Projektledare: kultur, media, film, scen

Sök bland 10 lediga jobb som Projektledare: kultur, media, film, scen och börja ditt nya yrkesliv idag!

Kultursamordnare

Omgivet av hav i tre väderstreck, med vacker natur och goda kommunikationer är Båstads kommun en modern idyll med fullskalig service. Vårt strategiska läge på Bjärehalvön med två järnvägsstationer, närhet till flygplats och motorväg gör oss dessutom till en attraktiv pendlingskommun och kreativ mötesplats för olika människor, erfarenheter och kompetenser. Vår vision är att vara en förebild för ett friskt liv och hållbart entreprenörskap samt att attrahera människor som vill värna det sunda livet och utveckla kunskap, kultur och affärer. Båstads kommun är en attraktiv och utvecklande arbetsplats där vår värdegrund bygger på professionalism, arbetsglädje och respekt. Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans gör skillnad varje dag. Genom samarbete och utveckling samt kompetenta och engagerade medarbetare, ger vi god service till våra medborgare. Båstads kulturskola undervisar elever i musik, sång, dans och drama. Musik och danslärare samt dramapedagoger samarbetar i föreställningar som till exempel Julshow och elevafton. Kulturskolan samarbetar också med bibliotek, skola och kulturföreningar. Kulturskolan har ett litet format och därför finns stora möjligheter att påverka och utforma verksamheten efter egna tankar och idéer. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en kultursamordnare för begränsad tid om 3 månader, juli september där arbetsuppgiften handlar om att slutföra ett arbete inom arbetet projekt Kulturarv i Båstads kommun. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med högskoleutbildning inom området. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i en kommun. Som person ska du vara kreativ och driven. Du behöver kunna ta ansvar och vara kommunikativ samt kunna samarbeta med många aktörer. ÖVRIGT Kommunala avtal gäller. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Fackliga representanter nås via respektive fackförbunds webbplats. Inför rekryteringsarbetet har Båstads kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Välkommen med din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Projektledare för ett mer hållbart friluftsliv

Nu söker vi dig som vill leda Friluftsfrämjandets fortsatta arbete för ett mer hållbart friluftsliv. Rollen utgår från rikskontoret i Stockholm. Välkommen till Friluftsfrämjandet, Sveriges största friluftsorganisation. Vårt syfte är mer aktuellt än någonsin - att skapa ett bättre samhälle genom friluftsliv som ger ökad folkhälsa, livsglädje och respekt för naturen. Med vår ideella kraft tacklar vi några av vår tids främsta samhällsutmaningar, exempelvis stillasittande, segregation och psykisk ohälsa. Det gör vi genom att skapa roliga, trygga och lärorika äventyr – på fjället, vattnet, snön, isen och i skogen. Året runt och för alla. Riksorganisationen på Friluftsfrämjandet söker, till en ny roll, en nyckelspelare som vill utveckla arbetet för hållbart friluftsliv. Vi har fått stöd för att genomföra ett hållbarhetsarbete som ska leda till beteendeförändringar som utgår från uppdaterade policyer, relevanta och inspirerande mål. Medlemmar, förtroendevalda, ledare och anställda inom regioner, lokalavdelningar och på riksnivå ska vara delaktiga i processen. Vi arbetar för att skapa ett hållbarhetsarbete som ska vara relevant för hela organisationen. Som projektledare hos oss ansvarar du för att projektets mål uppnås och du har det övergripande och strategiska ansvaret för att planera, leda och följa upp projekten samt se till att budgeten hålls. Du genomför uppföljning av projektets resultat och tar initiativ till nödvändiga åtgärder för att uppnå önskat resultat. Du fungerar som en länk mellan intressenter och håller berörda informerade om projektets utveckling och eventuella förändringar. Du förväntas arbeta med att: · Processleda hållbarhetsdialoger med våra lokalavdelningar · Ta fram fortbildningar för ledare i hållbart friluftsliv · Integrera arbetet med Friluftsfrämjandets utbildningar och ideella verksamhet · Utforska hur vi kan mäta hållbara friluftstimmar · Bidra till medlemsrörelsens synliggörande av hållbart friluftsliv · Processleda utveckling och förankring av en hållbarhetspolicy · Utveckla ett långsiktigt arbete med väsentlighetsanalyser · Samverka med forskning Dina kvalifikationer · Akademisk utbildning inom hållbarhetsområdet (social, ekonomisk och miljö) · Van projektledare som är bra på att genomföra verksamhet, följa upp resultat, ha budgetansvar och skriva rapporter · God kommunikatör · Förståelse för och erfarenhet av friluftsliv, dess möjligheter och utmaningar · Engagemang, förtroendeuppdrag eller arbetserfarenhet från ideella organisationer · Minst 5 års arbetslivserfarenhet av relevanta områden Du som person Kan arbeta självständigt och ta eget ansvar Är drivande och tycker om att få saker att hända och se resultat Har lätt för att skapa goda relationer, är social och gillar att bygga nätverk · Är nyfiken, engagerad och kreativ När du börjar på Friluftsfrämjandets rikskontor · Du kommer till en trevlig arbetsplats med kompetenta och engagerade medarbetare där du får vara en del av det utvecklingsäventyr som vi är på. Vi strävar efter att bli en tydligare samhällsaktör. · Arbetet innebär frihet under ansvar och vi tillämpar kollektivavtal · På Riksorganisationen är vi ca 30 medarbetare, inom våra sex regioner finns ca 15 kollegor och åtta kollegor är inom I Ur och Skur Utveckling · Tjänsten är en visstidsanställning under 1,5 år med möjlighet till förlängning om fortsatt finansiering erhålls och är på 100 %, möjlighet finns att diskutera tjänstgöringsgrad 50-100%. · Tillträde 15 augusti eller enligt överenskommelse · Tjänsten är placerad i Stockholm, men kan komma att innebära resor inom Sverige. Du tillhör avdelningen Friluftsakademin & Regionsstöd och rapporterar till chefen för avdelningen · Vi eftersträvar en jämlik arbetsplats i alla avseenden. Det innebär att alla ska få bra förutsättningar att trivas på jobbet, oavsett könstillhörighet, ålder, etnisk och kulturell bakgrund, sexuell läggning eller funktionsvariation. Ansökan · Ange Hållbarhet i ämnesraden i mejlet och bifoga ditt personliga brev där du beskriver varför just du är rätt person att leda ovanstående arbete, CV, löneanspråk och önskad tjänstgöringsgrad. Ansökan skickar du till [email protected] senast den 31 maj. Vänta inte med att visa ditt intresse, intervjuer kommer att ske fortlöpande. Låt äventyret börja - varmt välkommen med din ansökan! Friluftsfrämjandet är en demokratisk, partipolitiskt och religiöst obunden ideell organisation. Sedan 1892 har vi främjat friluftslivet och värnat allemansrätten. Med nästan 110 000 medlemmar, 8 700 ideella ledare, 300 lokalavdelningar, verksamhet i 400 förskolor och skolor, och skidskola i 80 skidbackar är Friluftsfrämjandet Sveriges största friluftsorganisation.

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Projektledare sökes till BrandFactory Signs & Graphics AB

Vill du vara med och driva framtidens projekt i ett företag som värdesätter innovation, kreativitet och engagemang? Då är det dig vi söker! Vi söker dig som vill blomstra i rollen som projektledare och ständigt fortsätta att utvecklas. BrandFactory Signs & Graphics AB är Nordens ledande varumärkespartner inom visuell kommunikation. Det är ett framstående företag som ständigt strävar efter att vara i framkant när det gäller innovation och design. Företaget värdesätter passion, kreativitet och engagemang. Vi söker nu en driven och engagerad projektledare som vill vara med och forma framtiden. Som projektledare kommer du att spela en central roll i att leda och driva projekt från start till mål. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av: • Leda och driva projekt från idé till färdig produkt/tjänst. • Ansvara för projektets ekonomi, tidplan och kvalitet. • Samarbeta med olika avdelningar och externa partners. • Utveckla och optimera processer för projektledning. • Kundrådgivning och merförsäljning. Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att du kommer bli anställd direkt av BrandFactory Signs & Graphics AB. Tjänsten är på heltid och beräknas starta den 12 augusti 2024 och börjar med sex månaders provanställning. Arbetstiderna är kontorstider måndag till fredag kl. 08.00-17.00 med viss möjlighet till distansarbete efter överenskommelse. Din profil För att kvalificera för rollen söker vi dig som: • Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, projektledning eller likande. • Har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med projektledning, ekonomi eller kundservice. • Det är meriterande med erfarenhet eller intresse för grafisk design, färg och form. • Du har ett starkt affärssinne med förmåga att förstå och driva affärsnytta. • Har mycket god förmåga att kommunicera både på svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. Vi söker dig som är en ambitiös och engagerad person med både affärssinne och ett intresse för grafisk design. Du trivs med att arbeta i en dynamisk och kreativ miljö. Vi ser också att du är strukturerad, flexibel och prestigelös. Du erbjuds möjligheten att ingå i ett team där varje dag bjuder på nya möjligheter och utmaningar. Företagets kultur präglas av samarbete, öppenhet och passion. Vi ser fram emot din ansökan! Urval och intervjuver sker löpande. Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

15 maj 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
Projektledare för Medvetenskapens hus

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Beskrivning av arbetsplatsen Anställningen är placerad vid avdelningen för mänskliga rättigheter vid Historiska institutionen, men projektet omfattar hela fakulteten. Institutionen har ungefär hundra anställda uppdelade på tre avdelningar: historia, mänskliga rättigheter och CÖS. Institutionen har en vital forsknings- och utbildningsmiljö. Vi månar om en god arbetsmiljö där vi alla tillsammans bidrar till verksamhetens bästa. Vi har återkommande gemensamma personalmöten, gemensamma fikor och årlig psykosocial enkät. Vi erbjuder Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd hos oss https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Lunds universitet har under ett pilotår 2023 arbetat för ett vetenskapscentrum med bas i humanvetenskaperna och en konstnärlig gestaltningsform, Medvetenskapens hus. Fullt utbyggt skulle Medvetenskapens hus vara en intern arena för fruktbara möten mellan de nio fakulteternas forskare, liksom kunna bedriva en extern verksamhet som kan besökas av skolor och andra med intresse för humanistiska vetenskaper och aktuella samhällsfrågor. Efter en inledande fas av Medvetenskapens hus där hela universitetet varit involverat vidtar nu en mer riktad satsning där HT-fakulteterna är värd. Medvetenskapens hus kommer under 2024 och 2025 utgöra en plattform för att möjliggöra samverkan med det omgivande samhället och med hjälp av konstnärlig gestaltning skapa tillfällen för nya kreativa samarbeten inom universitetet där humanvetenskaperna utgör grunden. Vi söker nu en projektledare med expertkunskap för att under drygt ett års tid fortsätta pilotarbetet med att bygga upp en verksamhet som sedan ska utvärderas.  Du kommer att arbeta med att: - skapa fakultetsöverskridande samarbeten för att utveckla interaktiva seminarier och kurser - producera utställningar, programverksamhet och utbildningar med tillhörande material - utveckla och bedriva utställnings- och programverksamhet mot det omgivande samhället kring frågor om hållbarhet - tillsammans med forskare och kreatörer testa olika sätt att förmedla kunskap och ny forskning i multimodala lärmiljöer - verka för breddad rekrytering genom uppsökande installationer för att öka nyfikenheten och förståelsen för vad universitetet erbjuder. Kvalifikationer Krav för anställningen är: - Erfarenhet av att ha producerat stora publika utställningar och utåtriktad seminarieverksamhet inom forskning och konst. - Erfarenhet av fakultetsöverskridande och interaktiva samarbeten inom universitet och högskola. - Erfarenhet av samverkan mellan högskolesektorn och andra intressenter. - Erfarenhet av och kunskap om forsknings- och kunskapsförmedling i multimodala lärmiljöer. - Erfarenhet av uppsökande installationer och andra konstnärliga gestaltningsformer för breddad rekrytering. - God samarbetsförmåga, självständighet och kreativitet. Meriterande för anställningen är: - Högskoleutbildning med inriktning mot mänskliga rättigheter. - Internationell arbetserfarenhet. - Kompetens inom konstnärlig gestaltning av frågor som rör hållbarhet och mänskliga rättigheter. - Tidigare arbete inom liknande stora projekt eller vetenskapscentra med humanvetenskapligt och konstnärligt fokus. Övrigt Anställningen är en statlig visstidsanställning under tretton månader på 70 procent med startdatum 2024-06-01 och slutdatum 2024-06-30. Så här söker du Anställningen söks via universitetets rekryteringssystem. Ansökan ska innehålla personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan ska även innehålla CV, examensbevis eller motsvarande samt övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc.). Om Humanistiska och teologiska fakulteterna Humanistiska och teologiska fakulteterna har åtta institutioner och bedriver en stor och varierad verksamhet inom forskning och utbildning. Vi har ca 700 anställda och ca 4 000 helårsstudenter. Om Historiska institutionen Historiska institutionen utgör en av åtta institutioner vid Humanistiska och teologiska fakulteterna. Den är en stor institution med tre avdelningar: avdelningen för historia, avdelningen för mänskliga rättigheter och Centrum för Öst- och Sydöstasienstudier. Här finns runt 100 lärare och forskare. Inom institutionen bedrivs undervisning företrädesvis inom ramen för kandidatprogram i historia respektive mänskliga rättigheter, masterprogram i historia samt internationella masterprogram i mänskliga rättigheter respektive Asienstudier. Institutionen har också en stor forskarutbildning med doktorander i historia, mänskliga rättigheter och Öst- och Sydöstasienstudier bland annat genom en forskarskola i historiska studier. Ämnet mänskliga rättigheter är flervetenskapligt och anlägger historiska, filosofiska, etiska, rättsliga och politiska perspektiv på mänskliga rättigheter. I ämnet finns ett kandidatprogram med undervisning på svenska och ett nystartat tvåårigt masterprogram med undervisning på engelska. Söktrycket till utbildningarna är mycket högt. Här finns också Sveriges enda flervetenskapliga forskarutbildning i mänskliga rättigheter. Forskningen är inriktad på mänskliga rättigheter som ett komplext samhällsfenomen. Fokus ligger bland annat på barn och ungdomar; minneskulturer; konflikt, våld och ansvarsutkrävande; rättighetsaktörer; politisk filosofi och filosofihistoria samt de mänskliga rättigheternas historieskrivning i modern tid. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

8 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Program och kursansvarig ESF-projekt "Kultur som motor"

Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom! Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare. Kultur- och fritidsförvaltningen gör Botkyrka friskare, starkare och mer kreativt! Vi ser till att det finns ett rikt kultur- och idrottsliv med många olika fritidsaktiviteter att välja på i kommunen. Vi bidrar till levande och trygga livsmiljöer och gör det möjligt för Botkyrkabor att utveckla sina intressen. Med en meningsfull fritid mår människor bättre vilket stärker folkhälsan. Med drygt 200 medarbetare ansvarar vi för bibliotek, bad, kulturskola, konsthall, öppen fritidsverksamhet, idrottsanläggningar och folkhälsoparker. Tjänsten och arbetsuppgifterna Botkyrka kommun har beviljats stöd från Europeiska socialfonden (ESF) för att bekämpa barnfattigdom och segregation genom ett innovativt projekt riktat mot unga vuxna i åldern 18–29 år från socioekonomiskt utsatta områden. Projektet drivs av Kultur- och fritidsförvaltningen och fokuserar på att använda kulturella aktiviteter och kreativa näringar som ett verktyg för att främja deltagarnas välmående och öka deras möjligheter till arbete eller vidare studier. Projektet inkluderar också att utforska möjligheter till att erbjuda fördjupade kunskaper i formella utbildningsinsatser inom kreativa områden för att berika deltagarnas kompetens och ytterligare stärka deras chanser till sysselsättning eller fortsatt utbildning. Projektet är på 3 år med start 2024. Vi söker nu en engagerad och initiativrik program- och kursansvarig som ska ta ledningen i utvecklingen och administrationen av kurser och program för deltagarna. Din främsta uppgift är att ta fram ett mentorskaps- och utbildningsprogram som syftar till att stödja deltagarnas utveckling och välmående. Utöver detta är du ansvarig för att utforska möjligheter att erbjuda fördjupade kunskaper inom kreativa områden utifrån deltagarnas egna kreativa utveckling för att berika deltagarnas kompetens och öka deras möjligheter till arbete eller vidare studier. I rollen ingår också att leda utforskningen av ett formell utbildning inom urbana konstformer för unga vuxna från socioekonomiskt utsatta områden i Botkyrka kommun. Det är ditt ansvar att säkerställa att kurser och program uppfyller projektets övergripande mål och deltagarnas behov. Vidare kommer du att etablera och underhålla samarbeten med civilsamhället, utbildningsinstitutioner, kreativa näringar och kultursektorn för att maximera projektets effekt och nå ut till målgruppen på bästa sätt. Som program- och kursansvarig kommer du att rapportera till projektledaren. I teamet ingår också ungdomscoacher och en projektekonom för att säkerställa måluppfyllelse. Vi erbjuder dig I Botkyrka kommun är kultur och fritid centrala delar av vår verksamhet, och vi strävar alltid efter att prioritera medborgarnas behov och önskemål. Hos oss kommer du att vara en del av en arbetsplats där kompetens och samarbete är i fokus, och där du kommer att ha fantastiska kollegor att samarbeta med. Rollen erbjuder dig även betydande utrymme att självständigt påverka och planera ditt arbete. Du som söker till oss - Relevant högskoleutbildning inom pedagogik, kultur eller motsvarande, eller motsvarande kunskaper som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga. - Erfarenhet av att utveckla och administrera utbildningsprogram eller kurser är också viktigt. - Det är avgörande att du visar ett starkt engagemang för att främja unga vuxnas välmående och lärande genom empowerment, särskilt genom användning av kulturella metoder. - Erfarenhet av att arbeta med unga vuxna från socioekonomiskt utsatta områden är ett krav och även kunskap om urbana konstformer och deras relevans för unga vuxna. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper Meriterande: Om du är uppväxt eller själv bor i Botkyrka kommun För att trivas och vara framgångsrik i rollen behöver du brinna för att stötta unga vuxna, vara öppen för förändringar och snabbt kunna anpassa dig till nya situationer. Det är också viktigt att du har kunskap och förståelse kring vilka mekanismer och strukturer som håller unga utanför arbetsmarknaden och vad deltagarna behöver för att veta och förbereda inför arbetslivet. Du är kreativ och har förmågan att tänka utanför ramarna för att skapa intressanta och givande kurser och program för deltagarna för detta behöver du ha en god förståelse för kreativa näringar och olika branscher såsom musikbransch, reklam och kommunikationsbranschen, event och arrangörs bransch, kulturinstitutioner och andra delar av kultursektorn. Att kunna organisera och hantera flera uppgifter samtidigt är avgörande, liksom att visa empati och lyhördhet för deltagarnas behov. Dessutom är det viktigt att du kan bygga och upprätthålla positiva relationer både internt i teamet och med externa samarbetspartners. Erfarenhet av samarbete med både civilsamhälle och kreativa näringar och kultursektorn är också avgörande för att skapa meningsfulla partnerskap och möjligheter för våra deltagare. Din förmåga att kommunicera effektivt och samarbeta i team är essentiell, då du kommer att arbeta nära andra kollegor och intressenter för att uppnå projektets mål. Du behöver också kunna arbeta självständigt och ta initiativ för att driva projektet framåt och möta utmaningarna som kan uppstå längs vägen. För tjänster på Kultur- och fritidsförvaltningen i Botkyrka kommun kommer du som blivande medarbetare att genomgå en bakgrundskontroll. Läs mer om bakgrundskontroller här: https://www.botkyrka.se/bakgrundskontroll

7 maj 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Projektledare till Norrbottensmusiken

Vill du ta dig an utmaningen som Norrbottensmusikens internationella projektledare där du får arbeta med ett av Norrbottensmusikens största projekt som får musiken att cirkulera över landsgränserna i norra Skandinavien? Då får du inte missa den här chansen! Norrbottensmusiken, tillsammans med Norrlandsoperan, Uleåborgs kommun, Vasa kommun, Scene Nord i Tromsö, Musik i Nordland och Nordnorsk Jazzcenter, driver det treåriga Interreg Aurora/EU-projektet Arctic Music Circle som skapar möjligheter för att ytterligare stärka musiksamarbetet i norra Sverige, Finland och Norge. Projektet ska skapa möjligheter till utbyten och nätverksbyggande både för Norrbottensmusikens ordinarie verksamhet, frilansande musiker och arrangörer från Norr- och Västerbotten, i samarbete med partners och musikorganisationer i Nordnorge och Finland. Vi söker Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning eller annan arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig. Du ska ha kunskaper inom budgetering och ekonomisk uppföljning samt goda kunskaper i svenska och engelska språket, tal och skrift och inneha B-körkort. Vi ser det som en merit om du har arbetat med stora projekt med många samverkanspartners. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, som ansvarig projektledare krävs att du är självgående och strukturerad i ditt arbete samtidigt som du är lyhörd och kan anpassa dig till andra. Du arbetar resultatorienterat, tar initiativ och sätter i gång aktiviteter för att uppnå mål samt har ett medvetet mål- och resultattänk. Vidare är du ekonomiskt medveten, fokuserar på kvalitet och effektivitet ur ett ekonomiskt perspektiv. Det här får du arbeta med Vi letar efter en prestigelös, kommunikativ och resultatinriktad projektledare som vill jobba med att stärka våra nordiska samarbeten och nätverk. I ditt uppdrag ansvarar du för EU/Interreg projektet Arctic Music Circles/Arctic Pulse, där Norrbottensmusiken är huvudägare (Lead Partner), projektet pågår till hösten 2026. Du kommer leda ett gemensamt team med projektkoordinatorer från Sverige, Norge och Finland, samt leda projektets styrgrupp bestående av företrädare för organisationerna Scene Nord, Musikk i Nordland, Nordnorsk jazzsenter, Norrbottensmusiken, NorrlandsOperan, Uleåborgs stad, Oulu2026 och Novia i Jakobstad. I tjänsten ingår att utveckla och planera musikproduktioner, styra grupprocesser, koordinera projektpersonal på plats och på distans – som vår internationella projektledare är du en möjliggörare för musiksamarbeten över landsgränserna. Du kommer att producera event och turnéproduktioner av olika karaktär, tillsammans med lokala och nordiska partners. Eventen kan vara alltifrån konsert till konferens, expon, workhops och ibland festivaler. Projektets aktiviteter kan också innehålla stor variation av olika genrer, att arrangera produktioner där samiska musiker och musiker från minoriteter inom Interreg Auroras projektområde ingår och är också en viktig del av projektet. Norrbottensmusiken ingår i Kulturenheten vid Avdelningen för regional utveckling inom Region Norrbotten och har till uppdrag att ansvara för länets professionella musikverksamhet. Vi är en organisation med en stark passion för musik och vi är stolta över att ha ansvaret för att ge Norrbottens län scenkonst av hög kvalitet med varierad repertoar för barn, unga och vuxna. Förutom de egna ensemblerna Norrbotten Big Band, Norrbottens Kammarorkester och Piteå Kammaropera samarbetar Norrbottensmusiken varje år med ett stort antal frilansande musiker och grupper för att kunna erbjuda våra arrangörer och samarbetspartners ett så rikt och varierat utbud som möjligt. Under 2024 påbörjar vi även arbetet med en ny permanent verksamhet, Norrbotten World, som ska stärka och utveckla musiken för nationella minoriteter och urfolket samer inom en ny konstnärlig världsmusikprofil. Genom våra 450 konserter som vi genomför möter vi ca 28 000 barn och unga och ca 38 000 vuxna varje år. Vi tror att musiken kan vara en stark katalysator för tillväxt och utveckling i samhället och speciellt hos barn och unga varför vi fokuserar stora delar av vår verksamhet mot just den målgruppen. Vi genomför 250 konserter varje år riktade mot barn och unga och driver framgångsrika pedagogiska plantskoleverksamheter som Norrbottens Ungdomssymfoniker, Arctic Youth Jazz Orchestra och vokalensemblen Arctic Light. Det här erbjuder vi dig - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänsten Vi erbjuder ett vikariat på heltid med start 2024-08-01 till och med hösten 2025 med chans till förlängning. Arbetstiden är förlagd dagtid, där kväll- och helgarbete kan förekomma när verksamheten kräver det. Tillträde 2024-08-01, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Välkommen med din ansökan!

6 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Projektledare till SV Skåne

Studieförbundet Vuxenskolan är en idéburen folkbildningsorganisation med visionen om ett samhälle där människor växer genom kunskap, insikt och delaktighet. Vi är ett av Sveriges största studieförbund och har idag verksamhet i landets alla kommuner. Vår värdegrund hävdar principen om människors lika värde baserat på de grundläggande mänskliga rättigheterna. Vår syn på bildning bygger på människans förmåga att själv forma sitt liv tillsammans med andra människor. Den utgår från individens rättigheter och skyldigheter att som aktiv medborgare ta ansvar för en samhällsutveckling som stärker den liberala demokratin. Kort introduktion till SV Skåne SVs regionförbund i Skåne (SV Skåne) ansvarar för att driva den regionala verksamheten i Skåne, samt svarar för kontakter och relationer med Region Skåne, regionala myndigheter, organisationer och institutioner. SV Skåne ska stödja SV-avdelningarnas utvecklingsarbete. SV Skåne har också till uppgift att stödja SVs grund-, medlems- och samverkande organisationer på regional nivå. Läs mer om oss: www.sv.se/skane Om projektet Vår röst Vår röst är ett treårigt projekt finansierat av Allmänna arvsfonden. Det vänder sig till personer med intellektuell funktionsnedsättning oavsett ålder. Projektet görs i samarbete med FUB Skånes och deras sektion Inre Ringen som består av medlemmar med egen funktionsnedsättning. Projektet kommer att arrangera studiecirklar i samarbete med Inre Ringen för att tillsammans med deltagarna utforska och utveckla metoder för journalistiskt berättande samt strategier för att förmedla sitt budskap. Deltagarna i projektet kommer med stöd och handledning av projektutvecklare och projektledare att skapa och publicera innehåll på en plattform som tillhandahålls av Vår röst samt i SV Skånes kanaler. Innehållet och budskapet som publiceras kommer att styras av deltagarna i projektet. Projektet skall utveckla en cirkelledarutbildning med tillhörande handledningsmaterial riktad mot personer med intellektuell funktionsnedsättning, så att personer från målgruppen kan bli cirkelledare i Vår Röst-metoden. Arbetet med cirkelledarutbildningen är ytterligare ett steg i att stärka målgruppens egenmakt, främja livslångt lärande och skapa representation för målgruppen Projektledarrollen Som projektledare för Vår Röst har du det övergripande ansvaret för att planera, genomföra och bevaka alla aspekter av projektet i nära samarbete med projektets projektutvecklare. Planering och koordinering – Utarbeta och upprätta en projektplan som tydligt definierar projektets mål, aktiviteter, tidsramar och resurser. Samordna samarbete med FUB/Inre ringen och andra relevanta partners för att säkerställa genomförandet av projektet. Samordna arbetet med projektets styrgrupp. Stöd och handledning – I nära samarbete med projektutvecklare tillhandahålla stöd och handledning till deltagarna i projektet. Kommunikation och samarbete – ansvarar för att integrera projektets aktiviteter i SVs egna kanaler och andra relevanta nätverk. Uppföljning och rapportering – Regelbundet följa upp projektets framsteg och genomföra eventuella justeringar i projektplan vid behov. Ansvara för projektets strategiska utveckling, överlevnad, budget och återrapportering till Allmänna arvsfonden. Projektledaren för Vår Röst spelar en avgörande roll i att säkerställa att projektets mål och syfte uppnås och att målgruppen får möjlighet att uttrycka sina röster och delta fullt ut i samhället. Din profil - Eftergymnasial utbildning eller motsvarande - Erfarenhet av projektledning, inklusive planering och genomförande av projekt. - Kunskap om eller erfarenhet av att arbeta med personer med intellektuell funktionsnedsättning. Meriterande - Har kunskap om, och erfarenheter av, den idéburna sektorn - Har erfarenhet av folkbildningsverksamhet eller studieförbund - Kunskap om eller erfarenhet av att arbeta med journalistik/skrivande eller liknande Övrigt Fri visstidsanställning fram till 2027-04-30 med målstyrd arbetstid, där du har stor frihet att förlägga ditt arbete efter verksamhetens behov. Tillträde: 2024-09-01 Placering: Lund Vi tillämpar 6 månaders inledande provanställning. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför arbetsplatsen och ser gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet. Kontaktperson Åsa Björk, Regionchef: 0701-450234 eller [email protected] Du söker tjänsten genom att skicka CV och motivering vad du kan bidra med i rollen som projektledare och varför just du vill jobba tillsammans med oss. Ansökan skickas till: [email protected] Sista ansökningsdag 2024-06-09 Varmt välkommen till Studieförbundet Vuxenskolan!

6 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Vikarierande Projektledare Evenemang

Vi söker vikarierande Projektledare för evenemang. Vår nuvarande projektledare går föräldraledig i augusti så vi söker nu dig som är sugen på att ta över rodret medan hon är borta. Vi kan lova dig en tid full med roligheter, utmaningar, nya upplevelser och erfarenheter. Vi söker dig som gillar att hålla i trådarna! Som inte backar för att ta eget ansvar men samtidigt är en team player! Dig som gillar att möta nya människor och som inser att goda relationer är nyckeln till lyckade affärer. Passar det in på dig? Härligt, ser fram emot din ansökan. Vad ingår i tjänsten? Dina arbetsuppgifter varierar och bygger på att Kalmarsalen ska erbjuda evenemang året runt samt vara en attraktiv arena för arrangörer såväl som besökare. Övergripande ingår: · Platsansvar på Kalmarsalen - planering och praktiskt arbete. · Budget och resultatansvar för verksamhetsområde evenemang. · Vara huvudkontakt för arrangörer och bokningsbolag. · Bokning av samarrangemang - kalkyler, förhandling och avtal. · Möta olika produktioners krav och se till så de känner sig väl omhändertagna på arenan. · Ansvarig för KS eventpersonal - schema, information samt trivsel. · Hålla i kommunikation med våra underleverantörer ex teknik och säkerhet. · Sköta marknadsföring till biljettkunder via sociala medier samt nyhetsbrev. När förväntas jag jobba? Din arbetstid varierar mellan dag, kväll och helger. Allt utifrån evenemangskalendern och administrativa uppgifter såsom rider samt avräkningar. Schemat förlägger du själv och hos oss går det bra att jobba på distans ett par dagar i veckan. Allt för att få ihop livspusslet på bästa sätt. Vad behöver jag ha med mig in i rollen? · Du behöver vara van vid att planera ditt arbete och bekväm med att driva dig själv framåt. · Du behöver kunna uttrycka dig väl i skrift samt vara affärsdriven och social. · Erfarenhet av B2B relationer är en fördel men huvudsaken är att du är van att ha kontakt med människor i jobbet. · Erfarenhet från evenemangsbranschen är meriterande. · Intresse för musik gör kanske jobbet roligare men förmågan att tänka ekonomiskt och kunna projektleda är än viktigare. · B-körkort och tillgång till egen bil. · Behärska svenska samt engelska i tal och skrift. Vilka blir mina kollegor? Du kommer till en arbetsplats där vi värnar om varandra, vi är stundtals smått galna och vi jobbar tillsammans för att se och ta tillvara på nya möjligheter som dyker upp. Läs mer om Kalmarsalen och oss i Team KS på hemsidan. Praktisk info Din huvudsakliga arbetsplats blir Kalmarsalen. Våra kunder finns nationellt så mobil och mail blir dina kommunikationsverktyg. Det ingår dator och mobil i tjänsten. Anställningsform Föräldravikariat heltid. Vi ser gärna att upplärning kan ske i någon form med start snarast. Vikariatet startar sedan heltid från den 1 augusti 2024 eller efter överenskommelse. Vi tillämpar Visitas kollektivavtal och lön sätts individuellt. Ansökan Sista ansökningsdag: 17 maj 2024 Skicka CV och personligt brev, där dina erfarenheter du tror dig ha nytta av i tjänsten samt varför du söker tjänsten framgår, som pdf till [email protected]. Frågor skickas också till den adressen. Märk ansökan med: Vikarierande PE CV och personligt brev är ett krav för att ansökan ska behandlas. Intervjuer sker löpande så anställning kan ske innan sista ansökningsdag. Kontaktperson för tjänsten är Kalmarsalens verksamhetschef Catrin Stighammar. Även om det kan vara frestande att ringa för att visa intresse så kan jag försäkra dig om att din ansökan är allt vi behöver i första läget så lägg ditt krut på den. Varmt välkommen med din ansökan!

24 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Projektkoordinator till ABF Västerbotten

ABF Västerbotten är ett distrikt som innefattar lokalavdelningarna Mitt i Lappland, Umeåregionen och Skellefteå. Vårt uppdrag är att tillsammans med våra medlemsorganisationer främja och bedriva studie-, kultur- och annan bildningsverksamhet samt stödja lokalavdelningarna i deras arbete. Vi är partipolitiskt obundna men vår verksamhet bygger på och ska genomsyras av arbetarrörelsens grundläggande värderingar vilket inte minst syns bland våra medlemsorganisationer där bland annat Socialdemokraterna, Vänsterpartiet, LO, PRO, RFSL och flera förbund inom funktionsrättsrörelsen ingår. Om tjänsten Vi söker nu en person med tidigare erfarenheter av arbete med projektledning (eller motsvarande) alternativt framtagande av projekt. Vi ser att du gärna har erfarenhet från idéburen verksamhet. Det är självklart att du delar våra och arbetarrörelsens värderingar, kan skriva under på ABF:s idéprogram, har hög integritet och ett medmänskligt förhållningssätt. ABF Västerbotten och hela folkbildningen är inne i en period av stora förändringar, vilket kräver lyhördhet, initiativförmåga och kraft att förvandla en idé till konkret verksamhet. Du kommer ingå i vårt arbetslag om sex personer men arbeta nära hela vår verksamhet i länet. Det innebär regelbundna resor inom länet och övernattningar. Arbetet kommer precis som projekt i allmänhet variera i intensitet. Och du kommer koordinera flera projekt i länet samtidigt. Därför är det av vikt att du är självgående, kreativ och har god planeringsförmåga. Du som söker tjänsten kommer att få genomföra ett praktiskt arbetsprov kopplat till projektutveckling inom idéburen verksamhet. Instruktioner till detta skickas till de personer vi väljer att kalla till intervju. Huvudsakliga arbetsuppgifter Ansvara för projektutveckling inom ABF Västerbotten. Utveckling- och uppföljning av projektidéer tillsammans med lokalavdelningar och medlemsorganisationer i hela Västerbotten. Assistans vid skapande-, genomförande- och redovisning av projekt. Koordinering av pågående projekt och stöd till dess projektledning. Genomförande av workshops eller liknande i hela länet för att stimulera och/eller inspirera till nya projektidéer. Omvärldsbevakning med fokus på Västerbotten, men självklart även andra regioner och nationellt. Samverka med övriga ABF-distrikt inom projektutveckling. Din kompetens och bakgrund Eftergymnasial utbildning eller motsvarande. B-körkort och tillgång till egen bil. God förmåga att planera och leda långsiktigt arbete. God förmåga att använda digitala verktyg för samarbeten. Erfarenheter av arbete inom projektledning och projektutveckling. Erfarenhet av engagemang i idéburen verksamhet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Anställningens omfattning: Heltid, målstyrd arbetstid. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillträdesdatum: 1 september, eller enligt överenskommelse. Till din ansökan vill vi att du anger referenser samt löneanspråk. Vi hanterar alla ansökningar diskret.

19 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Executive Producer

Who are we? We are a rapidly growing Tech and Gaming company, creating the next generation technology that will be used by creators worldwide. Our company growth puts us in new places and challenges, but also opportunities and new paths for many professionals. Right now, we’re searching for an Executive Producer to join the team.About the role We are hiring an Executive Producer to take over the leadership and synchronization of internal and external projects through all milestones; from fresh concepts through to release. As the Executive Producer, it will be among your responsibilities to ensure the delivery of high-quality games within the established budgets and timelines by managing and aligning external game projects and additional third parties. You will be reviewing and approving project milestones working with their leadership teams to ensure targets are met. In this role you will build and lead a team of producers of varying seniority, constantly maintaining a high level view of the projects handled by the team by identifying and communicating of product goals, progress of the individual projects, their quality, and risks. While fostering a collaborative and productive work environment. In addition, you will take charge of stakeholder communication, both internally and externally, and keep strong, open communication channels with your stakeholders. This will include marketing and communications teams, to coordinate the positioning of products towards players and marketplaces. Job Responsibilities: Production Process: Manage a portfolio of the company’s game development projects within a defined product category. Work directly with business development on Developer Agreements (including the creation of product Milestone Schedules) and communicate production related issues to the appropriate parties. Serve as the executive contact with assigned external developers throughout the production process and oversee developer’s high-level production processes. Oversee the review, comments and approval of milestone submissions. Budget management against individual product P/L’s. Develop strong relationships to establish and maintain a reliable and timely flow of information and materials to all parties as necessary. Identify and establish required asset pipelines on the production side to ensure timely delivery of assets as required to promote and publish the finished product. Maintain a risk register that is regularly updated and communicated out, while forging mitigation plans and strategies should they come to fruition. Strategic Planning: Work with the CPO with regard to: Creation, implementation and management of more companywide production processes, policies and procedures. Identifying and/or selecting quality development partnerships for the production of future projects. Analyse competitive products and new business opportunities and make recommendations to C-level management. Communication: Coordinate and align with all necessary departments and divisions to facilitate execution of projects and materials in a professional and client-centric manner. This includes keeping top management apprised of the product's status. Work closely with the appropriate staff to research and identify and/or obtain clearances for all materials needed for Sales, PR, Marketing and Distribution use. Keep all key stakeholders informed of product status and vision through the preparation and presentation of appropriate project materials (including milestone updates, work-in-progress presentations, etc.). Manage brand assurances of assigned products adhering to companywide standards and brand approval requirements. Due Diligence: Participate in the due diligence process for external development partners. Represent Production during all Milestone Assessment stages, updating on activities and risks for assigned projects. Personnel Management: Recruit your own team to fulfill the requirements Write and complete timely performance reviews. Mentor and develop Senior Producers, Producers, and Associate Producers. Who Are You? You are a senior games industry professional who has a clear track record of delivering large scale game productions. You also have a drive to build things from the ground up and enjoy having many things going on at once. You are a strong leader with good mentorship skills and have a structured approach to stakeholder management.

3 april 2024
Sista ansökan:
20 september 2024