Webbredaktör

Sök bland 5 lediga jobb som Webbredaktör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Web Editor till E.ON!

E.ONs resa för att utveckla ett hållbart samhälle har bara börjat och du kan nu vara med på denna förändringsresa och göra skillnad för framtiden och E.ONs kunder. Du kommer kunna vara med och skapa förutsättningar och en struktur för att kunna driva samhället i en hållbar riktning. Genom att optimera de digitala upplevelserna kommer du kunna ta E.ONs klimatsmarta digitala lösningar till nästa nivå! OM TJÄNSTEN E.ONs mål är att senast 2025 erbjuda sina kunder 100 procent förnybar energi och återvunnen energi. Fantastiskt, eller hur?! För att verkligen kunna ligga i framkant arbetar just nu deras E.ON med att utöka sitt digitala marknadsföringsteam med en Web Editor. Teamet kommer vara en nyckelfaktor till att deras digitala utveckling ligger i linje med att arbeta för hållbara produkter och lösningar i verksamheten. Här kommer du i rollen som web editor vara en viktig spelare, och kunna påverka och utveckla företagets arbetssätt inom området. Du erbjuds - En roll med många olika kontakt- och samarbetsytor som gör det möjligt att arbeta kreativt och påverka E.ONs arbete med webben E.ON.se - En viktig roll där din problemlösnings & initiativförmåga kommer vara en nyckelfaktor för framgång - Att bli en del av ett hållbart, framåtsträvande företag ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Löpande uppdatera, förbättra och bygga innehåll på E.ON.se * Säkerställa att innehållet på E.ON.se är användarvänligt och enkelt att förstå * Arbeta med mindre samt större content projekt för att främja E.ONs utveckling inom området VI SÖKER DIG SOM - Har en eftergymnasial utbildning inom Marknadsföring, Digital marknadsföring, gärna med inriktning mot web content - Erfarenhet av någon typ av CMS-system - Besitter goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, då detta förekommer i det dagliga arbetet. Det är meriterande om du har - Erfarenhet av CMS-systemet Adobe Experience Manager (AEM) - Erfarenhet av att arbeta som webbredaktör, content editor eller i en liknande roll - Erfarenhet av energibranschen Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetsinriktad - Initiativtagande - Problemlösande - Strukturerad Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

6 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Kreativ webbredaktör med känsla för fotografering

Kreativ webbredaktör med känsla för fotografering sökes till Rekomo i Göteborg Vill du jobba med trevliga kollegor på en arbetsplats som präglas av gemenskap, nytänkande och tillväxt? Rekomo köper, säljer och hyr ut återbrukade kontorsmöbler och är marknadsledande i Norden. En hållbar affärsmodell med miljön i fokus! Trivs du med ett varierande arbete, gillar att det händer mycket samt är flexibel som person så kan denna tjänst vara rätt för dig. Om tjänsten och företaget Vi söker en driven, strukturerad och självgående person som är redo att ta sig an en mångsidig roll på Rekomo där du kommer arbeta som webbredaktör. På Rekomo hjälper vi våra kunder att få det bästa tänkbara kontoret med fina begagnade möbler, till bra pris, god kvalitet och med miljön i åtanke. Rekomo finns i Göteborg, Malmö, Norrköping och Stockholm och totalt arbetar det ca 60 personer hos oss. Arbetsuppgifter Som webbredaktör på Rekomo kommer du huvudsakligen arbeta med att berika våra plattformar med produkter för att öka försäljningen online. Allt från vår e-handel och Blocket till Tradera och vår egen auktionssajt Rekomoauctions.se. I rollen ingår att skapa attraktiva produkter och paket till vår e-handel, skriva engagerade produktbeskrivningar och produktfotografering. Administration av orderhantering och utlämning av auktionsföremål förekommer också, vilket förutsätter att du motiveras av försäljning och har bra känsla för kundservice. Erfarenhet och egenskaper I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ett plus är om du har tidigare erfarenheter från liknande arbete men det viktigaste är att du är driven och har stort ansvarstänk för att nå dina och företagets uppsatta mål. För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du som person är orädd inför nya situationer och utmaningar, att du är självgående och känner dig trygg med att ta egna beslut och initiativ för att komma framåt. Då en del av rollen innebär administration ställer det även krav på din förmåga att planera och organisera ditt arbete. Vi söker dig som · Har erfarenhet av att skriva och publicera innehåll online · Har stort intresse och känsla för fotografering · Är serviceinriktad och gillar försäljning · Pratar och skriver obehindrat på svenska och engelska · Har god datorvana och erfarenhet av Officepaketet Det är meriterande om du · Har erfarenhet från WooCommerce eller andra e-handelsplattformar · Har erfarenhet från möbelbranschen eller närliggande bransch · Har en eftergymnasial utbildning inom relevant område · Har grundläggande kunskaper i SEO Övrig information Start: Tillträde snarast möjligt Omfattning: Heltid, tillsvidare Lön: Fast lön Placering: Flöjelbergsgatan 11-13, 431 37 Mölndal Kontaktuppgifter: E-commerce manager Christian Sundberg, 031-3134277 [email protected] Sök tjänsten genom att skicka CV och personligt brev till [email protected] Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte, skicka din ansökan omgående. Sista ansökningsdag 17/5

30 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
WEB EDITOR

Job Description We are now looking for a Web Editor with knowledge in Artificial Intelligence! For this role, you will be part of an energetic team with engineers, tech writers and on-line marketeers which has the full responsibility of our clients developer-facing channels. This inhouse team builds webpages, creates copy and graphics, launches online marketing activities, and publishes technical documentation on the site. Moreover, this role is part of our clients Developer Program that involves three areas of responsibility. 1. Technical editing of API conceptual documentation. 2. Creating website content, such as blog posts, news, guidelines, technical tutorials targeting developers and technical decision makers. 3. Re-arranging the web content to improve overall developer experience. This role will also require knowledge in creating enhanced content (illustrations, schemes, guidelines explaining system architectures). Main responsibilities in this role: - Generate and edit engaging, informative content for websites, ensuring alignment with the organization's goals and SEO optimization. - Edit and transform internal documentation material for external publishing according to brand and writing guidelines. - Create and edit content (texts, images, videos) for pages and sections on the Developer World websites in time for product, tool and service releases and updates. - Create and make sure sustainable information architecture is set up in sync with business needs. - Work collaboratively with tech writers, designers, and developers to execute editorial plans effectively. Company Description Our client is a Japanese multinational technology company that is a leader in its industry. They create innovative products while expanding their business by entering new markets. Here you work in a dynamic environment where you are stimulated and grow together. The head office is in the Stockholm area. About JobBusters JobBusters is an authorized staffing and recruitment company targeting white-collar workers and was started in 2011. We at JobBusters care about our consultants and our goal is always to build long-term relationships with both consultants and clients. Our goal is always to match our clients' dream candidates with our candidates' dream jobs! Qualifications - You are a skilled writer and have strong editing skills. - You are experienced in working with technical content creation, especially AI technologies and editing it for an external target group. - You are experienced in working with branding and writing guidelines. - You are experienced in working with Content Management System (like WordPress). - You are completely fluent in English, both written and spoken. When you join JobBusters As a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us and we offer, among other things, a digital solution that helps our employees find tools to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life. Personal qualities To thrive in this role as Web Editor, we believe you are service minded, flexible, self-directed and responsible. We also believe that you are a team player who easily adapts and drives improvements in a positive way. Salary By agreement. Admission and Application Full time, office hours. Our client want the consultant to start 01-may-2024 and the assignment is expected to run until 30-sep-2024, with possibility of extension. You will be employed by JobBusters and work as a consultant for our exciting client in Lund. For this assignment, the consultant will have to be on-site at least 3 days/week. Send in your application in English (preferably in Word format) as soon as possible, as interviews take place continuously.

18 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Technical Writer & Web Editor

We are looking for a Technical Writer & Web Editor for an international company in Lund. Start ASAP, 5 months contract to begin with, possibility of extension after that. Background: At the company's Technology Promotion Department we work with different company business units developing AI technologies and help them to publish and create business via SDK development and API integration. Our mission also includes to envision and synthesize future technologies and to help Sony bringing them to life. This requires people with strong technical capabilities and a sense of self-driven technical leadership. You will be part of an energetic team with engineers, tech writers and on-line marketeers which has the full responsibility of the company's developer-facing channels. This inhouse team builds webpages, creates copy and graphics, launches online marketing activities, and publishes technical documentation on the site. About the position: This role is part of the company's Developer Program that involves three areas of responsibility. 1. Technical editing of API conceptual documentation. 2. Creating website content, such as blog posts, news, guidelines, technical tutorials targeting developers and technical decision makers. 3. Re-arranging the web content to improve overall developer experience. This role will also require knowledge in creating enhanced content (illustrations, schemes, guidelines explaining system architectures). Main Responsibility: A skilled writer, completely fluent in English (in both UK and US English). You should have a deep interest in text creation in different formats. Generate and edit engaging, informative content for websites, ensuring alignment with the organization's goals and SEO optimization. Edit and transform internal documentation material for external publishing according to brand and writing guidelines. Create and edit content (texts, images, videos) for pages and sections on the Developer World websites in time for product, tool and service releases and updates.  Create and make sure sustainable information architecture is set up in sync with business needs.  Work collaboratively with tech writers, designers, and developers to execute editorial plans effectively. Requirements for the position: Strong editing skills with attention to details Experienced in working with technical content creation, especially AI technologies and editing it for an external target group. Experienced in working with branding and writing guidelines. Experienced in working with Content Management System (WordPress). Web-editing experience with basic UX/UI understanding to be able to rearrange web content to fit the needs of the target audience. Interested in, and have knowledge about, AI technologies, software and hardware programming, IoT, developer tools, community build or similar. Comply with company branding and guidelines Service minded, flexible, self-directed and with a drive to take responsibility. A team player that easily adapts and drives improvements in a positive way. Eager to deliver the best quality experiences possible. Social and positive. This role requires at least 3 days/week onsite in Lund, no relocation is possible for this role. This is a full-time consultant position through Incluso in Lund. Start is ASAP and the contract period is 5 months to begin with, possibility to extension after that. Please submit your CV and cover letter in English as soon as possible since we will review the applications on an on-going basis. For more information about this role, please contact Marianne Nilsson, recruiter at Incluso.

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Kommunikatör till Bildas förbundskansli, vikariat

Är du en digital kommunikatör med intresse av samhällsfrågor, kultur och folkbildning? Vi söker dig som är van att arbeta i många olika kanaler och har lätt för att hantera de verktyg som behövs i vardagen som digital kommunikatör. Är du självgående och gillar utmaningen i att vara med och utveckla en bred och mångkulturell verksamhet? Studieförbundet Bilda söker nu en kommunikatör. Tjänsten är placerad i Stockholm. Om tjänsten Du arbetar med att planera, koordinera och producera innehåll, framför allt för våra digitala kanaler, PR men även trycksaker. Du är van att skriva längre och kortare texter, bildbehandling och formgivning och har gärna erfarenhet av sökbarhet och tillgänglighet i kommunikationsarbetet. Du arbetar på Bildas förbundskansli, ingår i ett team om tre och har ett nära samarbete med våra sex regionkommunikatörer. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Planerar, koordinerar och skapar engagerande innehåll samt publicerar i digitala kanaler, som webbplats, nyhetsbrev och sociala medier. - Publicerar, annonserar, följer upp och optimerar i sociala medier. - Producerar kortare och längre texter och formger trycksaker. - Enklare foto- och filmproduktion, främst för sociala kanaler. - Tillsammans med övriga kommunikatörer planera, utföra och följa upp kommunikationsinsatser i såväl digitala kanaler som evenemang, fysiska möten med mera. Kvalifikationer - Du har eftergymnasial utbildning inom digital kommunikation, gärna med inriktning sociala medier eller PR. - Hög digital mognad och erfarenhet av att skapa, publicera o anpassa relevant och målgruppsanpassat innehåll i digitala kanaler. - God skribent med stilistisk förmåga. - Goda kunskaper i Office365 och Adobe Creative Suite. Meriterande - Erfarenhet av arbete inom idéburen verksamhet. - Kännedom om Bildas medlemsorganisationer. - Erfarenhet av pr-arbete. Anställningsform: Visstidsanställning till och med 2025-01-31 Omfattning på tjänsten: 60 % Önskat tillträde: Snarast enligt överenskommelse. Placeringsort: Stockholm Sista ansökningsdag: 2024-03-25. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Upplysningar om tjänsten lämnas av: Maria Ekelund, IT- och kommunikationschef 070-642 17 30. Facklig företrädare Fredrik Wallstedt, tfn: 0730-70 17 32. Registrera din ansökan via knappen "Skicka ansökan" eller via länken "Ansökan via webb" som du hittar längre ned. OBS! Vi har gjort våra val beträffande rekryteringsstöd och val av mediekanaler för annonsering i rekryteringsprocessen och vill inte bli kontaktade av säljare via telefon eller mejl. Tack! Om Bilda Studieförbundet Bilda är ett av Sveriges tio studieförbund, som med kristen livsåskådning som grund bedriver folkbildningsarbete och erbjuder kurser, studiecirklar och kulturprogram. Verksamheten vilar på folkbildningens grundsyn och är fri och frivillig och öppen för alla oavsett bakgrund och utbildning. Med stöd och inspiration från oss får människor med olika bakgrund möjlighet att mötas, skapa fritt och utvecklas. Vi har erfarenhet, kunskap och nätverk kopplat till kultur, samhällsfrågor, tro, religion och existentiella frågor. Vi är organiserade i sex regioner med verksamhet i hela landet och ett studiecenter i Jerusalem. Vi tror att det är i mötet med andra som vi får nya perspektiv på tillvaron och växer som människor. Vår övertygelse är varje människas rätt att söka kunskap, och att få uttrycka sig, och tillsammans med andra bilda mening - oavsett vem man är eller var man bor. Tillsammans med våra medlemsorganisationer, samverkansparter och deltagare skapar vi verksamheten. Våra medlemsorganisationer finns främst inom frikyrkorna, ortodoxa kyrkorna och katolska kyrkan. Våra samverkansparter verkar inom kultur, kyrka och samhälle. Läs gärna mer på Bilda.nu.

5 mars 2024
Sista ansökan:
22 augusti 2024