Transportplanerare

Sök bland 24 lediga jobb som Transportplanerare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Transportplanerare till Martin & Servera

Om tjänsten: Nu söker Martin & Servera efter sin nya kollega i Göteborg till rollen som Transportplanerare. Avdelningen består av två produktionsledare som driver varsitt skift och som har ett nära samarbete till transportkontoret med fyra medarbetare som nu vill utöka styrkan. Avdelningen har satt nya rutiner på arbetet och har idag sitt fokus på att optimera sina transporter. Man arbetar i transportsystemet pinDeliver och lagersystemet Servo, för att på bästa sätt optimera körningarna och ha en så god leveransprecision som möjligt. Arbetstiderna varierar och medarbetarna på transportkontoret startar sitt arbete i omgångar mellan 05 - 10 för att sedan arbeta 8h framåt i syfte att täcka alla körningar som ska planeras. Under en vanlig arbetsdag hanterar man avvikelser, förseningar och kundärenden under morgonen för att sedan hantera beställningar och turer som ska gå ut nästkommande dag. Du har dagligen tät dialog med kundtjänst, sälj och chaufförer som kör ut leveranserna. Martin & Servera har idag tre egna chaufförer, men hyr också in lastbilar via en partner som sitter i närheten, där man byggt upp ett starkt samarbete över tid. Utöver ovan nämnda arbetsuppgifter kommer du också att uppmuntras till att komma med nya idéer, ta initiativ till förbättring av processer och rutiner samt förväntas våga utmana gamla arbetssätt i syfte att ni tillsammans ska bli bättre. Sammanfattningsvis kommer du att: Boka och planera transporter Hantera frågor och lösa problem i samarbete med kundtjänst och sälj Sköta fraktadministration Arbeta med att vidareutveckla processer och rutiner Vi söker dig som: Har en logistik-eller transportutbildning på YH eller högskolenivå, alternativt relevant arbetslivserfarenhet Har tidigare dokumenterad erfarenhet från att ha arbetat med planering av effektiva transporter Talar och skriver flytande svenska och god engelska God datorvana där tidigare arbete i transportledningssystem och Excel är starkt meriterande Besitter en hög logisk förmåga och proaktivt kan agera för att lösa problem Har en stark kommunikativ förmåga som främjar ett fint samarbetsklimat För att lyckas i rollen behöver du främst ha rätt inställning och en genuin vilja till att lära. Det finns många duktiga kollegor med lång erfarenhet på avdelningen som du kan ta rygg på och bli en än duktigare transportplanerare. Johan som är chef på avdelningen söker någon som har hög logisk förmåga och kan se mönster och lösa problem på ett bra sätt. Det är inte alltid det finns en självklar lösning på ett problem, men du förväntas kunna agera lösningsorienterat och ta initiativ för att lösa situationen som uppstått. Han vågar ge sina anställda mandat till att fatta beslut, men det blir upp till dig att våga vara kreativ och tänka utanför ordinarie arbetssätt. Då du har kontakt med både kollegor och kunder dagligen kommer god kommunikation och servicekänsla vara centralt i rollen och något vi fäster stor vikt vid under urvalet. Om vår partner: Detta säger Martin & Servera om sin organisation: Var med och gör varje dag lite godare! "Martin & Servera-gruppen är Sveriges ledande grossist för restauranger och storkök. Oavsett om du driver en restaurang, ett bageri, en skolrestaurang i kommunal regi eller representerar en rikstäckande kedja så har vi de produkter och lösningar som du behöver." Genom att klicka här kan du läsa mer om Martin & Servera gruppen som helhet, verksamheten och frågorna de brinner för. Och här kan du läsa om hur det är att arbeta på Martin & Servera. Anläggningen i Göteborg ligger i Agnesberg och man är idag 28 medarbetare. Merparten arbetar i produktion och man har ett transportkontor som växer och ska bli fem medarbetare. Arbetet ger dig en flexibilitet att styra vardagen, men där det ställs krav på att transporterna hanteras och går ut enligt plan. Du behöver vara öppen för att arbeta flexibelt under veckodagarna där du kan börja tidigt och sluta tidigt, men även börja lite senare och sluta vid 18. Då man har verksamhet som startar tidigt på måndagar behöver du också vara tillgänglig för arbete en helg i månaden mot att du är ledig annan dag under kommande vecka i stället. Man har roligt tillsammans och det bjuds på mycket skratt under en arbetsdag, dock med högt engagemang och ansvar inför uppgiften man ska utföra. Du kommer att bli utmanad och ha möjlighet att växa mycket under Johans ledning och kollegornas stöttning, men det blir upp till dig att driva din egen utveckling och att ta för dig. Om anställningen: Detta är ett rekryteringsuppdrag där du blir direkt anställd hos Martin & Servera Logistik AB och samtliga anställningsvillkor förhandlas er emellan. Martin & Servera använder sig av personlighetstest samt tillämpar bakgrundskontroll vid rekrytering. Anställningen inleds med en introduktion till arbetet för att därefter följas upp med att du går bredvid och får lära dig verksamheten. Du förväntas vara nyfiken, ställa frågor och utmana gamla mönster. Ditt stora fokus blir att planera effektiva transporter samt bidra till ett gott arbetsklimat och fint kollegialt utbyte. För Martin & Servera är det viktigt med en trygg arbetsmiljö. För att säkerställa att deras alkohol- och drogpolicy efterlevs utför de slumpmässiga drog- och alkoholtester på alla arbetsplatser. Övrig information: Omfattning: Heltid, vardagar + en helg i månaden Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid Placering: Göteborg, Agnesberg Kontaktperson: Dino Segetalo Lön: fast månadslön, marknadsmässig Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

15 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Utlastningsplanerare för Dagab i Hässleholm

Uniflex söker nu en Utlastningsplanerare till Dagab i Hässleholm! Dagab driver och utvecklar Axfoodkoncernens sortiment och ansvarar för hela varuflödet med lager och transporter. Det är de som ser till att bra mat och varor kommer ut till bland annat Willys, Hemköp och Axfoods övriga butikskedjor, men också till externa företagskunder samt e-handeln. Dagabs vision är att varje dag leverera Sveriges mest hållbara, prisvärda och moderna kunderbjudande inom mat. Om tjänsten Vi letar efter en engagerad utlastningsplanerare som kommer att arbeta med en av våra kunder i Hässleholm på heltid under veckorna 22 till 34. Som utlastningsplanerare kommer du att vara ansvarig för att säkerställa effektiva utlastningsprocesser för att möta kundens behov och krav. Arbetstider: mån - tors 05:50 - 14:40, fre 05:50 - 13:50 Arbetsuppgifter som kan komma att utföras: * Upprätthålla noggrann dokumentation och rapportering av utlastningsaktiviteter. * Granska så att produktionen taktar mot avgångarna * Utföra alla godsuttag och säkerhetsställa att allt gods lastas enligt plan * Uppföljning och analys * Arbeta med kontinuerliga förbättringar avseende processer och rutiner Vem är du? Vi söker en självgående och ansvarstagande utlastningsplanerare med förmåga att hantera olika situationer och personligheter med lugn och professionalitet. Du bör vara noggrann och punktlig samt ha förmågan att analysera och prioritera för att säkerställa effektiva utlastningsprocesser. Att vara flexibel och förändringsbenägen är avgörande, liksom en stark inriktning mot att tillgodose kundens behov och lösa problem proaktivt. Om du är en kommunikativ och kundfokuserad person med viljan att bidra till företagets verksamhet, är du precis den vi letar efter. Som utlastningsplanerare är det meriterande om du har: * Några års erfarenhet av Logistikverksamhet. * Goda kunskaper i svenska och engelska - tal och skrift. * Goda kunskaper i Office-paketet tex Outlook, Teams & Excel * Goda kunskaper i SAP * God allmän datorvana, då mycket kommunikation sker via mail & chattar Tjänsten är med start omgående eller enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, välkommen in med din ansökan redan idag!

14 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Personalplanerare Umeå

Är du vår nya kollega och personalplanerare i Umeå? Om tjänstenSom personalplanerare i Umeå arbetar du med att planera för våra trafiknära medarbetare som bemannar våra bussar i Umeå stads- och regiontrafik. Du har ett nära samarbete med trafikplanerare, enhetschefer och trafikledare i området. Vi söker dig som har en serviceinriktad personlighet med goda planeringskunskaper. Att samarbeta är viktigt för dig, och du tycker liksom vi att handling, ansvar, nytänkande och samspel är nyckelord i det dagliga arbetet. Arbetet är tidvis under högt tempo och det är viktigt att du har lätt för att anpassa dig till ändrade förutsättningar samt kan behålla lugnet. Du är en kreativ problemlösare som vågar fatta beslut! Arbetsuppgifter Leda, fördela och kontrollera den löpande personalbemanningen Tillse bemanning på ett kostnadseffektivt sätt Hantering av semester och ledighetsansökningar Säkerställa korrekt lönehantering inför och efter lönekörning Stödja enhetschefer med verktyg som behövs i personalledning och lönefrågor, lagar och avtal KvalifikationerFör att lyckas i tjänsten som personalplanerare behöver du ha en stark fallenhet för administration och planering. Du har en avslutad gymnasial utbildning, trivs med digitala arbetsredskap och har lätt för att lära dig nya system. Vidare har du en god förmåga att skapa goda relationer. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av planering inom logistik/transportbranschen. Du har god datorvana och erfarenhet i Officepaketet. Kanske har du bidragit i en implementering av något systemstöd? Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet i planeringsverktyget Hastus eller liknande planeringssystem. Vad vi erbjuderDu erbjuds en spännande roll i ett värderingsstyrt bolag där våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Vi är ett internationellt nätverk med över 100 000 medarbetare globalt vilket gör oss till en av de ledande aktörerna inom persontrafik och transportlösningar. I en bransch som ständigt utvecklas finns det alltid utrymme för personlig tillväxt och nya utmaningar och vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. För oss är våra värderingar - handling, ansvar, nytänkande och samspel - det som genomsyrar vårt dagliga arbeta och gör dig till en värdefull del av vårt team. Du erbjuds en marknadsmässig lön med ett generöst förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP, gruppförsäkringspaket, Rikskortet samt ett årligt friskvårdsbidrag på 3000 kr. Omfattning: HeltidPlaceringsort: Umeå Anställningsform: Tillsvidareanställning (6 månaders provanställning) Startdatum: Enligt överenskommelse Om rekryteringsprocessenLåter detta som ditt nya jobb? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är den 2024-06-04. Vi jobbar löpande med urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång. Vi ser framemot din ansökan! Vid frågor om tjänsten kontakta rekryterande chefMilos Arandjelovic, [email protected] Observera att vi inte kan behandla ansökningar som inkommer via mail. Om ossTransdev Sverige har cirka 6 000 medarbetare utspridda över hela Sverige, från norr till söder. Vi är en av Sverige största operatörer och har ett brett erbjuder som spänner över flera färdslag, exempelvis tåg, buss och båt. Vi har en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar inom persontrafik. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev Group.

14 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Lageradministratör till vår Site i Östra Ljungby

Vi söker dig som vill arbeta som lageradministratör på vår Site i Östra Ljungby. Vid perioder av låga volymer kommer de även finnas möjlighet att arbeta ute på lagret med traditionella arbetsuppgifter så som orderplock ochtruckörning. Om tjänsten Som lageradministratör kommer du att vara stationerad på lagerkontoret, där du är behjälplig med diverse administrativa uppgifter till personalen på lagret. Du kommer även att ha kontakt med transportörer, chaufförer och kunder via mail och telefon. Arbetet är förlagt måndag-fredag och kommer utföras 08.00-17.00. Krav: - Tidigare arbetslivserfarenhet av administration- Baskunskaper i Officepaketet- God förmåga att uttrycka sig på svenska och engelska i både tal och skrift- Körkort Meriterande: Tidigare erfarenhet av WMS OnGoing. Kundkontakt. Transportbokning Orderhantering Profil & bakgrund För att trivas i den här rollen tror vi att du är en person som är organiserad, noggrann, flexibel. Du ser snabbt vad som behöver göras och är van vid att ha många bollar i luften. Då tjänsten även innebär mycket kundkontakt tror vi dessutom att du har god social och kommunikativ förmåga och känner dig trygg i att tala och skriva på såväl svenska som engelska. Urval sker löpande, välkommen in med din ansökan redan idag! Om Boxflow Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Halmstad, Göteborg, Stockholm, Västerås Helsingborg, Malmö,Kristianstad,Perstorp ochBorås. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 400 miljoner 2024 med fler än 1100 anställda

13 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Evenemangs- och reseplanerare

Bolaget bedriver busstransport för turister i hela Norden, med inriktning mot kinesiska och övriga asiatiska företags kunder och olika sorts resegrupper. Arbetsuppgifter : Du ska jobba direkt under företagets VD . Du ska hanterar turist och transport planering samt administrativ arbete. Krav : behärska kinesiska mandarin både muntligt och skriftligt, och tidigare erfarenhet inom reseplanering eller på resebyråer är meriterade.

10 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Personalplanerare till Mälartåg

MTR är en av världens främsta operatörer för järnvägsbunden trafik och har sin bas i Hongkong. I Sverige driver vi tunnelbanan i Stockholm, snabbtåget MTRX mellan Göteborg och Stockholm, fordonsunderhållsbolaget MTR Tech och MTR Facility Management, samt även Mälartåg. Vi söker dig som vill vara med och utveckla framtidens tågtrafik i Mälardalen. Med målet att erbjuda punktlig trafik och enastående service till våra 1 miljon månatliga resenärer är detta en unik möjlighet att vara en central del av en spännande och komplex verksamhet som sträcker sig över många stationeringsorter, från Uppsala i norr till Linköping i söder. Idag består MTR Mälartåg av cirka 550 medarbetare och uppdraget omfattar trafikdrift, ombordspersonal, driftledning, trafikplanering, trafikinformation, fordonsunderhåll, fordonsstäd, hittegods och ersättningstrafik. Hos oss på MTR Mälartåg får du chansen att påverka och utveckla vår affär tillsammans med Mälardalstrafik för att forma hur framtidens resande ska se ut. Du kommer bli en del av ett dedikerat team för att tillsammans lösa spännande utmaningar med syftet att bygga ett hållbart samhälle. För mer information om MTR besök www.mtrnordic.se. ARBETSUPPGIFTER Som en del av arbetet med att bygga upp Mälartågs organisation söker vi nu en Personalplanerare. Som Personalplanerare har du en väldigt viktig roll på MTR Mälartåg då du tillsammans med dina kollegor ansvarar för att optimera planeringen av Tågvärdar och Lokförare för Mälartåg. Du blir specialist inom framtagandet av välplanerade scheman och har många kontaktytor med såväl kundnära kollegor såsom första linjens chefer. Mer specifikt ansvarar du för: • Optimera schemalösningar för samtliga operativa personalgrupper med ansvar att schemalägga, bevaka, uppdatera och omplanera • Planera för utbildningar, arbetsplatsträffar och hanterar semester och övriga ledigheter • Bidra med din kompetens inom bemanning och optimering till organisationen KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en vilja att utvecklas inom din egen roll och samtidigt aktivt bidra till verksamhetens utveckling. Som person är du lösningsfokuserad, strukturerad och resultatorienterad. Du är kommunikativ, serviceinriktad och trivs med att samarbeta och bygga nätverk. Vidare har du: • Erfarenhet av liknande arbete inom planering • Meriterade med erfarenhet från annan personalintensiv verksamhet • Meriterade med erfarenhet av planeringsmjukvaran IVU • Meriterade med eftergymnasial utbildning ÖVRIGT Med oss på MTR gör du skillnad i människors vardag och för samhället omkring oss. Vi utmanar gamla sanningar och hittar nya lösningar för att utveckla oss själva och de samhällen där vi finns. Det har gjort oss till ett av världens ledande tågbolag. Våra värderingar är den röda tråden i vårt dagliga arbete: utmärkt service, ömsesidig respekt, ständig utveckling och mätbara resultat. De hjälper oss att skapa säkra resor, nöjda kunder och medarbetare som trivs. Vi är ett stort bolag vilket ger dig ett brett nätverk och möjligheter att utvecklas. Mälardalsregionen står inför en spännande tid med utökad tågtrafik, nya tåg, en nyöppnad depå och en nyligen gjord sammanslagning av två tågtrafiksystem, det nuvarande Mälartåg och Upptåget. Den 12 december 2021 tog vi på MTR över driften av Mälartåg och i juni 2022 var det trafikstart för Upptåget. Vill du arbeta tillsammans med oss på MTR Mälartåg? Vi hoppas att du vill följa med oss på resan och utveckla Mälardalen. Ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss. Urval och intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan!

10 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
DHL Freight söker: Transportplanerare Jönköping

På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv.  Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare. Det som är unikt hos oss är våra medarbetare. Här får du en möjlighet att jobba tillsammans i ett team med en stark laganda och som hela tiden strävar efter att göra allt lite bättre. Arbetsuppgifter och ansvar Du får en utvecklande och spännande roll då du ansvarar för att planera våra kunders transporter. Du jobbar i en grupp om ca. 12 personer på kontoret i Jönköping med stark laganda och driv. Rollen ansvarar för att planera den dagliga operativa driften/trafikplanering efter högsta effektivitet och produktivitet. Rollen lastplanerar tillsammans med transportörer och är ansvarig för effektiv lastplanering, service, ekonomi och kvalité. Inom rollens ansvar ligger även arbetsuppgifter som innebär helhets ansvar för specifika kunder samt hantera inkommande kundspecifika ärenden och där leverera en god service och kvalité   Profil & Bakgrund För att lyckas i den här rollen ser vi att du har: Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Goda systemkunskaper Meriterande om du har erfarenet inom transport/logistik   Nedan kännetecknar dig som person: Älskar utmaningar och har ambitioner  Visar engagemang och uthållighet  Är strukturerad och resultatorienterad  Brinner för att kollegor och kunder är nöjda  Kommunicerar väl och är tydlig  Stresstålig Kunskap i Sveriges geografi Positiv attityd och lösningsfokuserad Tjänsten är tillsvidare med 100 % tjänstgöringsgrad. Vi tillämpar provanställning.   Vad erbjuder vi dig? Vi på DHL trivs och många av oss har jobbat här länge. Vi är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – vi vågar satsa på våra medarbetare! I det stora globala, och internationella bolaget som vi är, har vi en härlig teamkänsla med familjär stämning där vi respekterar varandra. Här finns mycket medarbetarengagemang samt humor och vi tycker om att fira våra framgångar. Vi är certifierade i Top Employer vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, vi arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. Vi tar ansvar och blev bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad. Vill du också vara med? Välkommen med din ansökan senast 31 Maj, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor, vänligen kontakta Mårten Andersson på mail [email protected] eller 072 9937019. Häng med oss bakom kulisserna, följ oss på Instagram Eller kika närmare på DHL - vårt varumärke, DHL Freight - globalt eller DHL Freight Sverige  Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater. DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. DHL ingår i koncernen DHL group som finns i 220 länder och har 570 000 anställda. Genom sitt globala nätverk kan DHL erbjuda sina kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har cirka 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.

7 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Logistikplanerare till Göteborgs hamn - Sommarvikariat

Om Boxflow Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Halmstad, Göteborg, Stockholm, Västerås Helsingborg, Malmö och Kristianstad. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 350 miljoner 2023 med fler än 1000 anställda. Vad kommer du att göra om dagarna: Med kunden i centrum är det viktigt att leveranserna sker i rätt tid och med rätt kvalitet och här kommer du som Logistikplanerare in som en mycket viktig del. Du sitter som länken mellan kund och terminalernas utleveranser, en uppgift som du utför i tätt samarbete med såväl dina kollegor inom planeringsfunktionenen som kollegor ute på våra terminaler. Arbetet består av löpande kundkontakter och planering av kunders beställningar. Du styr och planerar kunders leveranser och utifrån inkommande kundgods optimerar och planerar du våra utleveranser från terminalerna. Administrativa uppgifter så som avvikelsehantering, dokumentation och rapportering kring leveranser och gods förekommer också. Du kommer också att få planera och kalkylera på olika projektförfrågningar. Profil & bakgrund För att vara framgångsrik i rollen så tror vi att du har någon form av högskole- eller yrkesutbildning inom logistik alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Du är en fördel om du har arbetat med planering och logistik under några års tid. Självklart brinner du för logistik och planering, kanske har du även ett extra intresse för shipping? Utifrån arbetets upplägg så behöver du vara en van datoranvändare och ha vana att arbeta i olika system. Har du erfarenhet av att jobba med förbättringar och känner till lean production så är det ett plus. Som person är du en noggrann och ansvarsfull lagspelare som tycker om att jobba mot gemensamma mål med kundensbehov i fokus. l. Du har ett flexibelt förhållningssätt, en hög känsla för service, är lyhörd och kommunikativ. Vi är nyfikna och lär oss gärna nytt så var inte rädd för att utmana. Processen: Som sökande till Göteborgs hamnkan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster. Som ett sista steg innan anställning kommer du även att behöva genomgå ett drogtest. Krav: Flytande kunskap i Engelska samt svenska i både tal och skrift God datorvana Körkort B Du har någon form utan logistikutbildning Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Start: Maj månad Arbetstider: 07:00-16:00 Anställningsomfattning: Heltid/ Vikariat med chans till förlängning Månadslön: enligt överenskommelse Kollektivavtal: Tjänstemannaavtalet för Transportföretagen Varmt välkommen med din ansökan! Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men för frågor kring tjänsten, kontakta ansvarig Victoria Paulus, [email protected] Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut.

7 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Logistiksupport – Örebro

Är du en person som brinner för service och vill ha en händelserik vardag? I denna roll kommer du att samarbeta med produktion, säljorganisationen och kundservice – du blir en viktig länk i vår affär!   Här kan du utvecklas!  Vi erbjuder en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Eftersom vi vill skapa bästa möjliga förutsättningar för dig att lyckas i din nya roll börjar din medarbetarresa med en gedigen introduktionsutbildning. Vi satsar mycket på kompetenshöjande insatser och som en del av en större koncern finns många möjligheter för dig som vill växa, både individuellt och tillsammans med oss. Vi är måna om dig, därför erbjuder vi dig trygga och utvecklande förmåner. Läs mer här.  Om rollen  Som Logistiksupport är du den första våra kunder och chaufförer har dialog med när de kommer in till vår filial med material eftersom du ansvarar för att ta emot och väga in det inkommande och utgående materialet på flera filialer. Du kommer ha ett nära samarbete med produktionspersonal kring inkommande och utgående material samt stötta sälj och övriga funktioner vid frågor som rör transporter. I din roll arbetar du även mycket administrativt i våra affärssystem med exempelvis kontroller av avtal, avvikelser, orders, priser och vikter. Att ha intresse av och helhetsförståelse för vår affär är därför väldigt viktigt.  Du kommer att delta på transportmöten för att vi ska kunna säkra och utveckla vårt samarbete med transportörer. Att delta och driva mindre projekt samt förbättringsarbeten gällande logistik förekommer också.   Arbetstid är måndag till fredag 07:00-16:00. Du kommer att sitta på vår filial i Örebro. I ditt team är ni tre personer som arbetar med liknande uppgifter, men du är även en del av ett regionalt team som består av totalt 12 personer.   Det börjar med dig.  Vi tror att du som söker är en självständig person som trivs i en serviceinriktad roll där du kommer vara ansiktet utåt mot våra kunder. Du är bra på att samarbeta, både vad det gäller kunder och med kollegor internt men har också förmåga att vara tydlig och kravställa när det behövs. Du arbetar gärna proaktivt där du själv tar egna initiativ till att driva på förbättringar och ligga steget före vad det gäller utmaningar inom transport. Vidare ser vi att du har en bra kommunikativ förmåga som särskilt syns i att du har lätt för att prata med olika personer och förstå deras perspektiv. Hos oss är det högt tempo, en händelsestyrd och föränderlig verksamhet så din förmåga att snabbt hantera och prioritera bland arbetsuppgifter är avgörande.  Kvalifikationer  • Gymnasieutbildning eller motsvarande utbildning  • Erfarenhet och vana vid att arbeta i digitala system samt lätt för att lära nya  • Goda skriftliga och kommunikativa kunskaper i svenska och engelska  Vi ser det som meriterande om du har:   • B-körkort  • Vana vid att arbeta inom logistik/transport  • Utbildning inom logistik/transport  Information om rekryteringsprocessen  Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess. Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll.  På Stena Recycling räknas alla medarbetares insatser. Vi erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster över hela landet. Våra kunder finns representerade i många branscher – allt från detaljhandel och tillverkande industri till verkstadsindustri, kommunal verksamhet och sjukhus. Med omtanke och säkerhet i fokus strävar vi alltid efter att bli ännu bättre och nu behöver vi dig – vår nya kollega – som vill vara med och ta nästa steg på vår resa.   Välkommen till en framtidsbransch!   #LI-ONSITE Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

6 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Utlastningsplanerare för Dagab i Hässleholm

Uniflex söker nu en Utlastningsplanerare till Dagab i Hässleholm! Dagab driver och utvecklar Axfoodkoncernens sortiment och ansvarar för hela varuflödet med lager och transporter. Det är de som ser till att bra mat och varor kommer ut till bland annat Willys, Hemköp och Axfoods övriga butikskedjor, men också till externa företagskunder samt e-handeln. Dagabs vision är att varje dag leverera Sveriges mest hållbara, prisvärda och moderna kunderbjudande inom mat. Om tjänsten Vi letar efter en engagerad utlastningsplanerare som kommer att arbeta med en av våra kunder i Hässleholm på heltid under veckorna 22 till 34. Som utlastningsplanerare kommer du att vara ansvarig för att säkerställa effektiva utlastningsprocesser för att möta kundens behov och krav. Arbetsuppgifter som kan komma att utföras: * Upprätthålla noggrann dokumentation och rapportering av utlastningsaktiviteter. * Granska så att produktionen taktar mot avgångarna * Utföra alla godsuttag och säkerhetsställa att allt gods lastas enligt plan * Uppföljning och analys * Arbeta med kontinuerliga förbättringar avseende processer och rutiner Vem är du? Vi söker en självgående och ansvarstagande utlastningsplanerare med förmåga att hantera olika situationer och personligheter med lugn och professionalitet. Du bör vara noggrann och punktlig samt ha förmågan att analysera och prioritera för att säkerställa effektiva utlastningsprocesser. Att vara flexibel och förändringsbenägen är avgörande, liksom en stark inriktning mot att tillgodose kundens behov och lösa problem proaktivt. Om du är en kommunikativ och kundfokuserad person med viljan att bidra till företagets verksamhet, är du precis den vi letar efter. Som utlastningsplanerare är det meriterande om du har: * Några års erfarenhet av Logistikverksamhet. * Goda kunskaper i svenska och engelska - tal och skrift. * Goda kunskaper i Office-paketet tex Outlook, Teams & Excel * Goda kunskaper i SAP * God allmän datorvana, då mycket kommunikation sker via mail & chattar Tjänsten är med start omgående eller enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, välkommen in med din ansökan redan idag!

3 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024