Researcher, rekrytering

Sök bland 19 lediga jobb som Researcher, rekrytering och börja ditt nya yrkesliv idag!

Extrajobb som Researcher till Effektiv Borås

Studerar du idag och vill ha ett spännande och utvecklande extrajobb? Nu söker vi på Effektiv dig som vill arbeta extra hos oss som researcher! I denna roll kommer du att hjälpa oss internt på vårt kontor i Borås med att hitta kandidater till våra olika rekryteringsprocesser. Ta chansen att få värdefull erfarenhet och utvecklas inom rekrytering. Välkommen med din ansökan! Din framtida arbetsgivare Vi på Effektiv är nyfikna av naturen. Genom att ständigt lära och slipa på detaljer blir vi hela tiden skickligare. Just nu söker vi efter en lösningsorienterad studentmedarbetare som vill bli en del av vårt team, i första hand på tjänstemannasidan. Effektiv är det personliga konsultföretaget inom kompetensförsörjning med tjänster som bland annat rekrytering, bemanning, interim och coachning. Vi är ett innovativt och snabbrörligt bolag, som vet vikten av att ändra spelsystem fort på den snabba marknaden vi befinner oss på idag. En marknad och spelplan som karaktäriseras av högt tempo, effektivitet och kvicka byten – där innovation och digitalisering är vår nutid och framtid. Därför är vi i behov av dig! Vad erbjuder rollen? I tjänsten som researcher kommer du att stötta i rekryterings- och bemanningsprocessens olika faser. Du arbetar nära konsultchefer och/eller rekryteringskonsulter i deras dagliga arbete och har samtidigt ett stort eget ansvar över administrationsflödet. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: • Nätverka och attrahera kandidater för olika tjänster • Genomföra urval och boka in kandidater på intervju • Searcha kandidater • Intervjua kandidater och utföra referenstagning • Stötta med övriga administrativa uppgifter Vem är du? Vi söker dig som studerar på Högskola som gärna har erfarenhet av en roll där kontaktytorna varit många och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har mycket goda digitala kunskaper och attraheras av framtidens tekniker/plattformar. Det är meriterande med kunskap inom rekrytering, search, digitala nätverk och sökordsoptimering. Din kommunikationsförmåga är mycket god, både i tal som i skrift. För att trivas hos oss gillar du att ha en roll med högt tempo och arbeta med frihet under ansvar. Ditt arbetssätt karaktäriseras av engagemang och framåtanda. Du trycker om att utforska nya arbetssätt och vet hur du på bästa sätt strukturerar och planerar dina uppgifter. Som person är du ambitiös och lösningsfokuserad. Är detta din perfekta match? Vi erbjuder dig ett spännande extraarbete där du stegvis kommer att sättas in i olika uppgifter. Du kommer jobba med ett glatt gäng av erfarna Rekryteringskonsulter och Konsultchefer. Här finns stora möjligheter till professionell och personlig utveckling. Varmt välkommen med din ansökan Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 9 juni 2024. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Mikael Svensson på [email protected]. Sökord researcher, kandidatansvarig, kandidatspecialist, talent sourcer, personalvetare, search

16 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Talent Sourcer

We are looking for a Talent Sourcer for a company in Västerås. Start ASAP, 6 months contract to begin with, possibility of extension after that. Responsible for building talent pipelines of candidates within specific business areas, by sourcing, attracting, and pre-screening candidates. Focused on ensuring all talent pools are meeting our company’s diversity ambitions. • Collaborate with recruiters and hiring managers to understand position requirements and ideal candidate profiles. • Develop and execute effective sourcing strategies using a variety of channels, such as job boards, social media, networking, and other creative methods. • Utilize various sourcing tools and techniques to identify potential candidates. • Build and maintain talent pools of passive and active candidates for current and future hiring needs. • Conduct initial outreach to gauge candidate interest and assess basic qualifications. • Stay informed about industry trends, competitive landscapes, and talent availability. • Provide insights and recommendations to recruiters and hiring managers based on market research. • Craft compelling and personalized messages to engage with potential candidates. • Maintain ongoing communication with candidates to build relationships and keep them informed about opportunities. • Provide a positive candidate experience throughout the sourcing and initial screening process. • Maintain accurate and up-to-date candidate records in the Applicant Tracking System (ATS) or other relevant databases. • Track and report on sourcing metrics, such as the number of sourced candidates, response rates, and conversion rates. Education and Experience: Bachelor’s or Master’s degree in Business or HR related field Skills: A successful background in the direct sourcing, pipelining and recruiting of diversity candidates. Sourcing strategy development and execution. Strong research and market analysis skills. Candidate engagement and relationship-building. Excellent written and verbal communication. Familiarity with Applicant Tracking Systems (ATS) and other relevant tools. Knowledge of different recruitment platforms and experience leveraging various tools to source candidates as well as manage relationships. Excellent communication and interpersonal skills, with the ability to engage and build relationships with candidates and stakeholders. Ability to work independently and manage multiple sourcing projects simultaneously. Please note: Fluency in both English and Swedish is a requirement for this role. This is a full-time consultant position through Incluso in Västerås. Start is ASAP and the contract period is 6 months to begin with, possibility of extension after that. Please submit your CV and cover letter as soon as possible since we will review the applications on an on-going basis. For more information about this role, please contact Marianne Nilsson, recruiter at Incluso.

14 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
talent sourcer till randstad i luleå

Är du i början av din karriär, eller står du inför ett branschbyte och vill arbeta med rekrytering och bemanning? Drivs du av att arbeta i ett sammansvetsat team som arbetar med fokus på hög kvalitet, utveckling och med hjärta för männsikor? Trivs du bäst i miljöer där du får frihet under ansvar? Då är det kanske du som är vår nya kollega. ansvarsområdenI rollen som Talent Sourcer arbetar du proaktivt med utveckling av Randstads kandidatnätverk vilket innebär att identifiera intressanta kandidater till vår rekryteringsverksamhet. Detta innebär i praktiken att du skapar och bygger långsiktiga relationer med olika typer av kandidater för att säkerställa att vi kan presentera rätt person i rätt tid för våra uppdrag. Du stöttar alltså teamet i proaktiv marknadsbearbetning av rekryteringstjänster. Du arbetar i ett mycket nära samarbete med dina rekryteringskonsultkollegor och övriga kollegor i teamet. Målet för de flesta av våra Talent Sourcersär att på sikt kliva upp i en rekryteringskonsultroll, därför kommer du över tid bygga på din kunskap och erfarenhet genom att delta även i nykundsbearbetning, försäljning och kunddialoger. som Talent Sourcer kommer du under en vanlig arbetsdag jobba med bland annat Rekryteringsprocessen, från behovsanalys i dialog med kund och konsultchef till annonsering, screening och urval av kandidater. Aktivt bygga kandidatnätverk med relevanta kandidater för vår verksamhet genom till exempel search. För att lyckas väl med detta behöver du hålla dig à jour med arbetsmarknaden och rådande trender. Dokumentation kring kandidater i enlighet med våra rutiner och GDPR. varför ska du jobba hos oss?På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt.För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid. vem är du och vad har du gjort innan? Det vi värderar högst är rätt inställning – vi söker dig som brinner för att arbeta med människor och som tycker att det är stimulerande och kul att arbeta i en snabbrörlig miljö med fokus på att skapa resultat i olika former. På sikt behöver du också vara nyfiken på att arbeta med försäljning. Eftersom rollen är mångfacetterad och ingen dag är den andra lik så behöver du vara flexibel och ha ett sinne för planering och struktur. Du behöver även vara en lagspelare. Du kommer arbeta när våra konsultchefer och vi tror att du, precis som vi, värdesätter ordet ”tillsammans” och vill vara en del av ett team som tror på att göra saker just så – tillsammans. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift då vi möter mycket människor med olika bakgrund. Om du har någon typ av erfarenhet av rekrytering och/eller kandidathantering sedan tidigare så är det starkt meriterande. Vi ser också gärna att du har någon typ av erfarenhet av att arbeta med service, försäljning eller kundsupport. Någon typ av eftergymnasial utbildning inom ekonomi, försäljning, HR eller liknande är också meriterande. placering och omfattningTjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning och du kommer utgå från Randstads kontor i Luleå men vi har en flexibel syn på arbetstider och när arbetet tillåter finns möjlighet att jobba på distans efter upplärningstiden. ansökan och ytterligare informationVarmt välkommen med din ansökan senast den 2024-06-14. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan. För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till:Manager Recruitment region mid/region north Malin Brock via: [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!

14 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Junior Talent Sourcer på deltid

Vill du få insyn i hur det är att jobba i ett nordiskt People team, lära dig mer om rekrytering och vara en del av ett av Europas snabbast växande techbolag inom bilbranchen? Då kan ett extrajobb som Junior Talent Sourcer hos oss vara något för dig! Hur din roll kommer att vara I första hand kommer arbetsuppgifterna att kretsa kring rekrytering (inom områden som CV-screening, search, annonsskrivning, telefonintervjuer m.m), men vid behov kan det finnas möjlighet att göra andra People relaterade uppgifter också. Du får ett spännande extrajobb med högt tempo och insyn i vad det innebär att arbeta med People-frågor i en snabbväxande koncern. Du kommer arbeta nära våra rekryterare som guidar dig i arbetet. Vi ser gärna att du kan arbeta minst 1-2 dagar per vecka (med möjlighet till mer jobb under semesterperioder), men har självklart förståelse för att studiebördan varierar. Rollen är placerad på vårt huvudkontor i Alvik, Stockholm, med möjlighet till att jobba på distans. Vad vi önskar att du har med dig Du studerar till personalvetare, beteendevetare eller liknande och ett krav är att du har minst 1 år kvar av studierna. Du letar efter ett extrajobb och vill lära dig mer om hur det är att arbeta med rekrytering i ett expansivt och internationellt bolag. Tidigare erfarenhet av att arbeta med rekrytering är inget krav men meriterande. Du har en ”doer-attityd”, är strukturerad och har lätt för att lära dig nya saker. Som person är du positiv, lösningsorienterad och flexibel. Då företaget ingår i en internationell koncern är det viktigt att du är bekväm att kommunicera på engelska, både i tal och skrift. Då vårt People team opererar på nordisk nivå är det starkt meriterande om du även kan kommunicera på finska eller danska i tal och skrift. Vad vi erbjuder dig Vi erbjuder dig att vara med på en spännande och dynamisk resa på ett ungt företag med exponentiell tillväxt och internationell närvaro. Du får arbeta på ett företag med en unik affärsmodell som revolutionerar bilindustrin men också bilägares möjligheter till att köpa och sälja sina bilar enkelt och bekvämt online på vår digitala plattform. Miljön är öppen, positiv och motiverande med platta hierarkier och korta beslutsvägar. Vilka vi är AUTO1 Group är Europas ledande digitala plattform för bilbranschen. Vi bygger det bästa sättet att köpa och sälja bilar online. Vårt lokala varumärke, viköperdinbil.se, erbjuder våra kunder det snabbaste och smidigaste sättet att sälja bil på. Vårt varumärke, AUTO1.com, är Europas största B2B-plattform för bilåterförsäljare. Genom vårt varumärke Autohero, använder vi våra erfarenheter till att bygga ett varumärke som erbjuder det den bästa kundupplevelsen när det gäller att köpa bil online. Vi finns just nu på över 30 marknader och hade en omsättning på över 6.5 miljarder euro under 2022. AUTO1 Group har en intern värdegrund som bygger på alla människors lika värde. Alla ansökningar kommer därför att hanteras på ett likvärdigt sätt oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsvariant och ålder. Ansökan Är du redo för din nästa utmaning? Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan (CV samt personligt brev) via ansökningsknappen nedan. Vi tar inte emot ansökningar via mejl eller telefon med hänsyn till dataskyddsförordningen (GDPR). Vid frågor vänligen kontakta oss på [email protected]. Vi sköter urval och intervjuer löpande tills vi har hittat rätt person. Are we a match? If you see challenges as opportunities, this is the place for you. We challenge the highly fragmented market of used cars in Europe and push ourselves to master the daily challenge of offering our customers the best way to sell and buy cars online. Tackling real challenges is our sustainable way to personal development. Moreover, we are a fast paced environment. We ensure fast processes towards our customers, while internally the dynamic spirit from early start-up days lives on. We never settle, we challenge and question everything, constantly looking for improvement and new opportunities. As an international team, flat hierarchies and fast decisions are our key ingredients. Last but not least, something that our employees at AUTO1 know very well is that growth brings constant change - which means that new challenges arise. From starting in 2012 to today, AUTO1 Group is a rare success story of tremendous growth and we don’t plan on stopping anytime soon. You will experience a steep learning curve by working on projects at scale and thus having real impact, all while benefiting from the stability of our proven business model.

10 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Studerande Recruitment Partner Assistant till oss på Wrknest📞

Om du är student och verkligen brinner för att göra rörelsen ovan så lovar vi att vi är rätt för dig. Som du säkert förstår är telefonen ett viktigt verktyg i denna roll, men det finns så mycket annat du kommer få lära dig och göra! Vilka är vi? Som du ser på bilden är vi ett gäng glada och kreativapersoner sombrinner för att hjälpa människor till sina första, nästa eller sista jobb. Vi vill göra detta med ett flexibelt, nytänkande och framåtlutat mindset där du kommer vara en viktig del att driva oss i detta. Vi är ett gäng på 14 personer som finns i både Stockholm och Göteborg! Om du inte hört talas om Wrknest tidigare är det för att vi är ett start-up som mitt i pandemin (i slutet av2020) bestämde oss för att starta upp ett rekryterings- och bemanningsföretag som fokuserar på potential. Det innebär att vi gärna rekryterar talanger som får möjligheten att växa in i sin roll genom olika kompetensutbildningar och onboardingplaner. Vi är ett litet team som trivs med en kultur där vi hjälper varandra, tränar och har kul tillsammans ochfirar framgångar med AWs, bubbel och resor! Så, vad kommer du göra? Du kommer att få stötta våra duktigaRecruitment Partners,som både ansvarar för våra konsulter och håller i våra rekryteringsprocesser. Då vi vill låta dig få utvecklas inom hela området så att du själv har möjlighet att växa in i en roll som Recruitment Partner kommer du att få lära dig och jobba med: Annonsskrivningar Search Telefonavstämningar Intervjuer Administrera tester Ta referenser Skriva anställningsavtal Konsultkontakt ...och allt annat mellan himmel och jord som passar dig och oss och kan ta oss allaframåt. Vem är du? Vi tror väl att den bästa matchen är om du studerar och ser detta som ett extrajobb mellan 14-20 timmar i veckan. Om du studerar något som indikerar att du har något intresse för människor (t.ex. personalvetenskap, psykologi, sociologi, ekonomi etc.)är det väl bra, men om du bara i övrigt är intresserad av att komma in i branschen är vi så klart glada för det också. Om du trivs i en växande start up-miljö med stora chanser att vara med och påverka vår riktning framåt skulle även det vara en "match made in heaven". Vad händer nu? Start:September/Oktober Plats: Medborgarplatsen, Stockholm Omfattning: 14-20 timmar i veckan plus mer under sommar, jul och andra ledigheter Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu.Läs mer påwww.wrknest.se.

8 maj 2024
Sista ansökan:
25 oktober 2024
Researcher till Maquire, Göteborg

Maquire grundades 2007 i Göteborg med ambitionen att samla de bästa rekryteringskonsulterna under ett och samma tak. Verksamheten har sedan dess vidareutvecklats till en nischad kompetensförsörjningskoncern med fokus på chefer och specialister – Maquire Group som idag består av fyra varumärken. Maquire rekryterar ledare, Jerrie rekryterar specialister, Flipr erbjuder interimskonsulter och Tidwell utvecklar ledningsgrupper, ledare och företagskultur. Allt för att hjälpa kunderna att uppnå sina mål och visioner och för att identifiera och matcha kandidater och konsulter som vill ta nästa steg i karriären. Idag är vi ett 30-tal fantastiska kollegor som håller till vid Korsvägen i Göteborg. Sedan januari 2024 ingår Maquire Group i Broviken Gruppen som är en företagsfamilj som uteslutande investerar i kvalificerade, värderingsstyrda tjänsteföretag drivna av starka, entreprenörer. Brovikens fokus är att utveckla företag och bidra till att redan fina företag kan bli ännu bättre och nå sin fulla potential. Maquire grundades 2007 i Göteborg med ambitionen att samla de bästa rekryteringskonsulterna under ett och samma tak. Verksamheten har sedan dess vidareutvecklats till en nischad kompetensförsörjningskoncern med fokus på chefer och specialister – Maquire Group som idag består av fyra varumärken.  Maquire rekryterar ledare, Jerrie rekryterar specialister, Flipr erbjuder interimskonsulter och Tidwell utvecklar ledningsgrupper, ledare och företagskultur. Allt för att hjälpa kunderna att uppnå sina mål och visioner och för att identifiera och matcha kandidater och konsulter som vill ta nästa steg i karriären. Idag är vi ett 30-tal fantastiska kollegor som håller till vid Korsvägen i Göteborg.  Sedan januari 2024 ingår Maquire Group i Broviken Gruppen som är en företagsfamilj som uteslutande investerar i kvalificerade, värderingsstyrda tjänsteföretag drivna av starka, entreprenörer. Brovikens fokus är att utveckla företag och bidra till att redan fina företag kan bli ännu bättre och nå sin fulla potential.  Om tjänsten  Som Researcher på Maquire ansvarar du för searchprocessen i våra rekryteringsuppdrag vilket i stort innebär att hitta och attrahera rätt kandidater. Du medverkar i processen från början till slut och arbetar tätt ihop med både rekryteringskonsulter och övriga i searchteamet.   Sätta strategi för searcharbetet tillsammans med ansvarig rekryteringskonsult Medverka vid uppstartsarbete med kund och vid utformning av kravprofil  Analys och kartläggning - Kartlägga branscher, bolag och kandidater  Ta kontakt med potentiella kandidater, berätta om och väcka intresse för uppdraget  Bygga eget nätverk av kandidater  Hjälpa till med samordning och administration kopplat till rekryteringsuppdrag  Vem är du? För att komma till din rätt i rollen tror vi att du har du akademisk utbildning, stort intresse för näringslivet och omvärlden samt en nyfikenhet på människor. Vi tror att du idag har ett jobb inom rekrytering och att du har fallenhet för det detektivarbete som det innebär att hitta rätt person och göra rätt matchning. Du är van att samarbeta i team men tycker också om att arbeta självständigt och ta eget ansvar. Du är driven, inte rädd för att ta kontakt och är duktig på att dokumentera och använda dig av systemstöd. Searchteamet är i en utvecklingsresa så vi söker dig som tar initiativ, har god analytisk förmåga och inte är rädd för att testa nytt. Du är kommunikativ, flexibel och har inställningen att allt är möjligt och att rätt kandidat finns någonstans där ute bara man letar tillräckligt noga – och har en god idé om var man ska leta.  Om oss  Maquire är Västsveriges ledande rekryteringsföretag på executivenivå. Oavsett om man anlitar oss som kund eller kandidat vill vi att alla ska mötas av tydlighet, respekt och engagemang i alla kontakter. Det som skiljer oss från andra är inte vad vi gör utan hur vi gör det. Sedan starten 2007 har vi rekryterat över 1 500 chefer till kunder över hela Sverige med tyngdpunkt på Väst- och Sydsverige. Att vi har en process som fungerar och rekryteringskonsulter som vet vad de gör är vi ganska säkra på, eftersom över 95% av våra kunder återkommer.  Maquires chefsrekrytering består idag av 9 seniorkonsulter, 3 searchkonsulter samt gemensamma funktioner i Maquire Group inom ekonomi, marknad och försäljning. Vi sitter tillsammans med övriga verksamheter inom Maquire Group i fina lokaler vid Korsvägen.  Ansökan och kontakt  Om du har frågor om rollen är du välkommen att kontakta Johanna Hansson, Researcher på Maquire på nummer 070 996 10 05 eller via linkedin.

7 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Rekryterare till Effektiv Stockholm

Brinner du för att matcha rätt spelare med rätt lag? Nu utökar vi på Effektiv Stockholm laget med en rekryterare vars främsta uppgift är att hitta nya stjärnor till våra kunder. Effektiv är det personliga konsultföretaget inom kompetensförsörjning med tjänster som bland annat rekrytering, bemanning, interim och coachning. Vi är ett företag som motiveras av lagspel, utveckling, långsiktiga relationer och framgång. Effektiv satsar vidare och fortsätter växa. Vi behöver nu stärka vårt lag i Stockholm med en kollega som vill arbeta för att skapa vinnare i arbetslivet. Vad erbjuder rollen? I tjänsten som rekryterare hos oss på Effektiv arbetar du med rekryteringsprocessens samtliga faser, från annonsering och urval till intervjuer och tillsättning. Du teamar med konsultchef och till viss del rekryteringskonsult i det dagliga arbetet och rollen innebär ett stort eget ansvar över rekryteringsprocesserna. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: • Ta kravprofiler tillsammans med konsultchef • Skriva och publicera annonser • Genomföra urval • Hålla telefonintervjuer • Intervjua kandidater, både digitalt och på plats på kontoret • Utföra referenstagning • Presentera kandidater för konsultchef/kund • Ansvara för att bygga upp Effektivs kandidatbank i ett proaktivt syfte I rollen ingår även att utveckla nya vägar och metoder för att utöka kandidatnätverket samt övrig administration. Du ingår i ett mindre team tillsammans med kontorschef, konsultchef, säljare och rekryteringskonsult. För denna tjänst är du placerad i Stockholm. Vem är du? Vi söker en prestigelös, snabbfotad och framåtlutad kollega som vill vara med oss på en expansiv resa framåt. En eftergymnasial utbildning inom HR/personal samt erfarenhet inom rekrytering/bemanning är meriterande, men inte ett krav. Vi värdesätter driv, engagemang och din personlighet högt i den här rekryteringen. För att trivas hos oss bör du tycka om att jobba i en flexibel arbetsmiljö i en föränderlig bransch. Du är självgående och vet hur du på bästa sätt strukturerar och planerar dina arbetsuppgifter. Vidare är du initiativtagande och trivs i en roll med högt tempo och med frihet under ansvar. Är detta din perfekta match? Vi erbjuder dig en variationsrik roll med eget ansvar i ett team som har kul tillsammans, där alla är involverade och engagerade. Ett företag som ser personalens kompetens och hittar på roliga aktiviteter med ett hjärta som klappar extra för våra ideella samarbeten. Här lever vi våra värdeord: Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga – vi hoppas att du delar dessa med oss. Välkommen att bli Effektiv med oss! Varmt välkommen med din ansökan Intervjuer och urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Gabriella på [email protected] - hoppas vi hörs!

6 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Studentmedarbetare till rollen som Search Associate!

Studerar du på universitet eller högskola och vill arbeta med rekrytering samt vill bli en del av vårt vinnande team? På Needo erbjuder vi dig rätt verktyg för att lära dig rekrytering/headhunting från grunden samt goda utvecklingsmöjligheter tack vare vår karriärtrappa! Om oss Needo är ett nischat bolag inom headhunting och Talent Acquisition som tillgodoser samtliga behov inom rekrytering, interim och konsultuthyrning. Vi har kontor i Stockholm och Göteborg. För att vara en heltäckande leverantör inom People Management har vi etablerat tre affärsområden; Needo Talent, Needo Interim och Needo Executive. Vi arbetar med några av Europas starkaste varumärken, allt ifrån stora internationella koncerner till nyetablerade e-handelsbolag och Scale-Ups! Vi är ett av Sveriges snabbast växande bolag och vårt mål är att alltid överträffa kunders, konsulters och kandidaters förväntningar. Om rollen I rollen kommer du att arbeta nära och tätt ihop med våra Recruitment Consultants där dina främsta ansvarsområden kommer att vara search, telefonavstämningar, inbokning av djupintervjuer samt referenstagningar. I rollen får du möjlighet att vara delaktig genom hela processen för att på så sätt få en god kunskap kring hela vår rekryteringsprocess dvs. från kundmöten till tillsättning av kandidater.  Vi söker dig som vill utveckla en gedigen kunskapsbank för att på sikt växa in i rollen som Recruitment Consultant, vilket möjliggörs genom vår karriärstrappa! Vidare innefattar tjänsten: Analys av bolag kartläggning av kompetens. Kravspecifikationsmöten/Kundmöten. Annonsskrivning. Search av potentiella kandidater/identifiera kompetens. Telefonavstämningar. Koordinering av rekryteringsprocess boka in kandidater för djupintervju. Referenstagning. Kommersiellt ansvar. Som Search Associate kommer du joina vårt sammansvetsade team i Stockholm om 16 personer. Du kommer till ett lag med entreprenörsanda som värdesätter långsiktiga relationer, att prestera och ha kul på jobbet. Några av oss som arbetar i teamet har flerårig erfarenhet från branschen och några av oss kommer direkt från skolan, gemensamt är att vi älskar att träffa människor och göra affärer! Om dig Vi söker dig som studerar en akademisk utbildning inom PA/HR, Ekonomi, Beteendevetenskap, Sociologi, eller annan inriktning som kan bedömas likvärdig. Har du tidigare erfarenhet från rekrytering, mötesbokning och / eller telefonförsäljning ser vi det som mycket meriterande. För att lyckas i tjänsten behöver du behärska svenska och engelska flytande samt besitta god datorvana. B-körkort är meriterande. Vidare söker vi dig som är en teamplayer och som vill bidra till en snabbt växande organisation. Du delar vår passion för affärer och det personliga mötet och sprider positiv energi till kunder så väl som kollegor. Vi ser också att du är en naturlig relationsbyggare som uppskattar och drivs av att arbeta efter tydliga mål inom Needo. Viktigt för tjänsten: Ett brinnande affärsintresse. Att du är prestations- och målinriktad. Att du har en stark känsla för god service (drivs av att vilja göra det lilla extra). Är nyfiken och har ett driv att vilja utvecklas. Erfarenhet från rekrytering, telefonförsäljning, mötesbokning eller liknande Akademisk utbildning (PA, HR, ekonomi eller motsvarande) vilket är ett krav. Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper i denna rekryteringsprocess.  Vad erbjuder vi? Vi som arbetar på Needo är affärsdrivna, ambitiösa, inkluderande och genuina teamplayers som alltid stöttar och peppar varandra! Vi arbetar mot högt uppsatta mål och för oss är det viktigt att ha väldigt roligt på vägen! Du kommer bli en del av ett riktigt härligt och sammansvetsat gäng som kommer vara måna om att du ska trivas hos oss och stötta dig för att du ska nå dina mål! Att ha kul och skapa en god gemenskap tillsammans är något som ligger oss varmt om hjärtat och har bland annat en kommitté som anordnar AW:s, friskvårdsaktiviteter, kickoffer och diverse event löpande. Förutom detta åker vi på en konferens varje år och erbjuder goda förmåner för våra anställda och vi sitter i fina lokaler på Villagatan, ett stenkast från Humlegården. På Needo kommer det även finnas goda karriärmöjligheter för rätt person. Vi ser därför gärna att du ser dig själv långsiktigt inom branschen. Övrig information Start: Snarast möjligt Plats: Stockholm, Villagatan 13B Lön: Fast + Provision Låter rollen som Serach Associate intressant? Urval sker löpande och därför önskar vi din ansökan så snart som möjligt.

3 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Handläggare inom bakgrundskontroller till Prolegia

Vi söker nu en Handläggare till Prolegia där ditt ansvar blir att genomföra bakgrundskontroller för att hjälpa företag kvalitetssäkra sina rekryteringar. Här ingår du i ett team som respekterar varandra, har roligt på jobbet och bidrar till ett viktigt arbete för deras kunder. Låter det som något för dig? Välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN I rollen som Researcher kommer du för kunds räkning genomföra bakgrundskontroller genom att kontakta bolag & myndigheter över telefon för att inhämta information som sedan sammanställs till ett övergripande dokument om respektive kontrollperson. Som Researcher kommer du att ingå i ett team av duktiga och prestigelösa kollegor. Vi ser det som positivt om du har vana av sociala medier då du även kan komma att utföra mediasökningar. Vid uppdragets start får du lära dig allt du behöver för att kunna arbeta självständigt. Du erbjuds - Friskvårdsbidrag - En lyhörd och prestigelös arbetsplats att trivas på VI SÖKER DIG SOM För att passa in i gruppen och trivas med ditt arbete lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper men för att vara aktuell för rollen har du: - Har några års relevant arbetslivserfarenhet som exempelvis handläggare, VD-assistent eller sekreterare - En gymnasial utbildning - Ett fläckfritt belastningsregister - Flytande i svenska i tal & skrift För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Anpassningsbar - Noggrann - Organiserad - Analytisk Övrigt - Start: Enligt överenskommelse - Arbetsplats: Gustavlundsvägen 151 E, Bromma, arbetet sker på plats på kontoret - Före erbjudande om anställning krävs det att du genomgår en bakgrundskontroll Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Prolegia hjälper olika företag och organisationer att kunna kvalitetssäkra sina rekryteringar. De har skapat en modell för att vikta olika riskfaktorer och kartläggningen ger värdefull information som kan vara avgörande för att undvika kostsamma felrekryteringar. Främst arbetar de med bakgrundskontroller och riskbedömningar.

2 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
People Operations (HR) Coordinator

People Operations (HR) Coordinator Are you a junior HR professional in the beginning or your career or perhaps about to finish your studies and enter work life? Then we have an interesting opportunity for you! At Clinton Marine Survey, we are now looking for a People Operations (HR) Coordinator with a passion for people and HR practice. You will work from our office in Frihamnen with walking distance to the city centre and a spectacular view of the Gothenburg harbour! About us Clinton Marine Survey was founded in 2015 with the ambition and purpose of bringing cost effective solutions to the offshore survey industry. We offer high quality hydrographic and geophysical surveys for navigation, dredging operations, charting, marine construction for renewable energy and more. At Clinton we offer opportunities for personal development in a dynamic environment. We are a team of 86 dedicated employees offering customized solutions for project specific requirements and client needs. Scope of work As People Operations Coordinator at Clinton Marine Survey, you will receive various tasks within the HR-field. The main scope will be to ensure that the administration of personnel-related documentation is up to date, managed and communicated according to internal routines. You will also have the responsibility for talent acquisition and recruitment, in collaboration with managers and Head of People Operations. The position also includes, but is not limited to: Personnel administration including pension, insurance, benefits, certificates and more On- and offboarding Support in compliance management including policies, procedures, collective agreement and applicable labor law Participate in employer branding initiatives and manage internal and external social channels Event coordination – plan and administrate team building activities and student fairs Office management – maintain office safety, efficiency and appreciation by managing office facilities and activities Participate in activities related to the systematic work environment management You will report and work close to the Head of People Operations. Who we are looking for To thrive in this role, you need to have a service-minded orientation whenproviding your support to our employees and managers. Collaboration is at the heart of what we do, and thereforeyour communication skills will be importantwhen interacting with internal- and external stakeholders. Your attention to details will ensure accuracy in documentation and compliance with legal requirements. Confidentiality is alsokey in this role, as you'll be handling information with discretion and integrity. Requirements: A bachelor’s degree in Human Resource Management or equivalent field Professional proficiency level in English and Swedish, spoken and written EU citizenship or a valid EU work permit Merits (not mandatory): Experience from working in the following systems:Heartpace, Winningtemp, Teamtailor, Benefits by Söderberg & Partners, Alva Labs,LinkedIn Recruiter Experience from the offshore industry Work relatedexperience within recruitment, talent acquisition and/or HR administration Location: Our office at Frihamnen 16B Gothenburg, Sweden. Working time: Fulltime, 40 hours per week Our offers to you At Clinton you become part of a supportive and dedicated team who have fun together and build on each other’s ideas. We offer a workplace for you to grow and to stay. Employees are offered a generous benefit package including flexible work hours, a reduction of 40 work hours per year, a wellness benefit of 5000 SEK/year, team building initiatives and more. We prioritize employee satisfaction and invest in your competence development and well-being! Our recruitment process The recruitment process consists of several evaluation steps to ensure a qualitative process. First a phone interview for us to learn more about your ambitions and for you to get to know Clinton and our offers better, followed by online tests and a competence-based interview with the department manager. The aim of the process is for you to learn about the content of the role and for us to evaluate if you have the right profile for the position. You can read more about our recruitment process at the career page: https://career.clinton.se/pages/our-recruitment-process-cms The application will be open until the 26th of May 2024. Candidate selection is ongoing, please hand in your application as soon as possible. We are looking forward reading your application! We kindly ask not to be contacted for external recruitment services for this recruitment process.

2 maj 2024
Sista ansökan:
19 oktober 2024