Systemanalytiker/Systemutredare

Sök bland 47 lediga jobb som Systemanalytiker/Systemutredare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Automationsingenjör till VA - Verk

Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns. Tekniska serviceförvaltningen genomför varje dag samhällsviktigt arbete som att sköta gator, parker, fastigheter och idrottsanläggningar, städa, laga mat, hämta sopor, leverera vatten och rena avlopp. Förvaltningens mål är att leverera rätt tjänst till rätt kvalité utifrån kundernas behov. Tjänsten som Automationsingenjör är placerad inom Tekniska serviceförvaltningen, Vatten och Avfall, enhet VA-Verk. Enheten består av ca 20 medarbetare. Enhetens huvudsakliga uppdrag är att ansvara för drift, underhåll och utveckling av vatten- och reningsverk inom Motala och Vadstena kommuner. Dessutom ansvarar enheten för drift och skötsel av kommunernas spill- och dagvattenpumpstationer, tryckstegringsstationer samt dricksvattenreservoarer. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifterna som Automationsingenjör innebär support, förebyggande underhåll, djupare felsökning, felanalyser, utveckling och förändring/ modifiering av befintliga system och utrustningar samt medverka i investeringsprojekt. I arbetet ingår driftsättning av nya styrsystem, arbete i SCADA-systemet VA-Operatör samt i olika PLC-system såsom ABB med flera. Du som är intresserad av och har erfarenhet av programmering, felsökning i styrsystem, kan läsa och tolka kretsscheman, kunskap om driftövervakningssystem (SCADA), datakommunikation samt god datorvana men även en vana att hantera verktyg och mätinstrument kommer att känna dig bekväm i rollen. Du är van att arbeta självständigt, är kreativ och har lätt för att kommunicera. Gillar du utmaningar och att arbeta med problemlösning kan du vara rätt person. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp om 4 personer bestående av 2 automationsingenjörer, 1 eltekniker och 1 elingenjör. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lämplig högskoleutbildning som automationsingenjör, teknisk utbildning med goda kunskaper inom el, styr- och reglerteknik alt annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Som person är du utåtriktad, har mycket eget driv, god initiativförmåga och förmågan att analysera, planera och lösa arbetsuppgifter. Du kan uttrycka dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift och har god förmåga att kommunicera. Du är ansvarstagande med en hög arbetsmoral, kvalitetsmedveten och arbetar lika gärna i grupp som självständigt samt är van att ha ett flexibelt arbetssätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper samt erfarenhet då vi är måna om att hitta rätt person. B-körkort är ett krav. Tidigare erfarenhet från arbete med liknande arbetsuppgifter enligt nedanstående är meriterande: - Driftövervakningssystem (SCADA-system) - Programmerbara styrsystem (PLC-system) - Styr- och reglerutrustningar - Drivsystem, frekvensomriktare och mjukstartare - Mätutrustningar i process - IT och informationssäkerhet/NIS - Arbete inom vatten- och avloppsverksamhet - Arbete inom processindustri ÖVRIGT Vi jobbar med löpande urval och kommer kontakta sökande som uppfyller kraven under ansökningstiden. Säkerhetskontroll kan komma att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

16 maj 2024
Sista ansökan:
21 juni 2024
Product Owner

Mission Pax2pay is a rapidly growing FinTech business on a mission to modernise and simplify payments for the travel industry. Our customers are some of the biggest players in the travel sector and our partners are key players in the fintech world. Established in 2019, we are currently a growing team of 34, with the aim of becoming the number one choice for business-to-business (B2B) payments, in the UK and EEA. History Pax2pay has an award-winning digital payment solution that makes travel payments easier, faster, and safer for the entire travel industry. We enable businesses to pay for their business costs via virtual cards and bank transfers - everything from hotel bookings to flights; travel transfers to tour bookings; utilities to SaaS subscriptions - whatever it is, we’ve got you covered. Pax2pay has settled billions of pounds worth of transactions, won numerous industry awards including 'Most Disruptive Payments Technology', and supported some of the largest and most successful players in the travel space. Job Description Pax2Pay is seeking a focused and results-driven Product Owner to partner with our engineering teams. As a Product Owner, you will be at the forefront of driving the development and success of our payment solutions. Leveraging your analytical mindset and software development knowledge, you will lead the planning, execution, and optimisation of our product roadmap to deliver exceptional value to our customers. Responsibilities Roadmap Execution Collaborate with stakeholders and engineering teams to define and prioritise product features and initiatives. Be involved in and support the development of a clear and comprehensive product roadmap that aligns with business goals and customer needs. Execute the product roadmap, ensuring timely delivery of high-quality features and enhancements. Work with the Engineering team to support the software development cycle, from ideation and planning to implementation and release. Apply sound prioritisation techniques to manage the product roadmap effectively, ensuring focus on high-impact initiatives. Continuously refine and groom the roadmap to maintain clarity and readiness for development. Communication and Collaboration Foster effective communication and collaboration across cross-functional teams, including engineering, product and sales. Communicate product vision, priorities, and progress to internal teams and stakeholders. Work closely with the onboarding team to ensure smooth product adoption and customer success. Requirements Needed Some experience with Software Engineering Proactive mentality with a demonstrated ability to drive product strategy and profitability. Excellent communication and collaboration skills, with the ability to work effectively across teams and stakeholders. Ability to work with cross-functional teams and drive product development from concept to launch. Analytical mindset with the ability to translate data insights into actionable product improvements. Beneficial Experience working with a card issuing or an SAAS, or within other fintech or banking environment Software development knowledge to provide insights throughout the development lifecycle. Knowledge of product roadmap and lifecycle management principles.

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Systemspecialist med fokus på IT-säkerhet

Internet i Sverige har sitt ursprung i Sunet. Vi på Sunet driver världens modernaste forskningsnät och digitala identitetstjänster i världsklass. Sedan 80-talet har vi levererat it-tjänster och nät till Sveriges universitet, högskolor och forskningsinfrastrukturer. Som anställd på Sunet är du en del av ett globalt community av it-proffs som jobbar med att stödja forskning och utveckling av internet i hela världen. Rollbeskrivning och arbetsuppgifter Som systemadministratör på nätenheten kommer du att arbeta såväl i projekt som självständigt med Sunets olika tjänster. Fokus ligger på att operativt hantera IT-säkerhetsområdet och att stödja automation av nätverksinfrastruktur. I jobbet ingår både att vidareutveckla befintliga system och att delta i planering och hantering av nya tjänster och lösningar. På Sunet delar vi med oss av våra kunskaper och lär oss av varandra och drar nytta av varandras olika erfarenheter och bakgrund. Vi är en välkomnande och positiv arbetsplats där vi tillsammans arbetar mot att nå våra uppsatta mål. Vem är du? Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. I rollen som systemspecialist är du är strukturerad och självständig i ditt arbete. Du är kommunikativ och tycker om att arbeta tillsammans med andra men är inte beroende av detaljerad styrning i ditt dagliga arbete. Du är van att ta egna initiativ och planera utifrån uppställda mål. För att lyckas hos oss behöver du ha erfarenhet av: • Systemadministration inom Linux och Containersystem • Git och Puppet (eller liknande configuration management system) • Programmering med Python Det är meriterande om du har kunskaper om/erfarenhet av: • Systemadministration inom Windows • Design och drift av storskaliga loggsystem • TCP/IP, DNS, Routing • Nätverksinfrastruktur med produkter som Arista, Juniper, Cisco • Goda kunskaper om Brandväggar • Open-source projekt • Projekt baserade på öppen källkod Eftersom majoriteten av våra system och tjänster är placerade på internet och har tusentals användare är det meriterande om du har arbetat med systemhärdning och har god förståelse av komplexa system. På Sunet gillar vi öppen källkod och delar gärna med oss av det vi gör! Placering Vårt kontor finns på Tulegatan 11 i centrala Stockholm. Om arbetsuppgifterna tillåter finns möjlighet att arbeta på distans på deltid. Anställningsform och tillträde Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Vi ser gärna att du börjar så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Är du intresserad? Vill du veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta • Per Nihlén, rekryterande chef: 0703–494 137 • Malin Rengby, HR-specialist: 0733–666 805 • Bente Ahlström, Saco-S: 08-546 12 340 • Anneli Fröjd, ST 08-546 44 333 Så ansöker du Skicka in CV och personligt brev via vårt rekryteringssystem senast 2024-06-05. Vi vill att så tydligt som möjligt beskriver hur din bakgrund matchar den kompetens vi efterfrågar i dina ansökningshandlingar. Märk ansökan med diarienummer 2.2.1-2024-05951 Om oss Sunet är en del av Vetenskapsrådet – Sveriges största statliga forskningsfinansiär. Vetenskapsrådets arbete handlar om att ge forskare goda förutsättningar att bidra till samhället med forskning av högsta kvalitet. Hos oss arbetar omkring 260 personer i moderna lokaler i centrala Stockholm och Göteborg. Vi hanterar ansökningar, utvärderar och följer upp forskningens villkor och kommunicerar om forskning. Läs mer om vår arbetsplats och möt några av våra medarbetare på www.vetenskapsrådet.se

15 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Application Specialist

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll I din roll som Applikationsspecialist kommer du verka i gränslandet mellan ekonomi och IT där du är med och bygger upp och förvaltar Saabs tjänster för budget och uppföljning av IT. Inledningsvis kommer dina primära arbetsuppgifter vara att bygga rapporter och formulär samt vidareutveckla och underhålla den datamodell som används. Du kommer att utgöra en del av ett kompetent team som arbetar med system och processer inom området IT Service Financial Management. Inom Saabs IT-avdelning (Group IT) används Mercur som verktyg för att budgetera och följa upp våra IT-tjänster och linjekostnader. Inom teamet finns även kompetens inom till exempel Pricing Management, Service Offering (budget, prognos och uppföljning) och debitering. Din profil Vi söker dig som antingen är ekonom med förståelse och erfarenhet av arbete med IT-tjänster, alternativt är IT-specialist med erfarenhet av budget och ekonomiuppföljning. För att passa i rollen tror vi att du är analytisk, strukturerad och tycker om problemlösning. Du är bra på att kommunicera och tar egna initiativ. Då du kommer vara en del av ett team där man delar med sig av kunskap och tar hjälp av varandra bör du gilla att samarbeta. Vidare tror vi att du är prestigelös och har en förmåga att kunna arbeta både i detalj och helhetsperspektiv. Kompetenser som behövs i denna roll: * Möjlighet att ta till sig TBM-modellen och IT som affär * Förståelse för logik inom finans och redovisning * God intuition för hur man bygger lättskötta och effektiva datamodeller * Kunskap om SQL * Förstå hur man bäst ställer en fråga till en databas * Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska Det är meriterande om du har någon av följande erfarenheter: * Erfarenhet av Mercur * Kunskaper inom UX * Agilt arbetssätt * Vana av att arbeta i miljöer med stort fokus på säkerhet Placeringen för denna tjänst är Linköping, Göteborg eller Stockholm. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här För denna tjänst vill vi ha din ansökan på svenska. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Varmt välkommen med din ansökan!

15 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Systemanalytiker till Enhet support SDV i Lund

Gör skillnad. Varje dag. Har du ett intresse för att utveckla digitaliseringens möjligheter inom vården och är en nyfiken initiativtagare som gillar utmaningar? Då ska du söka tjänsten som systemanalytiker hos oss på Enhet Support SDV (Skånes Digitala Vårdsystem) i Lund! Förvaltningen Digitalisering IT och MT bildades i januari 2020 och ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården. Förvaltningens uppdrag är att införa en modern och sammanhållen digital vårdmiljö parallellt med drift och effektiv konsolidering av dagens befintliga IT-miljö. I uppdraget ingår förvaltning och support av befintliga och kommande system samt att ansvara för att, genom hela produktlivscykeln, upprätthålla driftsäkerheten av Region Skånes medicintekniska produkter (MTP) och bistå Region Skånes olika verksamheter och samarbetspartners med teknisk kompetens och support i medicintekniskt relaterade ärenden. Förvaltningen ansvarar också för de grundläggande vårdinformationssystemen, och driver utvecklingen av framtidens vårdinformation samt möjliggör arbetet med digitalisering och införande av nya arbetssätt i Region Skånes verksamheter. Enhet Support SDV ingår i verksamhetsområdet Service och Support. På Service och Support ansvarar vi för första och andra linjens support och för att ge service till förvaltningens tjänsteutbud. Servicedesk registrerar inkommande ärenden, ärenden som inte kan eller ska lösas av Servicedesk eskaleras till berörd enhet inom verksamhetsområdet för hantering, detta benämns som andralinjen. På detta sätt bistår Service och Support verksamheten och samarbetspartners med teknisk kompetens och stöd inom IT och MT. Du ansluter till ett engagerat, härligt och kommunikativt team, alla med olika bakgrunder och erfarenheter från branschen. Nu söker vi dig med vilja och lust att vara med och bidra som en viktig del av vårt verksamhetsområde! ARBETSUPPGIFTER Vi välkomnar nu dig som vill vara med och skapa något nytt och samtidigt bidra i ett samhällsviktigt uppdrag. Som systemanalytiker på enheten Support SDV arbetar du inledningsvis i SDV projektet och ansvarar för att utföra konfigurationsförändringar, rutinförändringar och beslutade förändringar i test- och produktionsmiljö. Därutöver ägnar du dig åt att felsöka och validera konfigurationer för att kvalitetssäkra implementering i produktionsmiljön Vi startar utrullning av SDV under våren 2025 och då kommer du även att leverera andra linjens support. Detta inkluderar ärendehantering via telefon, chatt och vårt ärendehanteringssystem. Du hjälper användare på ett pedagogiskt och serviceinriktat sätt. Du utför informationssökning och gör eventuell uppdatering av kunskapsartiklar i ärendehanteringssystemet vid lösning av ärende. I andra linjens support identifierar och eskalerar vi också risker, problem och brister till tredje linjen. En central del av ditt ansvar i rollen är att vara SDV:s systemspecialist vad gäller funktionalitet och arbetsflöden. Hos oss får du goda möjligheter till kompetenshöjande insatser! KVALIFIKATIONER Vi söker dig med kunskap, förståelse och intresse för både vård och IT. Du har avslutad gymnasieutbildning och gärna eftergymnasial utbildning inom IT, vårdadministration, hälso- och sjukvård eller annat område som arbetsgivaren bedömer relevant. Därutöver har du goda språkkunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift. Du är en god kommunikatör med förmåga att anpassa din kommunikation till mottagaren och du kan förklara och beskriva komplexa lösningar enkelt och tydligt. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av IT-support eller systemkonfiguration. Det är viktigt att du som person är ansvarstagande och positiv. Med driv och initiativförmåga löser dina arbetsuppgifter på ett noggrant och effektivt sätt. Givetvis arbetar du efter Region Skånes värderingar som är: Välkomnande Drivande Omtanke & Respekt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpas löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Förvaltningen Digitalisering IT och MT ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården. Förvaltningens uppdrag är att införa en modern och sammanhållen digital vårdmiljö parallellt med drift och effektiv konsolidering av dagens befintliga IT-miljö. I uppdraget ingår förvaltning och support av befintliga och kommande system. Medicinsk teknik (MT) arbetar även med service, underhåll, inköp och egentillverkning av medicinteknisk utrustning. Förvaltningen ansvarar också för de grundläggande vårdinformationssystemen och driver utvecklingen av framtidens vårdinformation. Vi är cirka 350 medarbetare i förvaltningen och finns vid samtliga sjukhusområden i Skåne med huvudsäte i Lund. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

15 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Specialist inom tunnelradiosystem

Vill du bidra med din specialistkunskap i komplexa radiofrågor och samtidigt vara med i utformningen av framtidens mobila kommunikationssystem för järnvägen? Vi söker nu en systemspecialist till sektionen Operativ radio där vi förvaltar MobiSIR och RAKEL i tunnlar och kommande generationer av operativa radiosystem. Detta är en unik möjlighet att få jobba med de senaste teknikerna och vara med att utveckla nästa generations kommunikationsnät! Specialist inom tunnelradiosystem Arbetsuppgifter Som specialist i denna roll blir du en del av teamet Operativ radio som bland annat ansvarar för införande och underhåll av Trafikverkets tunnelradiosystem och mobilplattformar. Tillsammans samverkar ni med övriga delar inom vårt verksamhetsområde IKT gällande kommunikationslösningar, arbetar i spännande projekt samt medverkar i framtagandet av kravspecifikationer och tester för tunnelradiosystem. Ditt huvudsakliga arbetsområde kommer bestå av planering och projektering av våra kommunikationslösningar inom tunnelsystemen. Det handlar alltså om en del projektledning, kravställning men också upprättande och arbete med dokumentation. Andra exempel på arbetsuppgifter som förekommer i rollen: Reinvesteringsprojekt för utbyte av föråldrad aktiv och passiv radioutrustning och anpassning till nästa generations kommunikationsnät (FRMCS, RakelG2, Mobiltelefoni) Leverantörskontakter, utveckling och anpassning av stödsystem Support och införande av nya stödsystem, teknikanpassningar, rapporter och kundmöten Teknisk support i tredje linjen för Trafikverkets tunnelradioanläggningar Felsökning/felavhjälpning och driftuppföljning Tekniskt stöd till stora projektorganisationer Trafikverket kommer migrera dagens GSM-R plattform till en 5G plattform som har arbetsnamnet Future Railway Mobile Communication System (FRMCS). Arbetet med FRMCS är ett samarbetsprojekt med Europas övriga järnvägsmyndigheter. Radiosystemet ska verka för operativ tågledning där du också kommer få möjligheten att bidra i arbetet med FRMCS som blir framtidens mobila kommunikationssystem för järnvägen! Övrig information Trafikverket är stolt över att nyligen ha blivit rankad som en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Hos oss är det högt prioriterat att du kontinuerligt utvecklas i din yrkesroll och att du har en sund balans mellan arbete och fritid. Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten finns möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid. Placeringsort för denna tjänst är Borlänge, Gävle, Göteborg, Stockholm eller Örebro. Kvalifikationer Vi söker dig som påvisar handlingskraft och som på egen hand kan och vill driva arbetet framåt. Du är lyhörd inför andras tankar, vilket banar väg för att du har enkelt för att upprätthålla goda relationer och långsiktiga samarbeten. Din prestigelösa anda och naturliga nyfikenhet sätter det gemensamma målet i fokus och din analytiska förmåga medför också att du har lätt för att sammanfläta kunskap och tryggt fatta beslut i frågor som är inom ramen för ditt ansvarsområde. Utöver detta är det viktigt att du kan lyfta blicken och se hur en insats påverkar en annan. Du motiveras av ett aktivt medarbetarskap där du på ett målmedvetet sätt tar ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du är uppmärksam på hur du är en del av och bidrar till helheten genom att samverka med andra. Vi söker dig som har Högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning inom IT/telekom alternativt annan utbildning i kombination med aktuell och relevant arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig God, aktuell och relevant arbetslivserfarenhet inom radio-telekommunikation eller motsvarande erfarenhet som bedöms likvärdig. God datavana och erfarenhet av att använda datorn som arbetsredskap Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift Körkort för personbil Det är meriterande om du har Erfarenhet av telekom med fokus på mobila radionät (4G/5G) Erfarenhet av drift och/eller utveckling av radionät/radiosystem (4G/5G /5G) Kunskaper inom spektrumanalys Kunskaper om "Watt och dB" Kunskaper inom radiosystem Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Du behöver inte bifoga något personligt brev, det räcker med ditt CV. Detta som ett steg i ledet att genomföra fördomsfria rekryteringar med fokus på kompetens och potential. Vad händer härnäst? Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att få göra webbaserade tester som skickas ut digitalt, preliminärt v.24. För de kandidater som därefter går vidare till intervju sker dessa via Skype och är planerade att äga rum under v.26 Vi håller dig informerad löpande via din angivna e-post. Vi använder främst mejl (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla gärna din inkorg och även skräppost regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.

15 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Skills Analyst

As a Skills Analyst, your focus will be driving forward the execution of the Skills Strategy to ensure that the Skills Institute is the thought leader in this quickly evolving field. Your initial focus area will be in the field of Battery and extend to Solar and/or Hydrogen in future. Below are more detailed descriptions of the activities involved: · Literature reviews and interviews with experts to gather skills intelligence to inform the further development of the skills framework. · Working with external partners to take the skills strategy to the next level by providing input on their work which may include both periodic reports and live data on critical industry skills. Your guidance will ensure that their outputs are applicable both internally to help shape our product strategy and externally to position us as thought leaders and also to provide helpful, practical insights to customers. · Continue work to develop a product line based on skills intelligence. · Familiarizing yourself with our current battery portfolio of learning products and advising customers / potential customers on how these offerings can help to fulfil their skill needs. · Liaising cross-divisionally with the following teams: sales, marketing, delivery and product and providing necessary input on skills intelligence. Skills and experience required: · General understanding of energy sector and technical terms related to the energy. · Understanding of the electricity system and at least one of the strategic value chains mentioned above. · A bachelor's qualification in any of the following fields: Mechanical, Chemical or Electrical Engineering. · Knowledge of statistical methods and data analysis and methodologies are a plus; - Normal distribution, regression analysis, mean, median mode, · Ability to provide technological and business skills intelligence based on research related to all battery skill and training topics. · Knowledge and awareness of the EU policies on energy – more specifically on batteries, solar and hydrogen. · Ability to collaborate with third party companies. · Ability to learn quickly to work with new software and tools. · Experience in project management, research and working independently. · Additional qualification related to battery storage related course or education is a merit.

14 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Plantagen söker en Master Data coordinator

På Plantagen brinner vi för växter. Men framför allt brinner vi för försäljning och våra kunder. Varje dag levererar vi ett levande kundmöte som med inspiration, kunskap och verktyg tar våra kunder närmare naturens positiva kraft. Med över 130 butiker i olika format i Norge, Sverige och Finland är vi det ledande varumärket för växter i Norden och har som vision att vara Nordens härligaste växthus. Tillsammans med våra drygt 2400 engagerade medarbetare som delar våra värderingar om glädje, tydlighet och ägarskap erbjuder Plantagen ett unikt utbud av växter och växtlösningar för att främja ett växande liv! Ansvarsområde Som Master Data coordinator på Plantagen kommer du arbeta i en internationell miljö och ansvara tillsammans med resten av teamet att all relevant data inom lager & logistik, produkter och pris & kampanjer håller hög kvalitet samt stötta resten av organisationen med din specialistkunskap inom våra system och arbetsmetoder. Du kommer vara en nyckelperson i samarbetet mellan alla andra delar av verksamheten och våra systemleverantörer i arbetet att driva förbättringar av system och stödprocesser. Kvalifikationer Några års erfarenhet från administration av produkt och logistik master data. Van att samarbeta mellan olika funktioner. Erfarenhet av att leda och ingå i projekt. Van att driva samt dokumentera processförbättringar. Du kommunicerar på svenska och engelska, i både tal och skrift. Erfarenhet av att jobba i M3. Erfarenhet av SQL. Personliga egenskaper Vi söker dig som identifierar dig med våra värderingar glädje, tydlighet och ägande  För att passa i rollen trivs du med att arbeta i en miljö med högt tempo och drivs av att nyttja din goda simultanförmåga. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med master data inom retail och har god affärsförståelse. Du är självgående, resultatinriktad, lösningsorienterad och drivs av att arbeta mot uppsatta mål. Du är social, utåtriktad och trivs med att bygga och bibehålla relationer. Eftersom vi är ett litet team är det viktigt att du är prestigelös som person, kan jobba i högt tempo när det behövs och trivs med många varierande uppgifter. Det är viktigt för oss att du har rätta kvalifikationer för tjänsten, men det allra viktigaste är att du är rätt person för oss och att vi är rätt företag för dig. Rapporterar till:  Rollen ingår i IT organisationen och rapporterar till Manager Master Data Vi erbjuder:  En modern arbetsplats med personlig prägel och trevliga kollegor. Varierande arbetsuppgifter och marknadsmässiga villkor. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Stockholm (Frösundavik), resor förekommer. vi tillämpar provanställning. Känner du igen dig i vår beskrivning? Då är du välkommen med din ansökan! Vi kallar löpande till intervju, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum är 10 juni 2024   Vi växer tillsammans! Kontaktperson Erik Schencke +46701080368 [email protected]

10 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Data Analyst motorutveckling

Vi söker en Data analyst med stark teknisk kompetens och erfarenhet av mätdataanalys inom fordonsindustrin för att stödja kundens motorutvecklingsteam med fokus på kalibrering, prestanda och emissioner. Du bör vara självgående, noggrann och ha förmåga att arbeta effektivt i en dynamisk miljö. Uppdraget innefattar följande ansvarsområden: Hantering av mätdata från fordon, vilket inkluderar hämtning och bearbetning av data för analys. Arbeta med att integrera och sammanfoga mätdata från ett stort antal mindre filer som finns lagrade på en server till en enda sammanhängande fil. Utföra redigering av den sammanfogade filen för att säkerställa att felaktiga och onödiga data elimineras eller korrigeras, vilket kräver noggrannhet och teknisk kompetens. Möjligheten att utföra liknande uppgifter med verktyg som kunden utvecklar, vilket kan kräva anpassning och flexibilitet i arbetsmetoder. Aktivt återkoppla erfarenheter och insikter från mätdatahanteringsprocessen till utvecklingsteamet för att stödja kontinuerlig förbättring och utveckling av verktyg och metoder. Erfarenhet av liknande projekt och kunskap om relevanta verktyg och tekniker är meriterande. Utöver teknisk kompetens värderar vi också förmågan att kommunicera och samarbeta effektivt med andra teammedlemmar för att säkerställa att projektmålen uppnås. Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Om oss Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

10 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Dataanalytiker – Luleå

Modernera är ett modernt företag inom rekrytering och bemanning. Besök oss på www.modernera.se. För en av våra kunders räkning söker vi nu en Dataanalytiker. Vår kund är ett väletablerat konsultbolag med stark ekonomi. Företaget erbjuder intressanta uppdrag inom offentlig sektor, med fokus på samhällsnyttiga tillämpningar, samt en trygg anställning med kollektivavtal. Företaget har varit verksamt sedan 2003 och har idag cirka 100 medarbetare. Du kommer att arbeta i trevliga lokaler i centrala Luleå, med alternativet att även jobba hemifrån. I din roll som dataanalytiker kommer du att hjälpa företagets kunder att effektivisera och digitalisera sina verksamheter. Du kommer att rapportera, utveckla och följa upp nyckeltal samt ta fram relevanta åtgärder för att maximera värdet för kunderna. Du visualiserar och kommunicerar resultat för att bidra till nya insikter och ett mer datadrivet beslutsfattande. Vi söker dig som: • har en relevant akademisk utbildning inom dataanalys eller statistik • har upp till 5 års erfarenhet i rollen som dataanalytiker • har god förmåga att visualisera och kommunicera resultat • har erfarenhet av prediktionsanalys • är van vid att arbeta med komplexa miljöer med fokus på att skapa rätt handlingar från data • har erfarenhet av agil utvecklingspraxis som ex. SCRUM, Kanban, DevOps • har goda SQL-kunskaper Meriterande: • har tidigare erfarenhet av SSIS/SSAS, • har kunskap i R eller Python, • har erfarenhet av att arbeta i molnmiljöer ex. Azure eller AWS. • har kunskaper inom informationssäkerhet, GDPR och säker implementering av analysverktyg Du får: • intressanta uppdrag med samhällsnyttiga tillämpningar • en anställning på ett företag med stabila kundrelationer och goda samarbeten • balans mellan arbete och fritid • en individuell kompetensutveckling som är unik för dig och din karriärbana • en trygg anställning med kollektivavtal och attraktiva förmåner • en lönemodell som kombinerar anställningstrygghet med rörlig kompensation och vinstdelning • en platt organisation med nära till ledningen och stor möjlighet till inflytande Du kommer att bli anställd direkt hos vår kund, på heltid. Provanställningen övergår till en tillsvidareanställning efter sex månader. Tillträde: omgående. Ansök genom att skicka ditt CV och personligt brev till [email protected]. Skriv ”Dataanalytiker – Luleå” i ämnesraden.

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024