Redovisningskonsult

Sök bland 130 lediga jobb som Redovisningskonsult och börja ditt nya yrkesliv idag!

Marknadsdriven redovisningskonsult till Aspia

Ta chansen att anta en roll där du får göra skillnad i realtid för dina kunder! På Aspia hjälper vi företagare att förverkliga sina drömmar, genom att vara en affärspartner inom redovisning, lön och HR, skatt och rådgivning. Var med och utveckla våra kunders företagande och ta chansen att utvecklas själv tillsammans med härliga kollegor, i en framåtlutad miljö inom ett marknadsledande tillväxtbolag som värnar om balansen mellan arbete och privatliv. Till vårt kontor i Gävle söker vi nu en marknadsdriven redovisningskonsult som vill vara med oss på vår spännande resa. Vi är måna om att höra vad ditt nästa steg är och berättar gärna mer om Aspia, hur det är att arbeta hos oss samt vår medarbetarerbjudande. Du kanske idag är trygg i att upprätta K2 bokslut, men är sugen på att utvecklas t.ex. inom K3-regelverket, koncern, IFRS, projektledning och rådgivning? Eller är du redan bekväm inom dessa områden och vill utvecklas vidare i din roll? Hos oss kommer du att få vara med och fortsätta utveckla Aspia och vår starka tillväxt. Du har en omväxlande roll med stor utvecklingspotential. Du erbjuds Som medarbetare inom Aspia blir du del av ett marknadsledande företag med bredden, djupet och tryggheten för att leverera heltäckande tjänster med kvalitet till våra kunder. Vi har ett digitalt och modernt arbetssätt där vi tar gemensamt ansvar, arbetar i team och satsar mycket på varje medarbetares utveckling. Du blir del av en familjär miljö och arbetar tillsammans med duktiga och kvalitetsmedvetna kollegor som gillar kombinationen av ekonomi och kundvård. Vi jobbar i en inkluderande, rolig och kreativ miljö, där vi tar gemensamt ansvar. Vårt mål på Aspia är att ge dig som medarbetare den bästa tiden i din karriär, där privatliv och arbetsliv kan gå hand i hand. Din roll Som erfaren redovisningskonsult hos oss kommer du ha stort fokus på att skapa kundrelationer med befintliga och nya kunder. Du har en nära och kontinuerlig kontakt med kunden och har förmågan att se dennes behov och bidra till utveckling av kundens affär. Du fokuserar på tillväxt och ägnar del av din tid på affärsutveckling och marknadsföring av våra tjänster och vårt varumärke. I rollen ingår även att leda och driva dina egna kunduppdrag, vilket innebär att du ansvarar för att leda teamet kring kunden och planera det löpande arbetet, ansvara för uppföljningar, lönsamhet och budget samt hålla i kommunikationen både externt mot kund och internt. Arbetet innebär även att du kvalitetssäkrar bokslut och deklarationer och det ges möjlighet att arbeta med mer kvalificerade redovisningsfrågor. På Aspia arbetar vi i team och i arbetet ingår även en varierande grad handledning av medarbetare på aktuella uppdrag. Det finns också stora möjligheter att utifrån din bakgrund och intressen anpassa rollen i lite olika riktning. Vem är du? Vi söker dig som: - har en relevant utbildning samt kunskap inom ekonomi. - har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter t.ex. kvalificerat redovisningsarbete samt har en vana att upprätta bokslut, deklarationer och årsredovisningar. - Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete på redovisnings- eller revisionsbyrå - Du har ett intresse för affärsrådgivning och ett stort marknadsdriv och trivs i en roll med kundansvar och med att bygga kundrelationer. Vidare är det meriterande om: - Du är auktoriserad redovisningskonsult eller auktoriserad revisor. Eller har behörighet att skriva auktorisationsprovet inom kort - Du har tidigare haft kundansvar för egna projekt eller varit uppdragsledare i kunduppdrag. För att du ska trivas i rollen som redovisningskonsult och utvecklas inom vår organisation tror vi att du är en driven och ansvarstagande person, som gillar att arbeta i team. Vi ser gärna att du har ett marknadsintresse och trivs i mötet med kunden. Du har förmågan att hantera ett stort flöde samt strukturera och prioritera mellan dina arbetsuppgifter. Vi ser även att du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö där du kan vara med och påverka. Låter det som en intressant tjänst för dig? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan, du ansöker enkelt med din CV. För en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess använder vi oss av arbetspsykologiska tester som ett steg i urvalet. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Johanna Gustafsson: [email protected] Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! Aspia är en ledande aktör inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning med 1300 medarbetare på drygt 50 kontor i Sverige och närvaro i hela Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig. Aspia är det självklara valet både för unga som söker sitt första jobb och för erfarna experter som vill ta ett steg vidare i karriären. Idéer och individer får växa hos oss i en inkluderande, rolig och kreativ miljö och det är på Aspia vi vill att du ska ha den bästa tiden i din karriär!

16 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Kundansvarig Redovisningskonsult

Är du en utåtriktad och självgående redovisningskonsult som är redo för nästa steg i karriären? Har du intresse för affärsrådgivning? Då har du nu chansen att bli en del av vårt fantastiska team i Strängnäs! Om tjänsten Som kundansvarig redovisningskonsult hos Talenom kommer du att ha ett övergripande ansvar för ett antal kunder. Fokus ligger på kundkontakter, rådgivning, årsbokslut och deklarationer. Kundkontakten är en viktig del i denna tjänst och det är viktigt att du kan upptäcka kunders olika behov och att du kan kommunicera naturligt med ansvariga på olika nivåer. Oavsett vilken bakgrund och vilka ambitioner du har så vill vi att du ska blomstra hos oss och vi kommer att supporta och ge dig utökat ansvar i takt med dina framsteg och resultat samt utefter företagets växande behov. Varmt välkommen till vårt team som idagsläget består av 10 personer. Vi har en familjär och omtänksam stämning, där vi har stort fokus på samarbete. Vi är ett gäng som verkligen trivs att arbeta tillsammans och ibland hittar vi även på roliga saker utanför arbetet. För oss är det viktigt med en balans mellan arbetsliv och privatliv, därför jobbar vi flexibelt och möjlighet till hemarbete är en självklarhet. Kontoret är beläget på Koppargränd, med utsikt mot vattnet, närhet till restauranger och promenadstråk. Tågstationen når du med 10 minuters promenad. Vi söker dig som har: Utbildning inom ekonomi/redovisning, gärna från universitet eller yrkeshögskola, eller motsvarande arbetslivserfarenhet Tidigare erfarenhet från en liknande roll på byrå och är självgående inom redovisning och hantering av deklarationer och bokslut Goda digitala kunskaper och erfarenhet av Fortnox eller liknande affärssystem Mycket god kommunikativ förmåga i skrift och tal på svenska Det är meriterande om du: Förmåga att leverera ett högt kundvärde med dina kunskaper inom redovisning och rådgivning Är auktoriserad redovisningskonsult Har goda kunskaper i engelska Som person är du driven, utåtriktad och självgående. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt, och du är en prestigelös lagspelare som tycker om att arbeta i team och vill bidra till ett positivt arbetsklimat. Du är även en person som tycker om att dela med dig och lära ut din kunskap till dina medarbetare. Vi är otroligt måna om våra kunder och för att trivas i denna roll behöver du ha ett starkt kundfokus som präglas av hjälpsamhet, flexibilitet och hög service. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om Talenom Talenom är ett modernt redovisnings- och rådgivningsföretag som lägger stort fokus på effektiva, digitala arbetssätt som gynnar såväl medarbetare som kund. Bolaget grundades i Finland 1972 och är idag börsnoterat på Helsingforsbörsen. I maj 2019 togs det första steget in på den svenska marknaden när en befintlig redovisningsbyrå förvärvades i Stockholm. Efter det har utvecklingen gått snabbt och våra kontor sträcker sig från Åre till Ystad. Sedan 2021 är Talenom även etablerat i Spanien och 2023 fortsätter tillväxten genom etablering i Italien. Vi erbjuder våra medarbetare en modern arbetsplats med stort fokus på framtid och utveckling. Vårt ledarskapslöfte innebär tydliga mål och individuella karriärplaner för alla medarbetare. Vi månar om medarbetarnas hälsa och en bra balans mellan arbete och fritid. För att främja detta erbjuder vi bland annat friskvårdsersättning och massage i förebyggande syfte. Vi är stolta över att ha certifierats som A Great Place to Work och ser det som ett kvitto på att vi är på rätt väg. Talenoms arbete präglas av våra värdeord – mod, vilja och omtanke och vi arbetar tillsammans för att det ska genomsyra hela organisationen. Vi är en inkluderande arbetsgivare och förespråkar mångfald och jämlikhet. Alla ansökningar behandlas utifrån ett likabehandlingsperspektiv. Ansökan Tycker du att tjänsten låter spännande och tror dig vara rätt person? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Intervjuer och urval kommer att ske löpande. Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning Sista ansökningsdag: 2024-06-16 Har du frågor är du välkommen att kontakta Annica Malmros, rekryterare, [email protected] Observera att vi inte tar emot ansökningar via mejl Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering

16 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Redovisningskonsult till Ekorrit

Ekorrit AB är en redovisningsbyrå som erbjuder ekonomisk rådgivning inom löpande redovisning, skatt, lön och affärsutveckling. Vi är 11 anställda på vårt kontor beläget i centrala Strömsund. Vi är en auktoriserad byrå och även kvalitetscertifierade genom ISO 9001. Våra kunder finns främst i Jämtland och inom många olika branscher, allt från små ensamföretagare till stora exportföretag. Om tjänstenNu vill viförstärka vårt team med en redovisningskonsult till vårt huvudkontor i Strömsund! Hos oss blir du en del av ett härligt gäng kollegor som arbetar för att vi ska vara det självklara valet när det kommer till ekonomi och rådgivning för våra kunder. Som redovisningskonsult kommer du att arbeta i en bred roll med löpande redovisning, bokslut, deklarationer, löner och ekonomisk rådgivning på uppdrag av kund. Du har ett eget ansvar för dina kunduppdrag och utgår från vårt kontor i Strömsund, men i vissa fall är arbetet även förlagt ute hos kund. Vem är du?För att passa i denna roll ser vi gärna att du har goda erfarenheter av löpande redovisning. Vi tror att du antingen har en högskoleutbildning, yrkeshögskoleutbildning eller har flera års yrkesmässig erfarenhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av upprättande av bokslut och deklarationer. Som person är du framåtriktad och positiv, besitter en hög social kompetens och har en förmåga att ta egna initiativ. Vi förutsätter att du är noggrann, ordningsam och effektiv i ditt arbetssätt. Vidare har du en god kommunikativ förmåga, har lätt för att knyta kontakter och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Det är särskilt viktigt att dutycker det är roligt att ha många uppdrag igång samtidigt, är stresstålig och klarar av ett högt arbetstempo i perioder. Vårt erbjudandeVi kan erbjuda dig en stimulerande och utvecklande tjänst i ett härligt team medduktiga och kvalitetsmedvetna kollegor som gillar kombinationen av ekonomi, kundvård och att hjälpa varandra! Du får verka i en självständig roll och en rolig bransch.Våren och försommaren är vår mest hektiska period och därförtillämpar vi årsarbetstid där en del av arbetstiden är mer förlagd till våren och kan tas ut i flexledighet under hösten. Utöver detta har vi förmånlig sjukvårdsförsäkring och ett generöst friskvårdsbidrag. Övrig information Anställningsform: Tillsvidareanställning (provanställning förekommer)Sysselsättningsgrad: 100 %Tillträde: 1 november 2024Placeringsort:StrömsundLön: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag är 26 maj. Varmt välkommen med din ansökan!

15 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Kundansvarig Redovisningskonsult

Är du en driven och självgående redovisningskonsult som är redo för nästa steg i karriären? Då har du nu chansen att arbeta som kundansvarig redovisningskonsult i ett modernt och växande företag som ligger i framkant gällande digital redovisning! Om tjänsten Som kundansvarig redovisningskonsult hos Talenom kommer du att ha ett övergripande ansvar för ett antal nya samt befintliga kunder. Tjänsten innebär i stort sett alla sysslor inom digitaliserad redovisning men fokus ligger på kundkontakter, rapportering, årsbokslut och deklarationer. Kundkontakten är alltså extra central i denna tjänst och det är viktigt att du kan upptäcka kunders olika behov och att du kan kommunicera naturligt med ansvariga på olika nivåer. Oavsett vilken bakgrund och vilka ambitioner du har så vill vi att du ska blomstra hos oss och vi kommer att supporta och ge dig utökat ansvar i takt med dina framsteg och resultat samt utefter företagets växande behov. Teamet består i dagsläget av 12 engagerade medarbetare, det finns en stark kamratanda i teamet och vi hjälper alltid varandra i det dagliga arbetet. För oss är det viktigt med en balans mellan arbetsliv och privatliv, därför jobbar vi flexibelt och möjlighet finns att delvis arbeta hemifrån. Vi sitter i ljusa och fina lokaler på Holländargatan i centrala Stockholm med närhet till butiker och lunchrestauranger. Vi söker dig som har: Utbildning inom ekonomi/redovisning, gärna från universitet eller yrkeshögskola, eller motsvarande arbetslivserfarenhet Tidigare erfarenhet från en liknande roll på byrå och är självgående inom redovisning och hantering av deklarationer och bokslut Förmåga att leverera ett högt kundvärde med dina kunskaper inom redovisning och rådgivning Mycket goda digitala kunskaper och erfarenhet av Fortnox och Capego eller liknande affärssystem Mycket god kommunikativ förmåga i skrift och tal på svenska Det är meriterande om du: Är auktoriserad redovisningskonsult Har goda kunskaper i engelska Som person är du driven, initiativtagande och självgående. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt, och du är en prestigelös lagspelare som tycker om att arbeta i team och vill bidra till ett positivt arbetsklimat. Du är även en person som tycker om att dela med dig och lära ut din kunskap till dina medarbetare. Vi är otroligt måna om våra kunder och för att trivas i denna roll behöver du ha ett starkt kundfokus som präglas av hjälpsamhet, flexibilitet och hög service. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om Talenom Talenom är ett modernt redovisnings- och rådgivningsföretag som lägger stort fokus på effektiva, digitala arbetssätt som gynnar såväl medarbetare som kund. Bolaget grundades i Finland 1972 och är idag börsnoterat på Helsingforsbörsen. I maj 2019 togs det första steget in på den svenska marknaden när en befintlig redovisningsbyrå förvärvades i Stockholm. Efter det har utvecklingen gått snabbt och våra kontor sträcker sig från Åre till Ystad. Sedan 2021 är Talenom även etablerat i Spanien och 2023 fortsätter tillväxten genom etablering i Italien. Vi erbjuder våra medarbetare en modern arbetsplats med stort fokus på framtid och utveckling. Vårt ledarskapslöfte innebär tydliga mål och individuella karriärplaner för alla medarbetare. Vi månar om medarbetarnas hälsa och en bra balans mellan arbete och fritid. För att främja detta erbjuder vi bland annat friskvårdsersättning och massage i förebyggande syfte. Vi är stolta över att ha certifierats som A Great Place to Work och ser det som ett kvitto på att vi är på rätt väg. Talenoms arbete präglas av våra värdeord – mod, vilja och omtanke och vi arbetar tillsammans för att det ska genomsyra hela organisationen. Vi är en inkluderande arbetsgivare och förespråkar mångfald och jämlikhet. Alla ansökningar behandlas utifrån ett likabehandlingsperspektiv. Ansökan Tycker du att tjänsten låter spännande och tror dig vara rätt person? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Intervjuer och urval kommer att ske löpande. Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning Sista ansökningsdag: 2024-06-16 Har du frågor är du välkommen att kontakta Annica Malmros, rekryterare, [email protected] Observera att vi inte tar emot ansökningar via mejl Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Redovisningskonsult

Är du en självgående Redovisningskonsult redo för nästa steg i karriären? Hast Ekonomikonsult och Contrado har gått samman och du som medarbetare kommer känna av fördelarna med att tillhöra det lilla kontoret i den större organisationen, en perfekt balans. Vi är sammanlagt ca 100 anställda och har kontor över hela landet. www.contrado.se Vi är ett kunskapsbaserat företag som ar helt beroende av medarbetarnas individuella engagemang och kompetens. När du arbetar hos oss kommer du att vara en del av vår och din ständiga utveckling. Information om tjänsten Tjänsten omfattar i stort sett alla sysslor inom redovisning men fokus ligger på kundkontakter, rapportering, årsbokslut och deklarationer. Det är ett omväxlande arbete då du arbetar med kunder i skiftande storlek och bransch. Vi jobbar främst redovisningssystemet Fortnox och bokslutprogrammet är Wolters Kluwer. Vi söker dig som brinner för redovisning och är klart motiverad att utvecklas vidare. Om du inte redan är auktoriserad så vill vi att du har den ambitionen. Eftersom Contrado i hög grad har ett digitalt arbetssätt krävs det att du har goda digitala kunskaper. Om du är en målmedveten och ansvarstagande person som vill göra skillnad så finns här stora utvecklingsmöjligheter. Du kommer sannolikt att trivas mycket bra bland våra glada, positiva och kompetenta medarbetare som alla stöttar varandra på väg mot gemensamma mål. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur du kommer att utvecklas i rollen hos oss. Som person är du noggrann, engagerad och har hög social förmåga. Du är en självgående redovisningskonsult som gillar kundkontakt. Då detta är ett arbete som periodvis har hög arbetsbelastning bör du vara en person som är strukturerad och arbetar effektivt. Intervjuer och urval sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt till [email protected]

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Kundansvarig redovisningskonsult, Göteborg

Är du en driven och självgående redovisningskonsult som är redo för nästa steg i karriären? Har du dessutom intresse för affärsrådgivning? Då har du chansen att arbeta som kundansvarig redovisningskonsult i ett modernt och växande företag som ligger i framkant gällande digital redovisning. Varmt välkommen med din ansökan! Om tjänsten Som kundansvarig redovisningskonsult hos oss på Talenom kommer du att ha ett övergripande ansvar för ett antal nya samt befintliga kunder. Tjänsten innebär i stort sett alla sysslor inom digitaliserad redovisning men fokus ligger på kundkontakter, rapportering, årsbokslut och deklarationer. Kundkontakten är alltså extra central i denna tjänst och det är viktigt att du kan upptäcka kunders olika behov och att du kan kommunicera naturligt med ansvariga på olika nivåer. Oavsett vilken bakgrund och vilka ambitioner du har så vill vi att du ska blomstra hos oss och vi kommer att stötta och ge dig utökat ansvar i takt med dina framsteg och resultat samt utefter företagets växande behov. På vårt ljusa och trevliga kontor i centrala Göteborg arbetar 13 engagerade kollegor. Vi är måna om varandra och det finns alltid någon tillgänglig om man behöver stöttning i arbetet. Vi söker dig som har: Utbildning inom ekonomi/redovisning, gärna från universitet eller yrkeshögskola, eller motsvarande arbetslivserfarenhet Tidigare erfarenhet från att arbeta på byrå och är självgående inom redovisning och hantering av deklarationer och bokslut Förmåga att leverera ett högt kundvärde med dina kunskaper inom redovisning och rådgivning Goda digitala kunskaper och erfarenhet av Visma, Fortnox eller liknande affärssystem Mycket god kommunikativ förmåga i skrift och tal på svenska Det är meriterande om du: Är auktoriserad redovisningskonsult Har goda kunskaper i engelska Som person är du målmedveten, självgående och förtroendeingivande. Vidare är du noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt och du är en prestigelös lagspelare som vill bidra till ett positivt arbetsklimat. För att trivas i rollen och utvecklas inom organisationen ser vi att du är en driven och ansvarstagande person med gedigen erfarenhet inom redovisning och stort yrkesmässigt engagemang. Du är serviceinriktad och tycker om att etablera nya kundkontakter och brinner för att utveckla befintliga. Vi söker dig som trivs i en miljö där du ges stor möjlighet att påverka ditt arbete och du trivs i en marknad i förändring. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om Talenom Talenom är ett modernt redovisnings- och rådgivningsföretag som lägger stort fokus på effektiva, digitala arbetssätt som gynnar såväl medarbetare som kund. Bolaget grundades i Finland 1972 och är idag börsnoterat på Helsingforsbörsen. I maj 2019 togs det första steget in på den svenska marknaden när en befintlig redovisningsbyrå förvärvades i Stockholm. Efter det har utvecklingen gått snabbt och våra kontor sträcker sig från Åre till Ystad. Sedan 2021 är Talenom även etablerat i Spanien och 2023 fortsätter tillväxten genom etablering i Italien. Vi erbjuder våra medarbetare en modern arbetsplats med stort fokus på framtid och utveckling. Vårt ledarskapslöfte innebär tydliga mål och individuella karriärplaner för alla medarbetare. Vi månar om medarbetarnas hälsa och en bra balans mellan arbete och fritid. För att främja detta erbjuder vi bland annat friskvårdsersättning och massage i förebyggande syfte. Vi är stolta över att ha certifierats som A Great Place to Work och ser det som ett kvitto på att vi är på rätt väg. Talenoms arbete präglas av våra värdeord – mod, vilja och omtanke och vi arbetar tillsammans för att det ska genomsyra hela organisationen. Vi är en inkluderande arbetsgivare och förespråkar mångfald och jämlikhet. Alla ansökningar behandlas utifrån ett likabehandlingsperspektiv. Ansökan Tycker du att tjänsten låter spännande och tror dig vara rätt person? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Intervjuer och urval kommer att ske löpande. Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning Har du frågor är du välkommen att kontakta Sofie Pemer, Rekryteringsspecialist, [email protected] Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering

14 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Senior Redovisningskonsult? Vi söker dig!

Våra kunder, välkända redovisningsbyråer efterfrågar nu seniora redovisningskonsulter. Vi söker dig som har erfarenhet av att vara kundansvarig redovisningskonsult. Du har goda kunskaper i kvalificerat redovisningsarbete samt kan hantera redovisningens hela flöde, från ax till limpa. Kunderna vi arbetar med är alltifrån stora börsnoterade bolag till mindre ägarledda bolag. Vi letar efter dig som vill arbeta med flera spännande kunder i olika storlek och branscher. I din roll kommer du att jobba nära dina kollegor i team samtidigt som rollen kräver att du kan arbeta självständigt. Dina arbetsuppgifter och stöttning till kollegor kommer variera beroende på dina erfarenheter och kunskaper. Vi ser gärna att du goda kunskaper från löpande redovisning och bokslutsarbete till specialist- och utredningsuppdrag samt koncernredovisning, allt beroende på kundens önskemål.  Områden: Centrala Stockholm eller till viss del distans/hemifrån Typ av anställning: Permanenta rekryteringar Om oss People of Finance är en fortsättning på Talents of Sweden som grundades 2012 med ambitionen att på ett nytt sätt länka samman ekonomer med näringslivet. Vi är idag karriärplattformen för främsta ekonomerna och blir stolta när våra kandidater och kunder berömmer oss för hur levererar en förstklassig rekryteringsupplevelse av interima och permanenta positioner inom våra specialistområden ekonomiområdet. Våra kunder ser oss som en betrodd rådgivare i frågor som berör rekrytering och organisation och marknadens ekonomer som en plattform för en långsiktig karriärutveckling. Att söka en möjlighet genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling – både nu och i framtiden. Vi sitter just nu med fler spännande roller och genom att söka en möjlighet genom oss kan också fler intressanta möjligheter dyka upp utöver detta specifika uppdrag. Läs mer om oss på www.peopleoffinance.se Nyfiken?  För frågor om tjänsterna kontakta Marcus Ström på telefon 070-857 50 05 och på mail [email protected]. Vi ser framemot din ansökan och intervjuar personer löpande. Tyvärr har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail. Sökord: redovisning, redovisningskonsult, accountant, redovisningschef, koncernredovisning, k2, k3, ifrs, konsolidering, ekonomi, redovisningsbyrå

14 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Redovisningskonsult

Arbetsbeskrivning Nu har du möjligheten att jobba som redovisningskonsult på distans. Vi söker dig som har några års erfarenhet från en redovisningsroll och som arbetar självständigt med hela redovisningsflödet. Du har en akademisk utbildning inom ekonomi. För att vara aktuell för detta uppdrag krävs att du har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% samt kunna uppvisa intyg på detta. Start: Omgående Ort: Sundsvall Omfattning: 1-2 dagar i veckan Huvudsakliga arbetsuppgifter: Löpande redovisning, eventuellt avstämningar och moms. Ansvarsområden Löpande redovisning, avstämningar och moms Kvalifikationer Akademisk utbildning inom ekonomi Några års erfarenhet från en redovisningsroll Fortnox Erfarenhet Redovisning Ekonomi Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

13 maj 2024
Sista ansökan:
19 augusti 2024
Redovisningskonsult sökes till kommun i Stockholm!

Vår kund har behov av en redovisningskonsult för ett konsultuppdrag med start omgående och pågår i cirka 6 månader framöver,  Välkommen med din ansökan redan idag! Arbetsuppgifter Det dagliga arbetet kommer bland annat att bestå av: • Redovisningsfrågor från verksamhetsansvariga • Framtagande av ekonomiska underlag i budget- och uppföljningsarbetet • Momsfrågor • Kundfakturering – filkörning av bygglov och miljötillsyn • Kundfakturering – arrenden och tomträttsavgälder • Avstämningar av balanskonton • Hålla i utbildningar inom exempelvis inköps- och fakturasystem • Löpande utveckling av befintliga arbetssätt och system • Upplägg av behörigheter och konton. Vem är du? Vi ser att du är strukturerad och noggrann i sitt arbete samt tar stort eget ansvar. Du hittar lösningar på problem och har en hög servicekänsla är öppen, positiv, stresstålig och flexibel. Du har lätt för att samarbeta, både inom den egna gruppen men också ut mot verksamheten. Du ska även uppfylla: • Relevant utbildning med ekonomisk inriktning • Arbetslivserfarenhet av de arbetsuppgifter som ingår i rollen • Arbetat med ekonomiskt redovisnings- och uppföljningsarbete • Grundläggande kunskaper i Officepaketet • Lätt för att lära och arbeta i nya system. Kunden arbetar i bl.a Byggr, Proceedo, Visma/Unit4 och Qlic. Meriterande för uppdraget är om du arbetat som redovisningsekonom i en större organisation, och/eller med erfarenhet av arbete i kommunal verksamhet. Du erbjuds Du kommer att vara anställd i Jureks uthyrningsverksamhet och vara stationerad ute hos vår kund. Uppdraget startar omgående och pågår i cirka 6 månader. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta  Elvira Björebäck på [email protected] Välkommen med din ansökan redan idag på www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Om verksamheten Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

13 maj 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Kundansvarig Redovisningskonsult

Är du en driven och självgående redovisningskonsult som är bra på att bygga och bibehålla långsiktiga relationer? Vill du bli en del av ett modernt bolag som befinner sig på en spännande utvecklingsresa? Då är det kanske dig vi söker!! Om tjänsten Som kundansvarig redovisningskonsult hos Talenom kommer du att ha ett övergripande ansvar för ett antal kunder. Tjänsten innebär i stort sett alla sysslor inom redovisning men fokus ligger på kundkontakter, rapportering, årsbokslut och deklarationer. Kundkontakten är en viktig del i denna tjänst och det är viktigt att du kan upptäcka kunders olika behov och att du kan kommunicera naturligt med ansvariga på olika nivåer. Oavsett vilken bakgrund och vilka ambitioner du har så vill vi att du ska blomstra hos oss och vi kommer att supporta och ge dig utökat ansvar i takt med dina framsteg och resultat samt utefter företagets växande behov. Vi är ett härligt team med nära samarbete och god sammanhållning, vi är måna om att alltid hjälpa och stötta varandra i det dagliga arbetet. För oss är det viktigt med balans mellan arbetsliv och privatliv, därför jobbar vi flexibelt och möjlighet till hemarbete finns. Kontoret är beläget i stora fina lokaler på Järfällavägen 106, med närhet till pendeltåg, bussar och restauranger Vi söker dig som har: Utbildning inom ekonomi/redovisning, gärna från universitet eller yrkeshögskola, eller motsvarande arbetslivserfarenhet Tidigare erfarenhet från en liknande roll på byrå och är självgående inom redovisning och hantering av deklarationer och bokslut Goda digitala kunskaper och erfarenhet av Fortnox eller liknande affärssystem Mycket god kommunikativ förmåga i skrift och tal på svenska Det är meriterande om du: Förmåga att leverera ett högt kundvärde med dina kunskaper inom redovisning och rådgivning Är auktoriserad redovisningskonsult Har goda kunskaper i engelska Som person är du driven, nyfiken och förtroendeingivande. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt, och du är en prestigelös lagspelare som tycker om att arbeta i team och vill bidra till ett positivt arbetsklimat. Vi är otroligt måna om våra kunder och för att trivas i denna roll behöver du ha ett starkt kundfokus som präglas av hjälpsamhet, flexibilitet och hög service. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om Talenom Talenom är ett modernt redovisnings- och rådgivningsföretag som lägger stort fokus på effektiva, digitala arbetssätt som gynnar såväl medarbetare som kund. Bolaget grundades i Finland 1972 och är idag börsnoterat på Helsingforsbörsen. I maj 2019 togs det första steget in på den svenska marknaden när en befintlig redovisningsbyrå förvärvades i Stockholm. Efter det har utvecklingen gått snabbt och våra kontor sträcker sig från Åre till Ystad. Sedan 2021 är Talenom även etablerat i Spanien och 2023 fortsätter tillväxten genom etablering i Italien. Vi erbjuder våra medarbetare en modern arbetsplats med stort fokus på framtid och utveckling. Vårt ledarskapslöfte innebär tydliga mål och individuella karriärplaner för alla medarbetare. Vi månar om medarbetarnas hälsa och en bra balans mellan arbete och fritid. För att främja detta erbjuder vi bland annat friskvårdsersättning och massage i förebyggande syfte. Vi är stolta över att ha certifierats som A Great Place to Work och ser det som ett kvitto på att vi är på rätt väg. Talenoms arbete präglas av våra värdeord – mod, vilja och omtanke och vi arbetar tillsammans för att det ska genomsyra hela organisationen. Vi är en inkluderande arbetsgivare och förespråkar mångfald och jämlikhet. Alla ansökningar behandlas utifrån ett likabehandlingsperspektiv. Ansökan Tycker du att tjänsten låter spännande och tror dig vara rätt person? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Intervjuer och urval kommer att ske löpande. Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning Sista ansökningsdag: 2024-06-16 Har du frågor är du välkommen att kontakta Annica Malmros, rekryterare, [email protected] Observera att vi inte tar emot ansökningar via mejl Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering

13 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024