Trafiksamordnare

Sök bland 5 lediga jobb som Trafiksamordnare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Beställningsmottagare sjukresor - timanställning

Serviceresor Trafik och samhälle är en del av Region Uppsala, en av Uppsala läns största arbetsgivare. På vår förvaltning arbetar cirka 100 medarbetare. Vår verksamhetsidé är att utveckla och bedriva hållbara transporter för ett växande Uppsala län. Vi utvecklar bland annat infrastrukturen och kollektivtrafiken inom länet. Under varumärket UL bedrivs kollektivtrafik i samarbete med upphandlade trafikföretag. Våra medarbetare har en stor bredd av kompetenser och arbetar bland annat med verksamhetsutveckling, upphandling, samhällsplanering, trafikplanering, systemförvaltning, ekonomi, kommunikation, försäljning och kundtjänst. Vår verksamhet Vill du vara med och göra skillnad i människors vardag? Vi söker nu serviceinriktade beställningsmottagare med god samordningsförmåga för timanställning vid vår enhet för beställning av sjukresor. Att jobba hos oss innebär att underlätta vardagen för våra resenärer varje dag, och att möta behoven i ett växande län. Avdelningen för Serviceresor ansvarar för länets sjukresor och samordnar den särskilda kollektivtrafiken i länet. Den 1 april utökades avdelningen med en beställningscentral för sjukresor. Beställningscentralen består av ett tiotal medarbetare och ansvarar för utförande av beställningar och trafikledning av sjukresor. Vi erbjuder dig en möjlighet att jobba på en arbetsplats med god arbetsmiljö, som ger utrymme för personlig och professionell utveckling. Ditt uppdrag Som beställningsmottagare ansvarar du för att ta emot beställningar av sjukresor, huvudsakligen per telefon, samt trafikledning av sjukresor. I rollen måste du vara stresstålig, ha god simultanförmåga och kunna fatta snabba beslut. I rollen som beställningsmottagare ingår bland annat följande arbetsuppgifter: • Ta emot beställning via telefon • Planera in sjukresor i planeringssystemet • Bevakning, trafikledning och uppföljning av trafiken • Kontakt med taxibolag som utför trafiken • Kontakt med sjukvården, larmcentralen, anhöriga och patienter I arbetet har du ett nära samarbete med dina kollegor och våra samarbetspartners. På förvaltningen värdesätter vi teamet och ett gott samarbete där alla medarbetare jobbar för gemensam framgång. Då verksamheten måste vara igång dygnet runt ingår skiftarbete och arbete på oregelbundna tider så arbetstiderna inkluderar både dagtid, kvällar, och nätter under vardagar och helger. Dina kvalifikationer Krav: Gymnasieexamen Erfarenhet av att serva kunder via telefon God datorvana och lätt för att söka information och sätta dig in i nya system Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt Meriterande: Erfarenhet av telefonistarbete i växel och andra samordningsarbeten Erfarenhet av systemet PlanIT Vi ser gärna att du har god lokalkännedom i Uppsala. Din kompetens Du har ett grymt bemötande, är lugn och kontrollerad under stress eller i pressade situationer och är noggrann. Du arbetar bra med andra människor, är lyhörd och löser problem på ett konstruktivt sätt. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Vi erbjuder Anställningen är en timanställning med tillträde enligt överenskommelse i verksamhet med skiftgång inklusive nattarbete, alla dagar i veckan. Urval och intervjuer sker löpande. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Avdelningschef, Ellen Åberg, 018-611 19 47, [email protected] Fackliga parter nås via växeln 018-611 00 00. Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

3 maj 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Trafikledare/transportledare till företag inom logistik

Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar tills minst 2024-08-31. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget: Företaget verkar inom logistik och är specialiserat sig på att erbjuda integrerade transport- och logistiktjänster för företag över hela världen, med fokus på effektivitet och kundservice. Arbetsuppgifter: I din roll innebär det att du hanterar en rad olika arbetsuppgifter inom transport- och logistikområdet. Det inkluderar att registrera transportinformation i företagets datasystem och säkerställa att bokade sändningar planeras och levereras enligt kundernas specifika krav. Du tar också hand om olika administrativa uppgifter inom trafikledningen och har kontakter med kunder, samverkande åkerier både internt och externt samt med andra avdelningar som produktion och övriga inom trafikenheten. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter • Generell system och datorvana • Meriterande med eftergymnasial utbildning inom exempelvis trafikledning • Du uttrycker dig väl i tal och skrift i svenska Vi söker dig som är lugn, trygg och har förmåga att snabba sätta dig in i nya arbetsuppgifter. I den här rollen är du del av ett team men arbetar självständigt med dina uppgifter varför vi söker dig som är självgående och ansvarstagande. Du har en positiv inställning och är lösningsfokuserad i situationer där du stöter på utmaningar eller problem. Då den här rollen initialt uteslutande innefattar administrativa moment är du som söker ytterst noggrann och strukturerad. Därtill förstår du värdet av att jobba i team och trivs med att hjälpa dina kollegor. Slutligen är du som person flexibel och prestigelös samt ser positivt på förändringar. Övrig information: Start: Omgående Plats: Norrort Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

23 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Quality Coordinator till Cabonline

Drömmer du om att varje dag gå till en arbetsplats där du, genom nära samarbete och stark dialog, säkerställer bästa möjliga service och partnerskap med Cabonlines förare och åkare? Tillsammans med ditt team strävar du efter ständig förbättring och utveckling för att ligga i framkant inom transportbranschen. Vi letar efter dig som vill ta ett stort ansvar för att öka kundnöjdheten och förarnöjdheten genom att fungera som den primära kontaktpersonen för Cabonlines förare och åkare i Umeå och Sundsvall, när det gäller deras utmaningar, frågor och behov, och säkerställa snabb och effektiv hantering av alla frågor. Arbetsbeskrivning I din roll som Quality Coordinator kommer du att: Säkerställa kundnöjdhet gällande produkt och service. Hantera administrativa uppgifter, såsom rättning av köruppdrag och kontroll av avvikelser, enligt etablerade rutiner. Ansvara för informationsflödet och kontinuerligt kommunicera aktuell information till Cabonlines förare. Bygga starka och långsiktiga relationer med våra förare och åkare genom att visa engagemang, empati och professionalism. Ta initiativ för att säkerställa att våra förare och åkare upplever hög kvalitet i sina interaktioner med förarservice och att deras behov tillgodoses på bästa möjliga sätt. Fungera som den primära kontaktpersonen för våra förare och åkare när det gäller deras utmaningar, frågor och behov, och säkerställa snabb och effektiv hantering av alla frågor. Du kommer att rapportera till Area Manager och arbeta från Cabonlines kontor i Umeå. Rollen utgår från Umeå men behöver röra sig i hela region norr vid behov. Din profil För att passa in i rollen ser vi att du har minst ett par års erfarenhet av att leda andra inom transportbranschen eller liknande roller, exempelvis som konsultchef, gärna från en mångkulturell organisation. Du är initiativtagande, relationsbyggande, ansvarsfull och lösningsorienterad. Du är en skicklig relationsbyggare som skapar tillit och förtroende både internt och externt. Vidare har du ha en god förmåga att kommunicera på svenska och engelska, både i tal och skrift. Meriterande är om du behärskar andra språk. Du är även en van användare av Office-paketet och innehar B-körkort. Om CabonlineCabonline är Nordens ledande taxiföretag med cirka 2 500 anslutna åkerier och cirka 4 900 bilar i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Inom Cabonline finns en rad välkända varumärken som TaxiKurir, Taxi Skåne, Taxi Väst, Umeå Taxi, Sverigetaxi, TOPCAB, Norgestaxi, Kovanen. Genom Cabonline får åkerierna tillgång till attraktiva kundavtal, stöd från branschledande teknikutveckling samt nytta av stordriftsfördelar, effektiv service och en gemensam infrastruktur. Gruppen omsatte 2022 cirka 5,5 Mdr SEK. För mer information: www.cabonlinegroup.com Ansök enkelt med ditt CV Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och du kommer att utgå från Cabonlines kontor i Umeå. Om du tycker det här låter som något för dig så ansök enkelt med ditt cv, du behöver inte skicka med något personligt brev. Arbetspsykologiska tester är en del av urvalet i den här rekryteringsprocessen. I de här rekryteringen samarbetar Cabonline med Inhouse AB. Vi intervjuar löpande så vänta inte med att skicka din ansökan. För frågor om rollen, kontakta rekryteringskonsult Sandra Pettersson, [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!

17 april 2024
Sista ansökan:
4 oktober 2024
Jobba deltid inom logistik? Se hit!

Vi söker både till DFDS egna terminaler men också till våra externa kunder. Beroende på uppdraget kan arbetstiderna och geografiska platsen variera för olika uppdrag. Detta går vi såklart igenom när vi har hittat ett uppdrag som matchar just med dig! För att vara aktuell för tjänsten behöver du studera eller ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Önskvärt vore om har minst ett år kvar av dina studier eller ett deltidsjobb som innefattar minst 50%. Vi ser gärna att du kan arbeta ca 1-2 dagar i veckan. Om tjänsten Vi söker dig som vill arbeta deltid med logistikadministration och logistikplanering. Tjänsten kan innebära varierande arbetsuppgifter kopplat till terminalens logistik. Exempel på arbetsuppgifter kan vara administrationen av transporter, utredning kring avvikelser, förberedelse av lastlistor och planering av lastningar. Om dig - Du trivs med administrativa arbetsuppgifter och har god datavana. - Har tidigare erfarenhet som speditör, transportledare, tulladministration eller annat relevant arbete inom logistik. - Har pågående studier inom logistik eller annan relevant utbildning. - Är noggrann och lösningsorienterad. - Uttrycker dig väl på svenska såväl som engelska i tal och skrift. För att vara aktuell för tjänsten behöver du studera eller ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%, önskvärt vore om du har minst ett år kvar av dina studier. Ambulerandekonsult: Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen. Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] Rekryteringsarbetet sker löpande. Det går ej att ansöka via mail. DFDS Group DFDS Group har 10 000 anställda i 25 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 2,0 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda. DFDS Professionals DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap. Sökord DFDS | Borås | Transport | Logistik | Extrajobb | Extraarbete |

19 mars 2024
Sista ansökan:
5 september 2024
Speditörer för framtida uppdrag!

Om oss: DFDS Professionals specialiserar sig på rekrytering och bemanning, både inom DFDS bolagen och hos externa kunder inom logistikbranschen. Vi förser flertalet bolag med talanger inom logistik. Med hjälp av vårt starka varumärke och stora kontaktnät vill vi hjälpa dig att hitta ditt drömjobb, den här chansen vill du inte missa! Just nu söker DFDS Professionals speditörer till framtida uppdrag hos våra kunder inom och runt omkring Göteborg. Annonsen gäller för framtida uppdrag hos DFDS Professionals kunder i Göteborg. Vi kommer att ge återkoppling endast när vi hittar en matchande tjänst för dig. Om tjänsten Som speditör kommer du tillsammans med dina kollegor arbeta med att planera och styra flöden som våra kunder tillhandahåller. Du ansvarar för att avtalade tjänster sköts på ett tillfredsställande vis gällande kvalité och kostnadseffektivitet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av att löpande planera och administrera logistiska flöden. Du har mycket god kommunikationsförmåga i din regelbundna kontakt med kollegorna samt med kund. Du behåller din positiva inställning och har förmågan att prioritera när mycket händer samtidigt. Din förmåga att se helheten gör att du löser problem som uppstår på ett genomtänkt sätt. Om dig Vi ser din ordningsamma sida och problemlösningsförmåga som de främsta egenskaperna som speditör. Som person är du noggrann och strukturerad, har social kompetens, är analytisk och initiativtagande. Vi ser gärna dig ha god datavana för att kunna navigera smidigt och lätt i olika logistikprogram. Excel är meriterande om du känner dig bekväm i programmet. Du har erfarenhet av arbete som speditör, transportledare eller motsvarande. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och förutsätter att du som söker rollen är mån om att bidra till ett gott arbetsklimat. Krav för tjänsten - Erfarenhet inom spedition. Sjö, väg, flyg eller tåg. - Noggrann och strukturerad - Flytande i både tal och skrift samt har mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Direktrekrytering: Under vissa rekryteringsprocesser samarbetar ”kunden” med DFDS Professionals. Tjänsten kan vara en direktrekrytering till ”kunden”. Urval sker löpande och tjänsten kan kommas att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Tjänsten är en heltidsanställning med tillträde enligt överenskommelse. Ambulerandekonsult: Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen. Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] Rekryteringsarbetet sker löpande. Det går ej att ansöka via mail. Sökord DFDS | Göteborg | Transport | Logistik | Forwarder |

19 mars 2024
Sista ansökan:
5 september 2024