Affärsområdeschef

Sök bland 33 lediga jobb som Affärsområdeschef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Affärsområdeschef

Om oss Kan du se dig som en innovativ affärsstrateg med en passion för utbildning? Vår kommande affärschef ska leda samordningen och analysen av vårt kursutbud för yrkespersoner och experter inom elsäkerhet och arbetsmiljö. På vårt företag, där stämningen är otroligt positiv och samarbetsviljan hög, kommer du att vara hjärnan bakom kursutbudet, analysera marknadstrender samt säkerställa att våra kurser är de bästa på marknaden. Om företaget Trainor är ledande inom eLearning och elsäkerhetsutbildningar med över 20 år i branschen. Våra kvalitativa utbildningar skapar marknadsledande eLearningkurser med teknik i absolut framkant. Med vårt breda spektrum av branscher har vi blivit en pålitlig partner för svenska, nordiska och internationella företag. På Trainor samlas elektriker, ingenjörer, tekniska experter, utbildare, utvecklare, animatörer och filmskapare för att tillsammans skapa en säkrare arbetsmiljö. Vi erbjuder både eLearning och lärarledda utbildningar med fokus på elsäkerhet och arbetsmiljö, med målet att säkerställa att varje arbetsdag avslutas säkert för alla. Trainor Sverige AB har ett väldigt nära och givande samarbete med systerbolaget Trainor Elsikkerhet AS och dotterbolaget Distanskunskap Scandinavia AB. Tillsammans tar vi säkerhetsutbildning till nya höjder. Utöver vår kursverksamhet utbildar vi drygt 300 blivande elektriker i vår Elektrikerskola Vi befinner oss i en spännande tillväxtfas med stöd från vår koncern Apave, som har över 14 000 anställda. Dina arbetsuppgifter I rollen som Affärschef kommer du att leda den strategiska planeringen och utvecklingen av vårt kursutbud, vilket kräver både framtidsspaning och social flexibilitet. Du är ansvarig för ett team på 4 personer med produktexperter och kurskoordinatorer och kommer att vara den som driver dialogen med våra interna team för att formulera och utvärdera kraven för våra kurskoncept. Genom att samarbeta nära med externa partners och kunder kommer du att förstå deras behov och önskemål, vilket i sin tur kommer att vägleda vårt kursutbud mot att vara marknadsledande och möta marknadens behov för framtiden. Du bevakar utvecklingen på marknaden och nyttjar ditt kontaktnät inom elbranschen samt representerar Trainor i aktuella nätverk och branschråd. Vi har även ett väletablerat och omfattande samarbete med ett 40-tal konsulter över hela landet, där du är ansvarig för avtal och relationer. Din profil Som en prestigelös ledare med ett brinnande intresse för utbildning och nyfikenhet på teknik är du redo att analysera och räkna på affärer för att hålla företaget i framkant. Initiativ tas för att lära sig det som krävs för att säkerställa fortsatt framgång. Med förmågan att inte bara analysera affärer utan också räkna på dem, kan välgrundade beslut fattas som driver tillväxten. En ständig strävan efter att utvecklas och förbättras är nyckeln för att vi skall fortsätta ligga i framkant av branschens utveckling. Ansökan I denna rekrytering samarbetar Trainor med Clockwork Skolledare som hanterar hela rekryteringsprocessen. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig chefsrekryterare, Andreas Krasser på tfn 070-8215332 Om oss Clockwork rekryterar och bemannar över hela Sverige. Med stora upparbetade kandidatnätverk och fokus på hög kvalité har vi snabbt fått förtroende av Sveriges största utbildningsföretag och kommuner. Läs mer om vår resa: www.clockworkpersonal.se/skolbemanningochrekrytering

16 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Project Consultancy Business Director (Managing Director)

Project Consultancy Business Director (Managing Director) Company: NN Location: Stockholm, Sweden Position Type: Full-time, Senior Level About NN: NN is a leading engineering and project management consultancy firm with a rich heritage of over 50 years in delivering high-stakes investment projects. We specialize in sectors such as Energy, Forest Industry, and emerging technologies like Power-to-X and the Battery Value Chain. With operations across Sweden, Finland, Estonia, Germany, Chile, and Uruguay, we are committed to a multilocal approach, integrating deep local insights with a broad international reach. Our dynamic growth targets aim for significant growth by 2025 with sustainable profitability driven by technological innovation and operational excellence. Role Summary: As the Project Consultancy Business Director (Managing Director), you will spearhead our Swedish operations, driving strategic growth and ensuring the effective execution of projects. You will focus on key areas such as clean transition, helping our clients enhance sustainability one project at a time. Key Responsibilities: Implement business strategies with a clear focus on profitability and market expansion in line with our 2023-2025 strategic plan. Lead and innovate in project delivery from conception through commissioning, emphasizing cost-effectiveness and tailored project management solutions. Enhance client relationships and secure new business opportunities, particularly in growing sectors like renewable energy and sustainable industrial practices. Oversee a team delivering complex engineering solutions our service portfolio. Manage financial objectives and optimizing business mix and operational practices. Key Qualifications: At least 10 years of experience in Project and Construction Management Consultancy, with a strong focus on the Energy/Industrial sectors in Sweden. Demonstrated capability in managing large-scale, technically complex projects with a keen focus on profitability and strategic business growth. Extensive experience in business development within the consultancy realm, coupled with a robust professional network in the Swedish energy and industrial sectors. Proven leadership in environments that demand a hands-on, results-focused management style. Additional Qualities: Fluent in both English and Swedish, with excellent communication skills to interact with diverse teams and stakeholders. A strategic thinker with a clear vision for growth, possessing a track record of achieving significant business targets. Highly organized, goal-oriented, and adept at navigating the complexities of multilocal operations. Application Process: Please submit your CV and a cover letter that outlines your suitability and vision for the role to [email protected] We look forward to considering your application and discussing how you can contribute to our ambitious goals.

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Avdelningschef El, Instrument & Automation till Metso

Vi söker en trygg och engagerad ledare till vår EIA-avdelning i Skellefteå – en spännande möjlighet för dig som letar efter en strategisk nyckelroll där personalen sätts i första rummet! Vill du ta möjligheten att arbeta i ett företag som strävar efter att använda vår jords naturresurser på ett mer ansvarsfullt sätt? På Metso kommer du att ingå i ett stöttande och inkluderande nätverk av kollegor från hela världen. Det kommer alltid att finnas en chans för dig att lära dig och prova något nytt. Detta är din möjlighet att höja dig över vad som var möjligt igår. Dina arbetsuppgifter Som Avdelningschef EIA får du en nyckelroll hos oss, med möjlighet att utveckla arbetet inom avdelningen i enlighet med företagets strategiska plan. Du arbetar bland annat med personalledning, kompetensutveckling, resursplanering, coachning, budgetering och rekrytering. Beroende på erfarenhet deltar och stöttar du i offertarbete i samband med försäljning samt i projektgenomförande. Ditt team består av 8 ordinarie anställda samt inhyrda konsulter. Du ingår i vår ledningsgrupp för Delivery Skellefteå och rapporterar direkt till Head of Delivery. Din bakgrund/Dina egenskaper Vi söker dig som känner dig trygg i att leda team och som har erfarenhet i chefsrollen. För att kunna förstå dina medarbetares vardag behöver du även kunskap inom området Elektrifiering, Instrumentering och Automation (EIA), förvärvad antingen genom utbildning eller arbetslivserfarenhet. Då vi arbetar i en internationell miljö är det viktigt att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Erfarenhet av att arbete med projektering är meriterande, likaså en bakgrund från processindustrin. Ditt arbetssätt utgår från proaktivitet och struktur och dina personliga egenskaper gör det naturligt för dig att arbeta i team samt samverka med olika intressenter för att uppnå egna och gemensamma mål. Som ledare och chef har du en väl utvecklad kommunikativ förmåga. Du är lyhörd, flexibel, tydlig och besitter förmågan att processa mycket information samt skala av och förmedla det till andra på ett konkret sätt. Information och kontakt Vi erbjuder dig en möjlighet att bidra till framtidens världsledande hållbara smältverksteknologier. Hos oss på Metso kommer du att sitta i förarsätet och driva din egen karriär framåt. Vi värdesätter lagarbete, samarbete och mångfald. Beskriver det här dig och är du intresserad av att vara med i vårt team? Tveka inte på att ansöka eller höra av dig för mer information. I denna rekrytering samarbetar Metso med Wikan Personal AB. Ansöker gör ni på www.skelleftea.wikan.se. Information om tjänsten lämnas av Irma Öhlund, 0910-77 09 83 alt. [email protected] Omfattning: Heltid, tillsvidare. Placeringsort: Skellefteå Välkommen med din ansökan! Om Wikan Personal Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

15 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Rekryteringsgruppen söker en Affärsområdeschef / Operations manager

Rekryteringsgruppen fortsätter sin tillväxtsresa!Söker du ditt nästa drömuppdrag? Sluta leta!För nu söker vi förstärkning till huvudkontoret i Hägersten i form av en engagerad:Operations Manager tillika Affärsområdeschef Transport I rollen som Operations Manager kommer du ta lead för vår expansionsresa och utvecklandet av vår affär framåt på flera spännande orter runt om i Sverige. Dessutom kommer du ansvara för vårt största affärsområde Transport med målsättningen att göra oss till den tydliga branschledaren i Stockholm. Om tjänsten:- Affärsområdeschef Transport Leda och fördela arbetet för Transportteamet genom ett tydligt och engagerat ledarskap. Fullt budgetansvar med målet att få affärsområdet att verkligen ta nästa steg och förstärka vår position som en av branschledarna i Stockholm. - Operations Manager Ansvara för Rekryteringsgruppens expansionsplan där målet är att utöka vår affär till ett antal nya orter i Sverige där de framtida Områdescheferna kommer rapportera till dig. - I övrigt Fullt ut ansvarig för affärsområdets budget och nyckeltal Delaktig i Rekryteringsgruppens Extended Ledningsgrupp Driva förbättringsarbete tillsammans med kund Ansvara tillsammans med säljchef och teamet för nykundsförsäljning Kundansvar som innefattar kundnöjdhet, kvalitet i leveransen och utveckling avsamarbetet Ansvar för och utveckling av personalen på kontoret samt alla konsulter ute påuppdrag Detta är en delad tjänst där du initialt främst kommer arbeta som affärsområdeschef men som successivt över tid kommer övergå till merparten en Operations Manager-roll. I denna roll rapporterar du till VD. Krav och meriterande för tjänsten:Du är en trygg och erfaren ledare med minst 7års erfarenhet från branschen i motsvarande roller.Samten självgående, målmedveten och strukturerad problemlösare med stark operativ ådra som får saker att hända. Vi ser gärna att duhar ett stort engagemang och passion för människor med en smittande energi I övrigt vill vi gärna att du har: Erfarenhet från transportbranschen Erfarenhet av etableringar och expansion Minst kandidatexamen inom relevant inriktning för tjänsten Om oss ochdin blivande arbetsplats: Vi är ett bemannings och rekryteringsföretag där våra engagerade medarbetare är hjärtat och själen i allt vi gör, passion och prestation är nyckeln till vår framgång. Rekryteringsgruppen har funnits i över 23 år och verkar främst inom affärsområdena: Lager & Industri, Transport, Kontor samt Service & Butik. Rekryteringsgruppen är ett värderingsstyrt företag som sätter sin personal i första rummet.Vi samarbetar med företag och organisationer som ser medarbetarna som sin viktigaste resurs Du erbjuds bland annat: Konkurrensmässig lön Bonusupplägg Möjlighet att arbeta hemifrån (1dag/vecka) Förkortad arbetstid under sommarmånaderna (jun-aug) Vi är ett tajt gäng med mycket aktiviteter såsom AWs, middagar, aktiviteterochresa Placeringsort är Stockholm men med löpande resor till våra planerade hubbar runt om i Sverige. Preliminärt startdatum är2:a september eller enligt överenskommelse. Känner du dig träffad? I så fall sök! Skicka in din ansökan snarast möjligt då vi intervjuar löpande. Om du har några frågor, vänligen kontakta Fredrik Björklund, VD [email protected], 070 553 01 25. Sökord: Affärsområdeschef, Operations Manager, ledarskap, affärsutveckling, strategi, verksamhetsoptimering, teamledning.För mer information om oss och våra lediga tjänster,www.rekryteringsgruppen.com

15 maj 2024
Sista ansökan:
1 november 2024
Utvecklingsorienterad avdelningschef

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss? Avdelningens uppdrag På Arbetsförmedlingen möter vi i första hand våra kunder digitalt. När kunderna behöver ytterligare stöd finns avdelningen Personligt distansmöte (PDM) som erbjuder personlig service via telefon, chatt, e-post, videosamtal och i sociala medier. Vårt fokus är att förhindra långtidsarbetslöshet genom effektiva kundmöten med syftet att ge arbetssökande och arbetsgivare enhetligt och kvalificerat stöd för att hitta sin nästa sysselsättning eller sin nästa medarbetare. Som avdelningschef på PDM har du 12 direktrapporterande enhetschefer och cirka 1300 medarbetare på 17 orter runt om i landet. Vi på PDM har de senaste åren introducerat många nya arbetssätt och kunderbjudanden och vi söker nu en avdelningschef som vill ta utvecklingsarbetet av PDM vidare. Du kan förvänta dig en stimulerande arbetsvardag där du får möjlighet att ta itu med både operativa utmaningar och strategiska initiativ. Till din hjälp har du en kompetent och mångsidig lednings- och medarbetargrupp. Tillsammans med dessa definierar du målbilder, strategier, arbetsprocesser, kunderbjudanden och styrmodeller som fortsätter utveckla verksamheten. Vi arbetar kompetensstyrt (contact center managementmodell) och i enhetliga nationella processer. Din drivkraft är att omsätta Arbetsförmedlingens uppdrag i arbetssätt och erbjudanden som ger största möjliga kund- och samhällsnytta.   För dig är det naturligt att framgång kommer ur kundcentrerade arbetssätt, och att utvecklingsarbete tillsammans med andra är självklart och inspirerande. Du ser hur förutsättningarna för högt kundvärde påverkas av en god, utvecklande arbetsmiljö med väl fungerande arbetsplatser som du utvecklar i nära samarbete med medarbetare och samverkansparter och i enlighet med den statliga värdegrunden. Avdelningschefens uppdrag och ansvar Ditt uppdrag som avdelningschef är det övergripande verksamhets-, budget- och personalansvaret för avdelningens verksamhet. Du säkerställer att avdelningens resultat motsvarar fastställda mål och förväntningar. Som avdelningschef ingår du i verksamhetsområdets ledningsgrupp och kommer med verksamhetsområdesdirektören och de andra avdelningarna gemensamt ansvara för hela verksamhetsområdets resultat, utveckling och fortsatta förnyelse. Du har ett viktigt uppdrag i att skapa en välfungerande ledningsgrupp och tillsammans med enhetscheferna driva och utveckla verksamheten. Du möjliggör goda prestationer, hög trivsel och en god arbetsmiljö genom att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens chefskriterier. Du verkar för en kultur som är präglad av tillit, öppenhet och trygghet. Ditt arbete sker i starkt partnerskap i och utanför din egen region och i god samverkan med fackliga parter. Som avdelningschef är du en förebild i att leva Arbetsförmedlingens vision, värdegrund och inriktning för medarbetarskap och chefskap. Grundläggande kvalifikationskrav för tjänsten Minst två års aktuell erfarenhet av: - Chefskap med verksamhets- och personalansvar på enhetsnivå inom Arbetsförmedlingens verksamhet. Eller - Chefskap på motsvarande nivå med verksamhets- och personalansvar från annan organisation. Samt minst två års aktuell erfarenhet av: - Lednings- och utvecklingsarbete inom komplex contact center-verksamhet Meriterande - Aktuell kompetens om Arbetsförmedlingens uppdrag Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap: Medarbetare på Arbetsförmedlingen: Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Chefer är medarbetare på Arbetsförmedlingen som dessutom: Pekar ut riktning för sina medarbetare och följer upp prestationer Undanröjer hinder i vardagen och hanterar problem Skapar delaktighet i arbetet och främjar utveckling Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten är på huvudkontoret i Solna, Stockholm. Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2024-05-28. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.  När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår har vi svårare att göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen. På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer och se en film om vår rekryteringsprocess på vår hemsida https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss  Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

14 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Pricing manager, Solna

PostNord is launching an acceleration program that will deeply change how PostNord operates in different areas such as sales, transport, logistics, sustainability, and everything that is vital in PostNords future way of work. Nordic Strategy and Solutions is a group function that plays an important role in developing and implementing the long-term strategy, as well as accelerating the data and tech transformation of businesses, including harmonizing the pricing strategy for the group. About the position: The Pricing Manager is a newly established role with the purpose to develop, execute and own pricing strategies and tools across the Nordics to ensure that PostNord has sustainable pricing. This involves being responsible for strategic pricing models at the intersection between sales, product, operations, and finance, determining the price structure of our parcel products in collaboration with key stakeholders and decision makers. In the position you will report to Sara Nordström, Head of Nordic Parcel Product Management (NPPM) and lead a team of three people within pricing at the group level. You will work closely with different internal stakeholders both at the group level and in the countries. Main areas of responsibility: - Take the role as stream lead of the pricing stream in Product Standardization project (2 years). - Process owner of the PostNord parcel pricing way of work. - Develop the parcel portfolio pricing model incl. pricing framework and pricing tools. - Coordinate/ support country teams who are setting geographic price levels. - Track product changes and corresponding impact on pricing and implement those. - Track market trends and keep up-to-date benchmark of the development on pricing. - Evaluate price change requests including impact on margin, volume, competitor price levels etc. - Continuously perform product profitability analyses, share the findings with relevant colleagues to be able to drive improvements towards a sustainable pricing model. - Overall coordinates, analyses and supports the countries on the process of periodic adjustments of prices and T&C (close cooperation with the countries finance, sales, legal and operations. - A key responsibility is also to support country sales teams with key insights and analyses related to customer negotiations when requested. - Take part and contribute or lead business development project or initiatives within pricing or closely connected areas.   Background and experience: - Solid business understanding with a strategic and commercial mindset is key with a strong track record from driving transformation of Pricing logic/tactics.   - Proven experience in developing and implementing B2B and B2C pricing strategies in a fast-moving consumer driven industry. - Experience from applying different strategic pricing mechanisms (e.g., competitor pricing, value-based pricing, etc.). - Minimum 7 years work experience from a larger company with matrix organization or similar. - Track-record from implementing new ways of working within pricing in a complex and IT heavy environment. - Experience from online business models. - Experience from using BI tools (QlikView, Power BI or similar) as well as Excel, Power Point (Office 365). - University degree in Business, Finance, Technology or equivalent. - Fluent in either Danish, Norwegian or Swedish and English, both written and oral, knowledge in the other Nordic languages is considered beneficial. The ideal candidate will possess strong leadership skills and be adept at managing and influencing stakeholders effectively. We are looking for someone who is genuinely motivated and enthusiastic about contributing to our common goals. Your analytical skills should enable you to fully grasp complex situations, paying attention to both the broader scope and the critical details. Being solution-oriented is key, and you should find it easy to build and maintain relationships both within the team and with external partners. This role requires a high level of personal maturity and integrity. We value candidates who can think conceptually about various issues, making decisions that drive change in a structured, humble and confident manner. We offer you: We offer a variety of work in an international environment with constantly new challenges and quick decisions. Here you have opportunities to develop creative solutions and work in a prestige-free group where we jointly help to reach our goals. PostNord is one of Sweden's largest workplaces and we offer safe employment conditions and benefits. In addition to the benefits mentioned above, we offer:  - Hybrid workplace with a Nordic and dynamic environment. https://www.youtube.com/watch?v=AsXTaoYbVEg - Great development opportunities  - Great insurance and occupational pension terms  - Wellness allowance & opportunity to train at Arken's gym and indoor swimming pool  - Employee benefits throughhttp://www.postnordplus.com Apply: Does this sound interesting?  Welcome with your application! https://novare.se/executive-search/jobb/pricing-manager/ In this recruitment, PostNord collaborate with Novare Executive Search. If you have questions about the position, you are welcome to contact Cecilia Wilander, at mailto:[email protected] or Susanna Wennersten, mailto:[email protected]. Please note that we don´t accept application by e-mail. Interviews are being conducted on a continuous basis, so we encourage you to submit your application as soon as possible. We make everyday life easier PostNord is the leading supplier of communication and logistics solutions to, from, and within the Nordic region. We ensure the provision of a postal service to households and businesses in Sweden and Denmark. We aim to make everyday life easier and more sustainable for everyone who lives and works in the Nordic region. We are accountable, brave and committed, effectively leading change regardless if we lead our self or others. We emphasize teamwork, sincerity and positive relationships in the workplace. We build on our success and learn from both colleagues and mistakes. People with different backgrounds work with us. You will therefore be part of a workplace with great diversity, which contributes to better results for the business. Visit us at http://www.postnord.com For union representatives, visit: https://www.postnord.com/sv/karriar/kontakt/facklig-kontakt

14 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Affärsdriven konsultchef

Vi söker en affärsdriven konsultchef som är duktig på att prioritera, har en bra initiativförmåga och inte är rädd för att fatta beslut. Du gillar mötet med människor och ser problem som något som går att lösa. Om tjänsten Konsultorganisationen du ansvarar för består av projektledare och konsulter som implementerar, förvaltar och vidareutvecklar vårt lagerhanteringssystem Enterprise WMS för våra kunder. Teamet arbetar med stora projekt i mångmiljonklassen, såväl som korta uppdrag av mer spontan karaktär. Det är därför viktigt att du klarar av att arbeta strukturerat i en vardag som ofta är händelsestyrd. I rollen som konsultchef kommer du att ha personalansvar och du ansvarar för verksamhetens leverans och lönsamhet. Du leder och motiverar dina projektledare och konsulter till att växa i sina roller. Vi strävar efter att vara den bästa partnern till våra kunder och ditt ledarskap kommer att vara en viktig del i att uppnå detta. Det ligger i IMI´s kultur att brinna för och ha roligt på jobbet samt fira våra prestationer vilket du förespråkar. Dina ansvarsområden inkluderar bland annat: · Resultatansvar för enheten · Säkerställa önskad kvalitet i det din enhet levererar · Ansvara för prognos och planering · Personalansvar för projektledare och konsulter · Säkerställa att teamet är rätt bemannat · Säkerställa jämn och hög beläggning för teamet · Motivera, utveckla och stötta dina projektledare och konsulter · Följa upp dina projektledare och konsulter gällande resultat och mål Din profil Du har en bakgrund som konsultchef och har erfarenhet av att arbeta med projekt, företrädesvis avseende affärssystem eller andra IT-nära projekt. Du har flera års erfarenhet av verksamhetsansvar och personalansvar. I ditt arbetssätt är du affärsdriven. Du har en relevant högskoleutbildning och hanterar svenska och engelska obehindrat. Då en av de viktigaste delarna i denna roll är att arbeta med människor lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. I ditt ledarskap är du inspirerande och ser såväl teamet som individen. Du har en förmåga att skapa förutsättningar för ditt team att hela tiden vidareutvecklas. Du är tydlig i din kommunikation och kan förmedla både dina och företagets förväntningar. Våra medarbetare är till största del på plats på vårt kontor och det är därför naturligt att du arbetar från vårt kontor i Hässleholm. Resor förekommer i tjänsten. Om IMI IMI är en ledande mjukvaruleverantör inom hållbar logistik, order- och lagerhantering. Vi jobbar i tätt partnerskap med våra kunder och våra produkter återfinns i den absoluta kärnan av kundens verksamhet. Våra kunder ser effektiv logistik som en central konkurrensfaktor och är ofta ledande inom sina branscher. Några exempel är NorgesGruppen, Ahsell och Schenker Logistics. Vi är certifierade av Great Place to Work och vårt mål är att år 2025 vara i topp på listan över Sveriges bästa arbetsplatser. I det arbetet kommer du som konsultchef ha en stor möjlighet att påverka och vara en viktig del i vår resa att bli en av Sveriges bästa arbetsplatser. Ansökan Vi hanterar ansökningar löpande så skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår People and Culture Manager, Sandra Karlsson på [email protected] Välkommen med din ansökan!

14 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Avdelningschef Bravida Service Nord

Du vet känslan av att få bygga något nytt. Att få stryas av nyfikenhet, tron på idén och att allt är möjligt. Här är din chans att göra den känslan till ditt jobb. Vi är på en förändringsresa som precis har börjat och du kan få leda den. Tillsammans med ett team erfarna chefer och medarbetare skapar du en framtid du verkligen tror på. Brinner du för coachande ledarskap och tror på att framgång bygger på att ständigt lära nytt och utvecklas? Drivs du av att leda i förändring och att coacha andra ledare? Nu utvecklar vi vår Energi- och serviceverksamhet med multidisciplinära filialer och söker en ledare som vill driva satsningen vidare i Uppsala och Märsta.   Om tjänsten Avdelningen består av tre filialer; Energi & ROT, Service och Kyla. Som Avdelningschef Service Nord (Uppsala och Märsta) har du, tillsammans med filialcheferna, det övergripande ansvaret för avdelningens utveckling, tillväxt och lönsamhet. I din roll leder du och motiverar dina medarbetare på avdelningen, sätter upp tillväxtplaner och samarbetar tätt med t.ex. automation. I tjänsten ingår bland annat: • Sätta vision, mål och strategi för avdelningens utveckling och framtida affär. • Säkerställa en säker och inkluderande arbetsmiljö för alla våra medarbetare. • Planera, styra och följa upp utvecklingen enligt den satta planen. • Arbeta för att alla medarbetare känner sig inkluderade, delaktiga och förstår vad och varför vi gör det vi gör. • Genom ett tydligt och coachande förhållningssätt utveckla chefer, ledare och medarbetare som är specialister inom sina respektive områden. • Följa upp och ansvara för avdelningens resultat enligt budget och måltal och agera proaktivt. • Att vara ytterst ansvarig för affären. Tjänsten är placerad i Uppsala, du rapporterar till den operativa chefen inom regionen. Passar detta dig? Vi söker dig som alltid strävar efter att bli bättre, att ständigt lära och har modet att förändra och att själv förändras. Förmågan att skapa kontakter och samarbetsytor, både internt och externt, är något som hjälper dig att lyckas. Vi är övertygade om att nycklarna till vår framgång ligger i hållbarhet, tillsammansarbete och fokus på energi och digitalisering. I vår region får du stort handlingsutrymme genom ditt sätt att ta ansvar och dela dina unika förmågor och kompetenser med oss. Delaktighet och förståelse är ledord hos oss. Om du har ett starkt eget driv, låter din nyfikenhet guida dig och har ett självklart fokus på att utveckla ditt team och din affär tror vi att du kommer kunna trivas hos oss. Om du dessutom känner dig trygg i ett coachande ledarskap, förändringsledning och har förmåga att skapa engagemang hos andra tror vi att du har alla förutsättningar för att lyckas i rollen. Vi tror att du har: • Högskoleexamen eller likvärdig erfarenhet • Ca 10 års erfarenhet av en ledande befattning med personalansvar. Meriterande är tidigare erfarenhet av att leda andra chefer. • Stor trygghet i ditt ledarskap och målstyrning • Branscherfarenhet inom service, bygg, fastighet, installation, industri är meriterande. • Förhandlingsvana • Goda kunskaper i svenska, såväl muntligt som skriftligt. • B-körkort Varmt välkommen med din ansökan!  Sista ansökningsdatum för denna tjänst är 24 maj 2024. Ansökningar hanteras löpande och tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Du skickar in ditt CV genom att klicka på knappen Ansök nedan. Bravida är Nordens ledande leverantör av hållbara helhetslösningar för el, vs, ventilation och andra tekniska funktioner i fastigheter och anläggningar. Vi har 12 000 medarbetare och finns på omkring 180 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. www.Bravida.se

10 maj 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Avdelningschef till ONE Nordic

Har du ett starkt affärsdriv och trivs väl i en entreprenöriell miljö? Är du en trygg ledare som motiveras av att arbeta både operativt och strategiskt? Vill du vara med på en spännande tillväxtresa? Då kan rollen som Avdelningschef till ONE Nordic vara rollen för dig! Om ONE Nordic ONE Nordic är en av Sveriges ledande leverantörer av service, entreprenader samt tekniska konsulttjänster inom energi- och industrisektorn. Tillsammans med sina kunder planerar och utformar de framtidens hållbara energisamhälle. Kort och gott kan man säga att de ser till att elen når både hushållen och industrin. Nu och i framtiden. De omsätter 3,5 miljarder, är 1600 anställda och har över 40 etableringar i Sverige. Om tjänsten som Avdelningschef I rollen som Avdelningschef är du ytterst ansvarig för att driva och utveckla avdelningen Industri och Stationer i Stockholm där det idag arbetar cirka 20 personer. I praktiken innebär det att du genom kortsiktiga och långsiktiga mål utvecklar din avdelning både operativt och strategiskt med syfte att växa ONE Nordics affär. Du har ett tydligt kommersiellt fokus där du aktivt driver försäljning och utvecklar befintliga avtal samtidigt som du etablerar nya kundsamarbeten. I rollen förväntas du även ansvara för den dagliga driften, säkerställa kompetensförsörjning samt följa upp kvalitet i projekten. Teamet består idag av projektledare, arbetsledare, administratörer och tekniker där du har ett fullständigt personalansvar. Med ditt engagemang och inkluderande ledarskap utvecklar du och motiverar samtliga medarbetare på avdelningen och ser till att teamet har rätt förutsättningar och verktyg för att kunna leverera bästa möjliga resultat. Som Avdelningschef hos ONE Nordic får du en unik möjlighet att ”driva bolag i bolaget” där du ansvarar för att forma avdelningens utveckling framåt. Du ingår i den regionala ledningsgruppen och rapporterar till Regionchefen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvara för att driva avdelningens utveckling framåt både operativt och strategiskt med syfte att växa ONE Nordics affär. Aktivt driva försäljning genom att utveckla befintliga avtal samt etablera nya kundsamarbeten. Fullständigt personalansvar för avdelningen där du coachar, guidar och utvecklar dina medarbetare. Om dig För att lyckas i rollen som Avdelningschef ser vi att du har en bakgrund av ledande position, gärna från branscher så som el, bygg, industri eller mark- och anläggning eller annan entreprenadverksamhet. Du har tidigare haft personalansvar både för tjänstemän och kollektivanställda och är en trygg och kommunikativ ledare. Vidare behärskar du svenska i både tal och skrift och innehar B-körkort. Har du erfarenhet av en liknande position, dessutom inom el- och energibranschen, eller drivit en förändringresa är detta starkt meriterande. Som person ser vi att du är affärs- och resultatdriven samt har en entreprenöriell ådra där du tar stort ägandeskap i ditt arbete och motiveras av att driva tillväxt och lönsamhet. Din ledarskapsstil är varm och inkluderande där du med framgång utvecklat medarbetare till att leverera sitt yttersta. Då rollen innebär flera kontaktytor såväl internt som externt är du en naturlig relationsskapare och en skicklig kommunikatör. Vidare ser vi att du har förmågan att inta ett holistiskt perspektiv samtidigt som du värnar om detaljer och kan växla där emellan. Viktigt för tjänsten är: Arbetslivserfarenhet av ledande position, gärna inom el, bygg, industri eller mark- och anläggningsbranschen. Tidigare erfarenhet av personalansvar, både för tjänstemän och kollektivanställda. Att du är affärs- och resultatdriven samt trivs väl i en entreprenöriell miljö där du intar ett helhetsansvar. Flytande språkkunskaper i svenska. B-körkort.   Meriterande för tjänsten är: Erfarenhet av en liknande roll inom el- och energibranschen. Tidigare genomfört en förändringsresa. ONE Nordics erbjudande På ONE Nordic blir du del av ett familjärt bolag med hög framåtanda. Du erbjuds fina förmåner i form av arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag, 30 semesterdagar, kollektivavtal, extra avsättning till tjänstepension och möjlighet till förmånsbil. Övrigt Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid, 100%. Placering: Segeltorp, Stockholm. Lön: Fast + bonus. Låter rollen som Avdelningschef till ONE Nordic intressant? Vi tillämpar ett löpande urval så vänta därför inte med att skicka din ansökan. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

10 maj 2024
Sista ansökan:
21 juni 2024
Affärsansvarig för materialavsättning

Renall är ett miljöserviceföretag som utför tjänster inom avfall, återvinning, miljökonsult, jordtillverkning, lagerhantering, slamsugning och avloppsspolning, kranbils-och maskintjänster åt privatpersoner, företag och kommuner. Vi har ca 240 medarbetare, med kontor i Norrköping, Linköping, Örebro och Oxelösund/Nyköping. Placeringsort för detta uppdrag är vid vårt huvudkontor i Norrköping men du kan även arbeta viss tid från våra övriga kontor. Renalls ambition är att tillsammans med anställda fortsätta att växa som den mest attraktiva arbetsgivaren i branschen med en affärsmodell som möjliggör ökad återvinning och en cirkulär ekonomi. Hållbarhetsfrågor har stort fokus och innebär bland annat att vi sedan 2016 har ställt om till 100 % förnybart bränsle. Är du kreativ, lösningsorienterad och tycker om att göra affärer? Lockas du av att utveckla och bygga upp verksamhet? Vill du ha en ledande roll i ett expansivt företag? Då kan Du vara den person vi söker! Vi söker  En resultatinriktad och målmedveten person som lockas av att vara ansvarig för tillväxten av vår viktiga återvinningsaffär. Ditt uppdrag innebär att affärsutveckla hela vår materialhantering från omhändertagande, förädling och avsättning av återvunnet material. Du kommer även att ansvara för designen och uppbyggnaden av sorteringsgårdarna på våra anläggningar. Uppdraget innebär stort kommersiellt ansvar och ställer krav på att förstå våra kunders verksamhet och behov och därmed förståelsen för hur vårt material passar in i deras verksamhet. Du kommer att arbeta nära både befintliga och presumtiva kunder och du måste trivas med omfattande kontakter.    Det här är en roll i företagsledningen där du får stort ansvar för att vår tillväxtresa blir fortsatt framgångsrik.  Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet från liknande ansvarsområde inom återvinningsbranschen. Du har lätt att förstå uppdragets karaktär och komplexitet och du förstår vilka krav som ställs när det gäller lagstiftning och säkerhetsfrågor inom vår verksamhet.  Du har ett starkt affärssinne och du är van att framgångsrikt förhandla och skriva avtal inom B2B. Du trivs med omfattande kontakter i din vardag och du har lätt för att bygga nätverk. Som person måste du ha starkt kundfokus, vara kreativ och lösningsorienterad. Du måste också trivas med att ingå i ett starkt team med medarbetare som värdesätter professionalism, samarbete och arbetsglädje.   Vi erbjuder en roll med helhetsansvar och med ett starkt bolag och varumärke i ryggen, får du möjligheten utveckla en viktig cirkulär affärsverksamhet med mycket stor utvecklingspotential. Låter det här intressant? Då är du välkommen med din ansökan senast den 26/5

8 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024