Äldreomsorgschef

Sök bland 16 lediga jobb som Äldreomsorgschef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Verksamhetschef till Solhaga i Skånes Fagerhult

Vi söker en Verksamhetschef som vill bli en del av vårt fantastiska team! Vi vill att du som Verksamhetschef arbetar självständigt med att driva, leda och utveckla verksamheten och dina medarbetare. Du ingår i ett sammanhang med kompetenta supportfunktioner där du får stöd och vägledning för att nå framgång i ditt arbete. Hos oss får du möjlighet att utveckla ditt sätt att leda och du ges möjlighet att förverkliga dina idéer då vårt Forenede Care har starkt fokus på att lyckas tillsammans. Här kommer du att arbeta: Solhaga Vårdhem riktar sig till personer med demenssjukdom och psykiska funktionsnedsättningar som önskar en säker och trygg miljö där de kan bo och utvecklas. Även personer i behov av korttid där de i lugn och ro kan hitta återhämtning och rehabilitering. Viss del av vår verksamhet arbetar på uppdrag ifrån Migrationsverket i vård- och omsorgssyfte. Solhaga Vårdhem är i hjärtat utav ett naturskönt Skånes Fagerhult. Tjänsten som Verksamhetschef som gör skillnad Som Verksamhetschef hos Forenede Care har du övergripande ansvar för medarbetare, ekonomi, försäljning och kvalitet. Vidare har du i din roll kontakt med nyckelintressenter såsom kunder, anhöriga, kommuner och myndigheter. De supportfunktioner du har tillgång till i ditt arbete är ekonomi, vård och kvalitet, marknad och kommunikation, affärsutveckling och HR. Du rapporterar direkt till Regionchef och förväntas vara en aktiv och bidragande del av regionens ledningsgrupp. För oss är det viktigt att du vill vara med att påverka regionens riktning samt utveckling. Vi erbjuder Du får möjlighet att påverka företagets riktning. I det familjeägda Forenede Care ingår du i ett sammanhang där du varje dag får ges möjlighet att förändra och göra skillnad genom din personlighet, kompetens och ditt engagemang. Vi erbjuder dig interna och externa utbildningar där du som individ får möjlighet att växa och utvecklas både som människa och i din roll professionellt. Vi har kollektivavtal och naturligtvis erbjuder vi friskvårdbidrag. Vem är du? Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och för att vara framgångsrik i rollen behöver du vara trygg i ditt ledarskap och ha modet att fatta nödvändiga beslut. Du behöver kunna agera strategiskt, analytiskt och lösningsorienterat. Vi behöver dig som kan strukturera din och verksamhetens vardag och som förstår vikten av ett säljande förhållningssätt. Din förmåga att skapa, bygga och bibehålla goda relationer till olika intressenter som kunder, medarbetare, anhöriga, kommuner och beställare är av största vikt. Vidare behöver du tillsammans med dina fantastiska medarbetare driva mot bolagets uppsatta mål. Hos Forenede Care är det viktigt att våra ledare är bra på att lyssna, ödmjuka och empatiska. Du som Verksamhetschef ska ha följande kvalifikationer och erfarenheter Verksamheten är tillståndspliktig och kräver att du har relevant högskoleutbildningdå du kommer att stå på tillstånd för verksamheten hos IVO. För att bli aktuell för tjänsten kommer du behöva godkännas av IVO. Vi efterfrågar: Högskole- och/eller universitetsutbildning, ex sjuksköterska, socionom, beteendevetare eller motsvarande. Ledarskapsutbildning samt mer än 2-3 års dokumenterad erfarenhet av att framgångsrikt leda medarbetare och team. Flerårig erfarenhet inom socialpsykiatrin och inom äldreomsorg. Aktuell erfarenhet med arbete av socialtjänst lagstiftningen. Ekonomisk kunskap och förståelse av budgetansvar med tillhörande uppföljningsarbete. God kunskap och erfarenhet av arbete och rapportering i olika stödsystem, ex journal-, planerings- och lönesystem. Går du vidare i processen kommer vi efterfråga intyg på ovanstående utbildningar. Meriterande Vi arbetar med ständig utveckling och förbättring i vår vardag och ser att praktisk erfarenhet av förändringsarbete kommer att underlätta ditt arbete hos oss. Då vi arbetar och samverkar nära våra fackförbund är det bra om du har tidigare erfarenhet av att utveckla fackliga relationer. Utöver ovan kan dessutom din vardag underlättas om du har B-körkort. Intervjuerna sker löpande så vi tar tacksamt emot din ansökan redan idag! Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 7400 medarbetare. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998. Hos oss kan du vara trygg som arbetstagare då vi ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs. Med en kultur fylld av värme, glädje och stort engagemang arbetar vi kvalitativt med fokus på att alla vi arbetar för att alla ska få leva livet, hela livet. Utöver äldreboende har vi verksamheter som bedriver hemtjänst, ASiH, palliativ vård, personlig assistans och hemsjukvård. Sista ansökningsdatum 2024-06-05 Du är efterlängtad - välkommen till oss!

16 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Gör skillnad som Verksamhetschef Äldreomsorg!

Vill du vara en del av ett engagerat team som brinner för att göra skillnad för våra äldre? Borgholms kommun välkomnar dig till en plats där gemenskap, framåtanda och högkvalitativ service står i centrum. Vi söker en passionerad och driven individ som vill leda äldreomsorgen mot en spännande framtid, där varje dag innebär nya möjligheter att påverka och förbättra livet för våra medborgare. Borgholms kommun är mer än bara en arbetsplats, det är en gemenskap där vi bryr oss om varandra och där nära samarbeten mellan kollegor, chefer och medborgare är en naturlig del av vardagen. Vi är stolta över vårt innovativa arbete med "Hemsjukhuset", där vi strävar efter att erbjuda en sömlös vård och omsorgsupplevelse som ger trygghet och välbefinnande till våra äldre invånare. ARBETSUPPGIFTER Som Verksamhetschef Äldreomsorg kommer du att spela en central roll i ledningen av vår äldreomsorgsorganisation. Du kommer att ansvara för att leda och utveckla våra nio enhetschefer och bidra till övergripande ledning, styrning och utveckling av förvaltningen som helhet. Du har ett övergripande ansvar för ekonomi, personal och verksamhetens utförande. I ledningsgruppen finns förutom du också verksamhetsutvecklare, verksamhetschefer för hemtjänst och hemsjukvård, funktionsstöd, myndighet samt administration och bemanning. Din insats kommer att vara avgörande för att driva förändring och förbättringar som stärker vår äldreomsorg och möter framtidens behov. KVALIFIKATIONER • Relevant högskoleutbildning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdigt • Minst fem års erfarenhet av ledarskap inom vård- och omsorgssektorn • Goda kunskaper i svenska • Erfarenhet av att leda andra chefer Meriterande • Utbildning inom ledarskap och/eller förändringsledning • Arbete inom politiskt styrd organisation och liknande befattningar • Goda kunskaper om lagar och förordningar som styr verksamheten Som person har du en passion för att skapa engagemang och motivation hos dina medarbetare. Du är en strategisk tänkare med förmåga att se långsiktiga resultat och har en ödmjuk inställning till samarbete och utveckling. Vi vill att du har förmåga att se händelser i ett större sammanhang, kunna tänka långsiktigt och se resultaten av olika beslut. Vi värdesätter att du skapar förtroende och har lätt att samarbeta. Inom förvaltningen finns en prestigelöshet som vi värnar om. Verksamheten är under utveckling och du behöver vara är en person som har lätt att se kontextuella sammanhang, synliggöra verksamhetens uppdrag samt kunna fokusera på kompetensförsörjningens utmaningar och möjligheter. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Stämmer ovanstående in på dig? Varmt välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande. ÖVRIGT Bli en del av Borgholms kommun! • Vi har korta beslutsvägar och engagerade medarbetare, kommunledning och politiker. • Du får möjlighet att påverka och göra verklig skillnad. • Vår arbetsgivarprofil satsar på friska arbetsplatser genom det innovativa "Friskorienterat arbetssätt". Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

14 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
2 Biträdande Verksamhetschef till Duvan i Linköping

Vill du göra skillnad som biträdande verksamhetschef? Då kan det här vara rätt roll för dig! Vi söker just nu två biträdande verksamhetschefer till Duvan i Linköping! Här kommer du att arbeta: I centrala Linköping ligger det hemtrevliga äldreboendet Duvan. Vi har sammanlagt 94 lägenheter på fyra plan. Det är 48 lägenheter med inriktning för somatisk vård och 46 lägenheter avsedda för personer med demensdiagnos. Tjänsten som biträdande verksamhetschef som gör skillnad Som biträdande verksamhetschef kommer du att, i samarbete med verksamhetschefen, ha ansvar för att leda och utveckla verksamheten. Du kommer att arbeta systematiskt för att skapa de optimala förutsättningarna för medarbetarna att erbjuda högkvalitativ vård och omsorg. Du rapporterar direkt till verksamhetschefen och förväntas vara en aktiv och bidragande del av verksamhetens ledningsgrupp. Vi erbjuder Du får möjlighet att påverka företagets riktning. I det familjeägda Forenede Care ingår du i ett sammanhang där du varje dag får ges möjlighet att förändra och göra skillnad genom din personlighet, kompetens och ditt engagemang. Vi erbjuder dig interna och externa utbildningar där du som individ får möjlighet att växa och utvecklas både som människa och i din roll professionellt. Vi har kollektivavtal och naturligtvis erbjuder vi friskvårdbidrag. Vem är du? Vi söker dig som brinner för att arbeta inom äldreomsorgen och som dagligen vill bidra till att skapa en meningsfull tillvaro för våra äldre. Du är kundorienterad, serviceinriktad och har en kreativ approach till ditt arbete. För att trivas och lyckas i rollen är det viktigt att du har en naturlig förmåga att skapa relationer och att du är en teamplayer. Det är meriterande om du har erfarenhet av ledarskap eller tidigare har haft en ledande roll, och om du är motiverad att fortsätta utveckla ditt ledarskap ytterligare I ditt arbete utgår du från ett professionellt förhållningssätt och ditt arbetssätt präglas av engagemang och lyhördhet för såväl patienter, anhöriga, medarbetare som för våra uppdragsgivare. Hos Forenede Care är det viktigt att våra ledare är bra på att lyssna, ödmjuka och empatiska. Du som biträdande verksamhetschef ska ha följande kvalifikationer och erfarenheter Vi efterfrågar: Högskole- och/eller universitetsutbildning, ex sjuksköterska, socionom, beteendevetare eller motsvarande. Har minst två årserfarenhet av att framgångsrikt leda medarbetare och team. God kunskap och erfarenhet av arbete och rapportering i olika stödsystem, ex journal-, planerings- och lönesystem. Går du vidare i processen kommer vi efterfråga intyg på ovanstående utbildningar. Meriterande Det är meriterande att duhar utbildning inom ledarskap eller erfarenhet av att leda samterfarenhet av verksamhet som drivs i privat regi Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 7400 medarbetare. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998. Hos oss kan du vara trygg som arbetstagare då vi ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs. Med en kultur fylld av värme, glädje och stort engagemang arbetar vi kvalitativt med fokus på att alla vi arbetar för att alla ska få leva livet, hela livet. Utöver äldreboende har vi verksamheter som bedriver hemtjänst, ASiH, palliativ vård, personlig assistans och hemsjukvård. Sista ansökningsdatum 2024-05-31 Kontaktperson Anette Lundgren, Regionchef E-post: [email protected] Du är efterlängtad - välkommen till oss!

13 maj 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Enhetschef för hemtjänst och vård och omsorgsboende

I Hallsbergs kommun är alla välkomna, oavsett vem man är, var man kommer från och vart man är på väg. Hallsberg har bra kommunikationer, naturnära boende, bra förskola och grundskola samt gymnasium. Hallsberg befinner sig i ett expansivt läge med nyproduktion av bostäder samt etablering av nya företag. I kommunen bor ca 16 000 invånare. Vill du vara med och leda framtidens äldreomsorg? Framtidens viktigaste arbete, finns inom äldreomsorgen och den Nära vården. I Nära vård är brukaren delaktig i sin vardag och medarbetare utgår alltid från individens förutsättningar och behov för att skapa trygghet. Vi vill, för att skapa denna trygghet, förtydliga och utveckla medarbetarskapet utifrån ett nära och coachande ledarskap. Är du en ledare som har förmågan och kompetensen att leda våra medarbetare ihop med det multiprofessionella teamet mot de utmaningar som framtiden bringar, tveka inte att söka. Vi erbjuder • En spännande framtid med att skapa arbetssätt för att nå personcentrerad vård • Ett systematisk processinriktat arbetssätt som utgår från ständiga förbättringar • Vi vågar bryta ny mark när vi säger att förbättringar för kvaliteten ska ske nära våra brukare • Tydligt mandat att driva verksamheten och fria händer inom ramarna för uppdraget • En unik möjlighet att leda våra medarbetare mot de utmaningar som framtiden bringar • Kollegor med lång erfarenhet och god samarbetsvilja  Du kommer att ingå i äldreomsorgens ledningsgrupp som består av 12 enhetschefer och 3 kvalitet/systemutvecklare.  Du kommer också att samverka med övriga chefer inom förvaltningen. Hallsbergs kommun erbjuder förmåner så som förmånscykel, friskvårdsbidrag, möjlighet att hyra personalbil samt att växla fler semesterdagar. Om tjänsten Hemtjänst Väster finns i Vretstorp som är en tätort i västra delen av Hallsberg. I närheten finns också Esslatorp ett litet demensboende med 11 lägenheter. Totalt kommer du ha ansvar för cirka 30 medarbetare. Du kommer att arbeta nära chefen för nattorganisationen. Du utgår från kontor i Vretstorp, men har möjligheter att även arbeta från kontor i centrala Hallsberg. Du har övergripande budget, personal, verksamhet och arbetsmiljöansvar. Uppdraget som enhetschef innebär, att kunna leda din personal utifrån mål och resultat.  Driva utveckling genom delaktighet som leder till ständiga förbättringar med resultat av ökad kvalité och kostnadseffektivitet. Det är även ditt ansvar att se till att rätt kompetens och bemanning finns i din medarbetargrupp. Kvalifikationer Du har högskole- eller universitetsutbildning som är relevant för uppdraget. Du har också en mångårig dokumenterad chefserfarenhet med personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar. Du ska vara en engagerad och tydlig ledare som jobbar för en god arbetsplats och kunna se att du ingår som en del i en större helhet. Du behöver för att leda en processinriktad verksamhet ha kunskaper inom kvalitetsförbättringar. Kommunikation och konstant dialog med kollegor och andra aktörer är en självklarhet för dig. Du gillar att ta initiativ och se resultat och du har en god förmåga att strukturera och planera. Som ledare är du uppmuntrande och inspirerande. Du bjuder in till samtal för att skapa delaktighet och uppmuntrar till ett arbetsklimat fullt av kreativitet och nytänkande lösningar. Som person är du trygg, har självinsikt och mod att agera efter din egen övertygelse. En förutsättning är att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift samt har god förmåga att samarbeta och möta medarbetare, patienter och anhöriga. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningdag är 29/5.  Varmt välkommen med din ansökan! Vid erbjudande om anställning inom Social- och arbetsmarknadsförvaltningen ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Du beställer själv ett utdrag från polisens hemsida, "Kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret". Vi undanber oss alla kontakter av annonserings- eller rekryteringsföretag i samband med denna annons. Fackliga företrädare nås via kommunens kontaktcenter Hallsbergs kommun, 0582-685000

13 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Verksamhetschef till Solhaga i Skånes Fagerhult

Vi söker en Verksamhetschef som vill bli en del av vårt fantastiska team! Vi vill att du som Verksamhetschef arbetar självständigt med att driva, leda och utveckla verksamheten och dina medarbetare. Du ingår i ett sammanhang med kompetenta supportfunktioner där du får stöd och vägledning för att nå framgång i ditt arbete. Hos oss får du möjlighet att utveckla ditt sätt att leda och du ges möjlighet att förverkliga dina idéer då vårt Forenede Care har starkt fokus på att lyckas tillsammans. Här kommer du att arbeta: Solhaga Vårdhem riktar sig till personer med demenssjukdom och psykiska funktionsnedsättningar som önskar en säker och trygg miljö där de kan bo och utvecklas. Även personer i behov av korttid där de i lugn och ro kan hitta återhämtning och rehabilitering. Viss del av vår verksamhet arbetar på uppdrag ifrån Migrationsverket i vård- och omsorgssyfte. Solhaga Vårdhem är i hjärtat utav ett naturskönt Skånes Fagerhult. Tjänsten som Verksamhetschef som gör skillnad Som Verksamhetschef hos Forenede Care har du övergripande ansvar för medarbetare, ekonomi, försäljning och kvalitet. Vidare har du i din roll kontakt med nyckelintressenter såsom kunder, anhöriga, kommuner och myndigheter. De supportfunktioner du har tillgång till i ditt arbete är ekonomi, vård och kvalitet, marknad och kommunikation, affärsutveckling och HR. Du rapporterar direkt till Regionchef och förväntas vara en aktiv och bidragande del av regionens ledningsgrupp. För oss är det viktigt att du vill vara med att påverka regionens riktning samt utveckling. Vi erbjuder Du får möjlighet att påverka företagets riktning. I det familjeägda Forenede Care ingår du i ett sammanhang där du varje dag får ges möjlighet att förändra och göra skillnad genom din personlighet, kompetens och ditt engagemang. Vi erbjuder dig interna och externa utbildningar där du som individ får möjlighet att växa och utvecklas både som människa och i din roll professionellt. Vi har kollektivavtal och naturligtvis erbjuder vi friskvårdbidrag. Vem är du? Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och för att vara framgångsrik i rollen behöver du vara trygg i ditt ledarskap och ha modet att fatta nödvändiga beslut. Du behöver kunna agera strategiskt, analytiskt och lösningsorienterat. Vi behöver dig som kan strukturera din och verksamhetens vardag och som förstår vikten av ett säljande förhållningssätt. Din förmåga att skapa, bygga och bibehålla goda relationer till olika intressenter som kunder, medarbetare, anhöriga, kommuner och beställare är av största vikt. Vidare behöver du tillsammans med dina fantastiska medarbetare driva mot bolagets uppsatta mål. Hos Forenede Care är det viktigt att våra ledare är bra på att lyssna, ödmjuka och empatiska. Du som Verksamhetschef ska ha följande kvalifikationer och erfarenheter Verksamheten är tillståndspliktig och kräver att du har relevant högskoleutbildningdå du kommer att stå på tillstånd för verksamheten hos IVO. För att bli aktuell för tjänsten kommer du behöva godkännas av IVO. Vi efterfrågar: Högskole- och/eller universitetsutbildning, ex sjuksköterska, socionom, beteendevetare eller motsvarande. Ledarskapsutbildning samt mer än 2-3 års dokumenterad erfarenhet av att framgångsrikt leda medarbetare och team. Flerårig erfarenhet inom socialpsykiatrin och inom äldreomsorg. Aktuell erfarenhet med arbete av socialtjänst lagstiftningen. Ekonomisk kunskap och förståelse av budgetansvar med tillhörande uppföljningsarbete. God kunskap och erfarenhet av arbete och rapportering i olika stödsystem, ex journal-, planerings- och lönesystem. Går du vidare i processen kommer vi efterfråga intyg på ovanstående utbildningar. Meriterande Vi arbetar med ständig utveckling och förbättring i vår vardag och ser att praktisk erfarenhet av förändringsarbete kommer att underlätta ditt arbete hos oss. Då vi arbetar och samverkar nära våra fackförbund är det bra om du har tidigare erfarenhet av att utveckla fackliga relationer. Utöver ovan kan dessutom din vardag underlättas om du har B-körkort. Intervjuerna sker löpande så vi tar tacksamt emot din ansökan redan idag! Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 7400 medarbetare. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998. Hos oss kan du vara trygg som arbetstagare då vi ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs. Med en kultur fylld av värme, glädje och stort engagemang arbetar vi kvalitativt med fokus på att alla vi arbetar för att alla ska få leva livet, hela livet. Utöver äldreboende har vi verksamheter som bedriver hemtjänst, ASiH, palliativ vård, personlig assistans och hemsjukvård. Sista ansökningsdatum 2024-06-05 Du är efterlängtad - välkommen till oss!

13 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Enhetschef till Åkerhus vård- och omsorgsboende

Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10 000 kollegor vill vara med och göra det möjligt – i både handling och bemötande.   Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss. Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!  ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en ny chefskollega till Åkerhus vård- och omsorgsboende. Som en av fyra enhetschefer har du möjlighet att leda med fokus på delaktighet, arbetsmiljö och utveckling mot vårt gemensamma mål - att förbättra de äldres situation och inflytande över sin vardag. Åkerhus vård- och omsorgsboende ligger i Önnered nära havet. Huset med sex enheter är stort, trivsamt och levande. Vi har en dynamisk vardag, arbetar nära och tillsammans med varandra i en tillitsbaserad organisation. Här skapar vi kvalitet för våra hyresgäster och en god arbetsmiljö för våra medarbetare. På vård- och omsorgsboendet bor 102 hyresgäster. Våra enheter innefattar somatik, demens, teckenspråksinriktning samt teckenspråkig hemtjänst. Som enhetschef ansvarar du för att hyresgästernas behov av omsorg och service tillgodoses. Du leder engagerade och kunniga arbetsgrupper och har ekonomi-, personal- och arbetsmiljöansvar. Du ingår i områdets ledningsgrupp, tillsammans med verksamhetschef och chefskollegor för sex andra vård-och omsorgsboenden i sydvästra Göteborg. Som chef är det viktigt att kunna skapa en gemensam vision för medarbetarna för utveckling av verksamheten och med fokus på hyresgästerna. Till din hjälp i ditt uppdrag har du olika stödfunktioner såsom ekonomi, HR, kvalitetsutvecklare och omsorgshandledare. För att stötta och utveckla dig i ditt ledarskap erbjuder också Göteborgs Stad olika introduktionsmoduler samt kompetensutvecklingsprogram som är riktade till chefer. Välkommen att bli del av ett engagerat team. Tillsammans skapar vi världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning om minst 120 högskolepoäng. För tjänsten krävs att du har goda kunskaper om gällande lagstiftning, Socialtjänstlagen (SoL) och Hälso- och sjukvårdslag (HSL). Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete inom vård och omsorg. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet som chef/ledare. Det är även meriterande om du har utbildning inom ledarskap. Vi söker dig som är samarbetsinriktad och verkar för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Du är en tydlig och god kommunikatör som får gehör för tankar och idéer. Du är stabil och trygg person som kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer. Du står för fattade beslut och kan även förmedla obekväma budskap när det behövs. Vidare är du strukturerad, använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Digitala intervjuer planeras till 30 och 31 maj, samt 3 och 4 juni. Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du: • En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens • Trygg anställning • Meningsfulla arbetsuppgifter • Karriärmöjligheter och kompetensutveckling • Heltidsanställning med möjlighet till deltid • Goda semestervillkor • Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Läs mer om våra förmåner här: https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon Du ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan. I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete. Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.

9 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Verksamhetschef till Riggargatan i Nyköping

Vi söker en Verksamhetschef som vill bli en del av vårt fantastiska team! Vi vill att du som Verksamhetschef arbetar självständigt med att driva, leda och utveckla verksamheten och dina medarbetare. Du ingår i ett sammanhang med kompetenta supportfunktioner där du får stöd och vägledning för att nå framgång i ditt arbete. Hos oss får du möjlighet att utveckla ditt sätt att leda och du ges möjlighet att förverkliga dina idéer då vårt Forenede Care har starkt fokus på att lyckas tillsammans. Här kommer du att arbeta: Riggargatan är ett äldreboende med 48 lägenheter fördelade på två våningar och fyra avdelningar. Verksamheten öppnade 2010 och huset är ljust och välplanerat med ett gemensamt kök och vardagsrum som naturlig samlingspunkt på varje avdelning. Den övre våningen har stora balkonger i anslutning till vardagsrummet medan nedre våningen har altaner ut mot innergården. Tjänsten som Verksamhetschef som gör skillnad Som Verksamhetschef hos Forenede Care har du övergripande ansvar för medarbetare, ekonomi, försäljning och kvalitet. Vidare har du i din roll kontakt med nyckelintressenter såsom kunder, anhöriga, kommuner och myndigheter. De supportfunktioner du har tillgång till i ditt arbete är ekonomi, vård och kvalitet, marknad och kommunikation, affärsutveckling och HR. Du rapporterar direkt till Regionchef och förväntas vara en aktiv och bidragande del av regionens ledningsgrupp. För oss är det viktigt att du vill vara med att påverka regionens riktning samt utveckling. Vi erbjuder Du får möjlighet att påverka företagets riktning. I det familjeägda Forenede Care ingår du i ett sammanhang där du varje dag får ges möjlighet att förändra och göra skillnad genom din personlighet, kompetens och ditt engagemang. Vi erbjuder dig interna och externa utbildningar där du som individ får möjlighet att växa och utvecklas både som människa och i din roll professionellt. Vi har kollektivavtal och naturligtvis erbjuder vi friskvårdbidrag. Vem är du? Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och för att vara framgångsrik i rollen behöver du vara trygg i ditt ledarskap och ha modet att fatta nödvändiga beslut. Du behöver kunna agera strategiskt, analytiskt och lösningsorienterat. Vi behöver dig som kan strukturera din och verksamhetens vardag och som förstår vikten av ett säljande förhållningssätt. Din förmåga att skapa, bygga och bibehålla goda relationer till olika intressenter som kunder, medarbetare, anhöriga, kommuner och beställare är av största vikt. Vidare behöver du tillsammans med dina fantastiska medarbetare driva mot bolagets uppsatta mål. Hos Forenede Care är det viktigt att våra ledare är bra på att lyssna, ödmjuka och empatiska. Du som Verksamhetschef ska ha följande kvalifikationer och erfarenheter Verksamheten är tillståndspliktig och kräver att du har relevant högskoleutbildningdå du kommer att stå på tillstånd för verksamheten hos IVO. För att bli aktuell för tjänsten kommer du behöva godkännas av IVO. Vi efterfrågar: Högskole- och/eller universitetsutbildning, ex sjuksköterska, socionom, beteendevetare eller motsvarande. Ledarskapsutbildning samt mer än 2-3 års dokumenterad erfarenhet av att framgångsrikt leda medarbetare och team. Aktuell erfarenhet med arbete av socialtjänst lagstiftningen. Ekonomisk kunskap och förståelse av budgetansvar med tillhörande uppföljningsarbete. God kunskap och erfarenhet av arbete och rapportering i olika stödsystem, ex journal-, planerings- och lönesystem. Flerårig erfarenhet inom äldreomsorg Går du vidare i processen kommer vi efterfråga intyg på ovanstående utbildningar. Meriterande Vi arbetar med ständig utveckling och förbättring i vår vardag och ser att praktisk erfarenhet av förändringsarbete kommer att underlätta ditt arbete hos oss. Då vi arbetar och samverkar nära våra fackförbund är det bra om du har tidigare erfarenhet av att utveckla fackliga relationer. Utöver ovan kan dessutom din vardag underlättas om du har B-körkort. Intervjuerna sker löpande så vi tar tacksamt emot din ansökan redan idag! Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 7400 medarbetare. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998. Hos oss kan du vara trygg som arbetstagare då vi ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs. Med en kultur fylld av värme, glädje och stort engagemang arbetar vi kvalitativt med fokus på att alla vi arbetar för att alla ska få leva livet, hela livet. Utöver äldreboende har vi verksamheter som bedriver hemtjänst, ASiH, palliativ vård, personlig assistans och hemsjukvård. Sista ansökningsdatum 2024-06-10 Kontakt Anette Lundgren, regionchef Mejl:[email protected] Du är efterlängtad - välkommen till oss!

8 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Dedicare söker verksamhetschef till Humana Björnö i Norrtälje

Dedicare har fått förtroendet att rekrytera verksamhetschef till äldreboende i Norrtälje Humanas äldreboende Björnö i Norrtälje öppnade september 2021 och består av 60 lägenheter fördelade på 6 enheter, med inriktning mot demens-och somatisk vård. Här erbjuds vård och omsorg av hög kvalitet, en aktiv dag för de boende och vackra miljöer såväl inne som ute. Din roll som verksamhetschef Som verksamhetschef ansvarar du för kvalitet, medarbetare, ekonomi samt beställarkontakter. Du driver och utvecklar verksamheten i samverkan med dina medarbetare utifrån verksamhetsplan, budget, lagar och andra styrande dokument. Att hela tiden utveckla och förbättra kvaliteten i verksamheten är en ledstjärna för dig. Sälj och marknadsföringsarbete är en självklar del av ditt jobb och du arbetar aktivt för att nå full beläggning i verksamheten och att ha en effektiv personalplanering. Du har ett nära och synligt ledarskap som är nödvändigt för att implementera och utveckla arbetssätt, värderingar och bemötanden bland dina medarbetare. Du ingår i en trevlig och prestigelös divisionsledningsgrupp och rapporterar till divisionschef. Till stöd har du en stab som omfattar kvalitet, HR, IT, marknad, ekonomi och lön. Som administrativt stöd lokalt finns gruppledare som stöttar dig med bemanning och planering och som du arbetar tätt och prestigelöst tillsammans med. Kvalifikationer Vi önskar att: Du leder med en stor självinsikt, med rak och tydlig kommunikation och genom att bygga goda och varaktiga relationer Har ett stort engagemang och är värderingsstark Du är affärsmässig, gillar sälj och har tydligt kundfokus Du har ett coachande förhållningssätt och vill se dina medarbetare växa Är lösningsorienterad och kan växla perspektiv från det lilla till en större bild Skallkrav Du har relevant högskoleexamen inom vård och omsorg (t.ex sjuksköterska, socionom, social omsorg, fysioterapeut, arbetsterapeut). Du ska ha 3 års erfarenhet som chef inom äldreomsorgen. Meriterande om du har tidigare erfarenhet från att driva verksamhet i egen regi samt erfarenhet av att leda inom privat regi. Anställningsform Tillsvidareanställning, provanställning kommer tillämpas Heltidstjänstgöring Tillträde omgående eller enligt överenskommelse Ansökan Varmt välkommen med din ansökan! Intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten kan ske innan sista ansökningsdatum. Ansök genom att klicka på knappen ”sök denna tjänst”. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult på Dedicare. Mattias Svensson, 0721-421234 alternativt [email protected]

7 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Verksamhetschef till Solhaga i Skånes Fagerhult

Vi söker en Verksamhetschef som vill bli en del av vårt fantastiska team! Vi vill att du som Verksamhetschef arbetar självständigt med att driva, leda och utveckla verksamheten och dina medarbetare. Du ingår i ett sammanhang med kompetenta supportfunktioner där du får stöd och vägledning för att nå framgång i ditt arbete. Hos oss får du möjlighet att utveckla ditt sätt att leda och du ges möjlighet att förverkliga dina idéer då vårt Forenede Care har starkt fokus på att lyckas tillsammans. Här kommer du att arbeta: Solhaga Vårdhem riktar sig till personer med demenssjukdom och psykiska funktionsnedsättningar som önskar en säker och trygg miljö där de kan bo och utvecklas. Även personer i behov av korttid där de i lugn och ro kan hitta återhämtning och rehabilitering. Viss del av vår verksamhet arbetar på uppdrag ifrån Migrationsverket i vård- och omsorgssyfte. Solhaga Vårdhem är i hjärtat utav ett naturskönt Skånes Fagerhult. Tjänsten som Verksamhetschef som gör skillnad Som Verksamhetschef hos Forenede Care har du övergripande ansvar för medarbetare, ekonomi, försäljning och kvalitet. Vidare har du i din roll kontakt med nyckelintressenter såsom kunder, anhöriga, kommuner och myndigheter. De supportfunktioner du har tillgång till i ditt arbete är ekonomi, vård och kvalitet, marknad och kommunikation, affärsutveckling och HR. Du rapporterar direkt till Regionchef och förväntas vara en aktiv och bidragande del av regionens ledningsgrupp. För oss är det viktigt att du vill vara med att påverka regionens riktning samt utveckling. Vi erbjuder Du får möjlighet att påverka företagets riktning. I det familjeägda Forenede Care ingår du i ett sammanhang där du varje dag får ges möjlighet att förändra och göra skillnad genom din personlighet, kompetens och ditt engagemang. Vi erbjuder dig interna och externa utbildningar där du som individ får möjlighet att växa och utvecklas både som människa och i din roll professionellt. Vi har kollektivavtal och naturligtvis erbjuder vi friskvårdbidrag. Vem är du? Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och för att vara framgångsrik i rollen behöver du vara trygg i ditt ledarskap och ha modet att fatta nödvändiga beslut. Du behöver kunna agera strategiskt, analytiskt och lösningsorienterat. Vi behöver dig som kan strukturera din och verksamhetens vardag och som förstår vikten av ett säljande förhållningssätt. Din förmåga att skapa, bygga och bibehålla goda relationer till olika intressenter som kunder, medarbetare, anhöriga, kommuner och beställare är av största vikt. Vidare behöver du tillsammans med dina fantastiska medarbetare driva mot bolagets uppsatta mål. Hos Forenede Care är det viktigt att våra ledare är bra på att lyssna, ödmjuka och empatiska. Du som Verksamhetschef ska ha följande kvalifikationer och erfarenheter Verksamheten är tillståndspliktig och kräver att du har relevant högskoleutbildningdå du kommer att stå på tillstånd för verksamheten hos IVO. För att bli aktuell för tjänsten kommer du behöva godkännas av IVO. Vi efterfrågar: Högskole- och/eller universitetsutbildning, ex sjuksköterska, socionom, beteendevetare eller motsvarande. Ledarskapsutbildning samt mer än 2-3 års dokumenterad erfarenhet av att framgångsrikt leda medarbetare och team. Flerårig erfarenhet inom socialpsykiatrin och inom äldreomsorg. Aktuell erfarenhet med arbete av socialtjänst lagstiftningen. Ekonomisk kunskap och förståelse av budgetansvar med tillhörande uppföljningsarbete. God kunskap och erfarenhet av arbete och rapportering i olika stödsystem, ex journal-, planerings- och lönesystem. Går du vidare i processen kommer vi efterfråga intyg på ovanstående utbildningar. Meriterande Vi arbetar med ständig utveckling och förbättring i vår vardag och ser att praktisk erfarenhet av förändringsarbete kommer att underlätta ditt arbete hos oss. Då vi arbetar och samverkar nära våra fackförbund är det bra om du har tidigare erfarenhet av att utveckla fackliga relationer. Utöver ovan kan dessutom din vardag underlättas om du har B-körkort. Intervjuerna sker löpande så vi tar tacksamt emot din ansökan redan idag! Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 7400 medarbetare. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998. Hos oss kan du vara trygg som arbetstagare då vi ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs. Med en kultur fylld av värme, glädje och stort engagemang arbetar vi kvalitativt med fokus på att alla vi arbetar för att alla ska få leva livet, hela livet. Utöver äldreboende har vi verksamheter som bedriver hemtjänst, ASiH, palliativ vård, personlig assistans och hemsjukvård. Sista ansökningsdatum 2024-06-05 Du är efterlängtad - välkommen till oss!

6 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Gruppchef till Villa Vårbacka i Huddinge

Är du undersköterska och söker en ny karriärmöjlighet? Som gruppchef får du en ledarroll och coachar våra medarbetare att göra skillnad för de som bor hos oss.Alla gruppchefer genomgår vårt ledarprogram där du får möjlighet att utvecklas inom ledarskap via vår utbildningsorganisation Lära. Vi är i ständig utveckling och söker dig som vill växa med oss – tillsammans gör vi världen lite bättre, en människa i taget!Hos oss får du engagerade kollegor, duktiga chefer, utbildningar, karriärmöjligheter samt flera förmåner. Om rollen Som gruppchef är din primära arbetsuppgift att coachaocharbeta i det dagliga omsorgsarbetet tillsammans med teamet.Det innebär att du är dina medarbetares förebild och via ditt starka engagemang skapar du varje dag ett gott arbetsklimat i gruppen.Du arbetardagtid, helger och kvällar. Nära ledarskap: Rollen finns i vår organisationför att säkerställa ett näraledarskap och ge stöd.Du har personal- och planeringsansvar för din arbetsgrupp och är delaktig i att utveckla och kvalitetssäkra verksamheten i enlighet med Vardagas koncept. Detta genom att vara närvarande och stötta, svara på frågor, leda, ge feedback och bekräfta dina medarbetare i vardagen. Du har flera gruppchefskollegor och ni samverkar, bollar och utbyter erfarenheter. Delaktighet: Som gruppchef rapporterar du till verksamhetschefen och har möjlighet att påverka genom ditt deltagande i den lokala ledningsgruppen. Villa Vårbacka Villa Vårbacka, ett äldreboende vackert beläget vid Mälaren i Vårby gård i Huddinge. Hos oss har vi hälsa som tema och kvalitet i centrum. Det genomsyrar allt från inredning till mat och aktiviteter. Äldreboendet byggdes år 2013 och piffades upp utifrån hälsotema år 2016. Naturens element har flyttat in i inomhusmiljön för att skapa en rogivande atmosfär. Bland annat har vi skapat en populär inomhusträdgård med kafé för umgänge, avkoppling och vila. Villa Vårbacka erbjuder boende för personer som drabbats av demenssjukdom samt personer med somatisk (kroppslig) sjukdom. Dessutom har vi nio korttidsplatser för den som behöver tillfälligt stöd som inte kan ges i det egna hemmet. Hos oss på Vardaga får du också engagerade kollegor och duktiga chefer, utbildningar, karriärmöjligheter samt flera förmåner. Aktivitetsansvarig:Vi arbetar strukturerat med aktiviteter och har en aktivitetsansvarig som utvecklar och utför meningsfulla aktiviteter med våra boenden. Demenscertifiering: Vi är ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande viaDemensakademin. Även du kommer få genomgå denna utbildning. Behovsbaserat önskeschema: Vi tillämpar behovsbaserat önskeschema. Det innebär att du och dina medarbetare har möjlighet attpåverka arbetstiden, utifrån behov och önskemål. Vi lägger schema för 10 veckor i taget. Ung Omsorg: Vi har ettsamarbete med företaget Ung Omsorg. Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14–18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter tillsammans med oss som arbetar här, för att sätta guldkant på tillvaron för de boende. Din erfarenhet och kunskap Du är utbildad undersköterska, har god datorvana och talar och skriver flytande svenska.Erfarenhet från äldreomsorgoch ledarskapär meriterande för denna roll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi vill att du är: tydlig och skapar delaktighet coachande och har förmågan att motivera och skapa engagemang hos våra medarbetare. duktig på att ge och ta emot feedback prestigelös och lättlärd självständig och samarbetsvillig affärsmässig genom att vilja och ha förmåga att styra och följa upp verksamheten utifrån kvalitetsmål och ekonomiska ramar Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Ledarskapsprogram:Alla gruppchefer genomgår vårt ledarprogram där du får möjlighet att utvecklas inom ledarskap via vår utbildningsorganisation Lära.Kompetensutveckling:Du har tillgång till Vardagas interna utbildningsorganisationLäramed en mängd kurser.Förmånsportal med rabatter:Köp till exempel biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra priser. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum:enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2024-05-31Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Självklart har vi även kollektivavtal och försäkringar. Har du frågor? Kontakta gärna: Verksamhetschef Jenny Sjöström [email protected] 072-526 18 30Observera att det inte går att ansöka via E-post. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetarehär. Facklig kontakt:Vision, Magnus Sällström, [email protected] Ansök här Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea.www.vardaga.se

3 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024