Enhetschef till äldreomsorgen i fjällen

Vilhelmina kommun söker nu en enhetschef till äldreomsorgen i våra fjälldalar. I våra två fjällbyar Dikanäs och Saxnäs bedriver Vilhelmina kommun äldreomsorg och hemtjänst. Hos oss får du ta del av fjällvärlden under arbetstid. Bor du inte i Vilhelmina kommun idag? Inga problem! Under tre månader får du bidrag till bostaden i fjället upp till 4 000 kr/mån, fråga rekryterande chef om denna möjlighet att testa Vilhelmina.  Arbetsuppgifter Som enhetschef ansvarar du främst för din egna enhet men du ingår också i vård- och omsorgssektorns ledningsgrupp där du är med och ansvarar för utvecklingen av hela verksamheten. Du har ett övergripande ansvar för ditt tilldelade område vilket innebär att du kommer arbeta med strategisk planering, utveckling och uppföljning av verksamheten i nära samverkan med de andra cheferna inom ledningsgruppen.  Tjänsten som enhetschef har stort fokus på ett närvarande ledarskap. Detta för att säkra att området jobbar aktivt med kvalité och utveckling samt en budget i balans. Vidare ansvarar du för att områdets bedrivs med utgångspunkt från kommunens övergripande mål och visioner för verksamheten och i enlighet med gällande lagstiftning. För att säkerställa att samtliga medarbetare förstår vilka förväntningar som ställs och mot vilka mål ni ska jobba mot så arbetar du kontinuerligt med uppföljning. Du är trygg i din roll som ledare och skapar delaktighet och engagemang hos personalen.  Vidare ger du medarbetarna de befogenheter som krävs för att ni tillsammans ska arbeta för en ännu bättre och effektivare arbetsplats. I förvaltningens chefsforum och genom kommunledningsgruppens program för ledarutveckling, ges du möjlighet att utveckla dig i ditt chefs- och ledaruppdrag. Kvalifikationer Vi söker dig som har, för verksamhetsområdet, en lämplig högskoleutbildning inom socialomsorg och arbete eller annan lämplig utbildning. Du har erfarenhet av ledarskap och chefsrollen som innefattar personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar. Du ser arbetet och organisationen ur sin helhet men har även en blick för detaljer. Ditt arbetssätt är mål- och resultatinriktat. Vidare är du är intresserad av att arbeta med både strategiska utvecklingsfrågor och vardaglig problemlösning.  Som person är du prestigelös, lyhörd, noggrann och strukturerad. Du kan se olika frågor ur olika perspektiv. Ditt ledarskap kännetecknas av tydlighet och med en god förmåga att kommunicera skapar du en levande dialog kring vision och uppdrag i vilken alla kommer till tals. Du inspirerar dina medarbetare till kreativitet och utveckling. Att kunna fatta beslut är viktigt. Du ska vara lojal mot de beslut du och verksamheten fattar. Du har erfarenhet av verksamhetsområdet och är medveten om förutsättningarna för att arbeta i en politiskt styrd organisation. Stor vikt läggs till personlig lämplighet. Villkor  Tillträde 1 Oktober 2024 eller efter överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. B-körkort ett krav.  Om Vilhelmina Vilhelmina kommun är en vidsträckt kommun med närhet till härliga fjäll, lummiga skogar och vackra sjölandskap. Vi har en vacker natur som bjuder in till utevistelse året om - och kanske är det just det vi är mest kända för. Vilhelmina kan beskrivas som ett 5-minuterssamhälle. Det må ligga en bit från större städer, men väl på plats finns det mesta inom räckhåll. På fem minuter kan du i tätorten hämta barnen från förskolan, gå till jobbet, gymma efter jobbet eller ta skidorna/löparskorna i elljusspåret, och äta på någon av ortens caféer och restauranger. Läs mer om vårt Vilhelmina här https://vilhelmina.se/kommun-och-politik/flytta-till-vilhelmina/ Vilhelmina kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och som ger alla samma möjligheter med vilja, mod och glädje. Som samisk förvaltningskommun ser vi att kunskaper i samiska och samisk kultur kan vara meriterande. I Vilhelmina kommun kan du kombinera din ordinarie tjänst med en deltidsanställning som brandman. Kontakta räddningstjänsten för mer information kring arbetet som deltidsbrandman. Inför rekryteringsarbetet har Vilhelmina kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

21 maj 2024
Sista ansökan:
22 juni 2024
2 Biträdande Verksamhetschef till Duvan i Linköping

Vill du göra skillnad som biträdande verksamhetschef? Då kan det här vara rätt roll för dig! Vi söker just nu två biträdande verksamhetschefer till Duvan i Linköping! Här kommer du att arbeta: I centrala Linköping ligger det hemtrevliga äldreboendet Duvan. Vi har sammanlagt 94 lägenheter på fyra plan. Det är 48 lägenheter med inriktning för somatisk vård och 46 lägenheter avsedda för personer med demensdiagnos. Tjänsten som biträdande verksamhetschef som gör skillnad Som biträdande verksamhetschef kommer du att, i samarbete med verksamhetschefen, ha ansvar för att leda och utveckla verksamheten. Du kommer att arbeta systematiskt för att skapa de optimala förutsättningarna för medarbetarna att erbjuda högkvalitativ vård och omsorg. Du rapporterar direkt till verksamhetschefen och förväntas vara en aktiv och bidragande del av verksamhetens ledningsgrupp. Vi erbjuder Du får möjlighet att påverka företagets riktning. I det familjeägda Forenede Care ingår du i ett sammanhang där du varje dag får ges möjlighet att förändra och göra skillnad genom din personlighet, kompetens och ditt engagemang. Vi erbjuder dig interna och externa utbildningar där du som individ får möjlighet att växa och utvecklas både som människa och i din roll professionellt. Vi har kollektivavtal och naturligtvis erbjuder vi friskvårdbidrag. Vem är du? Vi söker dig som brinner för att arbeta inom äldreomsorgen och som dagligen vill bidra till att skapa en meningsfull tillvaro för våra äldre. Du är kundorienterad, serviceinriktad och har en kreativ approach till ditt arbete. För att trivas och lyckas i rollen är det viktigt att du har en naturlig förmåga att skapa relationer och att du är en teamplayer. Det är meriterande om du har erfarenhet av ledarskap eller tidigare har haft en ledande roll, och om du är motiverad att fortsätta utveckla ditt ledarskap ytterligare I ditt arbete utgår du från ett professionellt förhållningssätt och ditt arbetssätt präglas av engagemang och lyhördhet för såväl patienter, anhöriga, medarbetare som för våra uppdragsgivare. Hos Forenede Care är det viktigt att våra ledare är bra på att lyssna, ödmjuka och empatiska. Du som biträdande verksamhetschef ska ha följande kvalifikationer och erfarenheter Vi efterfrågar: Högskole- och/eller universitetsutbildning, ex sjuksköterska, socionom, beteendevetare eller motsvarande. Har minst två årserfarenhet av att framgångsrikt leda medarbetare och team. God kunskap och erfarenhet av arbete och rapportering i olika stödsystem, ex journal-, planerings- och lönesystem. Går du vidare i processen kommer vi efterfråga intyg på ovanstående utbildningar. Meriterande Det är meriterande att duhar utbildning inom ledarskap eller erfarenhet av att leda samterfarenhet av verksamhet som drivs i privat regi Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 7400 medarbetare. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998. Hos oss kan du vara trygg som arbetstagare då vi ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs. Med en kultur fylld av värme, glädje och stort engagemang arbetar vi kvalitativt med fokus på att alla vi arbetar för att alla ska få leva livet, hela livet. Utöver äldreboende har vi verksamheter som bedriver hemtjänst, ASiH, palliativ vård, personlig assistans och hemsjukvård. Sista ansökningsdatum 2024-05-31 Kontaktperson Anette Lundgren, Regionchef E-post: [email protected] Du är efterlängtad - välkommen till oss!

20 maj 2024
Sista ansökan:
6 november 2024
Resultatenhetschef till Liljegården

Söker du ett meningsfullt och utmanande uppdrag som resultatenhetschef inom äldreomsorgen? Är du ledaren som ser kopplingen mellan hög trivsel och kompetens hos medarbetarna och kvalitativ leverans och högt förtroende hos dem vi är till för? Ser du dessutom misstag som en möjlighet till lärande? Och sist men inte minst får du människor med dig? Om svaret är ja tycker vi att du ska söka dig till oss som resultatenhetschef till Liljegården! Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi enligt det salutogena förhållningssättet för att ta tillvara och stärka de resurser personer har. Vi ansvarar för äldreomsorg och stöd till personer med funktionsnedsättningar. Som medarbetare hos oss arbetar du nära människor för att skapa en meningsfull och trygg vardag. Som resultatenhetschef till Liljegården är du en del av Vård- och omsorgsförvaltningen, inom verksamhetsområdet Äldreomsorg. Ditt uppdrag innebär ett övergripande ansvar för hela verksamheten inom områdena ekonomi, kund, personal och arbetsmiljö. Du leder och samordnar arbetet tillsammans med enhetschef för att gemensamt uppnå ett gott resultat angående kvalitet och ekonomi. Tillsammans med dina chefskollegor inom äldreomsorgen utvecklar vi verksamheten i stort och bidrar till en gemensam insats. Vi erbjuder dig bl.a. möjlighet att semesterväxla för fler semesterdagar och möjlighet att löneväxla till pension – och självklart har vi friskvårdsbidrag. Hos oss är ledarskapet en viktig faktor för framgång i allt arbete vi gör och därför erbjuder vi alla chefer utbildning i utvecklande ledarskap (UL). Efter utbildningen blir du en del av ett lärande chefnätverk och det finns möjlighet till enskild chefscoaching. Du får även gå en arbetsmiljöutbildning samt andra interna utbildningar som vår HR- avdelning erbjuder. ARBETSUPPGIFTER I Enköpings kommun är chefs-och ledarskapet ett prioriterat område. Vi tror att bra ledare är den enskilt viktigaste faktorn för att inspirera nya medarbetare och få befintlig personal att fortsätta utvecklas med oss. Bra ledare bidrar till en god arbetsmiljö och till att medarbetarna kan utvecklas och till att skapa bra och effektiva verksamheter för Enköpingsborna. I din roll har du personal-, budget- och arbetsmiljöansvar för Liljegården men har även ett helhetsansvar för äldreomsorgen tillsammans med oss andra. Förutom att du leder, utvecklar och skapar bra förutsättningar för verksamheten bygger du långsiktiga förtroenden gentemot medarbetare och kollegor. Du ansvarar för att planera, leda och följa upp verksamheten med fokus på ekonomi, kvalitet och förbättringar. Du säkerställer att arbetet utförs utifrån gällande lagstiftning och du hanterar både strategiska och operativa frågor tillsammans med dina kollegor. Du driver arbeten inom verksamhetsutveckling och tillsammans med enhetschef följer du upp det systematiska arbetsmiljöarbetet. Som resultatenhetschef ingår du i äldreomsorgens ledningsgrupp som leds av verksamhetschefen för äldreomsorgen. Här har du möjlighet att i en positiv anda få stöd, reflektion och kunskapspåfyllning. Tillsammans med övriga resultatenhetschefer får du en central roll där vi tillsammans arbetar för att möta dagens och framtidens utmaningar. Vi driver det gemensamma kvalitets- och utvecklingsarbetet framåt för dem vi är till för. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant avklarad högskoleutbildning. För att trivas i rollen ser vi att du är en välgrundad ledare med flera års erfarenhet i chefsposition. Du är trygg i rollen som ledare och arbetar självständigt och kan leda och utveckla andra, både medarbetare och chefskollegor. Du har goda kunskaper i ekonomi och arbetslivserfarenhet från vård- och omsorgssektorn. Vidare har du vana av att arbeta med organisationsutveckling och verksamhetsförändringar, utifrån verksamhetens krav och framtida behov. Du är trygg att hantera snabba förändringar, både vad gäller verksamhet och ekonomi, utifrån de förutsättningar som finns. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet inom arbete med äldreomsorg. Vi värdesätter högt personliga egenskaper. Du drivs av utmaningar och förändringsarbeten. Vidare har du en intention av ett nära ledarskap som utgår från ett tillitsbaserat förhållningssätt. Du är trygg och tydlig med fokus på att skapa delaktighet och engagemang hos dina medarbetare. Sist men inte minst har du en god förståelse för att gott samarbete och samverkan är en förutsättning för att uppnå önskade resultat. För att lyckas i rollen behöver du ha förståelse för systematiskt kvalitets- och arbetsmiljöarbete men är också nytänkande för hur verksamheten kan förändras och bedrivas annorlunda inom givna ramar. Stämmer du in på beskrivningen vill vi gärna att du söker dig till oss och vill vara med och fortsätta utveckla äldreomsorgen inom Enköpings kommun! ÖVRIGT Vänligen bifoga examensbevis från högskoleutbildning i din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan! Det är av yttersta vikt att kunder och klienter inom Vård och omsorgsförvaltningens verksamheter kan känna trygghet i den omsorg som kommunen har ansvar för. Därför måste du visa upp ett utdrag från belastningsregistret innan erbjudande om anställning. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka tre veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan. Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida. För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten här: https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping.html#box-Personuppgiftersamtskyddadidentitet Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

17 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Biträdande Verksamhetschef till Bantorget i Linköping

Vill du göra skillnad som biträdande verksamhetschef? Då kan det här vara rätt roll för dig! Vi söker just nu en biträdande verksamhetschefer till Bantorget i Linköping! Här kommer du att arbeta: Bantorget är ett äldreboende i centrala Linköping med ett stenkast från promenadstråket vid Stångån. Här finns 50 lägenheter på fem plan som är uppdelade på olika avdelningar för demens och sjukhem. Tjänsten som biträdande verksamhetschef som gör skillnad Som biträdande verksamhetschef kommer du att, i samarbete med verksamhetschefen, ha ansvar för att leda och utveckla verksamheten. Du kommer att arbeta systematiskt för att skapa de optimala förutsättningarna för medarbetarna att erbjuda högkvalitativ vård och omsorg. Du rapporterar direkt till verksamhetschefen och förväntas vara en aktiv och bidragande del av verksamhetens ledningsgrupp. Vi erbjuder Du får möjlighet att påverka företagets riktning. I det familjeägda Forenede Care ingår du i ett sammanhang där du varje dag får ges möjlighet att förändra och göra skillnad genom din personlighet, kompetens och ditt engagemang. Vi erbjuder dig interna och externa utbildningar där du som individ får möjlighet att växa och utvecklas både som människa och i din roll professionellt. Vi har kollektivavtal och naturligtvis erbjuder vi friskvårdbidrag. Vem är du? Vi söker dig som brinner för att arbeta inom äldreomsorgen och som dagligen vill bidra till att skapa en meningsfull tillvaro för våra äldre. Du är kundorienterad, serviceinriktad och har en kreativ approach till ditt arbete. För att trivas och lyckas i rollen är det viktigt att du har en naturlig förmåga att skapa relationer och att du är en teamplayer. Det är meriterande om du har erfarenhet av ledarskap eller tidigare har haft en ledande roll, och om du är motiverad att fortsätta utveckla ditt ledarskap ytterligare I ditt arbete utgår du från ett professionellt förhållningssätt och ditt arbetssätt präglas av engagemang och lyhördhet för såväl patienter, anhöriga, medarbetare som för våra uppdragsgivare. Hos Forenede Care är det viktigt att våra ledare är bra på att lyssna, ödmjuka och empatiska. Du som biträdande verksamhetschef ska ha följande kvalifikationer och erfarenheter Vi efterfrågar: Legitimerad sjuksköterska Har minst två årserfarenhet av att framgångsrikt leda medarbetare och team. God kunskap och erfarenhet av arbete och rapportering i olika stödsystem, ex journal-, planerings- och lönesystem. Går du vidare i processen kommer vi efterfråga intyg på ovanstående utbildningar. Meriterande Det är meriterande att duhar utbildning inom ledarskap eller erfarenhet av att leda samterfarenhet av verksamhet som drivs i privat regi Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 7400 medarbetare. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998. Hos oss kan du vara trygg som arbetstagare då vi ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs. Med en kultur fylld av värme, glädje och stort engagemang arbetar vi kvalitativt med fokus på att alla vi arbetar för att alla ska få leva livet, hela livet. Utöver äldreboende har vi verksamheter som bedriver hemtjänst, ASiH, palliativ vård, personlig assistans och hemsjukvård. Sista ansökningsdatum 2024-05-31 Kontaktperson Anette Lundgren, Regionchef E-post: [email protected] Du är efterlängtad - välkommen till oss!

17 maj 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Verksamhetschef till Solhaga i Skånes Fagerhult

Vi söker en Verksamhetschef som vill bli en del av vårt fantastiska team! Vi vill att du som Verksamhetschef arbetar självständigt med att driva, leda och utveckla verksamheten och dina medarbetare. Du ingår i ett sammanhang med kompetenta supportfunktioner där du får stöd och vägledning för att nå framgång i ditt arbete. Hos oss får du möjlighet att utveckla ditt sätt att leda och du ges möjlighet att förverkliga dina idéer då vårt Forenede Care har starkt fokus på att lyckas tillsammans. Här kommer du att arbeta: Solhaga Vårdhem riktar sig till personer med demenssjukdom och psykiska funktionsnedsättningar som önskar en säker och trygg miljö där de kan bo och utvecklas. Även personer i behov av korttid där de i lugn och ro kan hitta återhämtning och rehabilitering. Viss del av vår verksamhet arbetar på uppdrag ifrån Migrationsverket i vård- och omsorgssyfte. Solhaga Vårdhem är i hjärtat utav ett naturskönt Skånes Fagerhult. Tjänsten som Verksamhetschef som gör skillnad Som Verksamhetschef hos Forenede Care har du övergripande ansvar för medarbetare, ekonomi, försäljning och kvalitet. Vidare har du i din roll kontakt med nyckelintressenter såsom kunder, anhöriga, kommuner och myndigheter. De supportfunktioner du har tillgång till i ditt arbete är ekonomi, vård och kvalitet, marknad och kommunikation, affärsutveckling och HR. Du rapporterar direkt till Regionchef och förväntas vara en aktiv och bidragande del av regionens ledningsgrupp. För oss är det viktigt att du vill vara med att påverka regionens riktning samt utveckling. Vi erbjuder Du får möjlighet att påverka företagets riktning. I det familjeägda Forenede Care ingår du i ett sammanhang där du varje dag får ges möjlighet att förändra och göra skillnad genom din personlighet, kompetens och ditt engagemang. Vi erbjuder dig interna och externa utbildningar där du som individ får möjlighet att växa och utvecklas både som människa och i din roll professionellt. Vi har kollektivavtal och naturligtvis erbjuder vi friskvårdbidrag. Vem är du? Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och för att vara framgångsrik i rollen behöver du vara trygg i ditt ledarskap och ha modet att fatta nödvändiga beslut. Du behöver kunna agera strategiskt, analytiskt och lösningsorienterat. Vi behöver dig som kan strukturera din och verksamhetens vardag och som förstår vikten av ett säljande förhållningssätt. Din förmåga att skapa, bygga och bibehålla goda relationer till olika intressenter som kunder, medarbetare, anhöriga, kommuner och beställare är av största vikt. Vidare behöver du tillsammans med dina fantastiska medarbetare driva mot bolagets uppsatta mål. Hos Forenede Care är det viktigt att våra ledare är bra på att lyssna, ödmjuka och empatiska. Du som Verksamhetschef ska ha följande kvalifikationer och erfarenheter Verksamheten är tillståndspliktig och kräver att du har relevant högskoleutbildningdå du kommer att stå på tillstånd för verksamheten hos IVO. För att bli aktuell för tjänsten kommer du behöva godkännas av IVO. Vi efterfrågar: Högskole- och/eller universitetsutbildning, ex sjuksköterska, socionom, beteendevetare eller motsvarande. Ledarskapsutbildning samt mer än 2-3 års dokumenterad erfarenhet av att framgångsrikt leda medarbetare och team. Flerårig erfarenhet inom socialpsykiatrin och inom äldreomsorg. Aktuell erfarenhet med arbete av socialtjänst lagstiftningen. Ekonomisk kunskap och förståelse av budgetansvar med tillhörande uppföljningsarbete. God kunskap och erfarenhet av arbete och rapportering i olika stödsystem, ex journal-, planerings- och lönesystem. Går du vidare i processen kommer vi efterfråga intyg på ovanstående utbildningar. Meriterande Vi arbetar med ständig utveckling och förbättring i vår vardag och ser att praktisk erfarenhet av förändringsarbete kommer att underlätta ditt arbete hos oss. Då vi arbetar och samverkar nära våra fackförbund är det bra om du har tidigare erfarenhet av att utveckla fackliga relationer. Utöver ovan kan dessutom din vardag underlättas om du har B-körkort. Intervjuerna sker löpande så vi tar tacksamt emot din ansökan redan idag! Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 7400 medarbetare. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998. Hos oss kan du vara trygg som arbetstagare då vi ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs. Med en kultur fylld av värme, glädje och stort engagemang arbetar vi kvalitativt med fokus på att alla vi arbetar för att alla ska få leva livet, hela livet. Utöver äldreboende har vi verksamheter som bedriver hemtjänst, ASiH, palliativ vård, personlig assistans och hemsjukvård. Sista ansökningsdatum 2024-06-05 Du är efterlängtad - välkommen till oss!

16 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Gör skillnad som Verksamhetschef Äldreomsorg!

Vill du vara en del av ett engagerat team som brinner för att göra skillnad för våra äldre? Borgholms kommun välkomnar dig till en plats där gemenskap, framåtanda och högkvalitativ service står i centrum. Vi söker en passionerad och driven individ som vill leda äldreomsorgen mot en spännande framtid, där varje dag innebär nya möjligheter att påverka och förbättra livet för våra medborgare. Borgholms kommun är mer än bara en arbetsplats, det är en gemenskap där vi bryr oss om varandra och där nära samarbeten mellan kollegor, chefer och medborgare är en naturlig del av vardagen. Vi är stolta över vårt innovativa arbete med "Hemsjukhuset", där vi strävar efter att erbjuda en sömlös vård och omsorgsupplevelse som ger trygghet och välbefinnande till våra äldre invånare. ARBETSUPPGIFTER Som Verksamhetschef Äldreomsorg kommer du att spela en central roll i ledningen av vår äldreomsorgsorganisation. Du kommer att ansvara för att leda och utveckla våra nio enhetschefer och bidra till övergripande ledning, styrning och utveckling av förvaltningen som helhet. Du har ett övergripande ansvar för ekonomi, personal och verksamhetens utförande. I ledningsgruppen finns förutom du också verksamhetsutvecklare, verksamhetschefer för hemtjänst och hemsjukvård, funktionsstöd, myndighet samt administration och bemanning. Din insats kommer att vara avgörande för att driva förändring och förbättringar som stärker vår äldreomsorg och möter framtidens behov. KVALIFIKATIONER • Relevant högskoleutbildning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdigt • Minst fem års erfarenhet av ledarskap inom vård- och omsorgssektorn • Goda kunskaper i svenska • Erfarenhet av att leda andra chefer Meriterande • Utbildning inom ledarskap och/eller förändringsledning • Arbete inom politiskt styrd organisation och liknande befattningar • Goda kunskaper om lagar och förordningar som styr verksamheten Som person har du en passion för att skapa engagemang och motivation hos dina medarbetare. Du är en strategisk tänkare med förmåga att se långsiktiga resultat och har en ödmjuk inställning till samarbete och utveckling. Vi vill att du har förmåga att se händelser i ett större sammanhang, kunna tänka långsiktigt och se resultaten av olika beslut. Vi värdesätter att du skapar förtroende och har lätt att samarbeta. Inom förvaltningen finns en prestigelöshet som vi värnar om. Verksamheten är under utveckling och du behöver vara är en person som har lätt att se kontextuella sammanhang, synliggöra verksamhetens uppdrag samt kunna fokusera på kompetensförsörjningens utmaningar och möjligheter. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Stämmer ovanstående in på dig? Varmt välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande. ÖVRIGT Bli en del av Borgholms kommun! • Vi har korta beslutsvägar och engagerade medarbetare, kommunledning och politiker. • Du får möjlighet att påverka och göra verklig skillnad. • Vår arbetsgivarprofil satsar på friska arbetsplatser genom det innovativa "Friskorienterat arbetssätt". Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

14 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
2 Biträdande Verksamhetschef till Duvan i Linköping

Vill du göra skillnad som biträdande verksamhetschef? Då kan det här vara rätt roll för dig! Vi söker just nu två biträdande verksamhetschefer till Duvan i Linköping! Här kommer du att arbeta: I centrala Linköping ligger det hemtrevliga äldreboendet Duvan. Vi har sammanlagt 94 lägenheter på fyra plan. Det är 48 lägenheter med inriktning för somatisk vård och 46 lägenheter avsedda för personer med demensdiagnos. Tjänsten som biträdande verksamhetschef som gör skillnad Som biträdande verksamhetschef kommer du att, i samarbete med verksamhetschefen, ha ansvar för att leda och utveckla verksamheten. Du kommer att arbeta systematiskt för att skapa de optimala förutsättningarna för medarbetarna att erbjuda högkvalitativ vård och omsorg. Du rapporterar direkt till verksamhetschefen och förväntas vara en aktiv och bidragande del av verksamhetens ledningsgrupp. Vi erbjuder Du får möjlighet att påverka företagets riktning. I det familjeägda Forenede Care ingår du i ett sammanhang där du varje dag får ges möjlighet att förändra och göra skillnad genom din personlighet, kompetens och ditt engagemang. Vi erbjuder dig interna och externa utbildningar där du som individ får möjlighet att växa och utvecklas både som människa och i din roll professionellt. Vi har kollektivavtal och naturligtvis erbjuder vi friskvårdbidrag. Vem är du? Vi söker dig som brinner för att arbeta inom äldreomsorgen och som dagligen vill bidra till att skapa en meningsfull tillvaro för våra äldre. Du är kundorienterad, serviceinriktad och har en kreativ approach till ditt arbete. För att trivas och lyckas i rollen är det viktigt att du har en naturlig förmåga att skapa relationer och att du är en teamplayer. Det är meriterande om du har erfarenhet av ledarskap eller tidigare har haft en ledande roll, och om du är motiverad att fortsätta utveckla ditt ledarskap ytterligare I ditt arbete utgår du från ett professionellt förhållningssätt och ditt arbetssätt präglas av engagemang och lyhördhet för såväl patienter, anhöriga, medarbetare som för våra uppdragsgivare. Hos Forenede Care är det viktigt att våra ledare är bra på att lyssna, ödmjuka och empatiska. Du som biträdande verksamhetschef ska ha följande kvalifikationer och erfarenheter Vi efterfrågar: Högskole- och/eller universitetsutbildning, ex sjuksköterska, socionom, beteendevetare eller motsvarande. Har minst två årserfarenhet av att framgångsrikt leda medarbetare och team. God kunskap och erfarenhet av arbete och rapportering i olika stödsystem, ex journal-, planerings- och lönesystem. Går du vidare i processen kommer vi efterfråga intyg på ovanstående utbildningar. Meriterande Det är meriterande att duhar utbildning inom ledarskap eller erfarenhet av att leda samterfarenhet av verksamhet som drivs i privat regi Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 7400 medarbetare. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998. Hos oss kan du vara trygg som arbetstagare då vi ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs. Med en kultur fylld av värme, glädje och stort engagemang arbetar vi kvalitativt med fokus på att alla vi arbetar för att alla ska få leva livet, hela livet. Utöver äldreboende har vi verksamheter som bedriver hemtjänst, ASiH, palliativ vård, personlig assistans och hemsjukvård. Sista ansökningsdatum 2024-05-31 Kontaktperson Anette Lundgren, Regionchef E-post: [email protected] Du är efterlängtad - välkommen till oss!

13 maj 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Verksamhetschef till Solhaga i Skånes Fagerhult

Vi söker en Verksamhetschef som vill bli en del av vårt fantastiska team! Vi vill att du som Verksamhetschef arbetar självständigt med att driva, leda och utveckla verksamheten och dina medarbetare. Du ingår i ett sammanhang med kompetenta supportfunktioner där du får stöd och vägledning för att nå framgång i ditt arbete. Hos oss får du möjlighet att utveckla ditt sätt att leda och du ges möjlighet att förverkliga dina idéer då vårt Forenede Care har starkt fokus på att lyckas tillsammans. Här kommer du att arbeta: Solhaga Vårdhem riktar sig till personer med demenssjukdom och psykiska funktionsnedsättningar som önskar en säker och trygg miljö där de kan bo och utvecklas. Även personer i behov av korttid där de i lugn och ro kan hitta återhämtning och rehabilitering. Viss del av vår verksamhet arbetar på uppdrag ifrån Migrationsverket i vård- och omsorgssyfte. Solhaga Vårdhem är i hjärtat utav ett naturskönt Skånes Fagerhult. Tjänsten som Verksamhetschef som gör skillnad Som Verksamhetschef hos Forenede Care har du övergripande ansvar för medarbetare, ekonomi, försäljning och kvalitet. Vidare har du i din roll kontakt med nyckelintressenter såsom kunder, anhöriga, kommuner och myndigheter. De supportfunktioner du har tillgång till i ditt arbete är ekonomi, vård och kvalitet, marknad och kommunikation, affärsutveckling och HR. Du rapporterar direkt till Regionchef och förväntas vara en aktiv och bidragande del av regionens ledningsgrupp. För oss är det viktigt att du vill vara med att påverka regionens riktning samt utveckling. Vi erbjuder Du får möjlighet att påverka företagets riktning. I det familjeägda Forenede Care ingår du i ett sammanhang där du varje dag får ges möjlighet att förändra och göra skillnad genom din personlighet, kompetens och ditt engagemang. Vi erbjuder dig interna och externa utbildningar där du som individ får möjlighet att växa och utvecklas både som människa och i din roll professionellt. Vi har kollektivavtal och naturligtvis erbjuder vi friskvårdbidrag. Vem är du? Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och för att vara framgångsrik i rollen behöver du vara trygg i ditt ledarskap och ha modet att fatta nödvändiga beslut. Du behöver kunna agera strategiskt, analytiskt och lösningsorienterat. Vi behöver dig som kan strukturera din och verksamhetens vardag och som förstår vikten av ett säljande förhållningssätt. Din förmåga att skapa, bygga och bibehålla goda relationer till olika intressenter som kunder, medarbetare, anhöriga, kommuner och beställare är av största vikt. Vidare behöver du tillsammans med dina fantastiska medarbetare driva mot bolagets uppsatta mål. Hos Forenede Care är det viktigt att våra ledare är bra på att lyssna, ödmjuka och empatiska. Du som Verksamhetschef ska ha följande kvalifikationer och erfarenheter Verksamheten är tillståndspliktig och kräver att du har relevant högskoleutbildningdå du kommer att stå på tillstånd för verksamheten hos IVO. För att bli aktuell för tjänsten kommer du behöva godkännas av IVO. Vi efterfrågar: Högskole- och/eller universitetsutbildning, ex sjuksköterska, socionom, beteendevetare eller motsvarande. Ledarskapsutbildning samt mer än 2-3 års dokumenterad erfarenhet av att framgångsrikt leda medarbetare och team. Flerårig erfarenhet inom socialpsykiatrin och inom äldreomsorg. Aktuell erfarenhet med arbete av socialtjänst lagstiftningen. Ekonomisk kunskap och förståelse av budgetansvar med tillhörande uppföljningsarbete. God kunskap och erfarenhet av arbete och rapportering i olika stödsystem, ex journal-, planerings- och lönesystem. Går du vidare i processen kommer vi efterfråga intyg på ovanstående utbildningar. Meriterande Vi arbetar med ständig utveckling och förbättring i vår vardag och ser att praktisk erfarenhet av förändringsarbete kommer att underlätta ditt arbete hos oss. Då vi arbetar och samverkar nära våra fackförbund är det bra om du har tidigare erfarenhet av att utveckla fackliga relationer. Utöver ovan kan dessutom din vardag underlättas om du har B-körkort. Intervjuerna sker löpande så vi tar tacksamt emot din ansökan redan idag! Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 7400 medarbetare. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998. Hos oss kan du vara trygg som arbetstagare då vi ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs. Med en kultur fylld av värme, glädje och stort engagemang arbetar vi kvalitativt med fokus på att alla vi arbetar för att alla ska få leva livet, hela livet. Utöver äldreboende har vi verksamheter som bedriver hemtjänst, ASiH, palliativ vård, personlig assistans och hemsjukvård. Sista ansökningsdatum 2024-06-05 Du är efterlängtad - välkommen till oss!

13 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Verksamhetschef till Riggargatan i Nyköping

Vi söker en Verksamhetschef som vill bli en del av vårt fantastiska team! Vi vill att du som Verksamhetschef arbetar självständigt med att driva, leda och utveckla verksamheten och dina medarbetare. Du ingår i ett sammanhang med kompetenta supportfunktioner där du får stöd och vägledning för att nå framgång i ditt arbete. Hos oss får du möjlighet att utveckla ditt sätt att leda och du ges möjlighet att förverkliga dina idéer då vårt Forenede Care har starkt fokus på att lyckas tillsammans. Här kommer du att arbeta: Riggargatan är ett äldreboende med 48 lägenheter fördelade på två våningar och fyra avdelningar. Verksamheten öppnade 2010 och huset är ljust och välplanerat med ett gemensamt kök och vardagsrum som naturlig samlingspunkt på varje avdelning. Den övre våningen har stora balkonger i anslutning till vardagsrummet medan nedre våningen har altaner ut mot innergården. Tjänsten som Verksamhetschef som gör skillnad Som Verksamhetschef hos Forenede Care har du övergripande ansvar för medarbetare, ekonomi, försäljning och kvalitet. Vidare har du i din roll kontakt med nyckelintressenter såsom kunder, anhöriga, kommuner och myndigheter. De supportfunktioner du har tillgång till i ditt arbete är ekonomi, vård och kvalitet, marknad och kommunikation, affärsutveckling och HR. Du rapporterar direkt till Regionchef och förväntas vara en aktiv och bidragande del av regionens ledningsgrupp. För oss är det viktigt att du vill vara med att påverka regionens riktning samt utveckling. Vi erbjuder Du får möjlighet att påverka företagets riktning. I det familjeägda Forenede Care ingår du i ett sammanhang där du varje dag får ges möjlighet att förändra och göra skillnad genom din personlighet, kompetens och ditt engagemang. Vi erbjuder dig interna och externa utbildningar där du som individ får möjlighet att växa och utvecklas både som människa och i din roll professionellt. Vi har kollektivavtal och naturligtvis erbjuder vi friskvårdbidrag. Vem är du? Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och för att vara framgångsrik i rollen behöver du vara trygg i ditt ledarskap och ha modet att fatta nödvändiga beslut. Du behöver kunna agera strategiskt, analytiskt och lösningsorienterat. Vi behöver dig som kan strukturera din och verksamhetens vardag och som förstår vikten av ett säljande förhållningssätt. Din förmåga att skapa, bygga och bibehålla goda relationer till olika intressenter som kunder, medarbetare, anhöriga, kommuner och beställare är av största vikt. Vidare behöver du tillsammans med dina fantastiska medarbetare driva mot bolagets uppsatta mål. Hos Forenede Care är det viktigt att våra ledare är bra på att lyssna, ödmjuka och empatiska. Du som Verksamhetschef ska ha följande kvalifikationer och erfarenheter Verksamheten är tillståndspliktig och kräver att du har relevant högskoleutbildningdå du kommer att stå på tillstånd för verksamheten hos IVO. För att bli aktuell för tjänsten kommer du behöva godkännas av IVO. Vi efterfrågar: Högskole- och/eller universitetsutbildning, ex sjuksköterska, socionom, beteendevetare eller motsvarande. Ledarskapsutbildning samt mer än 2-3 års dokumenterad erfarenhet av att framgångsrikt leda medarbetare och team. Aktuell erfarenhet med arbete av socialtjänst lagstiftningen. Ekonomisk kunskap och förståelse av budgetansvar med tillhörande uppföljningsarbete. God kunskap och erfarenhet av arbete och rapportering i olika stödsystem, ex journal-, planerings- och lönesystem. Flerårig erfarenhet inom äldreomsorg Går du vidare i processen kommer vi efterfråga intyg på ovanstående utbildningar. Meriterande Vi arbetar med ständig utveckling och förbättring i vår vardag och ser att praktisk erfarenhet av förändringsarbete kommer att underlätta ditt arbete hos oss. Då vi arbetar och samverkar nära våra fackförbund är det bra om du har tidigare erfarenhet av att utveckla fackliga relationer. Utöver ovan kan dessutom din vardag underlättas om du har B-körkort. Intervjuerna sker löpande så vi tar tacksamt emot din ansökan redan idag! Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 7400 medarbetare. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998. Hos oss kan du vara trygg som arbetstagare då vi ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs. Med en kultur fylld av värme, glädje och stort engagemang arbetar vi kvalitativt med fokus på att alla vi arbetar för att alla ska få leva livet, hela livet. Utöver äldreboende har vi verksamheter som bedriver hemtjänst, ASiH, palliativ vård, personlig assistans och hemsjukvård. Sista ansökningsdatum 2024-06-10 Kontakt Anette Lundgren, regionchef Mejl:[email protected] Du är efterlängtad - välkommen till oss!

8 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Verksamhetschef till Solhaga i Skånes Fagerhult

Vi söker en Verksamhetschef som vill bli en del av vårt fantastiska team! Vi vill att du som Verksamhetschef arbetar självständigt med att driva, leda och utveckla verksamheten och dina medarbetare. Du ingår i ett sammanhang med kompetenta supportfunktioner där du får stöd och vägledning för att nå framgång i ditt arbete. Hos oss får du möjlighet att utveckla ditt sätt att leda och du ges möjlighet att förverkliga dina idéer då vårt Forenede Care har starkt fokus på att lyckas tillsammans. Här kommer du att arbeta: Solhaga Vårdhem riktar sig till personer med demenssjukdom och psykiska funktionsnedsättningar som önskar en säker och trygg miljö där de kan bo och utvecklas. Även personer i behov av korttid där de i lugn och ro kan hitta återhämtning och rehabilitering. Viss del av vår verksamhet arbetar på uppdrag ifrån Migrationsverket i vård- och omsorgssyfte. Solhaga Vårdhem är i hjärtat utav ett naturskönt Skånes Fagerhult. Tjänsten som Verksamhetschef som gör skillnad Som Verksamhetschef hos Forenede Care har du övergripande ansvar för medarbetare, ekonomi, försäljning och kvalitet. Vidare har du i din roll kontakt med nyckelintressenter såsom kunder, anhöriga, kommuner och myndigheter. De supportfunktioner du har tillgång till i ditt arbete är ekonomi, vård och kvalitet, marknad och kommunikation, affärsutveckling och HR. Du rapporterar direkt till Regionchef och förväntas vara en aktiv och bidragande del av regionens ledningsgrupp. För oss är det viktigt att du vill vara med att påverka regionens riktning samt utveckling. Vi erbjuder Du får möjlighet att påverka företagets riktning. I det familjeägda Forenede Care ingår du i ett sammanhang där du varje dag får ges möjlighet att förändra och göra skillnad genom din personlighet, kompetens och ditt engagemang. Vi erbjuder dig interna och externa utbildningar där du som individ får möjlighet att växa och utvecklas både som människa och i din roll professionellt. Vi har kollektivavtal och naturligtvis erbjuder vi friskvårdbidrag. Vem är du? Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och för att vara framgångsrik i rollen behöver du vara trygg i ditt ledarskap och ha modet att fatta nödvändiga beslut. Du behöver kunna agera strategiskt, analytiskt och lösningsorienterat. Vi behöver dig som kan strukturera din och verksamhetens vardag och som förstår vikten av ett säljande förhållningssätt. Din förmåga att skapa, bygga och bibehålla goda relationer till olika intressenter som kunder, medarbetare, anhöriga, kommuner och beställare är av största vikt. Vidare behöver du tillsammans med dina fantastiska medarbetare driva mot bolagets uppsatta mål. Hos Forenede Care är det viktigt att våra ledare är bra på att lyssna, ödmjuka och empatiska. Du som Verksamhetschef ska ha följande kvalifikationer och erfarenheter Verksamheten är tillståndspliktig och kräver att du har relevant högskoleutbildningdå du kommer att stå på tillstånd för verksamheten hos IVO. För att bli aktuell för tjänsten kommer du behöva godkännas av IVO. Vi efterfrågar: Högskole- och/eller universitetsutbildning, ex sjuksköterska, socionom, beteendevetare eller motsvarande. Ledarskapsutbildning samt mer än 2-3 års dokumenterad erfarenhet av att framgångsrikt leda medarbetare och team. Flerårig erfarenhet inom socialpsykiatrin och inom äldreomsorg. Aktuell erfarenhet med arbete av socialtjänst lagstiftningen. Ekonomisk kunskap och förståelse av budgetansvar med tillhörande uppföljningsarbete. God kunskap och erfarenhet av arbete och rapportering i olika stödsystem, ex journal-, planerings- och lönesystem. Går du vidare i processen kommer vi efterfråga intyg på ovanstående utbildningar. Meriterande Vi arbetar med ständig utveckling och förbättring i vår vardag och ser att praktisk erfarenhet av förändringsarbete kommer att underlätta ditt arbete hos oss. Då vi arbetar och samverkar nära våra fackförbund är det bra om du har tidigare erfarenhet av att utveckla fackliga relationer. Utöver ovan kan dessutom din vardag underlättas om du har B-körkort. Intervjuerna sker löpande så vi tar tacksamt emot din ansökan redan idag! Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 7400 medarbetare. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998. Hos oss kan du vara trygg som arbetstagare då vi ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs. Med en kultur fylld av värme, glädje och stort engagemang arbetar vi kvalitativt med fokus på att alla vi arbetar för att alla ska få leva livet, hela livet. Utöver äldreboende har vi verksamheter som bedriver hemtjänst, ASiH, palliativ vård, personlig assistans och hemsjukvård. Sista ansökningsdatum 2024-06-05 Du är efterlängtad - välkommen till oss!

6 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024