Utbildningsassistent

Sök bland 6 lediga jobb som Utbildningsassistent och börja ditt nya yrkesliv idag!

Utbildningssamordnare

Vision är ett modernt och växande fackförbund i ständig förändring. Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i kommuner, regioner, privata företag eller kyrkan. Våra 212 000 medlemmar finns över hela landet och inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är en feministisk organisation, partipolitiskt obundna och ingår i TCO.    Vi söker en utbildningssamordnare Vi på Vision genomför en historisk satsning för att öka i facklig styrka. Vi ska bli fler medlemmar och fler förtroendevalda. På utbildningsenheten förbereder vi oss för att utbilda ett ständigt ökande antal förtroendevalda för att de ska känna sig trygga i sina uppdrag och redo att bidra till handlingskraft på arbetsplatserna. Vi strävar efter att bli alltmer digitala, tillgängliga och flexibla. Nu söker vi en samordnare som vill vara en viktig del av vårt arbete. Vi tänker att du är en serviceinriktad person som gillar att fylla dina dagar med administration och som vill bidra till att varje kontakt med Vision blir den bästa. Att vara samordnare hos oss innebär daglig kontakt med medlemmar, förtroendevalda och kollegor och vi är måna om att bygga bra relationer inom alla delar av organisationen. För att trivas i den här rollen behöver du ha både vilja och förmåga att arbeta i en organisation som är i stark utveckling och där vi just nu provar fram arbetssätt och rutiner i nya system. Vid din sida finns tio kollegor på enheten, som samarbetar i olika konstellationer och som utvecklas tillsammans. Det är viktigt för oss att du delar Visions värderingar och har förståelse för vad det innebär att vara anställd i en idéburen organisation.  Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Samordna utbildningar för medlemmar och förtroendevalda, såväl digitala som fysiska. • Ge service, råd och stöd till kollegor och förtroendevalda. • Kontinuerligt bidra till att utveckla de administrativa arbetssätten så att vi hänger med i utvecklingen, jobbar smart samt använder moderna och effektiva verktyg och arbetssätt. • Stödja det fackliga arbetet utifrån Visions mål och ställningstaganden. • I samarbete med övriga kollegor ta ansvar för särskilda arbetsområden.   Vi söker dig som: • Har minst ett års erfarenhet av en samordnande roll där du samarbetat med andra enheter och där du haft, och trivts med, mycket kundkontakt. • Har god kunskap om och intresse av att arbeta med digitala lösningar och arbetssätt samt lätt för att lära nya digitala system. Det är meriterande om du har goda kunskaper främst i MS Office 365 inklusive olika lärplattformar. • Är en god kommunikatör, både muntligt och skriftligt. • Det är meriterande om du har erfarenhet av fackligt arbete eller arbete inom annan idéburen organisation. Som person är du: • Bra på att samarbeta och ge god service. • Flexibel och lösningsfokuserad. • Bra på att tänka nytt och vidareutveckla arbetssätt och rutiner. • Lugn och stabil och kan fokusera och prioritera även då det är mycket att göra. Tjänsten är en visstidsanställning på heltid under 12 månader med placering i Visions förbundshus i centrala Stockholm. Vi sitter i helt nyrenoverade lokaler som har fokus på god arbetsmiljö, återhämtning och hög flexibilitet. Kontoret är vår huvudsakliga arbetsplats, men det finns möjlighet till flexibilitet och att till viss del arbeta på distans när verksamheten så tillåter. Tillträde enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt.  Vi kommer att genomföra intervjuer den 30 och 31 maj. Välkommen med din ansökan och CV senast 27 maj 2024.

16 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Amanuens i distribuerade datorsystem

Luleå tekniska universitet är i stark tillväxt med världsledande kompetens inom flera forskningsområden. Vi formar framtiden genom nydanande utbildningar och banbrytande forskningsresultat, och med utgångspunkt i den arktiska regionen skapar vi global samhällsnytta. Vår vetenskapliga som konstnärliga forskning och utbildning bedrivs i nära samarbete med internationella, nationella och regionala företag, offentliga aktörer och ledande universitet. Luleå tekniska universitet omsätter totalt 1,9 miljarder kronor per år. Vi är idag 1 840 anställda och har 17 670 studenter. De kommande åren investeras mångmiljardbelopp i Norrbotten och Västerbotten i stora projekt som syftar till ett mer hållbart samhälle nationellt så väl som globalt. Luleå tekniska universitet är involverat i flera av dessa högaktuella forskningsprojekt och den samhällsomvandling som följer. Vi har ett brett utbud av utbildningar för att matcha den kompetens som efterfrågas. Vi hoppas att du vill hjälpa oss att bygga framtidens hållbara företag och samhällen. Institutionen för system- och rymdteknik vid Luleå tekniska universitet bedriver utbildningen Datorgrafik för spel och film i Skellefteå där vi nu söker en student med produktionserfarenhet i filmstudio, som ska arbeta som amanuens i vår egen VFX- och spelstudio. Arbetsuppgifter När det gäller grundutbildning kan arbetet komma att handla om att introducera studenter till användning av studion och all teknik som finns i studion. När det gäller projekt kan det i stället handla om att delta i projektet som tekniker. Kompetens och erfarenhet Du ska vara inskriven vid programmet Datorgrafik för spel och film, kandidat och ha läst minst två terminer. Du ska ha erfarenhet av att hantera utrustning relaterad till filmfotografi och camera tracking system. Du måste också ha erfarenhet av arbete i Unreal Editor, samt Maya och Nuke. Villkor Anställning som amanuens regleras i Högskoleförordningen 5 kap. Bara den som är antagen till utbildning på grundnivå eller avancerad nivå får anställas som amanuens (HF 5 kap §10). Timlön/ersättning För alla uppdrag får du timlön samt värdefull arbetslivserfarenhet för ditt CV. Utöver timersättningen betalas semesterersättning enligt semesterlagen. Information Tjänsten omfattar 10 % av heltid, det vill säga i genomsnitt 4 timmar i veckan från 2024-07-01 till 2025-06-30 eller enligt överenskommelse. Tjänstgöringsort Skellefteå. Arbetsbelastningen kan komma att variera över tid och enligt överenskommelse men målsättningen är att den fördelas på ett sätt som gör det förenligt med studier vid universitetet. För ytterligare information är du välkommen att kontakta: Arash Källmark, utbildningsledare, 072–5390511, 0910–585347, [email protected] Facklig företrädare: SACO-S Kjell Johansson, 0920-49 1529 [email protected] OFR-S Lars Frisk, 0920-49 1792 [email protected] Ansökan Vi ser helst att du söker befattningen via ansökningsknappen nedan där du bifogar personligt brev samt CV/meritförteckning och kopior av verifierade examensbevis. Var vänlig och märk din ansökan med referensnumret nedan. Både ansökan och examensbevis ska vara skrivna på svenska eller engelska. Sista ansökningsdag: 5 juni 2024 Referensnummer: 2076–2024

14 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Skoladministratör

Välkommen till Vårgårda kommun och en arbetsplats där du får utvecklas och göra skillnad varje dag. Med respektfullt bemötande och hög tillgänglighet gör vi allt för att leverera välfärdstjänster som överträffar förväntningarna hos invånarna i vår kommun. Med utgångspunkt från vår vision, vår gemensamma värdegrund och tydliga politiska mål bygger vi för stark tillväxt och starkt arbetsgivarvarumärke i kommunen. Är du vår nya skoladministratör? I jobbet som skoladministratör får du en central och viktig roll i skolan. Du är ansiktet utåt och tar dagligen emot samtal och besök från elever, pedagoger och vårdnadshavare i olika ärenden. Du har ansvar för den interna servicen på skolan och stödjer rektor och medarbetare i olika typer av administrativa uppgifter, för att skolans kärnverksamhet ska fungera så väl som möjligt. ARBETSUPPGIFTER Dina arbetsuppgifter består till största del av elev- och personaladministration, vikariesamordning och ekonomiadministration. Du har även ansvar för posthantering, diarieföring, schemaläggning, registrering och arkivering. Du stödjer rektorer och medarbetare bland annat genom att hantera bokningar, formulerar och distribuerar inbjudningar och information. Bredden av arbetsuppgifter gör att dagarna är omväxlande på ett positivt sätt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med gedigen erfarenhet som administratör. Det är en stor fördel om du har erfarenhet av arbete som administratör inom offentlig förvaltning. Högskoleutbildning exempelvis inom HR/personalvetenskap eller pedagogik är det meriterande. God IT-vana är en förutsättning för att kunna hantera rollen som skoladministratör. Vi arbetar bland annat i systemen SchoolSoft, Edlevo, Personec (medarbetarportalen), skola24 och TimeCare Pool. Erfarenhet av dessa system är meriterande. För att trivas hos oss har du ett brinnande intresse av att utveckla och ser utmaningar som möjligheter. Vi välkomnar dig som tar egna initiativ, driver dina arbetsuppgifter självständigt samt har en stor integritet i arbetet. Du har en fallenhet för att koordinera och organisera samt fatta nödvändiga beslut för att driva arbetet framåt. Ditt dagliga arbete präglas av ordning och reda och du trivs med tempofyllda arbetsdagar som kräver att du snabbt och enkelt sätter dig in i nya sammanhang. Därutöver har du ett intresse för att förbättra samt förenkla arbetsuppgifter och rutiner och trivs med att arbeta med många olika kontaktytor. Du är en skicklig kommunikatör och trivs både med att arbeta självständigt och att samarbeta i team. Vi är måna om att hitta rätt person till tjänsten och lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT I Vårgårda kommun gäller heltid som norm med möjlighet till deltid. Då heltidsuppdrag saknas innebär det att tjänster kan kombineras med andra arbetsuppgifter, eller vid annan arbetsplats. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Vårgårda kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som säljare: Vårgårda kommun har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

14 maj 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Tentamensvärdar, timanställning

Malmö universitet är ett nyskapande, urbant och internationellt lärosäte som tack vare engagerade och erfarna medarbetare bidrar till samhällsutveckling. Hos oss arbetar lärare, forskare och andra medarbetare med olika kompetenser tillsammans för att bedriva utbildning och forskning av hög kvalitet. Alla yrkeskategorier och roller är viktiga. Du är välkommen att söka jobb hos oss!  Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta på Malmö universitet: Jobba hos oss    Vi söker     Tentamensvärdar     Innehåll och arbetsuppgifter     Inför läsåret 2024/2025 söker vi tentamensvärdar för arbete med salstentamen på Malmö universitet. Utöver papperstentamina genomför vi även digitala salstentamina i allt högre grad och den digitala inriktningen kommer att bli alltmer omfattande. Det är därför mycket viktigt att du har en god datorvana, ett intresse för IT och med lätthet kan lära dig nya system. Som tentamensvärd har du en viktig uppgift i att säkerställa att tentamen genomförs på ett rättssäkert sätt efter det regelverk som finns vid universitetet. Du sköter praktiska och administrativa uppgifter i samband med tentamen och du informerar studenter i sal på svenska och engelska. Tentamen genomförs både i stora salar och i mindre rum med en eller ett fåtal studenter. Arbetspassens längd varierar, men är oftast ca 6 timmar. Den som anställs som tentamensvärd kommer att få genomgå en obligatorisk utbildning.   Kvalifikationer     Vi ser att du är en person som brinner för service och har förmågan att alltid ge ett professionellt bemötande till studenter, lärare och andra, även i pressade situationer. I din roll behöver du kunna vara tydlig och förmedla de regler och rutiner som gäller i olika situationer. Vi ställer höga krav på samarbetsförmåga och det är viktigt att du tycker om att arbeta i team. Du är kommunikativ, har inga problem med att prata inför stora grupper och vi lägger även stor vikt vid din förmåga att formulera dig väl i tal och skrift. Det är viktigt att du är ordningsam, punktlig och noggrann och känner ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har en god datorvana, ett intresse för IT och kan med lätthet lära dig nya system. Du kommer att behöva kunna hantera systemmässiga frågor och lösa problem som uppstår i samband med digital tentamen och guida studenter i systemet. Det finns inga garantier för att du får arbeta ett visst antal timmar. Antalet salstentamina varierar och vissa perioder är mer intensiva än andra. Det är därför en fördel om du kan kombinera arbetet som tentamensvärd med annan deltidsanställning, högre studier men ej på Malmö universitet, eget företagande eller pension. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete som tentamensvärd/tentamensvakt. Du behöver vara flexibel då tentamenstillfällena sker på vardagar dagtid och kvällar samt lördagar. Vi ser gärna att du har möjlighet att arbeta flera dagar i veckan. Ange därför i din ansökan hur många dagar som du tror att du kan vara tillgänglig/vecka för att arbeta som tentamensvärd. Arbetsplats   Anställningen är placerad vid enheten Administrativ service på avdelningen Byggnad och service och som tillhör Malmö universitets gemensamma verksamhetsstöd. Enheten ansvarar för schemaläggning och lokalbokning, tentamensadministration, reception och växel samt konferensverksamhet. Därutöver arbetar sammanlagt ett femtiotal tentamensvärdar på enheten i samband med salstentamen. Upplysningar     Upplysningar lämnas av enhetschef för Administrativ service, Byggnad och service, Christian Rohman, [email protected]      Inför rekryteringsarbetet har Malmö universitet tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.      Ansökan     Du söker anställningen via Malmö universitets rekryteringssystem genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med instruktioner nedan och att den är universitetet tillhanda senast 2024-05-27. Din ansökan ska skrivas på svenska, engelska eller något av de nordiska språken. Du som sökande ansvarar för att din ansökan och dess bilagor översätts.      Ansökan skall innehålla:  • Meritförteckning  • Relevanta betyg och intyg  • Kortfattad redogörelse på max 1 sida där du beskriver din erfarenhet, bakgrund och kompetens relaterad till den sökta anställningen och hur detta gör dig till den mest lämpliga kandidaten  Övrigt     Som tentamensvärd på Malmö universitet har du en visstidsanställning i form av en intermittent anställning. Det innebär att du anställs vid varje enskilt tillfälle efter behov och får ekonomisk ersättning per timme du arbetar. För tentamensvärdar gäller en fast timlön. Arbetet som tentamensvärd är ett myndighetsutövande och innebär ansvar för att studenter som skriver tentamen i universitetets lokaler kan göra det på ett rättssäkert sätt. Du kan därför inte kombinera arbetet med att vara student vid Malmö universitet.    Malmö universitet är en arbetsplats och ett lärosäte som strävar efter att ha ett öppet och inkluderande synsätt, där jämställdhet och lika villkor tillför mervärde i vår verksamhet.        Malmö universitet tillämpar individuell lönesättning.     Tillträde     Intermittent anställning enligt överenskommelse. Fackliga företrädare     SACO: [email protected] SEKO: [email protected] OFR: [email protected] Välkommen med din ansökan!

13 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Administratör inom Vuxenutbildning

Arena Utbildning är ett utbildningsföretag som bedriver vuxenutbildning på uppdrag av drygt 80 kommuner, Arbetsförmedlingen, Yrkeshögskola samt privata företag/arbetsgivare, där vi skräddarsyr utbildningar så att de matchar specifika behov på arbetsmarknaden. Vi erbjuder ett brett utbud av utbildningar, exempelvis yrkesutbildning inom Vård och omsorg, Barn och fritid, Lager och logistik, Hotell och turism, samt svenska för invandrare, grundläggande och gymnasiala teoretiska kurser. Vi arbetar både med klassrum, flex och distansutbildningar. Vi finns etablerade över hela Sverige. Tillsammans med oss på Arena Utbildning är du med och bygger framtidens vuxenutbildning. Du har engagemang och drivkraft att vara med och utveckla och expandera Arena Utbildning inom dina ansvarsområden, samt skapa de bästa tänkbara förutsättningar för att våra elever ska nå sina mål. Det innebär att du har god samarbetsförmåga, ett coachande förhållningssätt och är intresserad av att arbeta i en mångkulturell miljö. Vi söker en engagerad och initiativrik utbildningsadministratör med god organisationsförmåga och stor datorvana. Du kommer att ingå i vår elev och kundsupport, som leds av rektor/teamledare. Vi ser att du har erfarenhet av vuxenutbildning och elevadministration, har du tidigare arbetat med olika system är detta meriterande. Du har ett gediget intresse för människor, har stort tålamod och tycker om att ge god service. Du har god simultanförmåga och kan arbeta både självständigt och i grupp. Då vi periodvis har ett ökat tryck krävs det att du är stresstålig och har förmågan att prioritera. Du är den trygga länken för våra elever, lärare och kunder. Arena Utbildning har avtal med flertalet kommuner vilket ställer höga krav på administrationen. Rutiner och arbetssätt varierar och det är en mängd regler och deadlines att ha koll på. I arbetet ingår också elevregistrering, betygshantering, närvarorapportering och frågor gällande CSN. Vi erbjuder dig en spännande och utvecklande arbetsplats, där du har stora möjligheter att påverka och lägga upp ditt arbete tillsammans med dina kollegor. Elev och kundsupporten är hjärtat i verksamheten, varför vi gärna ser att du tar egna initiativ och arbetet innebär ett stort ansvar. Du kommer att ha en mycket viktig roll i organisationen och kommer att vara delaktig i att utveckla vår framtida verksamhet. Vi hoppas att du vill vara med och utveckla framtidens utbildning! Krav/Kvalifikationer Utbildning inom administration eller flera års erfarenhet av administration Fördjupade kunskaper inom Officepaketet Serviceinriktad Ett plus är om du tidigare arbetat med liknande uppgifter inom skoladministration Meriterande är om du har erfarenhet och är van att arbeta i olika administrativa system som Alvis, Freja, Open 24 med flera. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Placering på vår skola i Göteborg. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

23 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Admissions Specialist (Studentrekrytering och Administration)

Vikariat 10 månader maj 2024 - feb 2025 med möjlighet till förlängning. Om rollen Som Admissions Specialist ansvarar du för ansökningar till ett flertal av Blueberrys partneruniversitet världen över. Du kommer aktivt jobba med att etablera och bibehålla nära relationer med studenter och vägleda dem i deras val av utbildning utomlands samt i ansökningsprocessen och processer som CSN, visum med mera. I denna roll ansvarar du också för att i Sverige sälja in program och kurser på våra partneruniversitet utomlands där du har god kommunikation med studenter och vägleder dem i deras val av utbildning utomlands utifrån vårt utbud. Typiska arbetsuppgifter - Ansvara för administration av ansökningsprocessen till våra partneruniversitet utomlands. - Jobba för att effektivisera och förbättra administrativa processer och tillvägagångssätt. - Administrera studentansökningar i Blueberrys CRM-system. - Aktiv kommunikation och rådgivning med studenter genom mejl, telefon, video och fysiska möten under ansökningsprocessen. - Underhålla och förstärka relationer till våra partners utomlands och främst med respektive universitets admissions-team. - Arbeta aktivt för att omvandla ansökningar till kunder, genom att strukturerat hantera ansökningar, inspirera studenter till att göra klart ansökningen och hjälpa dem i processen för att komma iväg. - Underhåll och korrekturläsning av tilldelade sidor på hemsidan. - Ansvara för rekrytering till ett visst antal skolor (telefon, video, mejl och face to face) av svenska studenter som vill studera utomlands. Vad erbjuder vi? - Möjlighet att arbeta i ett härligt team på 10 till 15 personer som inspirerar och utvecklar varandra. - Del i ett större internationellt företag med kollegor från bland annat UK, USA, Frankrike m fl. - Stort internationellt kontaktnät. - Få vara del av ett av de största beslutet en ung människa kan ta när de ska studera utomlands och underlätta deras resa dit. - Arbeta i ett tillväxtföretag med en platt snabb organisation (här händer det ständigt nya spännande grejer). Vi välkomnar initiativ och idéer! - Delta i spännande kurser och utbildningar både via Blueberry och inom koncernen Keystone Education Group. - Sommar- och julfester, Kick Off och After Works - Måndagsfrukost och teambuilding-aktiviteter. - Modernt kontor beläget nära Karlaplan i Stockholm. Vem söker vi? - Du har studerat minst en termin på universitet utomlands, meriterande om det är på ett av våra partneruniversitet. - Du har en kandidatexamen - Du är organiserad och jobbar strukturerat. - Du är serviceminded, flexibel och tar egna initiativ. - Du har god datorvana och kan snabbt sätta dig in i nya processer. - Du är flytande i tal och skrift på svenska och engelska. Vilka är Blueberry College & Universitet? Blueberry är Sveriges största förmedlare av universitetsstudier utomlands. Vi hjälper studenter utan kostnad med rådgivning och ansökning till cirka 100 olika institutioner runt hela världen. Blueberry består av ett team på ca 12 medarbetare och ingår i koncernen Keystone Education Group. Keystone är ett internationellt bolag med omkring 600 medarbetare i flera länder med söktjänster inom utbildning för olika marknader och utbildningsnivå. Vår gemensamma vision är att hjälpa alla i hela världen att hitta sin utbildning. Blueberry sitter på Keystone Stockholm office vid Karlaplan.

8 februari 2024
Sista ansökan:
27 juli 2024