Produktutvecklare

Sök bland 94 lediga jobb som Produktutvecklare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Produktutvecklingsansvarig till Örebro

EJOT är mer än bara företagets skylt, företagets lokaler eller vår arbetsplats. Med vårt sätt att tänka och agera gör vi EJOT till vad det är idag. Därmed är vi alla en del av en helhet där alla bidrar med sina personligheter, styrkor och förmågor. Varje dag och med mer än 4500 kollegor över hela världen. EJOT är en medelstor grupp av företag som specialiserat sig på avancerad fästteknik. EJOT-kunderna är främst inom bil- och tillverkningsindustrin, bygg, elteknik, elektronik och konstruktion. Läs mer om oss och vår verksamhet på   www.ejot.se Produktutvecklingsansvarig -    med god byggteknisk kompetens till vår verksamhet i Örebro EJOT utvecklar lösningar för alla infästningstillämpningar i nära samarbete med kund. Målet är att använda ”intelligenta” EJOT-produkter för att säkerställa slutproduktens kvalitet och samtidigt minska de totala kostnaderna. Vi gör detta genom att våga prova nya idéer, respektera varandra och framför allt – lyssna på och involvera proffs genom hela produktutvecklingen. Kärnan i vår identitet ligger i vår tekniska kompetens  där vi inte lämnar något åt slumpen, utan identifierar kunders behov under verkliga förhållanden och agerar såväl rådgivare som problemlösare. Vi riktar oss mot verksamheter som ställer höga krav på sina samarbetspartners vad gäller produktutveckling, information, service, tillgänglighet och innovation. Vill du bli en del i ett innovativt företag med starka tillväxtplaner? Som  Produktutvecklingsansvarig  på EJOT arbetar du i en matrisorganisation med  sortiment för professionella hantverkare. Utvecklingsavdelningen leds från Tyskland, där många av dina kollegor har sin arbetsplats. Rollen erbjuder många viktiga interna kontaktområden, som försäljning, marknad, teknik och produktion, även externa kontakter med bl a certifieringsinstitut, branschorganisationer och leverantörer från hela världen. Du kommer bland annat att arbeta med: Utveckla nästa generations fästelement för proffshantverkare hela vägen från idé till verifierad och fullt ut dokumenterad samt lanserad slutprodukt. Delta i relevanta branschorganisationer för att säkerställa att produkterna överensstämmer med normer och regler i området samt arbeta för att påverka utvecklingen av nya lagar och krav. Bevakning av områden som miljökrav, konkurrenter, immateriella rättigheter och slutanvändarkrav för nya och befintliga produkter. Analysera produktens prestanda och försäljningsprestanda samt vid behov initiera åtgärder. Validera produktplanering genom kontinuerlig kundkontakt med slutanvändare och distributörer. Bereda och genomföra intern och extern produktutbildning. Kvalifikationer för att prestera i rollen: Vi söker dig med erfarenhet som produktchef eller motsvarande inom bygg- och konstruktionsbranschen. Vi vill att du ska ha ett stort tekniskt intresse och därför vill vi att du ska en högskole- eller civilingenjörsexamen, eller liknande kvalifikationer. Tjänsten kräver en hög grad av självständigt arbete, vilja att ta över ansvaret för en ”egen” produktportfölj och vilja att agera problemlösare. Eftersom digitalisering skapar nya möjligheter har du även kunskap och erfarenhet av att hantera förändringsarbete på ett framgångsrikt sätt.  Mötet med människor är viktigt för dig  och du är  bekväm i att skapa och hantera långsiktiga kundrelationer  med människor i olika positioner.  Du är bra på att kommunicera på svenska och engelska både i tal och skrift, tyska är meriterande. Dessa färdigheter är mycket uppskattade för att anpassa internationella krav för en gemensam produktportfölj. Vi ser även att du har drivet att arbeta med att förtydliga produkt/produkter för den totala globala marknaden, där dessa fungerar oavsett land. Samordna dessa produkter med eventuellt anpassa förpackningar lite olika beroende av marknad, allt för att kunna göra ”smartare” inköp totalt sett. Låter det intressant? Eller har du kanske frågor kring rollen? Då är du välkommen att höra av dig till Åsa Quarfordt, Best Bemanning & Rekrytering som driver den här processen för EJOT´s räkning. Du når Åsa på tel 070-618 06 75. Vi vill ha ditt personliga brev och din CV snarast, dock senast den 7/6-24. Sök redan idag, urval kan komma att ske under ansökningsperioden.

16 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Junior Product Manager

Drömmer du om att vara med och forma framtidens skönhetsprodukter? 💭 Hört talas om Make up Store, Rebecca Stella, Waterclouds eller Estelle & Thild? Kanske några, men inte alla - ännu i alla fall? Varumärkena är några i vår ständigt växande familj av egna varumärken som vi är otroligt stolta över att ha i vårt utbud. Nu satsar vi stort på egna varumärken och det sker i en härlig kombination av vidareutveckling av befintliga varumärken och adderande av nya. Älskar du produktutveckling, är grym på administration, hitta smarta lösningar samt är en stjärna på att hantera flera kontaktytor och projekt parallellt? Då vågar vi nog lova att det inte kommer finnas något roligare ställe att få göra det på än hos oss på Lyko! Det här är ditt uppdrag Som Junior Product Manager kommer du att spela en viktig roll i att stötta produktutvecklingen av våra egna varumärken. Du kommer att arbeta nära erfarna kollegor och få möjlighet att bidra till skapandet av starka produktkoncept i fantastiska förpackningar 💄✨👑. Teamet som du kommer att tillhöra består idag av fem tok-grymma produktchefer. De har ansvar för varsin kategori och driver allt från produktutveckling, inköp och sortiment för både befintliga och skapandet av nya varumärken inom sin kategori. Whoa, hur hinner de med allt? Med din hjälp såklart 😉 Du kommer att ansvara för mindre projekt inom produktutveckling samt avlasta teamet genom att sköta löpande administration och uppdatera nödvändig information i olika system. Det innebär att du kommer att hantera flera projekt samtidigt och ha många interna och externa kontaktytor. För att vara lite mer konkret kommer det bland annat att innebära att: - Vara delaktig i utvecklandet av nya produkter, främst inom kategorierna hår, hud och make-up. - Registrera produkter i CPNP och andra portaler - Hantera administrationen för Eco-cert och andra certifieringar - Skapa adderingsmallar samt strukturera och organisera artikelnummer och priser i olika system - Briefa framtagande av artwork och säkerställa att all information är med och är korrekt I rollen kommer du samarbeta med dina kollegor i produktutvecklingsteamet men även nära övriga marknadsorganisationen så som våra Category- och Brand Managers. Du kommer även ha mycket kontakt med Art Directors och Copy för utveckling och design av förpackningar och artwork. Du kommer även att jobba nära vår produktionsenhet samt externa leverantörer. Vem är du För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet av produktutveckling, älskar allt som har med skönhetsprodukter att göra, har koll på de senaste trenderna inom skönhet och vill dela med dig av dina kunskaper. Låter ju rätt glamoröst, kul och galet spännande, eller hur? Och visst, vi har väldigt roligt och vi har möjlighet att vara kreativa när vi jobbar med våra älsklingar - Lykos Own Brands 💖. Men det går inte att sticka under stolen med att vi jobbar hårt, det går snabbt och det gäller att ha tungan rätt i mun. Vi söker dig som inte är rädd för att kavla upp ärmarna då ingen uppgift är för liten eller för stor. För att ha bästa förutsättningar för att lyckas i rollen ser vi att du: - Har grundläggande kunskaper inom produktutveckling och/eller inköp, gärna inom skönhetsbranschen eller liknande kategori - Är grym på administration, har organisatoriska och kommunikativa färdigheter - Har förmåga att arbeta självständigt och hantera flera uppgifter samtidigt - Har en eftergymnasial utbildning inom något relevant område - Är helt bekväm med svenska och engelska i både tal och skift Detta är också bra att känna till! Du rapporterar till Team manager - Product Development Own brands, Elisabet Kernell. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande 6 månaders provanställning med start beroende på din tillgänglighet. Du kommer att utgå från vårt härliga kontor på Sveavägen i Stockholm. Vill du redan nu veta mer om hur det är att jobba hos oss, in och kika på våra karriärsidor! På Lyko tror vi att vem du är och vad du har för förmågor är viktigare än din tidigare erfarenhet, så var inte rädd att söka även om du inte bockar av allt i vår önskelista! I linje med det har vi skrotat kravet på CV och personligt brev och använder oss i stället av urvalsfrågor när vi rekryterar. Vi hoppas att det ger dig en bättre möjlighet att visa vad du går för inom de områden som är viktiga för oss och vi vet att det även ger objektivare, schystare och mer rättvisa rekryteringar! ⭐ Om det här låter som rätt utmaning för dig, ansök idag eller allra senast 9:e juni 2024. Urval sker löpande. Har du frågor om tjänsten maila till Jessica Bengmark, Talent Acquisition Specialist, [email protected]. Psst! Eftersom vi inte vill att några personuppgifter ska riskera att hamna på vift så tar vi inte emot ansökningar via mail utan ansöker gör du enkelt genom att klicka på ”Ansök nu”. Lycka till! Lyko är en hårvård- och skönhetspecialist med ambition att förändra branschen.

16 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Design for Production Engineer

Design for Production Engineer Do you thrive, working in different projects? And are you good at collaborating and communicating within cross-functional teams? We are now looking for a Design for Production Engineer to join our team in Lund, do not hesitate to apply! Both entry level and experienced applicants are encouraged to apply. Your future team You will be a part of a diverse team of Test engineers and Design for Production engineers cooperating to bring Axis products to market. The role gives a broad range of creative interfaces and an opportunity to cooperate with and learn from them i.e., Mechanics, Electronics Production, Software, Supply Chain and Electronic Manufacturing Services (EMS's). What will you do? As a Design for Production Engineer you will ensure that our latest innovations are producible at high volumes by playing a key role in the development of both assembly-friendly products and time efficient, high yielding production processes. Producing high-caliber security products that our customers can depend on ensures that Axis continues to fulfill promises of safer and smarter communities across the globe. Our work is largely project based. Each product follows a five-phase development process that typically runs from one to two years. Within each project, you will: * Initiate workshops and discussions centered around `design for assembly` * Define the product's assembly process and co-create its full production process with one of our manufacturing partners (located in North America, Asia, or Europe) * Set design requirements for complex assembly and test fixtures, verify that they are manufactured to this specification, and secure their timely delivery to one of our manufacturing partners * Visit the product's manufacturing site during at least one pre-production build to verify the production process (up to 30 days of travel per year is expected) This role depends heavily on effective collaboration and communication within cross-functional teams. We often refer to ourselves as the 'spider-in-the-web' since we influence many different areas within our projects and interact with so many stakeholders. Who are we looking for? Are you curious? Analytical? Organized? Do you enjoy facing new challenges and taking the initiative to find solutions? Are you passionate about aligning R&D innovations with production realities? If so, please apply. We are interested in learning about why you are a perfect fit for our team and sharing more about what Axis has to offer you. Preferred skills and qualifications: * Degree in mechanical or industrial engineering * Demonstrated interest in production * Proficient English Advantageous skills and qualifications: * Knowledge of mechatronic systems * Experience working with 3D CAD programs and PDM systems * Experience within SMT production, automation, or optics * International working experience What Axis have to offer Openness is the core of who we truly are. Our most important asset is our ability to cooperate. We have realized that great ideas can come from anywhere. Therefore, we encourage everybody to contribute and innovate towards our vision. If you are a person that likes to get involved and make a difference, you will find a home with us. Axis offer great benefits, e.g. flexible working hours, classic Swedish "fika" Friday afternoon, morning fika every day, corporate bonus, physical training grants, insurances and your very own Axis bicycle. As a global company we offer relocation assistance if needed. We also provide a brand new training facility free for every Axis employee. You can see it here Axis HQ We believe in sustainability, equality and inclusion Read more here Axis is an organization that values creativity and promotes teamwork and openness. With us you will grow both personally and professionally. You will be part of a team of great colleagues that enjoy going to work in the morning. Welcome! Ready to Act? The role will work with the Extended Video Products segment. While we will base our selection primarily on merit, each applicant's contribution to team diversity will also be highly valued. Reach out to the recruiting manager, Helena Wedin. Helena Wedin: , +46 46 272 2259

16 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Design for Production Engineer

Design for Production Engineer Do you thrive, working in different projects? And are you good at collaborating and communicating within cross-functional teams? We are now looking for a Design for Production Engineer to join our team in Lund, do not hesitate to apply! Both entry level and experienced applicants are encouraged to apply. Your future team You will be a part of a diverse team of Test engineers and Design for Production engineers cooperating to bring Axis products to market. The role gives a broad range of creative interfaces and an opportunity to cooperate with and learn from them i.e., Mechanics, Electronics Production, Software, Supply Chain and Electronic Manufacturing Services (EMS's). What will you do? As a Design for Production Engineer you will ensure that our latest innovations are producible at high volumes by playing a key role in the development of both assembly-friendly products and time efficient, high yielding production processes. Producing high-caliber security products that our customers can depend on ensures that Axis continues to fulfill promises of safer and smarter communities across the globe. Our work is largely project based. Each product follows a five-phase development process that typically runs from one to two years. Within each project, you will: * Initiate workshops and discussions centered around `design for assembly` * Define the product's assembly process and co-create its full production process with one of our manufacturing partners (located in North America, Asia, or Europe) * Set design requirements for complex assembly and test fixtures, verify that they are manufactured to this specification, and secure their timely delivery to one of our manufacturing partners * Visit the product's manufacturing site during at least one pre-production build to verify the production process (up to 30 days of travel per year is expected) This role depends heavily on effective collaboration and communication within cross-functional teams. We often refer to ourselves as the 'spider-in-the-web' since we influence many different areas within our projects and interact with so many stakeholders. Who are we looking for? Are you curious? Analytical? Organized? Do you enjoy facing new challenges and taking the initiative to find solutions? Are you passionate about aligning R&D innovations with production realities? If so, please apply. We are interested in learning about why you are a perfect fit for our team and sharing more about what Axis has to offer you. Preferred skills and qualifications: * Degree in mechanical or industrial engineering * Demonstrated interest in production * Proficient English Advantageous skills and qualifications: * Knowledge of mechatronic systems * Experience working with 3D CAD programs and PDM systems * Experience within SMT production, automation, or optics * International working experience What Axis have to offer Openness is the core of who we truly are. Our most important asset is our ability to cooperate. We have realized that great ideas can come from anywhere. Therefore, we encourage everybody to contribute and innovate towards our vision. If you are a person that likes to get involved and make a difference, you will find a home with us. Axis offer great benefits, e.g. flexible working hours, classic Swedish "fika" Friday afternoon, morning fika every day, corporate bonus, physical training grants, insurances and your very own Axis bicycle. As a global company we offer relocation assistance if needed. We also provide a brand new training facility free for every Axis employee. You can see it here Axis HQ We believe in sustainability, equality and inclusion Read more here Axis is an organization that values creativity and promotes teamwork and openness. With us you will grow both personally and professionally. You will be part of a team of great colleagues that enjoy going to work in the morning. Welcome! Ready to Act? The role will work with the Extended Video Products segment. While we will base our selection primarily on merit, each applicant's contribution to team diversity will also be highly valued. Reach out to the recruiting manager, Helena Wedin. Helena Wedin: , +46 46 272 2259

16 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Salesforce Solution Architect

We are Strawberry. With over 225 hotels, 120 restaurants, 20 spas and more, we create thousands of experiences every day. With urban Comfort Hotel®, warm Quality Hotel™, stylish Clarion Hotel® and cosy Clarion Collection® Hotel and more than 40 unique independent hotels, our guests can pick and choose. Our team of 17 000 passionate individuals from more than 120 countries is what makes up our company – diversity is what makes us grow! Strawberry is built on our core values: energy, courage and enthusiasm. At Strawberry, we're on a quest to redefine the hospitality experience through innovation & technology. In 2023 we launched our new mother brand, Strawberry, and we are transforming from a traditional hotel company to become a universe of offers and experiences towards our guests and customers. This will result in many new interesting development areas in the upcoming years and an opportunity to influence the company's future. One of the key ongoing projects is the launch of our new tech stack meaning that we are replacing all key systems both at hotel level but also on headquarter level. With the new tech stack we have opted in on the Salesforce platform to help us reach our long term goals on growth, efficiency, sustainability & guest experience As a Salesforce solution architect you will play a crucial role in developing our Salesforce platform within Strawberry to deliver on the business strategy of the company. You will be responsible for the successful implementation & customization of Salesforce, You will work closely with our Salesforce Platform Owner and other key stakeholders to deliver on the development roadmap for our Salesforce platform. You’ll be a central representative for the Salesforce platform team in cross divisional projects, made up of brilliant people, who have varied skill sets and work in a supportive culture. This role will give you an opportunity to work across different business entities in Strawberry helping them use technology to reach their strategic goals. You will report to both Salesforce Platform Owner & Head of Group Applications Key Responsibilities: • Help design and develop Salesforce solutions to meet business requirements, delivering value to our stakeholders. • Oversee solutions for all new development within the Salesforce platform along with the Salesforce Platform Owner. • Ensure the creation of robust solutions for the future, along with the further development of our existing platforms and processes. • Conduct code reviews and be a guiding figure to junior developers helping to mentor them and showcase best practice. Qualifications and Skills: • Proven experience as a Salesforce solution architect • APEX, LWC, and Sales Cloud experience • Confidence and ability to communicate with different stakeholders • Beneficial: Service Cloud, CPQ and Marketing Cloud experience, architecture exposure, consultancy experience • Excellent problem-solving and communication skills. • Ability to work collaboratively in a diverse team environment. • Fluently in English and preferably also in either Norwegian or Swedish • Strong understanding of use of the Salesforce Platform and best practices. • Detail-oriented and self-motivated, with a passion for continuous learning and staying up-to-date with Salesforce advancements. The role is to be based either in Strawberry´s head office in Oslo or Stockholm. Start: asap If you are passionate about technology & to grow your skill set towards the Salesforce platform this is a great opportunity to join a team devoted to reshaping the future for Strawberry. If you feel that you are the right person for this job. We would be eagerly happy to receive your application :) If you have any further questions about the role please contact: Salesforce Platform Owner: [email protected] or Head of Group Applications: [email protected]

15 maj 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Product Owner, Sensor Core Software

Passionate about making ideas a reality? Join our welcoming world of tech and let your ideas soar. Your role The radar sensor core application platform will deliver architecture, software stack core modules and simulation environments for both current and next generation radar systems. As a product owner you are responsible to define the development roadmap in collaboration with the Product Manager and business stakeholders, and to carry out the program together with the development team. You will take responsibility for all phases of the product lifecycle, from concept to development and delivery. Your profile We are looking for a technical leader that is driven, curious and eager to learn, always focused on improving the product to meet customer demands. We believe that you are a leader that embrace agile principles, rooted in a firm background in software development. We strive for a high degree of decentralized decision making in our organization in order to achieve speed and quality. Strategic thinking is an important part of the role but equally important is the ability to get hands-on solving any problems needed to help us move forward. You have a collaborative mind-set and you are a team player that encourages an open, trustful and innovative climate. We believe the following experience is needed to be successful in the role. * 5+ years of professional experience within SW development * Experience of leading teams in product development, using agile principles * Strong programming skills and experience of working in Linux based development environment * Master's degree in Engineering, or equivalent work experience * Fluent communicator in Swedish and English Knowledge in any of the following areas is also beneficial. * Background in radar signal processing and AI/ML * Experience in development of GPU optimized software This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply What you will be part of Behind our innovations stand the people who make them possible. Brave pioneers and curious minds. Everyday heroes and inventive troubleshooters. Those who share deep knowledge and those who explore sky-high. And everyone in between. ​ Joining us means making an impact together, contributing in our own unique ways. From crafting complex code and building impressive defence and security solutions to simply sharing a coffee with a colleague, every action counts. We encourage you to take on challenges, to create smart inventions and grow in our friendly and tech-savvy workspace. We have a solid mission to keep people and society safe. Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe. Empowered by its 22,000 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer and more sustainable world. Saab designs, manufactures and maintains advanced systems in aeronautics, weapons, command and control, sensors and underwater systems. Saab is headquartered in Sweden. It has major operations all over the world and is part of the domestic defence capability of several nations. Read more about us here Kindly observe that this is an ongoing recruitment process and that the position might be filled before the closing date of the advertisement. Don't hesitate to reach in case of questions regarding this position. Christer Åkerblom, Head of Application Core

15 maj 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
Är du vår nästa QA konsult?

PåPrevas tror vi påatt teknik gör världen bättre. Och för att lyckas göra den bättre, behöver vi personer som dig. Vi kommer att ge dig ansvar ochhar full tilltro till attdu som expert inom området har de bästa lösningarna. Vi har nämligen en stark tro påmänniskan ochärövertygade om att din utvecklingär vår utveckling. Vi vet ocksåattvår gemensamma kompetens blir starkare när vi hjälper varandra och bryr oss. Därför bygger vår kultur påjust det, att finnas där för varandra och ha kul längs vägen. Vi söker dig med erfarenhet inom kvalitet gällande medicinteknik! Du bör ha några års erfarenhet och du är bekväm att driva kvalitetsarbete framåt. Du har god förståelse för nya regelverken MDR & IVDR samt är van att genomföra GAP-analyser och att driva kvalitetsarbete inför exempelvis en audit av ett anmält organ. Känner du igen dig? Vill du veta mer? Hör av dig till rekryterande chef Victoria Hultdin, [email protected] och nås på 070-542 27 05. Hon svarar gärna på frågor om hur livet på Prevas är. Och du, följ oss gärna på LinkedIn och Instagram. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser Prevas värdegrundGemensamma kärnvärden är nyckeln till vår framgång. De banar vägen för bättre kommunikation och samarbete, minskar behovet av detaljerade regler och förordningar och gör vår organisation mer agil och dynamisk. Att dela värderingar ger större frihet att agera utan detaljerade regler. Att dela gemensamma värderingar betyder inte att vi alla är lika. Vi älskar skillnader och främjar mångfald. Vi tror att unika individer är viktiga för att skapa starka och framgångsrika team. Våra värderingar styr vårt dagliga beteende gentemot både kunder och medarbetare. När vi respekterar våra värderingar och uppträder i enlighet med dem, ger vi uttryck för vår företagskultur. På Prevas sammanfattar vi våra värden i akronymen BOAT – Business driven, Open-minded, Active och Team player.

15 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Kickstarta din karriär som nyexad ingenjör

Är du en nyexaminerad (upp till 2 år) material- eller maskiningenjör med ett öga för precision och skärpa? Vill du utveckla mät- och testmetoder för metaller och delar Moraknivs intresse att skapa världens skarpaste knivar. Då är det här KTP-projektledaruppdraget* helt rätt för dig! Morakniv är ett starkt varumärke som förknippats med förstklassiga knivar över hundra år. Idag är det ett modernt hållbart företag, och är en symbol för svenskt hantverk och tradition. All produktion sker i Mora där man tillverkar högkvalitativa och funktionella knivar för olika ändamål. Morakniv, tillsammans med Högskolan Dalarna, startar ett utvecklingsprojekt med målet att producera knivar för ett hållbart livslångt användande och ägande. Ny toppmodern labbutrustning finns och det är dags för labbet att bli en integrerad del av produktion. I labbet ska tester och utvärderingar ske gällande egenskaper som tex eggens skärpa, stålets kvalitet och övergripande prestanda. Ditt uppdrag som KTP-projektledare* Uppdraget går ut på att bygga upp metoder och processer för Moraknivs materiallabb. Ditt uppdrag som projektledare kommer vara att integrera labbet i produktionsprocessen med effektiv användning av maskiner och utrustning.  Det innebär tex utveckling av mät- och testmetoder, materialprestanda och kunskapsöverföring till övrig personal. Labbet ska bli en naturlig del av företagets hållbarhets- och utvecklingsarbete i fråga om materialval, konkurrenttester och nya innovativa produkter och tjänster. Dessutom blir du delaktig i ett pågående forskningsprojekt. Då projekt är ett samarbete med Högskolan Dalarna, som har mycket god expertis inom materialteknik och materiallära, får projektledaren och företaget tillgång till coaching, resurser och forskningsnära kompetens genom hela projekttiden. Tillsammans löser ni uppdraget - att förbättra knivarnas prestanda och skapa mer hållbara produkter. Är du personen vi söker? Vi söker en nyligen examinerad, ingenjör inom materialteknik eller annan inriktning som företaget bedömer likvärdigt. Minimikrav är att du har genomgått kurser inom metalliska material. Du är lyhörd för andras input och har förmåga att se samband som kan leda till förbättringar.    Du blir en del i ett team som arbetar mot gemensamma mål, så både samarbetsförmåga och att vara självgående är viktigt i den här rollen.  Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom industrin och producerande företag samt projektledarskap. Meriterande är även om du kan kommunicera på engelska. Vad är KTP (Knowledge Transfer Partnerships*)? KTP är en samverkansmodell mellan näringsliv och högskola som skapar utbyte av ny kunskap åt båda hållen. Vi erbjuder ett utmanade projekt till en nyexaminerad akademiker (max 2 år), hos ett företag där man får använda sina kunskaper i praktiskt. Du är projektledaren men får stöd av coacher, både från akademin och näringslivet. Det är inte ett vanligt jobb, det är en resa av personlig och professionell tillväxt. Du får möjligheten att ta första klivet i din karriär, personlig utveckling, arbetslivserfarenhet och ett nytt nätverk. Detta projekt ingår i Kompetenskraft Dalarna som medfinansieras av ERUF och Region Dalarna. Läs mer på www.du.se/ktp Om anställningen Anställningen är en visstidsanställning, 100%, planerad att pågå till 13 dec 2024, med önskan om snarast möjligt tillträde enligt överenskommelse. Anställningen är på Högskolan Dalarna med placering hos företaget Morakniv i Mora. För rätt person finns möjlighet att göra en egen personlig resa på företag. I Mora erbjuds en harmonisk balans mellan arbetslivet och fritid, då det finns ett rikt kulturliv och unika naturmöjligheter inpå knuten. Om rekryteringen Vi kommer i denna rekrytering att beakta den som efter en kvalitativ helhetsbedömning bedöms ha de bästa förutsättningarna för att fullgöra uppgifterna i anställningen. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och vi använder oss av kompetensbaserad metodik genom hela rekryteringsprocessen. Intervjuer kan komma ske både digitalt och fysiskt. Ansök! Du ansöker via vår webbplats senast 2024-05-29. Din ansökan ska innehålla cv, personligt brev samt examensbevis. Har du några funderingar så är det bara att kontakta någon av oss nedan. Vill du veta mer om hur det är att jobba vid Högskolan Dalarna så besök vår webbsida www.du.se/sv/om- oss/jobba-hos-oss/ If you want to read our advertisement in English, please visit our English website on https://www.du.se/en/about-du/career-opportunities/vacant-positions/

15 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
BI Utvecklare till Qontrol

Vill du vara en del av ett företag som inte bara bygger verktyg för sina kunder, utan också skapar en skillnad i deras arbetsliv? Vi söker passionerade BI-konsulter som brinner för att omvandla data till användbara insikter och beslutsunderlag. Hos Qontrol är du inte bara en konsult, du är en expert som strävar efter att bli bäst på verktyg som Qlik Sense eller PowerBI och vill göra livet enklare för deras kunder. Varmt välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN Qontrol erbjuder beslutsstödslösningar och användarvänliga lösningar som möjliggör försäljning, resultatuppföljning och kundvård till deras kunder. Genom att erbjuda lösningar som tar bort komplexitet och ersätter den med smarta tjänster, strävar Qontrol efter att hjälpa företagsledare att fokusera mer på kärnverksamheten och mindre på administration. Deras mål är att göra det enklare för kunderna att driva sina verksamheter och uppnå framgång. I rollen som Business Intelligence Utvecklare kommer du att ta emot kravställning från kunder och översätta det till en slutgiltig produkt. Du kommer, i rollen som konsult, att i vissa projekt arbeta ute hos kund för att finnas tillgänglig för frågor. Du erbjuds - En dynamisk arbetsmiljö där vi prioriterar trivsel och engagemang. - Möjlighet att arbeta med spännande utvecklingsprojekt och bli expert inom området. - Kontinuerlig utveckling och möjlighet att växa inom företaget. - En chans att göra verklig skillnad för våra kunder och deras affärer. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Arbeta med att förstå och översätta kundens behov till färdiga produkter och prototyper * Användning av bland annat SQL för att bearbeta och förfina data till användbara insikter * Skapande av datamodeller och grafiska gränssnitt för att underlätta kundens analysprocess * Bygga och vårda starka relationer med kunder för att förstå deras behov och sträva efter att överträffa deras förväntningar VI SÖKER DIG SOM - Har en teknisk universitets- eller högskoleutbildning motsvarande minst högskoleingenjör, fördelaktigt om du är utbildad civilingenjör - Har gått kurser inom Databaser och SQL - Har mycket goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt - Har goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt Det är meriterande om du har - Har gått kurser inom Informations-/datavisualisering, användarvänlighet/UX, programmering, statistik och webbutveckling - Har ett intresse för data och visualisering För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Självgående - Kommunikativ - Relationsskapande - Strukturerad Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och Qontrols önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

14 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
BI utvecklare med erfarenhet till Qontrol

Vill du vara en del av ett företag som inte bara bygger verktyg för sina kunder, utan också skapar en skillnad i deras arbetsliv? Vi söker passionerade BI-konsulter som brinner för att omvandla data till användbara insikter och beslutsunderlag. Hos Qontrol är du inte bara en konsult, du är en expert som strävar efter att bli bäst på verktyg som PowerBI och vill göra livet enklare för våra kunder. Varmt välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN Qontrol erbjuder beslutsstödslösningar och användarvänliga lösningar som möjliggör försäljning, resultatuppföljning och kundvård till deras kunder. Genom att erbjuda lösningar som tar bort komplexitet och ersätter den med smarta tjänster, strävar Qontrol efter att hjälpa företagsledare att fokusera mer på kärnverksamheten och mindre på administration. Deras mål är att göra det enklare för kunderna att driva sina verksamheter och uppnå framgång. I rollen som Business Intelligence Utvecklare kommer du att ta emot kravställning från kunder och översätta det till en slutgiltig produkt. Du kommer, i rollen som konsult, att i vissa projekt arbeta ute hos kund för att finnas tillgänglig för frågor. Du kommer dessutom att agera mentor till de mindre erfarna i gruppen och hålla utbildningar internt. Du erbjuds - En dynamisk arbetsmiljö där vi prioriterar trivsel och engagemang. - Möjlighet att arbeta med spännande utvecklingsprojekt och bli expert inom området. - Kontinuerlig utveckling och möjlighet att växa inom företaget. - En chans att göra verklig skillnad för våra kunder och deras affärer. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Arbeta med att förstå och översätta kundens behov till färdiga produkter och prototyper * Användning av bland annat SQL för att bearbeta och förfina data till användbara insikter * Skapande av datamodeller och grafiska gränssnitt för att underlätta kundens analysprocess * Bygga och vårda starka relationer med kunder för att förstå deras behov och sträva efter att överträffa deras förväntningar VI SÖKER DIG SOM - Har en teknisk universitets- eller högskoleutbildning motsvarande minst högskoleingenjör, fördelaktigt om du är utbildad civilingenjör - Har gått kurser inom Databaser och SQL - Har ett års erfarenhet av att arbeta som utvecklare med Power BI. Förtydliga gärna detta i ditt CV. - Har kunskap om informations-/datamodellering - Har mycket goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt - Har goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt Det är meriterande om du har - Har arbetat som konsult tidigare - Har gått kurser inom informations-/datavisualisering, användarvänlighet/UX, programmering, statistik och webbutveckling - Har kunskaper inom Microsofts stack - Har erfarenhet av andra BI-verktyg - Har erfarenhet av data warehouse För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Självgående - Kommunikativ - Relationsskapande - Strukturerad Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och Qontrols önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

14 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024