Regionchef, butik

Sök bland 5 lediga jobb som Regionchef, butik och börja ditt nya yrkesliv idag!

Regionchef Ombud och Paketboxar, Göteborg

PostNord är en viktig och hållbar del av samhället. Vi är ödmjuka inför det ansvar som vilar på oss, och stolta över vår kunskap och genomförandeförmåga. Ett företag som PostNord kräver tydlighet och uthållighet. Vi ska utveckla våra tjänster, våra medarbetare och kunder. Vi äger vårt ledarskap, visar tillit och mod. Vi vill motivera varandra att odla en innovationskultur som gör oss störst även imorgon. Det är avgörande för att attrahera, behålla och utveckla medarbetare på en föränderlig marknad. PostNord är på en förändringsresa som kräver nya tankesätt, idéer och ett transformativt ledarskap. Arbetar du idag i en kommersiell roll och är redo att ta nästa steg i din karriär? I rollen som Regionchef på PostNord får du en mycket viktig roll i att säkra PostNords attraktivitet på marknaden. Du rapporterar till Kanalchefen och sitter med i ledningsgruppen. Du & vi & jobbet Du kommer att tillhöra vårt affärsområde Paket och den del som ansvarar för våra ombud och paketboxar. Vårt uppdrag är att säkerställa och utveckla partnerskap i världsklass för att skapa den bästa kundupplevelsen och göra vardagen enklare för våra mottagare. Som Regionchef har du ett kommersiellt ansvar  och får en viktig roll i att upprätthålla och utveckla goda relationer på både regional och central nivå med exempelvis fastighetsägare, dagligvaruhandeln och stakeholders internt. Du har personalansvar för 16 medarbetare som arbetar som Områdesansvariga med ansvar för de lokala geografierna. Som Regionchef kommer du att resa en hel del i tjänsten, primärt inom regionen.                                  Vad du kommer att göra - Personal- och budgetansvar samt ledning och koordinering av gränsöverskridande arbete såväl externt som internt för att leverera enligt uppsatta mål och KPIer. - Jobba nära Kanalchefen för att utveckla enheten. - Driva olika aktiviteter och analyser i linje med företagets övergripande strategier och lönsamhetsmål. - Agera utifrån kundens perspektiv, prioritera och ta ansvar för helheten.   Vem du är - Kan delegera: Fokus på rätt saker ger bättre resultat. - Företagsam & prestigelös: Du får förändring att hända och är lätt att kommunicera med. - Taktisk & kvalitetsmedveten: Prioritering hjälper dig i ditt förändringsarbete. - Stabil och förtroendegivande: Du skapar trygghet i din omgivning med välgrundade beslut. - Mål- och resultatinriktad; Du har ett stort fokus och ansvarstagande för uppdragets framdrift som helhet, både strategiskt och operativt. - Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.   Vad du tar med dig - Universitets- eller högskoleutbildning inom relevant område. - Minst 3-års erfarenhet av ledande befattning med personalansvar inom exempelvis e-handel, försäljning, projektledning, affärsutveckling eller liknande. - Erfarenhet av att arbeta i kundnära roller med förmågan att utveckla och bibehålla långsiktiga relationer. - God kunskap kring e-handeln och ”last mile” lösningar. - Erfarenhet av att leda i förändring. - En trygghet i ditt ledarskap med förmåga att visa riktning, sätta mål och aktiviteter samt delegera uppgifter och ansvar till medarbetare.  Varför vi finns PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag. Att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på postnord.se.  Du ska må bra Vi är ett modernt kundorienterat företag som tänker lika mycket på sina anställda som på sina kunder. Vi erbjuder en flexibel hybridarbetsplats. PostNord är en av Sveriges största arbetsplatser och erbjuder schyssta arbets- och tjänstepensionsvillkor, friskvårdsbidrag och personalförmåner genom vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Hos oss finns det goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Anställning sker enligt kollektivavtal. Välkommen med din ansökan. Urval sker löpande så ansök så snart som möjligt. Om du undrar något över tjänsten, maila [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! För fackliga kontaktpersoner se https://www.postnord.com/sv/karriar/kontakt/facklig-kontakt.

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Säljchef Förändring & Utveckling

Är du en ledare som brinner för att skapa starka team och Inspireras du av matglädje, försäljning och hållbarhet? Vi är nu i en spännande förändringsresa och söker flera säljchefer som vill hänga med oss på denna! Är du nyfiken så ansök direkt! Rollen som Säljchef Som Säljchef hos Coop ansvarar du för butikens olika områden inom det personliga kundmötet. Du ingår i ledningsgruppen och har övergripande ansvar för butikens resultat, med fokus på kundnöjdhet, försäljning och ständig förbättring. Det vill säga... Skapa en enastående kundupplevelse med matglädje och inspiration. Leverera resultat utifrån butikens mål och nyckeltal. Initiera och driva initiativ för att förbättra lönsamhet och resultat. Skapa förutsättningar för dina medarbetare att prestera genom coachande ledarskap. Arbeta aktivt med hållbara val i butik. Vem du är: Vi letar efter dig med erfarenhet av ledarskap inom detaljhandel eller hotell- och restaurangbranschen. Du ska ha dokumenterad erfarenhet av förbättringsarbete och att leda och utveckla team. En högskoleutbildning eller utbildning inom coaching/ledarskap är meriterande, liksom kunskap inom försäljning och service. Har du tidigare erfarenhet av varu-, kund- eller e-handelsflöden ser vi det som meriterande. Välkommen till Coop: Vi ser fram emot att vara en del av din utvecklingsresa. Dina personliga egenskaper och erfarenheter kommer att bidra till en arbetsplats där vi tar hand om varandra, våra kunder och vårt samhälle. Hos oss får du möjlighet att utvecklas och göra en karriärresa framåt, det du inte har med dig utvecklar vi dig gärna vidare inom. Välkommen till Coop! Hur du ansöker: Vår ansökningsprocess ligger digitalt i framkant och låter dig ansöka direkt från din mobil på några få minuter utan CV eller personligt brev. Istället får du svara på några frågor om din erfarenhet och kompetens och göra en kort video-presentation. Vi använder den senaste teknologin för att kunna erbjuda en rättvis bedömning av alla kandidater. Välkommen med din ansökan! För våra slutkandidater kan vi begära in CV och utför alltid bakgrundskontroll. För att dina personuppgifter ska behandlas korrekt tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansökningar via mejl kommer inte med i vårt urval pga GDPR-rutiner. Om Coop Coop är unikt! Det är lätt att tro att alla matbutiker är lika. Samma varor på hyllorna, samma kundvagnar och så kassan vid utgången. Men Coop är annorlunda eftersom vi ägs av våra 3,8 miljoner medlemmar. Det är vad som gör oss unika. Det ger oss också ett extra stort ansvar, men också extra stora möjligheter. Coop är en av Sveriges största arbetsgivare och vi drivs av uppgiften att ge alla tillgång till den goda maten. Vi är inne i en spännande förändringsresa mot att vara den goda kraften i mat-Sverige. Vi ska förenkla vardagen och ge alla tillgång till goda råvaror – något som är bra för både kropp, själ och vår miljö. Coop har länge levt i framkant och förverkligat vikten av ekologiskt tänkande. Vår fisk är certifierad, hönsen utsläppta och vårt egna varumärke Änglamark är utsett till Sveriges Grönaste Varumärke - men vår resa slutar inte där. Tillsammans med våra medarbetare arbetar vi varje dag tillsammans med våra kunder för att fortsätta vara bäst på hållbar utveckling och nu satsar vi ännu mer på att sprida matglädje och mer kärlek till bra råvaror. Coop Butiker och Stormarknader, CBS, driver ca 200 Coop-butiker i Uppsala, Stockholmsområdet, Södermanland och Östergötland. Vi har en omsättning på ca 13 miljarder kr och är ca 5000 anställda, varav merparten är butiksanställda. Tillsammans kan och ska vi bli Sveriges bästa matkedja och den goda kraften i mat-Sverige! Coop värdesätter kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

16 maj 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Project Expansion - Sales Leader, Service Office Helsingborg

BACKGROUND We have celebrated 80 fantastic years of IKEA in Sweden, the country where it all began. We are proud of our heritage, our values, and our vision to create a better everyday life for the many people. We are also aware of our responsibility to be a positive force in our society and our planet. We want to make the next 80 years even more iconic, by being bolder than ever, agile, innovative, and sustainable! To create a glorious future for our brand, we need to go bigger than ever before. This is why we have introduced the iconic movements. The iconic movements focus on the biggest impact, not trying to include ‘everything’ and at the same time remain agile as we know that the plan will evolve over time to cater for changing circumstances, market, and customer behaviours. The iconic movements naturally increase the expectations on what we are delivering together, one such area is the commercial impact of our investments when re-building our stores. To create better conditions and to be able to run more projects with an increased commercial impact, we have decided to expand our Country Commercial- & Expansion Project organisation. This decision reflects insights as; importance of improved proactiveness in resource planning, to have a clear work assignment (commercial rebuilds), competences explicitly contracted for the purpose, increased collaboration across projects, to bring learnings from one project into the following project, the possibility for people development and succession planning. Importantly, it will strengthen the connection to- and that we deliver our Retail Direction Home of IKEA. From a holistic Retail Sweden perspective, these new project roles are not a ‘net incremental increase’ of new positions. We will balance it out by a matching reduction of today ad hoc, short term, borrowed project resources. Going forward, we have decided to for an initial three-year period implement a Country Commercial- & Expansion Project Team. The team will, with the clear assignment (commercial rebuilds) work closely with the markets to achieve our Iconic movements. The team will stand with stronger capabilities for a more active contribution during the Briefing and Planning stages of the project. Together we are stronger… WHO YOU ARE If you are ready for the next step and are eager to work in a vibrant and agile project environment, this might be the perfect opportunity for you! For the role as Project Sales Leader, we are looking for you who are an inspiring leader, using situational leadership. You enjoy being both strategical but also operational in your role. We are looking for two Sales Leaders, with responsibility for Showroom/Self serve or Markethall. As part of the Selling team, you will contribute to our goals through the expansion processes. Are you passionate about growing business and keen to make complex customer journeys seamless? Do you find it motivating to drive initiatives and change and want to be a part of influencing and contributing to the overall success for the expansion journey in Sweden? Enthusiastic about co-operating, inspiring, and developing colleagues. You have a passion for home furnishing, range presentation and curiosity about life at home. You continuously stay up to date on retail innovation and life at home trends and can apply new ways of reaching our customers feelings in our everyday. You are passionate about creating an IKEA fit for the future and get energized by driving business growth and contributing to overall success of IKEA through collaboration with different stakeholders. You prioritize, and make decisions with speed and simplicity. We believe that you have good communication skills to be able to create and retain relationships within the organization. Your responsibilities You will work within a team of four people whose primary responsibility is to ensure successful planning of new customer meeting points and major rebuilds based on our most recent home furnishing and merchandising solutions. This to create a seamless and convenient customer experience. As part of the Selling team, you will contribute to the country commercial agenda, common vision, and goals through the expansion processes. Furthermore, you will: • Ensure delivery of projects according to expansion plan and within expected quality, time and budget • Follow up on solutions in order to constantly improve deliveries and competences • Share best practices with and across the organization. • Work across functions within Ingka Group and collaborate with other IKEA units The role requires frequent travelling with appropriate presence where project/projects are carried out and if you are located in another city, frequent traveling to Helsingborg will also be required. FOR THIS ROLE WE ALREADY HAVE INTERNAL PREFERRED CANDIDATES.

13 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Verksamhetschef till Långholmen kajak

Har du ett intresse för ledarskap, brinner för toppklassig service, samtidigt som du är strukturerad och organiserad i ditt arbete? Har du dessutom ett friluftsintresse och vill ta dig an en viktig ledarroll i ett entreprenörsdrivet företag? Då är det här en möjlighet för dig! Långholmen kajak söker nu den person som ska ansvara för vår personal och den dagliga driften av våra tre verksamhetsområden; försäljning, lager och uthyrning. Du planerar, organiserar och ser till att medarbetarna har rätt förutsättningar för att utföra sitt jobb. När du arbetar som verksamhetschef behöver du vara beredd på en hektisk sommarperiod med många varierande arbetsområden. Du tycker det är roligt att ha det övergripande ansvaret, att guida och motivera din personalstyrka och ser ingen prestige i att hoppa in och hjälpa till där det behövs. Vi söker dig som är prestigelös, flexibel, omtänksam och har servicekänsla ut i fingerspetsarna för att bidra till att våra besökare får bästa möjliga upplevelse. Du är en naturlig glädjespridare som trivs med att lösa problem och ge service. Delar gärna din erfarenhet och kompetens med andra och är öppen för förändring och nytänkande. Du har goda kunskaper inom IT-system med en hög administrativ förmåga. Det ska vara lätt för dig att navigera i olika tekniska system. Utöver att ge medarbetarna rätt förutsättningar att lyckas vill vi också att du ska vilja utveckla verksamheten vad gäller personalnöjdhet och lönsamhet. Under vinterhalvåret jobbar du med att utveckla och förfina processer och skapa nya produkter, jobba med marknadsföring, hittar nya samarbeten nationellt och internationellt mm. Då tjänsten är ny och verksamheten har stor tillväxtpotential, finns det goda möjligheter att utveckla tjänsten utifrån dina kunskaper, erfarenheter och initiativ. I rollen ingår exempelvis: · Leda personalstyrkan så att de har förutsättningar att ge våra kunder toppklassig service. · Se till att den dagliga driften flyter på, på kort och lång sikt · Hjälpa teamet med produktutveckling under lågsäsong · Hålla i avstämningar och utvecklingssamtal med personal · Jobba nära grundarna och VD för att fortsätta utveckla och förbättra Långholmen kajaks erbjudande Är det här du? Vi söker dig som är organiserad och positiv i grunden och tycker att det är kul att kavla upp ärmarna och jobba extra hårt under vissa perioder. Vi ser att du har minst 3 år erfarenhet av en ledarroll. För att trivas bra hos oss är ett genuint intresse för friluftsliv ett plus. Utbildning eller erfarenhet inom turism är också meriterande. Vi ser även att du har goda kunskaper i engelska, grundläggande kunskaper i Excel. Utöver detta ser vi att du har ett vänligt och prestigelöst förhållningssätt. Vill du veta mer? Sök tjänsten genom att maila ditt CV och personliga brev till [email protected]. Vid frågor vänligen kontakta VD Daniel Nilsson på 0702389772. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan! Sökord: Marknadschef, Affärsutvecklare, Personalansvarig, Verksamhetsansvarig, Platschef, Verksamhetschef Om Långholmen kajak Långholmen kajak AB är ett privatägt företag verksamt inom vattensport (främst kajakpaddling och stand up paddleboarding). Bolaget startades 2012 och har i dagsläget 6 heltidsanställda och ett 30-tal säsongsanställda. Långholmen kajak är ett av kajakbranschens största företag med försäljning över hela Sverige. Viktiga egenskaper: · Ledarskapsförmåga o Får medarbetare att känna sig sedda o Får medarbetare att känna att de utvecklas o Ser till att medarbetare har rätt förutsättningar att utföra sitt jobb o Assistera medarbetare vid svåra beslut o Hålla i avstämningar varje månad o Utvecklingssamtal o Gruppstärkande övningar då och då · Ta ett övergripande ansvar över hela verksamheten Långholmen kajak o Se till att uthyrningsansvarige har läget under kontroll o Se till att försäljningsansvarige har läget under kontroll o Se till att lageransvarige har läget under kontroll o Se till att koordinator/ekonomi har läget under kontroll · Planera och genomföra personalträffar o Konferens 2 ggr per år o Löpnade aw:s var 6e vecka · Utveckla processer och metoder i verksamheten så att den hela tiden blir bättre · Bonus om den också har: o Ha ett affärsmässigt tänk o Vara duktig på att jaga/förhandla med tex speditörer o Gilla att utveckla verksamheten o Vara bekant med marknadsföringsmetoder såsom FB Ads, Google Ads o Ha tidigare erfarenhet av e-handel Erfarenhet och personliga egenskaper: · Ledande befattning i minst 5 år · Gilla friluftsliv · Man, vara stark, minst 180 cm gilla fysiskt ansträngande jobb · Prestigelös · Jobba hårdare på sommaren · Vara beredd att rycka in där det behövs · Erfarenhet av ekonomi

2 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Regionchef

Regionchef - Värmland Är du redo för en dynamisk och utvecklande ledarroll inom Apoteket? Vi söker nu en engagerad och affärsdriven regionchef för Värmland, en region full av potential och med en spännande mix av utmaningar och möjligheter. Som regionchef hos oss får du möjlighet att påverka och utveckla verksamheten på djupet, med en direkt inverkan på både kundnöjdhet och företagets framgång. Ditt uppdrag: Som regionchef är du ansvarig för att leda och utveckla 18 apotek och 11 apotekschefer i Värmland. Du har fullt resultatansvar för regionen och ditt arbete spelar en central roll i att säkerställa att våra apotek inte bara möter, utan överträffar våra försäljnings- och lönsamhetsmål. Genom ett både strategiskt och operativt ledarskap bidrar du till att skapa en kultur där kunden alltid står i fokus. En viktig del av ditt uppdrag blir att implementera processer och strategier samt att driva utvecklings- och förändringsprojekt. Utöver detta kommer du också att agera som en ambassadör för företagets vision, kundlöfte och värderingar. Du kommer att inspirera och engagera ditt team genom tydlighet och positivitet, samt främja en kultur av samarbete och förändringsvilja. Du kommer även: - Ta fram budgetar och genomföra resultat- samt försäljningsuppföljning för regionens apotek, samtidigt som du säkerställer att alla apotek i regionen arbetar enligt standardiserade processer. - Genom regelbundna besök och löpande dialog med apoteken skapa förståelse för verksamheten, identifiera utvecklingsmöjligheter och initiera stödåtgärder efter behov. - Rekrytera, utveckla och stödja apotekschefer och andra nyckelmedarbetare inom regionen, där du agerar som en coachande ledare med tydliga förväntningar. Dina kompetenser: För att lyckas i rollen som regionchef hos oss krävs starka ledaregenskaper, affärsmannaskap och en djup förståelse för detaljhandelns dynamik, gärna med erfarenhet från apoteksbranchen. Du är en person som kombinerar stark affärsmässighet med ett genuint engagemang för både medarbetare och kunder. Vi söker dig som är drivande, uthållig och trivs i en miljö där både tempot och ambitionerna är höga, och där utveckling står i fokus. - Minst fem års erfarenhet i en ledande roll. - Djupgående kunskap inom detaljhandeln och/eller annan kedjeverksamhet. - Vana vid att driva förändringsprojekt och att leverera resultat till högt ställda mål i en resultatorienterad miljö. - En utvecklad förståelse för affärsdrivande faktorer och kundbehov, med förmågan att snabbt anpassa sig till nya utmaningar och prioritera under press. Om teamet: Som en del av vårt team med 16 fantastiska regionchefer kommer du att ingå i en stöttande miljö där samarbete och ömsesidigt lärande står i fokus. Vårt team kännetecknas av ett starkt engagemang, där vi delar erfarenheter och best practises för att tillsammans nå nya höjder. Vi tror på kraften i att växa och utvecklas tillsammans! När det känns rätt! Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta mer om rollen och verksamheten så kan du sedan avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Urval och intervjuer sker löpande.

26 mars 2024
Sista ansökan:
12 september 2024