Utvecklingsingenjör, maskin

Sök bland 35 lediga jobb som Utvecklingsingenjör, maskin och börja ditt nya yrkesliv idag!

Maskinutvecklare - med intresse för projektledning

Är du teknikintresserad och vill driva projekt för maskinutveckling? Hos oss får du arbeta med den senaste tekniken och unika maskinlösningar till våra teknologier och kunder. Detta är rollen för dig som är maskiningenjör och där du kan bidra från idé till färdigutvecklad och installerad maskin ute hos kund! Nu söker vi en Maskinutvecklare med projektledareambitioner som har stort teknikintresse och god samarbetsförmåga. Lokalisering: På vårt huvudkontor i Viken I rollen som Maskinutvecklare…  är du en del av Maskingruppen som har det viktiga uppdraget att förse våra kunder och licenstagare med anpassade maskiner för att kunna producera golv eller möbler med våra tekniska lösningar. Ditt uppdrag är att projektleda våra maskinutvecklings-uppdrag. Du kommer att ansvara för att planera, koordinera och genomföra projekten från koncept till slutprodukt. Vidare ansvarar du även för planering, budget, dokumentation, leveranskvalitet, projektuppföljning samt koordinera samarbetet med vår underleverantör. Du är också en nyckelperson för att stötta säljkåren med teknisk kompetens i olika skeden av säljprocessen. Kunderna finns inom golv- och möbelproduktion över hela världen. Vi har ett antal maskiner som vi livscykelvårdar, andra som vi anpassar till våra kunder och med nya teknologier krävs det oftast nya maskiner som efter utveckling och testning förs in i vårt produktsortiment. Arbetsuppgifterna är många och varierande och förutom projektledning och koordinera av uppdrag, kommer du även att arbeta med tex. ritningsunderlag, testkörningar, nyskapande eller revidering av teknisk dokumentation, beräkningar, manualer och riskanalyser både interna och enligt CE-direktiv. Resor ingår i tjänsten, allt från enskild dag till en dryg vecka. Antal dagar per år varierar stort och beror på vilken fas projekten är i, uppskattning 10–20 dagar/år. Du är en teknikintresserad lagspelare…  och för att lyckas i rollen krävs att du har ett eget driv och kan engagera kollegor, kunder och leverantörer. Som person är du lösningsfokuserad, där förändring och genomförande är något du motiveras av. Självklart älskar du ordning och reda och ditt teknikintresse och engagemang ger extra kraft till vår redan starka motor! Eftersom varje maskinlösning är unik och kundanpassad innebär detta tekniska utmaningar i varje projekt. Mot bakgrund av detta ser vi det som en fördel att du tidigare arbetat som konstruktör eller automationsingenjör. För att söka rollen behöver du ha…  Högskoleutbildning – gärna maskinteknik, automation eller annan utbildning som är relevant för rollen.   Flera års erfarenhet av konstruktion och utveckling av maskiner. Gärna kunskap inom automation och elektronik, samt god kännedom om tillverkningsmetoder. Mycket goda kunskaper i engelska, i tal och skrift. B-körkort  Välinge Innovation är ett världsledande...  teknikutvecklingsföretag inom golv- och möbelbranschen. 1993 utvecklade företaget världens första mekaniska låssystem för bland annat laminat- och trägolv. Mekaniska låssystem möjliggör limfri läggning och har under det senaste året tagit en betydande del av världsmarknaden. Välinge har idag en omfattande patentportfölj avseende olika golvsystem och mer än 250 licenstagare, däribland flertalet av världens ledande internationella golvföretag och har på senare år även breddat verksamheten till bland annat möbelbranschen. Vidare har företaget investerat i storskalig egen golvproduktion i Viken och i Kroatien baserat på den patenterade Woodura® -tekniken. Huvudkontoret finns i Viken utanför Helsingborg, och med dotterbolag i USA, Kina, Kroatien och England. Läs gärna mer om oss på: www.valinge.se  Skicka din ansökan redan idag...  Och du är varmt välkommen att ladda upp ditt CV eller klipp in din LinkedIn-URL. Urval sker löpande. I den här rekryteringen samarbetar Välinge Innovation med Roi Rekrytering. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Lisa Alsterberg på [email protected]. Anställning hos: Välinge Innovation  Omfattning: Heltid  Start: Enligt överenskommelse

16 maj 2024
Sista ansökan:
16 juli 2024
Mekanikingenjör till Mprowe

Är du en hungrig och driven mekanikingenjör som vill arbeta i team där vi hjälper och utvecklar varandra? Vi söker både juniora och seniora mekanikingenjörer då vi tror just den mixen är viktig för en framgångsrik projektgrupp. Erfarenhetsutbytet utvecklar oss alla både som personer och inom vårt arbete. Vi satsar just nu extra på vad vi valt att kalla MPROWE Tech Hub. Tech Hub En teknikgrupp där vi driver egna projekt inhouse från det egna kontoret. Som en del av MPROWE Tech Hub kommer du få arbeta med varierande produktutvecklingsprojekt tillsammans med erfarna kollegor. Du kommer få chansen att arbeta med olika sorters produkter och mot olika sorters kunder och branscher. Ansvar Du kommer vara del av genomförandet med andra, där vi tillsammans, var och en och som team tar ansvar för leveransen till våra kunder. Primärt är tanken att du jobbar som mekanikingenjör i våra projekt med ansvar för att utföra konstruktioner utifrån en fastställd omgivning. Det kommer vara viktigt att du är intresserad av att vilja utveckla process och metodik för att säkerställa optimal leverans av våra projekt. Fokus på leveransen, tidplanen och planerad budget. Kvalifikationer Vi ser till individen, din vilja och dina initiativ.En medarbetare som vill arbeta i team där vi hjälper och utvecklar varandra. Har du erfarenheter av roterande maskiner är det ett plus. Du har erfarenheter av 3D cad system ex Solidworks, Solid Edge eller NX. Utbildning inom områden som maskinteknik eller produktutveckling är meriterande. Vilja, driv och respekt i en fin blandning är toppen. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. ​Ansökan Låter det spännande? Läs mer och ansök på hemsida via fliken mekanikingenjör. Eller ansök genom att maila ditt cv till [email protected]

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Project coordinator - Vehicle Service Information

Scania is now undergoing a transformation from being a supplier of trucks, buses and engines to a supplier of complete and sustainable transport solutions. Do you want to be part of this journey and work within the product development process at Scania as Project Coordinator for disassembly simulations? Our business: Vehicle Service information has the responsibility to provide workshops with safe, efficient and ergonomic methods, along with spare parts and special tools, for repair and maintenance of the complete vehicle. We are a part of R&D and are involved early in the development phase to influence the product for easier maintenance and repair. To evaluate ergonomics and access of components we perform digital simulations as well as physical tests. These simulations are also used further in the flow when developing methods and information to the technicians in the workshops. Project Coordinator role: In the role as project coordinator you will have a wide network within Scania and work cross-functional over the organisations within Scania. There will be multiple projects running at the same time, where your role is to coordinate upcoming tests with other organisations as well as within the own group. You are also the person that has the overview of ongoing and upcoming tests, have the dialogue internally and externally when tests can be performed. The role also includes work with our digitalisation journey, both within the group but also as a support function in other Scania systems. Your profile: We are confident that you excel as a team player, willingly shoulder responsibilities, and actively embrace challenges. Your proficiency in maintaining structure and effective communication skills in both Swedish and English positions you as an ideal candidate. Additionally, experience with Office 365, Delmia, Catia, and Polarion is advantageous. Furthermore, your academic background or equivalent relevant experience adds to your qualifications. We offer: A stimulating and developing work with competent employees where cooperation and job satisfaction comes first. We believe that our employees are our most important resource that we want to give the possibility to grove and prosper. This is just a bit of what we offer as group beyond the benefits you will have as employee at Scania. Application Your application must include CV, and grades. Scania is using tests as a part of the recruitment process. A background check may be conducted for this position. Selection and interviews will take place on an ongoing basis. Apply via scania.com/career as soon as possible, but not later than 2024-05-31. For further information Don’t hesitate to contact Sandy Samri Koluman, [email protected], 08 553 83501 Scania is a world-leading provider of transport solutions. Together with our partners and customers we are driving the shift towards a sustainable transport system. In 2020, we delivered 66,900 trucks, 5,200 buses as well as 11,000 industrial and marine power systems to our customers. Net sales totalled to over SEK 125 billion, of which over 20 percent were services-related. Founded in 1891, Scania now operates in more than 100 countries and employs some 50,000 people. Research and development are mainly concentrated in Sweden. Production takes place in Europe and Latin America with regional product centres in Africa, Asia and Eurasia. Scania is part of TRATON GROUP. For more information visit: www.scania.com.

15 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Test Leader for disassembly simulations - Vehicle Service Information

Scania is now undergoing a transformation from being a supplier of trucks, buses and engines to a supplier of complete and sustainable transport solutions. Would you like to join us on this exciting journey and contribute as a Test Leader, overseeing digital simulations in the ‘Vehicle Service Information’ domain within our Aftermarket division at Scania? Our Business Vehicle Service information has the responsibility to provide workshops with safe, efficient and ergonomic methods, along with spare parts and special tools, for repair and maintenance of the complete vehicle. We are a part of R&D and are involved early in the development phase to influence the product for easier maintenance and repair. To evaluate ergonomics and access of components we perform digital simulations as well as physical tests. These simulations are also used further in the flow when developing methods and information to the technicians in the workshops. Test Leader Role In the role as Test Leader you will have a wide network within Scania and work cross-functionally. You will have the responsibility to lead the upcoming tests and ensure that these are performed with high quality and at the right time. As a Test Leader you will gather input from different parts of the organisation, perform disassembly simulations and present the simulation results. The role also includes work with our digitalisation journey within the organisation and daily improvements within the role. Your profile We expect you to be someone who embraces responsibility, enjoys pushing boundaries, and excels in communication, especially in English. Knowledge of Swedish is considered advantageous. You prefer a methodical approach to work and can easily adapt to new circumstances. You have keen interest in digitalisation and automation. Experience in office 365, Delmia, Catia and IPS is a benefit. You have an academic background or equivalent experience within relevant area. We offer A stimulating and developing work with competent employees where cooperation and job satisfaction comes first. We believe that our employees are our most important resource that we want to give the possibility to thrive and prosper. This is just a bit of what we offer as group beyond the benefits you will have as employee at Scania. For Further information Please contact Sandy Samri Koluman, [email protected], 08 553 83501 Application Your application must include CV, and grades. Scania is using logic and personality tests as a part of the recruitment process, and a background check may be conducted for this position. Selection and interviews will take place on an ongoing basis. Apply via scania.com/career as soon as possible, but not later than 2024-05-31. Scania is a world-leading provider of transport solutions. Together with our partners and customers we are driving the shift towards a sustainable transport system. In 2020, we delivered 66,900 trucks, 5,200 buses as well as 11,000 industrial and marine power systems to our customers. Net sales totalled to over SEK 125 billion, of which over 20 percent were services-related. Founded in 1891, Scania now operates in more than 100 countries and employs some 50,000 people. Research and development are mainly concentrated in Sweden. Production takes place in Europe and Latin America with regional product centres in Africa, Asia and Eurasia. Scania is part of TRATON GROUP. For more information visit: www.scania.com.

15 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
NPI Project Engineer

Take your next career step at ABB with a global team that is energizing the transformation of society and industry to achieve a more productive, sustainable future. At ABB, we have the clear goal of driving diversity and inclusion across all dimensions: gender, LGBTQ+, abilities, ethnicity and generations. Together, we are embarking on a journey where each and every one of us, individually and collectively, welcomes and celebrates individual differences. We are seeking an Industrial Engineer to join our dynamic team within the Process Control Platform (PCP) at ABB Process Automation business area. PCP is at the forefront of developing cutting-edge automation products, encompassing both hardware and software solutions for monitoring, process control, and optimization across diverse industries. As an Industrial Engineer, you will play a pivotal role in ensuring the quality and performance of our hardware solutions. As an Industrial Engineer within our Process Control Platform (PCP), you'll experience a dynamic and creative work environment. You'll have the opportunity to manage complex projects, tackle exciting challenges, and contribute to innovative solutions. You'll play a pivotal role in shaping the future of ABB by creating new rules and processes. Specifically, you'll focus on equipment management and maintenance. Your contributions will directly impact the efficiency and effectiveness of our operations. This position offers a unique opportunity for global interaction. You'll collaborate with colleagues, suppliers, and partners from all around the world. Effective communication will be essential as you work together to achieve shared goals. Working in project management, quality control, and production/testing processes of electronics, you'll enhance your skills significantly. Whether it's optimizing production lines or ensuring top-notch quality, you'll gain valuable expertise that will benefit your career. Your responsibilities As an NPI (New Product Introduction) project manager, you'll delegate tasks within the ABB departments. Your ability to assign responsibilities and coordinate efforts will be crucial for successful project execution. Your primary focus will be on monitoring existing production suppliers. You'll gather information about their challenges and relay it to the relevant ABB departments (often R&D) for resolution. With production movements occurring between suppliers, you'll play a pivotal role. This involves gathering project plans, facilitating discussions with both exiting and target suppliers and ensuring a seamless production start in new locations. Your background Minimum of 3 years of experience in Experience in test development for electronics Professional expertise in Electronic Manufacturing Services (EMS) or introduction of new products in mass production or similar Knowledge of wiring diagrams, schematics Good communication skills and a team player Good oral and written English Strong quality mindset – strive for perfection Open and global mindset Knowledge of production processes, hardware design is beneficial Knowledge of IPC electronics standards is beneficial Knowledge of LabView and/or TestStand is beneficial More about us ABB's Process Control Platform (PCP) is dedicated to delivering high-quality automation products that drive positive business development and customer satisfaction. As an Industrial Engineer within PCP, you'll be part of a collaborative team working on innovative solutions for a wide range of industries. Recruiting Manager Martynas Gedgaudas, +370 6654 8613, will answer your questions about the position. Union representatives - Swedish Association of Graduate Engineers: Mikael Blomqvist, +46 768 06 00 11; Leaders: Leif Öhrberg, +46 724 64 40 16; Unionen: Krista Andersson, +46 706 44 02 85. All other questions can be directed to Talent Partner Medina Jakupovic, +46 724 64 46 98. We kindly decline direct contact with staffing and recruitment agencies as well as sellers of additional job advertisements. Please note that, to be eligible for employment at ABB AB, you will need to pass our pre-employment screening steps. This includes a reference check, a drug test, and could also include an extended background check. Please apply latest by the 9th of July, 2024. We look forward to receiving your application (documents submitted in English are appreciated). If you want to discover more about ABB, take another look at our website www.abb.com.

15 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Vi söker nu teknisk Projektledare till Skåne

Teknisk Projektledare Vi är i en expansiv fas och utökar vår verksamhet i Skåne, nu söker vi dig som är teknisk Projektledare. Med vår historia, erfarenhet och kompetens hjälper vi våra kunder att ta fram tekniska lösningar och produkter som gör skillnad. Head Energy har sedan starten 2010 växt till att globalt vara knappt 1000 anställda och har senaste åren haft en stark tillväxt i Sverige. Vi söker nu dig som vill vara med på den fortsatta resan. Som teknisk konsult hos våra kunder erbjuder vi dig utvecklande och utmanande uppdrag där du får möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du är en del av Head Energy's tillväxtresa. Arbetsuppgifter och projekt innehåller stor variation och vi söker dig som ser det som lärorikt och inspirerande. Tillsammans med dig och våra kunder är vi på Head Energy ”One step ahead”! Arbetsuppgifter I rollen som teknisk projektledare kommer har du en central roll i projekt hos våra kunder. Du kommer att arbeta med projekt och uppdrag av olika karaktär, vilket styrs av kundens behov och din personliga ambition, din kompetens och utvecklingsplan. Arbetsuppgifterna är varierande med uppgifter som projekt och arbetsplanering, vara kontaktytan mot underleverantörer, produktion och slutkund, ansvara för budget och tidplan. Ditt projektteam kan variera, men kommer oftast bestå av ingenjörer från olika discipliner så som el/elektronik, mjukvara/automation, mekanik etc, vilket gör att du bör ha en bra teknisk förståelse och kunskap. Fokus ligger på att vara en pådrivare och lagspelare med positiv attityd som hela tiden har fokus på tid, teknik och kostnad. Utbildning och erfarenhet Civil-/Högskoleingenjör inom teknik Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom teknisk projektledning Erfarenhet av produktutveckling Meriterande med erfarenhet som ingenjör (tex mekanikkonstruktör, programmerare, el/elektronikkonstruktör) Stationeringsort Lund Språk Svenska och engelska, flytande i tal och skrift Om dig Som teknisk projektledare har du ett stort tekniskt intresse tillsammans med en god förmåga att vilja lösa problem. Du gillar att kommunicera och ha många kontakter igång samtidigt, så som dagliga kontakter med projektteamet, leverantörer, produktion och slutkund. Du är vetgirig och engagerad i ditt arbete, förstår och ser vikten av att leverera kvalitetssäkra lösningar till våra kunder. Du är öppen inför förändringar och har lätt för att anpassa dig efter nya situationer. Vidare är du strukturerad och har bra kostnadskontroll och är van vid ekonomiska projektkalkyler. Om oss Med en flexibel arbetsmiljö och nära kontakt med din engagerade chef vill vi ge förutsättningar för dig som medarbetare att trivas med ditt uppdrag och ha arbetsuppgifter du tycker är inspirerande och spännande. Vår ambition är att göra vårt bästa för att stötta dig i din personliga och professionella utveckling. Vi ordnar regelbundet träffar och aktiviteter med vårt team. Head Energy har kollektivavtal med Innovationsföretagen som inkluderar Sveriges ingenjörer och Unionen. Vi erbjuder dig Kollektivavtal med konkurrenskraftiga pensions- och försäkringsförmåner Generöst friskvårdsbidrag på 5000 kr/år Möjlighet till pensionssparande via löneväxling Tillgång till företagets fjällstugor Teamträffar En trevlig och positiv arbetsmiljö  En trygg anställning med fast månadslön oberoende av uppdrag Tillgång till branschens mest spännande uppdrags- och projektmöjligheter   Erbjudande om specialkurser och allmänna kurser vid behov Head Energy - Detta är vår historia Urval kommer göras löpande under ansökningstiden. Head Energy använder ett enkelt och användarvänligt kandidatsystem. Genom att länka till ditt CV eller LinkedIn-profil kan du ansöka om våra lediga tjänster med en knapptryckning. Att hålla din profil uppdaterad ökar sannolikheten för att vi kan matcha din expertis med relevanta positioner.

14 maj 2024
Sista ansökan:
21 juni 2024
Design Engineer - Mechatronics

For our client in Jönköping we are looking for a Design Engineer - Mechatronics (Mechanical Engineer). Key tasks 3D and 2D design of Electromechanical Components Electromechanical concept design and support feasibility studies Manage change requests and interact with external suppliers Support “Squad” and Team deliveries, internal and external relations. Job Requirements Bachelor’s Degree in Mechanical Engineering. 1+ years of experience (academic or professional) in Mechatronics or Mechanical Design. Experience with Design tools such as Catia Ability to work together with colleagues and solve technical issues. Strong communication and presentation skills – both verbal and written. Fluent in English. Preferred Qualifications Interest in embedded systems and mechatronics. Experience in Development of high-volume products. Knowledge within Electromechanical components; Wiring and PCB. Experience in frequent contact with suppliers/customers. Experience in PLM system; SmarTeam. Experience in the design of light metal, machining and molding tools. This is a full-time consultancy position in Jönköping, Sweden.

14 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Utvecklingsingenjör till Globala TurnTime Technologies - Lund

TurnTime Technologies AB has for more than 35 years been the world's leading supplier of on-board cargo handling systems and offers efficient and sustainable systems for passenger and cargo aircraft. At our head office in Lund, Sweden with about 25 employees, we develop cargo handling systems for the transport of general cargo. Since 1986, we have delivered more than 4,000 cargo systems to about 40 airlines globally and are today the only global supplier of complete aircraft equipped systems that has approval to design, produce and carry out maintenance according to EASA regulations. Utvecklingsingenjör till Globala TurnTime Technologies - Lund Vill du förse flygvärlden med smarta lasthanteringssystem? Har du tidigare arbetat med flygteknik eller annat område inom Mekanisk/Mekatronisk konstruktion? På marknadsledande TurnTime Technologies, med HQ i Lund, får du möjligheten att arbeta med stora och globala flygbolag, flygplanstillverkare (Airbus, Boeing och Embraer) samt driva produktutveckling mot luftfartsmyndigheter (EASA, FAA) Du kommer till ett bolag med hög teknisk kompetens och mycket erfarenhet. Här arbetar man prestigelöst och värdesätter teamwork. Du blir del av ett härligt gäng på huvudkontoret i Lund. För rätt person finns stora möjligheter att vara med och påverka samt utveckla företaget. Som Utvecklingsingenjör kommer du att arbeta med personer med hög kompetens och erfarenhet av branschen och företagets produkter. Tillsammans hanterar ni och driver komplexa tekniska projekt från planeringsstadiet, till genomförande och vidare till leverans, förvaltning och support. I rollen ingår utveckling/konstruktion, beräkning, testning och teknisk dokumentation. Nu söker vi en person som trivs med att ta ansvar och gillar att driva aktiviteter på hög teknisk nivå. I ditt ansvarsområde ingår: · Driva tekniska delprojekt, ta fram övergripande tekniska konceptlösningar, kvalificeringsförslag och driva igenom dessa. · Producera teknisk dokumentation, ex kvalificeringsplaner, testplaner, konstruktions/el ritningar, Software uppdateringar. · Bidra med fördjupad teknisk kunskap i produktutvecklingsprojekt (inom exempelvis konstruktion/kravställning/validering/Beräkning/El eller Automation) · Teknisk kundsupport vid återkoppling från kunder med system i drift. · Vara aktiv i att driva processförbättringar för R&D. · Vid behov bidra med Teknisk support on-site vid systeminstallationer. · Vid behov agera Teknisk säljsupport vid införsäljning mot kunder. Din bakgrund: Vi söker dig som är utbildad Civil-/Högskoleingenjör med gedigen erfarenhet av mekanisk konstruktion, gärna inom flygteknik/Beräkning/El/Automation eller liknande. Meriterande om du har erfarenhet inom Flygteknisk utveckling/dokumentation, arbetat med maskindirektivet och har erfarenhet av SolidWorks. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med material som kompositer eller aluminium. Det är även meriterande om har tidigare erfarenhet av projektledning då vi gärna ser att du har en god förmåga att driva aktiviteter och skapa förändring/förbättringar. Som person är du analytisk och prestigelös. Om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Start enligt överenskommelse. Placering på huvudkontoret i Lund. Resor kan förekomma till viss del i tjänsten. I denna rekrytering samarbetar TurnTime med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Lars Olsson, Standby Workteam, tel 0721651809. Välkommen med din ansökan!

14 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Utvecklingsingenjör till Globala TurnTime Technologies - Lund

TurnTime Technologies AB has for more than 35 years been the world's leading supplier of on-board cargo handling systems and offers efficient and sustainable systems for passenger and cargo aircraft. At our head office in Lund, Sweden with about 25 employees, we develop cargo handling systems for the transport of general cargo. Since 1986, we have delivered more than 4,000 cargo systems to about 40 airlines globally and are today the only global supplier of complete aircraft equipped systems that has approval to design, produce and carry out maintenance according to EASA regulations. Utvecklingsingenjör till Globala TurnTime Technologies - Lund Vill du förse flygvärlden med smarta lasthanteringssystem? Har du tidigare arbetat med flygteknik eller annat område inom Mekanisk/Mekatronisk konstruktion? På marknadsledande TurnTime Technologies, med HQ i Lund, får du möjligheten att arbeta med stora och globala flygbolag, flygplanstillverkare (Airbus, Boeing och Embraer) samt driva produktutveckling mot luftfartsmyndigheter (EASA, FAA) Du kommer till ett bolag med hög teknisk kompetens och mycket erfarenhet. Här arbetar man prestigelöst och värdesätter teamwork. Du blir del av ett härligt gäng på huvudkontoret i Lund. För rätt person finns stora möjligheter att vara med och påverka samt utveckla företaget. Som Utvecklingsingenjör kommer du att arbeta med personer med hög kompetens och erfarenhet av branschen och företagets produkter. Tillsammans hanterar ni och driver komplexa tekniska projekt från planeringsstadiet, till genomförande och vidare till leverans, förvaltning och support. I rollen ingår utveckling/konstruktion, beräkning, testning och teknisk dokumentation. Nu söker vi en person som trivs med att ta ansvar och gillar att driva aktiviteter på hög teknisk nivå. I ditt ansvarsområde ingår: · Driva tekniska delprojekt, ta fram övergripande tekniska konceptlösningar, kvalificeringsförslag och driva igenom dessa. · Producera teknisk dokumentation, ex kvalificeringsplaner, testplaner, konstruktions/el ritningar, Software uppdateringar. · Bidra med fördjupad teknisk kunskap i produktutvecklingsprojekt (inom exempelvis konstruktion/kravställning/validering/Beräkning/El eller Automation) · Teknisk kundsupport vid återkoppling från kunder med system i drift. · Vara aktiv i att driva processförbättringar för R&D. · Vid behov bidra med Teknisk support on-site vid systeminstallationer. · Vid behov agera Teknisk säljsupport vid införsäljning mot kunder. Din bakgrund: Vi söker dig som är utbildad Civil-/Högskoleingenjör med gedigen erfarenhet av mekanisk konstruktion, gärna inom flygteknik/Beräkning/El/Automation eller liknande. Meriterande om du har erfarenhet inom Flygteknisk utveckling/dokumentation, arbetat med maskindirektivet och har erfarenhet av SolidWorks. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med material som kompositer eller aluminium. Det är även meriterande om har tidigare erfarenhet av projektledning då vi gärna ser att du har en god förmåga att driva aktiviteter och skapa förändring/förbättringar. Som person är du analytisk och prestigelös. Om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Start enligt överenskommelse. Placering på huvudkontoret i Lund. Resor kan förekomma till viss del i tjänsten. I denna rekrytering samarbetar TurnTime med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Lars Olsson, Standby Workteam, tel 0721651809. Välkommen med din ansökan!

14 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Mechanical Engineer

Assignment description We are looking for Mechanical Engineers- Product Improvement Driver (50%) As a Product improvement driver your mission is to ensure all existing product model variants within FS scope are carefully maintained. This means both from hardware and software perspective. Extra attention shall be kept to maintain compliance and sometimes update existing product models variants according to new regulations. Furthermore, you shall ensure they as a team can work efficiently in the PI forum and you will act as a gatekeeper for new PI cases. You will work in all PI phases, sometimes with your own deliverables and other times follow up with other functions so that does not loose time and traction. Engineering documentation is done in Planner, SharePoint, Catia, SmarTeam and others. The role as product improvement driver is truly cross functional with a lot of contact with other functions both locally and on other sites within You should be able to work with responsibility and independently lead the tasks within your area. Key responsibilities: To take active responsibility for the product improvement activities within Floor saws; Follow the process Assess new design choices where needed Active dialog with your manager Clear reporting and documentation Clear recommendations in go/no-go with motivation for new PI cases Improve way of working to be time efficient with purpose to keep momentum Lead by example on how to work with PI within floor saws. Main tasks: Primarily lead the product improvement forum and cases The duties include support to create the technological roadmaps & strategies for the product group Propose & lead changes based on regulation, parts end of life/short supplies, cost reduction, unique market needs, Work with cross functional teams including several engineering disciplines, manufacturing, aftermarket, purchasing, brands, feature validation team, suppliers and internal development teams spread across different sites to capture the needs impacts & secure alignments for proposed changes. Support and sometimes lead the technical documentation updates Coach design engineers through the PI process and help them follow up their tasks Actively learn new skills and challenge the old Have a structured way for documentation for everyone to take part of Key stakeholders & interfaces: FS management FS engineers Customers Service T&V engineers and co-workers Purchasing + Supplier quality Cost Reduction Engineer (PID) (50%)In a focused way drive and lead investigations and implementation of cost reduction cases. Lead by example on how to work with cost reduction. Key responsibilities: Drive the cost out activities With help from supporting team identify cost out proposals Maintain list and assess potential improvement areas out of a business case perspective Develop and maintain a yearly plan of qualified initiatives and secure prioritization To ensure relevant tests are being planned to keep quality To ensure complete work chain is evaluated in cost reduction cases (time, effort and cost) Actively support to improve the cost out process by give feedback to the cost out PMO representative Main tasks: To drive the cost out activities with support from the team and other line functions Collect and list all potential cost out activities Identify potential saving for per product, system, part etc. (Be part of the cost the team lead by PMO representative) Actively participate in cost out initiatives Ensure cost out initiatives comes out with sharp actions that can be planned and budgeted in dialogue with your manager On regular basis inform your product group about status in cost out initiative to spread the work (min 4 times per year) Perform follow-ups on made changes to ensure the wanted effects are reached. If not, adjust and finetune as needed Have compliance implications in consideration for any cost out initiative Keep an open a transparent dialogue with T&V if any tests are needed to maintain product quality

14 maj 2024
Sista ansökan:
20 augusti 2024