Utbildningsadministratör/Studieadministratör

Sök bland 18 lediga jobb som Utbildningsadministratör/Studieadministratör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Administratör till Kannebäcks skolområde Sydväst 20

I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen. Bli en av oss! Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att: • öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande. • skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat. • öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar. Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, anpassad grundskola, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 138 kommunala grundskolor där nästan 47 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola. Följ gärna vår resa på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning ARBETSUPPGIFTER Skolområde 20 har cirka 250 medarbetare och består av tre skolor: -Döv och Hörsel F-9 -Anpassad grundskola 1-9 -Tal och Språk F-9 (kommande resursskola 1-9. Efter sommaren kommer skolområdet utökas utav två skolor till: Ängåsskolan F-6 och Vättnedalsskolan F-6. Ledningsgruppen består i nuläget av en rektor och fem biträdande rektorer. Olikheter berikar och hos oss möter vi alla elever med tilltro till varje elevs unika förmåga. Vi söker nu en ny skoladministratör. Att arbeta som skoladministratör hos oss innebär att du arbetar i team om tre administratörer och du vet att expeditionen är skolans nav. Du ser behoven innan de uppstår och bemöter/hanterar situationen på rätt sätt - oavsett om det handlar om att hantera fakturor eller hjälpa vårdnadshavare med olika frågor. Du ser till att det mesta fungerar, från att ge rektorerna stöd till att se till att lärarna lämnar in bedömningsunderlag i tid. Mer konkret innebär arbetet att du som administratör hos oss kommer att ansvara för skolans elev-, personal- och ekonomiadministration samt övriga förekommande uppgifter i verksamheten, såväl praktiska som administrativa. Du fungerar som stöd till skolledning, lärare, vårdnadshavare och elever. Du har även ansvar för vikarieanskaffningen. Vi använder oss av olika typer av kommunikation såsom AKK och TAKK då vi har kollegor och framförallt elever som behöver en teckenspråkig miljö. KVALIFIKATIONER För denna tjänst söker vi dig som har gymnasieutbildning och vi ser gärna att du är vidareutbildad med inriktning mot administration, med fördel på högskolenivå. För att matcha den profil vi söker är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete i offentlig verksamhet, gärna inom utbildningsområdet. I denna tjänst är det avgörande att du behärskar förvaltningens administrativa system som du kommer att arbeta i. Det är därför meriterande om du har kunskaper i Proceedo, IST, Personec, Stratsys och Vklass. Du är social, flexibel och skapar god stämning. Du är ansvarsfull och driver processer framåt i samråd med skolans ledningsteam. Du trivs med att vara spindeln i nätet med varierande uppgifter där den ena dagen inte är den andra lik. Som administratör har du ett självständigt uppdrag som kräver att du tar egna initiativ, kan strukturera ditt arbete, samt prioritera bland dina arbetsuppgifter. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Utbildningsadministratör till Sveriges Allmännytta

Om oss och tjänsten Sveriges Allmännytta är en bransch- och intresseorganisation för över 300 allmännyttiga kommunala och privata bostadsföretag runt om i Sverige. Just nu söker vi en strukturerad och engagerad utbildningsadministratör till vår enhet, Allmännyttan Akademi. Allmännyttan Akademi, arrangerar årligen cirka 250 evenemang inklusive nätverksträffar, kurser och konferenser med närmare 9000 deltagare totalt. Vi stöttar våra medlemmar genom kompetensutveckling och nätverksbyggande och är en central part för kunskap och lärande inom bostadsbranschen. Dina arbetsuppgifter Som Utbildningsadministratör kommer du att: Sköta administrationen kring deltagarprocesser som anmälningar, inbjudningar, fakturering och utvärderingar. Uppdatering av webb i Wordpress Stödja projektledare med administrativa uppgifter. Hantera kommunikation med deltagare och föreläsare. Kopiering av kursmaterial Assistera vid digitala kurser via Zoom. Aktivt bidra till utvecklingen av våra arbetsprocesser. Arbetet utgår från vårt aktivitetsbaserade kontor vid Slussen. Arbetet inkluderar även närvaro vid externa konferenser, ibland på andra orter. Kvalifikationer Gymnasieutbildning. Dokumenterad erfarenhet från en administrativ roll, gärna inom utbildningsadministration. Vana vid att arbeta med Officepaketet, Photoshop, Wordpress och CRM-systemet Lime. Flytande svenska i både tal och skrift. Personliga egenskaper Vi söker dig som tycker om att arbeta administrativt i ett stundtals högt tempo. Du är noggrann och strukturerad som person. För att trivas i rollen ser vi också att du är flexibel, lösningsorienterad och har god prioriteringsförmåga. Då rollen innebär mycket samarbete och kontakter både internt och externt, är det viktigt att du är kommunikativ och serviceinriktad. Din positiva attityd och sociala förmåga bidrar till en god stämning inom teamet. Anställningsvillkor Heltid Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Ansökan och kontakt Sista ansökningsdag är den 20 maj. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. För mer information, kontakta Anette Tredal på [email protected]. Välkommen att skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt team på Sveriges Allmännytta!

16 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Utbildningsadministratör 50%

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Är du en noggrann och strukturerad person som har lätt för att sätta dig in i olika administrativa system och är beredd att arbeta i en föränderlig miljö? Tycker du om kontakter med studenter och lärare? Är du en öppen, serviceinriktad och initiativrik person som både kan arbeta självständigt och samarbeta med andra? Då är kanske du den vi söker till vårt administrativa team, med särskild inriktning mot vårt Psykoterapeutprogram. Vi erbjuder  Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Vi har även ett flextidsavtal som skapar goda förutsättningar för balans mellan arbete och fritid.   Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd vid Lunds universitet https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss.  Arbetsuppgifter och ansvarsområden Utbildningsadministratören handlägger ärenden som rör utbildningen på grund- och avancerad nivå samt ansvarar för administration kring denna.  Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: - Ladok - Administration av de webbaserade pedagogiska plattformar som används vid institutionen - Administration av studentärenden - Medverkan i institutionsgemensamt arbete och ledningsgrupper - Administration av kursutbudet - Information och service till studenter och lärare - Informationshantering - Övriga administrativa uppgifter och vid behov backup till andra administratörers arbetsuppgifter Utbildningsadministratörsrollen förutsätter ett kontinuerligt och nära samarbete med studierektor, programansvariga, studievägledare och andra utbildningsadministratörer som tillsammans bildar ett team med ansvar för frågor som berör utbildningen vid institutionen. Kvalifikationer Krav för anställningen är: - Erfarenhet av administrativt arbete inom universitets- och högskolesektorn eller annan offentlig sektor. - Erfarenhet av serviceinriktat arbete. - God samarbetsförmåga, noggrannhet, flexibilitet samt en stark servicekänsla. - God förmåga att prioritera i perioder med hög arbetsbelastning.  - God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift. - God datorvana och erfarenhet av IT-system och verktyg inklusive Office-paketet. Meriterande för anställningen är: - Erfarenhet av utbildningsfrågor och/eller arbete med ledningsstöd vid högskola/universitet. - Högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet som bedöms vara likvärdig. - Erfarenhet av att arbeta i Ladok Som en del av det administrativa teamet förväntas du bidra till att förbättra och utveckla verksamheten. Som utbildningsadministratör ska du vara beredd att kunna ta olika arbetsuppgifter i samband med utbildningsadministration.  Så här söker du Anställningen söks via universitetets rekryteringssystem. Ansökan ska innehålla personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan ska även innehålla CV, examensbevis eller motsvarande samt övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc.) Samhällsvetenskapliga fakulteten vid Lunds universitet är ett av landets ledande kunskapscentra för forskning och utbildning inom samhälls- och beteendevetenskap. Med verksamhet i både Lund och Helsingborg, över 700 anställda och cirka 5 700 helårsstudenter är fakulteten en av Lunds universitets största. Vi erbjuder en kreativ akademisk miljö med engagerade studenter och medarbetare. Vår huvuduppgift är att utveckla, förmedla och förvalta kunskap om samhälle, människa och organisationer i en miljö som präglas av öppenhet, tolerans och nyfikenhet. Institutionen för psykologi kombinerar utbildning med forskning och har under senare år varit mycket framgångsrik i konkurrensen om externa forskningsmedel. Centrala forskningsområden är bl.a. arbets- och organisationspsykologi, klinisk psykologi, kognition, neuropsykologi, personlighet- och social psykologi samt utvecklingspsykologi. Många av våra kurser är utvecklade i anslutning till forskningsprojekt och studenterna får möjlighet att ta del av aktuella forskningsrön från lärare som själva är aktiva forskare inom sina respektive områden. Vår utbildningsmiljö är sedan länge starkt internationaliserad. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

15 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Sakkunnig inom skolplacering

Tjänsten är placerad inom Utbildningsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi arbetar för att erbjuda en utbildning med hög kvalitet, från förskola till vuxenutbildning, som ger Linköpingsborna de bästa förutsättningarna att växa, utveckla sina kunskaper och nå sin fulla potential.  Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss!  Dina arbetsuppgifter Som sakkunnig ansvarar du för handläggning kring skolplaceringar inom grundskola. Du kommer att arbeta i ett team där det förs kontinuerliga dialoger för att stödja varandra vilket bidrar till en ökad säkerhet och erfarenhetsutbyte.  Handläggning av skolplaceringar innebär att du löpande hanterar beslut om skolplacering för elever som bland annat nyligen flyttat till Linköpings kommun. Du hanterar även ärenden som rör byten mellan skolor under de bytesperioder som finns under året. Vidare hanterar du önskemål om skola för blivande förskoleklasselever och elever som ska börja i årskurs 7. I ditt uppdrag ingår också att skriva yttranden i samband med överklaganden om skolplacering. Arbetet innehåller kontakter med sakkunniga, rektorer och vårdnadshavare. Din arbetsplats Myndighetskansliet är en del av utbildningsförvaltningen och ansvarar för myndighetsbeslut inom skolformerna förskola, grundskola och gymnasieskola samt de anpassade skolformerna. Enheten består av 15 medarbetare och har fyra inriktningar; ansvar för placering i barnomsorg, placering i grundskola, skolskjuts samt gymnasieantagning. Enheten arbetar även med att handlägga överklaganden.  Vi finns på Apotekaregatan 13 C i stora och ljusa lokaler. Normal arbetstid är 7.55-17.00 med en timmes lunch. Vi tillämpar flextidsavtal. Du som söker Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning samhällsvetenskap, statsvetenskap, systemvetenskap eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant. Du har erfarenhet av administrativt myndighetsarbete. Har du dessutom erfarenhet av att handlägga myndighetsärenden ses det som positivt. Erfarenhet av kundservice och ett kommunikativt arbete ses som meriterande. Att du har erfarenhet, kunskap och intresse av att arbeta med IT som verktyg för administration är en förutsättning.  Arbetet ställer stora krav på goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Detta eftersom arbetet innebär kontakt med tjänstepersoner och medborgare samt tillhörande dokumentation. Du har god samarbetsförmåga och ser möjligheter i att samverka med andra aktörer inom och utanför kommunens verksamhet.  För att lyckas i rollen behöver du arbeta bra med andra människor och kommunicera på ett tydligt sätt. Du säkerställer att ditt budskap når fram och att förväntningarna är tydliga för alla. Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och driver självständigt ditt arbete framåt. Eftersom tjänsten stundvis innebär hög arbetsbelastning behöver du vara lugn och kunna fokusera på rätt saker även under press. Eftersom du i tjänsten behöver kunna ta till dig och även självständigt producera skriftliga underlag av hög kvalitet är det självklart att du förstår komplicerade språkliga underlag, såväl talade som skrivna.  I den här rekryteringen använder vi tester som en del av vår bedömning. Intervjuer planeras att hållas förmiddagen onsdag den 17 april. Välkommen med din ansökan!  Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 100% Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: 12834 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Om Linköpings kommun Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt. Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

15 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Skoladministratör

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! ARBETSUPPGIFTER Som skoladministratör har du en viktig roll på skolan då du har kontakt med elever, medarbetare och vårdnadshavare. Du arbetar tillsammans med ledningen på skolan och utgör ett nära administrativt stöd till skolledningen. I dina arbetsuppgifter ingår att arbeta med skoladministrativa arbetsuppgifter såsom betygsadministration, vikariehanering, fastighetsfrågor, hantering av elevakter, fakturahantering, inköp och vikarieanskaffning. Du ska även kunna hantera vissa löneärenden och administration inom våra personalsystem. I rollen ingår även annat administrativt stöd som framtagande av informationsmaterial, olika sammanställningar och utvärderingar. En viktig del i arbetet är att se över arbetssätt, utveckla och öka kvaliteten inom området och effektivisera arbetet. Som skoladministratör på skolförvaltningen ingår du i ett nätverk med andra skoladministratörer där ni gemensamt tar ansvar för att utveckla verksamheten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskoleexamen inom offentlig administration, alternativt annan utbildning och bakgrund som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget. Det är också meriterande om du har erfarenhet av och är en van användare av digitala system. Meriterande är om du kan hantera Proceedo, Ciceron, Edlevo, Skola24 och Skola24. Som person är du utvecklingsinriktad, fokuserar på mål, resultat och kvalitet. Du är strukturerad och välorganiserad. Du kan leda dig själv och vågar tänka nytt. Du ser helheten och trivs med att arbeta i en miljö som ställer höga krav på flexibilitet, handlingskraft och social kompetens. Stor vikt läggs vid den personliga lämpligheten. Du har goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Tjänsten tillsätts under förbehåll att den inte tas i anspråk av redan tillsvidareanställd personal. ÖVRIGT Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Enligt Skollagen(2010:800) skall den som erbjuds denna anställning visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Detta berör alla anställda som arbetar eller befinner sig i lokaler med elever under 18 år. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka två veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du erbjuds tjänsten. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Utdraget "skola eller förskola" ska användas. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

13 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Utbildningsadministratör till Sveriges Allmännytta

Om oss och tjänsten Sveriges Allmännytta är en bransch- och intresseorganisation för över 300 allmännyttiga kommunala och privata bostadsföretag runt om i Sverige. Just nu söker vi en strukturerad och engagerad utbildningsadministratör till vår enhet, Allmännyttan Akademi. Allmännyttan Akademi, arrangerar årligen cirka 250 evenemang inklusive nätverksträffar, kurser och konferenser med närmare 9000 deltagare totalt. Vi stöttar våra medlemmar genom kompetensutveckling och nätverksbyggande och är en central part för kunskap och lärande inom bostadsbranschen. Dina arbetsuppgifter Som Utbildningsadministratör kommer du att: Sköta administrationen kring deltagarprocesser som anmälningar, inbjudningar, fakturering och utvärderingar. Uppdatering av webb i Wordpress Stödja projektledare med administrativa uppgifter. Hantera kommunikation med deltagare och föreläsare. Kopiering av kursmaterial Assistera vid digitala kurser via Zoom. Aktivt bidra till utvecklingen av våra arbetsprocesser. Arbetet utgår från vårt aktivitetsbaserade kontor vid Slussen. Arbetet inkluderar även närvaro vid externa konferenser, ibland på andra orter. Kvalifikationer Gymnasieutbildning. Dokumenterad erfarenhet från en administrativ roll, gärna inom utbildningsadministration. Vana vid att arbeta med Officepaketet, Photoshop, Wordpress och CRM-systemet Lime. Flytande svenska i både tal och skrift. Personliga egenskaper Vi söker dig som tycker om att arbeta administrativt i ett stundtals högt tempo. Du är noggrann och strukturerad som person. För att trivas i rollen ser vi också att du är flexibel, lösningsorienterad och har god prioriteringsförmåga. Då rollen innebär mycket samarbete och kontakter både internt och externt, är det viktigt att du är kommunikativ och serviceinriktad. Din positiva attityd och sociala förmåga bidrar till en god stämning inom teamet. Anställningsvillkor Heltid Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Ansökan och kontakt Sista ansökningsdag är den 31 maj. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. För mer information, kontakta Anette Tredal på [email protected]. Välkommen att skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt team på Sveriges Allmännytta!

13 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Utbildningsadministratör till Avdelningen för Hemvärnsmusikkårer

Är du en god administratör och har erfarenhet av utbildningsverksamhet? Har du dessutom ett intresse för musik? Försvarsmaktens enhet Försvarsmusiken söker nu en Utbildningsadministratör. Välkommen med din ansökan! Om enheten Försvarsmusiken (Fömus) är Försvarsmaktens enhet med funktionsansvar för den Svenska militärmusiken. Enheten är organisatoriskt placerad i Livgardet. Huvuduppgiften är statsceremonier med musik vid nationella högtidsdagar, Riksmötets öppnande, statsbesök, kungliga audienser, högvaktsavlösning med vaktparad samt medverkan vid högre chefs- och förbandsaktiviteter inom Försvarsmakten.  Därutöver erbjuds ett brett utbud av konsertverksamhet främst under vinterhalvåret. Försvarsmusikens heltidsanställda musikkårer är Arméns musikkår, Livgardets dragonmusikkår och Marinens musikkår. Försvarsmusiken utövar ett funktionsansvar för de 25 hemvärnsmusikkårerna, från Boden i norr till Ystad i söder. Befattningen erbjuder Försvarsmusikens stab består av tolv medarbetare och är placerad på Livgardets kavallerikasern på Östermalm i Stockholm. Stabens uppgift är att stödja chefen Försvarsmusiken i att leda, vidmakthålla och utveckla svensk militärmusik. Som Utbildningsadministratör kommer du att arbeta på Försvarsmusikens stab med främst utbildningsfrågor för hemvärnsmusikkårerna. Du kommer att arbeta tillsammans med Utbildningsansvarig och du rapporterar till chefen för hemvärnsmusikavdelningen. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Administrera och följa upp kursverksamhet för hemvärnsmusikkårerna • Fungera som ”spindel i nätet” • Daglig drift och administration, bland annat utfärdande av kursintyg, registrering av kursdeltagare • Vara kontaktperson mot hemvärnet, försvarsmusiken och FM notarkiv • Övrig ekonomiadministration   KRAV Kvalifikationer: • Gymnasial utbildning • Aktuell och relevant erfarenhet av administration inom utbildningsverksamhet • Mycket god datorvana • Goda kunskaper i svenska språket i både i tal och skrift • B – körkort Personliga egenskaper: För att både trivas och passa i rollen ser vi att du är ansvarsfull, strukturerad och har förmågan att ”hålla många bollar i luften”. Du har en stor social kompetens och har lätt att skapa kontakter. Du har lätt att samarbeta med andra samtidigt som du även har förmågan att självständigt lösa uppgifter. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande: • Erfarenhet av Försvarsmakten stödsystem SAP • Tidigare erfarenhet av Försvarsmakten, Exempel genom tidigare anställning i FM, hemvärnet eller genomförd grundläggande militär utbildning • Erfarenhet av musikalisk verksamhet   Övrigt Anställningsform: Tillsvidare Sysselsättningsgrad (hel-deltid): Heltid. Arbetsort: Stockholm med anställning vid HvSS och arbetsplats Livgardets kavallerikasern. Tillträdesdatum: september eller enligt överenskommelse Oregelbundna arbetstider och helgarbete kan förekomma. Sista ansökningsdag  Välkommen med din ansökan senast 2024-05-27. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. För upplysningar om befattningen kontakta: Fömus stabschef Peter Rehnberg, [email protected] För information om rekryteringsprocessen kontakta: Fömus Personalchef, Sofie Hallenius, [email protected] Fackliga företrädare (nås via Försvarsmaktens växel 08- 584 540 00): SEKO: Lise-Lotte Larsson SACO: Johan Gillemyr OFRO: Orry Finnermark OFRS: Kenneth Hartikainen      Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Livgardet är ett av Försvarsmaktens största förband med anor från 1521. Vi utbildar morgondagens soldater, liksom militärpoliser och personal som ska genomföra internationell insats. Vi bevakar de kungliga slotten, vi har säkerhets- och markstridsförband. Vi ansvarar också för att bevara och utveckla svensk militärmusiktradition. Vårt huvudsäte är i Kungsängen utanför Stockholm, men vi finns också i Sollentuna, i centrala Stockholm, Uppsala, Göteborg och Karlskrona. Inom Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

13 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Kursadministratör

Institutionen för biologisk grundutbildning (IBG) vid Uppsala universitet koordinerar och administrerar all grundutbildning inom den biologiska sektionen. Institutionens övergripande mål är att erbjuda ett brett utbud av kurser och utbildningsprogram inom biologi, bioteknik och bioinformatik på en hög internationell nivå och med hög pedagogisk kvalitet. Institutionen har en bred verksamhet och finns på tre Campus: Evolutionsbiologiskt centrum, Biomedicinskt centrum och Campus Gotland. Vår utbildningsmiljö är i hög grad internationell, med studenter och ett nätverk av lärare från större delen av världen. Institutionen har ca 30 anställda och 1300 studenter. Läs gärna mer om verksamhetens arbete på http://www.ibg.uu.se/. Arbetsuppgifter I din roll som kursadministratör ingår att ge kursadministrativt stöd och service till lärare och studenter på grund- och avancerad nivå. Arbetet utgår från ett arbetslag där kursadministratörer arbetar i nära samarbete med studierektorer, lärare och annan administrativ personal. Du har även kontakt med instanser utanför institutionen som bl. a. förvaltningen och fakultet, och det finns möjlighet att ingå i flera administrativa nätverk inom Uppsala universitet. I kursadministrationen ingår bl. a. administration av tentamen, kursregistrering och registrering av studieresultat i Ladok. De administrativa system du kommer att arbeta med är framför allt Ladok, Inspera, Studium, Selma och NyA. Andra arbetsuppgifter kan tillkomma inom ramen för anställningen. Kvalifikationskrav Relevant högskoleutbildning, yrkesutbildning inom administrativt område eller motsvarande kompetens som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Erfarenhet av administrativt arbete. God datorvana, kunskaper i Office-paketet. God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid den personliga lämpligheten. Vi ser att du har förmåga, att på ett strukturerat sätt, prioritera och hålla tidsramar samtidigt som du är noggrann. Du behöver också vara öppen för systemförändringar. Arbetet kräver att du kan arbeta självständigt och är drivande i ditt dagliga arbete. Som person behöver du vara utåtriktad och ha lätt att kommunicera då denna tjänst innebär många personkontakter med t.ex. studenter, kollegor och lärare/forskare. Vi som kommer att jobba tillsammans med dig ser oss som ett team och värdesätter din samarbetsförmåga. Önskvärt/meriterande i övrigt Erfarenhet av utbildningsadministration vid högskola- och eller universitet. Erfarenhet av de utbildningsadministrativa systemen LADOK, Studium, Inspera och Selma samt andra system/program som används vid Uppsala universitet är meriterande. Om anställningen Anställningen är tillsvidare. Omfattningen är 100 %. Tillträde 2024-06-01 eller enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala Upplysningar om anställningen lämnas av: Richard Svanbäck, 072 – 999 95 46, [email protected] Välkommen med din ansökan senast den 27 maj 2024, UFV-PA 2024/1652. Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/ Anställningen kan komma att säkerhetsprövas. Vid säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

13 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Pharmacovigilance Education Specialist

Would you like to contribute to the safer use of medicines and vaccines for everyone everywhere? We are looking for a Pharmacovigilance Education Specialist to join our highly motivated and experienced Education and Training team in their work to strengthen pharmacovigilance systems globally. This is a full-time position based in the heart of Uppsala, Sweden, and may be filled before the close of applications, so please apply as soon as possible. Uppsala Monitoring Centre (UMC) is an independent, non-profit foundation and international centre for medicine safety and scientific research UMC is a World Health Organisation (WHO) Collaborating Centre and oversees the technical and scientific operations of the WHO Programme for International Drug Monitoring covering more than 95% of the world’s population. The organisation is custodian of VigiBase, which is the largest global database of suspected adverse events of medicines and vaccines. In addition to working with drug safety signal monitoring, UMC has developed WHODrug Global, which is the world’s most widely used drug dictionary, and is advancing pharmacovigilance through science and innovation and education and communication. UMC is governed by a board consisting of members from the Swedish government and WHO and has approximately 150 employees based in Uppsala (Sweden). Your role As a Pharmacovigilance Education Specialist, you will participate in/be responsible for the planning, design, development, implementation, and evaluation of the pharmacovigilance education and training that UMC offers to the global community. To support the safer use of medicines and vaccines globally, training is offered to staff at national pharmacovigilance centres within the WHO Programme for International Drug Monitoring (PIDM). In this role, you will collaborate with internal and external experts to develop online and face-to-face courses. What you will do - Plan, coordinate, and participate in the development of training activities in collaboration with colleagues and external experts. - Develop and create new courses that meet the needs of our target audience. - Work together with colleagues to ensure that learning objectives are aligned with UMC’s education strategy, overall goals, and other learning paths. - Act as a trainer, and lead courses (online and/or face-to-face) and other training activities. - Participate in the follow-up and evaluation of new courses to improve our training offerings. - Give internal and external presentations. - Perform other tasks related to education and training. Who you are The successful candidate has a BSc or MSc degree in life sciences, medicine, pharmacy, engineering, or similar, and has excellent written and spoken English. To be successful in the role you are knowledgeable in pharmacovigilance and have previous experience of project management. You should also have pedagogical skills and experience of teaching or developing training, preferably e-learning or remote learning. As a person you: - Enjoy working collaboratively, both within your own team but also across the organisation. - Can work independently. - Have an aptitude for development and innovation. - Have a flexible mindset and cope well with changes in internal or external demands. - Are self-driven and results-oriented with excellent communication skills, both written and verbal. - Are responsible, analytical, organised, and solution focused. - Contribute to a creative and positive working environment. It would be an advantage if you: - Speak additional languages. Uppsala Monitoring Centre (UMC) is a centre for international service and scientific research in the field of pharmacovigilance. We are the WHO Collaborating Centre for International Drug Monitoring, and manage the technical and operational aspects of the WHO Programme for International Drug Monitoring since 1978. As an independent, non-profit foundation, we support the World Health Organization, regulatory authorities, and other stakeholders who share our vision of advancing medicines safety. Through research and development of new scientific methods, we explore the benefits and harms of medicines for patients, and offer products and services used by health authorities and the pharmaceutical industry worldwide UMC’s working language is English. We normally apply a probationary period to new appointments. UMC follows the collective agreements between the Swedish Agency for Government Employers and Saco-S and ST. Union representatives are Malin Zaar (Saco-S) and Jessica Avasol (ST), +46 (0)18-65 60 60.

8 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Utbildningsadministratör till Sveriges Allmännytta

Om oss och tjänsten Sveriges Allmännytta är en bransch- och intresseorganisation för över 300 allmännyttiga kommunala och privata bostadsföretag runt om i Sverige. Just nu söker vi en strukturerad och engagerad utbildningsadministratör till vår enhet, Allmännyttan Akademi. Allmännyttan Akademi, arrangerar årligen cirka 250 evenemang inklusive nätverksträffar, kurser och konferenser med närmare 9000 deltagare totalt. Vi stöttar våra medlemmar genom kompetensutveckling och nätverksbyggande och är en central part för kunskap och lärande inom bostadsbranschen. Dina arbetsuppgifter Som Utbildningsadministratör kommer du att: Sköta administrationen kring deltagarprocesser som anmälningar, inbjudningar, fakturering och utvärderingar. Uppdatering av webb i Wordpress Stödja projektledare med administrativa uppgifter. Hantera kommunikation med deltagare och föreläsare. Kopiering av kursmaterial Assistera vid digitala kurser via Zoom. Aktivt bidra till utvecklingen av våra arbetsprocesser. Arbetet utgår från vårt aktivitetsbaserade kontor vid Slussen. Arbetet inkluderar även närvaro vid externa konferenser, ibland på andra orter. Kvalifikationer Gymnasieutbildning. Dokumenterad erfarenhet från en administrativ roll, gärna inom utbildningsadministration. Vana vid att arbeta med Officepaketet, Photoshop, Wordpress och CRM-systemet Lime. Flytande svenska i både tal och skrift. Personliga egenskaper Vi söker dig som tycker om att arbeta administrativt i ett stundtals högt tempo. Du är noggrann och strukturerad som person. För att trivas i rollen ser vi också att du är flexibel, lösningsorienterad och har god prioriteringsförmåga. Då rollen innebär mycket samarbete och kontakter både internt och externt, är det viktigt att du är kommunikativ och serviceinriktad. Din positiva attityd och sociala förmåga bidrar till en god stämning inom teamet. Anställningsvillkor Heltid Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Ansökan och kontakt Sista ansökningsdag är den 31 maj. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. För mer information, kontakta Anette Tredal på [email protected]. Välkommen att skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt team på Sveriges Allmännytta!

8 maj 2024
Sista ansökan:
25 oktober 2024