Systemförvaltare

Sök bland 56 lediga jobb som Systemförvaltare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Systemförvaltare Vårdsystem/eHälsa

Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården samt tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Regionledningsförvaltningen har tre huvudsakliga uppdrag: - Att utifrån lagstiftning och regelverk styra och stödja verksamheterna. - Att erbjuda stöd och service till verksamheternas processer och utveckling. - Att ge stöd och kvalitativa underlag till den politiska förtroendemannaorganisationen och regionledningen. Område IT, MT och digitalisering har i uppdrag att utveckla och förvalta övergripande och gemensamma processer för området. Det ansvarar också för tjänster inom dessa delar. Området samordnar regionens digitaliseringsarbete. Vår verksamhet finns i huvudsak placerad i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik och Sollefteå. IT-verksamhetens uppdrag är att leverera IT-tjänster och telefoni av hög kvalitet och säkerhet till regionens verksamhet. Leveranserna sker genom projekt, förvaltning och support till en komplex och livgivande verksamhet. IT arbetar i stor utsträckning även som beställarorganisation eftersom regionens IT-drift sköts av en extern leverantör. ROLLEN SOM SYSTEMFÖRVALTARE Enheten ansvarar för systemförvaltningen av ca 150 it-komponenter inom området vårdstöd och eHälsa. Förvaltningsorganisationen levererar förvaltningsprodukter till regionens målgrupper för att möjliggöra en effektiv vårdprocess. Objektet syftar till att stödja hälso-och sjukvården vad gäller exempelvis vårdadministration, vårddokumentation, hantering av läkemedel, beställningar och svar, med mera. Som systemförvaltare/objektspecialist jobbar du tillsammans gentemot regionens kärnverksamhet och förvaltar vårdsystemen som ingår i objektet. Du ska som systemförvaltare inta rollen som objektspecialist för beställning och svar samt över tid bli objektspecialist för vårt nya vårdsystem Cosmic samt hantera tredje linjens support, avvikelsehantering, kvalitetssäkra dokumentation samt testa nya funktioner. I uppdraget ingår också omvärldsbevakning för objektet. Du ska vara en lyhörd och produktiv person som kan arbeta gentemot regionens verksamhet. Kunskap om kärnverksamhet med fokus på vård är fördelaktigt. Med anledning av kommande förändringar inom digitala området kommer innehållet i uppdraget sannolikt förändras och under implementeringsfasen av Cosmic kommer deltagande i olika delprojekt ingå. Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom vård eller IT alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt som vi bedömer är likvärdiga. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Körkort B är ett krav. Vidare har du: - god förståelse för och kunskap om digitaliseringens möjligheter och utmaningar i form av att använda ny digital teknik, system och lösningar för att verksamheter ska bli effektiva, flexibla och möta medborgarnas behov och förväntningar. - goda kunskaper om och erfarenhet av att leda och samordna/koordinera verksamhetsutveckling med digital teknik. - god förståelse för och erfarenhet av att samverka och samarbeta inom regioner och med andra aktörer, företrädesvis inom offentlig sektor. - goda kunskaper inom bild och media hantering. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av liknande uppdrag, vårdsystemet Cambio Cosmic och/eller journalföringssystem NCS Cross. Det är önskvärt att du är certifierad inom ITIL samt har kunskap om förvaltningsmodellen pm3. Har du erfarenhet att självständigt driva uppdrag eller mindre projekt ses detta som meriterande. För att lyckas i rollen ser vi att du är självgående, har en god samarbetsförmåga och är serviceinriktad. Vidare planerar, organiserar och prioriterar du arbetet på ett effektivt sätt samt har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Placeringsort är inom länet, Örnsköldsvik, Sollefteå, Härnösand eller Sundsvall. Låter detta som en tjänst för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
IT Service Manager till SJ Stockholmståg AB

SJ Stockholmståg AB är ett nyetablerat dotterbolag inom SJ-koncernen. I november 2023 tecknade Trafikförvaltningen i Region Stockholm ett avtal med SJ AB om att ta över pendeltågstrafiken. I mars 2024 tog SJ Stockholmståg AB över ansvaret från tidigare operatör och inom kort tar man även över alla IT-system. SJ Stockholmståg arbetar nu intensivt med att förbereda övertagandet av IT-systemen och som en del av förberedelserna söker nu SJ Stockholmståg AB en IT Service Manager som vill vara med på resan att återskapa förtroendet för pendeltågstrafiken i Stockholmsområdet. Nu söker vi en nyfiken, självgående och flexibel IT Service Manager som kan ta ansvar för ett antal upphandlade IT-tjänster inom molnbaserad infrastruktur- och drift. Som IT Service Manager har du ansvarar du för att upphandla, etablera, utveckla och förvalta ett antal IT-tjänster. I denna roll ingår ansvar för nedan tjänster: * Driftstjänster på vår cloud-miljö (Azure) * Digital arbetsplats, inklusive bl a * M365-tjänster * Datorer * Mobiler * Konferensutrustning * Integrationstjänster * Telefoni * Nätverk * Identitetshantering Tjänsterna levereras till viss del av moderbolaget SJ AB och rollen innebär ett nära samarbete med andra IT Service Managers och Software Engineers i både Stockholmstågs och SJ ABs organisationer. Några av dina viktigaste arbetsuppgifter är att * verka för att ta fram förvaltningsbara IT-tjänster * beställa och upphandla IT-tjänster * arbeta med kontinuerlig utveckling av IT-tjänster och, när aktuellt, avsluta IT-tjänster tillsammans med verksamhet och leverantör * säkra och delta i arbetet inom incidenthantering, problem- och change-processer * bedriva omvärldsbevakning inom ansvarsområdet inklusive relevanta teknologier * ansvara för budget och prognosarbete för tjänsterna samt fakturahantering Om dig För att vara framgångsrik i rollen bör du * ha god kunskap om Microsofts cloud-baserade tjänster och produkter så som Azure och M365 * ha god tekniks förståelse för den teknik som levereras inom ramen för rollens ansvar * ha erfarenheter av liknande IT-roller så som tjänsteansvarig, service manager, systemförvaltare eller liknande * ha flera års erfarenhet av IT-förvaltning * ha kunskap och erfarenhet av att realisera verksamhetskrav i en systemlösning * med fördel ha akademisk utbildning inom relevant område eller motsvarande förvärvad erfarenhet * kommunicera obehindrat på svenska och engelska både i tal och skrift Det är ett plus om du har erfarenhet av upphandling. Det är extra meriterande om du har arbetat med systemförvaltning i en agil kontext. Du har ett starkt självledarskap och trivs som bäst med när du får vara med och etablera nytt och inte allt är tillrättalagt. Du är bra på att skapa relationer och du gillar att ha dialog med personer inom olika kompetensområden. Som person är du engagerad, ödmjuk och nyfiken med förmåga att snabbt sätta dig in SJs affär och verksamhet. Det händer mycket hos oss och det är viktigt att du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö. Du är van att ta initiativ, är proaktiv och tycker om att komma med idéer till förbättring. Att du är van att arbeta i team likväl som självständigt ser vi som en självklarhet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. SJ vet att mångfald ger fler perspektiv och ökar SJs konkurrenskraft. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrunder som vill vara med och bidra till ett inkluderande arbetsklimat. Välkommen med din ansökan! Ansökan och information I den här rekryteringen samarbetar SJ Stockholmståg med Experis. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anki Snis, 08-508 954 53, [email protected]. Då tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass enligt säkerhetsskyddslagen kan detta innebära att SJ Stockholmståg AB innan anställning kommer att genomföra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen av dig som kandidat. Godkänd säkerhetsprövning är i så fall en förutsättning för anställning. Vad är SJ Stockholmståg AB? SJ Stockholmståg AB är en del av lösningen för att Sveriges klimatmål ska nås och alla våra tåg i Sverige är märkta med Bra miljöval. Som medarbetare märker du tydligt att vi som arbetsgivare har ett stort fokus på miljö- och hållbarhet. SJ Stockholmståg AB ingår i SJ AB koncernen som är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att nå Sveriges klimat- och tillväxtmål. Koncernens 5400 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande - framtidens sätt att resa. SJs tågtrafik i egen regi kännetecknas av längre resor med snabb- och nattågstrafik samt regional tågtrafik mellan större städer i Sverige och huvudstäderna i Skandinavien. Den upphandlade trafiken kännetecknas av kortare tågresor mellan arbete, studier och boende inom ett län eller region. SJ är ett aktiebolag som ägs av svenska staten med uppdrag att driva lönsam persontrafik på järnväg. Läs mer på www.sj.se

15 maj 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Senior Teknikspecialist, Windowsservergruppen i Stockholm

Arbetsplatsbeskrivning: Är du redo för en större uppgift? Till vårt team Windowsserver söker vi nu en teknikspecialist som är analytisk, noggrann och strukturerad. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. IT-avdelningen består för närvarande av omkring 1300 anställda som ansvarar för all IT som används av myndighetens 38 000 anställda. Vårt kontor är beläget i centrala Stockholm där vi erbjuder både flexibelt kontor och flexibla arbetstider. För närvarande finns det även möjlighet att arbeta hemifrån två dagar i veckan. Arbetsbeskrivning: Vi söker nu en senior teknikspecialist inom Windowsserver. I dina arbetsuppgifter ingår det att ansvara för design, förvaltning, drift och utvecklig inom området för att vi skall ligga i teknikens framkant. Arbetsuppgifterna innebär även att vara delaktig i uppdrag och jobba för att se till att IT-verksamheten upprätthåller en kvalitativ driftmiljö med hög tillgänglighet. Kvalifikationer: Vi söker dig som har: Minst treårig högskoleutbildning inom IT eller motsvarande utbildning som Polismyndigheten bedömer som likvärdig Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom IT-infrastruktur och Windowsserver teknikområde Djup teknisk kompetens kring minst ett IT-infrastrukturområde God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska, både i tal och skrift Anställningen kräver svenskt medborgarskap. Meriterande Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har: Erfarenhet av arbete i stora organisationer eller myndigheter, med höga krav på driftsäkerhet och informationssäkerhet. Erfarenhet av komplex felsökning och problemlösning inom området Erfarenhet av att ta en tekniskt ledande roll Erfarenhet av automatiseringslösningar Erfarenhet av Active Directory Erfarenhet av IT-säkerhet Erfarenhet av Virtualisering (VMware och Hyper-V) Erfarenhet av Scriptprogrammering i Powershell Erfarenhet av Containerlösningar Erfarenhet av Klusterlösningar Personliga egenskaper: Arbetsuppgifterna ställer krav på flexibilitet. Vi lägger därför stor vikt vid din förmåga att variera mellan att arbeta självständigt och att arbeta i team. För att trivas i teamet har du en prestigelös och inkluderande framtoning med hög samarbetsförmåga och en vilja att dela med dig av din kunskap till andra. Vi söker dig som är analytisk, noggrann och strukturerad. Vidare är du initiativtagande och har ett eget driv för att få saker att hända. Du ser lösningar istället för problem. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Kontaktpersoner Har du frågor om uppdraget är du välkommen att ta kontakt via, tfn 010–5639342 Har du frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig HR-konsult, Ylva Gamrell, [email protected] Fackliga företrädare Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10 SACO, nås via Polisens växel tfn: 114 14 SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27 ST, nås via Polisens växel tfn: 114 14 Övrig information: I denna rekrytering kan löpande urval göras. Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader Arbetsort: Stockholm Arbetstid: Flextid Tillträde: Enligt överenskommelse Funktion: Teknikspecialist Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar. Välkommen med din ansökan i form av CV och enkät via polisens hemsida senast den 5/6 2024. Märk din ansökan med referensnummer A297.155/2024 i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Läs mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Polismyndigheten Polismyndigheten erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster. #LI-Hybrid

15 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Arkivarie / systemförvaltare för e-arkiv

Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. I Ulricehamns kommun gör vi skillnad i människors vardag varje dag, året runt. Ulricehamns kommun arbetar målinriktat genom Vision 2040 tillsammans mot framtiden. - Var med och skapa den med oss! Ulricehamns kommun är värd för ett gemensamt e-arkiv för kommunerna Bollebygd, Herrljunga, Mark, Svenljunga, Tranemo, Vårgårda och Ulricehamn. För närvarande drivs arbetet i projektform via Boråsregionen - Sjuhärads kommunalförbund och övergår i förvaltning i samband med årsskiftet 2025/2026. Rent organisatoriskt är tjänsten direkt underställd kanslichef vid kanslifunktionen som är en av kommunledningsstabens stödfunktioner. Här arbetar vi med administrativt stöd till den politiska ledningen, juridik, arkivfrågor, val, utredningar och här finns även Notarius Publicus. Vi söker nu en medarbetare som vill bli en del av vårt dynamiska team där din roll växlar och utvecklas i takt med våra projekt. Tillsammans skapar vi framtidens e-arkiv där teknik, människa och organisation förenas. Vill du ta steget in i en värld av förändring och påverkan med flexibla arbetsmöjligheter som passar dig, då ska du skicka in din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Denna spännande tjänst innebär att dina arbetsuppgifter kommer att förändras beroende av vilken projektfas du och vi befinner oss i. Under projektfasen kommer du att ingå i arbetsgruppen för projektet vilket innebär att du i allra högsta grad kommer att vara delaktig i utvecklingen och påverka ditt framtida arbete. I samband med att arbetet övergår i förvaltning kommer även en tjänst med inriktning mot it-tekniker att rekryteras och tillsammans kommer ni att utgöra kärnan i vårt samarbete kring e-arkiv. Med e-arkiv menar vi människan, tekniken och organisationen tillsammans. Mer konkret är du systemförvaltare för det e-arkiv som kommer att upphandlas och du kommer att vara kontakt gentemot system- och driftleverantör. En viktig arbetsuppgift är att stödja samverkanskommunerna vid skapande av leveranser till e-arkivet. Du ingår i en central arbetsgrupp som driver arbetet med e-arkivet, genomför relevanta utredningar och samordnar prioriterings- och anslutningsplaner som styrgruppen sedan fastställer. Arbetsgruppen projektleder också inleveranserna till e-arkivet. Strategiskt samverkar den centrala arbetsgruppen med de lokala organisationerna i samverkanskommunerna för att få underlag till prioriterings- och anslutningsplaner. Det finns möjlighet att arbeta viss tid på distans. KVALIFIKATIONER Du har en akademisk utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap och/eller inom systemvetenskap med inriktning mot systemutveckling. Annan utbildning som bedöms likvärdig av oss är också av intresse. Du har erfarenhet av arbete med informationsförvaltning i offentlig verksamhet. Arbetslivserfarenhet som arkivarie samt erfarenhet från praktiskt arbete med e-arkiv och leveransprojekt är meriterande. Noggrannhet, god förmåga att arbeta självständigt, ta initiativ och vara drivande i utvecklingsfrågor är av största vikt. Du behöver även kunna förstå juridiken på området, göra omvärldsbevakning och kunna sätta in lagstiftning och andras erfarenheter i vår kontext. Vi söker en utåtriktad, positiv person med utpräglad servicekänsla och mycket god samarbetsförmåga. Du ser lösningar istället för hinder, är flexibel och har lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter och arbetsuppgifter. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav. ÖVRIGT Tillsättning sker under förutsättning att nödvändiga beslut fattas och att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningens omställningsarbete. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem för hantering i enlighet med GDPR. Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran. Om du som sökande omfattas av sekretess ombeds du ta kontakt med kontaktpersonen för annonsen.

15 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Systemförvaltare Vårdsystem/eHälsa

Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården samt tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Regionledningsförvaltningen har tre huvudsakliga uppdrag: - Att utifrån lagstiftning och regelverk styra och stödja verksamheterna. - Att erbjuda stöd och service till verksamheternas processer och utveckling. - Att ge stöd och kvalitativa underlag till den politiska förtroendemannaorganisationen och regionledningen. Område IT, MT och digitalisering har i uppdrag att utveckla och förvalta övergripande och gemensamma processer för området. Det ansvarar också för tjänster inom dessa delar. Området samordnar regionens digitaliseringsarbete. Vår verksamhet finns i huvudsak placerad i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik och Sollefteå. IT-verksamhetens uppdrag är att leverera IT-tjänster och telefoni av hög kvalitet och säkerhet till regionens verksamhet. Leveranserna sker genom projekt, förvaltning och support till en komplex och livgivande verksamhet. IT arbetar i stor utsträckning även som beställarorganisation eftersom regionens IT-drift sköts av en extern leverantör. ROLLEN SOM SYSTEMFÖRVALTARE Enheten ansvarar för systemförvaltningen av ca 150 it-komponenter inom området vårdstöd och eHälsa. Förvaltningsorganisationen levererar förvaltningsprodukter till regionens målgrupper för att möjliggöra en effektiv vårdprocess. Objektet syftar till att stödja hälso-och sjukvården vad gäller exempelvis vårdadministration, vårddokumentation, hantering av läkemedel, beställningar och svar, med mera. Som systemförvaltare/objektspecialist jobbar du tillsammans gentemot regionens kärnverksamhet och förvaltar vårdsystemen som ingår i objektet. Du ska som systemförvaltare inta rollen som objektspecialist för beställning och svar samt över tid bli objektspecialist för vårt nya vårdsystem Cosmic samt hantera tredje linjens support, avvikelsehantering, kvalitetssäkra dokumentation samt testa nya funktioner. I uppdraget ingår också omvärldsbevakning för objektet. Du ska vara en lyhörd och produktiv person som kan arbeta gentemot regionens verksamhet. Kunskap om kärnverksamhet med fokus på vård är fördelaktigt. Med anledning av kommande förändringar inom digitala området kommer innehållet i uppdraget sannolikt förändras och under implementeringsfasen av Cosmic kommer deltagande i olika delprojekt ingå. Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom vård eller IT alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt som vi bedömer är likvärdiga. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Körkort B är ett krav. Vidare har du: - god förståelse för och kunskap om digitaliseringens möjligheter och utmaningar i form av att använda ny digital teknik, system och lösningar för att verksamheter ska bli effektiva, flexibla och möta medborgarnas behov och förväntningar. - goda kunskaper om och erfarenhet av att leda och samordna/koordinera verksamhetsutveckling med digital teknik. - god förståelse för och erfarenhet av att samverka och samarbeta inom regioner och med andra aktörer, företrädesvis inom offentlig sektor. - goda kunskaper inom bild och media hantering. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av liknande uppdrag, vårdsystemet Cambio Cosmic och/eller journalföringssystem NCS Cross. Det är önskvärt att du är certifierad inom ITIL samt har kunskap om förvaltningsmodellen pm3. Har du erfarenhet att självständigt driva uppdrag eller mindre projekt ses detta som meriterande. För att lyckas i rollen ser vi att du är självgående, har en god samarbetsförmåga och är serviceinriktad. Vidare planerar, organiserar och prioriterar du arbetet på ett effektivt sätt samt har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Placeringsort är inom länet, Örnsköldsvik, Sollefteå, Härnösand eller Sundsvall. Låter detta som en tjänst för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

15 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Systemförvaltare Vårdsystem/eHälsa

Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården samt tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Regionledningsförvaltningen har tre huvudsakliga uppdrag: - Att utifrån lagstiftning och regelverk styra och stödja verksamheterna. - Att erbjuda stöd och service till verksamheternas processer och utveckling. - Att ge stöd och kvalitativa underlag till den politiska förtroendemannaorganisationen och regionledningen. Område IT, MT och digitalisering har i uppdrag att utveckla och förvalta övergripande och gemensamma processer för området. Det ansvarar också för tjänster inom dessa delar. Området samordnar regionens digitaliseringsarbete. Vår verksamhet finns i huvudsak placerad i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik och Sollefteå. IT-verksamhetens uppdrag är att leverera IT-tjänster och telefoni av hög kvalitet och säkerhet till regionens verksamhet. Leveranserna sker genom projekt, förvaltning och support till en komplex och livgivande verksamhet. IT arbetar i stor utsträckning även som beställarorganisation eftersom regionens IT-drift sköts av en extern leverantör. ROLLEN SOM SYSTEMFÖRVALTARE Enheten ansvarar för systemförvaltningen av ca 150 it-komponenter inom området vårdstöd och eHälsa. Förvaltningsorganisationen levererar förvaltningsprodukter till regionens målgrupper för att möjliggöra en effektiv vårdprocess. Objektet syftar till att stödja hälso-och sjukvården vad gäller exempelvis vårdadministration, vårddokumentation, hantering av läkemedel, beställningar och svar, med mera. Som systemförvaltare/objektspecialist jobbar du tillsammans gentemot regionens kärnverksamhet och förvaltar vårdsystemen som ingår i objektet. Du ska som systemförvaltare inta rollen som objektspecialist för beställning och svar samt över tid bli objektspecialist för vårt nya vårdsystem Cosmic samt hantera tredje linjens support, avvikelsehantering, kvalitetssäkra dokumentation samt testa nya funktioner. I uppdraget ingår också omvärldsbevakning för objektet. Du ska vara en lyhörd och produktiv person som kan arbeta gentemot regionens verksamhet. Kunskap om kärnverksamhet med fokus på vård är fördelaktigt. Med anledning av kommande förändringar inom digitala området kommer innehållet i uppdraget sannolikt förändras och under implementeringsfasen av Cosmic kommer deltagande i olika delprojekt ingå. Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom vård eller IT alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt som vi bedömer är likvärdiga. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Körkort B är ett krav. Vidare har du: - god förståelse för och kunskap om digitaliseringens möjligheter och utmaningar i form av att använda ny digital teknik, system och lösningar för att verksamheter ska bli effektiva, flexibla och möta medborgarnas behov och förväntningar. - goda kunskaper om och erfarenhet av att leda och samordna/koordinera verksamhetsutveckling med digital teknik. - god förståelse för och erfarenhet av att samverka och samarbeta inom regioner och med andra aktörer, företrädesvis inom offentlig sektor. - goda kunskaper inom bild och media hantering. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av liknande uppdrag, vårdsystemet Cambio Cosmic och/eller journalföringssystem NCS Cross. Det är önskvärt att du är certifierad inom ITIL samt har kunskap om förvaltningsmodellen pm3. Har du erfarenhet att självständigt driva uppdrag eller mindre projekt ses detta som meriterande. För att lyckas i rollen ser vi att du är självgående, har en god samarbetsförmåga och är serviceinriktad. Vidare planerar, organiserar och prioriterar du arbetet på ett effektivt sätt samt har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Placeringsort är inom länet, Örnsköldsvik, Sollefteå, Härnösand eller Sundsvall. Låter detta som en tjänst för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

15 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Systemförvaltare Vårdsystem/eHälsa

Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården samt tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Regionledningsförvaltningen har tre huvudsakliga uppdrag: - Att utifrån lagstiftning och regelverk styra och stödja verksamheterna. - Att erbjuda stöd och service till verksamheternas processer och utveckling. - Att ge stöd och kvalitativa underlag till den politiska förtroendemannaorganisationen och regionledningen. Område IT, MT och digitalisering har i uppdrag att utveckla och förvalta övergripande och gemensamma processer för området. Det ansvarar också för tjänster inom dessa delar. Området samordnar regionens digitaliseringsarbete. Vår verksamhet finns i huvudsak placerad i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik och Sollefteå. IT-verksamhetens uppdrag är att leverera IT-tjänster och telefoni av hög kvalitet och säkerhet till regionens verksamhet. Leveranserna sker genom projekt, förvaltning och support till en komplex och livgivande verksamhet. IT arbetar i stor utsträckning även som beställarorganisation eftersom regionens IT-drift sköts av en extern leverantör. ROLLEN SOM SYSTEMFÖRVALTARE Enheten ansvarar för systemförvaltningen av ca 150 it-komponenter inom området vårdstöd och eHälsa. Förvaltningsorganisationen levererar förvaltningsprodukter till regionens målgrupper för att möjliggöra en effektiv vårdprocess. Objektet syftar till att stödja hälso-och sjukvården vad gäller exempelvis vårdadministration, vårddokumentation, hantering av läkemedel, beställningar och svar, med mera. Som systemförvaltare/objektspecialist jobbar du tillsammans gentemot regionens kärnverksamhet och förvaltar vårdsystemen som ingår i objektet. Du ska som systemförvaltare inta rollen som objektspecialist för beställning och svar samt över tid bli objektspecialist för vårt nya vårdsystem Cosmic samt hantera tredje linjens support, avvikelsehantering, kvalitetssäkra dokumentation samt testa nya funktioner. I uppdraget ingår också omvärldsbevakning för objektet. Du ska vara en lyhörd och produktiv person som kan arbeta gentemot regionens verksamhet. Kunskap om kärnverksamhet med fokus på vård är fördelaktigt. Med anledning av kommande förändringar inom digitala området kommer innehållet i uppdraget sannolikt förändras och under implementeringsfasen av Cosmic kommer deltagande i olika delprojekt ingå. Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom vård eller IT alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt som vi bedömer är likvärdiga. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Körkort B är ett krav. Vidare har du: - god förståelse för och kunskap om digitaliseringens möjligheter och utmaningar i form av att använda ny digital teknik, system och lösningar för att verksamheter ska bli effektiva, flexibla och möta medborgarnas behov och förväntningar. - goda kunskaper om och erfarenhet av att leda och samordna/koordinera verksamhetsutveckling med digital teknik. - god förståelse för och erfarenhet av att samverka och samarbeta inom regioner och med andra aktörer, företrädesvis inom offentlig sektor. - goda kunskaper inom bild och media hantering. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av liknande uppdrag, vårdsystemet Cambio Cosmic och/eller journalföringssystem NCS Cross. Det är önskvärt att du är certifierad inom ITIL samt har kunskap om förvaltningsmodellen pm3. Har du erfarenhet att självständigt driva uppdrag eller mindre projekt ses detta som meriterande. För att lyckas i rollen ser vi att du är självgående, har en god samarbetsförmåga och är serviceinriktad. Vidare planerar, organiserar och prioriterar du arbetet på ett effektivt sätt samt har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Placeringsort är inom länet, Örnsköldsvik, Sollefteå, Härnösand eller Sundsvall. Låter detta som en tjänst för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

15 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Förvaltningsledare IT till Vård- och Medicintekniska system, Luleå

På IT/MT-avdelningen hos Region Norrbottens arbetar vi långsiktigt med digitala lösningar och ny teknik. Vi har ett nära samarbete med andra avdelningar runt om i organisationen där vi tillsammans arbetar mot vårt gemensamma uppdrag – att möjliggöra utvecklingen till att skapa framtidens bästa hälsa och vård. Vi söker Är du en person som brinner för att hitta tekniska lösningar? Vill du bli en del av en verksamhet som är i ständig utveckling? Då har vi rollen för dig på Region Norrbotten när vi nu söker Förvaltningsledare IT till enheten Vård- och Medicintekniska system. För rollen ser vi att du har följande kvalifikationer: - Har en teknisk universitets- eller högskoleexamen alternativt utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig - Har goda språkliga kunskaper i svenska och engelska i både i tal och skrift - Innehar B-körkort Det är meriterande om du: - Har tidigare erfarenhet som förvaltningsledare IT/objektledare IT - Har erfarenhet av att leda uppdrag och projekt inom IT - Har intresse och/eller erfarenhet av medicinsk teknik Rollen kräver att du arbetar strukturerat, självständigt och ansvarsfullt och kan planera samt genomföra dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Du tar egna initiativ på arbetsplatsen och kommer med nya idéer om du ser att det behövs. Du har lätt för att samarbeta med andra och kan anpassa ditt sätt att kommunicera utifrån målgrupper och situationer. Vidare ser vi att du leder, skapar engagemang och motiverar andra för att gemensamt uppnå resultat, mål och effektivisering. Vi uppmanar till kreativitet och nytänkande på Region Norrbotten där du tillsammans med andra har möjlighet att påverka ditt arbete. Vi lägger mycket stor vikt vid personliga egenskaper.  Det här får du arbeta med Enheten för Vård- och Medicintekniska system ansvarar för förvaltning av de IT-system och medicintekniska utrustningar som används vårdnära. Vi har flera förvaltningsområden, bland annat inom akutsjukvård, patientövervakning och tandvård. Dina arbetsuppgifter som Förvaltningsledare IT innebär bland annat att: - Ta fram, förankra och följa upp en förvaltningsplan tillsammans med Förvaltningsledaren i vårdverksamheten - Säkerställer genomförande av förvaltningsplanens mål enligt tilldelad budget -Ta fram tekniska lösningar för att möta vårdverksamhetens behov - Självständigt leda och planera förvaltningsaktiviteter med tilldelade resurser från andra enheter (t.ex. från Medicinsk Teknik, Infrastruktur) - Planera och samordna investering, upphandling och inköp av avancerade medicintekniska produkter - Administrera och följa upp avtal med externa leverantörer - Arbeta med ständiga förbättringar och omvärldsbevakning kopplad till förvaltningsområdet Det här erbjuder vi dig - En spännande arbetsplats med många specialistområden som leder till bred kunskap och utmanande utveckling - Möjlighet till distansarbete utifrån vad verksamheten tillåter - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Arbetstiden är förlagd på dagtid, måndag - fredag. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. För att bli aktuell för rekryteringsprocessen behöver du bifoga examensbevis eller motsvarande betyg. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!

15 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Junior DevOps support till SAAB Stockholm

Nu söker vi dig som är redo att ta din IT- och DevOps-expertis till en ny nivå! Vill du känna att ditt jobb gör skillnad? Då har du hittat rätt! Bli en del av SAAB´s grupp som levererar ledningssystem inom flygvapen. Missa inte din chans utan sök redan idag! Om rollen som DevOps specialist Du kommer tillhöra en arbetsgrupp på ca 19 kollegor, där ni tillsammans jobbar med att utforma och bibehålla lösningar för projektets utvecklings- och byggmiljö. I rollen kommer du också att vara delaktig i t.ex. integration av olika systemkomponenter och vid förändring av kommunikations- och säkerhetslösningar. Som DevOps specialist kommer du att arbeta nära utvecklarna för att skapa möjligheter till innovation och kvalitet. Du kommer jobba inom system som Git, Jira, DevOps, Linux och systemövervakning. Som person är du kommunikativ och gillar att samarbeta med andra människor. Du har ett tekniskt intresse och är nyfiken på att få lära sig mer! Du kommer få en gedigen introduktion på plats. Vi söker dig med •Högskoleutbildning inom datavetenskap och nätverk/ DevOps alternativt motsvarande kunskaper och utbildning som bedöms likvärdiga •Flytande i svenska och engelska Uppdraget är placerat i säkerhetsklass. Inför anställning krävs att du genomgår en säkerhetsprövning och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Detta kan medföra krav på visst medborgarskap. Om SAAB Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 18 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Affärsområdet Surveillance erbjuder världsledande sensorteknik inom övervakning och beslutsstöd för att skydda mot hot. Portföljen omfattar luftburna, markbaserade och marina radarer, elektronisk krigföring, stridsledning, flygsystem och cybersäkerhet. Verksamheten bedrivs i Sverige, USA, UK, Australien, Tyskland, Sydafrika, Förenade Arabemiraten, Danmark och Finland. Önskar du att skapa och förnya samtidigt som du utvecklar dig själv i en lärande kultur, kan Saab mycket väl ha förutsättningarna att få dig att växa. Vi är stolta över en vårdande miljö, där alla är olika men vi delar samma uppdrag - att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle. Om oss Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos vår kund Rekryteringsprocess Cv granskning Telefonintervju Kompetensbaserad intervju med Framtiden AB Fysisk träff med kund Övrigt Start: enligt överenskommelse Lön: enligt överenskommelse Ort: Järfälla, Stockholm Arbetstid: kontorstider med 100% på plats Vi behandlar ansökningar löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har gått ut. Välkommen med din ansökan idag!

15 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Systemförvaltare läkemedel till Vårdstöd och e-hälsa

Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården samt tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Regionledningsförvaltningen har tre huvudsakliga uppdrag: - Att utifrån lagstiftning och regelverk styra och stödja verksamheterna. - Att erbjuda stöd och service till verksamheternas processer och utveckling. - Att ge stöd och kvalitativa underlag till den politiska förtroendemannaorganisationen och regionledningen. Område IT, MT och digitalisering har i uppdrag att utveckla och förvalta övergripande och gemensamma processer för området. Det ansvarar också för tjänster inom dessa delar. Området samordnar regionens digitaliseringsarbete. Vår verksamhet finns i huvudsak placerad i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik och Sollefteå. IT-verksamhetens uppdrag är att leverera IT-tjänster och telefoni av hög kvalitet och säkerhet till regionens verksamhet. Leveranserna sker genom projekt, förvaltning och support till en komplex och livgivande verksamhet. IT arbetar i stor utsträckning även som beställarorganisation eftersom regionens IT-drift sköts av en extern leverantör. Nu söker vi en systemförvaltare till Vårdsystöd och e-hälsa. Tjänsten avser en tillsvidareanställning med tillträde 2024-09-01 eller enligt överenskommelse. ROLLEN SOM SYSTEMFÖRVALTARE OCH OBJEKTSPECIALIST Enheten ansvarar för systemförvaltningen av vårdsystem i förvaltningsobjektet. Förvaltningsorganisationen levererar förvaltningsprodukter till regionens målgrupper för att möjliggöra en effektiv vårdprocess. Objektet syftar till att stödja hälso-och sjukvården vad gäller exempelvis vårdadministration, vårddokumentation, hantering av läkemedel och hjälpmedel, beställningar och svar, med mera. Som systemförvaltare jobbar du tillsammans gentemot regionens kärnverksamhet och förvaltar vårdsystemen som ingår i objektet. Du ska som systemförvaltare inta rollen som objektspecialist för läkemedel samt hantera tredje linjens support, avvikelsehantering, kvalitetssäkra dokumentation samt testa nya funktioner. I uppdraget ingår också omvärldsbevakning för objektet. Du ska vara en lyhörd och produktiv person som kan arbeta gentemot regionens verksamhet. Kunskap om kärnverksamhet med fokus på vård är fördelaktigt. Med anledning av kommande förändringar inom digitala området kommer innehållet i uppdraget sannolikt förändras och under implementeringsfasen kommer deltagande i olika delprojekt ingå. Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom vård eller IT alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt som vi bedömer är likvärdiga. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Körkort B är ett krav. Vidare har du: - god förståelse för och kunskap om digitaliseringens möjligheter och utmaningar i form av att använda ny digital teknik, system och lösningar för att verksamheter ska bli effektiva, flexibla och möta medborgarnas behov och förväntningar. - goda kunskaper om och erfarenhet av att leda och samordna/koordinera verksamhetsutveckling med digital teknik. - god förståelse för och erfarenhet av att samverka och samarbeta inom regioner och med andra aktörer, företrädesvis inom offentlig sektor. - goda kunskaper inom läkemedelsområdet. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av liknande uppdrag, vårdsystemet Cambio Cosmic och/eller journalföringssystem NCS Cross samt erfarenhet av testarbete. Det är önskvärt att du är certifierad inom ITIL samt har kunskap om förvaltningsmodellen pm3. Har du erfarenhet att självständigt driva uppdrag eller mindre projekt ses detta som meriterande. För att lyckas i rollen ser vi att du är självgående, har en god samarbetsförmåga och är serviceinriktad. Vidare planerar, organiserar och prioriterar du arbetet på ett effektivt sätt samt har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Placeringsort är inom länet, Örnsköldsvik, Sollefteå, Härnösand eller Sundsvall. Låter detta som en tjänst för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

14 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024