Lediga jobb i Västerås

1029 Lediga jobb i Västerås. Upptäck spännande karriärmöjligheter i Västerås med vårt omfattande urval av jobb inom olika branscher och sektorer. Hitta din nästa drömposition här!

Business Controller till ett globalt teknikbolag i Västerås!

Vill du bli en del av ett stort internationellt teknikföretag i Västerås? Vi söker en Business Controller, som trivs i en fartfylld och internationell miljö. Du är en självständig problemlösare som vill ta ditt nästa kliv i karriären. Här erbjuds du inte bara en spännande arbetsmiljö utan även stora utvecklingsmöjligheter. Om detta låter som din nästa utmaning, låt oss veta och ansök idag! OM TJÄNSTEN I rollen som Business Controller kommer du att stötta seniora business controller med typiska controller uppgifter. Omfattningen gäller säljbolagen i Sverige och Norge. Främst kommer du att stötta den Norska verksamheten utifrån ett generellt controllerperspektiv för en säljenhet med inslag av lagerhantering för reservdelar. Under perioden kommer även en ny global process för budgeten att implementeras. Ägandeskapet ligger på den seniora controller-rollen men koordinering med säljbolagen globalt kan stöttas via denna position Du erbjuds - En engagerad konsultchef under hela uppdragsperioden - Samarbete med erfarna kollegor i en internationell miljö - Tillgång till personlig utveckling och utbildningsmöjligheter ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Genomföra implementering av SAP 4/Hana och migrering från befintlig SAP-miljö * Löpande kontrolleruppgifter såsom bokföringsuppdrag, prognoser och kostnadsställeuppföljningar * Sammanställa den den ekonomiska information som ledningen behöver * Stöttning av utförandet för befintliga internkontroller inom ramen för SOX VI SÖKER DIG SOM - Har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift - Innehar en eftergymnasial utbildning inom ekonomi - Är trygg i att arbeta med SAP Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: * Kvalitetsmedveten * Strukturerad * Lösningsfokuserad * Initiativtagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

3 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Executive Assistant till globalt teknikbolag i Västerås!

Vill du bli en del av ett stort internationellt teknikföretag i Västerås? Vi söker en Executive Assistant, som trivs i en fartfylld och internationell miljö. Du är en lagspelare, har en känsla för organisation och att stötta chefer i sitt vardagliga arbete. Här erbjuds du inte bara en spännande arbetsmiljö utan även stora utvecklingsmöjligheter. Om detta låter som din nästa utmaning, låt oss veta och ansök idag! OM TJÄNSTEN Som Executive Assistant kommer du att bli en del av operations-organisationen som även omfattar produktionsavdelningar och den största organisationsdelen är vår fabrik. Här arbetar om 700 personer, varav ett fyrtiotal är chefer. Arbetet är mycket brett och varierande. Fokus är att ge stöd till chefskåren och medarbetarna. Dagen varvas med stora och små arbetsuppgifter - alla viktiga för att vi ska lyckas vinna varje dag! Du kommer vara en nyckelperson i många av våra viktiga processer. Huvudsakligen inom området personaladministration. Du kommer även jobba med internkommunikation där produktionsmedarbetarna är den största målgruppen. Du rapporterar till chefen för Operations. Tjänsten är i första hand på plats, med möjlighet till distansarbete i viss utsträckning! Du erbjuds - En engagerad konsultchef under hela uppdragsperioden. - Samarbete med erfarna kollegor i en internationell miljö. - Tillgång till personlig utveckling och utbildningsmöjligheter. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Ansvara för administration kopplat till on- & offboarding av våra anställda och konsulter, inklusive hantering av olika behörigheter och åtkomsträttigheter i IT-system * Stötta cheferna i produktionsorganisationen med personaladministration i affärssystemet SAP och andra system. * Organisera besök och evenemang samt assistera med resebokningar * Hantera inköpsaktiviteter, inklusive inköpsorder och fakturahantering. * Ansvara för internkommunikation inom Operations med fokus på produktion * Förbereda rapporter för ledningsteam, föra protokoll, följa upp på åtgärdsplaner och delta i olika ledningsforum. * Driva och medverka i förbättringsprojekt relaterade till exempelvis vår kontorsmiljö och administrativa processer. VI SÖKER DIG SOM - Du har bra kommunikations- och presentationsförmåga på svenska och engelska - både skriftlig och verbal - Du har goda kunskaper i SAP och i MS Office-programmen Det är meriterande om du har - Goda kunskaper i PowerBI Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetsinriktad - Strukturerad - Serviceinriktad - Anpassningsbar Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

3 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Gör karriär som Företagssäljare på Bonnier i Västerås!

Sedan starten 2014 har Bonnier News Inhouse Sales, en central del av Nordens ledande mediekoncern Bonnier AB, genomgått en imponerande expansion som markerar dess betydelse inom branschen. Vi har gått från att ha ett kontor med fem anställda till att idag ha över 120 anställda fördelade på våra kontor i Västerås, Norrköping, Örebro och Eskilstuna. Vår vision är att bli den ledande säljorganisationen inom hela Bonnierkoncernen och med en total försäljning på 143 miljoner under 2023 finns det inget som kan stoppa oss! Nu söker vi fler engagerade och resultatinriktade företagssäljare som vill komplettera vårt framgångsrika team på Bonnier i centrala Västerås. Vi tror på att trivas och ha roligt på jobbet samtidigt som vi arbetar mot uppsatta mål och tillsammans firar när vi når dem. Tidigare erfarenhet av försäljning är meriterande men inte ett krav. Vi erbjuder dig följande: En heltidstjänst på vårt nya och moderna kontor mitt i centrala Västerås. Utvecklingsmöjligheter inom hela Bonnierkoncernen. Möjligheten att påverka din egen lön genom en obegränsad provisionsmodell samt garantilön varje månad. Utbildning i modern företagsförsäljning av våra erfarna säljcoacher och försäljningschefer som har över 10 års erfarenhet i branschen. En fantastiskt rolig arbetsplats med motiverande kollegor, roliga aktiviteter och spännande säljtävlingar Friskvårdsbidrag på 3000 kr per år. Trygga arbetsvillkor enligt kollektivavtal. Vi tror att du som blir Bonniers nästa stjärna: Är duktig på och tycker om att bygga relationer och kommunicera med kunder och kollegor. Är resultatinriktad och motiveras av att arbeta målinriktat. Trivs i en arbetsmiljö med högt tempo och där en positiv stämning, gemenskap med kollegorna och goda försäljningsresultat går hand i hand. Har flytande kunskaper i både tal och skrift i det svenska språket. Om tjänsten: Som säljare på Bonnier arbetar du måndag-torsdag, 8.00-17.00 och fredagar 8.00-15.45. Du startar arbetsveckan tillsammans med dina kollegor på vårt nya kontor mitt i centrala Västerås. Dagen inleds med en gemensam uppstart där vi går igenom veckans och dagens mål. Du kommer sedan dagligen att prata med företagare i Sveriges näringsliv via telefon och erbjuda dem prenumerationer på några av Sveriges ledande affärsmagasin såsom Dagens Medicin, Privata Affärer och Byggindustrin för att nämna några. Arbetsdagen varvas sedan med försäljning, coachande säljmöten, egna studier kring produkten du säljer och roliga aktiviteter och säljtävlingar. Övrig information: Titel: Företagssäljare / Relationship Manager Sysselsättningsgrad: Heltid Lön: Garantilön + provision Vi jobbar målmedvetet med frågor som berör mångfald och jämställdhet och ser gärna att det även är en drivkraft för dig. Bonnier News Inhouse Sales vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan!

3 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Produktionsarbetare med kundansvar

Bli en del av ett bolag som varje dag arbetar för en ljusare framtid, för kommande generationer och vår planet; REMONDIS - cirkulär ekonomi - på riktigt.     REMONDIS är världens tredje största återvinningsbolag och vi ser till att över 30 miljoner ton avfall blir ny råvara - varje år. Vi verkar i en bransch som verkligen har framtiden för sig och som är en nödvändighet om världen ska ha en ljusare framtid. Vi är ett härligt team som utvecklar verksamheten i Sverige för att leverera branschens bästa service inom återvinning. ARBETSUPPGIFTER Söker du en roll med mycket kundkontakt och stort fokus på service? Då kan detta vara chansen för dig! Då vår nuvarande kundmottagare tar nästa kliv internt söker vi nu dig som är social, noggrann, och som brinner för service. I rollen på vår anläggning i Västerås har du en central roll där din huvudsakliga uppgift är att köpa in Järn och Metall från de kunder som kommer in, huvudsakligen mindre företag, hantverkare och privatpersoner. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Ta emot kundens material, väga, betala ut och administrera inleverans i affärssystemet T5 • Administrera utleverans samt sköta kontakten med våra transportörer • Vid behov stötta upp med truck- samt hjullastarkörning Du är ansiktet utåt till våra kunder och det är viktigt att du trivs med kundservice, materialkunskapen ser vi till att du får via utbildningar och från kompetenta kollegor som kommer finnas som stöd i frågor du möter på. Du blir en del av ett härligt gäng i Västerås och rapporterar till Distriktschef. Tjänsten är heltid och arbetstiden är dagtid 07-16, mån-fre. Tunga lyft kan förekomma. KVALIFIKATIONER • God datorvana • Behärskar svenska och engelska väl • Utbildning på gymnasienivå Meriterande: • Materialkunskap • Förarbevis för truck samt hjullastare Som person är du positiv, serviceinriktad och trivs med sociala kontakter. Du är flexibel, självgående, ansvarstagande och duktig på att prioritera. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som anställd hos oss får du en varierande tjänst, stort eget ansvar och goda möjligheter att utvecklas. Vi tillämpar kollektivavtal och erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag för ett långt och hälsosamt arbetsliv. ÖVRIGT Vi tillämpar löpande urval, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar via e-mail. Välkommen med din ansökan!

3 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Säljare/Inköpsrådgivare hos Systemköp - Västerås/Örebro

Om tjänstenArbetsuppgifter Systemköp söker en självgående Säljare/Inköpsrådgivare som är redo att förstärka deras starka team. I denna roll kommer du att fokusera på att bearbeta både Systemköps befintliga och nya medlemmar. Rollen är en nyckelpositionför samarbetet mellanmedlemmar och partners då du planerar, genomför, följer upp aktivitetersamt agerar rådgivande till Systemköps medlemmar. Då Systemköp är ett dotterbolag till Svensk Cater så kommer du även att samarbetamed deras utesäljare och leverantörer för att skapa bästabästa möjliga utfall för alla parter. I rollen utgår du hemifrån med tillgång till kontor i bl.a.Örebro och Västerås där du är varmt välkommen att arbeta så mycket du önskar, tjänstebil ingår i rollen. Då du kommer ansvara för Systemköps medlemmar från Stockholm i Öst till Karlstad i Väst är det viktigt att trivs med att varapå resande fot,tjänsten innebär cirka 60 resdagar med övernattning per år. Arbetstider:PrimärtMåndag - Fredag, 08:00 - 17:00. Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid. Provanställning på 6 månader tillämpas. Start för tjänsten: Underaugusti alternativt tidigt i september. Adress till arbetsplats:Utgår hemifrån med tillgång till flera kontor. Om SystemköpNytänkande Systemköp som är i stark tillväxt är ett lojalitetsprogram inom HORECA segmentet (Hotell, Restauranger, Caféer och Cateringföretag). De tillhandahåller en digital tjänst och genom sin unika affärsmodell skapar de ökad lönsamhet för både sina samarbetspartners och medlemmar.Läs mer på systemkop.seSystemköp är dotterbolag till och har ett nära samarbete med Svensk Cater som är ett av Sveriges ledande grossistföretag med kunder inom restaurang- och offentlig måltidsservice. De är rikstäckande, från Luleå i norr till Malmö i syd. Ett starkt, lokalt engagemang är Svensk Caters signum och ambition är att vara en flexibel partner som förutom god service ger deras kunder mervärden, lönsamhet och omtanke. Ägare är Euro Cater A/S och i samma koncern ingår även Dansk Cater.Läs mer på svenskcater.se Krav och egenskaperKrav Mycket god svenska i tal och skrift B-körkort Erfarenhet från liknande roll (Inköpsrådgivare, Säljare eller liknande) Meriterande Erfarenhet från verksamhet inom foodservice God datavana och kunskaper inom Office-paketet och PowerBi Egenskaper För att lyckas i rollen behöver du varasjälvgående, proaktiv och affärsdriven. Du harockså en starksocial förmåga och är riktigt bra på att bygga stabila och långsiktiga relationer. Du besitter en tävlingsinstinkt och målmedveten som gör att du trivs att arbeta resultatorienterat för att uppnå dina och verksamhetens mål. Vidare så är du en strukturerad person med ordning och reda men som också kan vara nytänkande och tänka utanför boxen när du identifierat en affärsmöjlighet. Att du är en lagspelare och duktig på att samarbeta är även det viktigt för att lyckas i rollen. Du ska vara en godrepresentant för Systemköp och det viktigaste är inte vad du gjort tidigare utan vad du kan bidra med framåt. Då stabilitet är viktigt för Systemköp så bör du kunna se dig trivas och utvecklas inom rollen innan du vill vidare till nästa roll.Stor vikt läggs även vid övriga personliga egenskaper. Lön och förmånerLön: Lönenligt överenskommelse och tjänstebil ingår. RekryteringsprocessenI anslutning till ansökan bjuds samtliga sökande in att genomföra en intervju med vår kollega Hubert, som är en AI-bot. Det är viktigt att intervjun genomförs för att kunna komma vidare i processen. Intervjun tar cirka 10-15 minuter.För de kandidater som går vidare efter vår AI-drivna intervju är nästa steg att genomföra en juridisk bakgrundskontroll. Denna genomför du som kandidat själv digitalt via vår partner Fortcheck. Ett email skickas till dig med instruktioner från Fortcheck och du väljer sedan själv om du vill dela din data och resultat med oss. Din bakgrundskontroll behöver genomföras och ditt resultat behöver delas med rekryteraren hos oss på Marketpeople för att kunna komma vidare i rekryteringsprocessen. De kandidater som tar sig vidare till nästa steg får genomföra referenstagningen som sker digitalt med hjälp av vår partner Refensa. Ett email skickas till dig med instruktioner från Refensa. Efter referenstagning görsett sista urval för att sedan bli presenterad för vår kund som tar vid och genomför sista delen av rekryteringsprocessen. Om Marketpeople Marketpeople är ett rekryteringsbolag med gedigen erfarenhet, branschledande AI, stark digital närvaro & high tech. Vi levererar marknadens mest moderna och fördomsfria rekryteringsalternativ. Hos Marketpeople får alla sökande chansen att presentera sig och genomföra en intervju med vår AI vilket ger alla sökande samma förutsättningar. Hemsida: www.marketpeople.se

3 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Modersmålslärare och studiehandledare till centrum för flerspråklighet

Vill du vara med och stötta elevers lärande genom att undervisa i modersmål? Då tycker vi att du ska söka den här tjänsten! På Centrum för flerspråkighet erbjuder vi modersmålsstöd, modersmålsundervisning och studiehandledning för cirka 4000 barn och ungdomar från förskoleklass till gymnasiet. Vi är 150 pedagoger som utbildar i mer än 44 olika språk. Vi arbetar med modersmålsundervisning, studiehandledning som individuellt stöd för eleven i skolan samt språkstöd för barn i förskoleklass. För att kunna erbjuda bästa möjliga utveckling använder vi oss av såväl modern pedagogik som teknik. Vi samarbetar med närsamhället, näringsliv, högskola samt andra kommuner och länder. Vårt mål är att ge barn och elever mod, självförtroende, rätt kunskap och kompetens för att kunna nå sina drömmars mål. ARBETSUPPGIFTER Som modersmålslärare tillhör du en språkgrupp och ingår i ett arbetslag med andra lärare som alla har kunskap i olika språk. Arbetslaget träffas regelbundet. Du kommer att undervisa elever i modersmål och ge stöd till elevernas lärande i skolan med studiehandledning. Tjänstgöringsgrad kan variera beroende på antal elever och behov av studiehandledning eller modersmålsstöd på skolorna och förskolorna. KVALIFIKATIONER För en tillsvidaretjänst behöver du vara utbildad lärare med behörighet i modersmål. Om du inte har en lärarutbildning kan du vara aktuell för en tidsbegränsad anställning. Du har tidigare erfarenhet av studiehandledning och undervisning i modersmål. Vi ser även att du har erfarenhet av arbete med barn och ungdomar. Du har goda kunskaper i det svenska språket i både tal- och skrift och du har något av följande modersmål: bosniska, bulgariska, engelska, meänkieli, pashto, polska ukrainska eller ungerska. Du leder, motiverar och skapar förståelse hos eleverna och har en god förmåga att skapa relationer. Du samarbetar bra ihop med andra men trivs också med ett självständigt arbete. Du precis som vi motiveras av att skapa undervisning av hög kvalitet. Innan du kan anställas behöver du visa upp ett godkänt utdrag från polisens belastningsregister. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Välkommen till Västerås stad - Västmanlands största arbetsgivare. Vi är 11 000 kollegor som tillsammans får en hel stad att fungera. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad, oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt uppdrag. För att få en stolt och välfungerande stad och nå vår vision om staden utan gränser vill vi också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället. Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här: https://www.vasteras.se/jobbochkarriär I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

3 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Property Services (Fastighetsskötare) Scandic Västerås, heltid

Nu söker vi en fastighetsskötare till Scandic Västerås. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Du agerar värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad är innebär rollen? Som fastighetsskötare hos oss på Scandic är ditt främsta fokus att hålla hotellet i fint skick för våra gäster. Scandic är hyresgäst och ansvarar driftmässigt för såväl hotellets egendom som byggnaden. Arbetet sker till stor del i hotellrum och andra gästutrymmen, och det blir därmed många hej i korridoren till våra gäster - det är precis där och då vi påvisar den goda service vi har. I din roll arbetar du med daglig drift samt planerat och felavhjälpande underhåll av hotellets lokaler och installationer så som dörrar, lås och inredning och utrustning i hotellrum, gym, kök och restaurang, konferens, pool och bastu/relax. Åtgärder för driftoptimering av byggnadens klimatsystem, värme och ventilation, avläsningar av förbrukningar ingår också. Vidare ingår i rollen att arbeta med hotellets brand- och säkerhet, fastighetsdrift och underhåll, såväl förebyggande som akut. Hållbarhet är ett viktigt ledord och du arbetar således aktivt med att få in det i våra arbetssätt ytterligare. Verksamheten innebär en del myndighetskrav och du är involverad i många av dessa. Struktur, noggrannhet, driv och flexibilitet är viktiga egenskaper, du har ett öga för detaljer och du trivs bland människor och att arbeta i en föränderlig miljö. Du rapporterar till en Property Manager. Vem är du? Vi söker dig som har teknisk utbildning och erfarenhet inom fastighetsdrift. Du har kunskap inom något av områdena el, VVS eller styr- och reglerteknik. Kunskaper om brandsäkerhet behövs för tjänsten och anläggningsskötarutbildning brandlarm är meriterande. I övrigt har du datorvana och goda kunskaper i svenska och engelska. Information om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar provanställning. Arbete på helger förekommer. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Ps. på vår hemsida kan du läsa ännu mer om tjänsten, vår kultur och våra förmåner! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

3 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Samordnare till hemtjänsten

Vi söker en erfaren och utbildad undersköterska som är van vid att arbeta självständigt som samordnare inom hemtjänsten. Det är viktigt att du har personliga egenskaper som passar för rollen då vi lägger stor vikt vid detta. I din roll som samordnare kommer du att ha ansvar för både administrativa och operativa processer kring våra kunder. Det innebär bland annat samordning av personal och daglig bemanning, schemaläggning och planering. Du kommer även ha kontakter med biståndshandläggare, anhöriga, kunder och andra samarbetspartners. För att trivas och lyckas i rollen bör du ha mycket goda kunskaper av schemaläggning och bemanning både på kort- och lång sikt samt god logistik förståelse. Det är också viktigt att du har erfarenhet av Mobil Omsorg/Epsilon och är väl bekant med systemet Phoniro och pulsenCombine då det är en viktig del av det dagliga arbetet. Tjänsten är lokaliserad till Västerås kommun. För att vara aktuell för tjänsten är det ett krav att du har körkort samt mycket goda kunskaper i svenska både i tal och skrift.

3 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Doktorand till forskningsprojekt om etik vid användning av AI i HR

Mälardalens universitet (MDU) är Sveriges nyaste universitet. Med vår vision, att vara ett progressivt och samverkande universitet där vi tillsammans formar en hållbar framtid, vill vi göra verklig skillnad. Vill du vara med och bidra till vår utveckling? Tillsammans bidrar vi till en mer hållbar framtid genom kunskap och innovation. Vi anser att ny kunskap och nya perspektiv bäst skapas och uppnås i samverkan med andra - kollegor, studenter, näringsliv och offentlig sektor såväl nationellt som internationellt. På akademin för ekonomi, samhälle och teknik läser våra studenter till bland annat högskole- och civilingenjörer, statsvetare och ekonomer. Hos oss finns forskningsinriktningarna industriell ekonomi och organisation och framtidens energi. Vårt arbete sker i samverkan och i strategiska avtal med företag, organisationer och myndigheter i regionen.Anställningsinformation Anställningsform: Tidsbegränsad anställning 4-5 år Omfattning: Heltid Antal anställningar:1 Sista ansökningsdag: 2024-06-02 Stationeringsort: Västerås Akademi/enhet/sektion: Akademin för ekonomi, samhälle och teknik (EST) Tillträde till utbildning på forskarnivå samt grundläggande behörighetskrav regleras i Högskoleförordningen 7 kap, 34–41§. Läs mer om forskarutbildning vid MDU               Till utbildningsplatsen är en doktorandanställning på heltid knuten under utbildningstiden, vilket motsvarar fyra år. Arbetsuppgifter Doktoranden kommer att ingå i forskningsprojektet ”Etik vid användning av artificiell intelligens i Human Resources”. Doktoranden kommer självständigt och i samarbete med seniora forskare designa och genomföra studier tillsammans med personalavdelningar på företag i Sverige. 80% av arbetstiden kommer att vara i forskningsprojektet och avsättas för forskning och forskarutbildning. 20% av arbetstiden utgörs av institutionstjänstgöring i form av undervisning på campus i Västerås, Eskilstuna eller på distans. Baserat på din bakgrund blir du antingen antagen till forskarämnet industriell ekonomi och organisation eller företagsekonomi. Kvalifikationer För grundläggande behörighet till forskarutbildning krävs att man har ett av följande: • examen på avancerad nivå • minst 240 högskolepoäng varav minst 60 på avancerad nivå • på annat sätt, i Sverige eller utomlands, förvärvat motsvarande kunskaper. Särskild behörighet Läs mer om den särskilda behörigheten i respektive ämnes allmänna studieplan, dessa finns här: Ämnen på forskarnivå – Mälardalens universitet (mdu.se).  God skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga i svenska och engelska är ett krav för denna anställning. Bedömningsgrunder En grundläggande bedömningsgrund är förmågan att tillgodogöra sig utbildning på forskarnivå. Utöver denna förmåga kommer särskild vikt att läggas vid att du kan uppvisa ett examensarbete av god kvalité. Meriterande för denna anställning är att du kan uppvisa ett dokumenterat intresse för etik och/eller Human Resource Managment frågor.  Vid en samlad bedömning av lämplighet läggs även vikt vid personliga förmågor. Alla anställda vid MDU förväntas samarbeta och bemöta kollegor och studenter med respekt, ta ansvar för verksamheten och de egna arbetsuppgifterna samt bidra till en god arbetsmiljö. Vi söker dig med god kommunikativ förmåga på såväl svenska som engelska. Vid denna anställning kommer vi också lägga särskild vikt vid god analytisk förmåga samt förmåga att själv kunna driva, planera och utföra forskarstudier.  Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför. Ansökan Du gör din ansökan genom att klicka på knappen ”Ansök” nedan. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Fackliga representanter: Saco-S [email protected] Susanne Meijer ST-OFR/S, tel: 021-10 14 89 Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering.

3 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Senior Service Engineer (BESS)

På Hitachi Energy inkluderar vår affärsenhet för Grid Edge Solutions en toppmodern portfölj av lösningar för batterilagringsystem (BESS), mikronät och förnybar automation. Vi söker nu en Senior Service Engineer att förstärka vårt team med. Vi växer snabbt och har många spännande projekt på gång. Som Senior serviceingenjör kommer din roll att fokusera på att tillhandahålla expertteknisk vägledning till våra kunder. Detta inkluderar service, driftsättning, installation och produkttestning. Du kommer att hantera komplexa frågor relaterade till batterilagringsystemens (BESS) drift, driftsättning och uppstart. Dessutom kommer du att delta i forskning och utvärdering av nya produkter och utrustningsuppgraderingar anpassade för att möta våra kunders utvecklade behov. Din uppgift kommer också att innebära att skapa långsiktiga relationer med klienter för att säkra framtida affärsmöjligheter. Du kan bli ombedd att felsöka implementeringsproblem eller erbjuda utbildning till kunder om utrustningsfunktioner. Du kommer att ta ansvar för att hantera serviceaktiviteter både på plats och på distans, genomföra planerat och oplanerat underhåll, analysera reservdelslistor och föreslå nödvändiga modifieringar. Dessutom kommer du att ansvara för att utforma tekniska rapporter relaterade till underhållsaktiviteter. Som seniorprofessionell kommer du att njuta av en nivå av autonomi och självständighet i ditt arbete, med möjligheter att dela med dig av din avancerade kunskap och handleda juniora kollegor. Vi uppmanar särskilt specialister med expertis inom batterisystem att ansöka, då spännande nya utmaningar väntar dig. När du ansluter dig till vårt team blir du en del av ett team som värdesätter teamwork och prioriterar kundrelationer. Vi främjar en miljö där initiativ uppmuntras, och du kommer att ha gott om möjligheter att ta utvecklas. Om du söker en stimulerande roll där du kontinuerligt kan avancera inom den senaste teknologin är denna möjlighet skräddarsydd för dig! Dina ansvarsområden: Utveckla tekniska systemlösningar för kunder, förbereda dokumentation och konfigurera teknisk kommunikationsutrustning. Installera, uppdatera och modifiera SCADA-system. Tillhandahålla fjärr- och on-site support för installation, driftsättning, underhåll, reparationer och konsulttjänster. Främja starka kundrelationer, förstå deras behov och erbjuda specialiserat stöd och lösningar. Resa främst inom Sverige för on-site kundsupport. ’ Coacha och stödja juniora kollegor. Din bakgrund: Teknisk utbildning med fokus på elektriska kraftsystem. Djup förståelse för samtida elektriska kraftsystem och deras sammanlänkade kommunikations- och skyddssystem. Kunnig inom batterisystem. Minst 5 års erfarenhet av understationer, reläskydd, RTU:er eller SCADA-applikationer. Behärska svenska och engelska i både tal och skrift. Påvisad förmåga att identifiera och lösa tekniska problem. Motiverad, samarbetsvillig, lösingsorienterad och starkt intresse för teknik. Om du är redo för denna spännande möjlighet, ansök idag och bli en del av vårt team som driver innovation inom kraftnätautomation. Även om du inte uppfyller alla av dom ovanställda punkterna, ser vi gärna att du skickar in en ansökan till oss. Ta chansen att gå med i ett världsledande teknikföretag och ge dig själv obegränsade karriärmöjligheter genom att söka till tjänsten! Vi ser fram emot din ansökan, sista dagen att ansöka är .2024-05-24. Vänligen kontakta rekryterande chef för övriga frågor: Marco Fugazza, [email protected]. Fackliga representanter; Unionens Sveriges Ingenjörer: Klas Koppari, +46 107- 38 13 45 Unionen: Fredrik W Nordin, +46 107-38 15 12 Ledarna: Christer Fridlund, +46 107-38 29 12. Övriga frågor kontakta Talent Partner Carina Riström, [email protected]

3 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024