Resesäljare/Reseförsäljare/Resekonsulent

Sök bland 9 lediga jobb som Resesäljare/Reseförsäljare/Resekonsulent och börja ditt nya yrkesliv idag!

Ticket i Solna söker reseintresserad säljare

Välkommen att vara med på en fantastisk utvecklingsresa inom resebranschen, hos oss på Ticket och inte minst som säljare. Drivs du av försäljning och tycker det är givande att jobba mot tydliga mål? Älskar du utmaningar och vill samtidigt ha möjligheten att göra skillnad för våra kunder? Då ska du inte missa chansen att söka tjänsten som säljare till vår butik i Solna Centrum! Vem är du?Vi jobbar bokstavligt talat med världen som vårt arbetsfält och våra kunder förväntar sig hjälp med att hitta rätt resa för just deras önskemål. Därför tror vi att du är lyhörd, nyfiken och ansvarsfull och att du gillar att ge det lilla extra till dina kunder. Med ditt genuina engagemang och ditt målinriktade fokus bidrar du till både ditt eget och ditt teams framgång. Vi tror att du har erfarenhet av försäljning sedan tidigare och, om du saknar branscherfarenhet, har du ett brinnande engagemang att lära dig allt om vår spännande bransch. Du trivs bäst i ett team där alla är inkluderade och där du och dina kollegor delar kunskap, nytänkande och utveckling. Vi arbetar i en mängd olika interna och externa system. Därför är det en viktig merit att du har god datakunskap och är van att arbeta i olika system dagligen. Vår värdegrund är viktig för oss och vi jobbar utifrån vår kompass; Attityd, Glädje, Engagemang, Respekt samt Ansvar (AGERA). Det är viktigt för oss att du delar våra värderingar och förutom att vara en grym kollega och säljare strävar du dagligen efter att nå dina mål och ge våra kunder service i världsklass tillsammans med ditt team. Vad får du hos oss?Hos oss får du möjligheten att arbeta i en positiv miljö och sälja det bästa som finns – resor. Våra kunder finns både i butiken, på telefon och online och vi hjälper dem med allt från en enkel flygbiljett till hela paket med hotell, flyg, transfer och olika events. För att du ska kunna driva ditt eget lärande och öka din kompetens har vi en strukturerad onboardingprocess med ett stort utbildningsprogram som ger dig många möjligheter att hela tiden utvecklas i din roll som resesäljare hos oss. Eftersom vi vill finnas tillgängliga för våra kunder när de behöver oss har vi generösa öppettider, vilket innebär att vi arbetar såväl kvällar som helger. Tjänsten som resesäljare hos oss i Solna Centrum är på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Utöver grundlön arbetar vi med säljbonus Urval och intervjuer sker löpande så sök redan nu. Vi ser mycket fram emot att höra av dig! Som en del i rekryteringsprocessen kommer du att få en inbjudan till din e-mail att besvara ett personlighetstest i två delar. Det tar sammanlagt ca 30 minuter att besvara dessa. Tester gör urvalsprocessen mer träffsäker och rättvis för dig som söker arbete hos oss. En objektiv urvalsprocess möjliggör att alla kandidater bedöms på samma sätt, utifrån egenskaper som är relevant för aktuell tjänst. Vi använder oss av följande tester: Matrigma mäter problemlösningsförmåga, samt förmågan att hantera situationer där vi inte kan förlita oss på tidigare erfarenhet. Testet utmanar förmågan att se samband, fylla i luckor, där information saknas, och att se relationer mellan olika objekt.MAP (Measuring and Assessing Potential) kartlägger personliga karaktärsdrag som har betydelse i arbetslivet. Olika roller kräver olika styrkor och fallenheter och med hjälp av personlighetstest kan vi lättare se vem som har bäst förutsättningar att både lyckas och trivas i rollen

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Säljare med stort reseintresse till vårt team i Solna Centrum

Välkommen att vara med på en fantastisk utvecklingsresa inom resebranschen, hos oss på Ticket och inte minst som säljare. Drivs du av försäljning och tycker det är givande att jobba mot tydliga mål? Älskar du utmaningar och vill samtidigt ha möjligheten att göra skillnad för våra kunder? Då ska du inte missa chansen att söka tjänsten som säljare till vår butik i Solna Centrum! Vem är du?Vi jobbar bokstavligt talat med världen som vårt arbetsfält och våra kunder förväntar sig hjälp med att hitta rätt resa för just deras önskemål. Därför tror vi att du är lyhörd, nyfiken och ansvarsfull och att du gillar att ge det lilla extra till dina kunder. Med ditt genuina engagemang och ditt målinriktade fokus bidrar du till både ditt eget och ditt teams framgång. Vi tror att du har erfarenhet av försäljning sedan tidigare och, om du saknar branscherfarenhet, har du ett brinnande engagemang att lära dig allt om vår spännande bransch. Du trivs bäst i ett team där alla är inkluderade och där du och dina kollegor delar kunskap, nytänkande och utveckling. Vi arbetar i en mängd olika interna och externa system. Därför är det en viktig merit att du har god datakunskap och är van att arbeta i olika system dagligen. Vår värdegrund är viktig för oss och vi jobbar utifrån vår kompass; Attityd, Glädje, Engagemang, Respekt samt Ansvar (AGERA). Det är viktigt för oss att du delar våra värderingar och förutom att vara en grym kollega och säljare strävar du dagligen efter att nå dina mål och ge våra kunder service i världsklass tillsammans med ditt team. Vad får du hos oss?Hos oss får du möjligheten att arbeta i en positiv miljö och sälja det bästa som finns – resor. Våra kunder finns både i butiken, på telefon och online och vi hjälper dem med allt från en enkel flygbiljett till hela paket med hotell, flyg, transfer och olika events. För att du ska kunna driva ditt eget lärande och öka din kompetens har vi en strukturerad onboardingprocess med ett stort utbildningsprogram som ger dig många möjligheter att hela tiden utvecklas i din roll som resesäljare hos oss. Eftersom vi vill finnas tillgängliga för våra kunder när de behöver oss har vi generösa öppettider, vilket innebär att vi arbetar såväl kvällar som helger. Tjänsten som resesäljare hos oss i Solna Centrum är på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Utöver grundlön arbetar vi med säljbonus Urval och intervjuer sker löpande så sök redan nu. Vi ser mycket fram emot att höra av dig! Som en del i rekryteringsprocessen kommer du att få en inbjudan till din e-mail att besvara ett personlighetstest i två delar. Det tar sammanlagt ca 30 minuter att besvara dessa. Tester gör urvalsprocessen mer träffsäker och rättvis för dig som söker arbete hos oss. En objektiv urvalsprocess möjliggör att alla kandidater bedöms på samma sätt, utifrån egenskaper som är relevant för aktuell tjänst. Vi använder oss av följande tester: Matrigma mäter problemlösningsförmåga, samt förmågan att hantera situationer där vi inte kan förlita oss på tidigare erfarenhet. Testet utmanar förmågan att se samband, fylla i luckor, där information saknas, och att se relationer mellan olika objekt.MAP (Measuring and Assessing Potential) kartlägger personliga karaktärsdrag som har betydelse i arbetslivet. Olika roller kräver olika styrkor och fallenheter och med hjälp av personlighetstest kan vi lättare se vem som har bäst förutsättningar att både lyckas och trivas i rollen

15 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Säljare med stort reseintresse till Ticket i Gävle

Välkommen att vara med på en fantastisk utvecklingsresa inom resebranschen, hos oss på Ticket och inte minst som säljare. Drivs du av försäljning och tycker det är givande att jobba mot tydliga mål? Älskar du utmaningar och vill samtidigt ha möjligheten att göra skillnad för våra kunder? Då ska du inte missa chansen att söka tjänsten som säljare till vår butik i Gävle! Vem är du?Vi jobbar bokstavligt talat med världen som vårt arbetsfält och våra kunder förväntar sig hjälp med att hitta rätt resa för just deras önskemål. Därför tror vi att du är lyhörd, nyfiken och ansvarsfull och att du gillar att ge det lilla extra till dina kunder. Med ditt genuina engagemang och ditt målinriktade fokus bidrar du till både ditt eget och ditt teams framgång. Vi tror att du har erfarenhet av försäljning sedan tidigare och, om du saknar branscherfarenhet, har du ett brinnande engagemang att lära dig allt om vår spännande bransch. Du trivs bäst i ett team där alla är inkluderade och där du och dina kollegor delar kunskap, nytänkande och utveckling. Vi arbetar i en mängd olika interna och externa system. Därför är det en viktig merit att du har god datakunskap och är van att arbeta i olika system dagligen. Vår värdegrund är viktig för oss och vi jobbar utifrån vår kompass; Attityd, Glädje, Engagemang, Respekt samt Ansvar (AGERA). Det är viktigt för oss att du delar våra värderingar och förutom att vara en grym kollega och säljare strävar du dagligen efter att nå dina mål och ge våra kunder service i världsklass tillsammans med ditt team. Vad får du hos oss?Hos oss får du möjligheten att arbeta i en positiv miljö och sälja det bästa som finns – resor. Våra kunder finns både i butiken, på telefon och online och vi hjälper dem med allt från en enkel flygbiljett till hela paket med hotell, flyg, transfer och olika events. För att du ska kunna driva ditt eget lärande och öka din kompetens har vi en strukturerad onboardingprocess med ett stort utbildningsprogram som ger dig många möjligheter att hela tiden utvecklas i din roll som resesäljare hos oss. Eftersom vi vill finnas tillgängliga för våra kunder när de behöver oss har vi generösa öppettider, vilket innebär att vi arbetar såväl kvällar som helger. Tjänsten som resesäljare hos oss i Gävle är på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Utöver grundlön arbetar vi med säljbonus Urval och intervjuer sker löpande så sök redan nu. Vi ser mycket fram emot att höra av dig! Som en del i rekryteringsprocessen kommer du att få en inbjudan till din e-mail att besvara ett personlighetstest i två delar. Det tar sammanlagt ca 30 minuter att besvara dessa. Tester gör urvalsprocessen mer träffsäker och rättvis för dig som söker arbete hos oss. En objektiv urvalsprocess möjliggör att alla kandidater bedöms på samma sätt, utifrån egenskaper som är relevant för aktuell tjänst.Vi använder oss av följande tester: Matrigma mäter problemlösningsförmåga, samt förmågan att hantera situationer där vi inte kan förlita oss på tidigare erfarenhet. Testet utmanar förmågan att se samband, fylla i luckor, där information saknas, och att se relationer mellan olika objekt.MAP (Measuring and Assessing Potential) kartlägger personliga karaktärsdrag som har betydelse i arbetslivet. Olika roller kräver olika styrkor och fallenheter och med hjälp av personlighetstest kan vi lättare se vem som har bäst förutsättningar att både lyckas och trivas i rollen

14 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Project Manager, Meeting & Events, FCM Travel

FCM Travel är det globala varumärket för affärsresor inom Flight Center Travel Group som har expanderat till att bli ett av världens största reseföretag. FCM är affärsresepartnern för det lilla/medelstora företag i behov av lokal lösning samtidigt också för stora nationella och multinationella företag. Vårt globala nätverk spänner över mer än 90 länder och sysselsätter över 6 000 personer. Vi ger våra kunder bästa service via ägarskap, ansvar och kundfokus hos våra mycket värdefulla medarbetare. Våra innovativa globala tekniska lösningar ger lösningar för såväl resenär, resebeställare och beslutsfattare. Genom att utnyttja FCM:s förhandlingsstyrka och leverantörsrelationer i kombination med våra skräddarsydda affärsreseprogram, levererar vår expertis mer för våra kunder där det är viktigast för dem. FCM har erkänts som världens ledande Travel Management Company vid de uppskattade World Travel Awards årligen sedan 2011. Söker du efter nya utmaningar i en spännande global organisation? Vi söker en Project Manager för Meetings & Events, med placeringsmöjligheter antingen på vårt kontor i Köpenhamn eller Stockholm. FCM Travel Solutions är en organisation som präglas av högt tempo och ständig utveckling. Vi välkomnar utmaningar, och som medarbetare ges du stor möjlighet att påverka och bidra till vårt arbete. Meetings & Events-teamet består av åtta medarbetare fördelade på våra kontor i Stockholm, Köpenhamn och Helsingfors. Vi söker nu en självgående Project Manager med flera års erfarenhet inom gruppresor, konferenser och events, samt affärsresor. Vi letar efter en profil som: är mycket självgående och utåtriktad är social och har gedigna kompetenser inom det beskrivna arbetsområdet har god erfarenhet av att hantera både stora och små grupper har goda kunskaper inom affärsresor (individuella bokningar) har inga problem med att proaktivt arbeta med befintliga kunder besitter god affärsförståelse och förhandlingsförmåga med leverantörer har mycket goda kunskaper inom Amadeus och andra bokningssystem för både individuella bokningar och gruppbokningar har mycket goda kunskaper i MS Office och generellt en god IT-förståelse kan behålla lugnet och överblicken när det är hektiskt har hög arbetsmoral och arbetar målinriktat talar och skriver flytande svenska och engelska på en professionell nivå kan bidra till ett gott teamwork Vi erbjuder: en utmanande och ansvarsfull roll i en internationell miljö ett nära samarbete med dina kollegor i Norden en placering tillsammans med dina framtida kollegor i antingen Köpenhamn eller Stockholm stor frihet under ansvar konkurrenskraftig lön baserad på kvalifikationer Vi harHK i Stockholm men finns representerade i över 90 länder varav Stockholm eller Köpenhamnskontoretär önskemålet för denna tjänst. Vi erbjuder utöver god lön, 6 veckors betald semester plus 3 s.k. avtalsdagar, bra pensionspaket samt friskvårdsbidrag och möjlighet attkunna köpa aktier i bolaget Heltid på fast tjänst Stockholm/Köpenhamn på kontormed möjlighet till hybrid hemifrån till viss del Start enligt överenskommelse Mejla Rekryterare Jannica på [email protected] om du har funderingar kring dessa tjänster

13 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Extrajobb som kundtjänstmedarbetare till Rolfs Travel Group

Resebranschen blomstrar och efterfrågan på oförglömliga reseupplevelser har aldrig varit större! Rolfs Flyg & Buss, tillsammans med Solresor, är på framkant i denna spännande tid. Vi växer och söker nu passionerade individer för att stärka vårt team i Göteborg. Denna tjänst passar dig som tycker om att prata med kund i telefon, sälja resor och är en naturlig resnörd och som kan svara på allt från vilken resa kunden ska boka till vad man tar med sig i packningen. Om tjänsten I denna roll kommer du att arbeta med Rolfs Flyg & Buss kunder. Ditt arbete kommer att involvera att kommunicera direkt med våra kunder, hjälpa dem att boka deras drömresor, informera om våra spännande destinationer och ge råd utifrån deras unika behov. Varje samtal och varje e-post är en möjlighet att skapa en bestående relation och en oförglömlig resa. Om dig Vi letar efter någon som är servicemedveten, strukturerad och har en känsla för att förstå kundens behov. Erfarenhet inom resebranschen och kunskap om olika resmål ses som en fördel, liksom om du studerar inom hotell och turism. Du ska kunna kommunicera obehindrat på både svenska och engelska. För att vara aktuell för tjänsten bör du kunna arbeta ungefär två tillfällen i veckan. Vår kundtjänst är öppen alla dagar i veckan 7- 24 och vi ser särskilt behovet för denna tjänst under helger. Vad vi kan ge dig Som en del av vårt team får du inte bara en möjlighet att växa professionellt i en dynamisk miljö, men också att bidra till oförglömliga upplevelser för tusentals resenärer. Vi är belägna i hjärtat av Göteborg, i nyrenoverade lokaler. Tjänsten är en behovsanställning. Om företaget Rolfs Flyg & Buss grundades 1975 och med Rolf i spetsen som både busschaufför och reseledare. Resa efter resa och år efter år kom resenärerna tillbaka och skaran växte genom rekommendation från vänner och bekanta. Sakta men säkert har Rolfs Flyg och buss vuxit från det småskaliga bolaget till Sveriges största gruppresearrangör med ca 120 000 resenärer årligen och runt 400 olika resmål. Allt medan man lyckats behålla det genuina intresset för varje enskild resenär och deras upplevelse. Känner du att detta är nästa steg i din karriär? Skicka din ansökan nu! Urval sker löpande.

13 maj 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Utbildningsansvarig/Area Manager

AVISTA Education Språkresor AB marknadsför språkkurser och högskoleutbildningar vid skolor och universitet i Europa, USA och Australien. Vi är ett väletablerat företag grundat 1980 med 4 anställda och kontor i centrala Stockholm. Arbetsuppgifter: det dagliga arbetet består av kundkontakt, rådgivning och försäljning, kontakter med utländska skolor och administration av kursbokningar. Mycket av arbetet sker per mail och telefon. Vid sidan av detta deltar du i att utveckla informationen på vår hemsida och i marknadsföringen av våra kurser på internet, sociala medier, skolor och mässor. Arbetet är självständigt och ställer krav på god organisations- och initiativförmåga. Kvalifikationer: Lämplig bakgrund är högskoleutbildning i Sverige eller utomlands. Du bör vara nyutexaminerad eller med något års arbetslivserfarenhet. Egna studier utomlands är en merit. Mycket god talad och skriftlig svenska och engelska.

10 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Säljare med stort reseintresse till vårt team i Nacka

Välkommen att vara med på en fantastisk utvecklingsresa inom resebranschen, hos oss på Ticket och inte minst som säljare. Drivs du av försäljning och tycker det är givande att jobba mot tydliga mål? Älskar du utmaningar och vill samtidigt ha möjligheten att göra skillnad för våra kunder? Då ska du inte missa chansen att söka tjänsten som säljare till vår butik i Nacka Forum! Vem är du?Vi jobbar bokstavligt talat med världen som vårt arbetsfält och våra kunder förväntar sig hjälp med att hitta rätt resa för just deras önskemål. Därför tror vi att du är lyhörd, nyfiken och ansvarsfull och att du gillar att ge det lilla extra till dina kunder. Med ditt genuina engagemang och ditt målinriktade fokus bidrar du till både ditt eget och ditt teams framgång. Vi tror att du har erfarenhet av försäljning sedan tidigare och, om du saknar branscherfarenhet, har du ett brinnande engagemang att lära dig allt om vår spännande bransch. Du trivs bäst i ett team där alla är inkluderade och där du och dina kollegor delar kunskap, nytänkande och utveckling. Vi arbetar i en mängd olika interna och externa system. Därför är det en viktig merit att du har god datakunskap och är van att arbeta i olika system dagligen. Vår värdegrund är viktig för oss och vi jobbar utifrån vår kompass; Attityd, Glädje, Engagemang, Respekt samt Ansvar (AGERA). Det är viktigt för oss att du delar våra värderingar och förutom att vara en grym kollega och säljare strävar du dagligen efter att nå dina mål och ge våra kunder service i världsklass tillsammans med ditt team. Vad får du hos oss?Hos oss får du möjligheten att arbeta i en positiv miljö och sälja det bästa som finns – resor. Våra kunder finns både i butiken, på telefon och online och vi hjälper dem med allt från en enkel flygbiljett till hela paket med hotell, flyg, transfer och olika events. För att du ska kunna driva ditt eget lärande och öka din kompetens har vi en strukturerad onboardingprocess med ett stort utbildningsprogram som ger dig många möjligheter att hela tiden utvecklas i din roll som resesäljare hos oss. Eftersom vi vill finnas tillgängliga för våra kunder när de behöver oss har vi generösa öppettider, vilket innebär att vi arbetar såväl kvällar som helger. Tjänsten som resesäljare hos oss i Nacka är på 80-100% med tillträde enligt överenskommelse. Utöver grundlön arbetar vi med säljbonus Som en del i rekryteringsprocessen kommer du att få en inbjudan till din e-mail att besvara ett personlighetstest i två delar. Det tar sammanlagt ca 30 minuter att besvara dessa. Urval och intervjuer sker löpande så sök redan nu. Vi ser mycket fram emot att höra av dig!

3 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Project Manager, Meeting & Events, FCM Travel

FCM Travel är det globala varumärket för affärsresor inom Flight Center Travel Group som har expanderat till att bli ett av världens största reseföretag. FCM är affärsresepartnern för det lilla/medelstora företag i behov av lokal lösning samtidigt också för stora nationella och multinationella företag. Vårt globala nätverk spänner över mer än 90 länder och sysselsätter över 6 000 personer. Vi ger våra kunder bästa service via ägarskap, ansvar och kundfokus hos våra mycket värdefulla medarbetare. Våra innovativa globala tekniska lösningar ger lösningar för såväl resenär, resebeställare och beslutsfattare. Genom att utnyttja FCM:s förhandlingsstyrka och leverantörsrelationer i kombination med våra skräddarsydda affärsreseprogram, levererar vår expertis mer för våra kunder där det är viktigast för dem. FCM har erkänts som världens ledande Travel Management Company vid de uppskattade World Travel Awards årligen sedan 2011. Söker du efter nya utmaningar i en spännande global organisation? Vi söker en Project Manager för Meetings & Events, med placeringsmöjligheter antingen på vårt kontor i Köpenhamn eller Stockholm. FCM Travel Solutions är en organisation som präglas av högt tempo och ständig utveckling. Vi välkomnar utmaningar, och som medarbetare ges du stor möjlighet att påverka och bidra till vårt arbete. Meetings & Events-teamet består av åtta medarbetare fördelade på våra kontor i Stockholm, Köpenhamn och Helsingfors. Vi söker nu en självgående Project Manager med flera års erfarenhet inom gruppresor, konferenser och events, samt affärsresor. Vi letar efter en profil som: är mycket självgående och utåtriktad är social och har gedigna kompetenser inom det beskrivna arbetsområdet har god erfarenhet av att hantera både stora och små grupper har goda kunskaper inom affärsresor (individuella bokningar) har inga problem med att proaktivt arbeta med befintliga kunder besitter god affärsförståelse och förhandlingsförmåga med leverantörer har mycket goda kunskaper inom Amadeus och andra bokningssystem för både individuella bokningar och gruppbokningar har mycket goda kunskaper i MS Office och generellt en god IT-förståelse kan behålla lugnet och överblicken när det är hektiskt har hög arbetsmoral och arbetar målinriktat talar och skriver flytande svenska och engelska på en professionell nivå kan bidra till ett gott teamwork Vi erbjuder: en utmanande och ansvarsfull roll i en internationell miljö ett nära samarbete med dina kollegor i Norden en placering tillsammans med dina framtida kollegor i antingen Köpenhamn eller Stockholm stor frihet under ansvar konkurrenskraftig lön baserad på kvalifikationer Vi harHK i Stockholm men finns representerade i över 90 länder varav Stockholm eller Köpenhamnskontoretär önskemålet för denna tjänst. Vi erbjuder utöver god lön, 6 veckors betald semester plus 3 s.k. wellnessdagar, bra pensionspaket samt friskvårdsbidrag och möjlighet attkunna köpa aktier i bolaget Heltid på fast tjänst Stockholm/Köpenhamn på kontormed möjlighet till hybrid hemifrån till viss del Start enligt överenskommelse Mejla Rekryterare Jannica på [email protected] om du har funderingar kring dessa tjänster

29 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Tågvärdar till SJ Götalandståg i Göteborg!

Är du en person med högt säkerhetstänk, har en god serviceanda och drivs av att arbeta självständigt med frihet under ansvar? Då kan rollen som tågvärd vara perfekt för dig. Just nu söker SJ Götalandståg medarbetare som vill vara ansiktet utåt för verksamheten genom att garantera resenärernas trygghet och säkerhet ombord. OM TJÄNSTEN Academic Work söker nu flera tågvärdar till SJ Götalandståg som vill ansluta sig till deras spännande verksamhet. Som tågvärd har du en nyckelroll genom att se till att resenärerna får en trevlig och bra resa. Du ger resenärerna service, information och ser till säkerheten ombord. Oavsett tid på dygnet finns SJ Götalandståg tillgängliga för att säkerställa att resenärerna når sina slutdestinationer. SJ Götalandståg prioriterar alltid säkerhet och högkvalitativ kundservice. För bredare förståelse för tjänsten som tågvärd hos SJ Götalandståg, se nedan video: ' Introduktion: Under de första fyra veckorna av anställningen genomgår du en betald heltidsutbildning med fokus på teoretisk och praktisk grundutbildning, huvudsakligen förlagd i Göteborg. Under utbildningen får du som blivande tågvärd lära dig hur du erbjuder en god service till resenärerna, hur använda digitala arbetsverktyg ombord, samt teknisk kunskap om fordonen. Du kommer också att utbildas i trafiksäkerhet, hantering av oförutsedda händelser för att kunna hantera olika situationer som kan uppstå i rollen. Utbildningen kommer också att ge dig omfattande kunskap om relevanta lagar och bestämmelser för ditt arbete inom järnvägen. Din anställning omfattas av bra förmåner och gällande kollektivavtal. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Förbereda resan genom att anmäla närvaro samt alltid vara uppdaterad i företagets alla informationskanaler * Assistera resenärer både innan och under resan * Biljettvisering vid tågets avfärd och vid ny påstigning av resenärer * Ge löpande information till resenärerna vid trafikstörningar och avvikelser * Uppmärksamma, hantera och rapportera avvikelser innan, under och efter resorna * Samarbeta tillsammans med lokföraren som bemannar tåget * Följa säkerhetsbestämmelser och ordningsregler som gäller för järnvägen VI SÖKER DIG SOM - Har en avslutad 3 årig gymnasieutbildning - Har minst 3 års arbetslivserfarenhet - Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Särskilda krav: * Utdrag ur Polisens belastningsregister kommer vara ett obligatoriskt moment om man går vidare i rekryteringsprocessen * Genomgå en hälsoundersökning där du ska uppfylla kraven enligt Transportstyrelsens regler Det är meriterande om du: * Har erfarenhet av säkerhets- eller servicebranschen * Har erfarenhet av att arbeta i obekväma tider De beteenden vi kommer fokusera på i rekryteringen är: * Anpassningsbar * Kvalitetsmedveten * Serviceinriktad * Självgående SJ Götalandståg lägger stor vikt i sina personliga egenskaper och ser gärna att du har en välkomnande känsla för dess resenärer samt är handlingskraftig i tjänst och har en förmåga att prioritera mellan arbetsuppgifter. Övrig information: * Start: v. 36, 2024 * Omfattning: Tillsvidareanställning på 75% som inleds med 6 månades provanställning * Placering: Burggrevegatan 4, 411 03, Göteborg Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessens steg innehåller: 1. Två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. 2. Telefonintervju Academic work 3. Intervju SJ Götalandståg 4. Referenstagning 5. Hälsokontroll 6. Signering av anställningsavtal med SJ Götalandståg INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om SJ Götalandståg här!

23 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024