Vårdare/Arbetshandledare/Boendestödjare

Sök bland 369 lediga jobb som Vårdare/Arbetshandledare/Boendestödjare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Sommarvikarie som Jourhavande arbetsledare

Är du intresserad av att jobba i en arbetsledande funktion under jourtid i vår kommunala vård- och omsorgsorganisation? Då kan du bli vår kollega under sommaren Vilka är vi? Med våra ca 4000 medarbetare utgör Vård- och omsorgskontoret kommunens näst största kontor. Vårt huvuduppdrag består av att tillgodose behov av stöd, vård och omsorg till människor i livets olika skeden. Vi ansvarar även för att tillhandahålla mat till förskola, skola och vård- och omsorgskontorets verksamheter. Vi arbetar med ett brukarorienterat förhållningssätt där arbetet styrs och utgår från brukarens behov. Tillsammans ansvarar vi för att leda verksamheten mot våra uppsatta mål och skapa en meningsfull och trygg vardag för alla som är i behov av vår hjälp. Hos oss får du möjlighet att ta ansvar och utvecklas- både som medarbetare och som människa. Läs mer om vård- och omsorgskontoret och vårt erbjudande: Vård och omsorg - Norrköpings kommun (norrkoping.se) Dina arbetsuppgifter Som jourhavande arbetsledare finns främst till för vård- och omsorgskontorets utförarverksamheter under jourtid. Du ansvar för att leda och fördela arbetet vid oförutsedda händelser och har en arbetsledande funktion mot andra avtalade verksamheter jourtid. Dina främsta arbetsuppgifter är att vid behov vägleda och stödja medarbetare i sitt arbete och tillsammans med berörda medarbetare riskbedöma situationer som uppstår vid oförutsedda händelser. Vid behov ansvarar du för att leda och omfördela arbetet utifrån åtgärdsförslag och riskbedömningar som tagits fram, samt samordna kontakt med andra vårdgivare och/eller samhällsfunktioner. Du ansvarar också för att delge ordinarie chef på berörd enhet information kring händelser, riskbedömningar och åtgärder som uppkommit under arbetspasset. Vid allvarligare händelser av medialt intresse ansvarar du för att informera kontorets samtliga chefsled. Du ingår i en grupp om sex personer som arbetar växelvis med att bemanna verksamheten kvällar, helger och nätter. Du utgår från kontoret som ligger centralt i Norrköping. Vem är du? Vi söker dig har en pågående relevant högskoleutbildning och som trivs med att arbeta självständigt, med förmågan att handleda och fatta grundade beslut när oförutsedda situationer händer i våra verksamheter. Som person är du lugn och tålmodig. Du har god kommunikativ förmåga och är skicklig på att bemöta människor.  Du har god förmåga att i uppkomna situationer ställa de rätta frågorna så att du får en bra bild av det inträffade utan att vara på plats. Du har ett intresse av en arbetsledande roll då funktionen är central under jourtid för våra verksamheter. Har du erfarenhet av vårdarbete ser vi det som meriterande. Välkommen med din ansökan!   Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 3 Anställningsform: vikariet Längd på anställning: juni, juli augusti Tillträdesdatum:  15 juni Alternativt Enligt överenskommelse Arbetstid: kväll/natt/helg Möjlighet till distansarbete: nej Sista ansökningsdatum: 15 juni Kontakt: Anna-Pia Viklund 011-155189, [email protected] KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

16 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Instruktör till Arbetsverksamheten Socialpsykiatrin

Söker du ett givande arbete där du får jobba med människor? Ta chansen och sök vår tjänst som instruktör till Arbetsverksamheten. Om tjänsten  Tjänsten innebär att du kommer stödja och handleda deltagarna pedagogiskt och praktiskt i deras sysselsättning och i andra aktiviteter. Du kommer arbeta med vuxna personer som har olika funktionsnedsättning, främst psykiatriska och/eller neuropsykiatriska. I arbetet ingår att handleda, planera och strukturera olika arbetsuppgifter med utgångspunkt från individens unika förutsättningar som bl.a. tydliggörs i genomförandeplanen. Du har individuellt ärendeansvar för ett antal deltagare och löser dina uppgifter självständigt och genom samarbete och samverkan internt och externt. Som instruktör inom Arbetsverksamheten krävs även praktiskt kunnande och kreativitet, då arbetet förutom dokumentation, innebär att instruera deltagare att utföra diverse tjänster och olika hantverk t.ex. snickeri, transport, cykelverkstad, företagstjänst, trädgård/fastighet, musikverksamhet och café. Vi erbjuder även vägar vidare mot praktik eller studier via vår arbetskonsulent. Du kommer att erbjudas ett rörligt, varierande arbete där du får tid och utrymme arbeta med ett rehabiliterande arbetssätt med fokus på det friska.  Exempel på arbetsuppgifter: • vara ärendeansvarig för ett antal deltagare och tillsammans med deltagarna upprätta en genomförandeplan • tillsammans med övrig personal ansvara för att planera, organisera och genomföra arbetsuppgifterna tillsammans med deltagarna i gruppen • ansvara för att hitta lämpliga arbetsuppgifter i samråd med deltagarna och att utveckla dem utifrån deras behov • samverka med vården, företrädare, boendepersonal, anhöriga och samtliga kollegor samt ha ett professionellt förhållningssätt i dialogen • arbeta utifrån ett strukturerat och rehabiliterande arbetssätt som skall gynna deltagarens utveckling  • dokumentera Om arbetsplatsen På Arbetsverksamheten Sysselsättning arbetar för närvarande 12 instruktörer, 1 verksamhetspedagog, 1 arbetskonsulent. Adressen är Skomaskinsgatan 6 och lokalerna är väl anpassade till verksamhetens behov. Vi utövar även aktiviteter i vårt torp sydväst om Örebro samt i vår butik på Malmgatan. Knappt 200 deltagare har sysselsättning via arbetsverksamheten. Socialpsykiatrins sysselsättning erbjuder deltagare en strukturerad och meningsfull sysselsättning med social gemenskap som utgår från Individens Behov i Centrum. Deltagarna har efter biståndsbeslut SoL möjlighet att arbeta upp till 18h/vecka i arbetsverksamheten. Ex på sysslor kan vara transportuppgifter, skapande/hantverk, trädgård, cykelverkstad, dans, samtal eller social aktivitet inne/ute. Socialförvaltningen område funktionsstöd ger stöd och service till personer med fysiska och psykiska funktionshinder enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL). Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb. Kvalifikationer Arbetet kräver förmåga att kunna bemöta människor på ett professionellt sätt genom att vara lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du måste vara trygg i rollen och kunna sätta gränser. Du måste kunna tänka nytt och vara delaktig i förändringsarbete då det hela tiden kommer nya deltagare och andra som avslutar som gör att verksamheten behöver ställa om. Du ska i rollen som instruktör vara mycket flexibel och fort kunna ställa om till ändrade förutsättningar då dagarna ser olika ut och vi behöver bemanna där behoven finns. Vid stressituationer är du kontrollerad och fokuserar på rätt saker. Du tar ansvar för dina uppgifter och formar själv ditt tillvägagångssätt i arbetet samtidigt som du har förmåga att arbeta bra med andra människor och relatera dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du har god förståelse för hur människors olika förutsättningar och är anpassningsbar till mottagaren. Du behärskar det svenska språket på så sätt att du kan kommunicera med servicemottagaren och övrig personal samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver. För att kunna dokumentera krävs även god datorvana. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav: • undersköterskeutbildning alternativt barn- och fritidsprogrammet med inriktning pedagogiskt eller socialt arbete • dokumenterad erfarenhet av arbete inom området psykisk funktionsnedsättning eller neuropsykiatrisk funktionsnedsättning • b-körkort för manuell växellåda samt körvana av manuellt växlad bil Meriterande: • erfarenhet av arbete inom sysselsättning SoL eller daglig verksamhet LSS • erfarenhet av och trygghet i arbete med utmanande beteende samt hot och våld • erfarenhet av att använda tecken som stöd och kommunikation • erfarenhet av IBIC och strukturerat arbete med genomförandeplaner • erfarenhet/kunskaper kring praktiska sysslor (ex teknik, mekanik, trädgård, fordon, kök/café, skapande/hantverk. instrument och musik) Omfattning och tillträde Anställningsform: tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 100% Tillträde: enligt överenskommelse Antal tjänster: 1-2 Arbetstidens förläggning: dagtid, 07.30 - 16.30 med möjlighet till flextid Tjänsterna tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattats. Övrig information Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb. Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig. Innan du erbjuds en anställning inom arbete med personer med funktionsnedsättningar behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret. Ansökan Sista ansökningsdag är 9 juni Välkommen med din ansökan! Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

16 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Arbetskonsulent

Youth & Care är ett miljöcertifierat företag inom vård och omsorg. Till vår arbetsmarknadsavdelning söker vi en arbetskonsulent/handledare. Placeringen är på vår arbetsträningsplats i Fisksätra där vi bedriver återbruksverksamhet m.m. Uppdragen är att stödja personer som står utanför den reguljära arbetsmarknaden att via stegförflyttningar närma sig arbete och sysselsättning. Vi söker dig som har ett coachande förhållningssätt och förmågan att se och plocka fram styrkor och motivation hos deltagare och medarbetare. Du ska ha adekvat utbildning och erfarenhet från området med kunskap i Supported Employment och MI. Önskvärt är kunskap och erfarenhet av NPF. Du har även en god analytisk förmåga och vana att utrycka dig i tal och skrift. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: Utreda resurser och intressen hos våra deltagare. Arbeta manualbaserat utifrån verksamhetens metoder. Stödja deltagaren i att närma sig arbetsmarknaden eller sysselsättning. Ta fram strategier genom lyhörd anpassning Leda verksamhets- och gruppmöten med deltagare. Ha regelbundna kontakter med myndigheter och andra externa relevanta intressenter. Du ska även arbeta med direkt handledning av deltagare och arbetsledning av våra handledare i verksamheten. Sök tjänsten via mejl genom att skicka in ditt cv och ett personligt brev.

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Boendestödjare, Åkershus 26, LSS Korttidsverksamhet, Frösunda Omsorg

Vi på Frösunda Omsorg söker dig som vill jobba som boendestödjare på Åkerhus 26, LSS korttidsverksamhet i Staffanstorp. Vill du bli en del av vårt team? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Vad innebär jobbet som boendestödjare på Frösunda? Som boendestödjare arbetar du på något av våra boenden med att stödja, motivera och stimulera individens egen förmåga att utföra aktiviteter i det dagliga livet. Du arbetar för att ge varje kund ett individuellt anpassat stöd som hjälper dem att skapa struktur, rutiner och planering i deras vardag. Boendestödet beviljas för personer med olika typer av funktionsnedsättningar, det är därför individernas färdigheter, behov och utveckling som styr våra insatser. Målet är att skapa förutsättningar till ett aktivt och meningsfullt liv i en trygg och trivsam miljö. I arbetsuppgifterna för en boendestödjare förekommer dokumentation, upprättande av genomförandeplaner och kontaktmanskap. Exempel på arbetsuppgifter: Vardagssysslor som städning, handling, matlagning, bäddning Dokumentering och rapportering Utflykter, promenader, träning och aktiviteter Personlig omvårdnad som hygien, dusch, toalettbesök, stöttning, social närvaro Stötta och motivera kunden för ökad självständighet i sin vardag Arbetstiderna är förlagda efter kundernas behov och varierar mellan dag och kväll. Om Korttidsverksamhet Åkershus 26 Åkershus 26 är en kortidsverksamhetsom innebär att skolungdomar från tretton år kan få tillsyn före och efter skoldagen samt vid lov. Korttidstillsynen är till för de med funktionsnedsättning som inte längre har rätt till fritidshem, men som fortfarande har behov av det. Tillsyn erbjuds före och efter skoldagen, samt under lov och studiedagar. Korttidstillsynen erbjuder avkopplande och aktiva fritidsaktiviteter som ger kundernabåde fysisk och psykisk stimulans. Dom får möjlighet att umgås med andra ungdomar under vuxen tillsyn. Vem söker vi? Vi söker dig med stort hjärta och en vilja att göra skillnad. Vi ser gärna att du tycker om att arbeta med människor och har stark känsla för service. Samt att du har lätt att samarbeta med andra och har en förmåga att vara flexibel och lyhörd när det behövs. Vi ser gärnaatt du är undersköterska, barnskötare eller har en annan likvärdig utbildning. Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med LSS och har omsorgsvana. Det är krav på goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift. Vi ser gärna att du har god fysisk förmåga. Övrig information Anställningsform: Provanställning Omfattning: 75% Tillträde: Enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag: 2024-06-30 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Ann-Charlotte Paulsson 010-1304240 Ann-Charlotte Paulsson Varmt välkommen med din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Handledare till arbetsmarknadsenheten

Skurups kommun har runt 16 700 invånare och ligger naturskönt på den skånska sydkusten, med utmärkta kommunikationer till Malmö, Ystad, Lund och Köpenhamn. I vår kommun bor invånarna i lugnet, med staden runt knuten. Det lokala näringslivet blomstrar och inflyttningen till kommunen ökar. 1 200 medarbetare håller dagligen hjulen snurrande, med fullt engagemang för medborgarnas bästa. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Vi är stolta över våra korta beslutsvägar. Tillsammans gör vi skillnad! Skurups vision 2045: Med hjärta och engagemang för livskvalitet, trygghet och utveckling skapar vi platsen där vi lever, verkar och växer – tillsammans. Skurups kommun är platsen för det goda livet. Till arbetsmarknadsenheten kommer personer som uppbär försörjningsstöd och på något sätt har svårt att ta sig in på, eller hålla sig kvar på arbetsmarknaden. Vårt uppdrag är att hitta kortaste vägen till egen försörjning, detta gör vi med olika insatser från individuella samtal till jobbsökargrupper och praktik. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en handledare som kan stödja deltagarna både praktiskt och teoretiskt; ha enskilda samtal med deltagarna, hålla i gruppaktiviteter och workshops och arbeta ut mot arbetsmarknaden. Den praktiska delen består bl a av att planera och arbetsfördela uppgifter till deltagarna, du kommer följa arbetsgruppen och oftast själv instruera uppgifterna som ska utföras, så en praktisk läggning och god fysik behövs. Arbetsuppgifter kan bestå av grönskötselarbete till kommunens förvaltningar, flytt inom verksamheter i kommunen, återbruk av förvaltningarnas möbler i vårt recycleprogram mm. Variationen är mellan att observera och dokumentera förmågor hos deltagarna, arbetspröva med olika arbetsuppgifter, samverka med näringslivet och Arbetsförmedlingen och matcha ut på arbetsmarknaden. Nätverkande är mycket viktigt för att hitta möjliga arbetsgivare, upprätthålla kontakter med dessa och matcha deltagare mot möjliga anställningar. Vi arbetar även med att finna arbetstränings- och praktikplatser samt planera för studiebesök. KVALIFIKATIONER Eftergymnasial utbildning som är relevant för uppdraget är ett krav och ett större intresse eller erfarenhet inom hantverksyrke. Du behöver ett praktiskt handlag för att arbetsträning ska kunna utföras. Du behöver kunna behärska svenska språket bra i både skrift och tal då dokumentation är en viktig del i arbetet. Det är viktigt att du är trygg i dig själv, kunna ta ansvar för att arbetsuppgifter utförs och kunna leda deltagarna. Du behöver ha en väl utvecklad förmåga att kommunicera rakt och tydligt och även vara lyhörd för förändringar. Har du kunskap inom motivationshöjande samtal är det meriterande. Vi ser att mötet är viktigt, att se deltagarens förmågor och skapa inspiration till förändring ut mot arbetsmarknaden. Du bör ha kunskap och erfarenhet av att arbeta med människor med psykisk ohälsa, funktionsvariationer och samsjuklighet. Personlig mognad behövs för att kunna möta människor med varierande ambitionsnivå och bakgrund. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Den dagliga placeringen och utgångspunkten är i Arbetsmarknadsenhetens lokaler i Rydsgård. Som handledare kommer du att röra dig mellan flera olika arbetsplatser och behöver därför ha körkort B, manuell. Är du en av dem vi saknar i vårt team? Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

16 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Tim- och sommarvikarier sökes till Ambass LSS-boende!

Om rollen: Vi söker dig som vill arbeta under sommaren 2024 med möjlighet att börja som timvikarie redan nu. Du har ett starkt engagemang och intresse för målgruppen och gärna men inte nödvändigtvis tidigare erfarenhet från arbetet som boendestödjare inom LSS. Kanske studerar du idag till socialpedagog, undersköterska, på barn och fritidsprogrammet eller likvärdig utbildning och är särskilt nyfiken på att arbeta med omsorg och stöd inom LSS. Du delar med självklarhet vår målsättning att arbeta utifrån de boendes bästa. I arbetet ingår att du ska ge den boende stöd i det moment individen behöver utifrån uppdragets utformning och den boendes önskemål. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du för att skapa delaktighet och en meningsfull vardag för den enskilde. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinering, samhällskontakter, sysselsättning och kommunikation. Arbetstiden är förlagd till vardagar, kvällar och helger enligt rullande schema. Vem är det vi söker? - Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift -B- körkort -Du studerar kanske idag med inriktning mot vård och/eller social omsorg och söker sommarjobb -Du har kanske redan arbetat inom LSS och söker nu en ny arbetsplats med ett härligt gäng kollegor -Du söker ett flexibelt arbete med möjlighet att arbeta utifrån schema - Vi ser det även som mycket meriterande om du har erfarenhet av tydliggörande pedagogik, AKK och Lågaffektivt bemötande - Lyhörd, ansvarsfull, flexibel och lugn är egenskaper vi värdesätter högt - Du kan arbeta både självständigt och tillsammans med andra - Du har en positiv grundsyn och ett stort engagemang för målgruppen Att ge våra boende en trygg boendemiljö liksom att skapa ett engagerande och positivt arbetsklimat för medarbetare är viktigast för oss och vi fäster därför stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. Övrigt Anställningsform: Timvikarie vid behov, möjlighet till större tjänst under sommaren Lön: Timlön enligt överenskommelse Tillträdesdag: Enligt överenskommelseVi är kollektivavtalsbundna till Vårdföretagarna/Kommunal, Bransch E. Om rekryteringsprocessen Rekrytering sker löpande. Vi välkomnar dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Som en del av rekryteringsprocessen ber vi slutkandidat att lämna in registerutdrag från belastningsregistret.

15 maj 2024
Sista ansökan:
1 november 2024
Olivia Daglig Verksamhet söker timvikarie

Om Olivia Daglig Verksamhet Olivia Daglig Verksamhet erbjuder individuellt anpassade och meningsfulla aktiviteter för vuxna inom personkrets 1 med olika funktionsnedsättningar.Med en kapacitet på 38 platser, erbjuder vi fyra arbetsinriktningar anpassade efter individuella behov och önskemål.Vår verksamhet bygger på att främja delaktighet, självständighet och ett aktivt liv. Genom personcentrerat arbetssätt stärker vi individens möjligheter till utveckling och välbefinnande. Din roll som timvikarieDu kommer att arbeta nära våra deltagare, stötta dem i deras dagliga aktiviteter och bidra till en trygg och stimulerande miljö. Ditt arbete innefattar bland annat att anordna aktiviteter som främjar lärande och utveckling, personlig omvårdnad och att vara ett positivt stöd i vardagen. Du behöver vara lyhörd för våra deltagares behov och önskemål samt kunna anpassa dig efter olika situationer. Kvalifikationer Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift B-körkort Utbildning inom vård och omsorg, pedagogik, socialt arbete eller liknande Tidigare erfarenhet av arbete inom LSS Tidigare arbetat medlågaffektivt bemötande Detaljer kring tjänsten Anställningsform: Timvikariat vid behov Schema: Dagtid Lön: Individuell, enligt överenskommelse och utifrån kollektivavtal Startdatum: Omgående eller enligt överenskommelse Ansökningsprocess Om du känner att detta är rätt utmaning för dig, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande. Glöm inte att i din ansökan tydligt ange om du har särskilda kvalifikationer som är relevanta för tjänsten. Vid eventuell anställning genomförs en bakgrundskontroll och referenstagning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet

15 maj 2024
Sista ansökan:
27 oktober 2024
Utbildad Boendestödjare, Sommarvikarier Stockholm

Livis Omsorg AB bygger på hög omsorgskvalitet, respekt för alla, personligt engagemang och individuellt anpassade lösningar. För oss är varje uppdrag unikt och målsättningen är att ge den service som kan förväntas för en lugn och trygg vardag. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad undersköterska med psykiatri som inriktning eller likvärdig utbildning inom social/vård och omsorg. Du har datavana samt kunskaper i svenska där du har god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen psykiskt funktionsnedsatta. Det är meriterande om du har utbildning/erfarenhet i vård- och stödsamordning samt erfarenhet inom socialpsykiatrin. Som person vill vi att du är strukturerad, har en mycket god samarbetsförmåga, är relationsskapande samt har en god förmåga att bemöta andra människor. Vi vill också att du bidrar med engagemang och delaktighet. Arbetsuppgifter Som boendestödjaren arbetar du för närvarande måndag-fredag. Du utför både sociala och praktiska stödinsatser för att stärka och stödja individer i deras förmåga att hantera vardagen, såväl inom som utanför bostaden. Det primära syftet är att stödja människor med psykiska funktionsnedsättningar att så långt möjligt själva möta och hantera vardagslivet i olika situationer. Målsättningen är att bidra till en återhämtningsprocess som på sikt kan göra boendestödet överflödigt. Det kan handla om att ge stöd och handledning i att utföra olika sysslor i hemmet t.ex. städ, tvätt och matlagning samt stödja i ekonomi och kontakt med andra myndigheter, men också om att vidga vardagslivet utanför hemmet genom att stödja till kontakter för socialt umgänge. Boendestödet ska vara utformat med hänsyn till individens skiftande behov med utgångspunkt i enskild genomförandeplan. Genomförandeplanen upprättas i samråd med den enskilde och har sin utgångspunkt i de insatser som den enskilde blivit beviljad i sitt beslut om boendestöd. Förmåga att sköta dokumentation är ett måste. Du samarbetar med kollegor och övriga viktiga samarbetspartners. Samt har uppdraget att som boendestödjare upprätta och följa upp genomförandeplan, har kontakt med anhöriga, förvaltare/god man samt medverkar vid vårdplanering och andra sammankomster. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Utbildad Boendestödjare Stockholm 75% från 1 Juni-24

Livis Omsorg AB bygger på hög omsorgskvalitet, respekt för alla, personligt engagemang och individuellt anpassade lösningar. För oss är varje uppdrag unikt och målsättningen är att ge den service som kan förväntas för en lugn och trygg vardag. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad undersköterska med psykiatri som inriktning eller likvärdig utbildning inom social/vård och omsorg. Du har datavana samt kunskaper i svenska där du har god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen psykiskt funktionsnedsatta. Det är meriterande om du har utbildning/erfarenhet i vård- och stödsamordning samt erfarenhet inom socialpsykiatrin. Som person vill vi att du är strukturerad, har en mycket god samarbetsförmåga, är relationsskapande samt har en god förmåga att bemöta andra människor. Vi vill också att du bidrar med engagemang och delaktighet. Arbetsuppgifter Som boendestödjaren arbetar du för närvarande måndag-fredag. Du utför både sociala och praktiska stödinsatser för att stärka och stödja individer i deras förmåga att hantera vardagen, såväl inom som utanför bostaden. Det primära syftet är att stödja människor med psykiska funktionsnedsättningar att så långt möjligt själva möta och hantera vardagslivet i olika situationer. Målsättningen är att bidra till en återhämtningsprocess som på sikt kan göra boendestödet överflödigt. Det kan handla om att ge stöd och handledning i att utföra olika sysslor i hemmet t.ex. städ, tvätt och matlagning samt stödja i ekonomi och kontakt med andra myndigheter, men också om att vidga vardagslivet utanför hemmet genom att stödja till kontakter för socialt umgänge. Boendestödet ska vara utformat med hänsyn till individens skiftande behov med utgångspunkt i enskild genomförandeplan. Genomförandeplanen upprättas i samråd med den enskilde och har sin utgångspunkt i de insatser som den enskilde blivit beviljad i sitt beslut om boendestöd. Förmåga att sköta dokumentation är ett måste. Du samarbetar med kollegor och övriga viktiga samarbetspartners. Samt har uppdraget att som boendestödjare upprätta och följa upp genomförandeplan, har kontakt med anhöriga, förvaltare/god man samt medverkar vid vårdplanering och andra sammankomster. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Vikarierande boendestödjare inom LSS

Stiftelsen Guldfällen bedriver socialterapeutiska omsorgsverksamheter på den biodynamiska utbildningsgården Skillebyholm utanför Järna. Nu söker vi vikarier till bostäder med särskild service för vuxna, enligt LSS 9§9. Vi söker dig som vill lära känna, förstå och vara en del av en annan persons liv. Du är intresserad av att förstå vad som ligger bakom olika beteenden. Utmanande situationer löser sig oftast för du är trygg, lugn, lyhörd och närvarande. I arbetet ingår att stödja och motivera en person med allt som hör livet till, utifrån individens behov och önskemål. Målet är att varje huvudperson ska leva så självständigt som möjligt med hög livskvalitet samt få rätt förutsättningar för att nå sina mål. En viktig del i arbetet är att bygga relationer och skapa förtroende. Vi arbetar strukturerat för tydlighet och förutsägbarhet, vilket skapar trygghet hos huvudpersonerna. Det innebär att du behöver följa rutiner och planeringar noggrant. Du trivs med att arbeta självständigt, ta ansvar och fatta beslut på egen hand, utifrån givna ramar. Som person är du lugn, flexibel och lösningsinriktad. Du har lätt för att samarbeta och tycker om att bidra till helheten. Du får gärna vara utbildad undersköterska och ha arbetat några år inom liknande verksamhet. Erfarenhet av utåtagerande beteende och lågaffektivt bemötande är meriterande. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift samt B-körkort ett krav.

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024