Kvalitetansvarig

Är du en erfaren kvalitetsledare redo att ta dig an en avgörande roll i en internationell tillverkningsgrupp med huvudkontor i Hillerstorp? Anslut dig till oss som kvalitetsansvarig och bli en del i vår fortsatta framgångssaga! Om rollen: Som kvalitetsansvarig hos oss kommer du att leda vårt kvalitetsarbete med fokus på att säkerställa att våra produktionsprocesser upprätthåller höga kvalitetsstandarder och överensstämmer med ISO-standarder. Rollen som kvalitetsansvarig innebär att du har det övergripande ansvaret för kvalitetsfunktionen på bolaget och ditt uppdrag sträcker sig ända till vår enhet i Kina där du förväntas vägleda den lokala kvalitetsgruppen och främja en kultur av kontinuerlig förbättring och ansvar. Rollen innebär även att du kommer att koordinera med andra avdelningar inom koncernen för att hantera kvalitetsrelaterade frågor och implementera lösningar. Du ansvarar även för att integrera och driva miljöfrågor i vår verksamhet, däribland miljövänliga produktionsmetoder och åtgärder för att minska vår miljöpåverkan. Du ingår i företagets lokala ledningsgrupp och tjänsten är placerad i Hillerstorp. Huvudsakliga ansvarsområden: Utveckla och implementera kvalitetskontrollsystem och procedurer för att säkerställa efterlevnad av kvalitetsstandarder. Ansvara för den övergripande kvalitetsledningen på företaget. Fungera som en länk mellan produktionsanläggningarna i Sverige och Kina genom att säkerställa enhetliga kvalitetsstandarder och praxis bolagen emellan. Genomföra regelbundna revisioner och inspektioner för att identifiera och åtgärda eventuella kvalitetsbrister. Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa att kvalitetsmål uppnås effektivt och inom tidsramen. Integrera miljövänliga produktionsmetoder, minska avfall och utsläpp samt främja en hållbarhetskultur i hela organisationen Identifiera och driva förbättringsinitiativ för att optimera kvalitetsprocesser och effektivitet. Tillhandahålla rapporter och analyser av kvalitetsprestanda till ledningen. Fastställa tydliga kvalitetsmätetal och nyckeltal (KPI: er) för att övervaka och spåra prestanda över våra produktionsanläggningar. Vem är du? Vi söker dig med en gedigen erfarenhet av att arbeta i en kvalitetsledningsroll i tillverkningsmiljö och har en stark förståelse för kvalitetsledningsprinciper, metoder och verktyg. Du är van vid att hantera ISO-standarder, genomföra interna och externa revisioner och har förmågan att hantera internationella team. Du har en relevant utbildning inom området eller motsvarande genom arbetslivserfarenhet. Vidare förväntar vi oss att du är noggrann, strukturerad och självgående samt har en god social förmåga. Erfarenhet av hållbarhets- och miljöarbete är meriterande. Vi ser också att du behärskar både engelska och svenska i tal och skrift. Ytterligare information Denna tjänst kan kräva sporadiska resor till vår produktionsanläggning i Kina. Ansökan Vi är det lilla företaget med den stora ambitionen, vi erbjuder en prestigelös arbetsmiljö med korta beslutsvägar. Vi som jobbar på Swede-Wheel känner alla en stor stolthet för våra produkter och vi är ett gott gäng som har roligt tillsammans! Är du den vi söker? Skicka ditt CV och ansökningsbrev till [email protected]. Ansök snarast då intervjuer sker löpande. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Andreas Hildingsson, [email protected] Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, 100% Placering: Hillerstorp, Jönköpings län Om Swede-Wheel Swede-Wheel AB är Skandinaviens ledande tillverkare av hjul och länkhjul. Vi jobbar med kunder på en internationell marknad inom alla branscher men med främsta fokus på kunder inom materialhantering och butiksinredning. Utöver direktkundsförsäljning erbjuds vårt sortiment även genom ett brett återförsäljarnät i Europa. Huvudkontoret ligger ihop med vår tillverkande enhet i Hillerstorp. I koncernen finns även två tillverkande systerbolag i Swede-Wheel QLC Ltd. i Ningbo, Kina och Hilfa Sweden i Hillerstorp. Dotterbolaget Swede-Wheel GmbH finns med lager och försäljningskontor i Hamburg, Tyskland. Swede-Wheel har tydliga tillväxtmål och högt satta ambitioner. Vår mission – Makes it easier – utgör både ett löfte om att erbjuda produkter och tjänster som gör vardagen enklare för våra kunder och en syn på hur vi utvecklar vårt arbetssätt och våra processer internt. Swede-Wheel Gruppen omsätter ca 280 Mkr och är ca 100 anställda.

30 maj 2024
Sista ansökan:
29 juni 2024
VP Operations Nordic

ITAB Group sells, designs, develops, manufactures and installs complete shop concepts for retail chain stores. With our expertise, long-term relations and innovative solutions ITAB is at the forefront as partner in the retail business. ITAB offers career opportunities in an international workplace. We continuously act and strive together for a sustainable future – for business, people and environment. ITAB as a friendly place to work with good working conditions in an attractive, equal-opportunity, safe and healthy workplace. Please find out more at www.itab.com VP Operations Nordic The VP Operations Nordic, including Finland, Denmark, Sweden and Norway, is overall responsible for the performance of the Market Business Unit (MBU) Nordic Supply Chain Operations and for developing and executing the MBU Nordic Operations strategy in line with the overall ITAB Group Operations strategy. The area of responsibility covers the end-to-end supply chain, including planning, purchasing, manufacturing, warehouse operations, distribution and logistics of ITAB produced and traded goods. AS VP Operations Nordic you are a member of the MBU Nordic management team and the Operations Matrix management team. Areas of responsibility Formulating strategic plans and operational targets for MBU Nordic in alignment with overall ITAB Group Operations strategy and objectives and in cooperation with the COO, product management and the commercial team. Overseeing day-to-day MBU Nordic Operations and monitor performance to proactively identify efficiency issues and propose solutions. Providing regular updates on performance and improvements to COO and Operations Matrix management. Providing input to Group Operations investment and cost budgets, and country quarterly and yearly budgets. Leading continuous improvement initiatives to optimize costs, improve quality, manage risks, enhance operational efficiency, improve sustainability, maximize profitability and improve performance. Developing MBU Nordic operational practices, processes and ERP usage in alignment with ITAB Group process owners. Leading technology and component alignment and operational development across all facilities within MBU Nordic. Establishing reporting and meeting structure to facilitate efficient communication within relevant MBU Nordic forums. Together with country VP hiring, training and mentoring MBU Nordic Operations leaders to ensure a high-performing and engaged leadership team. Leading as an example of the One ITAB culture fostering a culture of collaboration, innovation, motivation, and continuous learning following the ACT development program. Your profile You are a senior industrial manager with significant previous experience in managing cross-functional teams and collaborating with international stakeholders. You have a proven track record in process development, new system implementation and team transformation delivering long term measurable results. To be successful in this role, we believe it is important that you have comprehensive understanding of global supply chain management and manufacturing and purchase processes. You have a verified track record in operational leadership roles. Good knowledge in lean production and continues improvement methodology together with strong business acumen with the ability to align operational strategies with overall business objectives are qualities we like you to have. You have excellent communication skills with the ability to collaborate across diverse teams. You are a strategic thinker capable of translating visions into actionable plans. You are also adaptable and flexible in a fast-paced and evolving business environment. We want you to be an inspirational leader with the ability to motivate and develop high-performing teams. You also have the ability to keep a holistic approach together with a hands-on leadership. You have a Bachelor's degree (or equivalent) in fields such as business management, supply chain management, operations management, or related areas together with a strong practical knowledge. Due to our global set up, it is crucial that you master English and Swedish or another Scandinavian language fluently both spoken and in writing. Contact and applications In this recruitment we have chosen to cooperate with Finnveden Executive AB. For more information, please contact Senior Recruitment Consultant Martin Dambergs on +46 72 206 20 84. As there is an ongoing selection of candidates, we ask you to submit your application as soon as possible via our homepage, http://www.finnvedenexecutive.se We look forward to receiving your application!

30 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Manlig pedagog sökes till NPF Barnvakten i Småland 1-2gånger/mån

Vi söker just nu en pedagogisk mentor till en familj i Gnosjö, Småland. Meriterande om du tycker om parkour, sport samt är bra på engelska. Om oss NPF Barnvakten erbjuder barnpassning till familjer med barn inom NPF. NPF står för neuropsykiatrisk funktionsnedsättning och de vanligaste funktionsnedsättningarna är: ADHD, Autism, ADD, AST, Tuorettes syndrom och Språkstörning. Vårt mål är att hjälpa så många som möjligt med speciella behov och därför kommer du att genomgå en internutbildning inom NPF innan du får börja ditt första uppdrag. Hos NPF Barnvakten får du ett utvecklande, glädjefyllt och otroligt givande extrajobb. Läs mer på vår hemsida: https://www.npfbarnvakten.com/ Uppdraget: Antal barn och ålder: 2 barn, 8 & 4år Dagar och tider: 1-2 gånger/månaden (1 lördag/mån samt 1 em/mån) Önskat startdatum: Omgående Barnpassningen sker hemma hos familjen eller i närliggande park. Plats: Gnosjö, Småland Vi söker dig som: Har någon form av erfarenhet med barn och gärna barn med Autism & ADHD. Är ansvarsfull och har ett genuint intresse för barn Vill ha ett utvecklande och givande extrajobb Är pedagogisk, trygg och lugn Meriterande om du har körkort Fördelar med att arbeta som barnvakt hos oss: Du får ett flexibelt och glädjefyllt arbete Du får en viktig och relevant merit inför framtida arbeten Du skapar personliga relationer och kan få vänner för livet Du får en enorm personlig utveckling Arbetsuppgifter: Arbetsuppgifterna kan variera utifrån behov från familjen. Sedvana arbetsuppgifter kan vara: Hämta från förskola/skola Hitta på aktiviteter i och utanför hemmet Agera stöd vid utflykter Laga enklare mat Aktivering, socialisering och avlastning Är du intresserad av ett utveckla extra jobb som ger otroligt mycket tillbaka? Mejla en beskrivning av vem du är och vad som gör dig till en trygg barnvakt hos oss. Om du inte kan hjälpa just den här familjen så rekommenderar vi att skicka en spontanansökan som en generell tjänst hos oss då vi erbjuder barnpassning i hela Sverige. För den som erbjuds anställning krävs enligt Lag om registerkontroll from 2001-01-01 utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

30 maj 2024
Sista ansökan:
29 juni 2024
Ordersupport

Axelent AB är en komplett leverantör av säkerhet till produktion, lager och fastigheter. Vår mission är att alla arbetstagare ska ha en säker arbetsmiljö. Idag är vi en av de ledande aktörerna i världen av säkerhetslösningar till industrin och majoriteten av våra anställda finns på huvudkontoret i Hillerstorp, där alla våra produkter även utvecklas och tillverkas. Läs mer om oss på www.axelent.se Axelent söker medarbetare vår Ordersupport! Är du en teamspelare som vill ge kunden den allra bästa supporten? Vill du vara med och bygga vidare vårt team inom Ordersupport? Då är det kanske dig vi söker när vi behöver förstärka vår avdelning med ytterligare en person. Supportens främsta uppgift är att serva våra försäljningsbolag runt om i världen med en mix av arbetsuppgifter som bland annat orderhantering och leveransbevakning. Några av dina arbetsuppgifter kommer vara: • Lägga in ordrar i affärssystemet Pyramid • Support i frågor angående våra produkter och lösningar • Besvara förfrågningar om beställningar • Daglig kontakt med dotterbolag, återförsäljade och interna avdelningar • Kontakt med transportföretag i frågor som leveranstider, reklamationer mm. • Skapande av transportdoktument för att stödja leveranser • Fakturering av slutförda beställningar Vem är du? Vi söker dig som är en engagerad lagspelare och har en känsla för hög service även under tidspress. Vi tror att du har arbetat med liknande uppgifter tidigare och har en stark administrativ förmåga. Som person har du en god samarbetsförmåga, är strukturerad och har ett öga för detaljer. Du är tekniskt intresserad, har ett stort driv och förstår vikten av att sätta kunden i centrum och att leverera god, snabb och vinnande service. Du har: • Datorvana • Kunskap i Office-paketet och erfarenhet av arbete i affärssystem, gärna pyramid. • Du uttrycker dig bekvämt i såväl tal som skrift på både svenska och engelska • Om du kan fler språk så ser vi det som meriterande Lön enligt avtal. Visstidsanställning med möjlighet till tillsvidareanställning. Vill du arbeta i ett glatt, kreativt och öppet team som älskar att serva våra kunder och samarbetspartners? I sådana fall ska du komma och jobba med oss på Axelent! Sök tjänsten » Ansök via axelent.se/jobb Vi går igenom urvalet löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! För frågor kontakta Operations Planning Manager [email protected] eller HR Business Partner [email protected] Made in Hillerstorp. Works global. Axelents huvudkontor finns i Hillerstorp. Här sker all produktutveckling, produktion, lagerhållning och förpackning av våra nätväggssystem. Vi har utvecklats till att bli en komplett företagsgrupp vad gäller maskinsäkerhet och smarta lösningar för säker och effektiv industri, lager och förråd. Våra höga krav på säkerhet, snabbhet och smarta lösningar har gjort oss till en av marknadsledarna inom dessa segment. Idag finns vi representerade runt 30 försäljningskontor världen över. Axelent Group består av de fem företagen Axelent AB, Axelent Engineering, Axelent Solutions, Axelent Wire Tray AB och Axelent Safe-X. Gemensamt för de fem bolagen är visionen om att göra industrin konkurrenskraftig, säker och lönsam genom automatisering, säkra lösningar, effektiva rutiner, funktion och kompetens.

30 maj 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Kantpressoperatör

Gnosjö Personaluthyrning AB är ett familjeföretag med 25 års erfarenhet av bemanningsbranschen. Vi hyr ut och rekryterar personal till företag vid behov, med rätt personal tillgodoser vi företag med lösningar för korta och långsiktiga behov. Vi strävar efter långvariga relationer med nöjda kunder. Vi är flexibla och arbetar med kundens bästa i fokus. För uppdrag hos kund i Gnosjöregionen söker vi en duktig kantpressare, det är en stor fördel om du också kan ställa själv men inget måste. Vi söker dig som har god känsla för hög kvalitet och trivs med att ta eget ansvar. Det är önskvärt att du har tidigare erfarenhet av kantpressning. Vi förutsätter att du som söker ska ha ett realistiskt pendlingsavstånd till arbetet, då det vid rekrytering hos kund ska fungera även i det långa loppet. Vi kan tyvärr inte ordna boende. Kollektivavtal och Fora försäkringar finns.

29 maj 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Bilmekaniker

Gnosjö Personaluthyrning AB är ett familjeföretag med över 25 års erfarenhet av bemanningsbranschen. Vi hyr ut och rekryterar personal till företag vid behov, med rätt personal tillgodoser vi företag med lösningar för korta och långsiktiga behov. Vi strävar efter långvariga relationer med nöjda kunder. Vi är flexibla och arbetar med kundens bästa i intresse. För uppdrag hos kund i Gnosjöregionen söker vi efter en erfaren och duktig bilmekaniker för personbilar. Det är viktigt att du som söker behärskar det svenska språket i tal och skrift för att förstå instruktioner samt samtal med kunder. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet samt förutsätter att du bor inom rimligt pendlingsavstånd eller har tillgång till boende på orten - för att snabbt kunna påbörja en eventuell anställning. I arbetsuppgifterna ingår allehanda arbetsuppgifter som hör till en fordonsverkstad. Reparation och underhåll.

29 maj 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Unik möjlighet för farmaceuter i sommar!

Brinner du för ditt arbete som farmaceut men söker nya spännande utmaningar? Vi har en unik möjlighet för dig som vill testa på att jobba som farmaceutkonsult inom bemanning i sommar. Du har nu möjlighet att själv önska din uppdragsort och vi fixar jobbet där! Om Oss: Vårdbron är bemanningsföretaget som bemannar och rekryterar all form av personal inom vård- och omsorg och socialtjänst. Vi arbetar med regioner, kommuner och privata aktörer med uppdrag i hela landet. Vi brinner för att matcha kompetenta farmaceuter med spännande uppdrag och strävar efter att skapa meningsfulla möten och bygga långsiktiga relationer. Vår målsättning är att vara det trygga bemanningsföretaget som arbetar för att vara en flexibel arbetsgivare med trygga arbetsvillkor. Vi vill att du ska få möjligheten att styra över din egen tid, så du enklare får ihop livspusslet. Vi Söker: Nu söker vi kontakt med nya engagerade farmaceuter som är redo att ta nästa i karriären och utvecklas tillsammans med oss. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att trivas i rollen som bemanningskonsult behöver du vara duktig på att möta nya människor och vara noggrann samt trygg i din yrkesroll. Krav: Legitimerad farmaceut/apotekare Engagemang och professionalism Förmåga att arbeta självständigt och i team 2 års erfarenhet Kompetens i Pharma Suite Vi Erbjuder: Spännande och varierande uppdrag där du själv väljer orten Möjlighet till personlig och professionell utveckling Konkurrenskraftig lön och förmånliga anställningsvillkor En personlig bemanningsspecialist som finns tillgängliga för dig under hela resan. Varmt välkommen in med din ansökan!

29 maj 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Koncerncontroller till TROAX

Vi söker nu en engagerad och framåtblickande Koncerncontroller för att stödja vår tillväxtresa framåt. Är du den vi letar efter? Som Koncerncontroller blir det din uppgift att utveckla Troax Group controllerarbete genom att vara en värdeskapande affärspartner för samtliga bolag. Du kan se fram emot omväxlande dagar där du arbetar nära vår ledning och dotterbolagens ekonomiansvariga med att vässa koncernens finansiella prestanda. Naturligtvis så har du ett mycket nära samarbete med vår CFO och övriga i ekonomiteamet. Rollen omfattar en bredd av uppgifter inom både business, finance – och operations som till exempel: Säkerställa att månadsrapporteringen är i enlighet med IFRS och Troax Group Financial Guidelines via analys och uppföljning av månadsvisa resultat – och balansräkningar för samtliga koncernbolag. Resultat -, kostnads – och lönsamhetsanalyser på bolagsnivå, segmentsnivå samt kund – och produktgruppsnivå. Produktionskostnadsuppföljningar. Driva treasury arbetet i koncernen. Aktivt söka förbättringspotential och bidra till affärsbeslut. I nära samarbete med CFO hantera företagsförvärv samt övervaka och utveckla den interna kontrollstrukturen inom koncernen. Arbeta med transfer pricing frågor och annan regelefterlevnad inklusive börsrelaterade regelverk samt hantera koncernens försäkringsskydd. Tjänsten passar dig som gillar att jobba affärsnära och som drivs av att kunna stötta ledningen att fatta kloka beslut utifrån väl genomfört analysarbete och tillförlitlig ekonomisk data. Gedigen erfarenhet av kvalificerat controllerarbete, i kombination med relevant högskoleutbildning inom ekonomi/finans, tror vi är en bra grundplatta för att axla denna roll. Du behöver väl insatt i de regelverk som styr ekonomiarbetet i ett större, internationellt företag samt ha goda kunskaper gällande internkontroll. Även om controllerarbetet till stor del är framåtriktat så ser vi det som en fördel om du har tidigare erfarenhet från redovisning - antingen från ett tillverkande företag eller från en revisions- eller redovisningsbyrå. Då vi är en internationell koncern är det viktigt att du kommunicerar obehindrat på engelska i tal och skrift. Vi vill jobba med dig som får energi av att samverka med andra människor och som på ett enkelt sätt kan tydliggöra komplexa ekonomiska samband. Med ett öppet och nyfiket sinne skapar du tillit i verksamheten och med struktur och framförhållning kommer du i mål med ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vill du bygga på dina kunskaper inom ekonomi för att på sikt ta ett större ansvar? Kul! Då har du chansen nu! Visar du initiativkraft så står vi redo att klä på dig nya utmaningar. Tjänsten är placerad vid vårt huvudkontor i Hillerstorp men då vi även har kontor i Jönköping så går det bra att fördela sin arbetstid på de båda orterna. I den här rekryteringen samarbetar vi med Skill Executive som arbetar med rekrytering av ledande befattningar och specialister. För mer information om tjänsten kontakta Maria Svensson på 076–6771288 eller Annika Quennerstedt på 070–3021441. Vi ser fram emot att få ta del av din ansökan snarast dock senast den 5 maj

29 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Försäljare till Gnosjö

Gillar du mat & dryck? Vill du ha ett arbete där du verkligen gör skillnad? Till butiken i Gnosjö söker vi nu en engagerad försäljare som vill ta kundmötet till högsta nivå. Omfattningen av tjänsten är 25%, arbetstiden per vecka kan variera. Om rollen Rollen som försäljare innebär att man är Systembolagets ansikte utåt. Med passion, högt driv, engagemang och ett personligt ansvar levererar du ett imponerande kundmöte tillsammans med dina kollegor. Det dagliga arbetet som försäljare i butik innebär att du växlar mellan att möta kunder, arbeta i kassa och på lager, upplockning av varor samt lokalvård. Om dig Som person är du noggrann och flexibel och delar generöst med dig av din kunskap. Du är serviceinriktad och kan se varje kunds unika behov. Du har ett öppet förhållningssätt till alla du möter. Du har lätt för att samarbeta och bidrar till ett gott arbetsklimat. Du har fyllt 20 år när anställningen påbörjas och arbetet ställer krav på en god fysik eftersom tunga lyft förekommer. Om din utveckling hos oss Systembolaget är i ständig utveckling och det kommer du också att vara om du arbetar hos oss. Alla nyanställda genomgår ett introduktionsprogram där du får lära dig mer om Systembolagets uppdrag och våra produkter. Du kommer framför allt att utveckla dina kunskaper i vardagen tillsammans med dina kollegor men vi har även utbildningar på vår kursgård. Du har en egen kompetensutvecklingsplan och medarbetarsamtal genomförs löpande under året. Du tar själv ett stort ansvar för ditt lärande. Kontakt Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Martin Hansson, butikschef, på telefonnummer: 0370-99209. Ansökan Vid intresse är du välkommen att registrera din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 2024-06-16. Vi behandlar ansökningar löpande, och butiken kan komma att avsluta sin annonsering tidigare. Vi tar inte emot ansökningar via mejl eller brev. ------- Systembolagets uppdrag baserar sig på omsorgen om folkhälsan. Visionen är att skapa ett samhälle där alkoholdrycker njuts med omsorg om hälsan så att ingen tar skada. Systembolaget bidrar med kunskap, både när det gäller mat och dryck och alkoholens påverkan på hälsan. På så vis vill vi inspirera till medvetna dryckesval och ett hälsosammare förhållningssätt till alkohol. För mer information se omsystembolaget.se.

28 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Jobba inom lokalvård (städning) - Deltid

Städ och trädgårdsservice AB har varit igång sedan 1998 och växer för varje dag som går. Vi söker nu fler duktiga medarbetare. Denna tjänst kommer att innebära, företagsstädning, flyttstädning, hemstädning .. Du behöver ha körkort och det är ett plus om du tidigare har arbetat med städning. Du behöver även kunna prata svenska.

28 maj 2024
Sista ansökan:
27 juni 2024