Kultur, media, design

Sök lediga jobb inom Kultur, media, design

Vik. Teckenspråkstolk

Vill du arbeta med arbetsuppgifter som skapar delaktighet för människor som är behov av teckenspråks-/dövblindtolk i Jämtland/Härjedalen. Vi söker nu en teckenspråkstolk för ett vikariat med placering på Tolkcentralen i Östersund. Vi erbjuder tolkservice till personer som är döva, dövblinda, har hörselnedsättning eller vuxendövhet. Tolkning sker i många olika vardagssituationer, till exempel vid sjukvårdsbesök, arbetsplatsträffar, myndighetskontakter, familjeangelägenheter och fritidsaktiviteter. ARBETSUPPGIFTER Sedvanliga uppgifter där du självständigt utför tolkuppdrag genom förberedelse, tolkning samt efterarbete. Du medverkar också i verksamhetens utveckling genom att delta i olika förbättringsarbeten. Arbetstiden är i huvudsak dagtid måndag-fredag men viss tjänstgöring på kvällar och helger kan förekomma med flexibelt schema. Vi är en liten tolkcentral, därför ingår även viss samordning i samarbete med vår samordnare och teckenspråkstolk. KVALIFIKATIONER Du ska ha genomgått en av Tolk- och översättarinstitutet (TÖI) eller Myndigheten för yrkeshögskolan (MYH) godkända teckenspråkstolkutbildningar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, gott bemötande, god samarbetsförmåga, lyhördhet, självständighet och flexibilitet. Det krävs också att du är reflekterande och kan se andras behov och ta hänsyn till dem, ge andra utrymme samt ha förmågan att dela med dig av kunskaper. Då du ofta är ensam ute på tolkuppdrag behöver du ha förmågan att ta egna beslut och göra en bedömning vad som är den bästa lösningen i olika situationer. Vi ser positivt på om du har intresse för IT och kunskap eller praktisk erfarenhet av att utföra tolkning digitalt. Det är en stor fördel om du har mycket god datakunskap och behärskar programmen i Office-paketet väl. ÖVRIGT Inför beslut om anställning görs bakgrundskontroll genom utdrag ur belastningsregistret. Tjänsten kräver att du innehar B-körkort. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

16 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Vi söker en engagerad barnbibliotekarie till Skanörs och Vellinge bibliotek

Det finns fyra folkbibliotek i Vellinge kommun och tjänsten fördelas mellan två av dem utifrån fördelningen 50% Vellinge bibliotek och 25% Skanörs bibliotek. Vellinge bibliotek är ett integrerat skol- och folkbibliotek. Där arbetar fyra folkbibliotekarier och en skolbibliotekarie. På Skanörs bibliotek arbetar sex folkbibliotekarier, varav hälften av dem även på ett annat bibliotek i kommunen, och samverkan mellan biblioteken är viktig. Det finns ett stort fokus på de prioriterade målgrupperna, där barn och unga ingår. Båda biblioteken har utmärkta pendlingsmöjligheter. ARBETSUPPGIFTER Som barnbibliotekarie ansvarar du tillsammans med kollegor för verksamheten riktad mot barn och unga. Du planerar och genomför programverksamhet, både egna och tillsammans med andra aktörer, som till exempel lovaktiviteter. Du förväntas hålla i bokprat och andra läsfrämjande aktiviteter. På båda biblioteken ingår pass i informationsdisken och även andra, på bibliotek, sedvanligt förekommande arbetsuppgifter. Vi är mindre bibliotek vilket innebär att arbetet ställer krav på flexibilitet och ansvarskänsla för hela biblioteksverksamheten. Du kommer att ingå i arbetslag där vi hjälps åt med att uppfylla de uppdrag vi har, både vad gäller barn- och ungdomsverksamheten och verksamheten riktad mot de vuxna besökarna, så det är viktigt att du är inställd på att ta tag i olika slags arbetsuppgifter. KVALIFIKATIONER Du har ett stort intresse för att arbeta med barn och unga. Som person är du pedagogisk, kommunikativ, lyhörd och nyfiken. Du har en god samarbetsvilja, stark känsla för gott bemötande och ett inkluderande sätt där du bemöter varje individ med förståelse och respekt. Du har förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp. ÖVRIGT Vi vill att det ska kännas bra både att bo och jobba i Vellinge kommun. För oss är mod, trovärdighet, glädje och omtanke viktigt för att trivas på arbetet och i vardagen. Vi har stort fokus på god service och gott bemötande såväl internt som externt. Våra medarbetare är vana vid korta beslutsvägar, goda utvecklingsmöjligheter och bra ledare (alla chefer får ledarskapsutbildning). Läs allt om försäkringar, tjänstepension och andra förmåner på Vellinge.se/jobba-hos-oss.

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Ljustekniker

Om Malmö Live Malmö Live är mötesplatsen för musik, kultur och nöjesliv i södra Sverige. Konserthuset invigdes i augusti 2015 och drivs av Malmö Live Konserthus AB, ett bolag som ägs av Malmö stad. Bolaget profilerar konserthuset och Malmö som musikstad genom att utveckla och komplettera musiklivet både i staden och i regionen. I verksamheten ingår Malmö Symfoniorkester, arrangemang och konsert, mötesplatsen samt kulturpolitiskt program. Malmö Live Konserthus omsätter ca 185 miljoner kronor per år och har ca 140 anställda. Med ett nittiotal musiker från olika delar av världen, tillsammans med en utvecklad konsert- och kulturverksamhet är Malmö Live Konserthus en plats att mötas gränsöverskridande genom musiken. Malmö Live Konserthus AB strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen och välkomnar sökande som kan bidra till det. Samtliga anställda omfattas av kollektivavtal med Svensk Scenkonst. Ljustekniker Malmö Live Konserthus AB söker nu en ljustekniker till konserter och andra sceniska evenemang. Arbetsuppgifterna består av ljusarbetets alla delar; design, förproduktion, riggning, ljusbordsprogrammering, felsökning, rivning och återställning, samt ansvara för husets AV- och ljusutrustning. Din arbetsplats är huvudsakligen våra fasta scener, men den kan också vara utanför vårt hus. Som tekniker på Malmö Live arbetar du självständigt, strukturerat och lösningsorienterat. Du kommer att vara en del i ett tekniskt team där vi hjälps åt med allt från det lilla till det stora. Utöver ett nära samarbete med teknikerkollegor samarbetar du också med producenter, produktionsledare, publikvärdar. Du kommer också ta emot och stödja gästande externa produktioner. Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med scenljus, har förståelse för konsertverksamhet och scenrummets aktörer. Som ljustekniker på Malmö Live får du ett stort mandat och en stor frihet, vilket kräver att du har kunskap och driv. Vi ser att du har Högskoleutbildning eller yrkeshögskola med inriktning mot ljus eller gedigen erfarenhet inom området. Det är meriterande om du behärskar svenska och engelska i tal och skrift, bemästrar ljusbord från MA-lighting, att du har grundläggande kunskaper i bildproduktion och mediateknik samt B-körkort, liftkort och certifierade riggningskunskaper. Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid, 100% Arbetstider: Schemalagd arbetstid med arbete på kvällar och helger. Tillträde: Enligt överenskommelse Välkommen med din ansökan till [email protected] senast söndagen den 2 juni. Kontaktperson: Frågor om tjänsten besvaras av teknikchef Martin Berglund, [email protected] Facklig företrädare: [email protected] Facklig kontaktperson Scen & Film Malmö Live Konserthus AB hanterar dina personuppgifter enligt aktuell dataskyddslagstiftning, GDPR. När du lämnar uppgifter till oss förutsätter vi ditt godkännande för behandling av dessa. Läs mer här: https://malmolive.se/personuppgiftspolicy-generell

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Grafisk formgivare som gillar utveckling till Järfälla kommun!

Vill du vara med och forma en av Sveriges mest expansiva kommuner? Järfälla kommun i nordvästra Stockholm har regionens mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi har höga ambitioner och erbjuder en arbetsplats med stora möjligheter att utvecklas och göra skillnad. Vill du bidra i det arbetet? Då ska du söka jobbet som grafisk formgivare på vår nya kommunikationsenhet, där du får vara med och ta kommunens kommunikation till nya höjder! ARBETSUPPGIFTER Det här gör du hos oss Järfälla kommuns kommunikationsenhet ombildades vid årsskiftet och är inne i en spännande utvecklingsfas. Just nu arbetar vi med att formulera uppdrag, mål, organisation och arbetssätt för den nya enheten. För dig finns det stora möjligheter att bidra i vårt fortsatta utvecklingsarbete. Som grafisk formgivare hos oss ansvarar du för att förvalta och utveckla kommunens grafiska profil. Du arbetar både strategiskt och operativt och har en stödjande och rådgivande roll gentemot hela organisationen. Du arbetar tillsammans med kommunens kommunikatörer samt driver egna projekt, vilket innebär att du utifrån verksamheters behov kan bedöma, planera och producera grafiskt material för både print, webb och andra digitala kanaler samt event. Du blir en del av kommunikationsenheten på kommunikationsavdelningen som ansvarar för Järfälla kommuns övergripande kommunikations- och varumärkesarbete. Totalt är vi fjorton medarbetare med en viktig roll i arbetet med att förbättra kommunikationen, stärka varumärket och förbättra relationerna med Järfällaborna, företagarna och andra intressenter. I Kommunikationsavdelningen ingår dessutom Servicecenter, som ger medborgarservice via olika kanaler och har tjugotre medarbetare. Vi ser alla kommunikation som ett viktigt verktyg för att nå kommunens mål. KVALIFIKATIONER Vem är du? Vi söker dig som är en kreativ och idéstark grafisk formgivare med en gedigen känsla för färg och form. Du är bra på att skapa visuellt tilltalande och effektiv design som kommunicerar och engagerar olika målgrupper. För att lyckas i rollen behöver du snabbt kunna sätta dig in i olika projekt och hitta lösningar samtidigt som du håller ett helhetsperspektiv. Som person är du lyhörd, serviceinriktad och bra på att samarbeta med olika människor. Du är självgående, strukturerad och har en mycket god förmåga att planera ditt arbete. Vi vill också att du har: • relevant utbildning i grafisk formgivning eller marknadsföring • erfarenhet av att leda och arbeta med visuell kommunikation på strategisk nivå • erfarenhet av grafisk formgivning för både tryckta och digitala kanaler • utmärkta färdigheter i Adobe Creative Suite: främst Indesign, Photoshop, Illustrator och After Effects. • erfarenhet av att följa, utveckla och förvalta grafiska manualer • mycket goda kunskaper i Powerpoint och Word • vana att självständigt beställa och kvalitetssäkra leveranser från leverantörer • vana att ta fram illustrationer, framförallt piktogram. Det är meriterande om du har: • kunskaper i lagkrav för digital tillgänglighet (DOS-lagen) • erfarenhet av att tillgänglighetsanpassa material för digital publicering • erfarenhet av att hålla utbildningar och workshoppar inom ditt område • kunskaper och erfarenheter inom marknadsföring • deltagit i upphandlingar med leverantörer Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vänligen bifoga ditt CV och personliga brev Järfälla kommun är en arbetsgivare som satsar på sina medarbetare och erbjuder goda möjligheter till utveckling och karriärvägar. Hos oss har du möjlighet att arbeta på distans, kan semesterväxla och får friskvårdsersättning och andra fina förmåner. Vårt kontor ligger centralt i Jakobsbergs centrum. Hit är det lätt att ta sig med allmänna kommunikationer, det tar t ex 20 minuter med pendeltåg från Stockholms central. Personlighetstester och arbetsprover/portfolio kan komma att ingå som en del av rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan med CV och personligt brev senast den 31 maj. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Läs mer om hur det är att jobba hos oss:

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Product Designer

Matsmart-Motatos is a different kind of food store, challenging the thought of sustainable consumption. We’re a European grocery e-commerce, aiding the sustainable reform of our food system by giving everyone a chance to save our planet in an effortless way. We partner with food and FMCG companies to save products at risk of going to waste by re-selling them at discounted prices directly to consumers: sustainable, affordable and accessible to all. Today, our shops are open in Sweden, Finland, Denmark, Germany and Austria.Working at Matsmart-Motatos, you will join our fight against food waste and contribute to making the world a better place. We are seeking a talented (Digital) Product Designer with a strong focus on the holistic UX workflow to join our team. As a Product Designer, you will be responsible for creating intuitive and engaging digital user experiences (UX) for our customers across markets and platforms. You will work closely with product managers, developers and other stakeholders to ensure that our designs meet both user needs and business goals in a goals-driven environment. Product and tech at Matsmart-Motatos Matsmart-Motatos is one of the leading e-commerce companies in Sweden. We have a modern architecture built on a headless e-commerce platform. Our product design stack consists of a Figma Design Library used for exploring and delivering designs and a React component library in Storybook. We are continuously discovering new opportunities to expand the use of design in our way of working. Our tech organization is a growing team of tech and design enthusiasts, and every member of the team plays a crucial role in our success story. We’re organized in cross-functional product teams, each with their own focus on a particular part of the value stream. In our teams, you will be challenged and have the opportunity to make a difference. If you are passionate about digital products and design, want to make an impact, and have fun along the way, you will fit our team nicely! What you’ll do as Product Designer Collaborate with stakeholders to design effective solutions for best-in-class e-commerce user experiences within a product team focusing on end customer communication, interaction and journey Conduct quantitative and qualitative user research to identify existing and emerging trends and user needs Conceptualize, evaluate, and map user flows and high-fidelity prototypes that effectively communicate the design solutions Work closely with cross-functional teams to ensure designs are feasible and aligned with user needs, business goals, design system and the brand Contribute to our Design Library in Figma with high quality components that scale To be successful in this role, we believe you need At least three years of experience in a product organization as a Product Designer, UX Designer, or similar, with proficiency in Figma Experience in designing customer-facing web and mobile applications, as well as communication mediums such as email and mobile. Proven ability to thrive in a goals-driven environment using data as the backbone of your design decisions. Experience in planning, executing, and reporting on user tests (qualitative and quantitative). Excellent collaboration and communication skills while being flexible and pragmatic about your designs. Bachelor's or Master's degree in Design, Human-Computer Interaction, or a related field. Proficiency in English. Bonus skills Previous work experience in ecommerce Familiarity with front-end technologies such as HTML, CSS, and JavaScript UX/Marketing copywriting skills in either english, german, swedish, danish or finnish Join us If you are passionate about digital products, design, and making a positive impact while having fun along the way, we'd love to hear from you. Join our growing team of tech and design enthusiasts, where every member plays a crucial role in our success story. What we offer Matsmart-Motatos offers a social and energizing workplace where creativity and ideas are more than welcome and appreciated. We like to explore, and encourage testing and learning, taking ownership and action. We strongly value collaboration and showing we care for one another. We win and lose together as one team. Matsmart-Motatos is growing. This means we offer being part of an exciting journey where we grow in terms of teams, new markets, new products and the development of the platform. Together we are building a successful and unique e-commerce company that is contributing to a more sustainable world. Final day to apply is May 5th 2024.

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 november 2024
Legal Counsel-Maternity Cover

The Gang Since 2019, The Gang has been a leading gaming studio for Roblox games and our goal is to build the best, safest and most engaging experiences in the world. We publish our own games and develop game experiences with the most successful brands in the world in music, fashion, entertainment, and technology. Our mission is to unlock the full creative potential of our audiences with innovative experiences and solutions. This year we have seen tremendous growth with several million active users every day and we are actively looking to find the best people to join us in shaping the future of metaverse experiences in Roblox and beyond. About the position As Junior Legal Counsel- Maternity Cover, you will play a key role in making sure that they and the senior management get good advice on the commercial contracts we enter with our clients and partners. You should be used to working with multiple assignments at the same time. Starting date:July 2023, this is atemporary contract (uncertain term) Reporting to: Head of Legal Location: working 100% remote from home, but on Lisbon working-hours. Option for hybrid work from our Lisbon office. Slack and Discord are your best friends. Company language: English Please submit your application and CV in English Responsibilities Support the legal department and the daily business with advice and support in negotiations; Support the CEOs with reading contracts and giving feedback, legal analysis, and recommendations; Draft, review and advise on agreements such as our merchant agreements, terms & conditions, partner agreements, MSAs, NDAs etc; Provide legal advice in a variety of topics. Who you are Proactive and detail-oriented with an ability to deliver strong results in a timely manner; Open and willing to learn about a broad range of topics; Fluent in written and spoken English; A Law graduate with 2+ years of experience providing legal advice in regulatory, corporate, or commercial law topics, preferably with game industry background.

16 maj 2024
Sista ansökan:
1 november 2024
Sr Manager - Manufacturing Program Planning

We are seeking a driven Senior Manager, Manufacturing Program Planning to join us in our mission to contribute to a greener future. By joining us, you will be a key player in shaping our strategy, assembling your team, and leading the Northvolt Ett manufacturing organization through the evolution from construction and commissioning to steady state ramped production in one Europe’s first large scale battery factories. About the job As the Sr. Manager, Manufacturing Program Planning, you will be responsible for leading and mentoring a team of manufacturing program managers and analysts through the successful ramp-up of Northvolt Ett. Your primary focus will be representing the manufacturing organization by defining requirements, developing plans, and shepherding execution. A key enabler to success is the ability to collaborate with and influence adjacent program teams executing other business elements, ensuring your site level functions within the manufacturing organization are represented and contributing where needed to secure a successful future. About the team This is a senior management role for the Program Management Office (PMO) embedded within the Manufacturing Organization responsible for Northvolt Ett in Skellefteå, Sweden. The Program Planning team led by this role is scoped to reach nearly twenty disciplined executors. Two senior management counterparts within the PMO will support you with their teams focused on Development and Reporting, approximately ten additional specialists, a combined total PMO group of roughly thirty. Key responsibilities include but are not limited to: Lead and mentor a team of program managers, providing guidance and support throughout the program lifecycle. Development and execution of comprehensive program plans, ensuring alignment with overall portfolio objectives. Collaborate with cross-functional teams to ensure timely and successful execution of program activities. Generate and maintain detailed schedules, closely monitoring progress and identifying potential risks or delays. Alignment of portfolio plan to cross functional resource availability, forecasting program resource needs and fine-tuning schedules to level resource requirements over time. Program and Portfolio risk analysis and mitigation planning. We value individuals who are proactive, adaptable, and passionate about making a difference. If you are excited about the opportunity to contribute to a sustainable future and thrive in a collaborative team environment, we encourage you to apply. Northvolt is an equal opportunity employer. We are a diverse group of individuals united by a common mission. We recognize that our actions as individuals play a crucial role in driving Northvolt towards its goals, and we are committed to moving forward as a team. We offer an open and welcoming atmosphere where success is celebrated collectively, and challenges are tackled together. At Northvolt, we believe in fostering internal career development and providing opportunities for growth. Therefore, we prioritize evaluating candidates based on their skills and potential. We kindly request that applicants refrain from including their picture and age with their application to help us ensure fairness and objectivity in our selection process. Please apply with your CV in English or your complete LinkedIn profile. This is a full-time position with a fixed salary, and the planned starting date is as soon as possible. We look forward to reviewing your application. Skills & Requirements We believe that you have : Master’s degree, preferably engineering or industrial in nature, flexible with equivalent professional experience. 8+ years of experience in project and/or program management roles as an individual contributor 2+ years of additional experience leading a team of program managers, preferably in an automotive manufacturing environment. Expertise in program management methodologies, with a focus on portfolio management. Experience operating within a greenfield construction environment is a highly desirable. Knowledge of battery manufacturing processes and technologies is highly desirable. Ability to thrive in a startup environment, adapting to changing priorities and driving results in a dynamic setting.

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 augusti 2024
SSAB - Executive Assistant - Transformation Office

Vill du ha en spännande och omväxlande roll i en produktionsmiljö där det kommer erbjudas stor omväxling och variation i din arbetsdag? I rollen som Executive Assistant kommer din roll ha en avgörande betydelse för ledningen och hela teamets koordinering och administration. Placeringsort Luleå. Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och omkring 2030 kommer vi att vara i stort sett fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin. Som Executive Assistant är du centrum för kommunikation, strategi, schemaläggning och planering för VP, Head of TO och TO MT för Transformation Office men du är även ett stöd till övriga chefer i ledningsgruppen som du har ett nära samarbete med. Du kommer att vara högst delaktig i ovan nämnda personers vardag och det är naturligt för dig att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt samt ta initiativ till rutiner som passar både verksamheten och dessa personer. I rollen sitter du organisatoriskt med alla som ingår i SSABs omställningsprojekt på Transformation Office. Dina huvudsakliga ansvarsområden Organisera och planera prioriterade besök kopplat SSABs omställning i Luleå. Ansvara för administration kopplat till on- & offboarding av våra nyanställda och konsulter, inklusive hantering av olika behörigheter och åtkomsträttigheter i IT-system och personalsystem. Hantera inköpsaktiviteter, inklusive inköpsorder och fakturahantering. Underlätta det dagliga arbetet för VP Head of TO chef samt övriga TO teammedlemmar kring administrativa och praktiska arbetsuppgifter så att deras vardag flyter på så smidigt, effektivt och bra som möjligt. Organisera besök och evenemang samt assistera med kalenderbokningar, resebokningar och visumhantering. Förbereda rapporter för ledningsteam, föra protokoll, följa upp på åtgärdsplaner och delta i olika ledningsforum. Kalenderhantering och proaktivt stöd inför kommande bokningar. Göra presentationer i Powerpoint, ibland med tillhörande förslag på talarmanus. Behjälplig vid större event på GROUP, ex Top Management Meeting för ca 100 deltagare. Om dig Erfarenhet från Executive Assistant-roll i globalt börsnoterat företag, start-up och/eller tillväxtbolag. För att axla rollen bör du vara självgående och van att fånga upp och leverera på arbetsuppgifter av olika karaktär. Du har affärs-och organisationskunskap och är administrativt skicklig med digital kompetens. Du kommer vara en nyckelperson i många av våra viktiga processer. Huvudsakligen inom området personaladministration. Du rapporterar till chefen för VP för TO. Som person har du ett starkt engagemang och driv för att få saker gjorda och gör det med ett strukturerat arbetssätt och ett analytiskt sinne. Du har förmågan att prioritera, planera och möjliggöra både ditt eget och andras arbete. Du är prestigelös, tydlig och sympatisk. Du är van vid självledarskap och du gillar att ta ägarskap för olika projekt. Det är även viktigt att du har en hög kommunikations- och samarbetsförmåga samt att du är förtroendeingivande med en förmåga att skapa och bibehålla goda relationer. Eftergymnasiala studier inom ekonomi, HR, administration och eller språk. Kommunikationsfärdigheter: God Svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande med finska. Förmåga och professionalitet att hantera konfidentiell information. Systemvana: Microsoft Office 365 Meriterande EIS, SAP och TimeKey. Tjänsten är i första hand på plats i Luleå med möjlighet till distansarbete i viss utsträckning! Vårt erbjudande På SSAB är mångfald och inkludering en del av vår kultur. Vi använder våra värderingar – drivande, äkta och steget före – i vårt dagliga beslutsfattande, alltid med kunden i fokus. Det gör oss alla till lagspelare, med en gemensam strävan att förbättra oss. När du börjar på SSAB blir du en del av en organisation med passionerade problemlösare som arbetar tillsammans med viktiga utmaningar. Vi kommer att stödja din tillväxt genom att erbjuda en säker och vänlig arbetsplats som bidrar till balansen mellan arbete och privatliv. På SSAB har du möjlighet att bredda dina kunskaper och växa. Vi erbjuder ett brett spektrum av uppskattade förmåner till våra medarbetare. Här är några exempel på det: Vinstdelning Flexibla villkor för arbetstidsförkortning Friskvårdsbidrag Rekryteringsprocessen 1. Ansök 2. Intervju 3. Kom och träffa oss 4. Referenstagning 5. Hälsoundersökning 6. Signera Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen. Har du frågor angående tjänsten? Kontakta gärna Carl Orrling, VP, Head of Transformation Office Mail - [email protected] LinkedIn - https://www.linkedin.com/in/carl-orrling-a6878540/ Kontakta Petra Fekete, Interim Talent Acquisition Partner Mail - [email protected] LinkedIn - https://www.linkedin.com/in/petra-fekete-50038726/ Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering. Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0920-920 00. Några ord från din blivande chef "Jag som blir din chef heter Carl Orrling. Välkommen till vårt projektkontor där effektivitet och noggrannhet är nyckeln till framgång! Vi söker nu en dynamisk och erfaren exekutiv assistent som är redo att ta sig an en central roll i vårt team. Att få vara med om att ställa om en hel industri är en fantastisk möjlighet och utmaning. Vi söker medarbetare som är engagerade och delar SSABs vision om en starkare och mer hållbar värld. Som en del av vårt projektkontor behöver man kunna kombinera flexibilitet med struktur med en hög servicegrad."

16 maj 2024
Sista ansökan:
18 juni 2024
Timvikarier teckenspråkstolk till SPSM

Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för en likvärdig utbildning? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande med funktionsnedsättning ska nå målen för sin utbildning. Vi driver specialskolor. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi fördelar också statsbidrag och utvecklar läromedel. Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald Vi arbetar engagerat för att allas lika värde ska bli verklighet. Tillsammans använder vi samarbete och kompetens för att lösa uppdrag. Just nu fokuserar vi på att utveckla ledarskapet och att öka mångfalden på myndigheten. Tillsammans bidrar vi till hållbarhet i samhället ekonomiskt, socialt och miljömässigt. Du kan läsa mer om vad vi erbjuder på vår webbplats https://www.spsm.se/jobb. Alla elever har rätt till en skola som ger dem möjlighet att utvecklas utifrån egna förutsättningar. SPSM driver skolor på uppdrag av staten. Vi erbjuder eleverna en lärmiljö som ger dem möjlighet till delaktighet, lärande och utveckling. Vi erbjuder ett meningsfullt, stimulerande och viktigt pedagogiskt arbete på våra skolor. I verksamhetsområde specialskola arbetar drygt 600 medarbetare. Verksamhetsområdet omfattar myndighetens samtliga regionala och nationella specialskolor, tio stycken från Umeå till Lund. Utöver skolorna innehåller verksamhetsområdet även en skolstödsenhet, en skolutvecklingsenhet och en hälso- och sjukvårdsenhet. Våra skolor är tvåspråkiga specialskolor där teckenspråk är det gemensamma språket bland både elever och personal. Vårt uppdrag är att ge döva elever och elever med hörselnedsättning utbildning motsvarande den som ges i grundskolan/grundsärskolan, enligt specialskolans läroplan. Våra skolor är mångkulturella med elever från fler olika länder och kulturer. Vi kommunicerar på svenskt teckenspråk samt talad och skriven svenska. Vi bedriver också teckenspråkskurser för hörande barn och ungdomar vars föräldrar är döva eller har en hörselnedsättning. Skolstödsenheten har för närvarande ca 65 medarbetare som ger verksamhetsområdet stöd i form av vaktmästeri, skolmåltider, lokalvård, lokaler, ekonomi-, inköp- och personalhandläggning samt skolnära administration. Hela SPSM får stöd i teckenspråkstolkning och hörselteknik. Då myndigheten finns inom stora delar av landet använder vi digitala plattformar för arbete och möten på distans. ARBETSUPPGIFTER Är Du teckenspråkstolk med hög kompetens? Är Du en praktiker med teoretisk förankring? Är Du trygg i din yrkesroll? Då kanske Du tilltalas av och passar som timvikarie på någon av SPSM:s skolor! Vi söker timvikarierande teckenspråkstolkar med placering på Manillaskolan i Stockholm, Birgittaskolan i Örebro, Vänerskolan i Vänersborg eller Östervångsskolan i Lund samt vid distansmöten. Du kommer att tillfrågas när det uppstår behov med kort eller långt varsel. Att stå till förfogande på detta sätt innebär att ett nytt anställningsförhållande inträder vid varje enskilt tillfälle du tas i anspråk för arbete. Erbjudande om sådan tidsbegränsad anställning sker vanligen muntligt. Du har givetvis rätt att tacka nej till uppdrag som erbjuds dig. I arbetet som timvikarierande teckenspråkstolk på SPSM ingår tolkning till både elever och personal i olika situationer, på plats i SPSM:s lokaler eller på distans i digitala möten. För eleverna kan det vara lektioner, utvecklingssamtal, studiebesök och kulturella evenemang. Tolkning förekommer även på raster, i fritidshemsverksamheten, i elevrådsarbetet och vid gemensamma aktiviteter. För personal kan det gälla undervisning, möten, konferenser och fortbildning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: Tolk- och översättarinstitutets föreskrivna tolkutbildning med godkänt resultat eller är auktoriserad av Kammarkollegiet. Utbildning och erfarenhet som dövblindtolk Minst 6 månaders erfarenhet i närtid av arbete som teckenspråkstolk och dövblindtolk. Det är meriterande om du har: Vidareutbildning inom tolkområdet Erfarenhet av att tolka i skolrelaterade situationer och i situationer med barn och ungdomar Erfarenhet av pedagogiskt språk Erfarenhet av ett formellt språkbruk Erfarenhet av att samordna tolkuppdrag Personliga egenskaper: Vi önskar att du är trygg i din yrkesroll och vågar ta plats på ett respektfullt sätt. Vi lägger också stor vikt vid att du är serviceinriktad, lyhörd för verksamhetens behov samt initiativrik och lösningsfokuserad. Du kan behålla ett lugnt förhållningssätt även i stressiga situationer samt tycker om att jobba både självständigt och i team. ÖVRIGT Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning. I händelse av samhällskris kan du komma att arbetsledas mellan myndighetens verksamhetsområden utifrån din placeringsort. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

16 maj 2024
Sista ansökan:
10 november 2024
Timvikarier teckenspråkstolk till SPSM

Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för en likvärdig utbildning? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande med funktionsnedsättning ska nå målen för sin utbildning. Vi driver specialskolor. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi fördelar också statsbidrag och utvecklar läromedel. Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald Vi arbetar engagerat för att allas lika värde ska bli verklighet. Tillsammans använder vi samarbete och kompetens för att lösa uppdrag. Just nu fokuserar vi på att utveckla ledarskapet och att öka mångfalden på myndigheten. Tillsammans bidrar vi till hållbarhet i samhället ekonomiskt, socialt och miljömässigt. Du kan läsa mer om vad vi erbjuder på vår webbplats https://www.spsm.se/jobb. Alla elever har rätt till en skola som ger dem möjlighet att utvecklas utifrån egna förutsättningar. SPSM driver skolor på uppdrag av staten. Vi erbjuder eleverna en lärmiljö som ger dem möjlighet till delaktighet, lärande och utveckling. Vi erbjuder ett meningsfullt, stimulerande och viktigt pedagogiskt arbete på våra skolor. I verksamhetsområde specialskola arbetar drygt 600 medarbetare. Verksamhetsområdet omfattar myndighetens samtliga regionala och nationella specialskolor, tio stycken från Umeå till Lund. Utöver skolorna innehåller verksamhetsområdet även en skolstödsenhet, en skolutvecklingsenhet och en hälso- och sjukvårdsenhet. Våra skolor är tvåspråkiga specialskolor där teckenspråk är det gemensamma språket bland både elever och personal. Vårt uppdrag är att ge döva elever och elever med hörselnedsättning utbildning motsvarande den som ges i grundskolan/grundsärskolan, enligt specialskolans läroplan. Våra skolor är mångkulturella med elever från fler olika länder och kulturer. Vi kommunicerar på svenskt teckenspråk samt talad och skriven svenska. Vi bedriver också teckenspråkskurser för hörande barn och ungdomar vars föräldrar är döva eller har en hörselnedsättning. Skolstödsenheten har för närvarande ca 65 medarbetare som ger verksamhetsområdet stöd i form av vaktmästeri, skolmåltider, lokalvård, lokaler, ekonomi-, inköp- och personalhandläggning samt skolnära administration. Hela SPSM får stöd i teckenspråkstolkning och hörselteknik. Då myndigheten finns inom stora delar av landet använder vi digitala plattformar för arbete och möten på distans. ARBETSUPPGIFTER Är Du teckenspråkstolk med hög kompetens? Är Du en praktiker med teoretisk förankring? Är Du trygg i din yrkesroll? Då kanske Du tilltalas av och passar som timvikarie på någon av SPSM:s skolor! Vi söker timvikarierande teckenspråkstolkar med placering på Manillaskolan i Stockholm, Birgittaskolan i Örebro, Vänerskolan i Vänersborg eller Östervångsskolan i Lund samt vid distansmöten. Du kommer att tillfrågas när det uppstår behov med kort eller långt varsel. Att stå till förfogande på detta sätt innebär att ett nytt anställningsförhållande inträder vid varje enskilt tillfälle du tas i anspråk för arbete. Erbjudande om sådan tidsbegränsad anställning sker vanligen muntligt. Du har givetvis rätt att tacka nej till uppdrag som erbjuds dig. I arbetet som timvikarierande teckenspråkstolk på SPSM ingår tolkning till både elever och personal i olika situationer, på plats i SPSM:s lokaler eller på distans i digitala möten. För eleverna kan det vara lektioner, utvecklingssamtal, studiebesök och kulturella evenemang. Tolkning förekommer även på raster, i fritidshemsverksamheten, i elevrådsarbetet och vid gemensamma aktiviteter. För personal kan det gälla undervisning, möten, konferenser och fortbildning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: Tolk- och översättarinstitutets föreskrivna tolkutbildning med godkänt resultat eller är auktoriserad av Kammarkollegiet. Utbildning och erfarenhet som dövblindtolk Minst 6 månaders erfarenhet i närtid av arbete som teckenspråkstolk och dövblindtolk. Det är meriterande om du har: Vidareutbildning inom tolkområdet Erfarenhet av att tolka i skolrelaterade situationer och i situationer med barn och ungdomar Erfarenhet av pedagogiskt språk Erfarenhet av ett formellt språkbruk Erfarenhet av att samordna tolkuppdrag Personliga egenskaper: Vi önskar att du är trygg i din yrkesroll och vågar ta plats på ett respektfullt sätt. Vi lägger också stor vikt vid att du är serviceinriktad, lyhörd för verksamhetens behov samt initiativrik och lösningsfokuserad. Du kan behålla ett lugnt förhållningssätt även i stressiga situationer samt tycker om att jobba både självständigt och i team. ÖVRIGT Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning. I händelse av samhällskris kan du komma att arbetsledas mellan myndighetens verksamhetsområden utifrån din placeringsort. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

16 maj 2024
Sista ansökan:
10 november 2024