Utbildningskoordinator

Sök bland 19 lediga jobb som Utbildningskoordinator och börja ditt nya yrkesliv idag!

Academic Coordinator till IES Hässelby

Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is in both Swedish and English, and the hallways are bilingual. The language of meetings and communication amongst the staff is English. IES is one of Sweden's largest school groups at compulsory school level with 48 schools and around 32,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993. Internationella Engelska Skolan har gjort stor skillnad för våra elever i 30 år. Vi är övertygade om att det är tack vare vårt tydliga etos med engagerade och närvarande ledare som våra skolor har. En miljö där alla arbetar mot gemensamma mål. Vi har en stark kultur som bygger på beprövade rutiner där bemötandet blir givet. Det här gör att hos oss får lärare fokusera på undervisning och lärande. Eleverna står i centrum för allt vi gör, alla elever är dina elever. IES Hässelby är en skola för årskurserna 4-9 med ca 570 elever och 60 medarbetare. Vi är en tvåspråkig skola som följer den svenska läroplanen. Skolan ligger i Hässelby, strax utanför Stockholm, en kort promenad från Grimsta naturreservat, vackra Mälaren och Hässelby strands tunnelbanestation. Vi söker nu en Academic Cooordinator till vårt team. Du kommer arbeta nära vår Assistant Principal Academics, men även ha ett nära samarbete med skolans ledningsgrupp samt lärarkår. Att jobba i vår skola är att vara del av en professionell gemenskap. Hos oss får du möjlighet att besöka världen fast på hemmaplan. Arbetuppgifterna inkluderar: - Att stödja utvecklingen och implementeringen av skolans akademiska vision. - Se till att undervisning, lärande och bedömning genomförs i linje med relevanta läroplaner, skollagar och 'IES Basic Defining Policy Documents'. - Att proaktivt planera och genomföra kvalitetsarbete för att höja undervisnings- och lärandestandarder, enligt anvisningar från AP - Acacdemic. - Att bistå med planering, förberedelse och genomförande av personalens introduktion, fortbildningsdagar och fortbildningssessioner. - Att stödja AP - Academic och leda administrationen av betygsprocessen för att säkerställa att all personal slutför processen på ett korrekt och snabbt sätt. - Att stödja AP - Academic och leda schemaläggning och övervakning av Schoolsoft, nationella prov, iGCSE, SPT, handledningar och andra akademiska evenemang. - Att stödja AP - Academic med ledning av akademirelaterade ärenden, inklusive med SYV, bibliotekarie och avdelningschefer. - Att samarbeta med Student Care Team angående akademiskt stöd för elever som identifierats behöva ytterligare hjälp. - Eventuella andra uppgifter som är förknippade med helhetsansvaret för skolans akademiska ledning enligt anvisningar från AP - Academic eller rektor. Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta på Internationella Engelska Skolan i Sverige AB. Övrig information om tjänsten - Start: Augusti enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid, tillsvidare med inledande provanställning - Arbetstid: 40 h/vecka (semestertjänst) Skriv gärna ett personligt brev, bifoga CV och ansök redan idag. Rekrytering sker löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt via IES Careers.  Välkommen med din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Fakultetskoordinator

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Beskrivning av arbetsplatsen Humanistiska och teologiska fakulteternas kansli är en utvecklande och allsidig arbetsplats med olika yrkeskompetenser som stöttar verksamheten inom flera olika områden. Här finns cirka 25 medarbetare som arbetar med ekonomi, kommunikation, HR-frågor, kvalitets- och utvecklingsfrågor, internationellt utbyte samt stöd till fakultetsstyrelsen och dess beslutande och beredande organ, främst arbetsutskottet och verksamhetsnämnderna med ansvar för grundutbildning, forskarutbildning och forskning. På kansliet arbetar vi kontinuerligt för att skapa förutsättningar för arbetsglädje, utveckling och delaktighet för alla medarbetare. Vi erbjuder Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Vi har även ett flextidsavtal som skapar goda förutsättningar för balans mellan arbete och fritid. Läs mer på universitetets webbplats om att vara https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som fakultetskoordinator är du en viktig kugge i fakulteternas övergripande administration och samordning av arbetet inom grundutbildning. I rollen ingår att vara verksamhetsnära systemsamordnare för HT-fakulteternas lokalt utvecklade IT-stöd till utbildning, en länk mellan institutionernas behov och IT-enhetens tekniska arbete. Detta innebär att arbeta strukturerat utifrån en förvaltningsplan men också att genomföra utredningar, samordna behovsinventeringar, visst utvecklingsarbete, handlägga ärenden för beslut i olika organ och svara på frågor från anställda. Du representerar också HT-fakulteterna i universitetsövergripande sammanhang rörande utbildningsadministrativa frågor. De huvudsakliga arbetsuppgifterna innebär: - verksamhetsnära systemsamordning av lokalt IT-stöd till utbildning - sammankallande av utbildningsadministratörernas nätverk - handläggning av vissa utbildningsadministrativa rutiner på fakultetsnivå - samordning vid införande av nya rutiner eller IT-system i verksamheten - verksamhetsstöd i regeltillämpning för utbildningsadministrativ personal på institutionerna Du samarbetar med prodekanen för grundutbildning och ingår i en arbetsgrupp bestående av fakultetssekreterare, utbildningsledare och kvalitetssamordnare. Du har också kontakt med medarbetare vid fakulteternas institutioner och IT-enhet. Anställningen innebär en hög servicenivå och flexibilitet där det krävs att du kan ta eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Periodvis kan hög arbetsbelastning förekomma. Kvalifikationer Krav för anställningen är: - högskoleexamen på lägst kandidatnivå - erfarenhet av utbildningsadministrativt arbete inom universitets- och högskolesektorn - erfarenhet av att arbeta i Ladok - erfarenhet av att arbeta i IT-system och intresse för systemintegration - erfarenhet av att ge verksamhetsstöd och service - mycket god förmåga att kommunicera på både svenska och engelska Meriterande för anställningen är: - avancerade kunskaper i Excel - erfarenhet av att arbeta i IT-system som används inom utbildningsadministration vid Lunds universitet, t.ex. LUBAS, NyA, Canvas - god kunskap om högskolans villkor och regelverk - erfarenhet av administrativt utvecklingsarbete Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du bör ha god samarbetsförmåga, vara tydlig i din kommunikation, samt ha ett prestigelöst förhållningssätt och en förmåga att skapa förtroendefulla relationer med medarbetare på olika nivåer. Vidare bör du vara noggrann och strukturerad. Övrigt Anställningen är en visstidsanställning med omfattningen 50% och tillträde den 19 augusti 2024 (eller enligt överenskommelse) till och med den 15 augusti 2025. Så här söker du Anställningen söks via universitetets rekryteringssystem. Ansökan ska innehålla ett personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan bör även innehålla CV, examensbevis eller motsvarande samt övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc.) Om Humanistiska och teologiska fakulteterna Humanistiska och teologiska fakulteterna har åtta institutioner och bedriver en stor och varierad verksamhet inom forskning och utbildning. Vi har ca 700 anställda och ca 4 000 helårsstudenter. Om Kansliet för humaniora och teologi Kansliet ger service till HT-fakulteternas gemensamma ledningsorgan och universitetets centrala ledning. En viktig uppgift är vidare att stödja och samordna fakulteternas institutioner i den decentraliserade administrationsstruktur som finns vid Lunds universitet. Kansliet fungerar också som en kunskapsbank och en rådgivande konsultinstans ifråga om relevanta lagar, förordningar och regelsystem. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

13 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Strateg till Utbildningsavdelningen, FoU

Vi söker dig som vill vara med och arbeta med utbildningsverksamheten för vårdutbildningarna på regional nivå i Region Halland. Vi är 15 medarbetare som tillsammans arbetar med att samordna och koordinera utbildningsplatser för blivande undersköterskor, medicinska sekreterare, sjuksköterskor och läkare. Utbildningsavdelningen har även det regionala ansvaret för att samordna och koordinera utbildningarna för utbildningsläkarna under allmäntjänstgöring, bastjänstgöring och specialisttjänstgöring. I vår verksamhet finns två medicinska bibliotek och två kliniska träningscenter. Den regionala processledaren för Vård och omsorgscollege i Halland arbetar hos oss. Om tjänsten Just nu befinner sig Utbildningsavdelningen i en utvecklingsfas och vi söker dig som vill vara med och forma framtiden med oss! Tillsammans med vårdförvaltningar och lärosäten arbetar vi för att möjliggöra de kliniska delarna i vårdutbildningarna. Vi har också ett nära samarbete med HR och kommunikation. Den här tjänsten är ny och vi söker dig som vill jobba brett och strategiskt med utbildningsfrågor som förekommer i en regional verksamhet. Utbildningsuppdraget i en region är komplext då det är integrerat med vårduppdraget. Utbildningsuppdraget omfattar klinisk praktik för studenter och elever från universitet/högskolor, yrkeshögskolor och vård- och omsorgsutbildningar samt föreskriftsreglerade utbildningsuppdrag där vårdgivaren är huvudman. Du kommer i din roll som strateg att fungera som stöd för utbildningschef. Rollen kan innebära koordinering, samordning och uppföljning i frågor som rör utbildningsuppdraget. Uppdraget kan också komma att innebära konkret arbete med frågor som rör samordning av specifika uppdrag. I ditt uppdrag kommer du att samarbeta med medarbetare och chefer inom hela Region Halland men även med andra externa samarbetspartners. Att arbeta i en politiskt styrd organisation innebär att det i uppdraget kan ingå att skriva fram tjänstemannautredningar och att besvara remisser. Dessa uppdrag är ofta tidsstyrda och innebär att prioritering av arbetsuppgifter behöver göras. Utbildningsavdelningen är placerade på två orter, Halmstad och Varberg, så resor inom Halland förekommer regelbundet. Kvalifikationer För att vara en aktuell kandidat för den här rollen krävs det att du har en för uppdraget relevant högskoleutbildning. Du har erfarenhet av arbete med frågor inom utbildning och lärande samt har tidigare arbetat i en politiskt styrd organisation. Har du arbetat med utbildningsfrågor på en strategisk nivå i en region tidigare anses detta vara meriterande. Du har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Du är självgående och strukturerad. Du tar ansvar för din uppgift och driver dina processer vidare på ett strukturerat och organiserat sätt. Du är mål- och resultatorienterad i ditt arbetssätt och dina prioriteringar, och du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram. För rollen är det viktigt att du har god samarbetsförmåga, är lyhörd och löser uppgifter på ett konstruktivt sätt. Du tänker strategiskt och har ett brett och långsiktigt perspektiv på frågor och dess konsekvenser. Genom att besitta dessa egenskaper tror vi att du kan hantera de komplexa utmaningar vi står inför och du kan aktivt delta i utvecklingen av vår verksamhet.  Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! Preliminära datum för intervju är 3 och 4 juni, reservera redan nu tid i din kalender. Fackliga kontaktpersoner:  Monica Johansson, Vision, tel: 070-200 27 95 Fredrik Solvang, SACO, tel: 076-696 45 99 Karin Nordstrand Sandersson, Vårdförbundet, tel: 070-607 96 82 Louise Pettersson, Läkarförbundet, tel: 073-142 67 58 Vårt erbjudande För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete.  Läs mer om vilka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/ vi kan erbjuda dig som anställd. Om Region Halland Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland ­ – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/ Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund. Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

10 maj 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Utbildningssamordnare med inriktning APL till Vuxenutbildningen

Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn. Verksamheten leds av verksamhetschef tillsammans med åtta rektorer samt en enhetschef som ansvarar för sina respektive skolenheter och verksamheter. I ledningsgruppen ingår även kvalitets- och metodsamordnare. Förutom ansvaret för sin verksamhet har rektor ett uppdrag att alltid arbeta för hela vuxenutbildningens utveckling. Vi kallar detta att leda genom samledarskap. Tjänsten är inom Vuxenutbildning yrkesutbildning extern regi som jobbar mot ett stort antal upphandlade externa utbildningssamordnare. ARBETSUPPGIFTER Uppdraget som Utbildningssamordnare inriktning APL är inte linjär och förutsägbar utan skiftar i intensitet och i innehåll över året. Uppdraget är föränderligt utifrån nya beslut och uppdrag från regering och kommun. Flexibilitet är därför en nyckelfaktor för att bli anställd på denna tjänst. Uppdraget innebär att man arbetar självständigt, i team och uppdragsstyrt. Som medarbetare får man ingen exakt arbetsbeskrivning utan arbetar med det som behövs för att lyckas med uppdraget. Uppdragen är inte förutsägbara. Huvuduppdraget är att säkra arbetsplatsförlagt lärande (APL) för elever i yrkesutbildningar. Du kommer att bygga och bibehålla goda relationer med lokala företag och verksamheter. Du arbetar både självständigt, på uppdrag av flera rektorer, och tillsammans med fler medarbetare på en operativ nivå. Vuxenutbildningen arbetar med att söka upp och motivera kommunmedborgare som är i behov av det utbildningsutbud som erbjuds och detta är en viktig del i uppdraget som utbildningssamordnare med inriktning APL. KVALIFIKATIONER Eftergymnasial examen inom området eller erfarenhet som arbetsgivaren finner lämplig kopplat till uppdraget. Erfarenhet av att arbeta med yrkesutbildningar och APL. Etablerad kontakt med aktuella lokala näringslivet och bransch. Erfarenhet att både arbeta i team och självständigt. För att lyckas med uppdraget behöver du ha en god muntlig och skriftlig kommunikativ förmåga i det svenska språket. Då uppdraget innebär att säkra praktikplatser i Sundsvall innebär detta att du har B-körkort och utgår från arbetsplatsen Navigator varje dag. Mycket god datorvana. Andra kvalifikationer: • Utbildning inom pedagogik. • Tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. • Är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang, bygger och bibehåller goda relationer. • Har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och leder till gott resultat. ÖVRIGT Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/ Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

8 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Group People & Development Coordinator till Academic Work!

Här är det full fart och högt i tak! Du kommer vara delaktig i olika projekt och ställas inför spännande utmaningar. Om du dessutom älskar grotta ner dig i system, har en förkärlek för Learning och är mästare på att koordinera - då är det här jobbet som gjort för dig!🌟 OM TJÄNSTEN Academic Work är ett av Sveriges största rekryterings-och bemanningsföretag. Vi rekryterar och hyr ut young professionals – studenter och akademiker som befinner sig i början av karriären. Vi är en internationell verksamhet och idag består koncernen, Akind, av flera varumärken – alla med sina egna expertområden. Tjänsten är ett föräldrarvikariat med start i september 2024 och sträcker sig ca ett år. Du kommer att tillhöra Group People Development team som består av två glada och utvecklingsinriktade kollegor, ledda av din direkta chef Samira Saghai (Head of People Development), som är legitimerad psykolog och Lina Strand som besitter en spetskompetens inom Learning. Det är ett team som inte bara tar jobbet på allvar utan även ser till att skratta och ha kul längs vägen. Här finns alla förutsättningar för dig att utvecklas i din karriär. Som People Development Coordinator ligger huvudfokus på systemen kopplat till People & Development, såsom vårt LMS och pulsmätningsverktyg. Du har helhetsansvar för dess governance struktur, felsökning, upplärning, koordinering, utveckling och administration. Du arbetar mot alla våra sex länder inom Academic Work samt är huvudsaklig kontaktperson mot vår interna IT samt externa leverantörer. Utöver att driva projekt relaterade till våra system stöttar du ditt team i allt ifrån koordinering till att producera pedagogiskt utbildningsmaterial. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Koordinering av initiativ inom Learning & Development, samarbete med leverantörer av system och säkerställande av överensstämmelse med interna parter. * Att stödja Group People Development Team i att främja medarbetares och organisationens prestation. * Administrera och övervaka Learning Management System (LMS) och pulsmätningsverktyg, utveckla och uppdatera utbildningsmaterial, stödja projekt, översätta dokument och administrera HR-stödsystem. * Att vara en central kontaktperson gällande de interna uppföljningssystemen och förmedla vidare viktig organisatorisk information till Stakeholders internt. * Utmana befintliga processer, föreslå nya idéer och dela insikter för att främja utveckling och tillväxt. VI SÖKER DIG SOM - Arbetat i en koordinerade roll i en matrisorganisation under några år, där du har utvecklat goda förmågor att hålla reda på många olika uppgifter samtidigt. - Erfarenhet av administrativt arbete med gedigen kunskap inom olika system såsom LMS och pulsmätningsverktyg. - En kandidatexamen, företrädesvis inom psykologi eller pedagogik. - Flytande i både tal och skrift i svenska och engelska. - Ansvarat för större projekt. Det är meriterande om du har - Erfarenhet av att arbeta med system som BOB, Bridge (LMS) eller Office Vibe. - Vart med i implementationer av nya system. - Arbetat inom Learning tidigare. Som person kan du snabbt skapa förtroende med andra och fatta beslut utifrån olika intressenters perspektiv. Det är avgörande att du är uthållig och grundlig i ditt arbetssätt, självständig och kan driva projekt framåt med en hög grad av struktur och mognad. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Uthållig - Mogen - Noggrann - Strukturerad Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

7 maj 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Utbildningskoordinator (vik)

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Arbetsuppgifter Som utbildningskoordinator är du navet i Dafos utbildningsverksamhet. Du arbetar med extern och intern support till Dafos kunder, instruktörer och andra medarbetare. I arbetsuppgifterna ingår löpande administration som t ex avtalshantering, orderhantering, arbetsplanering och administration kring vårt e-learningkoncept. Du hanterar även inkommande beställningar och andra ärenden per telefon och mail. Du ingår i ett team tillsammans med medarbetare som har liknande arbetsuppgifter, men arbetar till största del självständigt. Tjänsten utgår från Dafos huvudkontor i Tyresö. Vi tillämpar en flexibel arbetsplats och arbetar hemifrån delar av veckan om så önskas. Kvalifikationer Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, till exempel inom kundtjänst, kundservice eller koordinering. Du har goda datakunskaper och vana från arbete i affärssystem. Du talar och skriver svenska flytande och behärskar det engelska språket i såväl tal som skrift. Personliga egenskaper Som person är du positiv och lösningsorienterad. Då du i rollen som utbildnings­koordinator har många kontaktytor förstår du vikten av god kommunikation samt motiveras av att ge förstklassig service. Du kommer att ha många uppgifter igång samtidigt och det är därför viktigt att du som person är strukturerad. Du har lätt för att förstå och arbeta i olika system, t ex affärssystem, arbetsorderhanteringssystem och CRM-system. Vidare söker vi dig som tar ett stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Därtill är du duktig på att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det krävs. Det är viktigt för dig att vara noggrann med detaljer i det dagliga arbetet och du lämnar inget ogjort. Intresserad? För mer information eller ansökan är du välkommen att kontakta Patrik Munter per mejl [email protected]. Intervjuer och urval kommer att ske löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

7 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Utbildningsadministratör

vid Institutionen för ämnesdidaktik. Sista ansökningsdag: 2024-05-15. Institutionen för ämnesdidaktik tillhör Humanistiska fakulteten vid Stockholms universitet. Vi bedriver huvudsakligen lärarutbildning och forskning inom de estetiska, humanistiska och samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik, samt inom matematikdidaktik, naturvetenskapernas didaktik och språkdidaktik. Institutionen har särskilt ansvar för grundlärarutbildningen mot förskoleklass-årskurs 6, ämneslärarutbildningar och kompletterande pedagogiska utbildningar med olika inriktningar, samt externa uppdrag från kommuner och andra myndigheter. Institutionen bedriver också undervisning och forskning inom svenska som andraspråk. Institutionen är en av universitetets största med närmare 300 medarbetare. Arbetsuppgifter Arbetet som utbildningsadministratör innebär att ha nära kommunikation och täta kontakter med såväl studenter som lärare, studierektorer, övriga utbildningsadministratörer och studievägledare. Utbildningsadministratören fungerar som en länk mellan studenter och lärare för att ge studenterna bästa förutsättningar att bedriva sina studier I arbetsuppgifterna ingår administration av institutionens kurser och program, handläggning av vissa ärenden och skapa kursvärderingar. Du jobbar med antagning och registrering samt behörighetsgranskning. Du producerar och skickar ut samt publicerar kursinformation samt bistår presumtiva och befintliga studenter med information. Arbetet förutsätter samarbete med administrativa funktioner vid institutionens samarbetsinstitutioner. Andra administrativa arbetsuppgifter kan ingå i anställningen. Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av liknande utbildningsadministrativa arbetsuppgifter inom universitet/högskola. Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift. Du har kunskap om och erfarenhet av de studieadministrativa systemen Ladok och NyA samt lärplattformen Athena, Ladok utbildningsplanering och E-postverktyget. Meriterande är om du har erfarenhet av administration av kurser inom lärarutbildningen och av kurser som delas mellan flera institutioner där nära samarbete krävs.   Eftersom arbetet innebär daglig kontakt och interaktion med andra läggs särskild vikt vid personlig lämplighet. Du är serviceinriktad och kan hantera flera uppgifter samtidigt, är engagerad, strukturerad, noggrann, har egen drivkraft och tar stort eget ansvar. Du har relevant IT-kompetens. Arbetet kan under perioder innebära hög arbetsbelastning. Det är därför viktigt att du är flexibel och kan arbeta under tidspress. Vi förutsätter att du har god samarbetsförmåga. Anställningsvillkor Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Kontakt Ytterligare upplysningar lämnas av bitr. administrativ chef Maria Lans, [email protected]. Fackliga företrädare Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, [email protected], Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/OFR), tfn 08-16 34 89, [email protected], samt [email protected] (SEKO). Ansökan Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju. Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning. Välkommen med din ansökan! Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.

6 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Utbildningskoordinator sökes till snabbväxande företag!

Är du en driven person som trivs med att skapa goda relationer? Har du en stark känsla för det administrativa och brinner för service mot kunder & medarbetare? Då är det dig vi söker! Om oss Motivera Sverige AB är ett snabbt växande utbildningsföretag som söker nya stjärnor till deras kontor i Luleå. Motivera erbjuder stimulerande utbildnings- och utvecklingsmöjligheter till medarbetare och organisationer i hela Sverige. Vår verksamhet ska kännetecknas av respekt och hänsyn till deltagarnas personliga integritet och grundas på den enskildes förutsättningar, krav och behov. Vi är ett certifierat utbildningsföretag som har varit verksamt sedan 1997. Det är ett familjärt företag som har nästan 30 års erfarenhet i branschen där vi utbildat och väglett företagare och privatpersoner. Om tjänsten Som koordinator hos Motivera sköter du samordning och administration kring olika typer av utbildningsprojekt. Du kommer planera, fixa, boka och paketera utbildningar samtidigt som du stödjer säljteamet med exempelvis beställningar. Kundkontakt kommer du ha dagligen och här är det viktigt att du ger snabb återkoppling till kunderna. Det här kommer vara en spännande och utvecklande roll för dig som gillar att vara spindeln i nätet! Om dig Som person är du driven och brinner för service gentemot kunder och medarbetare. Du föredrar att vara en nyckelperson på din arbetsplats och gillar att effektivisera och organisera olika aspekter av en organisation. Meriterande är om du har erfarenhet inom merförsäljning, men du kommer inte ha säljmål eller säljansvar. Vi erbjuder • En familjär arbetsplats där du kan växa och utvecklas inom din roll • Interna utbildningar • Friskvård • Privata sjukförsäkringar Vi önskar av dig • Tidigare erfarenhet med utbildningar • Du är driven och strukturerad • Föredrar administrativa arbetsuppgifter • Service-minded • Meriterande om du har bakgrund inom sälj! Om anställningen: Arbetsplatsen är belägen i Luleå. Tjänsten är på Heltid. Grundlön enligt överenskommelse. Urval sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. I den här rekryteringen samarbetar vi med Nordisk Kompetens AB. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Mariam Al-zamami, [email protected] Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

6 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
KOORDINATOR / PROJEKTLEDARE

Arbetsuppgifter Till vår kund söker vi nu en Koordinator / Projektledare! I rollen kommer du att stödja program för säkerhetsutbildning. Rollen kommer att innehålla en blandning av projektledning, koordinering, administration och utbildning. Du kommer arbeta med att implementera en ny utbildningsplattform och arbeta nära deltagare, chefer och andra intressenter för att säkerställa ett smidigt genomförande av säkerhetsutbildningar och kampanjer. Om oss JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb! Företagspresentation Vår kund är en global industrikoncern som erbjuder både verktyg och tjänster för tekniska lösningar. Här arbetar man för att alltid hitta smartare och bättre lösningar. Huvudkontoret finns i Stockholm. Kvalifikationer - Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. - Du har tidigare erfarenhet av att leda projekt. - Du har god kunskap i Microsoft Office paketet. - Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift. - Tidigare erfarenhet av att koordinera utbildningar och arbeta med säkerhetsadministration är meriterande. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen som Koordinator / Projektledare har du god kommunikativ förmåga, har förmågan att arbeta självständigt och proaktivt samt är uppmärksam på detaljer. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Lön enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Deltid, 24 h/v. Det finns möjlighet att arbeta delvis på distans. Vår kund önskar start så snart som möjligt och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2024-12-31 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

2 maj 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Samverkanskoordinator

Södertörns högskola är ett lärosäte i Stockholm som utbildar, forskar och samverkar för en hållbar samhällsutveckling. På högskolan finns drygt 13 500 studenter, cirka 80 program och 340 kurser. Utbildning och forskning bedrivs inom humaniora, samhällsvetenskap, teknik och naturvetenskap. Högskolan erbjuder också polisutbildning och lärarutbildning med interkulturell profil. Mycket av forskningen handlar om frågor som rör Östersjö- och Östeuropaområdet. På Södertörns högskola blandas ämnen, perspektiv, människor och erfarenheter. Här finns de nyfikna och de ifrågasättande, de som söker oväntade kombinationer, utveckling och utmaningar. Avdelningen för verksamhetsutveckling och myndighetsstöd (AVM), som i dagsläget har cirka 25 anställda, tillhandahåller kompetenser och resurser i form av utredare, handläggare och administratörer. Avdelningen svarar för att ge högkvalitativt stöd till ledning, fakultetsnämnd och institutioner och bidrar till planering och utveckling av högskolans gemensamma uppgifter för utbildning, forskarutbildning, forskning och samverkan. Avdelningen är samordnande och drivande i frågor där vi kan bidra med expertkunskap.  Du kommer att ingå i Enheten för Externa relationer som är en del av AVM och består av sju medarbetare. Enheten ger kvalificerat strategiskt och operativt verksamhetsstöd inom tre områden: samverkan, innovation och forskarstöd inklusive stöd för forskningsfinansiering.  Arbetsuppgifter Vi söker en driven och erfaren samverkanskoordinator som kompletterar och förstärker vårt nuvarande samverkansteam i arbetet med att stödja och utveckla samverkan mellan högskolan och omgivande samhälle. Rollen innebär att, i nära samarbete med forskare och lärare, operativt driva samverkans- och innovationsprojekt inom forskning och utbildning. Detta innebär att du initierar, koordinerar, dokumenterar, genomför och följer upp samverkansaktiviteter. En viktig del i arbetet är att utveckla högskolans samverkan med näringslivet. Du kommer också att kommunicera och marknadsföra enhetens tjänster, erbjudanden, event samt resultat i olika kanaler. Du förväntas delta aktivt i samverkansteamets verksamhetsutveckling och planeringsarbete på såväl strategisk som operativ nivå. Arbetsuppgifterna förutsätter erfarenhet av självständigt handläggnings- och utredningsarbete, projektledning, kontakter med forskare/lärare och externa intressenter samt utveckling av processer för samverkan. Kvalifikationer För att vara framgångsrik i rollen måste du ha: • Akademisk examen från universitet/högskola • Erfarenhet av projektledning, projektansökningar och projektdokumentation • Erfarenhet av samverkansarbete mellan olika sektorer • Förmåga att arbeta självständigt, samordna, organisera och informera • Samarbets- och initiativförmåga, flexibelt arbetssätt, lyhördhet • Förmåga att kunna arbeta strukturerat, prioritera och bibehålla en hög servicenivå, även under tidpunkter av hög arbetsbelastning och med samtidigt pågående parallella processer • Förmåga att på svenska och engelska uttrycka dig väl i tal och skrift • Vana att hålla presentationer och tala inför grupp Meriterande • Samverkansarbete vid högskola eller universitet • Doktorsexamen inom ett för högskolan relevant ämne Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Anställningen Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning kommer att tillämpas. Tillträde 1 september eller enligt överenskommelse. Vi vill ha din ansökan senast den 20 maj 2024. För mer information om anställningen kontakta: Enhetschef Dan-Anders Lidholm, [email protected], tel: 08-608 40 32 alt. 073-819 30 40 Samverkansstrateg Johanna Tollbäck, [email protected], tel: 08-608 53 04 alt. 070-788 62 68 HR specialist Magdalena Löndahl, [email protected], 08-608 51 31 För fullständig information och för att söka denna anställning vänligen gå in på www.sh.se/ledigajobb. Södertörns högskola kan komma att tillämpa CV-revision. Den aktuella anställningen gäller under förutsättning att anställningsbeslutet vinner laga kraft. En ansökan som inte är komplett eller inkommer till Södertörns högskola efter sista ansökningsdag kan komma att avvisas. Välkommen med din ansökan! Fackliga kontaktpersoner: SACO: [email protected] ST: [email protected] SEKO: Henry Wölling tel: 08 -524 840 80, [email protected] Södertörns högskola har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

30 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024