Trafikchef

Sök bland 4 lediga jobb som Trafikchef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Trafik- och terminalchef/Site Manager

Om oss Att bevara och göra mat tillgänglig för marknaden är vi experter på ända sedan starten 1948. Idag erbjuder vi tjänster som riktar sig till hela försörjningskedjan; från producent till grossist, butik och konsument. Genom vårt stora geografiska nätverk kan vi erbjuda effektiva flöden som gör våra lösningar både hållbara och flexibla, alltid med fokus på att bevara livsmedel i en optimal temperatur – den obrutna kylkedjan. Våra affärsområden är lager, inrikes transporter och internationella transporter. Idag omsätter vi ca 3,5 miljarder, sysselsätter ca 1200 personer och vårt huvudkontor är beläget i Helsingborg. I Sverige har vi 22 terminaler (egna och genom partners) och 12 lager. Läs mer om oss på www.frigoscandia.com. Nu söker vi en Site Manager till vår största terminal i Sverige, belägen iHelsingborg, för att leda den fortsatta utvecklingen av vår Trafik/Terminal-verksamhet i Skåne där även Arlöv och Sölvesborg ingår. Vi söker dig som vill vara med på vår spännande tillväxt och utvecklingsresa! Dina arbetsuppgifter: Tjänsten som Site Manager är en strategisk tjänst där du ansvarar för att leda, utveckla och följa upp verksamheten. Det innebär förutom resultatansvar att sätta mål, implementera riktlinjer och att aktivt arbeta med KPIer i nära samarbete med verksamheten. Du coachar och vägleder på ett engagerande sätt med högt kommersiellt fokus tillsammans med ansvariga chefer och medarbetare. Som site Manager ansvarar du för den taktiska och operativa trafikledningen i nära samarbete med våra samarbetspartners och för terminalfunktionen med kvalitet och service för våra kunder i fokus. Du är personalansvarig för trafikledare och terminalchef. (Som i sin tur är personalansvarig för enhetens terminalarbetare). Din profil Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av ledande befattning inom transport, lager eller terminal. Gärna med utbildning inom transport, logistik eller ekonomi. Vi är övertygade om att du har erfarenhet av: en ledande roll inom transport, terminal och/eller lager minst 5 års aktuell chefs- och ledarerfarenhet med budget-, personal- och arbetsmiljöansvar aktivt arbete med förändrings- och effektiviseringsarbete och brinner för högt kvalitetstänk och utveckling att leda och koordinera projekt, har en god flödes- och processförståelse att arbeta i TMS-system leda grupper i förändring och säkra efterlevnad av rutiner och processer arbetsrätt, förhandling och MBL Som person ser vi att du kommer att trivas och lyckas i din ledarroll om du är tydlig och inkluderande i ditt ledarskap och ser till verksamhetens bästa. Din förmåga att skapa kontakter, samarbeta och underhålla relationer är mycket god. Du behöver även vara resultatorienterad och ha en mycket god kommunikativ förmåga. Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi erbjuder Som anställd hos Frigoscandia AB får du möjlighet till personlig utveckling i en organisation som växer och befinner sig i en spännande förändringsfas. Du kommer att arbeta med fantastiska och kompetenta kollegor, det finns även goda möjligheter till egna initiativ och utvecklingsmöjligheter. Förutom en marknadsmässig lön erbjuder vi även friskvårdsbidrag samt förmånliga rabatter hos träningsanläggningar och hotell. Ansök nu! Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med en ansökan innehållande CV och personligt brev via annonsen på recruitpartner.se snarast då vi gör ett löpande urval, docksenast 25 maj 2024. Vid eventuella frågor kontakta vår rekryterare Martina Nordberg på [email protected] eller tel. 073-624 77 24

14 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Trafikchef till Alviks Bulk AB

Är du den vi söker till Alviks Trafiks Bulkverksamhet? Motiveras du av ledarskap, transportfrågor och vill jobba affärsinriktat – då är du den vi söker! Alviks Trafik satsar på fortsatt utveckling och söker en trafikchef till Luleå. Som trafikchef i vårt koncernbolag Alviks Bulk AB blir du en nyckelperson i företaget med stor möjlighet att påverka bolagets fortsatta utveckling. Vi ser mycket positivt på framtiden i och med de omfattande industrisatsningarna i norr. I rollen ansvarar du för att leda, styra och utveckla trafiken och medarbetarna inom trafikområdet bulk mot uppsatta mål. Ditt uppdrag blir att optimera planeringen och logistiken i trafiken samt vidareutveckla affärer tillsammans med uppdragsgivare. Bulkverksamheten bedriver transporter över norra delen av Norden. Till din hjälp har du en erfaren transportledare och tjugotvå engagerade förare. Genom dialog skapar du långsiktiga relationer med både medarbetare och uppdragsgivare/kunder. Rollen innebär ett ansvar för personal, budget, arbetsmiljö, fordon och investeringsplaner där du har fokus på lönsamhet och hållbar utveckling. Du arbetar verksamhetsnära och ansvarar för att ni efterföljer de bestämmelser som råder inom branschen. För att trivas i rollen uppskattar du att interagera med andra eftersom rollen innebär många kontaktytor såväl internt som externt. Tillsammans med dina medarbetare och olika stödfunktioner utvecklar ni verksamheten framåt. Som trafikchef bulk rapporterar du till vice vd. Vi söker dig som delar våra värderingar och har god erfarenhet av ledarskap från affärsdrivande verksamhet med resultatansvar. Om du har erfarenhet från transportbranschen eller andra kunskaper i logistik och fordon ser vi det som meriterande. För att lyckas i rollen är du en trygg, kommunikativ och inkluderande ledare med ett relationsinriktat arbetssätt kombinerat med ett affärsmässigt sinne och stort kundfokus. Vidare är du lösningsorienterad och prestigelös samt kan lätt växla mellan det operativa och strategiska perspektivet. Du är van att arbeta i olika IT-system och har förståelse för ekonomi, budget och kalkyler. Det är viktigt att du har lätt för att kommunicera i både tal och skrift på svenska och det är även meriterande med kunskaper i engelska och finska. Vi erbjuder dig en familjär företagskultur där våra kärnvärden är Engagerade, Nära, Kompetens och Trygghet. För oss är det självklart att jobba nära och med omtanke om medarbetare, kunder, uppdragsgivare och miljö. Delaktighet är en naturlig del av vardagen och vi är alla med och tar ansvar för helheten, oavsett vilken roll eller position du har. Vi ser alla som lika mycket värda och vi agerar med respekt för den enskilda individen. Alviks Trafik är ett av Norrbottens ledande transportföretag med totalt 28 bussar, 120 lastbilar och drygt 190 anställda. Personal finns i Luleå, Boden, Gällivare, Kiruna, Umeå och Sundsvall. Huvudkontoret finns i Luleå och bolagets historia började redan år 1920 i Alvik, strax utanför Luleå. Precis då som nu är det familjen Åström som äger och driver bolaget som vuxit till en hel koncern. Hela koncernen omsätter idag 585 miljoner kronor och innefattar även Nex resebyrå och fastighetsbolag. Läs gärna mer på www.alvikstrafik.se Visst låter det intressant! För ytterligare information är du välkommen att kontakta: Merja Kenttälä, konsult, Rätt Rekrytering & HR, tel. 076-866 22 77. Varmt välkommen med din ansökan senast den 28 maj 2024. Nu kör vi – tillsammans!

9 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Trafik- och terminalchef/Site Manager

Om oss Att bevara och göra mat tillgänglig för marknaden är vi experter på ända sedan starten 1948. Idag erbjuder vi tjänster som riktar sig till hela försörjningskedjan; från producent till grossist, butik och konsument. Genom vårt stora geografiska nätverk kan vi erbjuda effektiva flöden som gör våra lösningar både hållbara och flexibla, alltid med fokus på att bevara livsmedel i en optimal temperatur – den obrutna kylkedjan. Våra affärsområden är lager, inrikes transporter och internationella transporter. Idag omsätter vi ca 3,5 miljarder, sysselsätter ca 1200 personer och vårt huvudkontor är beläget i Helsingborg. I Sverige har vi 22 terminaler (egna och genom partners) och 12 lager. Läs mer om oss på www.frigoscandia.com. Nu söker vi en Site Manager till vår största terminal i Sverige, belägen iHelsingborg, för att leda den fortsatta utvecklingen av vår Trafik/Terminal-verksamhet i Skåne där även Arlöv och Sölvesborg ingår. Vi söker dig som vill vara med på vår spännande tillväxt och utvecklingsresa! Dina arbetsuppgifter: Tjänsten som Site Manager är en strategisk tjänst där du ansvarar för att leda, utveckla och följa upp verksamheten. Det innebär förutom resultatansvar att sätta mål, implementera riktlinjer och att aktivt arbeta med KPIer i nära samarbete med verksamheten. Du coachar och vägleder på ett engagerande sätt med högt kommersiellt fokus tillsammans med ansvariga chefer och medarbetare. Som site Manager ansvarar du för den taktiska och operativa trafikledningen i nära samarbete med våra samarbetspartners och för terminalfunktionen med kvalitet och service för våra kunder i fokus. Du är personalansvarig för trafikledare och terminalchef. (Som i sin tur är personalansvarig för enhetens terminalarbetare). Din profil Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av ledande befattning inom transport, lager eller terminal. Gärna med utbildning inom transport, logistik eller ekonomi. Vi är övertygade om att du har erfarenhet av: en ledande roll inom transport, terminal och/eller lager minst 5 års aktuell chefs- och ledarerfarenhet med budget-, personal- och arbetsmiljöansvar aktivt arbete med förändrings- och effektiviseringsarbete och brinner för högt kvalitetstänk och utveckling att leda och koordinera projekt, har en god flödes- och processförståelse att arbeta i TMS-system leda grupper i förändring och säkra efterlevnad av rutiner och processer arbetsrätt, förhandling och MBL Som person ser vi att du kommer att trivas och lyckas i din ledarroll om du är tydlig och inkluderande i ditt ledarskap och ser till verksamhetens bästa. Din förmåga att skapa kontakter, samarbeta och underhålla relationer är mycket god. Du behöver även vara resultatorienterad och ha en mycket god kommunikativ förmåga. Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi erbjuder Som anställd hos Frigoscandia AB får du möjlighet till personlig utveckling i en organisation som växer och befinner sig i en spännande förändringsfas. Du kommer att arbeta med fantastiska och kompetenta kollegor, det finns även goda möjligheter till egna initiativ och utvecklingsmöjligheter. Förutom en marknadsmässig lön erbjuder vi även friskvårdsbidrag samt förmånliga rabatter hos träningsanläggningar och hotell. Ansök nu! Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med en ansökan innehållande CV och personligt brev via annonsen på recruitpartner.se snarast då vi gör ett löpande urval, docksenast 25 maj 2024. Vid eventuella frågor kontakta vår rekryterare Martina Nordberg på [email protected] eller tel. 073-624 77 24

30 april 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Trafikchef till Mälartåg

Om tjänsten: Transdev söker nu en Trafikchef stationerad i Stockholm för Mälartåg! I rollen som Trafikchef så kommer du att ansvara för två avdelningar inom verksamheten, Trafikledning och Planering. - Trafikledning ansvarar för trafikledningen inom området som Mälartåg befinner sig inom, från Linköping till Gävle. Trafikledning är en verksamhet som är placerad i affärens lokaler i Stockholm och som är i gång dygnets alla timmar. - Planering ansvarar för såväl strategiskt, långsiktig samt kortsiktig planering inklusive framtagande tidtabell, omlopp, schema tjänster m.m. Rollen innefattar personalansvar för cheferna för de ovanstående ovanstående avdelningarna. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Leda verksamheten mot våra uppsatta och trafikabla mål - Samverka med vår beställare Mälardalstrafik. Samverkan sker primärt genom temaforum där du med kollegor representerar Transdev. Flerpartssamverkan i branschen med exempelvs Trafikverket och andra operatörer leds av dig i rollen som Trafikchef - Uppföljning av mål och KPI:er är ett naturligt sätt för dig att arbeta och är en viktig del i såväl ditt arbete som ditt ledarskap - Vara en del i affärens ledningsgrupp. Du kommer in i ett härligt gäng och kommer kunna erbjudas en roll med goda utvecklingsmöjligheter! Vi söker dig som: - Har eftergymnasial utbildning alternativt motsvarande erfarenhet/utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig - Har flera års dokumenterad erfarenhet av att driva en operativ dygnet runt-verksamhet - Har dokumenterad erfarenhet från att arbeta med tåg i ledande position, antingen från operatörs-, beställare- eller trafikverketsidan - Har ett kommunikativt och tydligt ledarskap och sätter mål och skapar förutsättningar för ditt område att bli framgångsrikt - Har ett kundfokus och fokus på slutkund/resenär. För att lyckas i rollen ser vi att: - Du är en trygg ledare med stort engagemang och som besitter en god empatisk förmåga gentemot dina medarbetare inom verksamhet. - Du är relationsskapande med god samarbets- och kommunikationsförmåga. - Ditt arbetssätt kännetecknas av god struktur, noggrannhet med ett öga för detaljer samtidigt som du har mycket god förmåga att lyfta blicken för ett helhetsperspektiv. - God analytisk förmåga och att självständigt fatta beslut och lösa komplexa frågeställningar krävs i denna roll. - Har du tidigare erfarenhet från att leda i en organisation i förändring/etablering ses detta som en fördel. Varför Transdev? Vi på Transdev är ett internationellt nätverk med över 100 000 medarbetare globalt vilket gör oss till en av de ledande aktörerna inom persontrafik och integrerade transportlösningar. I en bransch som ständigt utvecklas finns det alltid utrymme för personlig tillväxt och nya utmaningar och vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. För oss är våra värderingar - handling, ansvar, nytänkande och samspel - det som genomsyrar vårt dagliga arbeta och gör dig till en värdefull del av vårt team. Övrig information: Vi tillämpar tester vid rekryteringsprocessen och urval sker löpande. Vår rekryteringsprocess börjar med en första telefonintervju och därefter en fysisk intervju, följt av referenstagning och slutligen en "Farfars-intervju".  Vid en tillsvidareanställning tillämpar vi 6 månaders provanställning. Vi hoppas att du vill följa med på vår resa och göra en positiv skillnad samtidigt som du utvecklas i din karriär. Ansökan sker via hemsidan då vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är 22/05, men vi går igenom ansökningarna löpande så vi rekommenderar att ansöka snarast! Har du vidare frågor är du välkommen att kontakta: [email protected] Ansök redan idag och låt oss tillsammans skapa en framtid på räls!

22 mars 2024
Sista ansökan:
8 september 2024