Webbansvarig/Webbstrateg

Sök bland 10 lediga jobb som Webbansvarig/Webbstrateg och börja ditt nya yrkesliv idag!

Vi söker nu en Onsite Specialist till vårt E-handelsteam!

Om rollen Vi söker en erfaren Onsite Specialist för att stärka vårt team. Som Onsite Specialist kommer du att vara ansvarig för att optimera och förbättra användarupplevelsen på vår webbplats, sportshopen.com. Dina huvudsakliga uppgifter kommer att vara att säkerställa smidig och enkel navigering samt att vårt kampanjarbete når ut till våra digitala besökare. Du kommer vara en del av vårt e-handelsteam och också samarbeta nära andra avdelningar, så som inköp, foto och marknad. Vi söker dig som: - Drivs av att optimera försäljning och att skapa bästa tänkbara kundupplevelse i våra .com kanaler - Är självgående i din roll och trivs att jobba i högt tempo - Stark analytisk förmåga som tar datadrivna beslut i allt du gör - Organiserad med förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt - Kommunikativ lagspelare som är bra på att skapa samarbete över avdelningar - Du har ledaregenskaper, gillar att coacha dina kollegor och sprida energi och glädje till gruppen Din bakgrund Vi ser att du har minst 5 års erfarenhet av att arbeta i en liknande roll. Förutom det vill vi att du har: - Djup kunskap inom konvertering och kampanjoptimering - Stor vana av Google Analytics (GA) och digital analys - Förmåga att identifiera och rekommendera åtgärder för att förbättra och optimera siten baserat på analysresultat - Utmärkt kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta med olika intressenter - Organiserad med förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt - Goda kunskaper inom SEO - Grundläggande förståelse för UX (Användarupplevelse) och UI (Användargränssnitt) Det är meriterande om du har erfarenhet av Viskanplattformen samt kunskaper inom Adobe-familjen. Ansvarsområden - Löpande optimering och publicering av kampanjer och erbjudanden - Analysera och utvärdera siten med hjälp av digitala analysverktyg - Optimera och driva försäljning genom strategisk produktplacering och kommersiell sortimentspresentation - Identifiera möjligheter till förbättring av användarupplevelsen och webbplatsens konverteringsflöde - Implementera och testa förändringar och förbättringar på webbplatsen - Samarbeta med andra teammedlemmar för att säkerställa att webbplatsen kontinuerligt uppdateras och förbättras enligt bästa praxis inom UX och UI - Rapportera och presentera resultat och förslag till förbättringar för närmaste chef Vårt erbjudande Är det här rätt utmaning för dig? Vi hoppas det! Vi på Swedemount befinner oss på en spännande och expansiv förändringsresa och ser fram emot att få välkomna dig som vill ta E-handelsteamet till nästa nivå tillsammans med oss. Tjänsten är en tillsvidareanställning om 100% som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi har kollektivavtal och andra förmåner som vi berättar mer om vid en intervju. Placeringen för tjänsten är på vårt kontor i Sörred, Göteborg, men det förekommer även resor till vårt kontor i Grebbestad vid behov. Du kommer att rapporterar till E-com manager. Vi kan komma att utföra kreditupplysning såväl som utdrag ur belastningsregistret på den sökande. Ansök gärna så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Varmt välkommen med din ansökan! Vi har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och undanbeder oss därför all hjälp med rekrytering och annonsering. Vilka är vi? Swedemount Sportswear & Fashion AB startade år 1991 och har idag 18 butiker under namnet Sportshopen samt en butik under namnet Bazar. I Sörred utanför Göteborg har vi vårt 20 000 kvm automatiserade lager och kontor. Vi finns belägna runt om i Sverige, från norr till söder med en växande E-handel som även sträcker sig mot den europeiska marknaden. Sportshopen tillhör idag en av de större enskilda aktörerna i Sverige av försäljning inom sport och fritid. Vårt sortiment består i huvudsak av kläder och skor från ledande märkesleverantörer, men vi utvecklar och tillverkar även våra egna varumärken – kläder som ska kunna användas vid aktiviteter i hårt klimat, året runt. Vi är över 350 härliga och engagerade medarbetare runt om i Sverige som arbetar för att hela tiden inspirera och hjälpa människor till ett aktivt liv! Vi vill genom kompetent personal, välsorterade butiker och bra priser visa att sport och friluftsliv kan vara något för alla. Vi värdesätter teamwork och drivs av passionen att alltid vara bättre än vad vi var igår. Läs gärna mer om oss på http://www.sportshopen.com.

15 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
E-commerce manager

Card Group producerar och distribuerar ett unikt sortiment av gratulationskort och presentprodukter som säljs i butiker över hela världen. Företaget grundades 1997 och har sedan dess haft en otrolig expansionsresa. Företaget är idag Sveriges största franchiseexportföretag med Master Franchise kontor i över 40 länder världen över. Med en hög internationell närvaro och en stark lokal förankring har Card Group lyckats hitta ett sätt att arbeta som gör dem unika i sitt slag. För att kunna fortsätta denna utveckling söker vi nu en E-commerce Manager/Webbansvarig. Card Group expanderar och i en föränderlig värld behöver vi också öka vårt fokus på digitala kanaler. Är du en kommunikatör med det lilla extra och brinner för digitala kanaler och sociala medier – då är det dig vi söker! Dina arbetsuppgifter Vi söker nu en E-commerce manager som tillsammans med oss vill vara med och utveckla samt driva vår internatinella webbshop och marknadsföring. Som E-commerce Manager på Card Group är du ansvarig för att driva vår försäljning online, utveckla de digitala affärerna samt bygga marknadsstrategier tillsammans med företagets marknadsavdelning. Du kommer även att ansvara för att planera, implementera, optimera samt följa upp digitala kampanjer och orderhantering. Rollen kombinerar strategiskt och operativt arbete där du deltar i arbetet med att framställa en marknadsföringsplan samtidigt som du arbetar operativt för att verkställa den. I detta kommer du att ställas inför utmaningen att bryta ner strategiska planer till operativa aktiviteter. En viktig del av arbetet är att analysera, optimera och utvärdera webbshopens besökares beteende onsite, för att underlätta deras köpprocess och därigenom omvandla besökare till kunder. Ditt ansvar är även att säkerställa att allt innehåll på webbshopen är SEO-optimerat. Du håller dig uppdaterad inom relevanta trender och verktyg för att försäkra att Card Group ligger i framkant vad gäller innehåll, kampanjer och användarupplevelser. Din Profil Vi tror att du som söker tidigare har gjort en resa där du drivit och utvecklat en webbshop (E-handel). Du har strategisk och operativ kompetens samt har förmågan att ta ett affärsmässigt helhetsansvar för vår e-handel. För att lyckas i rollen ser vi att du har minst 2 års erfarenhet av likande arbetsuppgifter med ett dokumenterat gott resultat i kombination med en akademisk utbildning inom digital kommunikation/marknadsföring eller liknande. Du har stor erfarenhet av att arbeta med CMS och e-marketing system. Att du talar och skriver flytande svenska och engelska är viktigt för att lyckas i tjänsten. Som person ser vi att du är nyfiken, självgående, analytisk och lösningsorienterad. Är det dig vi just beskrivit? Då tror vi att du kommer bli framgångsrik i denna roll och trivas hos oss på Card Group! Du kommer att ha en viktig roll där du kommer att arbeta självständigt men i nära samarbete med övriga avdelningar t.ex. vår egen in-house - design studio men också externa kontakter med nätverk, byråer etc.

14 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Praktik Digitalmarknadsföring

Vi är ett företag som konstruerar och tillverkar styrutrustningar inom tillverknings industri .Vi är långsiktiga och kontinuerligt utvecklas och skapar positiv förändring inom kund- och medarbetarupplevelser. Vad du kommer att få göra Hos oss kommer du få arbeta brett med bland annat hemsida, skapa content, sociala medier, digital kommunikation, skrivande och SEO. Det är därför möjligt att få lära sig mer om allt från paid ads, redigering, media eller varumärkesstrategier eller något annat du är extra intresserad av. Vem är du? Du studerar en kandidat/master (eller yrkeshögskola) inom marknadsföring, kommunikation, digital marknadsföring eller liknande. Du är social, driven, gillar utmaningar och att jobba brett. Du brinner lite extra för content creation och skrivande. Det är meriterande om du har förkunskaper inom webbdesign och SEO.

10 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Webbansvarig Individ.com

Nu söker vi en webbansvarig till vår nystartade sida individ.com. Hos Individ.com hittar du ett exklusivt urval kläder och accessoarer för stilmedvetna män och kvinnor. Som webbansvarig har du övergripande ansvar för hemsidans struktur och presentation. Din uppgift är även att se till att nya varor läggs upp, layout uppdateras och leveranser och returer fungerar som det ska. Som webbansvarig ansvarar du också för butikens externa handelsplattformer som Zalando. Deltid/Heltid Jobbet kan göras på distans, och det är även möjligt att kombinera tjänsten med butiksjobb. Ange referens webbansvarig när du skickar in din ansökan.

6 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Praktik Digitalmarknadsföring

Vi är ett företag som konstruerar och tillverkar styrutrustningar inom tillverknings industri .Vi är långsiktiga och kontinuerligt utvecklas och skapar positiv förändring inom kund- och medarbetarupplevelser. Vad du kommer att få göra Hos oss kommer du få arbeta brett med bland annat hemsida, skapa content, sociala medier, digital kommunikation, skrivande och SEO. Det är därför möjligt att få lära sig mer om allt från paid ads, redigering, media eller varumärkesstrategier eller något annat du är extra intresserad av. Vem är du? Du studerar en kandidat/master (eller yrkeshögskola) inom marknadsföring, kommunikation, digital marknadsföring eller liknande. Du är social, driven, gillar utmaningar och att jobba brett. Du brinner lite extra för content creation och skrivande. Det är meriterande om du har förkunskaper inom webbdesign och SEO.

29 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Product Owner Digital Solutions till Systemair AB

Systemair är en ledande global leverantör av högkvalitativa produkter och system för ventilation, värme och kyla. I nästan 50 år har vi försett kunder med innovativa, hållbara och energieffektiva VVS-produkter och lösningar.  På Systemair värnar vi om ett öppet och ärligt arbetsklimat med många sätt att påverka din framtid. Tydlig kommunikation, förenklade processer där det behövs och att alltid ha kunden i fokus är områden som är applicerbara både på våra kommande och innovativa produkter men också för dig som medarbetare.  Systemair anställer en Product Owner Digital Solutions till koncernens marknads- och kommunikationsteam som befinner sig i en utvecklingsfas gällande E-handel och Digital Marknadsföring. Det finns därför flera möjligheter till personlig utveckling och bidrag till hela organisationen.  Om tjänsten  Du kommer att spela en viktig roll i vidareutvecklingen av vårt website system. Systemet lanserades i maj 2023 och är optimerat för att möta moderna krav såsom SEO, e-handel, länkning, prestanda och lokal anpassning per marknad. Det består av ett headless CMS som nav, cloudbaserat och är i stort utvecklat för att passa vår koncern. I systemet ryms fem av Systemairkoncernens varumärken, stöd för webbshop, ett tiotal digitala produktväljarsystem, kundportal, blog, automatiska översättningar samt kopplingar till digitala nyhetsbrev. Det är synkroniserat med vårt PIM och DAM system och är framtaget för att förenkla och förbättra för vår lokala men även globala, digitala marknadsföring och öka vår försäljning online.   Viktiga kontakter är utvecklingsteamet, vår interna IT avdelning samt givetvis sälj- och marknadsorganisationerna i hela koncernen. Du kommer jobba tätt ihop med vår E-commerce ansvarige samt agera språkrör mot vårt utvecklingsteam. Samarbete med andra externa kontakter kan också förekomma. Du kommer att rapportera till chefen för Project Services.  I den här positionen kommer du att:  • Ansvara för samt driva sprints i Jira och i vårt Feedbacksystem GLEAP. Det förväntas av dig att du ska kunna skriva specifikationer samt avgöra tidsåtgång för varje ticket.    • I samverkan med teamet leda och styra framtagning av nya funktioner i systemet, med fokus på hög användning och effektivisering.   • Samverka med interna och externa kontakter med pågående och nya digitaliserings- och webbprojekt.   • Utveckla funktioner för användarvänlighet, förbättra och förädla kundresan samt verka för en ökad användning av webshopen lokalt.   • Analysera och monitorera utvecklingsteamet samt driva effektivitet i sprints.   Om dig  Vi söker dig med följande profil:  Kvalifikationer och erfarenhet  • Flerårig erfarenhet av projektledning, Agil och/eller Scrum.  • Erfarenhet av digitala webutvecklingsprojekt  • Erfarenhet av headless CMS system   • Azure  • API integrationer   • Viss erfarenhet av frontend/backend utveckling är fördelaktigt  • Noggrann och bra med siffror.  • Språk: Engelska och svenska  Personliga egenskaper  • Mycket god kommunikationsförmåga samt förmåga att omvandla problem till möjligheter. Viktigt då rollen innebär kontakt med många olika personer på olika marknader, med begränsad insyn i hur systemen är uppbyggda  • Strukturerad, analytisk och pedagogisk  • Ha en överblick och förståelse att situationer tidigt i en process kan få stor konsekvens i ett senare skede  • Proaktiv och strukturerad i ditt arbete och van vid ett stort eget ansvar.  • Van vid att ta fram lösningar utifrån en problembild  När du arbetar på Systemair kommer du att:  • Främja innovation och utveckling  - Vi ger frisk och hälsosam luft och hjälper till att minska energiförbrukningen.  • Bidra till att göra världen till en bättre plats  - Ständig utveckling ligger i vårt DNA.  • Gå med i ett inkluderande företag  - Vi är en internationell familj, oavsett kön, sexuell läggning, religion eller etnicitet.  • Få växa genom olika avdelningar, länder och utbildningar  - Med 90 företag över hela världen har vi stora möjligheter att hjälpa dig att växa och få erfarenhet.  Övrig information:  Vill du veta med om tjänsten? Kontakta rekryterande chef Ann-Charlotte Nyberg, [email protected]. Har du frågor om rekryteringsprocessen? Kontakta rekryteringsansvarig Jenny Löweskog, [email protected]. Placeringsort är flexibel då vi har kontor runt om i Sverige, men gärna på något av våra kontor i Skinnskatteberg, Västerås eller Kista.  Sista ansökningsdag: 2024-05-31

29 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Webbanalytiker

Cancerfondens framgångar beror på vår förmåga att analysera, möta och samverka med omvärlden. Vi behöver beröra människors hjärtan, nå fler med viktig kunskap och få fler att bidra till svensk cancerforskning. En allt större del av vårt arbete handlar om att nå våra målgrupper i olika digitala kanaler och ekosystem och säkerställa den digitala användarupplevelsen av Cancerfonden. Därför söker vi nu en Webbanalytiker till enheten Tech, data och affärsutveckling som tillsammans med teamet driver oss mot att bli en mer datadriven organisation och säkerställer att vi fattar strategiska och operativa beslut baserat på data och användarbeteende. Om rollen Vi söker en person med minst 5 års erfarenhet av webbanalys som både kommer ansvara för den tekniska implementationen och att analysera och dra slutsatser, och proaktivt förmedla insikterna på ett visuellt och kommunikativt sätt. Du kommer vara ansvarig för organisationens digitala analysverktyg (GA) och förväntas proaktivt jobba med att upprätthålla en hög datakvalitet och tillgängliggöra data utifrån verksamhetens behov. Du kommer ingå i ett tvärfunktionellt team och arbeta nära Web performance lead, utvecklare, Digital content designer och Webbredaktör. I rollen ingår i huvudsak följande arbetsuppgifter: Ansvara för att samla in, analysera och presentera (dashboards/rapporter) användarbeteende på webben Behandla och analysera data och sprida insikter från analysen för att öka insiktsbaserade beslut Ansvara för att ta ut mätetal och KPI:er för webben Ansvara för Cancerfondens digitala mät- och analysverktyg Ansvara för att Cancerfondens verktyg uppfyller rådande regleringar och anpassa vårt arbetssätt utifrån marknadsförändringar Proaktivt arbete med att upprätthålla hög datakvalitet Säkerställa implementation av kod och script i digitala plattformar för att kunna spåra användarbeteende Konverteringsoptimering på webben tillsammans med tvärteamet Rollen kommer rapportera till Chef Tech, data och affärsutveckling. För att lyckas i rollen tror vi att du har god erfarenhet av: Google analytics 4 och Google Tag manager Looker studio och funnel.io Skapa analyser och visuellt presentera och kommunicera Konverteringsoptimering Agila arbetssätt och verktyg För att lyckas i den här rollen behöver du vara proaktiv, kommunikativ och på ett pedagogiskt sätt förmedla dina analyser och slutsatser. Framåt kommer ett allt större fokus vara på att driva konvertering, både inom kunskapsspridning och insamling, och vi ser att du är en person som är nyfiken och gillar att testa dig fram med hjälp av data. Cancerfonden är en modern, snabbrörlig organisation med ett agilt arbetssätt och korta beslutsvägar. Vi är engagerade, nytänkande och tar tillsammans ansvar för att snabbare nå vår vision - att besegra cancer. Rekryteringsprocessen Tjänsten är en tillsvidareanställning (100 %) med placering på Cancerfondens huvudkontor i Stockholm. Tjänsten är hybrid och det finns möjlighet att jobba till viss del remote. Tillträde så snart som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor kontakta rekryterande chef: Emma Lundahl, [email protected]

26 april 2024
Sista ansökan:
13 oktober 2024
Project Coordinator

ScienceBacker AB is a boutique consultancy firm in Uppsala that specializes in providing web/IT solutions, consultancy services, and offline/online event organization, catering to a diverse range of projects. Our customer focus approach fosters collaboration with clients, enabling us to deliver tailored solutions that align with their unique needs and objectives. At ScienceBacker AB, we prioritize client satisfaction and believe in fostering a flat structure that empowers our team members to contribute their expertise effectively. We work with different web and IT solution providers and use outsourcing to deliver some parts of our solutions. About You To excel in the role of Project Coordinator, we seek a couple of years of experience and highly organized individual with a demonstrated proficiency in project organization, ecommerce, digital agency, and digital learning. As a self-motivated and service-oriented individual, you possess exceptional time management skills and take ownership of projects, guiding them from inception to completion. Your strong personal and analytical drive and practical capabilities fuel your ability to tackle challenges and find innovative solutions. Key Responsibilities Collaborate closely with the project manager to assist in the preparation of project management documents, including project plans, budgets, schedules, and scope descriptions Provide comprehensive web administration support related to project implementation. Manage and provide exceptional web support to stakeholders involved in online projects. Actively participate in the monitoring and evaluation of web/digital projects, ensuring their successful completion. Serve as the primary point of contact for all project participants, effectively communicating project status updates as instructed by the project manager. Assist the project manager in coordinating project schedules, resources, and information to ensure seamless project execution. Engage with stakeholders to identify, define, and refine project requirements, scope, and objectives. Proactively anticipate and address stakeholder needs throughout the project's lifecycle. Manage, nurture, and expand online project communities, fostering engagement and collaboration. Help to coordinate both digital and physical live events Skills and Requirements Proven experience of 1-2 years in web project management, spanning areas such as E-commerce, Digital community, LMS, or Digital agency Demonstrated proficiency in G-suite Google Workspace, Video conferencing tools and MS Office applications Prior experience with Discord, Slack, Zulip or other collaboration platforms Understanding of web project management tools like Basecamp, Jira, and Trello Excellent communication and collaboration skills, enabling effective interactions with stakeholders and team members Depending on the projects and tasks, to travel within Sweden and at the international level. Experience in both live in person and digital events Note: Please include "I like web project coordination PRC4 in Uppsala" in your email subject line to confirm that you have read the announcement. Emails without this subject line will not be considered. This is to avoid spammers or random applicants. Regarding consultancy/HR firms, thanks for the interest, but we are not interested in your services. Soft Skills A genuine passion for web technologies and their impact on society Self-driven and inquisitive approach to problem-solving and learning Ability to handle stress effectively and remain composed under pressure Flexible, approachable, and service-minded demeanor, prioritizing client satisfaction and building positive relationships If you want to apply for this position: Please apply with a personal letter and a CV to [email protected]

22 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Praktik Digitalmarknadsföring

Vi är ett företag som konstruerar och tillverkar styrutrustningar inom tillverknings industri .Vi är långsiktiga och kontinuerligt utvecklas och skapar positiv förändring inom kund- och medarbetarupplevelser. Vad du kommer att få göra Hos oss kommer du få arbeta brett med bland annat hemsida, skapa content, sociala medier, digital kommunikation, skrivande och SEO. Det är därför möjligt att få lära sig mer om allt från paid ads, redigering, media eller varumärkesstrategier eller något annat du är extra intresserad av. Vem är du? Du studerar en kandidat/master (eller yrkeshögskola) inom marknadsföring, kommunikation, digital marknadsföring eller liknande. Du är social, driven, gillar utmaningar och att jobba brett. Du brinner lite extra för content creation och skrivande. Det är meriterande om du har förkunskaper inom webbdesign och SEO.

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Web analyst

Join Resurs Bank on our journey to revolutionize banking! We are hiring a Web Analyst who will play an important part of Resurs commercial and digital work, performing web analysis for all digital flows in the Nordics.Get an idea of the role Your focus will be on ensuring that effective analysis of marketing efforts can be carried out, as well as contributing to projects connected to data structure, tools and SEO. You will also: Lead the development of web analysis strategy from an overall perspective at Resurs Implement and perform web analytics from a commercial and strategy perspective Contribute to campaign planning, budget planning, follow-up, and analysis of marketing efforts, as well as presenting analyses and potential measures for improvement and optimization Secure tracking and traceability between Google Analytics and visualization tools, plus handle Google Tag Manager set up. On a personal level We are looking for a driven Web analyst with a passion for analysing, following up and developing businesses through web analysis. We believe that you have: Strong analytical and collaborative skills Experience of GA4 (Google Analytics) A University degree or similar within Web analysis, Media communication or the like A couple of years of experience within the field. If this sounds like your jam, we can't wait to meet you!Important information On final candidates, we carry out a detailed background check via an external company More than a job Resurs is a leading bank in the Nordics with a simple philosophy: we want to create balance in people’s personal finances. On that foundation, we develop offers and services within loans, savings and payments for retail and e-commerce that are based on people’s everyday lives, and that will create long-term value for our customers. And for society. Today, we have a customer base of slightly more than 6 million customers and around 650 employees in the Nordic region.Apply today! Don’t wait to send in your application - selection, and interviews take place on an ongoing basis and the position may be filled before the last advertising date. We look forward to hearing from you! *In this recruitment process, the supplier is solely responsible for the personal data they collect and process. Resurs is solely responsible for the personal data processed by us in the recruitment process. #LI-LN1

18 april 2024
Sista ansökan:
5 oktober 2024