Revisorsassistent

Sök bland 12 lediga jobb som Revisorsassistent och börja ditt nya yrkesliv idag!

Revisorsassistent till LR Mora

Om företaget LR Mora är en arbetsplats för engagerade konsulter. Tillsammans med vårt systerföretag LR Arboga är vi 19 anställda. Vi är lokala och nära våra kunder. Vi är också en del av nätverket LR Revision & Redovisning med styrkor och fördelar som en större organisation ger. Vi erbjuder tjänster inom redovisning, rådgivning, lön och revision. Våra kunder är främst små och medelstora ägarledda företag. Vi är en byrå som vill ligga i framkant inom våra affärsområden och vi jobbar kontinuerligt med att utveckla våra medarbetare och vårt tjänsteutbud. Rådgivningsområdet ökar och här fokuserar vi bla på bolagsfrågor, skatter, stöd till styrelser, digitalisering mm. Vår arbetsplats ska vara en plats att känna sig hemma på och vi sätter stor vikt vid att du ska må bra och hitta en bra balans mellan arbete och fritid. Med stark vikänsla och lojalitet, tar vi hand om våra kunder och varandra. Vår verksamhet styrs utifrån våra kunders behov och vi ger våra medarbetare stort förtroende och eget ansvar. Det ger en sann arbetsglädje. Med höga ambitioner och prestigelöshet hjälper vi våra kunder att lyckas, samtidigt som vi skapar en levande arbetsplats fylld med glädje och personlig utveckling. Vår närhet till kunden skapar oändliga möjligheter till insikter, kunskap och skratt. Vi växer och söker nu en revisorsassistent till kontoret i Mora med start hösten 2024! Dina arbetsuppgifter Som revisorsassistent blir du en viktig medspelare i vårt team. Du arbetar i första hand med revision och rådgivning vilket innebär självständigt arbete men även ett nära samarbete med teamet och påskrivande revisor. Du kommer att arbeta med olika bolagsformer och kunder både på plats på kontoret och ute hos kund. För våra kunder är det viktigt att tänka på såväl företagets som företagarfamiljens ekonomi. Vi försöker ständigt ligga i framkant när det gäller digitalisering och utveckling i branschen där vi ser gärna att du har ett intresse av att vilja vara med och utveckla. Vi erbjuder dig ett spännande och varierande arbete där du har stora möjligheter att påverka din egen utveckling och inom några år kunna bli auktoriserad revisor. Din profil Vi söker dig som har en lämplig avslutad högskoleutbildning, yrkeshögskola eller annan likvärdig utbildning alternativt dokumenterad arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du behöver ha B-körkort då jobbet ibland innebär besök ute hos våra kunder som finns i Dalarna med omnejd. Vidare behöver du ha goda kunskaper i svenska både i tal och skrift. Du har lätt för att sätta dig in i nya system och digitala verktyg. Vi jobbar i nära kontakt med våra kunder vilket förutsätter god kommunikation, social förmåga och känsla för service. Vi söker dig som är engagerad, positiv och som gärna tar egna initiativ. Vi tror att du är framåtsträvande, resultatinriktad och vet vad det innebär att hålla deadlines. Vidare ser vi att du är en ambitiös, drivande och flexibel person som tycker om att ta eget ansvar och har en förmåga att strukturera och effektivisera ditt arbete. Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper. Ansökan LR Mora samarbetar med Clockwork Rekrytering. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Maria Södergren, 0733-51 27 69. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 4 juni 2024. Varmt välkommen med din ansökan! Vill du läsa mer om LR Redovisning & Revision så är du välkommen att besöka vår hemsida www.lrrevisionmora.se. För att säkerställa hållbara rekryteringar, är vi på Clockwork måna om att ha ett jämställt och inkluderande urval i samtliga av våra processer vi hjälper våra kunder med. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund säkerställer vi att du som söker behandlas likvärdigt, jämlikt och jämställt.

15 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Accountant Internship

Granskning av finansiella rapporter och dokumentation. Identifiera och rapportera eventuella avvikelser eller problem. Samarbeta med teamet för att säkerställa att revisionen följer alla gällande regler och riktlinjer.

11 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Revisorsassistent till Ess2 i Sundsvall!

Ess2 redovisning & revision AB är den lokala revisionsbyrån som består av ett härligt och familjärt team som utstrålar engagemang, med stort fokus på kund och kvalité! Vi söker nu dig som vill arbeta som revisorsassistent samtidigt som du trivs och har roligt på jobbet! Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan idag, urval sker löpande. OM TJÄNSTEN Ess2 redovisning & revision AB är det lokala fristående alternativet i Västernorrland inom redovisning- & revisionsbranschen med kontor i Sundsvall, Ånge och Stöde. De servar framförallt mindre och medelstora företag med komplett service av revision och redovisningstjänster. På kontoret i Sundsvall arbetar cirka 20 medarbetare med olika erfarenhetsnivå där alla värdesätter leveranssäkerhet, kvalité och tillgänglighet. I rollen som revisorsassistent kommer du ha varierande arbetsuppgifter kopplat till revision. Du kommer bli tilldelad uppgifter och genomföra planlagda granskningar av rutiner och bokföringsmaterial, samt arbeta med flera kontaktytor både internt och externt. Du erbjuds - Att arbeta på ett företag vars målsättning är att vara den bästa arbetsplatsen i branschen - Ett eget ljust kontor i fina lokaler vid tågstationen - Ett omtänksamt och hjälpsamt team där du kommer vara en viktig pusselbit - Lyxiga förmåner såsom morgonfika med färskt bröd varje dag, friskvårdtimme och en arbetstid på 37,5h/v på årsbasis VI SÖKER DIG SOM - Har en universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomi med inriktning redovisning & finansiering - Kommunicerar obehindrat på svenska i såväl tal som skrift, då det krävs i kommunikation med kunder och kollegor - Har god systemvana Det är meriterande om du: - Har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter - Har intresse för teknik och digitalisering För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetsinriktad - Serviceinriktad - Kvalitetsmedveten Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Ess2 redovisning & revision AB är det lokala fristående alternativet i Västernorrland inom redovisning- & revisionsbranschen med kontor i Sundsvall, Ånge och Stöde. De servar framförallt mindre och medelstora företag med komplett service av revision och redovisningstjänster.

8 maj 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Redovisningsansvarig

Vi på Fand Rekrytering söker nu en Redovisningsansvarig till PE-ägda Ljung & Sjöberg, ett ledande utbildning-, testnings- och vårdföretag som hjälper arbetsgivare med alkohol- och drogproblematik på arbetsplatsen. Vi söker dig som arbetar inom redovisning eller revision idag och är ansvarstagande, driven och noggrann samt har lätt att få saker ur händerna. Här kommer du att ansvara för den löpande redovisningen samtidigt som du utvecklar och förbättrar ekonomifunktionen och dess processer. Rätt person har stora utvecklingsmöjligheter hos Ljung & Sjöberg där beslutsvägarna är korta. Tjänsten rapporterar till CFO och har personalansvar för en ekonomiassistent. Ljung & Sjöberg sitter i fina lokaler på Munkbron i Gamla stan. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Du kommer att arbeta i en bred och spännande roll där du löpande förväntas driva projekt, arbeta med effektivisering och utveckling av rutiner och processer.  Övergripande ansvar av löpande redovisningen Upprätta månads- och årsbokslut samt årsredovisning Hantera löner och sociala avgifter Rapportering och deklarering av moms Budget, prognoser, analyser och uppföljning Kontakt med revisorer, bank och andra externa och interna intressenter Initiera och driva förbättringsprojekt och effektiviseringar Kvalitetssäkra och utveckla de befintliga finansiella processerna Övriga ad hoc uppgifter Kvalifikationer och egenskaper: Vi söker sig som är engagerad, ansvarstagande och har god kommunikations- och samarbetsförmåga. Vidare tror vi att du är positiv och framåt i din person samt trivs i en bred roll med mycket ansvar. Vi lägger stor vikt på personliga attribut och potential i denna rekrytering. Civilekonomexamen eller motsvarande akademisk examen inom ekonomi 2-3 års relevant arbetslivserfarenhet från revision eller redovisning. Konsultbakgrund från BIG4 är starkt meriterande Goda kunskaper i Excel och andra relevanta programvaror Goda IT-kunskaper och van användare av Excel Tekniskt intresse och en förståelse för ERP-system Ansökan Tycker du att detta låter som en spännande tjänst för dig? Ansök genom att klicka på ”ansök nu” redan idag eller senast 17 maj. Intervjuer och urval sker löpande. I denna rekrytering samarbetar Ljung & Sjöberg med Fand Rekrytering. Alla frågor kring tjänsten eller processen sker via ansvarig rekryterare: Julia Ternhem på [email protected] eller 070 333 76 84. Om Ljung & Sjöberg: Ljung & Sjöberg har i mer än ett decennium verkat för att hjälpa arbetsplatser att hantera alkohol- och drogproblem. Med gedigen expertis och engagemang erbjuder vi en rad tjänster som sträcker sig från utbildningar och tester till utredningar och behandlingar. Varje år utbildar vi 15 000 chefer och medarbetare och utför över 100 000 tester. Tillsammans skapar vi en obruten kedja av insatser, från den första oron till fullständig rehabilitering. Vi är 50 medarbetare som alla delar ett brinnande engagemang för vår mission: att hjälpa arbetsgivare att rädda liv! Verksamheten sträcker sig över hela Sverige.

3 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Revisionskonsulter till EY, Örnsköldsvik | Augusti 2024

Är du intresserad av en unik möjlighet att starta din karriär inom revision? Våra konsulter får möjligheten att snabbt skapa en bred revisionsexpertis inom många olika kund- och branschområden. Vi söker nu en revisionskonsult till vårat kontor i Örnsköldsvik och riktar oss mot dig som är examinerad ekonom eller motsvarande från universitet/högskola och även dig med ett eller ett par års relevant arbetslivserfarenhet. På EY får du chansen att bygga en karriär som är lika unik som du. Vi stödjer din resa mot att bli ditt bästa professionella jag. Vi erbjuder globala möjligheter, ny teknik och en inkluderande kultur. Och vi räknar med din röst och ditt perspektiv för att hjälpa oss att bli ännu bättre. Bli en del av EY och bygg en unik upplevelse för dig själv och en bättre affärsvärld för alla. Möjligheten På EY sätter vi medarbetarna i centrum och genom vår tydliga och väl genomarbetade utbildningsplan får du möjlighet till ständig utveckling. Du kommer snabbt få växa in i en ansvarsfull roll med utmanande och utvecklande uppdrag inom olika företag och branscher. Du får en spännande inblick i väletablerade företag med fokus på hur de producerar och hanterar sina finansiella rapporter och verksamheter i stort. Då vi är ett internationellt företag med många globala kunder finns det även möjligheter till arbete utomlands och i internationella projekt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Som revisionskonsult inom Assurance kommer du att tillbringa mycket av din tid på plats ute hos våra kunder vilket innebär mycket praktisk erfarenhet från en mängd olika branscher. Din uppgift består av att identifiera och lösa komplexa revisionsfrågor och du kommer att ges möjlighet att arbeta över olika områden, vilket kommer att ge dig bred och branschspecifik kunskap om risker och nyckelfaktorer för framgång. Är du vår nya kollega? Vi är intresserade av personer som är naturligt nyfikna och redo att samarbeta med andra och bygga relationer, såväl med kollegor som med kunder. För att passa hos oss på EY ser vi att du har en stark målorientering med ambition att utvecklas och du gillar att ge professionell service. I gengäld kan du förvänta dig stöd och coachning av erfarna kollegor, samt den professionella utbildning som du behöver för att växa i din karriär. Kvalifikationer för tjänsten Universitets-/högskoleexamen som ekonom eller motsvarande Kritiskt tänkande och analytiska färdigheter för att identifiera och lösa problem Ett genuint intresse för att skydda de finansiella marknaderna via granskningsåtgärder inom revision Vi ser även gärna att du har Goda akademiska meriter Relevant arbetslivserfarenhet Engagemang eller aktiviteter utanför studierna, särskilt sådana som kan främja din förmåga att samarbeta som en del av ett mångsidigt team eller har en positiv inverkan på dina ekonomiska kunskaper.   Vad EY erbjuder dig Som revisionskonsult hos EY får du arbeta med inspirerande och meningsfulla projekt med stort inflytande över din arbetsdag. Du kommer att vara en del av vårt globala nätverk av specialister i ett internationellt serviceområde. Från dag ett kommer du att få utmanande och stimulerande arbetsuppgifter. EY är ett värderingsstyrt företag där laganda, respekt och integritet är viktiga ledord. Vid sidan av våra medarbetares engagemang och kompetens är det våra gemensamma värderingar som skapar vår framgång på marknaden. Kontinuerligt lärande: Du utvecklar tankesätt och färdigheter som hjälper dig att navigera in i framtiden. Framgång så som du definierar den: Vi ger dig verktygen och flexibiliteten, så att du kan göra skillnad på ditt sätt. Transformativt ledarskap: Vi ger dig insikter, coachning och självförtroende för att bli den ledare som världen behöver. Inkluderande kultur: Du kommer att accepteras för den du är och få möjlighet att använda din röst för att hjälpa andra att hitta sin. Läs gärna mer om vad EY kan erbjuda dig på Karriär på EY | EY Sverige, i sociala medier och på Karriärbloggen | EY Sverige. Ansökan Sök senast den 19 maj 2024. I din ansökan vill vi att du skickar med dessa tre filer: CV Betyg från högskola/universitet Personligt brev; här vill vi att du får med följande:  - Varför vill du jobba inom revision på EY? När vi tagit emot din ansökan kommer du inom några dagar att motta en inbjudan till vårt rekryteringstest, att genomföra testet är första delen i processen. För frågor om tjänsten vänligen kontakta Jessica Söderkvist på [email protected]. För frågor kring rekryteringsprocessen vänligen kontakta [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan! EY | Building a better working world På EY arbetar vi varje dag för att uppfylla vårt syfte "Building a better working world" och skapa långsiktigt värde för våra kunder, medarbetare och samhället i stort. Med stöd av data och teknik bygger vi förtroende på finansmarknader och hjälper våra kunder att växa och utvecklas. Vi samarbetar inom våra tjänsteområden revision, redovisning, affärsrådgivning, skatt, strategi och transaktioner, så att vi kan ställa bättre frågor för att hitta nya svar på de komplexa utmaningar som världen står inför i dag. The exceptional EY experience. It’s yours to build. At EY we celebrate differences and support it. Our employees bring their authentic selves to work every day. We promote diversity of thought, culture and background, and are committed to creating an inclusive EY environment for all employees. EY is an equal opportunity employer for employees and applicants. EY encourages applications from all backgrounds related to gender, age, ethnicity, culture, race, religion and belief, nationality, disability, sexual orientation and gender identity. If you need assistance or an accommodation due to a disability in your recruitment process, you may contact us through the Talent Attraction and Acquisition specialist in this advert.

30 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Erfaren revisorsassistent till Skellefteå

Är du ekonom med några års erfarenhet inom revision, redovisning eller annat ekonomirelaterat arbete som vill utvecklas i en global miljö med unika karriärmöjligheter? Vi på KPMG söker drivna talanger som vill axla rollen som erfaren revisorsassistent och fortsätta utvecklas. KPMG i Skellefteå KPMG Skellefteå ingår i vårt kontorsområde Botnia som sträcker sig från Örnsköldsvik i söder till Skellefteå i norr. Inom detta område samarbetar vi i både de stora som i de mindre uppdragen. Kontoret i Skellefteå jobbar till stor del med de stora företagen i Norrbotten och Västerbotten men även med mindre bolag på den lokala marknaden. Vi förenar lokal förankring och gedigen kunskap med den globala revisionsbyråns nätverk och specialistkompetens. Din roll hos oss: Som revisorsassistent arbetar du i ett flertal team med kvalificerade medarbetare inom KPMG. Teamen du arbetar med är skräddarsydda för att möta specifika förfrågningar och förväntningar från våra kunder. Tillsammans med dina kollegor skapar du dig en uppfattning om dina kunders verksamhet och om risker och möjligheter. Du får arbeta i en roll som innebär nya utmaningar, nya möten och nya affärsperspektiv på daglig basis. Med ökade krav på hållbarhetsrapportering blir även granskning av denna en naturlig del i vår revision. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: - Granskning av finansiella rapporter - Intervjuer med nyckelpersoner - Granskning av företagsspecifika processer - Skattefrågor - Rådgivning Vi söker dig som trivs i ett kundfokuserat och omväxlande arbete med varierande tempo där ingen dag är den andra lik. Du är ekonom med några års arbetslivserfarenhet. En förutsättning är att du vid tjänstens tillträde uppfyller revisorsinspektionens teoretiska krav för auktorisation (för information, läs mer på www.revisorsinspektionen.se). Vi ser gärna att du har några års erfarenhet inom revision, redovisning eller annat ekonomirelaterat arbete. Då vi arbetar allt mer digitalt och med stora mängder data är det viktigt med intresse för IT samt att du har goda IT och Excel-kunskaper. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska samt ett stort intresse för revision. Vad vi erbjuder Vi lägger stort fokus på dig som individ, men vi jobbar givetvis mycket i team. Som medarbetare på KPMG får du möjlighet att arbeta i en spännande och föränderlig miljö där du är med och bidrar till innovativa lösningar för att bistå våra kunder. Du blir som anställd hos oss tilldelad en Performance Manager som blir din egen karriärcoach. Tillsammans lägger ni upp din individuella utvecklingsplan redan när du påbörjar din anställning. Vi vill att våra medarbetares karriär ska präglas av tydlighet och möjlighet för individen att påverka, vilket vi tillgodoser genom vår karriärtrappa. En karriär på KPMG ger dig tidigt en inblick i näringslivets kärna, kundernas verksamheter samt ett brett affärsperspektiv och kunskap om olika branscher. Vill du göra skillnad tillsammans med oss? Din ansökan består av CV, personligt brev och akademiska meriter. Vill du veta mer om tjänsten innan du söker är du varmt välkommen att kontakta Frida Kolbäck, 070-309 97 10 alt [email protected] eller kontakta rekryterare Mikaela Bohman, [email protected] Då vi arbetar med löpande urval ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 31 maj. At KPMG, we know that if we use and act on our insights together with the right people, we find opportunities everywhere. With 2000 employees in Sweden, Latvia and Lithuania, and a network of more than 265 000 experts in 143 countries across the globe, we are one of the world’s leading professional services firms. We offer expertise within advisory, audit and tax and legal services to many of our region’s leading companies. We may support their organizational change, provide advice regarding risk and compliance, ESG reporting or development journeys, cyber threats, technology transformation, or finance strategy optimization. We also have experts within analysis, M&A and transactions, audit, tax and legal.

25 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Revisorassistent sökes till HQV i Stockholm!

Tar du examen inom ekonomi och söker en tjänst inom revision? Är du stresstålig, kommunikativ och söker en varierande tjänst? Då har vi en tjänst för dig! HQV är ett revision-, redovisning- och rådgivningsföretag som alltid strävar efter att hålla hög servicegrad och tillgänglighet. De vill vara en långsiktig samarbetspartner som på olika sätt ska kunna erbjuda de resurser som ett företag/organisation kan komma att behöva i olika situationer. De har en tradition av personligt engagemang och anpassar sina tjänster till kundernas individuella behov. Genom sina kompetenta medarbetare, och genom nära samarbete med olika rådgivare/specialister, kan de dessutom erbjuda rådgivning inom många av de områden som ett företag kommer i kontakt med. För HQVs räkning söker vi nu dig som vill arbeta som revisorassistent. Du kommer arbeta i en familjär organisation med 10 andra kollegor på deras kontor i centrala Stockholm. Du kommer arbeta med varierande uppgifter kopplat till revision. Du kommer bli tilldelad uppgifter och genomföra planlagda granskningar av rutiner och bokföringsmaterial, samt arbeta med flera kontaktytor både internt och externt. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att du blir anställd av HQV och vi på StudentConsulting enbart sköter rekryteringsprocessen. Tjänsten är på heltid där kontorstider med flex tillämpas, med planerad uppstart i augusti/september 2024. Vid övriga frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Din profil Vi söker dig som till sommaren har en avklarad utbildning inom företagsekonomi från universitet eller högskola med inriktning mot revision. Har du tidigare erfarenhet från en liknande roll är detta mycket meriterande. Du har god vana inom Excel och övriga Officepaketet. Tjänsten lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är stresstålig och flexibel i ditt arbete och uppskattar roller där du får arbeta med varierande arbetsuppgifter. Du är kommunikativ i både tal och skrift, och tycker det är givande att få arbeta i tjänster med mycket samarbeten. I övrigt är du ödmjuk och prestigelös. Låter detta som en tjänst för dig? Ansök idag! Urval sker löpande. Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

23 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Praktik riktad mot offentlig sektor hos EY Skellefteå - Höstterminen 2024

På EY får du chansen att bygga en karriär som är lika unik som du. Vi stödjer din resa mot att bli ditt bästa professionella jag. Vi erbjuder globala möjligheter, ny teknik och en inkluderande kultur. Vi räknar med din röst och ditt perspektiv för att hjälpa oss att bli ännu bättre. Bli en del av EY och bygg en unik upplevelse för dig själv och ett bättre samhälle för alla. Under höstterminen 2024 erbjuder EY en terminspraktik för dig som läser till samhällsvetare eller ekonom. Vi söker en praktikant till vårt kontor i Skellefteå där du får testa på hur det är att arbeta med verksamhetsrevision och rådgivning. Verksamhetsrevision och rådgivning Vi erbjuder dig uppgifter inom varierande typer av uppdrag inom verksamhetsrevision och kvalificerad rådgivning. Uppdragen berör alla delar av kommunernas och regionernas verksamhet såsom skola, äldreomsorg, samhällsbyggnad, teknik, socialtjänst och hälso- och sjukvård. I viss mån förekommer även uppdrag i den statliga sektorn. Som praktikant hos oss får du vara delaktig i alla steg i en granskningsprocess. Det innebär att göra research, förbereda och vara med på intervjuer samt vara delaktig i analysarbete och rapportskrivning samt presentation för uppdragsgivaren. Vi söker dig som studerar på en samhällsvetenskaplig universitetsutbildning, gärna på masternivå. Du har ett stort intresse för hur politiskt styrda organisationer fungerar. Det är viktigt att du är utåtriktad och kan bygga goda relationer samt att du har en god analytisk förmåga. Erfarenheter rörande den kommunala sektorn är meriterande (sommarjobb/uppsats/etc.). Du har lätt för att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Du har vana och god förmåga att skriva både kortare och längre texter såsom PM och rapporter. Vad EY erbjuder dig Kontinuerligt lärande: Du utvecklar tankesätt och färdigheter som hjälper dig att navigera in i framtiden. Framgång så som du definierar den: Vi ger dig verktygen och flexibiliteten, så att du kan göra skillnad på ditt sätt. Transformativt ledarskap: Vi ger dig insikter, coachning och självförtroende för att bli den ledare som världen behöver. Inkluderande kultur: Du kommer att accepteras för den du är och få möjlighet att använda din röst för att hjälpa andra att hitta sin. Läs gärna mer om vad EY kan erbjuda dig på ey.com/sv_se/careers, i sociala medier och på karriarbloggen.ey.com. Ansökan Om ovan stämmer in på dig, ser vi gärna att du skickar in din ansökan till oss. Sök senast den 19 maj 2024. Vi tillämpar löpande rekrytering, varför det är en god idé att söka till oss redan innan sista ansökningsdatum. Din ansökan ska innehålla CV, personligt brev samt betyg från din utbildning. Frågor kring praktiken kan ställas till [email protected]. EY | Building a better working world På EY arbetar vi varje dag för att uppfylla vårt syfte "Building a better working world" och skapa långsiktigt värde för våra kunder, medarbetare och samhället i stort. Med stöd av data och teknik bygger vi förtroende på finansmarknader och hjälper våra kunder att växa och utvecklas. Vi samarbetar inom våra tjänsteområden revision, redovisning, affärsrådgivning, skatt, strategi och transaktioner, så att vi kan ställa bättre frågor för att hitta nya svar på de komplexa utmaningar som världen står inför i dag. The exceptional EY experience. It’s yours to build. At EY we celebrate differences and support it. Our employees bring their authentic selves to work every day. We promote diversity of thought, culture and background and are committed to creating an inclusive EY environment for all employees. EY is an equal opportunity employer for employees and applicants. EY encourages applications from all backgrounds related to gender, age, ethnicity, culture, race, religion and belief, nationality, gender identity and expression, sexual orientation and disability. If you need assistance or an accommodation due to a disability in your recruitment process, you may contact us through the Talent Attraction and Acquisition specialist in this ad.

23 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
REVISORSMEDARBETARE

NYSTRÖM & PARTNERS REVISION KB är en väl förankrad revisionsbyrå som bedriver verksamhet från kontor i Helsingborg och Löddeköpinge. Vår klientstock består av mindre och medelstora företag med stor branschspridning och varierande ägarstruktur. Av byråernas ca 15 medarbetare är fyra auktoriserade revisorer. Huvudsakligt arbetsområde är revision, men vi tillhandahåller också rådgivning rörande skatter och företagande, företagsvärdering, generationsskiften, redovisningsfrågor m.m. Vårt sätt att arbeta bygger på att vara en liten effektiv och självbestämmande organisation. För att komplettera och verifiera vår egen kunskap har vi ett stort kontaktnät med självständiga specialister inom närbesläktade arbetsområden såsom skatter, juridik, IT m.m. Såväl nationellt som internationellt har vi ett samarbete med Crowe Global, www.crowe.com (http://www.crowe.com), som utgörs av ca 30.000 medarbetare i ett 100-tal länder. Det är ganska stor skillnad att arbeta hos några av de större byråerna relativt en mindre organisation som många gånger är strukturerad i form av en federation under ett paraplytak, som i vårt fall är Crowe-organisationen. De lokala kontoren är ägda av ett antal revisorer som är verksamma på kontoret och orten vilket medför att den personliga utvecklingen går snabbare eftersom du får arbeta inom ett bredare arbetsområde ofta tillsammans med en erfaren revisor. Våra beslutsvägar är mycket korta eftersom varje kontor fattar sina egna beslut och är inte beroende av något centralt beslut. Vi har ganska många företagsevent lokalt på kontoret och även med hela organisationen i form av utbildningsresor utomlands och även gemensamma utbildningar med de andra kontoren för att öka samhörigheten. Vi är intresserad av vad du har för anknytning till Helsingborg och om så inte är fallet, varför du skulle vilja flytta till Helsingborg? www.nyopart.se (http://www.nyopart.se) Vi söker REVISORSMEDARBETARE med akademisk utbildning som uppfyller kraven för auktorisation. Om du har praktik är det en fördel men inget krav. Ditt arbete i vårt revisionsteam kommer snabbt att leda till kvalificerade arbetsuppgifter och eget ansvar för ett antal uppdrag. För att passa i teamet bör Dina personliga egenskaper vara initiativförmåga, flexibilitet och serviceanda. Ur utbildningssynpunkt följer vi FAR:s kursprogram. Tillträde under hösten 2024. Vi intervjuar i takt med att ansökningarna kommer in.

9 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Revisorsassistent till MOORE

Nu söker MOORE en revisorsassistent till ett av deras två kontor i Göteborg. Har du studerat ekonomi på högskolenivå med inriktning mot redovisning och revision och nyligen tagit examen eller tar du examen nu till sommaren? Hos MOORE erbjuds du en arbetsplats som värdesätter trevlig arbetsmiljö, bra balans mellan arbete och privatliv med många interna karriärvägar du kan ta för din personliga utveckling. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten OIO söker nu en revisorsassistent till MOORE med start under hösten 2024. För dig som är utbildad inom ekonomi är detta en möjlighet att starta din karriär hos en globalt välrenommerad arbetsgivare med lokal förankring och stark sammanhållning på ett av våra två kontor här i Göteborg. Rollen kommer ha sitt fokus på revision av kundernas räkenskaper och förvaltning, men också konsultationer samt övriga tjänster anpassade efter kundens behov. Arbetet kommer innebära mycket kundkontakt där du tidigt kommer få arbeta under eget ansvar och få möjlighet att utveckla långsiktiga kundrelationer där du på sikt självständigt kommer få driva kundprojekt.  Höga ambitioner uppmuntras och vill du bli auktoriserad revisor och på sikt även sikta mot att bli partner är det mer än välkommet, MOORE vill växa! Sammanfattningsvis kommer du primärt som en del av ett team att arbeta med: Revision (ISA)  Enklare utredningar & konsultationer Div. övriga uppgifter kopplade till såväl revision som redovisning Vi söker dig som Har en relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi med inriktning mot redovisning/revision och uppfyller krav för att i framtiden bli auktoriserad revisor Har flytande svenska i tal och skrift Talar och skriver flytande engelska då bolaget även arbetar med internationella kunder Som person tycker du om och är duktig på att bygga goda relationer. Du trivs i en roll där du har dagligt utbyte med kunder och kollegor som du jobbar tätt ihop med. Du har lätt för att arbeta mot uppsatta mål i såväl grupp som självständigt och känner hellre att du har en arbetsdag med stor variation än enformigt arbete. För att lyckas krävs att du har en analytisk förmåga, vågar ta egna initiativ för att komma framåt i dina kundprojekt samt tar stort ansvar för att avsluta det du påbörjat. Om MOORE MOORE är en byrå med hög ambitionsnivå och många intressanta kunder inom olika branscher med varierande storlek. Kunderna är framför allt medelstora ägarledda bolag, men här får du även arbeta med större företag. Bolaget är en entreprenörsorienterad och platt organisation med fokus på engagemang, personlig service och kvalitet. Hos oss får du tidigt möjlighet att ta ett stort eget ansvar och påverka ditt arbete. Vår verksamhet präglas av goda relationer och delaktighet. Vi eftersträvar en hög grad av teamkänsla där kunskapsutbytet ska vara enkelt. Då våra medarbetare är vår största tillgång satsar vi på individuell utveckling och du kommer att få ta del av ett gediget utbildningspaket. Vi är idag ca 120 personer i Sverige som arbetar inom affärsområdena revision, redovisning och skatt varav ungefär 50 personer på våra kontor i moderna lokaler nära vattnet i centrala Göteborg. Om anställningen Tjänsten är en direktrekrytering där du blir anställd hos vår partner. Omfattning: Heltid Start: Hösten 2024 Placering: Göteborg, Första Långgatan 30, flexibelt hemarbete 2 dagar/vecka Kontaktperson: Elsa Jonasson Lön: Fast månadslön Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Om OIO Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

4 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024