Verkstadschef

Sök bland 42 lediga jobb som Verkstadschef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Verkstadschef

Har du ett intresse för ledarskap och service, samtidigt som du motiveras av att engagera människor i både med- och motgångar? Då kan du vara den vi söker till tjänsten som verkstadschef. Varför välja Holmgrens Truck-Motor (HTM) HTM är inte bara en arbetsplats, det är en möjlighet för dig att forma din framtid. Vi är en inkluderande organisation som inte bara värdesätter dina kompetenser utan ger dig plats att växa genom spännande utbildningar, stöttning, samarbete och bra utvecklingsmöjligheter. Här blir du en nyckelspelare i att skapa hållbara och innovativa lösningar. Vi vill att våra medarbetare ska må bra, både på och utanför jobbet, därför har HTM medarbetarnas framtid, hälsa och privatliv i åtanke och arbetar aktivt för att främja välmående och trygghet. Vi erbjuder bra personalrabatter och förmåner. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som Verkstadschef ansvarar du för driften av serviceverkstaden där du har fullt uppföljnings-, budget- och resultatansvar. Du kommer ha personal- och arbetsmiljöansvar samt leda och fördela arbetsuppgifter och säkerställa en god arbetsmiljö. Fokus kommer att ligga på själva ledarskapet och processarbete, vilket innebär att coacha medarbetarna samt vidareutveckla befintliga rutiner och skapa en effektiv verksamhet. Vidare jobbar du kontinuerligt för en stark organisation med gott samarbete mellan avdelningarna. Vad vi önskar av dig För denna tjänst söker vi dig som har erfarenhet av liknande arbete som har inneburit personal- och resultatansvar med framgångsrikt ledningsarbete och goda resultat. Vi söker dig som är en naturlig coach och intresserad av ledarskaps- och arbetsmiljöfrågor. Du tar vara på det som fungerar bra, är lyhörd och genomför förbättringar. Utmaningar inspirerar dig och du har förmåga att skapa god stämning och laganda. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och placering är på HTM i Gällivare. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef. Urvalsarbetet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag. Vi ser väldigt gärna sökande med varierande bakgrund och kultur då vår strävan är att öka mångfalden & perspektiven inom företaget, vi ser det som en styrka! Om företaget Vi erbjuder reparationer och service på olika typer av fordon och maskiner. Vi är en del av Bilia familjen och från första augusti 2023 öppnade vi Mercedesverkstad för lastbilar och transportbilar i Gällivare. Gå in på www.htmab.se för att läsa mer om oss. Ansök redan idag Kontakta vår platschef Malin Paulusson vid frågor. Mail [email protected] eller telefon 070-2334090.

14 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Produktspecialist inom eftermarknad till Louwman

Arbetsbeskrivning Vill du vara med på en spännande resa inom den moderna tidens mobilitet? Har du erfarenhet från eftermarknad och trivs i en bred roll med flertalet kontaktytor? Då kan du vara den vi söker till Louwman! Din huvudsakliga uppgift som Produktspecialist inom eftermarknad innebär att internt säkerställa en hög kunskapsgrad kring tekniken och dess kommande uppdateringar. Du arbetar i nära samarbete med fabrik och kommer i ditt arbete att stötta både interna och externa intressenter. I din roll kommer du att vara huvudkontakt på Servicemarknadsavdelningen. En central del av din tjänst innebär även att ge stöd till märkesansvarig i olika marknads- och försäljningsrelaterade frågor. Du ingår i Supportgrupp för Servicemarknad, där din främsta uppgift är att ge support till agenter, återförsäljare och verkstäder. Din Profil Till tjänsten söker vi dig som har erfarenhet från eftermarknad och som har arbetat i bilbranschen under ett par år. Du besitter en god administrativ förmåga och har god systemkunskap. Vi ser även att du har teknisk kunskap om fordon och förståelse för garantier samt reservdelsaffären. I ditt arbete tar du stort ansvar och har en god förmåga att söka, analysera och förmedla information. Du ger ett förtroendegivande intryck i kontakt med såväl interna som externa parter. Vidare innehar du B-körkort samt behärskar engelska i tal och skrift. Om företaget Louwman Sverige är sedan 2008 importör av Suzukis personbilar. Förutom att distribuera Suzuki via auktoriserade återförsäljare säljer Louwman Sverige även Suzukibilar direkt till slutkund online samt via egna virtuella butiker, ”Omnitailers”, i Lund, Göteborg, Småland och norra Stockholm. Louwman Sverige AB:s ambition är att växa inom mobilitetsområdet och med början under 2024 kommer fler affärsområden att adderas till den svenska Louwman-verksamheten. Kontaktuppgifter Frågor kring tjänsten besvaras av Rekryterare Alida Antonsson, tel 070-664 65 81. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan!

14 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Sektionschef Maintenance Design

Brinner du för att förverkliga idéer? Bli en del av vår välkomnande teknikvärld och låt dina idéer bli verklighet. Din roll Inom Avdelningen ILS Design & Technical Support på BU Gripen arbetar vi med att utveckla underhållssystemet både vad gäller nyutveckling och vidmakthållande av våra olika Gripensystem. Vi supporterar även våra brukare av Gripen med teknisk support i tätt samarbete med övrig utvecklingsorganisation. Vi söker nu två stycken sektionschefer. Rollen som Sektionschef hos oss är operativ och där ingår både personal- och verksamhetsansvar. Det innebär att Du leder en sektion på ca 15 medarbetare och ansvarar för allt från t ex arbetsmiljö och kompetensutveckling, till drivning av pågående projekt och uppdrag. Vi erbjuder Dig en tjänst som kombinerar ett expansivt teknikområde med möjligheten att utvecklas som operativ linjechef. Allt detta i en miljö med trevliga och stöttande medarbetare/chefskollegor där vi har ett gemensamt mål - att vässa Gripens förmåga varje dag! Din profil Vi tror att Du, för att passa i rollen, behöver: * en grundläggande teknisk utbildning (civil-/högskoleingenjörsutbildning eller motsvarande) * tycka om att jobba operativt och drivas av att verksamheten uppnår sina mål och leveranser * vara en prestigelös lagspelare som glatt delar med dig av erfarenheter och kunnande i vår ledningsgrupp Meriterande: * tidigare erfarenhet av att driva verksamhet (t ex som linjechef, projektledare eller teamledare) * kunskap om arbetet med underhållssystem för flygande farkoster Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, krav på visst medborgarskap medföras. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här

14 maj 2024
Sista ansökan:
11 juni 2024
Verkstadsansvarig till vår interna verkstad i Mölndal

Vi söker en driven och pålitlig Verkstadsansvarig till vår interna verkstad i Mölndal! Om du har erfarenhet av att arbeta med verkstadsutrustning, är noggrann, flexibel och brinner för att lösa problem - då är det dig vi letar efter! För att trivas i rollen som Verkstadsansvarig hos J&B Maskinteknik måste du ha ett öga för detaljer, vara noggrann i ditt arbete och kunna hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Att ha en passion för att lösa problem och hitta effektiva lösningar är också viktigt för rollen. Du kommer att ha en nyckelroll i att se till att vår verkstad fungerar smidigt och effektivt, samt ge våra kunder bästa möjliga service. Som Verkstadsansvarig kommer du att ha ett övergripande ansvar för verkstadens dagliga drift. Du ansvarar för att säkerställa arbetsmiljön samt att kontinuerligt arbeta med förbättringar och effektivisering av processer. Det är en spännande och utmanande roll som kräver engagemang och dedikation. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att ta emot, felsöka, reparera och kalibrera verkstadsutrustning, samt registrera och fördela arbete på inkommande gods. Vid behov kan du även behöva assistera ute på fältet med felsökning, reparation och kalibrering. Du kommer också att ge support till både kunder och tekniker. Om du har erfarenhet inom fordons- eller verkstadsbranschen, kunskap om felsökning, lång erfarenhet inom underhåll och reparationsarbete samt goda kunskaper i Microsoft Office 365, kan du vara den vi letar efter. Om du dessutom är organiserad och strukturerad med god samarbetsförmåga, så är du den perfekta kandidaten för oss! Vi erbjuder en stimulerande och utmanande roll där du har möjlighet att påverka verkstadens utveckling. Om du tror att du har rätt erfarenhet och egenskaper för att lyckas som Verkstadsansvarig hos oss, tveka inte att söka tjänsten. Vi ser fram emot att höra från dig! Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan. J & B Maskinteknik AB erbjuder unika helhetslösningar för hela fordonsindustrin med rätt produktportfölj, bred expertis och tillgänglig serviceorganisation i hela landet utförs installation, underhåll och kalibrering av verkstadsutrustning. Historian i bolaget sträcker sig ända sedan 1933 och huvudkontor, egen serviceverkstad, med stort tillhörande produkt- & reservdelslager finns idag i Mölndal, strax söder om Göteborg. Med hela fordonsindustrin som kunder: bilprovningar, OE, övrig verkstad, stat, kommun, tunga fordonssidan & däckfackhandel så är vi en trygg ackrediterad och kvalitetssäkrad partner av helhetslösningar optimerade för den specifika verksamhetens behov. Från projektering och utrustning till logistik, installation, underhåll & kalibrering - ett självklart val från start till mål. J & B Maskinteknik AB ingår sedan 2015 i Meko AB.

13 maj 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
Sektionschef till ny Markverkstad i Kristinehamn

Är du en driven ledare med erfarenhet inom verkstadsproduktion? Då kan du vara den chef som vi söker till Markverkstaden i Kristinehamn. Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen lite säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter att kompetensutvecklas. Våra medarbetare är viktiga för oss och du har möjlighet att ha en bra balans mellan arbetsliv och privatliv. Vi ger även möjlighet att träna på arbetstid, generösa arbetstidsavtal, föräldralön samt upp till sju veckor semester per år. Verkstaden i Kristinehamn kommer att tillhöra Mv Skövde som är en avdelning med 180 medarbetare. Kristinehamn är en av de orter där Försvarsmakten återetablerar och på nytt ska bygga upp en verkstadsfunktion. Arbetsuppgifter Som 1 av totalt 10 chefer är du direkt underställd avdelningschefen för Mv Skövde och ingår i avdelningens ledningsgrupp. Du kommer att bygga upp verksamheten i Kristinehamn för att därefter leda och utveckla sektionen enligt verksamhetens mål och arbeta för att arbetsmetoder utvecklas. Du ansvarar för sektionens ekonomi/budget och för att säkerhet och kvalité efterföljs. Du leder och fördelar arbetet samt har ansvar att följa upp produktionen och är lokal samordnare för FMTS i Kristinehamn. Det innebär att du deltar på garnisonsgemensamma möten och är FMTS representant mot Garnisonen A9. Rollen innebär personalansvar där din huvuduppgift är att leda och fördela arbetet inom gruppen med stöd av lagsamordnare. Du ansvarar bland annat för: • Att produktionsmål uppfylls • Att medarbetarna utvecklas mot gemensamt uppsatta mål • Arbetsmiljö och säkerhet • Rekrytering, rehabilitering och kompetensutveckling Kvalifikationer • Lägst treårigt gymnasium med teknisk eller verkstadsteknisk inriktning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Aktuell erfarenhet av ledande befattning med personalansvar • God kommunikativ förmåga • God förmåga att utrycka dig i tal och skrift på svenska • God datavana i Officepaketet • B-Körkort Personliga egenskaper Du är öppen, prestigelös, har coachande ledarstil och jobbar kontinuerligt mot att förbättra verksamheten. Självklart bidrar du till ett positivt arbetsklimat samt tar plats och ansvar för helheten i ledningsgruppen. Du har en god kommunikativ förmåga och det är viktigt för dig att skapa och ge förutsättningar för ett bra teamarbete. Vi står under stor tillväxt så förändringsarbete kommer vara en stor del av din vardag. Då verkstaden i Kristinehamn är en nyetablering och där din närmsta chef finns på distans behöver du ha lätt för att skapa nya relationer, vara trygg i ditt ledarskap och vara både lösnings- och resultatorienterad. Meriterande • Erfarenhet och kunskap av verkstadsdrift och materielunderhåll inom Försvarsmakten • Utbildning inom ledarskap • Erfarenhet av att självständigt startat eller drivit en ny verksamhet inom verkstadsindustrin • Grundläggande kunskaper i svensk arbetsrätt med tillhörande arbetsmiljölagstiftning Övrigt Anställningsform: tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning Sysselsättningsgrad: heltid, dagtid Arbetsort: Kristinehamn, med introduktion i Skövde under ca 6 månader Tillträdesdatum: enligt överenskommelse Arbete medför även krav på resor och tjänstgöring, såväl inrikes som utrikes. Tjänsten är en civil befattning. Upplysningar om befattningen Avdelningschef Leif Rehnberg: 072-384 48 54 Information om rekryteringsprocessen HR Johanna Jansson: 073-334 24 00 Fackliga företrädare SACO: Håkan Eliasson OFR-S: Tony Svensson SEKO: Jörgen Jansson, Irene Ström OFR-O: Anders Norén Samtliga kontaktas via tfn 035-266 20 00 Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2024-06-03. Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. --------------------------------- Försvarsmaktens tekniska skola, FMTS, med huvudort i Halmstad är ett logistikförband där tekniken står i centrum. Förbandets verksamhet vilar på fyra ben – utveckling, utbildning, verkstads- och krigsförbandsproduktion. För att Försvarsmaktens förband ska kunna verka behöver de fungerande materiel och för det har FMTS en viktig roll. FMTS har ett funktionsansvar för den tekniska tjänsten inom Försvarsmakten, vilket bland annat innebär att följa teknikutvecklingen för att kunna förutse kommande behov men även föreslå förändringar och förbättringar. Här finns spännande utvecklingsmöjligheter för den som är tekniskt intresserad, både på grundläggande och mycket avancerad nivå. FMTS utbildar officerare, specialistofficerare, och civilanställda i teknisk tjänst inom samtliga försvarsgrenar. Utöver det så utbildas soldater inom logistik. FMTS har verksamhet över hela Sverige, från Revingehed i söder till Boden i norr. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått såväl på hemmaplan som runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och en god balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands men innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

13 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Verkstadschef till Mekonomen Company - Södertälje

Vi söker nu en verkstadschef till Mekonomens egenägda verkstadi Södertälje. Detta är en roll där du har möjligheten att sätta din egen prägel på ett lyckat arbete. Är du intresserad och tror att det är dig vi söker? Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Arbetsuppgifter Som verkstadschef på Mekonomenär ditt främsta ansvar att leda och utveckla dina medarbetare samtidigt som du leder och utvecklar processerna på verkstaden. Bland annat består arbetsuppgifterna av kostnadskalkylering, fakturering, planering, effektivisering, personalhantering och ständig uppföljning för att utveckla verkstaden till dess fullständiga potential. Du ansvarar över minst 6 medarbetare där ni tillsammans skall skapa förutsättningar för hög kundnöjdhet. Just vår kundhantering är ett område vi ser som extra viktigt och kundnöjdhet är en viktig del av dina mål. I rollen ingår resultatansvar där du driver verkstaden mot uppställda mål. Tjänsten är på heltid och du rapporterar direkt till Regionchef. Din profil Vi söker dig som är engagerad, målinriktad och har tidigare erfarenhet av en slags ledande roll på en verkstad med goda resultat. Att leda och stötta dina medarbetare faller dig naturligt vilken är en viktig del för ett lyckat arbete. Då verkstaden har potential att ständigt förbättras ser vi att du brinner för utveckling och positiv förändring. Det är meriterande ifall du har kunskaper i affärsprogrammet PBS, men är inte ett krav. Övriga krav: • B körkort • Flytande svenska och engelska Vad erbjuder Mekonomen dig?Mekonomen Company präglas av en familjär stämning med behagligt arbetsklimat, samtidigt som det alltid är något utvecklande på gång. Du får arbeta i ett börsnoterat företag med välkända produkter och starkt samhällsengagemang. Mekonomen Company har kollektivavtal, friskvårdsbidrag och andra förmåner. AnsökanVi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför din ansökan redan idagVälkommen med din ansökan!

13 maj 2024
Sista ansökan:
30 oktober 2024
Produktansvarig inom eftermarknad till Generalagent

Arbetsbeskrivning Vill du vara med på en spännade resa inom den moderna tidens mobilitet? Har du erfarenhet från eftermarknad och trivs i en bred roll med flertalet kontaktytor? Då kan du vara den vi söker! Din huvudsakliga uppgift som Produktansvarig inom eftermarknad innebär att internt säkerställa en hög kunskapsgrad kring tekniken och dess kommande uppdateringar. Du arbetar i nära samarbete med fabrik och kommer i ditt arbete att stötta både interna och externa intressenter. I din roll kommer du att vara huvudkontakt på Servicemarknadsavdelningen. En central del av din tjänst innebär även att ge stöd till märkesansvarig i olika marknads- och försäljningsrelaterade frågor. Du ingår i Supportgrupp för Servicemarknad, där din främsta uppgift är att ge support till agenter, återförsäljare och verkstäder. Din Profil Till tjänsten söker vi dig som har erfarenhet från eftermarknad och som har arbetat i bilbranschen under ett par år. Du besitter en god administrativ förmåga och har god systemkunskap. Vi ser även att du har teknisk kunskap om fordon och förståelse för garantier samt reservdelsaffären. I ditt arbete tar du stort ansvar och har en god förmåga att söka, analysera och förmedla information. Du ger ett förtroendegivande intryck i kontakt med såväl interna som externa parter. Vidare innehar du B-körkort samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Om företaget Mer information kring företaget ges vid intervju. Autorekrytering är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag nischat inom motorbranschen. Vi ser med stolthet tillbaka på vår utveckling sedan starten 2005 och jobbar ständigt med att överträffa våra kunders, kandidater och medarbetares förväntningar. Att förmedla rekrytering och bemanning till den svenska motorbranschen är fantastiskt spännande! Våra kunder representerar flera av de mest kända återförsäljarna, verkstäderna och generalagenterna i denna dynamiska bransch. Vi mycket glada över förtroendet vi fått från vårt stora kontaktnät av intressanta kunder och kompetenta kandidater. Vår gedigna erfarenhet gör att vi kan hålla en konsultativ framtoning mot såväl kund, medarbetare och kandidat. Autorekrytering finns i Stockholm, Göteborg, Malmö och Jönköping och vi utför uppdrag i hela Sverige. Kontaktuppgifter Frågor kring tjänsten besvaras av Rekryterare Alida Antonsson, tel 070-664 65 81. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan!

10 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Verkstadsansvarig sökes till Euromaster Kungsholmen!

Om tjänsten: Har du flera års erfarenhet av fordonsbranschen och vill ta steget in i ett mer ansvarstagande yrke? Då kan rollen som verkstadsansvarig vara något för dig. Arbetet som verkstadsansvarig är varierande i den mån att du dels arbetar med verkstadsplanering och garantihandläggning, dels ger stöd åt mekanikerna i verkstaden. Då rollen innefattar både praktiska och administrativa moment är det en fördel att ha tidigare erfarenhet av olika roller inom branschen. I rollen som verkstadsansvarig har du ansvar för den dagliga driften av verkstaden och kontakten med kunderna, det är därför viktigt att du som person är serviceinriktad och ansvarstagande. Du kommer vara en viktig del av företaget och arbetar tillsammans med dina medarbetare mot att ständigt förbättra verkstaden och kvaliteten på arbetsuppgifterna. Vi ser att du som person är driven och lösningsorienterad, samt stimuleras av att arbeta i ett högt tempo. Euromaster är ett mycket väletablerat företag inom fordonsbranschen och på just denna verkstad skulle du jobba tillsammans med ca. 11st andra mekaniker/däckmontörer innehavande god kompetens. Arbetet är en heltidstjänst med start omgående eller utefter överenskommelse. Intervjuer kommer ske löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Passa därför på att ansöka redan idag!   Arbetsuppgifter: Som verkstadscoach hos vår kund har du en bred roll, där du har ansvar för den dagliga driften av verkstaden. Arbetsuppgifterna som bland annat ingår i yrket är att planera och följa upp verksamheten, ta hand om befintliga leverantörs- och kundrelationer, samt skapa nya kontakter. Din profil: I syfte att lyckas i tjänsten som verkstadsansvarig ser vi att du bör ha: - En fordonsteknisk utbildning eller arbetserfarenhet som kan anses likvärdig. - Några års erfarenhet av en ledande roll. - Innehaver B-körkort. - Behärskar svenska och engelska väl i såväl skrift som tal.   Det är meriterande om du: -Har tidigare erfarenhet av att vara verkstadsadministratör, försteman eller teamleader. -Har god datorvana.   Du som person: -Drivs av att entusiasmera andra och skapa en bra teamkänsla. -Engagerad och lägger ned tid och energi på ditt arbete. -Är intresserad av utveckling inom företaget och av medarbetare. -Gillar utmaningar och problemlösning. -Trivs i en roll med mycket ansvar.   Ansökan: Detta är en tills vidare heltidstjänst med omgående anställning. Vi gör löpande urval samt intervjuer och önskar därför få din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Filip Sörensen på 073 525 10 64

10 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Verkstadschef till Niemi Bil i Kiruna

Inledning: Niemi Bil i Kiruna har fått en flygande start. Anläggningen fortsätter utvecklas med en egen verkstad, och för det söker vi en verkstadschef med den rätta Niemi Bil-andan. Är du en skicklig mekaniker som gillar att se dina anställda växa? Då är det mest troligt dig vi söker. Urvalet sker löpande, tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag.  Information om tjänsten och företaget Professionals Nord söker för Niemi Bils räkning en verkstadschef. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Niemi Bil. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Niemi Bils önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]  Niemi Bil är ett av Sveriges snabbast växande företag i bilbranschen, och störst i Norrland på begagnade bilar. Niemi Bil har i nuläget fem anläggningar som alla tillsammans hjälps åt att skapa framgång för varandra. Anläggningarna finns i Umeå, Uppsala, Skellefteå, Kiruna och Luleå. Niemi Bil är ett familjeföretag vars resa började 2006 som verkstad för personbilar i Luleå. Verksamheten har sedan dess vuxit genom att bygga vidare på sitt goda rykte, och att alltid vilja ta nästa steg mot nya framgångar. Niemi Bil värdesätter omtänksamhet, lagarbete, och ett driv att alltid vilja göra varje dag lite bättre än föregående. Ambitionen är att växa till 10 anläggningar inom tre år, och att lyckas med detta genom att bygga vidare på det framgångsrika koncept. Niemi Bils anläggning i Kiruna har gjort succé sedan start, och nu utökar man verksamheten med en egen verkstad för att fortsatt ligga i den absoluta toppen när det kommer till kundnöjdhet. Arbetsuppgifter Som verkstadschef kommer du arbeta operativt med att utföra service och reparationer på nya och begagnade bilar. Du kommer även bidra till att forma, driva och utveckla företagets service- och reparationsprocesser i Kiruna. Du kommer vara en viktig del av organisationen med stor erfarenhet av verkstadsbranschen och ingå i ett starkt team av kunniga och drivna människor. Vidare kommer du hantera administrativa uppgifter, samordna aktiviteter och ta det övergripande ansvaret för att verkstaden fungerar effektivt. Du stöttar det operativa verkstadsarbetet vid behov, särskilt i det tidiga skedet av etableringen i Kiruna. Du kommer även ha personalansvar och resultatansvar för verkstaden. Vi söker dig som: Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen som verkstadschef på Niemi Bil. Vi söker dig med erfarenhet av verkstadsbranschen och ledarskap, som självgående kan driva verksamheten och motivera ditt team. Vidare tror vi att du är en lagspelare som är initiativtagande och kommunicerar effektivt med kollegor, kunder och andra anläggningar. Kort och gott, är du driven, ser förbättringsmöjligheter och en motiverad ledare som kan lyfta andra så är du med största sannolikhet den vi söker. Krav för tjänsten är B-körkort och flytande svenska samt engelska i tal och skrift. START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid STAD: Kiruna URVAL: Sker löpande KONTAKT: Fanny Skott Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

8 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Verkstadschef till PlatinumCars the Collection!

Drömmer du om att arbeta med prestigefyllda bilmärken som Porsche, Lamborghini, Ferrari, McLaren och Mercedes? Vill du vara en del av ett framgångsrikt och växande företag som ser ljust på framtiden? Då är detta din chans att göra karriär hos oss på PlatinumCars! I vår state-of-the-art verkstad i Helsingborg utför vi allt från årsservice och kopplingsbyten till avancerad felsökning och motorrenoveringar. Vi tar emot ett brett spektrum av fordon, inklusive exklusiva sportbilar som Porsche, Ferrari, Lamborghini, Bentley, Mercedes, BMW och många fler. Vi är auktoriserade för Dodge & RAM. Hos oss prioriterar vi en ren och välordnad arbetsmiljö för att kunna leverera professionell service till våra kunder. Vi är en Godkänd bilverkstad och är stolta över vårt samarbete med Mekonomen. Om tjänsten Som verkstadschef är du ansvarig för den dagliga driften av verkstaden samt rekond och folieringsavdelningen. Du bär övergripande ansvaret om att skapa en effektiv och trygg verkstad genom att upprätthålla och utveckla befintliga rutiner. För att lyckas i rollen som verkstadschef bör du ha en fordonsteknisk utbildning i grunden och flera års erfarenhet från fordonsbranschen. Dina dagar kommer att variera i en tempofylld miljö där toppservice mot våra kunder är nyckelordet! Rollen kräver ett stort affärsdriv och goda ledaregenskaper. Du förväntas ha en hög arbetskapacitet och ett problemlösningsorienterat arbetssätt. Du kommer att ha ledaransvar vilket kräver god kommunikation på ett tydligt och nyanserat språk med dina medarbetare. Vidare är du trygg i din ledarroll, lyhörd och stöttande med din personal. Att motivera och utveckla dina medarbetare ser vi som en självklarhet. Vem är du? Du är en högpresterare som drivs av utmaningar och av att nå uppsatta mål med en utpräglad servicekänsla. Du är positiv, entusiasmerande, lösningsorienterad och har en förmåga att se möjligheter i alla situationer. Vidare bör du vara stresstålig och ordningsam med ett trevligt sätt gentemot både kunder och medarbetare. Det är viktigt att du är noggrann och tar stolthet i att leverera god kvalitet i ditt arbete. Vi ser att du trivs i ett högt tempo och har ett gott öga för detaljer. Du kommer att ha personalansvar vilket innebär allt ifrån att du planerar den dagliga driften till lönesamtal, medarbetarsamtal mm. Det är delad rapportansvar både till platschefen i Helsingborg samt operativa chefen. Formella krav: • Är en teamspelare med utmärkt samarbetsförmåga. • Har en positiv inställning och ser möjligheter istället för hinder. • Är noggrann, strukturerad och har höga kvalitetskrav på ditt arbete. • B-körkort är ett krav • Behärskar Svenska och Engelska i tal och skrift • Ledaregenskaper • Kylcertificering • Praktisk erfarenhet från service, mekanik, felsökning samt elektronik. Om verksamheten PlatinumCars är en av Sveriges ledande leverantörer av exklusiva bilar med en framgångsrik historia som sträcker sig 19 år tillbaka. Vi har en stark tillväxt och positiva framtidsutsikter för 2024 och fortsätter att expandera. Vår huvudanläggning är strategiskt belägen längs med E4:an i Norrköping, med ytterligare två anläggningar i Helsingborg och Stockholm Upplands Väsby. Utöver vår omfattande verkstad erbjuder vi även glasreparationer, rekonditionering och folieringstjänster. Bli en del av vårt vinnande team! Ansök idag och ta nästa steg i din karriär hos PlatinumCars!

8 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024