver strategiska processer framåt. För att lyckas med uppdraget är samarbete och samverkan både internt och externt avgörande. Du förväntas skapa goda förutsättningar för ett nära samarbete med politiska företrädare och genom olika utredningar presentera information för förvaltningens politiska nämnd. Du rapporterar direkt till förvaltningschefen och har en självklar roll i förvaltningens ledning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad socionom, statsvetare, beteendevetare eller motsvarande universitetsutbildning. Du bör ha minst tre års erfarenhet inom socialtjänsten, helst med fokus på individ- och familjeomsorg (IFO) i sin helhet eller delar av verksamheten. Vidare förväntas du ha erfarenhet av att driva och leda förändringsarbete samt att genomföra större förändringsprojekt inom socialtjänsten. Som sökande har du förmågan att effektivt samverka med olika aktörer både internt inom organisationen och externt med samarbetspartners. En central del av rollen är att kunna skapa och leda genom tillit, där förmågan att inspirera och engagera medarbetare är avgörande. Meriterande för rollen är att du tidigare haft erfarenhet som andra linjens chef, med särskild betoning på att leda i förändringsprocesser och driva större förändringsprojekt inom socialtjänsten. Din förmåga att navigera i komplexa situationer och hantera utmaningar på strategisk nivå kommer att vara avgörande för att lyckas i rollen. Som verksamhetschef förväntas du ha ett särskilt fokus på din kärnverksamhet men också ta ett förvaltningsövergripande ansvar och ibland kommunövergripande. Vi vill att du är trygg i din yrkesroll och har förmåga att leda, inspirera och motivera dina medarbetare och genom det skapa möjligheter till utveckling. Med din struktur, stabilitet och goda samarbetsförmåga strävar du mot resultat och god kvalitet i verksamheten. Vi vill att du har förmåga att se händelser i ett större sammanhang, kunna tänka långsiktigt och se direkta konsekvenser av olika beslut. Du har god förmåga att kommunicera, lyssna och arbeta med grupper på ett konstruktivt sätt samt arbetar gärna tillsammans med andra. Samverkan på övergripande nivå både internt och externt är en av de viktigaste delarna av ditt uppdrag och därför vill vi att du har god samarbetsförmåga och lätt för att knyta kontakter. ÖVRIGT Vi samarbetar med Ranstad i denna rekrytering.

15 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Enhetschef till Vallonen

Är du en chef med bakgrund inom vård och omsorg som skapar goda förutsättningar för verksamheten? Har du ett tryggt ledarskap och stort engagemang för uppdraget där du stöttar medarbetare som brinner för kundernas välbefinnande? Toppen, då ska du läsa vidare i annonsen! Skultuna kommundelsförvaltning är en unik arbetsplats med bred verksamhet. Här jobbar vi nära varandra och varje medarbetare är en viktig kugge i helheten. Vi utvecklar alla verksamheter tillsammans genom handlingskraft och mod att testa nya idéer. Vårt övergripande fokus är förebyggande arbete och att alla människor kan känna framtidstro. Vi hoppas att du vill vara med och bidra i det arbetet. Om arbetsplatsen Vallonen är ett servicehus och äldreboende med 72 lägenheter fördelat i två olika byggnader som drivs av Skultuna kommundelsförvaltning. Här arbetar ett fyrtiotal medarbetare tillsammans med enhetschef och avdelningschef. Här erbjuds även en mötesplats med folkhälsovetare och specialistundersköterska som också ansvarar för att erbjuda aktiviteter för Mimers nybyggda trygghetsboende strax intill. På Vallonen finns också restaurang, frisör och gym samt närhet till ett skogsområde med motionsspår. Skultuna kommundelsförvaltning är en unik arbetsplats med bred verksamhet. Läs gärna mer på: https://www.vasteras.se/bygga-bo-och-miljo/stadsdelar-och-omraden/skultuna.html ARBETSUPPGIFTER Genom att vara väl förtrogen med uppdraget leder du din personal att tillsammans jobba med enhetens kvalitetsutveckling mot gemensamma mål. Du leder genom att stötta, motivera, skapa förståelse och engagemang. Som enhetschef har du, liksom övriga förvaltningen, ett stort fokus på ökat invånarinflytande där dialog med de boende på Vallonen är en viktig del av flera. Du är en del av kommundelsförvaltningens ledningsgrupp med engagerade och kompetenta kollegor, där ni tillsammans med direktör tänker hel före del och löser frågor mellan verksamhetsområden. Hos oss får du tillgång till ett tillitsfullt ledarskap från din chef och stödfunktioner som HR, ekonom och utvecklingsledare. Vallonen har en ekonomi i balans sedan flera år tillbaka samt riktigt hög kundnöjdhet att vara stolt över. Att bibehålla detta kommer fortsatt vara en viktig del av ditt arbete som enhetschef. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med akademisk examen och som är van att arbeta som chef inom området vård och omsorg. Vi ser att du har gedigna kunskaper inom berörd lagstiftning (SOL och HSL) och att du tydligt kan leda utifrån uppdraget. Du är trygg och stabil, klarar av att skapa struktur utan att släppa på flexibilitet när det behövs. Viktiga förmågor är också att kunna leda i förändring där tydlig kommunikation är vägvinnande. Om detta tilltalar dig så är du varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Välkommen till Västerås stad - Västmanlands största arbetsgivare. Vi är 11 000 kollegor som tillsammans får en hel stad att fungera. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad, oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt uppdrag. För att få en stolt och välfungerande stad och nå vår vision om staden utan gränser vill vi också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället. Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här: https://www.vasteras.se/jobbochkarriär I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

14 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Områdeschef LSS omsorgen Personlig assistans

Som medarbetare i Vännäs kommun spelar du en viktig roll och gör skillnad för medborgarna. Med värdeorden nytänkande, välkomnande och livfullt som grund bygger vi välfärden tillsammans. Välkommen med din ansökan! Vill du vara med och bidra till att människor får en bättre vardag? Vill du känna stolthet över att kunna hjälpa människor i olika skeden av livet? Vill du ha ett meningsfullt arbete som värdesätter ditt engagemang och även erbjuder dig spännande utmaningar och möjligheter att utvecklas?    Vi hoppas det och här på Vård- och omsorgsförvaltningen bidrar vi alla på olika sätt till att kommunens medborgare ska kunna leva ett självständigt liv. Här skapar vi välfärd. Vi söker nu en Områdeschef till vår LSS verksamhet med ansvar för området Personlig assistans. Arbetsuppgifter Som Områdeschef har du ett övergripande ledningsansvar för uppdragen som finns för verksamheten. Ditt fokus ska vara att inom givna resursramar bedriva en verksamhet med hög kvalitet. Du ansvarar för brukaren och medarbetarna som ingår i uppdragen. Ditt mål är att skapa högsta möjliga livskvalitet för brukaren genom att aktivt arbeta med nöjda medarbetare. Du leder och fördelar arbetet för verksamhetens personliga assistenter i dina uppdrag. Du gör det genom att möjliggöra att varje enskild medarbetare upplever och förstår det egna ansvaret och bidrar med sina insatser för måluppfyllelse. I uppdraget ingår att vara stödjande, kunnig och drivande i utvecklingsarbetet inom verksamhetsområdet och att hålla god koll och kontroll på budget och tidsrapporteringar till försäkringskassan. Du rapporterar direkt till Socialchef och ingår tillsammans med övriga områdeschefer i förvaltningens ledningsgrupp. Tillsammans tar vi ansvar för helheten oavsett om du är verksam inom området IFO, äldreomsorgen eller LSS-omsorgen. Du har tillgång till regelbundet och utvecklande kollegialt stöd i din arbetsvardag, både förvaltningsvis och verksamhetsspecifikt. Tillsammans med vår HR-avdelning satsar vi på kompetenshöjande aktiviteter för våra ledare då vi vet att det har betydelse. Vi genomför regelbundet aktiviteter som ger dig både verktyg och förutsättningar att hantera de utmaningar du kan stöta på i din ledarskapsvardag. Kvalifikationer Vi söker dig som har beteendevetenskaplig, Socialpsykologisk, Socionom eller personalvetenskaplig högskoleutbildning eller liknande.  Du har erfarenhet av ledarskap med personal- och budgetansvar och gärna inom verksamhetsområdet. Goda kunskaper i svenska tal och i skrift.  Som person behöver du vara engagerad, ansvarstagande och lösningsfokuserad. För att trivas i uppdraget behöver du klara av snabba förändringar och förmå prioritera i pressade situationer. För att klara uppdraget även långsiktigt måste du våga tänka nytt och  trivas med att nå dina mål genom samarbete med andra. Du ser ditt uppdrag utifrån ett helhetsperspektiv med medborgarnyttan i fokus och blir en betydelsefull ambassadör för både kommunen och verksamheten.

14 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Två enhetschefer till Äldreförvaltningen

Med Bergslagens skogar i norr, Mälaren i söder och med ett rikt kulturarv som omfattar både en lång industrihistoria, ett kungligt slott och unik kulturmiljö kring Strömsholms kanal är Hallstahammars kommun en plats som lockar både besökare och nya invånare. Vi är en växande kommun med 16 600 invånare i en dynamisk region med närhet till såväl natur som storstad. Vi har ett företagsklimat som är bland det bästa i länet och vi levererar en välfärd med hög kvalitet. Vår vision är att vara en kommun där allt är enkelt och nära, där nytänkande och kreativitet är självklart. Givetvis visar vi ansvar och engagemang för att kunna skapa ett bättre samhälle och miljö för kommande generationer. Kort sagt så ska du hitta det goda livet i storstadens närhet i Hallstahammars kommun oavsett om du bor här, driver företag, arbetar i kommunen eller bara är här på tillfälligt besök. ARBETSUPPGIFTER Två av våra duktiga enhetschefer går vidare till nya uppdrag och vi söker nu en enhetschef till vårt särskilda boende Äppelparken och en enhetschef till hemtjänsten. Äppelparken är vårt nyaste boende med 100 lägenheter som även innefattar korttidsboende och har en finsk avdelning. Du kommer att ingå i ett team med två andra enhetschefer samt chefsassistenter. Hemtjänsten består av tre olika geografiska områden där du arbetar i ett team med två andra enhetschefer samt chefsassistenter och planerare. Du blir också en viktig del i vårt förebyggande arbete tillsammans med enhetschefen för den verksamheten. Som enhetschef hos oss har du ett helhetsansvar för verksamheten vilket inkluderar personal- och budgetansvar. Du ansvarar för att målen som finns för verksamheten uppnås och att verksamheten drivs i enlighet med uppdragsgivarens förväntningar samt Hallstahammars kommuns värdegrund. För oss är det viktigt att verksamheten genomsyras av hög kvalitet med kunden i fokus. Du arbetar nära den dagliga verksamheten och i nära samarbete med kollegor och medarbetare för att utveckla verksamheten samt skapa en bra och trivsam arbetsmiljö. Ditt ledarskap är avgörande för en framgångsrik verksamhet som kan hantera dagens och morgondagens utmaningar. Vi erbjuder dig utvecklande och självständiga arbetsuppgifter i en organisation som präglas av engagemang, kompetens, medkänsla och ett positivt arbetsklimat med öppenhet för förändring och nytänkande. Som enhetschef ingår du i ledningsgruppen för äldreomsorgen och rapporterar till områdeschef. Välkommen att utvecklas tillsammans med oss! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har förmågan, viljan och modet att vara en trygg chef, ledare och arbetsgivarrepresentant. Du har lämplig högskoleutbildning exempelvis med inriktning social omsorg/socionom, hälso- och sjukvård eller annat område som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt. Meriterande för dessa tjänster är tidigare chefs- och ledarskapserfarenhet med ett helhetsansvar för personal, arbetsmiljö, ekonomi och verksamhet inom särskilda boenden och/eller hemtjänst. Meriterande för tjänsten till särskilt boende är att du behärskar finska i tal och skrift. Du har B-körkort, god datorvana, god ekonomisk medvetenhet, vana av dokumentation och förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Är du dessutom resultatinriktad och trivs med att samarbeta och samverka i olika former, är det dig vi söker. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Hallstahammars kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökanden med kunskaper i finska i tal och skrift. Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt.

14 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Områdeschef LSS till Skärholmens sdf

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Skärholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms stads 11 stadsdelsförvaltningar och omfattar stadsdelarna Bredäng, Sätra, Skärholmen och Vårberg. Här arbetar mer än 1000 medarbetare för våra 37.000 invånare. Vi erbjuder en kommunal verksamhet som vi är stolta över och vi har en fantastisk mångfald. Välkommen med ditt unika bidrag! Välkommen till oss Avdelningen för stöd och service ansvarar för äldreomsorg och omsorg för personer med personer med funktionsvariation. Verksamheten omfattar biståndsbedömning av insatser så som exempelvis hemtjänst, vård- och omsorgsboende, LSS-bostäder, personligt stöd, socialpsykiatri med mera. Samtliga verksamheter inom stadsdelen som är i kommunal regi drivs inom avdelningen, såväl de biståndsbedömda såsom öppna verksamheter. Det kan exempelvis handla om aktivitetscenter, stödverksamheter etc. Avdelningen leds idag av 17 enhetschefer. Då stadsdelen växer och kommer växa kraftigt inom den kommande tioårsperioden så väntas även våra verksamheter öka i volym. Vi söker nu en områdeschef för Utförarenheten LSS där det ingår grupp- och servicebostäder samt daglig verksamhet. Vi är en avdelning och stadsdelsförvaltning som vill ligga i framkant och söker nu dig som vill vara med och lyfta verksamheten till nästa nivå! Vi erbjuder Hos oss får du en arbetsplats där vi hjälper och stöttar varandra och värnar om den goda arbetsmiljön. Du erbjuds ett spännande ledaruppdrag med stor möjlighet till påverkan både i det egna området men också i avdelningens och stadsdelens utveckling. Här jobbar du tillsammans med engagerade kollegor i ett viktigt uppdrag där du är med och formar framtidens vård och omsorg. Med den satsning som vi nu gör så är vi redo att tillsammans ytterligare lyfta våra verksamheter till nästa nivå.  Därutöver erbjuder vi dig bra flextidsvillkor, möjlighet till semesterväxling, friskvårdsersättning och förmånlig tjänstepension. Läs gärna om våra förmåner inom Stockholms stad här.  Din roll Som områdeschef har du det övergripande verksamhets-, ekonomi och personalansvaret för området. Du leder ditt område genom dina direktrapporterande och välmeriterade enhetschefer. Det är viktigt för oss att du är en god förebild och säkerställer att dina underställda enhetschefer har förutsättningar att utöva ett tillgängligt och närvarande ledarskap, men också att de ges möjlighet att vara strateger och ha möjligheter till att utveckla verksamheterna. Du främjar en god arbetsmiljö och skapar möjligheter för medarbetare att ta ansvar, ha inflytande och känna delaktighet. Som områdeschef har du ett viktigt uppdrag där du bidrar till verksamhetens utveckling och att skapa en verksamhet med god kvalitet. I ditt uppdrag ingår också att aktivt omvärldsbevaka området och samverka både internt och externt. Avdelningen har ett samlat ledningsstöd som består av verksamhetscontrollers, verksamhetsutvecklare och administration. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och rapporterar till avdelningschefen. Du bidrar till hela avdelningens utveckling och måluppfyllelse men ser naturligtvis ditt uppdrag större än så och ser hela stadsdelens behov framför dig och ytterst Stockholm stad som helhet.  Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som har: relevant akademisk utbildning aktuell chefserfarenhet grundläggande kunskaper om de lagar, styrdokument och regler som styr verksamhetsområdet aktuell erfarenhet av att driva förändrings-, utvecklings- och kvalitetsarbete ett aktivt intresse för omvärldsbevakning inom området samt generellt vad som påverkar offentlig sektors arbete erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation dokumenterat god förmåga att uttrycka dig i svenska språket i både tal och skrift Det är meriterande om du har: erfarenhet från både privat- och offentlig sektor erfarenhet inom olika verksamhetsområden som kan ses till fördel för avdelningens utveckling För att lyckas i den här rollen behöver du ha förmåga att lyfta blicken och ha ett helhetsperspektiv samtidigt som du förstår och kan stötta dina enhetschefer i deras dagliga arbete. Du har en välutvecklad analytisk förmåga, förståelse för de ekonomiska aspekterna i arbetet samt vana att arbeta strukturerat. Vidare känner du dig trygg i rollen som ledare, är bekväm med att göra omprioriteringar, ta beslut och snabbt kunna växla tempo och riktning. Genom ditt ledarskap skapar du en förståelse för verksamhetens gemensamma mål och på så sätt delaktighet och engagemang bland dina medarbetare. Du är en utvecklingsinriktad person som kommunicerar tydligt och säkerställer att förväntningarna är klara. Du är också medveten om vikten av god samverkan och fokuserar på att hitta gemensamma nämnare i dina samverkansrelationer. Din roll innebär möjlighet att påverka framtidens vård och omsorg genom att vara innovativ, inspirera och motivera till förändring. Du är skicklig i att kunna använda dina medarbetares expertkunskaper inom verksamhetsområdet och hur de bäst kan användas i områdets helhet men också för hela stadsdelen och staden. Du är inte en person som söker det gröna gräset – du är det gröna gräset. Övrigt När du skickar in din ansökan får du svara på ett antal frågor som är avgörande för vårt fortsatta urvalsarbete för den här specifika tjänsten. I ditt personliga brev vill vi endast att du ger en kort motivering om varför just du som person skulle passa för tjänsten och vad du kan bidra med kopplat till kvalifikationerna i annonsen. Ansökan ska vara på svenska. Denna rekryteringsprocess kommer innehålla arbetspsykologiska tester. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande. Vi ser fram emot din ansökan! Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

3 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Enhetschef till Funktionsstöd

I välfärdsförvaltningen arbetar cirka 2500 medarbetare. Förvaltningen styrs av Välfärdsnämnden med utgångspunkt i förvaltningens verksamhetsidé - ”Tillsammans underlättar vi människors möjlighet att leva ett meningsfullt liv” - arbetar vi för att uppnå kommunens vision: Vi bygger bäst tillsammans. För att skapa en långsiktigt hållbar verksamhet, med kommuninvånarens bästa i fokus arbetar Välfärdsförvaltningen med ett kontinuerligt och målmedvetet utvecklingsarbete i hela organisationen. Välfärdsförvaltningen är indelad i två avdelningar och tre verksamhetsområden, (Funktionsstöd, Individ och familj samt Äldreomsorg). Verksamhetsområdet Funktionsstöd består av 5 olika enheter, LSS boende, daglig verksamhet, personlig assistans, socialpsykiatriska boenden och boendestöd. Alla enhetschefer i respektive område ingår i dagsläget i Funktionsstöds ledningsgrupp och svarar upp mot Verksamhetschefen. Vill du vara en del av team Funktionsstöd och bidra till att leda och utveckla verksamhetsområdet? Du är i så fall välkommen med din ansökan! Vi söker just nu en enhetschef till boende LSS! Arbetsuppgifter I rollen som enhetschef inom boende LSS har du det övergripande ansvaret för kvalitetsfrågor, utveckling, personal, budget och arbetsmiljö i din enhet. Boendena i enheten är riktade till personer med psykiska- och/eller neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Tillsammans med dina medarbetare säkerställer du hög kvalitet i det individuella stöd som ges. Som enhetschef blir du del av funktionsstöds ledningsgrupp om 18 enhetschefer som svarar upp mot verksamhetschefen. Kvalifikationer Vi söker dig som har högskoleutbildning, exempelvis socionom eller beteendevetenskap, alternativt annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer tillräcklig. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av ledarskap, gärna från liknande verksamhet inom LSS eller inom psykiatri. Du har goda kunskaper inom verksamhetsområdet samt gällande lagstiftning. Som enhetschef är det viktigt att du har goda kunskaper inom ekonomi och att du har förmåga att skapa goda förutsättningar för delaktighet och samverkan både externt och internt. Du har ett stort intresse av att arbeta med människor, har mod att fatta beslut, har förmåga att kommunicera på ett tydligt sätt, säkerställa att information når fram och att du är mån om uppföljning. Ditt arbetssätt är målinriktat, strukturerat och engagerat. Du brinner för målgruppen och är van att arbeta självständigt och i grupp. Giltigt körkort med lägst behörighet B är ett krav. Tillgång till egen bil är meriterande då resor till våra olika arbetsplatser är vanligt förekommande. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Urval sker löpande. Bifoga CV och personligt brev med din ansökan http://inspiration.ornskoldsvik.se/ Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.

2 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Gruppchef Attendo Johannesbergsvägen

Välkommen till en värderingsstyrd organisation Attendo Johannesbergsvägen är ett äldreboende i Sollentuna, Silverdal som öppnade 2021 med plats för 54 kunder. Vi är ett trevligt team där vi nu söker en erfaren, driven och positiv undersköterska. Hos oss får du möjlighet att utvecklas inom demensvård och påverka verksamhetsvecklingen tillsammans med ledningen. Vi söker en erfaren och engagerad Gruppchef till vårt växande team. Vi är ett dynamiskt företag som värdesätter teamwork, kreativitet och innovation. Som Gruppchef kommer du att spela en nyckelroll i att leda och motivera ditt team mot framgång.Vi söker dig som drivs av att arbeta med människor och göra verklig skillnad för kunderna varje dag. Du har en förmåga att stärka och stödja kunderna i alla delar av vardagen. Som person är du noggrann och engagerad i kunderna och deras närstående. Du har lätt för att samarbeta, har ett pedagogiskt förhållningssätt och bidrar till en god och trevlig stämning på vår arbetsplats. Beskrivning av tjänsten Som gruppchef är din primära uppgift att coacha och arbeta i omvårdnadsarbetet tillsammans med ditt team. I rollen som gruppchef har du ett närvarande ledarskap och stöttar ditt team. Du har personal och planeringsansvar och kommer arbeta tillsammans med 2-3 andra gruppchefer med stöd av verksamhetschef. Du ingår i verksamhetens ledningsgrupp och rapporterar till verksamhetschef. Tjänstgöring dag och kväll samt helg. Tillsvidaretjänst 100 % Arbetstider under dag/kväll/helg Tillträdesdatum är den 2024-04-31 eller enligt överenskommelse Arbetsuppgifter: Ansvara för att planera, organisera och leda arbetet inom din grupp. Tilldela uppgifter och ansvara för att de slutförs på ett effektivt och kvalitativt sätt. Coacha och stötta dina medarbetare i deras professionella utveckling. Ge konstruktiv feedback och utvärdera dina medarbetares prestationer. Bidra till en positiv och motiverande arbetsmiljö. Samarbeta med andra team och avdelningar för att nå gemensamma mål. Kvalifikationer: Relevant universitetsexamen eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Minst 2 års erfarenhet av ledarskapspositioner. Erfarenhet av att leda och motivera team. Utmärkta kommunikations- och samarbetsförmåga. Goda analytiska och problemlösningsförmåga. Starka ledaregenskaper och förmåga att fatta beslut. Engelska och svenska i tal och skrift. Det här kan vi erbjuda dig Stort utbud av arbetsplatser & yrkesroller Utbildningar Utvecklingsmöjligheter Karriärvägar Personalförmåner Trygga anställningsvillkor Digitala arbetsverktyg Ambitiöst & strukturerat kvalitetsarbete Platt organisation med korta beslutsvägar Om Attendo Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation, är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att utvecklas. All vår omsorg utgår från möten – stunder i vardagen där vi visar att vi bryr oss om varandra. På Attendo kallar vid det med hjärta för omsorg. Attendos ledord är Omtanke,Engagemang ochKompetens . Vi går igenom ansökningarna löpande. Före anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visar upp. Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

15 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024